PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yüksek Devirde Kesilme Problemi...Acil!!!



FKIZILKAYA
09 Haziran 2015, 12:20
Merhaba üstadlar.
600 Hornet'im de 10.000 devirden den sonra bazen kesilme oluyor. Kafayı yiyecem valla :pr:
Her şey iyi,güzel,gidiyorum tam doruk noktasına yakın devir 10.000 gibi güç kesiliyor (Normalde Kesici 13.500 devir). Motor bundan sonra hızlanmaya devam ediyor ama olması gerektiği gibi değil biraz canı istemeyerek.O anda motorda hafif hafif bi tekleme gibi bişey oluyor güç bi geliyor bi gidiyor, gitsem mi gitmesem mi der gibi ama dediğim gibi bu süreçte hızlanmaya devam ediyor.
Motoru alalı yaklaşık 3 ay kadar oldu aldığımda böyle bir problem yoktu. Motorun sınırlarını çok zorlamadan genelde uzun yolda kullanan biriyim. 3 hafta önce karadeniz turuna çıktık yolda başıma geldi bu olay. Bujilerin hepsini değiştirdim. Üzerinde iridyum vardı değiştiren ustam fabrika çıkışı bujiyi takmamı önerdi çünki iridyumun her motorda uyumlu çalışmadığını söyledi ve koduna bakarak NGK'nın uygun bujisini taktık 300-500 km sorun yoktu ama sonra gene başladı aynı sorun. Yağmura falan yakalandık ama etkisi olsa şimdiye geçmesi gerekmez mi? Şimdiden teşekkür ederim.

mterayes26
09 Haziran 2015, 22:00
Önce bakınız ateşleme mi gidiyor yoksa benzin mi gelmiyor. Ona göre yardımcı olalım boşta o devire çıkararak Ateşleme ise sıkıntı biraz uğraştırır

FKIZILKAYA
10 Haziran 2015, 08:12
Önce bakınız ateşleme mi gidiyor yoksa benzin mi gelmiyor. Ona göre yardımcı olalım boşta o devire çıkararak Ateşleme ise sıkıntı biraz uğraştırır

Hocam sabah işe gelirken denedim boşta bi kesilme olmadı. Arkasından viteste denedim tekrar oldu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:09 ----------


Önce bakınız ateşleme mi gidiyor yoksa benzin mi gelmiyor. Ona göre yardımcı olalım boşta o devire çıkararak Ateşleme ise sıkıntı biraz uğraştırır

Hocam sabah işe gelirken denedim boşta bi kesilme olmadı. Arkasından viteste denedim tekrar oldu. Buna sebep olan ateşleme mi? benzin mi?

seta34
10 Haziran 2015, 08:18
Pislik falan olabilir, petrol ofisinde avuc buyuklugunde kirmizi sarap renginde bi madde var full depoya bir kapak dokuyosun butun pisligi temizliyo depodaki yakit tasarrufuda sagliyo, ben yararini gordum

tyrung
10 Haziran 2015, 09:15
Bilmeyerek atıyorum... debriyaj balatası bitince bu tür güç kaybı yaşanmıyor muydu ?

Pekbipicadam
10 Haziran 2015, 10:03
Dostum selam aşağıdaki konuyu açmıştım zamanında sende de aynı sıkıntı var gibi geldi :) sorun ayaklık müşürün de. Eğer doğru tahminse haber et :D

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/142978-honda-cb-600f-gaz-kesme-problemi.html

mterayes26
10 Haziran 2015, 12:43
Çok ilginç kontrol edilmelidir heryer, beyne giden siyah beyaz kabloyu yeniden bantlayabileceğin yerden kes. Kontak ayak müşürü vs arızası varsa belli olur

FKIZILKAYA
10 Haziran 2015, 15:30
Dostum selam aşağıdaki konuyu açmıştım zamanında sende de aynı sıkıntı var gibi geldi :) sorun ayaklık müşürün de. Eğer doğru tahminse haber et :D

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/142978-honda-cb-600f-gaz-kesme-problemi.html

Eyvallah dostum. İnşaallah basit bişeydir değilse çok üzülecem. Buraya yazmadan önce araştırma yapmıştım ama doğru kelimeleri kullanmamışım sanırım :)
Ayak müşürüne kendim müdahele edebilirmiyim acaba yeri nerededir? motora yabancıyım da biraz :)daha 3 ay oldu hornet'le tanışalı.

fireblade e
10 Haziran 2015, 15:56
Aynı sorun arkadaşımın 600 RR ında baş göstermişti.Tam motordan soğumuş satmayı düşünürken tesadüfen benzin deposundan çıkan benzin hortumunun depoyu indirdiğinde kırıldığını gördük ,düşük devirde benzin yeterli geliyordu fakaat yüksek devirde hortum kırıldığı için yetiştiremiyordu hortumu düzelttik zımba gibi oldu makina.Bir kontrol edin derim.Bunun gibi basit bir sorun yaşıyor olabilirsiniz.

Pekbipicadam
10 Haziran 2015, 17:00
Eyvallah dostum. İnşaallah basit bişeydir değilse çok üzülecem. Buraya yazmadan önce araştırma yapmıştım ama doğru kelimeleri kullanmamışım sanırım :)
Ayak müşürüne kendim müdahele edebilirmiyim acaba yeri nerededir? motora yabancıyım da biraz :)daha 3 ay oldu hornet'le tanışalı.

Ayaklığın hemen altından baktığında bir kablo göreceksin o kabloyu tekrar geri bağlayabileceğin şekilde kesip uçlarını birbirine değmeyecek şekilde bantla ve tekrar dene 10 bin devire gelmeyi. veya kabloyu takip edip ana sokete ulaşıp oradan sökebilirisin. Ayaklığa baktığında anlayabilmen için parçanın resmini aşağıdaki linkten görebilirsin.

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-honda-cbr1000rr-2008-2013-yan-ayak-musuru-146428958/detay

cihan54
10 Haziran 2015, 17:45
Eğer müşir ve benzin hortumu kontrol edildiği halde sonuç çıkmadı ise iki olasılık da söyleyeyim.

Birincisi, Deponun içerisinde bulunan yakıt filtresi zaman içerisinde; kötü/kirli benzin sebebiyle tortu oluşturup gözeneklerini doldurabiliyor. Hal böyle olunca motorun belli bir km'sinden sonra bu filtrenin kontrol edilip gerekirse iyice temizlenmesi gerekir. Aksi halde yüksek devir ve/veya hızlarda (Ki bu durumlarda yüksek debili yakıt pompalanması gerekir) yeterli yakıt emilimi olamayacağından boğulma yaşanabilir.

İkincisi, yine zaman içerisinde elektronik hatlarda nemden/kirden dolayı yer yer korozyon oluşabilir. Yüksek devir-hız durumlarında yine yüksek akım çekmek isteyip bu korozyonlardan dolayı kesintili akım gelince motor yeterli performansı sergileyemeyebilir.

Kolay gelsin, umarım sorun kolay ve bir an önce çözülür.

forewer
10 Haziran 2015, 18:07
Abi ilk bakacağın yer hava filtresi. Hiç değiştirdin mi? Filtreyi sök dene bakalım mümkün olduğunca kısa bi sürüşle. (Eğer düzeliyorsa filtren kirli demektir daha kötü oluyorsa benzin akışında bir problem vardır.) Sonra diğer ihtimallere bak.(Benzin akışı,müşür vs.) Müşürden falan olsa çukurlara falan girince de stop edebilir.

FKIZILKAYA
11 Haziran 2015, 00:41
Ayaklığın hemen altından baktığında bir kablo göreceksin o kabloyu tekrar geri bağlayabileceğin şekilde kesip uçlarını birbirine değmeyecek şekilde bantla ve tekrar dene 10 bin devire gelmeyi. veya kabloyu takip edip ana sokete ulaşıp oradan sökebilirisin. Ayaklığa baktığında anlayabilmen için parçanın resmini aşağıdaki linkten görebilirsin.

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-honda-cbr1000rr-2008-2013-yan-ayak-musuru-146428958/detay

Dostum çok sağol deneyip yazarım burdan en kısa sürede. Kesmeye kıyamam ama sokete ulaşırım bi şekilde :cat:

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:17 ----------


Abi ilk bakacağın yer hava filtresi. Hiç değiştirdin mi? Filtreyi sök dene bakalım mümkün olduğunca kısa bi sürüşle. (Eğer düzeliyorsa filtren kirli demektir daha kötü oluyorsa benzin akışında bir problem vardır.) Sonra diğer ihtimallere bak.(Benzin akışı,müşür vs.) Müşürden falan olsa çukurlara falan girince de stop edebilir.

Hava filtresini önceki sahibi yaklaşık 7000 km önce değiştirmiş K&N ile baktım ona ama gayet temiz görünüyor kanallara falan baktım bi tıkanıklık yok.

Filtre bu halde https://imageshack.com/i/idDAJR7Tj

kinqdai
12 Haziran 2015, 17:32
Benim başıma da aynı iş geldiydi ama bizim cg de jigleyi açık bırakmışız ondan devir sonuna doğru motor tekliyordu sonradan fark etmiştik. Bilmiyorum o motorda öyle bişe varmı, varsa kontrol edin :)

saykem
12 Haziran 2015, 18:32
Kn hava filtreleri yanılmıyorsam 4-5 bin de bir bakımını yapıp yağlanması gerekiyor.Bu yapılmazsa motora fazla hava gidiyor ve fazla gaz verdiğinde benzin hava karışımı normal olmadığı için motoru boğuyor.Enjektörlerin ve benzin pomoasının da
temizlenmesi ve bakımının yapılması gerekebilir.

Pekbipicadam
19 Haziran 2015, 12:46
Dostum çok sağol deneyip yazarım burdan en kısa sürede. Kesmeye kıyamam ama sokete ulaşırım bi şekilde :cat:

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:17 ----------



Hava filtresini önceki sahibi yaklaşık 7000 km önce değiştirmiş K&N ile baktım ona ama gayet temiz görünüyor kanallara falan baktım bi tıkanıklık yok.

Filtre bu halde https://imageshack.com/i/idDAJR7Tj

Düzeldimi problem ne durumda eşşek : ))

motorola
19 Haziran 2015, 16:51
Hocam tecrübeden söylüyorum ksin değil ama benzin yetmezse yapar. Yani benzini belli güce kadar rahat emiyor ama bir noktada benzin gelişinde artış olmuyorsa orda makine yeterli gitmez. %100 Bundan demiyorum ama bu söylediğimi kulak ardı etme. 10 Bin devirde gelen benzin herzamankinden fazla olmalı.

UNdocab
19 Haziran 2015, 17:28
Çok büyük olasılıkla ayaklık müşürü.
Müşürü iptal ederek 1-2 gün dene eğer sorun müşür ise yenisini al ucuz birşey.

motorola
19 Haziran 2015, 18:00
Birde benzin hortumunu kontrol ettir o hızla giderken.oluşan basınçla hortum ezilirse benzin kesilir ve motor gaz keser. Yaşadık bunları.

FKIZILKAYA
29 Haziran 2015, 22:32
Arkadaşlar motoru servise götürmeye karar verdim çok istemesemde sanırım en garanti çözüm bu olacak. Servisten sonra paylaşırım sebebini. Ilginiz icin teşekkür ederim.

FKIZILKAYA
14 Eylül 2015, 15:51
Arkadaşlar motoru servise götürdüm. Götürmeden önce farlarda bir problem oldu yanmamaya başladı. Farı röleyi direk bağlayıp kısa ayarda uzun far yanmak suretiyle(alt far) sözde çözdüler ben adamları pek tutmadığım için daha fazla kurcalatmadım. Kesilme işine gelince de usta elektrik problemi olabileceğini söyledi farı yaptıktan sonra hava filtresini temizledi,yağladı ve genel bir kontrol sonrasında motoru denemeye çıktı ve kesilme gibi bir problem olmadığını söyledi. Servisten çıktım denedim sıkıntı yoktu ama şimdi tekrar başladı :pr:
Şimdi motorda ki sıkıntıya mı yanayım servisin dahi motoru yapamadığına mı karar veremedim???

Cumali ALP
15 Eylül 2015, 21:55
Merhaba.

Öncelikle Geçmiş Olsun.

Arkadaşlarında söylediği gibi.

1: Ayaklık müşürü.
2: Akü Kutup Başlıkları (2 kez ayrı ayrı motorlarda yaşadım)
3: Yakıt hattında kırılma sıkışma.
4: Devrilme sensörü eğilmiş olabilir. (Motosiklet düştüğünde stop eden sensör anlık stop edip çalışıyor)
5: ECM soketlerini vd 40 ile temizleyin.

Muhtemelen basit bir arızadır yukarıdaki işlemleri sırası ile uygularsanız kendiniz bile çözersiniz.

akif70
15 Eylül 2015, 22:18
slm sizin sorununuz beyin de aynısı benim başıma da geldi elektirik kesmesinden oluyor.Beyin ve okuyucuyu kontrol et giderken yolda en can alıcı gazında 7,8,9,10 bin devirlerde kesme yapabilir çok can sıkıntısı olur beyin iyice bozuldumu 2,3,4 bin arası devirden sonra gaz yemez patlama yapar egsozdan ateş çıkarır beyin değişirse proplem kalamaz geçmiş olsun

yusufozugenc
15 Eylül 2015, 22:23
Söylenen her şeyi denedikten sonra buji pipolarını da kontrol etmeyi dene. 2013 hyosunglarda vardı öyle güç kesme sorunu ve sıkıntı buji pipolarında oluşan kılcal çatlamalardı.

FKIZILKAYA
18 Kasım 2015, 10:29
Dostum selam aşağıdaki konuyu açmıştım zamanında sende de aynı sıkıntı var gibi geldi :) sorun ayaklık müşürün de. Eğer doğru tahminse haber et :D

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/142978-honda-cb-600f-gaz-kesme-problemi.html

kardeşimin dediği yere geldim :mrgreen::mrgreen:
Bi abimizin tamircisi ile görüşme neticesinde ayaklık müşürünü WD40 la temizlememi önerdi denedim ve sorun bitti. :thumleft:

İlginizden dolayı hepinize teşekkür ederim.

Kazasız belasız sürüşler... :cat:

Shrieker
18 Kasım 2015, 10:42
Geçmiş olsun. En başta yapaydın ya :) Farlar noldu ?

FKIZILKAYA
18 Kasım 2015, 10:58
Söylemiş olduğunuz ilk seçenekten kaynaklandığı anlaşılmış oldu motosiklet aspirini WD40 la temizlik yapınca çözüldü problem. Teşekkür ederim.
Merhaba.

Öncelikle Geçmiş Olsun.

Arkadaşlarında söylediği gibi.

1: Ayaklık müşürü.
2: Akü Kutup Başlıkları (2 kez ayrı ayrı motorlarda yaşadım)
3: Yakıt hattında kırılma sıkışma.
4: Devrilme sensörü eğilmiş olabilir. (Motosiklet düştüğünde stop eden sensör anlık stop edip çalışıyor)
5: ECM soketlerini vd 40 ile temizleyin.

Muhtemelen basit bir arızadır yukarıdaki işlemleri sırası ile uygularsanız kendiniz bile çözersiniz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:51 ----------


Geçmiş olsun. En başta yapaydın ya :) Farlar noldu ?

Sağolasın,ben ilk başta kurcalamak istemedim açıkçası :mrgreen: artık servisten de ümidi kesince iş başa düştü ve şükür ki çözüldü.
Farlar aynı şekilde ters yanmaya devam ediyor :) bizim memlekete kış geldi garaja girdi motorlar gelecek sezona bakıcaz artık.

UNdocab
18 Kasım 2015, 12:09
Söylemiş olduğunuz ilk seçenekten kaynaklandığı anlaşılmış oldu motosiklet aspirini WD40 la temizlik yapınca çözüldü problem. Teşekkür ederim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:51 ----------



Sağolasın,ben ilk başta kurcalamak istemedim açıkçası :mrgreen: artık servisten de ümidi kesince iş başa düştü ve şükür ki çözüldü.
Farlar aynı şekilde ters yanmaya devam ediyor :) bizim memlekete kış geldi garaja girdi motorlar gelecek sezona bakıcaz artık.

Boş konuşmuyoruz. Basitten başlamak lazımdı zaten ;)


Çok büyük olasılıkla ayaklık müşürü.
Müşürü iptal ederek 1-2 gün dene eğer sorun müşür ise yenisini al ucuz birşey.