PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : sürüş esnasında zincir sallantısı



kordinaryus
20 Mayıs 2015, 17:24
merhaba. motosikletimi sürerken direksiyonda hafif bi yukarı-aşağı sallantı fark ettim. yoldan kaynaklanıyor da olabilir. ama sonrasında dikkat ettiğimde sürüş esnasında zincirin de sallandığını gördüm. zincir yaz bakımından önce gerilmişti. ama o esneme payında sürekli sallanıyor. bu normal mı? daha fazla gereyim mi zinciri?

ayzek
20 Mayıs 2015, 17:59
zincir bollanmıştır biliyorsan usulüne uygun olarak gerdir bilmiyorsan bir ustadan yardım al çünkü ömrünü doldurmuşta olabilir zincir

kordinaryus
20 Mayıs 2015, 18:42
zincir bollanmıştır biliyorsan usulüne uygun olarak gerdir bilmiyorsan bir ustadan yardım al çünkü ömrünü doldurmuşta olabilir zincir

2 hafta önce usta gerdirdi ve yağladı zaten. 250km yaptım o işlemin üzerine. benim merak ettiğim, zincirdeki bu sallantı normal mi? hareket esnasında zincirin ip gibi dümdüz mü olması lazım?

telike
20 Mayıs 2015, 18:51
2 hafta önce usta gerdirdi ve yağladı zaten. 250km yaptım o işlemin üzerine. benim merak ettiğim, zincirdeki bu sallantı normal mi? hareket esnasında zincirin ip gibi dümdüz mü olması lazım?

hayır sen üstüne oturduğunda zıpkın gibi gergin olmaması gerekiyor. 2-3 cm oynaması gerekiyor yukarı aşağıya üzerine yük bindikçe gerilir çünkü sert bir arka amortisörün yaylanmasında çok zorlarsın. ayrıca 2 hafta 3 gün 5 gün 1 ay gibi tanımlamalar yanlıştır. kaç kilometre oldu onu söyersen daha iyi olur. 1 ay motoru yatıran adam var 24 saatte 500 km yol yapan adam da var. yaz da gelmesinden dolayı zincirler hava ısısından dolayı biraz bollaşır normaldir. arkadaşın dediği gibi ömrü bitmeye yakınsa yine sık sık bollaşır.

bassturbin
20 Mayıs 2015, 18:52
Hayır dümdüz ip gibi olmaması gerekiyor boşluk olması gerekiyor ortalama çoğu motor için 2.5 cm ile 3.5 cm en uygun zincir boşluğu olması gerekir, zincirin sallanması normal, birde başka arkadaşınızla bakın sen kullan motoru o baksın ama sen GAZ VERİK DURUMDA GİDERKEN baksın, diğer türlü gazı kesince zincir sallanacak elbette, gaz verince ön dişli tahriği zinciri kasar gazı bırakınca tahrik yoktur boşta sallanır.Arkadaşın başka motor veya bisikletle giderken baksın senin arkanda oturarak değil...

3 cm e kadar gerildiyse metre cetvel ile doğru yerden ölçüldükten sonraki 200-500 km sonra yine bollanıyorsa (ölçülerek tabiki gözle değil) yeni zincir almanız gerekebilirzincirin ömrüde dolmuştur, bir yerde fazla kasar bir yerde bırakır uzamış zincir, zincire oranla dişli dişleride kontrol edilip gerekiyorsa hepsi birlikte zincir ön arka dişli birlikte değiştirilir...

ayzek
20 Mayıs 2015, 18:53
2 hafta önce usta gerdirdi ve yağladı zaten. 250km yaptım o işlemin üzerine. benim merak ettiğim, zincirdeki bu sallantı normal mi? hareket esnasında zincirin ip gibi dümdüz mü olması lazım?

hareket halini bilemem ama normalda hafif bi bosluk olmalı gergin olmayacak da onun ayarını nasıl ölçersin onu bilemedim
https://www.youtube.com/watch?v=pCEcalNehUc