PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Devrin yavaş düşmesi ? CBf150



onuRRtas
03 Haziran 2015, 19:06
Dostlar selam.

Cbf150'mde ilginç bir sorun yaşıyorum.

Sorun devrin yavaş düşmesi. Motor soğukken mesela boşta gaz verdiniz, devir 7000 e geldi, pat diye rölanti devrine düşüyor hızlıca. Ama ısınınca gaz verdiniz boşta mesela, devir rölantiye yavaş yavaş düşüyor, soğuk olduğundaki kadar hızlı değil yani.

Örnek veriyorum Boşta soğukken gaz verdiğinizde 7000 e kadar, gazı bıraktığınızda rölantiye düşme süresi 1 saniye ise, ısınınca bu süre 3-4 saniye oluyor.

Cidden rahatsız edici, bilen varmıdır sebebini.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:15 ----------

Beyler :pale:

Mengu16
03 Haziran 2015, 19:28
Motorda gaz kestin mi bi türlü gazı kesmiyo devir yüksek kalıyo yürümeye devam ediyo sanırım bundan şikayetçisin. Bunu karbüratörün doğru olmayan hava ve rölanti ayarı yapıyor. Hava ayarını 1 tur aç rölantiyi ona göre ayarla. Sonra bi bak nasıl olmuş. Motorun gaz yemesini biraz yavaşlat rölantide gaz verdin mi devir çok kolay artmamalı ona göre hava ayarı yap.

onuRRtas
03 Haziran 2015, 19:36
Motorda gaz kestin mi bi türlü gazı kesmiyo devir yüksek kalıyo yürümeye devam ediyo sanırım bundan şikayetçisin. Bunu karbüratörün doğru olmayan hava ve rölanti ayarı yapıyor. Hava ayarını 1 tur aç rölantiyi ona göre ayarla. Sonra bi bak nasıl olmuş. Motorun gaz yemesini biraz yavaşlat rölantide gaz verdin mi devir çok kolay artmamalı ona göre hava ayarı yap.

Yok efenim gaz kesiliyor ama olması gerekenden yavaş kesiliyor. Buraya soğuk ve sıcakkenki videolarını atiyim ben =)

Mengu16
03 Haziran 2015, 19:40
Yok efenim gaz kesiliyor ama olması gerekenden yavaş kesiliyor. Buraya soğuk ve sıcakkenki videolarını atiyim ben =)
Karbüratörü bi söküp temizleyebilirsin, jetlerine hava tutabilirsin. Belki gaz pistonu sıkışıyodur.

onuRRtas
03 Haziran 2015, 20:12
Heh videolar tamam.

Bu soğuk hali. Farkedeceğiniz üzre devir gayet hızlı olarak düşüyor.

https://youtu.be/yiOQHnDkIAw

Bu ise ısındıktan sonraki hali. Farkındaysanız devir yavaş yavaş düşüyor.

https://youtu.be/mB-JbodHLFk

bassturbin
04 Haziran 2015, 14:06
ısınınca rolanti ayarını yap, 900 devirde kalacak şekilde (1.000 den minik az) birde böyle dene, olmazsa solanti sıcakken 900 deviri geçmeyecek şekilde ayarlayıp, alt devir hava ayar vidasından - rolanti değil! - vidayı çeyrek tur sıkın sağa doğru.Ayrıca motorunuz normal gibi sadece hava ile alakalı bulunduğunuz yerle alakalı rolanti değişiklik gösterebiliyor veya alt devir yakıt hava karışım ayarı...

Rolanti ayarından sonra motor iyice sıcakken yapın, halen yavaş inde devam ederse hava ayarına müdahale edersiniz...

sezerh
04 Haziran 2015, 14:07
Yagi kalin attiysaniz oda bi etken. 5/30 10/40 gibi ince yaglar hizli devirlenip cabuk devir dusurtur. Ama 20/50 gibi yaglar zor devirlendirir ve gec dusurtur

bassturbin
04 Haziran 2015, 14:09
Yağ ile alakası yok aksine kalın yada daha hızlı devir düşer.Sürtünme parça ivmesi ve hareketler yavaşlar.

Alisilin
04 Haziran 2015, 15:15
Neden boştayken 7000 devire gelecek kadar gazladınız?

onuRRtas
05 Haziran 2015, 16:15
ısınınca rolanti ayarını yap, 900 devirde kalacak şekilde (1.000 den minik az) birde böyle dene, olmazsa solanti sıcakken 900 deviri geçmeyecek şekilde ayarlayıp, alt devir hava ayar vidasından - rolanti değil! - vidayı çeyrek tur sıkın sağa doğru.Ayrıca motorunuz normal gibi sadece hava ile alakalı bulunduğunuz yerle alakalı rolanti değişiklik gösterebiliyor veya alt devir yakıt hava karışım ayarı...

Rolanti ayarından sonra motor iyice sıcakken yapın, halen yavaş inde devam ederse hava ayarına müdahale edersiniz...

Teşekkür ederim bilglier için hocam ama şöyle bir durum var, siz alt devir hava ayar vidası ve hava ayarı olarak iki farklı vidadan bahsettiniz sanırım, benim motorda karbüratörün solunda sadece bir tane hava ayar vidası var, iki tane mi oluyor :silent:

bassturbin
05 Haziran 2015, 16:53
Evet iki tane olmalı, diğer tarafta da olabilir, klavuz fotoğrafını ekliyorum rolanti için birisi 2007 diğeri 2010 ve üzeri için :

http://i.hizliresim.com/1yZEWA.jpg (http://hizliresim.com/1yZEWA)
http://i.hizliresim.com/a5NYrz.jpg (http://hizliresim.com/a5NYrz)

onuRRtas
05 Haziran 2015, 17:52
Evet iki tane olmalı, diğer tarafta da olabilir, klavuz fotoğrafını ekliyorum rolanti için birisi 2007 diğeri 2010 ve üzeri için :

http://i.hizliresim.com/1yZEWA.jpg (http://hizliresim.com/1yZEWA)
http://i.hizliresim.com/a5NYrz.jpg (http://hizliresim.com/a5NYrz)

hocam rölanti ayar vidası bu? :P

Karbüratörün üzerinde ayar yapabileceğim sadece hava ayar ve rölanti ayar vidası mevcut

pcmnyk
05 Haziran 2015, 18:02
Gazi kapatan yayi kontrol et hemen kapatiyormu . sonra karburator ayarlarini yap herseye ragmen duselmesse dertler derya olmus bende bi sandal sarkisini solemeye basla :D basina buyuk is aldin demektir. )

onuRRtas
05 Haziran 2015, 18:06
Gazi kapatan yayi kontrol et hemen kapatiyormu . sonra karburator ayarlarini yap herseye ragmen duselmesse dertler derya olmus bende bi sandal sarkisini solemeye basla :D basina buyuk is aldin demektir. )

Dediklerinizin hepsi zaten yapıldı da dertler niye derya olsun? Yatak sardı demedik yahu, devir geç düşüyo dedik :queen:

pcmnyk
05 Haziran 2015, 18:25
Karburatorden kaynaklanmadigina emin ol yuzde 90 karburatordendir karburatorun motora baglandigi yeri kontrol et contaya bak ardan gevsemis olabilir. Hava giriyor silindire bozulmusta olabilir eger bozulmadiysa motor blogundan bi yerden hava aliyor demektir motoru indirirler.

ozgranl
05 Haziran 2015, 18:33
Karburatorden kaynaklanmadigina emin ol yuzde 90 karburatordendir karburatorun motora baglandigi yeri kontrol et contaya bak ardan gevsemis olabilir. Hava giriyor silindire bozulmusta olabilir eger bozulmadiysa motor blogundan bi yerden hava aliyor demektir motoru indirirler.

Benim anlamadığım nokta: Karbüratörde bir sıkıntı var ise motor ısındıktan sonra nasıl düzeliyor? Hava giriyor ise ısındıktan sonra aynı hava nasıl oluyor da girmiyor? Motor bloğundan hava alıyorsa her koşulda hava almaz mı? Kafamda deli sorular :silent:

pcmnyk
05 Haziran 2015, 19:37
Kardesim sen ne yazdigini bilmiyosun herhalde yukarda isininca gec dusuyo dedin burda isininca duuzeliyo diyosun :)

onuRRtas
05 Haziran 2015, 19:46
Kardesim sen ne yazdigini bilmiyosun herhalde yukarda isininca gec dusuyo dedin burda isininca duuzeliyo diyosun :)

Sorunu yaşayan arkadaş değilde ben olduğumdan olmasın hocam =)

Motordan ne hava alması onu anlamadım, 10 yıldır bilfiil motor kullanır uğraşırım ilk defa motordan hava alma kavramını duydum.

Helal valla ne diyeyim hocam :)

pcmnyk
05 Haziran 2015, 19:53
ewt telefondan girince o kadar detay görünmüyor ne yaziiki neyse :)

şimdi kardeşim motordan hava alma olayı şöle karbüratörün motora bağlandığı yer var oranın contası bozulunca yada vidasi gevşeyince motor karbüratör kapanınca basıncla o aradan silindire hava çeker. hava girincede patalama olur devir geç düşer sen bi bak yine birinin başına gelmişti. o yüzden söyledim bol keseden atmıyorum yani :) yada silindir blogunun contaları bağlandığı yerden havada alabilir. daha görüceğin çok şey var :)

onuRRtas
05 Haziran 2015, 19:59
ewt telefondan girince o kadar detay görünmüyor ne yaziiki neyse :)

şimdi kardeşim motordan hava alma olayı şöle karbüratörün motora bağlandığı yer var oranın contası bozulunca yada vidasi gevşeyince motor karbüratör kapanınca basıncla o aradan silindire hava çeker. hava girincede patalama olur devir geç düşer sen bi bak yine birinin başına gelmişti. o yüzden söyledim bol keseden atmıyorum yani :) yada silindir blogunun contaları bağlandığı yerden havada alabilir. daha görüceğin çok şey var :)

bassturbin ağabeyin dediği gibi hava ayarını bayağı kısınca (1.50 - 1.75 turda şuan) sorun çözüldü gibi duruyor.

pcmnyk
05 Haziran 2015, 20:06
tamam işte hava alıyor motor onu söylüyorum bende.