PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Egzosları iptal edip sadece manifolda silencer takmak ?



Tequ
01 Haziran 2015, 11:40
Selam arkadaslar. Konu baslıgında da yeteri kadar net oldugu uzere egzosları komple iptal edip manifoldlara silencer takmak niyetindeyim. Artılarından cok eksileriyle ilgileniyorum. Cok farklı yorum okudum benzer konularda ancak net bir bilgi edinebilmis degilim. Kimi dekomprasyon duser kimi motor ölür diyor.
Simdi bu olayın aslı astarı nedir ? Motora bir zarar verir mi gercekten ?
Geyik yapmak isteyen buyursun ancak ici bos yorumlardan kacınalım lutfen :)

merianne
01 Haziran 2015, 11:52
babam R27 yi yapmıştı, sürekli alev atıyordu.Akıllı adam işi değil gibi:cherry:

Tequ
01 Haziran 2015, 12:00
Hahaha :P O alev olayını silencer keser diye dusunuyorum. Ayrıca cok fazla alev atıyorsa muhtemelen cig benzin pompalıyordur. Alev falan cok onemli degilde motora zararı nedir acaba :)

efendy06
01 Haziran 2015, 13:15
Hocam egzoz sistemi malum yanma odasında sıkıştırılan hava-benzin karışımının ateşlenmesi sonrasında oluşan yanmış benzin-gaz karışımının yanma odasını terk etmesi vazifesini üstlenir. Bunu yaparken egzozun oluşturduğu bir emme gücü ile bir basınç gücü vardır. Direkt manifolda susturucu bağladığınızda egzoz manifoldu basınç kaybedeceğinden yakıtınız ziyadesi ile artacaktır. Güç anlamında olumsuz sonuç doğurduğunu iddia edenler olmakla beraber gücün arttığını söyleyenlerde var. Esas olarak emme manifoldu ile egzoz manifoldu birbirinin görevini etkiler yani düşük basınç yüksek basınç mantığı ile verimli çalışır (egzoz borumuzun manifolt contası kaçırdığında motorun düzensiz çalışması bunun ispatıdır) ve yapacağınız sistem bu basınç olayını değiştirecektir. Dolayısı ile (muhtemelen) motorunuz düzensiz çalışmaya başlayacaktır. Düz boru bile egzoz gazının çıkışında bir miktar basınç uygular. Egzozu manifolttan tamamen ayırıp marş bastığımızda motorun düzenli çalışamayıp stop etmesi de bu basınç etkeni sebebiyle meydana gelmektedir.

Not: Yukarda yazdıklarım 4 silindirli otomobil üzerinde bir dönem yapmış olduğumuz modifikasyon denemeleri esnasında elde ettiğim veriler/sonuçlar ile yaptığımız araştırmaların neticesidir.

Tequ
01 Haziran 2015, 13:25
Hocam egzoz sistemi malum yanma odasında sıkıştırılan hava-benzin karışımının ateşlenmesi sonrasında oluşan yanmış benzin-gaz karışımının yanma odasını terk etmesi vazifesini üstlenir. Bunu yaparken egzozun oluşturduğu bir emme gücü ile bir basınç gücü vardır. Direkt manifolda susturucu bağladığınızda egzoz manifoldu basınç kaybedeceğinden yakıtınız ziyadesi ile artacaktır. Güç anlamında olumsuz sonuç doğurduğunu iddia edenler olmakla beraber gücün arttığını söyleyenlerde var. Esas olarak emme manifoldu ile egzoz manifoldu birbirinin görevini etkiler yani düşük basınç yüksek basınç mantığı ile verimli çalışır (egzoz borumuzun manifolt contası kaçırdığında motorun düzensiz çalışması bunun ispatıdır) ve yapacağınız sistem bu basınç olayını değiştirecektir. Dolayısı ile (muhtemelen) motorunuz düzensiz çalışmaya başlayacaktır. Düz boru bile egzoz gazının çıkışında bir miktar basınç uygular. Egzozu manifolttan tamamen ayırıp marş bastığımızda motorun düzenli çalışamayıp stop etmesi de bu basınç etkeni sebebiyle meydana gelmektedir.

Not: Yukarda yazdıklarım 4 silindirli otomobil üzerinde bir dönem yapmış olduğumuz modifikasyon denemeleri esnasında elde ettiğim veriler/sonuçlar ile yaptığımız araştırmaların neticesidir.

Bilgiler gercekten cok yararlı tesekkur ederim.Ama hali hazırdaki egzosumun cok sıkıstırma yapabildigini dusunmuyorum cunku icine baktıgımda bombos :) Manifoldun baglantı yerini bile gorebiliyorum icine baktıgımda :) Gecen hafta karburator ve subap ayarları yapıldı herhangi bi tekleme yahut duzensiz calısma hissetmedim. Aksam deneyip sonucu buraya yazacagım bakalım bende cok merak ediyorum :P
Gerci tekrar bi hava-benzin ayarı yapılması gerekli olacaktır diye dusunuyorum

initial-D
01 Haziran 2015, 19:25
ne yaparsan yap back pressure düşeceğinden güç düşecektir.yakıtta verimli yanmayacak tüketim artacak.

daha değişik sesli,muhtemelen vuruntulu,daha düzensiz,daha çok yakan,daha az giden bir motorun olacak.

sonradan takılan içi boş susturucuda bile 200hplik motorun alt devirlerini öldürdüğü hissedilirken r80 de çok daha kötü olur sonuç.

Tequ
01 Haziran 2015, 20:26
Az once egzoslari cikartip manifoldlari uzattim ve db killerlari ucuna kaynattim. Sonuc ; rezalet :P
Egzoslarin kalabalik goruntusunden kurtuldum ancak o guzelim tok ses gitti yerine pancar motoru sesi geldi :) Yorumlar icin tesekkur ediyorum ve kimseye tavsiye etmiyorum :P

tyrung
01 Haziran 2015, 20:42
izlediğim bir belgeselde klasik bir araç modifikasyonunda egzozu ön çamurluğun arkasına almak istediler.
Eleman egzozun uzunluğunu ölçüp aynı boyda sarmal yapıp çıkışı verdi.

Çok yer olmasa da 1 2 sarmal boru yaptırılıp sonra takılabilir :)