PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ABS farkı



Sayfa : [1] 2

Shamy
29 Mayıs 2015, 22:21
Dünyanın engüvenilir test sitelerinden biris olan MCN'nin ABS li ve ABS'siz CBR1000RR testi.
Test ABS fanatiklerinin istediği gibi ıslak pistte yapılıyor üstelik cadde lastikleri ile. Kuru pist asfaltı ve yarış lastiği olmadan bile
ABS durma mesafesini arttırıyor hemde afaki fark ile.

Dilimde tüy bitti anlatamıyorum ABS hayranlarına bir türlü, ABS konfordur, acemi işidir, dikkatsiz adam işidir diye. Yoksa motosikleti saçma sapan kullanmıyorsanız, iyi lastiğe, iyi süspansiyona, iyi frenlere sahip yüksek model kateli bir motosikletiz var ise ve uzun yıllardır fren tecrübesi yapıyorsanız ABS gereksizdir.

Ben zaten bunu bizzat denedim ıslak ortamda daha düşük hızda Arkadaşın ABS li 600RR ı ve benim ABS siz 1000RR ım ile. motosikletler ve lastikler aynı kondüsyonda tamam 600RR 1000RR farkı diyeceksiniz ama sonuçta 600RR da freni kötü bir makine değil. Ben ABS siz 1000RR la ıslakta daha çabuk durdum 60km süratle yaptğımız fren testinde.

Sokollu
29 Mayıs 2015, 22:25
Yoksa motosikleti saçma sapan kullanmıyorsanız, iyi lastiğe, iyi süspansiyona, iyi frenlere sahip yüksek model kateli bir motosikletiz var ise ve uzun yıllardır fren tecrübesi yapıyorsanız ABS gereksizdir..

Haklısınız ama bu niteliklere sahip motosiklet ve sürücüyü trafiğe kazandırsak yeter zaten, memleket için cepte zaten diyeceğimiz şeyler değil bunlar.

bilginozi
29 Mayıs 2015, 22:28
Cok merak ettim abs li 600rr i nerde kullandiginizi. Zira turkiyeye yanlislikla gelen 4 adet 2014 model 600rr disinda hic absli model gelmedi. Birde olcum verilerinizi paylasirsaniz cok daha guzel olur. Absli 600rr 34-38mt arasi bir mesafede duruyor 100km den 0km ye.

Darkcity2000
29 Mayıs 2015, 22:31
Elalem gider Mersine biz gideriz tersine...

bilginozi
29 Mayıs 2015, 22:50
Bu arada bahsettiginiz videoyu ben de seyrettigimde cikan sonuca cok sasirmistim. Ancak yine baska bir testte ise abs li modelin fren mesafesi abssizin neredeyse yarisi gibi cikiyordu. Bunun yaninda absli abssiz farkini ispatlamak zorunda degilsiniz. Siz abssiz ile rahat ediyorsaniz baskalarinin fikri cok onemli degildir bence. Sonucta 1000rr in hatta sp nin bile parasini odeyip abslisini alamadiginiz icin cok da degisen bisey yoktur. Ben kendi adima konusayim pek tecrubeli ve profesyonel birisi olmadigim icin abs hayatimi koruyor ve dikkatsizliklerimi tolere ediyor diyebilirim. Ama vurgulamak isterim ki iyi bir suruci degilim o yuzden de benim isime yariyor.

Shamy
29 Mayıs 2015, 23:05
Biz işkembeci değiliz rahat olun :mrgreen: kullanıyoruz dediysek garajımda duran samimi arkadaşımın motosikleti izmirde 2014 model ilk fotolarda 2015 R6 ile son fotoda yeni aldığım 1000RR ile. Millet birşey sordumu bayılıyorum böyle fotolu ispata :queen: birkaç kere daha yaptım ardından mesaj falan kesilmişti.

neyse konumuza dönelim stok R6 nın frenleri 600RR kadar iyi değildi ayrıca lastikleride stok 600RR kadar iyi değildi.600RR abs beni fren testinde geçmişti ıslak zeminde, lastiklerden korkarak fren yaptım. çünkü arkadaş korkusuzca asılıyordu frene. süspansiyon ayarı yapmamıştım. eksik çoktu

ama 1000RR da işler değişti ,stok BT020 lastikler, uygun havalar, 2 günümü alan profosyonel süspansiyon ayarı, kalteli fren sistemi, işleri değiştirdi. ıslak zeminde 60km süratte abs 600RR dan daha cabuk durdum varsa stok abs 600rr gözünüzün önünde birdaha test edelim izmirde.

http://i.hizliresim.com/j5gngn.jpg (http://hizliresim.com/j5gngn)
http://i.hizliresim.com/BMa2av.jpg (http://hizliresim.com/BMa2av)
http://i.hizliresim.com/ogX7Xk.jpg (http://hizliresim.com/ogX7Xk)

Karalı
29 Mayıs 2015, 23:11
Heralde abs'li fireni fren yapmayı bilmeyenler tercih ediyor olabilir fren mesafesinden çok yanlış firen yapıp yere yapışmamak için ben abs'li model hiç denemedim bilmiyorum belki'de 600rr'ın abs'si sorunludur

beko12345
29 Mayıs 2015, 23:16
Gülüyorum ve geçiyorum...

Umarım yarın öbürgün beklenmedik yerden araç önünüze fırlamaz.

bilginozi
29 Mayıs 2015, 23:18
Turkiyeye 4 tane geldigini bildigim icin sordum nerde kullandiginizi yoksa yalan soylediginizi ima etmedim. 1000rr la fren mesafenizi google earth uzerinden ornek olarak bir agaci referans alarak olcum yapabilirsiniz real degerleri yazma imkaniniz olursa cok sevinirim. Hondanin abssinde soyle bir durum var; her iki lastiginde surekli asvaltla temas halinde olacak sekilde calisir. Ornegin arka suspansiyon cok yumusaksa yada lastik basinci biraz dusukse frenleme esnasinda yere kuvveti iyi aktaramayip temas azalacagindan sistem otomatik olarak on lastigin fren basincini da azaltarak arka lastigin yere temas etmesini saglar. Bu da fren mesafesini olumsuz etkiler.

Karalı
29 Mayıs 2015, 23:23
@beko1234567:istanbulda yaşıyorum nerden biliyorsun önüme araç zort diye çıkmadığını burda ben normal karşılıyorum artık arabaları onlarla yaşamayı öğrendik bir şekilde gerisi takdiri ilahi;)

Shamy
29 Mayıs 2015, 23:24
Ekleyeyim, Aynı zamanda 2014 zx636 sı olan bir arkadaşımız daha vardı fren testi yapacak kadar profosyonel değil yapmadı o yüzden emanet motosiklet olacağı için bende yapmadım. 600RR lı arkadaşımız abs nin kendisi tembelliğe alıştırdığından yakınıyordu sürekli. Benim R6 arkadaşın 636 sı ve son aldığım 1000RR ı kullanırken birkaç kez ön lastiği kaydırdı sert frenaj anında , hele ki arka frende; benim r6 da arkadan izlerken onu; resmen dans ediyordu motosikletin arkası arka frenlerinde, rahatsızdı bu durumdan freni ezmeyi bıraktğını konfor ve tembelliğe alışıp yavaş hızlı ne olursa olsun freni köklediğinden bahsetti. tecrübeli bir arkadaş buna reğmen insan kolay alışıyor konfor ve tembelliğe bizzat yakınarak mayıs başında 600RR ını sattı. Şimdi 1000cc düşünüyor ve ABS siz alacağını özellikle belirtiyor. Yoksa fren yapmayı unutacağından rahatsız olan bir arkadaş.

işin birde bu durumu var.

k_ayhn
29 Mayıs 2015, 23:25
Abs can kurtarır gerisi hikaye.bence siz olmuşsunuz hani şu her şeyi öğrenmişlik sedromu var ya adı aklıma gelmedi.

Shamy
29 Mayıs 2015, 23:26
Turkiyeye 4 tane geldigini bildigim icin sordum nerde kullandiginizi yoksa yalan soylediginizi ima etmedim. 1000rr la fren mesafenizi google earth uzerinden ornek olarak bir agaci referans alarak olcum yapabilirsiniz real degerleri yazma imkaniniz olursa cok sevinirim. Hondanin abssinde soyle bir durum var; her iki lastiginde surekli asvaltla temas halinde olacak sekilde calisir. Ornegin arka suspansiyon cok yumusaksa yada lastik basinci biraz dusukse frenleme esnasinda yere kuvveti iyi aktaramayip temas azalacagindan sistem otomatik olarak on lastigin fren basincini da azaltarak arka lastigin yere temas etmesini saglar. Bu da fren mesafesini olumsuz etkiler.


Bu konuyu biliyorsun, haklısın Hondanın ABS siz kombine ve biraz garip mesela denemek için kullandığım S1000RR ın abs sine benzemiyordu. daha farklı davranıyor fren basıncı düşüyor. Kapatılmıyor, ayarlanmıyor ayrıca gereksiz bir biçimde motosiklete 10k agırlık ekliyor :santa:

hakikiteker
29 Mayıs 2015, 23:30
Sadece tekerlek kilitlendiğinde çalışmaya başlayan bir sistemin neden frenlemeyi bilen insana zararı olsun? Elimizin altında ekstra bir güvenlik önleminin olmasını neden istemeyelim? Hani istemiyor olabilirsiniz ama bunu okuyup:"aa tecrübeli adam böyle diyor, vardır bir bildiği" diyecek insanlar var ve bence onları yanlış yönlendiriyorsunuz.

Karalı
29 Mayıs 2015, 23:32
Abs demişken yarış abs'si nasıl oluyor?

redlion999
29 Mayıs 2015, 23:32
Abs li 600rr türkiyeye gelmiş çok sevindim çok sevdiğim bir motosiklet:cat:

Bu arada yanlışım varsa düzeltin, ABS lastikler kilitlendiğinde salıp tekrar tutmuyor mu? Bu durumda aşırı bir titreme hissediliyor(en azından kullandığım er6n ve cbf 1000 de öyleydi).. Arkadaşınız sürekli o titreşimle kullanmayı nasıl başarmış acaba?

Shamy
29 Mayıs 2015, 23:35
Abs demişken yarış abs'si nasıl oluyor?

S1000RR da 4 kademe ayarı vardı yanılmıyorsam, pist için olan seçenek stoppie yapmaya bile izin verecek kadar yüksek toleranslı idi, sadece bariz kaymalarda deverye giriyordu, ilk seçenek ise hiç riske atmadan hemen devreye giren bir ayardı.

pist abs lerinde tek tekerde abs sadece ön lastikle bulunur ve toleransı son derece yüksektir. Bariz kaymalar hariç düzlük sonu sert frenajlarda bile devreye girmez.

bilginozi
29 Mayıs 2015, 23:42
Sadece tekerlek kilitlendiğinde çalışmaya başlayan bir sistemin neden frenlemeyi bilen insana zararı olsun? Elimizin altında ekstra bir güvenlik önleminin olmasını neden istemeyelim? Hani istemiyor olabilirsiniz ama bunu okuyup:"aa tecrübeli adam böyle diyor, vardır bir bildiği" diyecek insanlar var ve bence onları yanlış yönlendiriyorsunuz.

Hondanin ki digerlerinden farkli calisiyor. 10km hizi gectiginiz anda fren islevi abs beynine geciyor. Sizin manetle yaptiginiz fren basincina gore abs beyni uygun fren basincini kaliperlere uygular. Daha oncede dedigim gibi bu bir tercihtir. Konfordur. Kaydimi, kaycakmi, yol islak mi, tozlu mu diye dusunmezsiniz. 1 beyin ve 4 unite ile calistigi icin 10kg agirdir. Diger tum motosikletlerle bosch marka sistem oldugu icin 1 unite ile isi bitirdiginden cok daha hafiflerdir ama hondaninki kadar gelismis degillerdir. Bu sistem hondanin ozellikle spor motosiklerler icin gelistirdigi bir sistemdir. Honda diger sinif modellerinde bosch marka abs yi kullanmaya devam ediyor.

Karalı
29 Mayıs 2015, 23:42
Yarış abs'sinin firen mesafesi daha kısa o'zaman sanki burdan yola çıkarak normal abs'lerin fren mesafesini uzattığını düşünebiliriz

protoss46
29 Mayıs 2015, 23:43
Abs fren mesafesini artırır, fakat araç kontrolünü kaybetmenizi engeller. Fren yapar iken çok kontrollü bir şekilde manevra yapabilirsiniz.
Arka teker yanıma geldi
Ön freni panikle sıktım yere yapıştım
gibi muhabbetleri de engeller :)
Sonuçta hepimiz profesyonel bir sürücü değiliz. Panik halinde insanın ne yapacağı belli olmuyor. Acaba ön teker kitlenecek mi diye düşüneceğime kaçacak delik ararım ama bazen o delik bile olmuyor. 😉

umuttuna
30 Mayıs 2015, 00:00
Biz matbaayı bile sokmadık memlekete be abs neymiş :)

Zuzuuw
30 Mayıs 2015, 00:04
Abs fren mesafesini kuru zeminde artırır ama atla dev değil.

Islak zeminde ise devlesir, kimse Abs ye laf atmasını, herkes o profesyonellikte değil kaldı ki panik frende hayat kurtarır. 250 ile giderken yola birisi atladığı zaman direk asıl levyeni ve izle.

Mitoqondri
30 Mayıs 2015, 00:14
http://i.hizliresim.com/g5r2LL.jpg

Sen şu 1.000.000 km tecrübesi olan, eğitimler alan, yarışlara katılan kişi değil misin ? Kimle tartıştığınıza bir bakın isterseniz.. Yukarıda ki resim açık ve net herşeyi anlatıyor sanırım.. Sen o kadar eğitim al vs. sonra hiç motor bilmeyen birini bir saat içinde 1000 cc motor ile öğretip trafiğe salabileceğini söyle..

Nikkfurie
30 Mayıs 2015, 00:22
bu abs den ne istiyorsunuz anlamış değiliz..o sessiz sakin duruyor taki tekerlekler kilitlenene kadar...tekerlekler kilitlenmemisse abs var veya yok fark yok...ha diyorsanız ki teker kilitlensin daha iyi dururuz,bizim diyecek sözümüz kalmıyor.

sailor33
30 Mayıs 2015, 02:08
Abs yi yapan vatandaş zamanın da "la bu millet tekeri kitliyor , dur ben buna bir çözüm bulayım da tekerler kilitlenip aracın kontrolünü kaybetmesin" diye üretmiş. Asıl amacı zaten fren mesafesini kısaltmak değil. Ana prensip aracın fren esnasında kontrolünü kaybetmemek.

Sinan Er
30 Mayıs 2015, 02:41
Dünyanın engüvenilir test sitelerinden biris olan MCN'nin ABS li ve ABS'siz CBR1000RR testi.
Test ABS fanatiklerinin istediği gibi ıslak pistte yapılıyor üstelik cadde lastikleri ile. Kuru pist asfaltı ve yarış lastiği olmadan bile
ABS durma mesafesini arttırıyor hemde afaki fark ile.

Dilimde tüy bitti anlatamıyorum ABS hayranlarına bir türlü, ABS konfordur, acemi işidir, dikkatsiz adam işidir diye. Yoksa motosikleti saçma sapan kullanmıyorsanız, iyi lastiğe, iyi süspansiyona, iyi frenlere sahip yüksek model kateli bir motosikletiz var ise ve uzun yıllardır fren tecrübesi yapıyorsanız ABS gereksizdir.

Ben zaten bunu bizzat denedim ıslak ortamda daha düşük hızda Arkadaşın ABS li 600RR ı ve benim ABS siz 1000RR ım ile. motosikletler ve lastikler aynı kondüsyonda tamam 600RR 1000RR farkı diyeceksiniz ama sonuçta 600RR da freni kötü bir makine değil. Ben ABS siz 1000RR la ıslakta daha çabuk durdum 60km süratle yaptğımız fren testinde.

ABS konusuna tam olarak hakim değilsin. Konuyu tam olarak kavradıktan sonra tekrar düşünmeni tavsiye ederim.

ABS acemi işi yada beceriksiz işi değildir.

ABS li motorumda 1 kez dahi ABS devreye girmedi. Bu beni profesyonel yapmaz yada acemi yapmaz.

ABS Ani durumlarda reflekslerin sert ve hızlı oluşuna karşın aracı kontrol edilebilir durumda tutmaktır.

ABS yi devreye sokmadan da aynı fren mesafesinde durabilirsin.

ABS nin devreye Tekerleklerin kilitlenmesiyle girdiğini unutmamak lazım.

ABS yi devreye sokmadan Yapılan frenle ABS siz aracın yaptığı fren aynı mesafede duruş sağlar.

Ayrıca yoldan kaynaklı birçok durumda da ABS Sürücüye hem destek hemde güven verir.

Şu an senin Düşüncelerinin doğru olduğu varsayımı üzerinden gidersek Dünya standartlarında üretilen bütün 4 tekerler Gereksiz yere ABS ile üretiliyor gibi bir anlam çıkıyor. Seçenek olsun ustalar gereksiz yere fazladan ABS parası vermesin.



Benimde Dilimde Tüy bitti. Hep Söylerim. ABS Lüks değildir. Acemi-Usta herkes için bir Güvenlik unsurudur.

Kusura bakma ama senin ki Rüzgara Karşı İşemekten başka birşey değil.

Levent
30 Mayıs 2015, 02:58
Sırf polemik olacak konular açılıyor ve birbirimizi yemenin ötesine gitmiyoruz. Biraz basit düşünelim, Her arabada abs var, ben kendi arabamda hiç abs'yi devreye soktuğumu hatırlamıyorum. Demekki bu durumda ABS elimizin altında kalabiliyor. Zararı ne ki ? Sert kullanmadığın sürece hatırlamazsın bile var mı yok mu. Arabaya bindiğinizde ya bu arabada abs var diye düşünmüyoruz değil mi ? Yeni teknoloji buraya gidiyor, eğer teknoloji insanların hayatını kolaylaştırmak için var ise, daha fazla uzatıp laf dalaşına girmenin anlamı ne ki? Bırakın kabul eden etsin etmeyen etmesin.. Sizin için doğru olan ne ise onunla devam edin, sürekli bir polemik, zaten zittiriboktan bir ülkede ve şartlarda yasıyoruz, daha da birbirimizin asabını bozup sinir sistemi ile oynamanın anlamı ne.

dyavol-77
30 Mayıs 2015, 04:32
http://i.hizliresim.com/g5r2LL.jpg

Sen şu 1.000.000 km tecrübesi olan, eğitimler alan, yarışlara katılan kişi değil misin ? Kimle tartıştığınıza bir bakın isterseniz.. Yukarıda ki resim açık ve net herşeyi anlatıyor sanırım.. Sen o kadar eğitim al vs. sonra hiç motor bilmeyen birini bir saat içinde 1000 cc motor ile öğretip trafiğe salabileceğini söyle..

Benim 2011 CB600F Hornet'im 6.viteste-6.000d/dk'da 120km/h yapar (redline 13250 d/dk)...hangi belediye otobüsü 120'yi geçiyor yaww??....:mrgreen:

Naked150
30 Mayıs 2015, 07:33
:queen::queen::queen::bestmt:

sey_47
30 Mayıs 2015, 08:49
yurtdışında abs'siz motosiklet yok. Msc yi koyuyor adamlar.
Burada hala para verip opsiyonel olarak alıyoruz abs'yi.
Millet neyi tartışıyor.

telike
30 Mayıs 2015, 09:03
oooo abs konusu... en sevdiğim :D

BatuhanK
30 Mayıs 2015, 10:01
Saldılar yine zehiri :D

Olcay Avşar
30 Mayıs 2015, 10:24
Bana nerede frene basacagini bilerek sürüş yapilan testler ile gelmeyin.

ikiz iki motor ile, biri abs li diğeri abs siz olarak, e5 te 80 km/h ile yan yana giderken az ileriye onlerine gökyüzünden bir doblo düştüğünde hangisi daha kolay durur onu söyleyin :)

gecen forumda biri güzel bir laf etti. abs silah gibidir, her gun tasirsin ama bir kere lazim olur.

Teknik detaylara girmiyorum bile.

Pangea
30 Mayıs 2015, 11:06
Bizim amacımız fren mesafesini uzatması yada kısalması değil ki,amaç önüne araba atladığında tekerlerin kitlenmeyip kaçış manevrasını yapabilmek avantajı olan yer vardır olmayan yer vardır tercihe göre değişir.

Shamy
30 Mayıs 2015, 13:15
"ABS'li araç abs'yi devreye sokmaz isek, abs'siz araç ile aynı mesafede durur." Yorumuna istinaden konuyu bu bilgide olan insanlar ile tartışamayacağım için kendi adıma kapatıyorum.

Bu kadar bilgisiz ve cehalet kokan bir yorum duymayı beklemiyordum. Açılıp kapatılabilen ABS ler,4 hatta 9 kademe ayarlı, kombine yada tek teker ayarlı, hatta elektronik suspansiyon ayarli motorlarda suspansiyon kontrol unitesi ile birlikte ortak calisan abs ler hesi yalan demekki,

Memory42
30 Mayıs 2015, 13:41
Bana nerede frene basacagini bilerek sürüş yapilan testler ile gelmeyin.

ikiz iki motor ile, biri abs li diğeri abs siz olarak, e5 te 80 km/h ile yan yana giderken az ileriye onlerine gökyüzünden bir doblo düştüğünde hangisi daha kolay durur onu söyleyin :)

gecen forumda biri güzel bir laf etti. abs silah gibidir, her gun tasirsin ama bir kere lazim olur.

Teknik detaylara girmiyorum bile.

Allah iyiliğinizi versin gökten düşen dobloya çok güldüm :)) Tespitler çok güzel :) Bizde babamızın hayrına 14 bine R25 dururken 18 bine Absli ninja almadık Rabbim tecrübe ettirmesin..

Serk21
30 Mayıs 2015, 14:09
Herkesin ABS sine kimse karışamaz, eyyorlamam bu kadar.

toomuchcc
30 Mayıs 2015, 15:30
KTM'nin 1190'da kullandığı ABS, off-road zeminlerde bile ABS'siz versiyona göre daha çabuk duruyor: https://youtu.be/d53UvD-ZMRs .Bu teknolojiyi "saçma veya gereksiz" olarak tanımlamak çok yanlış. Bence çok güzel bir özellik ABS.

Öte yandan ben kendi sürdüğüm motorda ABS'nin diretilmesini istemiyorum. Ön tekerde açılıp kapatılan bir ABS olursa buna eyvallah derim ancak daha fazlasını istemiyorum. Tüm iki tekerler riskli araçlar. Bu aletlerin olayını anlıyorum ve ben buna saygı duyuyorum. Elektronik sürücü destekleri istediğim birşey değil benim. Varsın önüme atlayan adamdan ötürü yere düşeyim; sorun değil bu benim için. Bu tarz şeylerden korkuyor olsaydım motosikletin çilesiyle uğraşmaz, gidip 4 tekere sahip birşey alırdım zaten. Zibilyon tane sürücü desteği de ekleseniz sonuçta iki tekeri var ve kendi başına ayakta duramıyor bu aletler..

Kimse kimseye birşey diretmiyor; herkesin fikri kendisine. Bazıları 6 inch ekrana sahip cep telefonu alma derdindeyken benim gibi bazıları da tuşlu ve sade bir cep telefonu bulma derdinde olur. Bazıları USB'sini takar müzik setine öyle dinler, kimisi de bu zamanda bile plak çalar falan.. Tercih meselesi...

RAMİREZ
30 Mayıs 2015, 15:41
Shamy arkadaşımız birgün hasbelkader ABSli bir motor sahibi olursa... Bak o zaman curcunaya sen.:flower:

Adam güvenlik önlemine karşı çıkıyor yahu! Daha neyi tartışıyoruz? Gerçi okumasıda ayrı zevkli oluyordu.

Shamy arkadaşım; rica ederim konuya gel tekrar. Valla abs ye karşı o dik duruşun, eğilmez bükülmez tavrına hayranız. Madem bu yola baş koydun, madem her abs li motor kullanan acemiye gerçek fren yapma sanatını anlatmayı düstur edindin, böyle yarı yolda bırakma bizi. Neredeyse ikna olacaktık, sökecektik abs leri. Devam....:cat:

dyavol-77
30 Mayıs 2015, 16:23
Shamy arkadaşımız birgün hasbelkader ABSli bir motor sahibi olursa... Bak o zaman curcunaya sen.:flower:

Adam güvenlik önlemine karşı çıkıyor yahu! Daha neyi tartışıyoruz? Gerçi okumasıda ayrı zevkli oluyordu.

Shamy arkadaşım; rica ederim konuya gel tekrar. Valla abs ye karşı o dik duruşun, eğilmez bükülmez tavrına hayranız. Madem bu yola baş koydun, madem her abs li motor kullanan acemiye gerçek fren yapma sanatını anlatmayı düstur edindin, böyle yarı yolda bırakma bizi. Neredeyse ikna olacaktık, sökecektik abs leri. Devam....:cat:

Shamil biraz eski kafa anlaşılan....yeniklere pek AÇIK olduğu söylenemez...600cc 4 sil. motorlara ''yavaş'' diyen (belediye otobüsü bile hızlıymış) Cahil bir eski versiyon motorcu abimiz...Onu da böyle seveceğiz...N'yapalım???....:queen:

Seko
30 Mayıs 2015, 16:58
Tamam lazım değil ABS, boşuna icat etmişler. Nitekim enjeksiyon da öyle...

ABS arabalardaki hava yastıkları gibi bir sistemdir. Normal şartlarda kullanmazsınız, lazım olduğunda hayat kurtarır. Siz ıslak yolda motosiklette ABS'siz motor ile ABS'li motordan önce durabiliyorsanız (farklı motorları karşılaştırmak doğru değil, onu da söyleyeyim) :

1- ABS'li motordaki arkadaş ABS ile fren yapmasını bilmiyordur (köküne kadar frene abanmalı)
2- ABS'li mototun ABS sistemi iyi değildir ve erken devreye giriyordur
3- ABS'li motorun lastikleri aşınmış veya iyi tutunamıyordur

Birbirinin aynısı iki motordan, ABS'siz olanının ıslak yolda ABS'li olandan erken durabilmesi mümkün değildir. En fazla aynı mesafede dururlar (ABS'siz olanda süper bir frenleme ile).

mithrelios
30 Mayıs 2015, 17:05
Dünyanın engüvenilir test sitelerinden biris olan MCN'nin ABS li ve ABS'siz CBR1000RR testi.
Test ABS fanatiklerinin istediği gibi ıslak pistte yapılıyor üstelik cadde lastikleri ile. Kuru pist asfaltı ve yarış lastiği olmadan bile
ABS durma mesafesini arttırıyor hemde afaki fark ile.

Dilimde tüy bitti anlatamıyorum ABS hayranlarına bir türlü, ABS konfordur, acemi işidir, dikkatsiz adam işidir diye. Yoksa motosikleti saçma sapan kullanmıyorsanız, iyi lastiğe, iyi süspansiyona, iyi frenlere sahip yüksek model kateli bir motosikletiz var ise ve uzun yıllardır fren tecrübesi yapıyorsanız ABS gereksizdir.

Ben zaten bunu bizzat denedim ıslak ortamda daha düşük hızda Arkadaşın ABS li 600RR ı ve benim ABS siz 1000RR ım ile. motosikletler ve lastikler aynı kondüsyonda tamam 600RR 1000RR farkı diyeceksiniz ama sonuçta 600RR da freni kötü bir makine değil. Ben ABS siz 1000RR la ıslakta daha çabuk durdum 60km süratle yaptğımız fren testinde.

hangi testten bahsediyorsunuz link gönderebilir misiniz?

07mehmet07
30 Mayıs 2015, 17:26
Abs son derece gereksiz hatta airbag'ler asr'ler bilmem neler hepsi de son derece gereksiz kaldırın gitsin şahinler gibi manuel olsun herşey :) Hocam bir gün benim gibi kaygan zeminde ayarsızın biri önüne kırıp frene asılırsa o zaman anlarsın abs'nin faydasını, senin bahsettiğin olay panik frene girer onda da zaten manevra yapamazsın ya vurursun ya durursun başka kaçışın olmaz, panik frende motoru yatıramaz manevra yapamazsın, yaparsan düşersin, abs'de böyle birşeye ihtiyacın olmaz frene bastığın anda asla kilitlenmeyeceği için sana istediğin tarafa yatıp kaçış imkanı tanır, ama sen yine de kararlılığında devam et seviyorum böyle konuları :queen:

bilginozi
30 Mayıs 2015, 17:36
hangi testten bahsediyorsunuz link gönderebilir misiniz?

Sözünü ettiği video budur;

https://www.youtube.com/watch?v=X6kO6ltk3a0

ve videoda 1000rr ın 59mt de durduğunu iddia ediyorlar; ancak sıradan kombine olmayan bosch abs sinin bile 49mt durduğunu düşünürseniz sonuç kulağa oldukça şaibeli geliyor. Önceki mesajlarımda da belirttiğim gibi amortisör ayarlarını yumuşak yaparsanız ve özellikle arka lastik basıncı düşük olursa fren mesafeniz çoook çok uzar.


Bu videoda ise 600rr ıslak asvaltda 34mt de duruyor.

https://www.youtube.com/watch?v=vYSdzBirTAM

Motosiklettte frenleme çok spesifik bir olaydır arabadaki gibi frene bastım durdum değildir. Çok fazla değişken unsur vardır; lastik tarihi, lastik yumuşaklığı, lastik basıncı, lastik kesiti, ısınıp ısınmamış olması, asvalt kalitesi, amortisör ayarları, sürücü ağırlığı, sürücünün oturuş pozisyonu gibi. Ancak iddia ediyorum ki kuruda 33mt duran 600rr abs den manuel olarak abs siz motosikletle yeteneklerinizi kullanarak daha kısa mesafede duramazsınız. Hırs yapıp daha kısa mesafede durmaya kalkarsanız %99 düşersiniz. Ben dururum diyen varsa videosunu paylaşssın abi sen büyük adamsın der elini öperim. Hondanın abs si spor motosikletlerde kullanılan (2014 yılına kadar) en gelişmiş abs sistemidir. Bosch sistemlerindeki gibi diski tutup bırakarak değilde fren basıncını azaltıp arttırarak çalışır bu nedenle bosch abs sindeki gibi tutup bırakma anında mesafe kaybını yaşamazsınız yada çok daha az yaşarsınız diyeyim.

MD.Murat
30 Mayıs 2015, 18:25
Tamam lazım değil ABS, boşuna icat etmişler. Nitekim enjeksiyon da öyle...

ABS arabalardaki hava yastıkları gibi bir sistemdir. Normal şartlarda kullanmazsınız, lazım olduğunda hayat kurtarır. Siz ıslak yolda motosiklette ABS'siz motor ile ABS'li motordan önce durabiliyorsanız (farklı motorları karşılaştırmak doğru değil, onu da söyleyeyim) :

1- ABS'li motordaki arkadaş ABS ile fren yapmasını bilmiyordur (köküne kadar frene abanmalı)
2- ABS'li mototun ABS sistemi iyi değildir ve erken devreye giriyordur
3- ABS'li motorun lastikleri aşınmış veya iyi tutunamıyordur

Birbirinin aynısı iki motordan, ABS'siz olanının ıslak yolda ABS'li olandan erken durabilmesi mümkün değildir. En fazla aynı mesafede dururlar (ABS'siz olanda süper bir frenleme ile).

şimdi burda şöyle bir şey var , abs etkisinden daha iyi frenaj yapılır mı? yapılır. çünkü onun da bir sınırı var.
ama burda anlatan arkadaş bunu yapabilir mi ondan şüpheliyim (!). belki dünyada yapabilecek insan yoktur böyle bir şeyi. ama teorik olarak neden olmasın

Nikkfurie
30 Mayıs 2015, 18:32
Bu videoda ise 600rr ıslak asvaltda 34mt de duruyor.
https://www.youtube.com/watch?v=vYSdzBirTAM


daha önce bir başka topikte de bu metre olayını yazışmıştık..

şu testi ciddiye alıp o motorun 34 mt de durduğunu yazma :)

çok gayri ciddi çalışılmış yahu :)

şerit metre ile ölçüyorlar kafasına göre 100 ile gidiyor ne bir gps var ne de hassas ölçüm cihazları..

40 - 45 metreden önce hiçbir motor duramaz..

bilginozi
30 Mayıs 2015, 18:43
daha önce bir başka topikte de bu metre olayını yazışmıştık..

şu testi ciddiye alıp o motorun 34 mt de durduğunu yazma :)

çok gayri ciddi çalışılmış yahu :)

şerit metre ile ölçüyorlar kafasına göre 100 ile gidiyor ne bir gps var ne de hassas ölçüm cihazları..

40 - 45 metreden önce hiçbir motor duramaz..

Soylediginize muhalefet edemem hakli da olabilirsiniz.Kendi olcumumde 34-38mt arasi bi deger buldum google earth uzerinden. Olcumum kesin dogrudur da diyemem ancak yola ciktiginizda 45mt geriye dogru bir bakis atin. Bu cok cok uzun bir mesafedir kanaatimce.

Shamy
31 Mayıs 2015, 02:52
Abs ye hayir demem elbette nereden cikariyorsunuz?, bana sadece ön tekerlekte abs'si olan, ve ayni zamanda bu abs'si 3-4 kademe ayarlanabilen, acilip kapanabilen ve yine bu abs 10 kilo gibi afaki bir fark degilde 1 kg gibi kucuk bir fark yaratan CBR1000RR i , abs siz şu anki CBR1000RR fiyatina verseler , almaz isem namussuz serefsizim. Bu kadar basit.


Guvenlik her zaman iyidir. Sizi maddi acidan zorlamiyor, istenildiginde devre disi birakilip yada ayarlanabiliyor,extra yük altina sokmuyor tarzi guvenlik tedbirlerine her türlü istirak ederim.

newmoto76
31 Mayıs 2015, 09:00
ABS motorlu tasit tarihinin en mukemmel bulusudur.

Lakin.ABS yi oncexanlamak lazim gelir..ABS nin temel prensibi "tutunma yuzeyi" esasinda calismaktir.Bu noktayi rererans alir isek Motosiklet ve otomobil icin standart fren mesafesinin artis orani farklilik gosterecektir.

Ancak ve ancak abs motosiklet icin ozellikle ust sewiye motosiklet icin en onemli guvenlik unsurudur.Fren mesafesinin uzamasi baska biseydir blok fren yapildiginda motosikletin kutlesinin nasil fiziksel kuvvetlere maruz kalacagi baska biseydir.

Ozetle motosiklette ABS her turlu hayat kurtarir aslolanda budur .Zaten yarusan motosikletlerde ABS yok cunku onlar pistte ve yarisiyor trafikte degil pilotaj en onemli etken.Ama trafikte ABS denen sey en kral surucuyum diyen adama lazimdir.

Ust seviye spor otomobillerde ABS devre disi birakilaviliyor bunun nedeni Arkada 300 onde 250 uzeri tutunma sewiyesi cok cok yuksek ozel materyallerden uretilmis lastiklere sahip olmalaridir.Motisiklet lastiginin tutunmasi 200 bile olsa 200 luk otomobil lastigine gore daha zayiftir.

Dip not.Pirelliden bizzat lastik egitimi aldim ben arkadaslar..

ABS motisiklette sart x sart olmali.

dyavol-77
01 Haziran 2015, 01:24
şimdi burda şöyle bir şey var , abs etkisinden daha iyi frenaj yapılır mı? yapılır. çünkü onun da bir sınırı var.
ama burda anlatan arkadaş bunu yapabilir mi ondan şüpheliyim (!). belki dünyada yapabilecek insan yoktur böyle bir şeyi. ama teorik olarak neden olmasın
Sen yapabilir misin pekii???...bende abs'li Hornet 600 var....ben den daha iyi durabilir misin??? kuru yada islak zemin (benim için hiç fark etmez)???:cherry: