PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Debriyaj balataları kaç gün yağda?



thebalatt
10 Haziran 2015, 14:14
Debriyaj balatalarını değiştirecem yenisini aldım bugün sabah geldi, minimum kaç saat yağda kalması lazım takmadan önce?

Mengu16
10 Haziran 2015, 14:23
Ben hiç yağda bırakmadan taktım 8000 km'dir yardırıyorum. Sorun yok. Debriyajı değiştirdikten sonra motoru 6-7 dakika kadar boşta çalıştırıp motoru ısıtırken ara ara debriyajı sıkıp bırakmanız yeterlidir. Debriyajı değiştirdikten sonra motoru vitese ilk takmanızda motoru ayağınızla iterken vitese takın, ben onu her sabah yapıyorum çünkü debriyaj yapışıyor durduğum yerde vitese atarsam takkk diye ses geliyor debriyajı yiyor.

thebalatt
10 Haziran 2015, 14:39
Ben hiç yağda bırakmadan taktım 8000 km'dir yardırıyorum. Sorun yok. Debriyajı değiştirdikten sonra motoru 6-7 dakika kadar boşta çalıştırıp motoru ısıtırken ara ara debriyajı sıkıp bırakmanız yeterlidir. Debriyajı değiştirdikten sonra motoru vitese ilk takmanızda motoru ayağınızla iterken vitese takın, ben onu her sabah yapıyorum çünkü debriyaj yapışıyor durduğum yerde vitese atarsam takkk diye ses geliyor debriyajı yiyor.

Anladım teşekkür ederim, 6 saattir yağda takarım dediğin gibi yaparım.

Mengu16
10 Haziran 2015, 14:41
Anladım teşekkür ederim, 6 saattir yağda takarım dediğin gibi yaparım.
O zaman 2-3 dakika ısıtsanız yeter.

mterayes26
10 Haziran 2015, 15:00
Tak geeeeeç

F54
10 Haziran 2015, 15:06
Bu yağda bekletme işini anlamadım ambalajdan çıkartınca taktım hiç sıkıntı olmadı

tahsins
10 Haziran 2015, 17:01
valla bütün ustalar balatayı yağlayıp takıyor. ama yağda bekletmenin ne faydası olacak onu anlayamıyorum.
bilgisizliğimi mazur görün ama yağda bekleyince şişecek birşeye benzemiyor debriyaj balatası. yada mikronik bir şişme olur. oda farkettirmez.
bence yağda bekletmeye gerek yok.
ama 2 kez debriyaj değişmiş biri olarak, takmadan balataları yağlamak debriyaj ömrünü artırıp ileride oluşacak silkelemeleri azalatacağı düşüncesindeyim.

Carbondioxid
10 Haziran 2015, 17:50
Genel kanı yağda (kullanılmamış yeni yağ) bir kaç saat ile 6-8 saat, bazı görüşlere göre gün aşımı yağ içinde bırakılmasını tavsiye etmekte.

Bende yeni balataları(EBC) 3 tam gün yağda(motul) bırakıp öncesi ve sonrası kumpas ile ölçmüştüm, bir şişme fark edemedim, belki kumpasın ölçemeyeceği mikromilimlik fark olmuşsa...

Yinede geleneğe sadık kalmaktan zarar gelmez.

Siz mahsuru/acelesi yok ise , balataları mümkün olduğu kadar uzun süre yağda bekletin..

initial-D
10 Haziran 2015, 18:53
Ben hiç yağda bırakmadan taktım 8000 km'dir yardırıyorum. Sorun yok. Debriyajı değiştirdikten sonra motoru 6-7 dakika kadar boşta çalıştırıp motoru ısıtırken ara ara debriyajı sıkıp bırakmanız yeterlidir. Debriyajı değiştirdikten sonra motoru vitese ilk takmanızda motoru ayağınızla iterken vitese takın, ben onu her sabah yapıyorum çünkü debriyaj yapışıyor durduğum yerde vitese atarsam takkk diye ses geliyor debriyajı yiyor.

debriyajı sıkıp bırakmakta ve ilk vitese takarken ayakla ittirmekteki matık nedir?

durduğu yerde debriyaj yapışmaz

sıkıp bırakmakta bişey ifade etmez

ilk harekette tak diye ses gelmesinin sebebi dişlilerdir.bazen ses bile çıkarmadan otururken bazen tak diye ses gelmesi normaldir,debriyajla alakası yoktur.

Mengu16
10 Haziran 2015, 19:02
debriyajı sıkıp bırakmakta ve ilk vitese takarken ayakla ittirmekteki matık nedir?

durduğu yerde debriyaj yapışmaz

sıkıp bırakmakta bişey ifade etmez

ilk harekette tak diye ses gelmesinin sebebi dişlilerdir.bazen ses bile çıkarmadan otururken bazen tak diye ses gelmesi normaldir,debriyajla alakası yoktur.
Debriyaj diskleri arasındaki yağ kuruduğu için motorun 12 saatten fazla çalıştırılmadığı durumda debriyaj kolunu sıkmamıza rağmen debriyaj tam olarak ayırmayabilir. Hafif tak diye ses gelmesi çoğu motorda 1. vitese atınca oluyo ama. Sabah motor soğukken durduğum yerde 1. vitese takmaya kalkarsam 1'e ilk takışta iyi bi tepiyo motor. Muhtemelen balatalara ve 1. vites dişlilerine de zararı vardır. Onun için motoru ayağımla hafifçe ittirip öyle vitese takıyorum.