PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : honda wave 100cc vites ve çekiş gücü hakkında



mfidan141
05 Haziran 2015, 20:13
öncelikle herkese selamlar. aranıza yeni katıldım değerli ustalarımızın ve cevap yazan herkese teşekkürler şimdiden :)

honda wave 100cc cup türü motorum var alalı 5 yıla yakın oldu 2005 model ikinci el olarak temiz bi şekilde almıştım. 5 yıldır hiç bi tamirciye girmedi hiç bi sorun çıkartmadı ancak yağını filtresini zincir gevşekliği yağlama vs gibi ufak tefek bakımlarını kendim yaptım. Ancak son zamanlar motorum çekişten acayip düştü ve motorun sesi pancar motoruna benzer çıkmaya başladı :pale: vite geçişlerinde genelde düşürürken sert bi ses geliyor bu konu hakkında ne yapmam gerekiyo yardımcı olursanız sevinirim
not: açıkcası ustalara pek güvenmiyorum o yüzden sizin fikirleriniz ve önerilerinizden önce göstermek istemedim

Mengu16
05 Haziran 2015, 20:22
Bi subap ayarı yaptırın, karbüratör ve hava filtresini temizletin(gerekiyosa süngeri yenileyin). Frenlerin ve jant rulmanlarının tekerin dönüşünü zorlaştırmadığından emin olun. Zincir 5 yıldır değişmediyse değiştirin. Bunlara yapmanıza rağmen motorun çekişi belirgin olarak artmadıysa subapların yenilenmesi, yağ yakması varsa da piston silindirin değişmesi gerekebilir. Motor yenilemede orjinal Mondial yedek parçaları kullanabilirsiniz. Gayet kaliteli ve uygun fiyatlı parçalar satıyolar. Deltaforce yedek parça da Mondial'in yan markasıdır aynı zamanda.

Carbondioxid
05 Haziran 2015, 20:34
Ses'te değişiklik = egzoz+manifold+susturucu kısımlarında delinme korozyon, conta sıhhatini kontrol ettirin, gaz kaçağı sebebi ile kompresyon kaybı dolayısı ile ekiş düşmesine sebeb olabilir.

Motor blok kısmından evvel yukarda yazdıklarıma bakın/baktırın.

mfidan141
05 Haziran 2015, 20:42
zincir sürekli gevşiyor bu eskidiği anlamına geliyor sanırım hocam ve bu zincir çekişi ne derecede etkiler ciddi bi düşüş yapar mı

Mengu16
05 Haziran 2015, 20:46
Ses'te değişiklik = egzoz+manifold+susturucu kısımlarında delinme korozyon, conta sıhhatini kontrol ettirin, gaz kaçağı sebebi ile kompresyon kaybı dolayısı ile ekiş düşmesine sebeb olabilir.

Motor blok kısmından evvel yukarda yazdıklarıma bakın/baktırın.
Egzoz o kadar etkili değil çekişe, kompresyon kaybını subaplar yapar.


zincir sürekli gevşiyor bu eskidiği anlamına geliyor sanırım hocam ve bu zincir çekişi ne derecede etkiler ciddi bi düşüş yapar mı
Zincirin çekişi etkilemesi yüzde 5-10'u geçmez. Motor bariz yürümüyosa başka şeylere bakmak lazım.

mfidan141
05 Haziran 2015, 20:55
motor önceden hafif rampada iki kişi tahminen 180-200 kg arası 2. vitesle çıkıyordum şimdi o rampayı aynı kg da 1.de çıkıyorum bariz gitmeme olayı yok ama yüzdesel olarak %30 bi düşme var diyebilirim. herkes sekman piston attır diyo ama ben pek oradan olacağını düşünmüyorum

Mengu16
05 Haziran 2015, 20:58
motor önceden hafif rampada iki kişi tahminen 180-200 kg arası 2. vitesle çıkıyordum şimdi o rampayı aynı kg da 1.de çıkıyorum bariz gitmeme olayı yok ama yüzdesel olarak %30 bi düşme var diyebilirim. herkes sekman piston attır diyo ama ben pek oradan olacağını düşünmüyorum
Kaç kilometrede motor ?

mfidan141
05 Haziran 2015, 21:03
19000-20000 civarı hocam

Mengu16
05 Haziran 2015, 21:09
19000-20000 civarı hocam
Bakımlıysa piston silindirde hatta subaplarda bişey yoktur ama hiç yağı değişmediyse ölmüştür o motor.

oyunageldim
05 Haziran 2015, 21:19
Motorunu çevrenden tavsiye alarak iyi bir ustaya götür herkese elletme,sorunun segman ilede alakalı olabilir tabiiki yağ eksiltiyorsa
Daha büyük olasılık ise debriyaj balataların
Teker zincirinin gevşemesi ya kalitesizliğinden yada yeni zincir uzamasını tamamlayana kadar gevşer,yada çok gergin ayarlıyorsun,2 cm ortada esneme payı ver
Parça olarak Çinli kullanırsan motorunda çinli olur bunu unutma,

mfidan141
06 Haziran 2015, 00:06
Bakımlıysa piston silindirde hatta subaplarda bişey yoktur ama hiç yağı değişmediyse ölmüştür o motor.
yağını 6 ay demeden değiştiriyorum bi eksiltmede yapmıyor ancak biraz önce motoru kullanırken farkettim motor boştayken çalışır durumda biranda gazı sona kadar dayadığımda motor boğuluyo önce ondan sonra gaz alıyor hatta bazen boğulma esnasında stop ediyo karbüratörle alakalı bi durum gibi geldi bana

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:49 ----------


Motorunu çevrenden tavsiye alarak iyi bir ustaya götür herkese elletme,sorunun segman ilede alakalı olabilir tabiiki yağ eksiltiyorsa
Daha büyük olasılık ise debriyaj balataların
Teker zincirinin gevşemesi ya kalitesizliğinden yada yeni zincir uzamasını tamamlayana kadar gevşer,yada çok gergin ayarlıyorsun,2 cm ortada esneme payı ver
Parça olarak Çinli kullanırsan motorunda çinli olur bunu unutma,

zincir orjinal honda almam lazım o zaman çünkü zinciri orta sertlikte ayarlasam bile 2 hafta sonra salıveriyor sanırım zincirde de problem var

Mengu16
06 Haziran 2015, 16:32
yağını 6 ay demeden değiştiriyorum bi eksiltmede yapmıyor ancak biraz önce motoru kullanırken farkettim motor boştayken çalışır durumda biranda gazı sona kadar dayadığımda motor boğuluyo önce ondan sonra gaz alıyor hatta bazen boğulma esnasında stop ediyo karbüratörle alakalı bi durum gibi geldi bana

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:49 ----------



zincir orjinal honda almam lazım o zaman çünkü zinciri orta sertlikte ayarlasam bile 2 hafta sonra salıveriyor sanırım zincirde de problem var
Subap ayarı ve yazdığım diğer bakımları yaptırın ondan sonra motorun kendine gelmesi lazım.