PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yeni Başlayan İçin ; Scooter mı Vitesli mi ?



4frisby
02 Haziran 2015, 20:49
Merhabalar foruma yeni üye oldum sayılır, aslında sadece bu ikisi arasındaki seçimden ziyade genel motorsiklet kullanımı üzerine birkaç sorum var. Bu sorulara göre nasıl bir motorsiklet almalıyım karar vermeye çalışıyorum.

30 km mesafede(2 saatte gidiyorum şu yolu illallah ettirdi bana İstanbul) okul-ev arası yarısında tıklım tıklım İstanbul trafiğinde geri kalan kısmında arabaların 90 km/h'den aşağı inmediği,gözümü korkutan,uzunca asfalt bir yolda kullanacağım. Tek kafama takılan şey güvenlik, keza motor 1000 cc hacimlik de olsa 70 in üzerine çıkacağımı zannetmiyorum.

1-)Motor trafikde fark edilmesi için illa hacimli mi olmalıdır ?

2-)Motor kullanımında güvenlik şeridinden çıkmadan maksimum 70 km/h hızla gidersem çukurdur tümsekdir, varlığının önceden tahmin edemeyeceğim şeyler ne kadar tehlike arz eder ?

3-)Yeni başlayan biri, aktif trafik hakkında en ufak bir bilgim yok, (fakat 2 yıldır hem yolları hem motorları izliyorum) vitesli motor kullanırsa yola daha mı az adapte olur yoksa bu adaptasyon kısa sürede atlatılır mı?

4-)Güvenlik ekipmanlarından pantolonu kullanamayacağım, keza ne kadar gerekli olsa da aynı pantolonu sürekli giyemem, mont kask vb. çıkarıp takılabilir fakat pantolon böyle değil, bunun yerine dizlik vb. kullanmak ne kadar güvenlidir ?

5-)Güvenli sürüş için scooter mı yoksa daha büyük tekerlekli motorlar mı tercih edilmelidir ?

6-)Motor mevsimi denen bir aralık varmış, bu süre yere yağmur değdiğinde mi sonlanır ? Yağmurlu havada motor sürmek ne kadar güvenlidir ?(3-4 ay yerler ıslak kaldığını düşünürsek bana lazım olan aralıkta ciddi bir kayıp zaten okul 8 ay)

7-)Motoru tüm trafik kurallarına uyarak ve güvenlik önlemlerini alarak trafik magandalarına bulaşmadan yolun boş olduğu ve takip mesafesinin geniş aralıkta olduğu çoğunlukla emniyet şeridinde kullanırsam başıma bir iş gelme ihtimali cidden az mıdır, motor güvenlidir diyebilir miyiz?

Zahmet verip cevaplayanlara teşekkür ederim.

ccc67
02 Haziran 2015, 21:23
Su soruna cevap verem scooter bence güvenli Degil. Hem tekerlek küçük dengesi bozuluyor hem acil durumlar i in motor freni yapamiyorsun çoğunda arkada disk fren yok ve kullanmasi zevksiz

Cronos
02 Haziran 2015, 22:45
Fitesli olsun çamurdan olsun dostum. Önce vitesliyi öğren sonra baktın olmuyo iyi bi scooter a geçersin. Scoterdan indikten sonra vitesli motorda afallıyosun bence fitesli ile başla.

nvrmnd
02 Haziran 2015, 22:51
scooter ın kendine gore avantajları var viteslinin.. ben scooter la baslayıp vitesliye geciş yaptım herhngi bir zorlukta cekmedim ama herkesin kabiliyeti kullanımı farklıdır...

ayrıca acık trafikte surekli 70 km hızla gitmek sana guven diil tehlike getirir özellikle bos olda emniyet seridinden gitmek tamamen guvensiz bir secenektir..

trafik akısı ne hızı gerektiriyorsa onla gitmek zorundasın sende.. yeri gelecek 30 la gideceksin yeri gelecek 90 la gitmen gerekecek...

onun dısında korumaların tam oldugu sürece sen elindn gelen önlemi almıs oluyorsun zaten gerisi Allah'a kalmıs.. ha korumalı pantalon ha dizlik ha bellik ha tulum...

yesilcimen
02 Haziran 2015, 22:55
al bi pcx yardir..

Evrenalpar
02 Haziran 2015, 22:56
Naçizane cevap vermeye çalışayım;
1) Fark edilmek için değil ama bazı durumlarda kaçmak için biraz daha elde güç olması iyi oluyor. 250cc altını düşünmemek lazım bana göre.

2) Sürekli aynı güzergahı kullanacaksanız zaten yolu ezberlersiniz. Ana yollarda öyle sıkıntı çıkaracak çukur tümsek çok yok bana göre. Ama her halükarda büyük jantlı motor her zaman daha güvenlidir. Scooterda örnek; Yamaha x-city.

3)ilk olarak scooterla başlamanızı tavsiye ederim, yolu Okumayı öğrendikten sonra vitesliye geçmek daha güvenli bana göre.

4) ben de maalesef kot giyemiyorum, hatta bot ta şart ama olmuyor. Dizlik takıyorum ama ilk darbeyi yumuşatmak haricinde direkt fırlayıp gideceğine adım gibi emninim.

5) Çok küçük ve ince tekerlekli olmadığı sürece scooterla başlanabilir. Büyük tekerli scooter tercih etmek elbette daha avantajlı. Şu an Xmax400 kullanıyorum ama en yakın zamanda İntegra'ya geçmek istiyorum ben de.

6) sezon diye bir şey yok aslında, yere kar düşmediği sürece kullanan çok insan var, işte bu aşamada da viteslinin dezavantajı çok, Yağmurda üstünüz başınız çamur içinde kalır, ayaklarınızın içine kadar su dolar. Önde eğer rüzgarlık vs yoksa önden çok yağmur çamur yersiniz. Bagaj olmadığından ıvır zıvırları koymakta çok güçlük çekersiniz. Scooterda bel altının hiç ıslanmadığı zamanlar oluyor. Çamur falan gelmiyor sırta. Ayaklar ıslanmıyor. Diğer yandan güvenlik için frenlemede kaymamak için ABS'li motor tercih etmek şart bence.

7) bu soruya maalesef kimse ceVap veremez. Motoru tercih ettiğiniz anda başınıza bir şey gelip gelmemesi tamamen sizin dikkatinize, tecrübenize ve son olarak kadere bağlı bir durum. Ne desek boş.

hakikiteker
02 Haziran 2015, 22:57
Merhabalar foruma yeni üye oldum sayılır, aslında sadece bu ikisi arasındaki seçimden ziyade genel motorsiklet kullanımı üzerine birkaç sorum var. Bu sorulara göre nasıl bir motorsiklet almalıyım karar vermeye çalışıyorum.

30 km mesafede(2 saatte gidiyorum şu yolu illallah ettirdi bana İstanbul) okul-ev arası yarısında tıklım tıklım İstanbul trafiğinde geri kalan kısmında arabaların 90 km/h'den aşağı inmediği,gözümü korkutan,uzunca asfalt bir yolda kullanacağım. Tek kafama takılan şey güvenlik, keza motor 1000 cc hacimlik de olsa 70 in üzerine çıkacağımı zannetmiyorum.

1-)Motor trafikde fark edilmesi için illa hacimli mi olmalıdır ?

2-)Motor kullanımında güvenlik şeridinden çıkmadan maksimum 70 km/h hızla gidersem çukurdur tümsekdir, varlığının önceden tahmin edemeyeceğim şeyler ne kadar tehlike arz eder ?

3-)Yeni başlayan biri, aktif trafik hakkında en ufak bir bilgim yok, (fakat 2 yıldır hem yolları hem motorları izliyorum) vitesli motor kullanırsa yola daha mı az adapte olur yoksa bu adaptasyon kısa sürede atlatılır mı?

4-)Güvenlik ekipmanlarından pantolonu kullanamayacağım, keza ne kadar gerekli olsa da aynı pantolonu sürekli giyemem, mont kask vb. çıkarıp takılabilir fakat pantolon böyle değil, bunun yerine dizlik vb. kullanmak ne kadar güvenlidir ?

5-)Güvenli sürüş için scooter mı yoksa daha büyük tekerlekli motorlar mı tercih edilmelidir ?

6-)Motor mevsimi denen bir aralık varmış, bu süre yere yağmur değdiğinde mi sonlanır ? Yağmurlu havada motor sürmek ne kadar güvenlidir ?(3-4 ay yerler ıslak kaldığını düşünürsek bana lazım olan aralıkta ciddi bir kayıp zaten okul 8 ay)

7-)Motoru tüm trafik kurallarına uyarak ve güvenlik önlemlerini alarak trafik magandalarına bulaşmadan yolun boş olduğu ve takip mesafesinin geniş aralıkta olduğu çoğunlukla emniyet şeridinde kullanırsam başıma bir iş gelme ihtimali cidden az mıdır, motor güvenlidir diyebilir miyiz?

Zahmet verip cevaplayanlara teşekkür ederim.

1)Ses haricinde görünürlük olayını sürücünün giyimi çok etkiler
2)Emniyet şeridini trafik tamamen durduğunda kullanmalısınız, diğer araçlar birden ve sinyal vermeden oraya atlayabilirler. 70km hız emniyet şeridi için her halükarda fazla bence
3)Vites yola hakimiyeti biraz etkiler acemilikte, vites olayına yatkınsanız ve daha önceden araba tecrübeniz varsa bence scootera hiç gerek yok
4)Dizlik darbeleri absorbe eder ama sürtünme olayına direnen şey motosiklet pantolonu olacaktır. ( http://www.altinelbiseliadam.com/tech-90-motosiklet-kotu/ )
5)Büyük tekerlek yoldaki engebelerden daha az etkilenir ve ataleti sebebiyle daha stabil bir sürüş sunar
6)Kar ve buz olduğunda sonlanıyor, iyi ekipmanınız varsa ve inatçıysanız karda bile sürebilirsiniz ama buz sıkıntı
7)Senin kıyıdan gittiğini görüp "ne biçim gidiyo lan bu böyle" diyip sıkıştıracak "insan(!)" tipleri mevcut, en güzeli her yanınızı kontrol edip riskleri öngörmeye çalışmaktır. Bu konuda araştırma yapıp, belki teorik de olsa bir eğitime katılabilirsiniz (youtube da da yeterince kaynak var).,

Motosiklet,güvenli ve bilinçli bir şekilde full korumayla kullanılırsa arabadan daha az kazaya karışma ihtimaline sahiptir ama kazalarda ödeyeceğimiz bedel arabadan daha fazladır. Bu riski belirleyen temel etken sürücüdür, konumlanmayı ve kontrolünü sağlamayı başaran sürücüler sağlıklı bir şekilde motosiklet kullanmaya devam ederler: "At, sahibine göre kişner" sözü tam buna uygun.

Dodin
02 Haziran 2015, 23:02
1)Ses haricinde görünürlük olayını sürücünün giyimi çok etkiler
2)Emniyet şeridini trafik tamamen durduğunda kullanmalısınız, diğer araçlar birden ve sinyal vermeden oraya atlayabilirler. 70km hız emniyet şeridi için her halükarda fazla bence
3)Vites yola hakimiyeti biraz etkiler acemilikte, vites olayına yatkınsanız ve daha önceden araba tecrübeniz varsa bence scootera hiç gerek yok
4)Dizlik darbeleri absorbe eder ama sürtünme olayına direnen şey motosiklet pantolonu olacaktır. ( http://www.altinelbiseliadam.com/tech-90-motosiklet-kotu/ )
5)Büyük tekerlek yoldaki engebelerden daha az etkilenir ve ataleti sebebiyle daha stabil bir sürüş sunar
6)Kar ve buz olduğunda sonlanıyor, iyi ekipmanınız varsa ve inatçıysanız karda bile sürebilirsiniz ama buz sıkıntı
7)Senin kıyıdan gittiğini görüp "ne biçim gidiyo lan bu böyle" diyip sıkıştıracak "insan(!)" tipleri mevcut, en güzeli her yanınızı kontrol edip riskleri öngörmeye çalışmaktır. Bu konuda araştırma yapıp, belki teorik de olsa bir eğitime katılabilirsiniz (youtube da da yeterince kaynak var).,

Motosiklet,güvenli ve bilinçli bir şekilde full korumayla kullanılırsa arabadan daha az kazaya karışma ihtimaline sahiptir ama kazalarda ödeyeceğimiz bedel arabadan daha fazladır. Bu riski belirleyen temel etken sürücüdür, konumlanmayı ve kontrolünü sağlamayı başaran sürücüler sağlıklı bir şekilde motosiklet kullanmaya devam ederler: "At, sahibine göre kişner" sözü tam buna uygun.


Abi gel sen bizimkileri ikna etmeme yardım et :D A2yi yeni söyledim pek motor alacaklarmış gibi gözükmüyor

hakikiteker
02 Haziran 2015, 23:10
Abi gel sen bizimkileri ikna etmeme yardım et :D A2yi yeni söyledim pek motor alacaklarmış gibi gözükmüyor

Kendin alacaksın o zaman, ben öyle yaptım ve tam korumayla kullandığım-çok araştırdığım için akılları bende daha az kalıyor. Biriktir, işe gir olmadı kendin al :cat: Açıkçası ben de ailemin yerinde olsam motosiklet almazdım, sebebi çok açık. Kendini onların yerine koy, çıkar yol varsa kendin bulabilirsin.

Dodin
02 Haziran 2015, 23:20
Kendin alacaksın o zaman, ben öyle yaptım ve tam korumayla kullandığım-çok araştırdığım için akılları bende daha az kalıyor. Biriktir, işe gir olmadı kendin al :cat: Açıkçası ben de ailemin yerinde olsam motosiklet almazdım, sebebi çok açık. Kendini onların yerine koy, çıkar yol varsa kendin bulabilirsin.

Öğrencilik yeni bitti temmuzda diplomayı alacaz, kendim almak istiyorum ben de zaten kendi emeğim olsun ilk göz ağrım :) bu yazı da es geçtik sanırım seneye artık

4frisby
02 Haziran 2015, 23:42
Yorumlara teşekkür ederim, scooter in pek guvenli olmadığının sonucunu çıkardım, güvenlik işi de kullanıcıda bitiyormuş, yamaha ybr 125 esd ile başlayacağım anlaşılan bu işe tekrardan teşekkürler

tyrung
02 Haziran 2015, 23:44
1-)Hayır en büyük motor bile trafikte arabaya göre küçük ve görünmezdir.

2-)Genel olarak sokak arası 50 caddelerde 80 hız limiti var. Bunun sebebi tepki süresidir.

3-)Vites kısa sürede atlatılır.

4-)motosiklet pantolonu 300tl kaliteli jean 150tl. Pantolon üstüne giyilen korumalı pantolonlarda var.

5-)Güvenli sürüşün motorla alakası bence yoktur.

6-)Tatlı su motorcuları su olduğunda çıkmaz. ben kar hariç kullanıyorum, keza kuryecilerde.

7-)Emniyet şeridi güvenli olduğu kadar risklidir. Özellikle köprü ve anayola giriş çıkışlarda ölümlü kazalar olmaktadır. Orta şeride geçilmesi gerekir.


Scooter da bagaj en büyük artıdır.

smiles
03 Haziran 2015, 09:28
Yorumlara teşekkür ederim, scooter in pek guvenli olmadığının sonucunu çıkardım, güvenlik işi de kullanıcıda bitiyormuş, yamaha ybr 125 esd ile başlayacağım anlaşılan bu işe tekrardan teşekkürler

Benim skuterim hem büyük lastikli hem ön-arka kombine disk frenli. Demek benimki güvenliymiş :)

Pisman
03 Haziran 2015, 12:39
1-)Motor hacminden ziyade gösterişli ve sesli olması avantajdır, bunun yanı sıra rengi, gündüz far açık kullanmak da etken bence

2-)50 km/s bile yeterince sıkıntı oluşturabilir, hız değil, güvenli, defansif sürmek, tam ekipman kullanmak, mümkün olduğunca fazla, sık eğitim almak önceliğiniz olmalı. (50 km hızla işyerime 100m mesafede kaza yaptım, omzum kırıldı)

3-)Yeni başlayan biri, aktif trafik hakkında en ufak bir bilgim yok, (fakat 2 yıldır hem yolları hem motorları izliyorum) vitesli motor kullanırsa yola daha mı az adapte olur yoksa bu adaptasyon kısa sürede atlatılır mı?

4-)çıkarılabilir dizlik motosiklet pantolonu kadar güvenli olmasada hiç olmamasından iyidir.

5-)trafiğe yeni alışacağınızı düşünerek scooter daha avantajlı en azından ilk başlarda, güvenliği yüksek olsun istersen iyi bir markanın, nispeten büyük tekerlekli, abs li, kaliteli lastik takılmış bir modelini tercih edebilirsin ?

6-) İstanbul'da değilim ama neredeyse 11 ay motosiklet kullanabiliyorum, düzgün ekipmanla kışın da kullanabilirsin, bu noktada scooter çok daha avantajlıdır, önden gelecek yağmur, çamuru büyük ölçüde engeller.

7-)her zaman ihtimal vardır, bu yaya içinde, otomobil kullanıcıları için de geçerli. yukarıdaki önlemlerle ihtimali azaltmak senin elinde.
sonuç olarak senin motosiklet kullanmayı ne kadar istediğine, bütçenin ne kadar elverdiğine bağlı, ama bir başlarsan bir daha bırakman çok zor...

arda4
03 Haziran 2015, 14:13
sukuter tavsiye ederim kardeşim.

Sukutere binmeyen sukuteri bilmez. Yok kayar düşer yok çok agresif... Hepsi hikaye buyur:

www.youtube.com/watch?v=4bWlQXptfx8

www.youtube.com/watch?v=4bWlQXptfx8

gobsistem
03 Haziran 2015, 17:47
üstüne biraz daha koy ybr al....