PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Akü değişimi nasıl yapılır?



Vaynakh
29 Mayıs 2015, 11:59
Arkadaşlar merhaba,

Forumda olduğum kadar motorsiklet konusunda da oldukça yeniyim. 250 CC Keeway Supershadowum var. Aküsü bitti normalde aküyü değiştirmeye gelip yardım edecek bi tanıdığım vardı ama gelemiyor kendisi. Yaşadığım yerin yakınlarında da bi usta olmadığı için götüremiyorum. Açıkçası bi tane usta var oda 200 liraya yakın bi masraf çıkartıyor bana. 95 lira zaten akünün fiyatı. Bende diyorum ki acaba aküyü kendim değiştirebilirmiyim? Bununla ilgili bildiğiniz çekilmiş video varmı? Yada dikkat etmem gereken bir püf nokta?

Selamlar

hsk
29 Mayıs 2015, 12:05
Takarsınız iki tane kutup başı var sonuçta.Aldığınız akü sıfır ise kontak kapatmadan 30dk kadar motorunuzu kullanın.

MotorKafa
29 Mayıs 2015, 12:07
Hayatında daha önce tornavida gördüysen al eline.
Üstte iki tane vidanın tuttuğu iki kablo var. O vidaları sök, kabloları çıkart.
Aküyü al yere koy. Sonra yeni aküyü kutudan çıkar motordaki yerine koy.
Kabloları yeni aküdeki yuvalara sok, vidaları sık.
Sonra asfalta koyduğun aküyü al, 100 lira işçilik parası isteyen ustaya götür. "Bunu al enerjin bittiği zaman kıçına sok kullan" de

Vaynakh
29 Mayıs 2015, 12:10
Takarsınız iki tane kutup başı var sonuçta.Aldığınız akü sıfır ise kontak kapatmadan 30dk kadar motorunuzu kullanın.

Bi videoya denk gelmiştim.. Bi kabloyu önce takmanız lazım diyordu ama o videoyu sonra bulamadım. Varmı öyle bişey? Önce takılması gereken bi kablo? Bide Su bazlı aküler kısa ömürlü, sıkıntılı akülermidir? Diğerlerine oranla fiyatları daha ucuz.


Hayatında daha önce tornavida gördüysen al eline.
Üstte iki tane vidanın tuttuğu iki kablo var. O vidaları sök, kabloları çıkart.
Aküyü al yere koy. Sonra yeni aküyü kutudan çıkar motordaki yerine koy.
Kabloları yeni aküdeki yuvalara sok, vidaları sık.
Sonra asfalta koyduğun aküyü al, 100 lira işçilik parası isteyen ustaya götür. "Bunu al enerjin bittiği zaman kıçına sok kullan" de

Bu iyiydi :D

hsk
29 Mayıs 2015, 12:19
Önce - kutup'un sökülmesi gerektiği söylenir yani evet var öyle birşey.

MUTLU AKÜDEN ALINTI:
Aküler, kutup başları, terminaller ve ilgili parçalar kurşun, kurşun bileşimleri ve diğer bazı kimyasallar içermektedir. Ciddi sağlık sorunlarına yol açmaması için Akü ile ilgili her türlü çalışma sonunda elleriniz mutlaka bolca su ve sabunla yıkayın.

Akü üzerinde ve çevresinde çalışırken daima koruma gözlüğü, maske ve eldiven takın.

Akülerde oluşan hidrojen gazı son derece yanıcıdır. Şarj alanları iyi havalandırılmalıdır.

Kıvılcım, alev, yanan sigara, kaynak, sürtünme ve statik elektriğin boşalması gibi diğer tutuşmaya yol açacak her tür nesne ve etkeni akülerden uzakta tutun. Aksi halde gaz ateş alıp, patlayabilir. Ayrıca bakım sırasında oluşabilecek kıvılcımlara engel olabilmek için ilk olarak topraklanmış kablo bağlantısının çıkartılıp yine en son olarak da bu bağlantının takılması gerekmektedir.

Araçtan bir aküyü sökerken önce (-) negatif olan kutup başını sökün, araca aküyü takarken önce (+) pozitif kutup başını bağlayın.

Şarj esnasında doğrudan devreleri bağlamayın veya sökmeyin. Kıvılcımdan kaçınmak üzere kablo başlıklarını bağlarken veya çıkartırken daima önce şarj ve test cihazlarını kapatın.

Sulu aküleri herhangi bir yana 45 °C'den fazla eğmeyin. Aküler ciddi yanıklara sebep olabilecek sülfürik asit içerirler, asit ile temas halinde, temas yerini bol su ve sabun ile yıkayın. Göze asit kaçması halinde yıkamanın hemen arkasından tıbbi kontrolden geçin.

Şarj, test veya aküden aküye bağlantı yaparken akünün üzerine eğilmeyin.

Donmuş aküyü şarja bağlamadan önce 15°C'’a kadar ısınmasını bekleyin.

Akü voltajının doğru yönde olduğunu görmeden araca takmayın.

Aküleri ve elektroliti çocuklardan uzak tutun.

Doğru kullanım için dikkat edilmesi gereken hususlar:

Akünün yüzeyi temiz ve kuru tutulmalıdır.
Akü bağlantı noktalarında gevşeme; oksitlenme olmamasına dikkat edilmelidir.
Eğer akünün tipi uygunsa, akünün suyu kontrol edilmeli, azalma varsa “saf su” eklenmelidir. Kesinlikle Asit eklenmemelidir.
Akünün uzun süreli kullanılmadan saklanacağı durumlarda tam şarjlı olmasına dikkat edilmelidir.
Talimatları mutlaka okuyun ve uyun.

HFjMMQgzEpg

Vaynakh
29 Mayıs 2015, 12:38
Önce - kutup'un sökülmesi gerektiği söylenir yani evet var öyle birşey.

MUTLU AKÜDEN ALINTI:
Aküler, kutup başları, terminaller ve ilgili parçalar kurşun, kurşun bileşimleri ve diğer bazı kimyasallar içermektedir. Ciddi sağlık sorunlarına yol açmaması için Akü ile ilgili her türlü çalışma sonunda elleriniz mutlaka bolca su ve sabunla yıkayın.

Akü üzerinde ve çevresinde çalışırken daima koruma gözlüğü, maske ve eldiven takın.

Akülerde oluşan hidrojen gazı son derece yanıcıdır. Şarj alanları iyi havalandırılmalıdır.

Kıvılcım, alev, yanan sigara, kaynak, sürtünme ve statik elektriğin boşalması gibi diğer tutuşmaya yol açacak her tür nesne ve etkeni akülerden uzakta tutun. Aksi halde gaz ateş alıp, patlayabilir. Ayrıca bakım sırasında oluşabilecek kıvılcımlara engel olabilmek için ilk olarak topraklanmış kablo bağlantısının çıkartılıp yine en son olarak da bu bağlantının takılması gerekmektedir.

Araçtan bir aküyü sökerken önce (-) negatif olan kutup başını sökün, araca aküyü takarken önce (+) pozitif kutup başını bağlayın.

Şarj esnasında doğrudan devreleri bağlamayın veya sökmeyin. Kıvılcımdan kaçınmak üzere kablo başlıklarını bağlarken veya çıkartırken daima önce şarj ve test cihazlarını kapatın.

Sulu aküleri herhangi bir yana 45 °C'den fazla eğmeyin. Aküler ciddi yanıklara sebep olabilecek sülfürik asit içerirler, asit ile temas halinde, temas yerini bol su ve sabun ile yıkayın. Göze asit kaçması halinde yıkamanın hemen arkasından tıbbi kontrolden geçin.

Şarj, test veya aküden aküye bağlantı yaparken akünün üzerine eğilmeyin.

Donmuş aküyü şarja bağlamadan önce 15°C'’a kadar ısınmasını bekleyin.

Akü voltajının doğru yönde olduğunu görmeden araca takmayın.

Aküleri ve elektroliti çocuklardan uzak tutun.

Doğru kullanım için dikkat edilmesi gereken hususlar:

Akünün yüzeyi temiz ve kuru tutulmalıdır.
Akü bağlantı noktalarında gevşeme; oksitlenme olmamasına dikkat edilmelidir.
Eğer akünün tipi uygunsa, akünün suyu kontrol edilmeli, azalma varsa “saf su” eklenmelidir. Kesinlikle Asit eklenmemelidir.
Akünün uzun süreli kullanılmadan saklanacağı durumlarda tam şarjlı olmasına dikkat edilmelidir.
Talimatları mutlaka okuyun ve uyun.

HFjMMQgzEpg

Kardeş çok basit başladık olay çok karışık bir hal aldı :D

eek
29 Mayıs 2015, 12:54
Hocam senin para verip yaptıracağın usta bunların hangisine dikkat edecek zaten? Sen once - yazan tarafı, sonra + yazan tarafı sök, aküyü çıkar, yenisini yerleştir, + yazan once, - yazan sonra bitti gitti :) MotorKafa çok güzel anlatmış zaten, son tavsiyesini özellikle uygula :)

shooter1
29 Mayıs 2015, 12:56
ilk - sonra + sök, takarken de +sonra -
yanlışım varsa düzeltin

Vaynakh
29 Mayıs 2015, 13:50
Gayet yeterli ve güzel açıklamalar oldu :) Çok teşekkürler arkadaşlar en yakın zamanda uygulayacağım bu işlemleri :)