PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Marş basmıyor ama denemediğim kalmadı motor çalışmıyor..!



REDLİNE38
20 Mayıs 2015, 11:12
Herkeze hayırlı günler dilerim,motorum yuki spitzer 250 bir yıldır kullanıyorum yaklaşık ve ilk defa böyle bir arıza verdi,pazartesi günü motorumu güzelce yıkadıktan bikaç saat sonra şehire geçmeye karar verdim (yazlık bağdaydım). motorum sıkıntısız çalıştı fakat ortalama 2 km gittikten sonra birden bire stop etti birçok kez denememe rağmen marş basıyor fakat motor çalışmıyordu,hepinizinde ilk tavsiyesi olacağı üzere buji'den şüphelendim ve ittirerek 2 km geri döndüm. bujiyi söktüm üzerinde nem veya ıslaklık yoktu genede içime sinmedi ertesi gün yeni buji aldım getirdim taktım ateşleme sıkıntısı yok kıvılcım atıyor, karbüratörü söktüm tahliyesini boşalttım içinde su vb birşey çıkmadı hava filtresini temizledim tekrar parçaları taktım gene sonuç başarısız, akşam üzeri bi basayım dedim zar zor çalıştı ama hafif bi gaz verdiğim an stop etti ardından bidaha bastım gene çalıştı biraz bekleyip gaz verdim gene stop,artık sinirlerim bozuldu :pl: eğer şunuda kontrol et diyeceğiniz birşey varsa yardımlarınızı bekliyorum, teşekkürler...ha bu arada benzin var ve elektrik düğmesi kapalı konumda değil :)

agrasiwe
20 Mayıs 2015, 11:20
büyük ihtimal yatak sardı

REDLİNE38
20 Mayıs 2015, 11:22
eğer dediğiniz gibiyse benim yapabileceğim birşey varmı,çünkü burdan bir tamirciye motoru götürmem çok zor.

GYNK14
20 Mayıs 2015, 11:23
Ayni sorun bendede vardi karburatoru soktum her yerini temizledim memeler dahil siz memeleri bidaha temizlemeyi deneyin

REDLİNE38
20 Mayıs 2015, 11:26
karburatörü neyle temizlediğinizi öğrenebilirmiyim,açıkcası dün söktüm ama alt tahliyesini açmaktan başka pek birşey yapmadım bozarım korkusu ile birde meme diye tabir ettiğiniz bölüm ne tarafta bulunuyor ,dün bi hata edip boğulduğu içinmi çalışmıyor acaba diyerek hava ayarı ilede oynadım ,hiç ellemesem daha iyiydi galiba

agrasiwe
20 Mayıs 2015, 11:28
Motorcuya götür bir şekilde, alternatif yöntemleri deneyip sonuç alamadıysan bir şekilde götürmen gerekicek, aynı durum cbr250 si olan bir arkadaşımın başına geldi iki gün önce, yıkadıktan sonra bindi gitti, motor çalışmadı, sonra çalışıp gaz verince stop ediyordu, yatak sarmış.

Yağına bakın yağ var mı ?

REDLİNE38
20 Mayıs 2015, 11:33
yağ azalmış durumda fakat yatak sarması gerekecek kadar bitik vaziyette değil motor dik konumda iken motor bloğun'daki göstergede yağ görünüyor.

agrasiwe
20 Mayıs 2015, 11:38
yağ azalmış durumda fakat yatak sarması gerekecek kadar bitik vaziyette değil motor dik konumda iken motor bloğun'daki göstergede yağ görünüyor.

bir motorcuya götürmen en iyisi, arkadaşın yatak sarma sebebi yan sanayi yağ filtresi kullanılmış ve filtre parçalanmış.

REDLİNE38
20 Mayıs 2015, 11:44
peki yağ takviyesi yapsam dediğin gibi bir durum söz konusu ise toparlama ihtimali varmı yoksa sarma gibi bir olay olduysa bunun tamirden başka çözümü yokmudur.

agrasiwe
20 Mayıs 2015, 11:49
peki yağ takviyesi yapsam dediğin gibi bir durum söz konusu ise toparlama ihtimali varmı yoksa sarma gibi bir olay olduysa bunun tamirden başka çözümü yokmudur.

insallah sarmamıştır da basit bir olaydır sardıysa yeni motor yaptırcan işte, yukide sanırım 1000 lira kadar masraf olur ama yuki karbüratörlü ise ondanda olabilir, yağ koyman işe yaramaz. olan olmuş bi kere oluyor.

gv650i
20 Mayıs 2015, 11:51
ATEŞLEME YAPIYORSA karbüratörle ilgili bir sıkıntı var denemek için hava filitresine sırıngayla az benzin fışkırtın çalışıyorsa karbüratör memeleri tıkanma vs olmuştur veya biyerden hava alıyordur. yatak sarmasında motor değişik sesler yapar zor döner.yagı olan motor kolayla yatak sarmaz.Anlamıyorsan bir motorcuya müracaat et.

REDLİNE38
20 Mayıs 2015, 11:53
şuan için büyük bi araç bulmaktan başka yapabileceğim birşey yok anlaşılan,teşekkürler agrasive..

agrasiwe
20 Mayıs 2015, 11:54
ATEŞLEME YAPIYORSA karbüratörle ilgili bir sıkıntı var denemek için hava filitresine sırıngayla az benzin fışkırtın çalışıyorsa karbüratör memeleri tıkanma vs olmuştur veya biyerden hava alıyordur. yatak sarmasında motor değişik sesler yapar zor döner.yagı olan motor kolayla yatak sarmaz.Anlamıyorsan bir motorcuya müracaat et.

yağı olan motor yatak sarar, kawasaki ve honda da iki arkadaşta denk geldim, yağ vardı ama iki motorda yağ filtrelerinin yan sanayi olmasından yatak sardı.

REDLİNE38
20 Mayıs 2015, 11:56
ha şunuda belirtmeyi unuttum affola, dün şırınga ile karbüratörün içerisine benzin sıkıp denedim çalıştırmayı marşa bastım gene bir sonuç yok sonrasında hava filtresini çıkardığımda filtrenin altındaki boş bölüme atmış sıktığım benzini ,yani benzin karbüratörden tan tersi istikamete gelmiş alt tahliyesini açarak benzini ordan boşalttım sonrasında..

gv650i
20 Mayıs 2015, 11:57
bu motordaki yag filitresi by paslı yag olsun kolayla bir sey olmaz ancak yag pompası bozulur veya tıkanırsa oda çok zor ihtimal. arkadaş marş ın rahat bastıgını yazmış saran motor dönmez veya katur kutur ses yapar

REDLİNE38
20 Mayıs 2015, 12:00
o konuda gv 650i 'ye katılıyorum scooter kullanırken başıma gelmişti yatak sarmış kontak hiç basmıyor marş tık diyor dönmüyoru

agrasiwe
20 Mayıs 2015, 12:07
o konuda gv 650i 'ye katılıyorum scooter kullanırken başıma gelmişti yatak sarmış kontak hiç basmıyor marş tık diyor dönmüyoru

Arkadaşlar yatak boşaltmış bir kawasaki ile servise kadar gittik, ayrıca motor çalışıyordu, gaz verince üst devirlerde garip sesler yapıyordu, 100 den sonra saçmalıyordu, tam yatak sarmamış ama boşaltmış dedikleri şeyi yapmıştı. Her yatak saran motor çalışmaz marş basmaz diye birşey yok, iki gün önce arkadaşın başına da geldiğinde motor çalışıyordu, ama bir dakika sonra felan gaz verince stop ediyordu.. başımıza geleni yazıyorum yanlış anlamayın, honda bugün serviste komple motor yapılacak.

GYNK14
20 Mayıs 2015, 12:44
karburatörü neyle temizlediğinizi öğrenebilirmiyim,açıkcası dün söktüm ama alt tahliyesini açmaktan başka pek birşey yapmadım bozarım korkusu ile birde meme diye tabir ettiğiniz bölüm ne tarafta bulunuyor ,dün bi hata edip boğulduğu içinmi çalışmıyor acaba diyerek hava ayarı ilede oynadım ,hiç ellemesem daha iyiydi galiba
Benzinle temizledim meme karburatorun altini sokunce orda ortadaki tornavidayla sokersiniz kolay temizlemesi memeleri igne vs gibi seyle temizleyin ortaki ama dikkat yan tarafindada var hava vidasi onu elleme

gv650i
20 Mayıs 2015, 12:50
benzini geri atıyorsa subabalarda sıkıntı var filitreyi çıkarıp bir daha sırıngayla benzin pükürterek dene benzini geri atıyorsa subablar eksantirik zinciri kaydırmış veya atlamış olabilir.

REDLİNE38
20 Mayıs 2015, 13:21
karbüratörün alt tablasını sökerek içini açıp temizlememi tavsiye edermisiniz yoksa bütün halindemi temizlemeliyim açınca toplayamama ihtimalim varmı içindeki yapısı karmaşıkmı ?

gv650i
20 Mayıs 2015, 13:45
önce yazdıgımı bir yap bakalım benzini geri atmaz çalışırsa karbüratörü temizlersin söktügünü yerine takarsan sıkıntı olmaz

REDLİNE38
20 Mayıs 2015, 13:53
filtreyi çıkartıp o delikten karbüratöre doğrumu sıkayım benzini yoksa filtrenin üzerinemi sıkmalıyım,
birçok soru sorup başınızı ağrıttıysam kusura bakmayın fakat eğer tamirci çağırmadan kendim halledebilirsem bu problemi kendime motosiklet konusunda güvenim gelecek inanın iki gündür motordan soğudum diyebilirim o kadar bozduki moralimi.

motosero
20 Mayıs 2015, 15:21
karburatoru cikarin buyuk ihtimal sorun onda.bir gun yolda giderken motor ansizin durmustu.atesleme vardi.karburatoru actigimda memenin gevseyip dustugunu gordum.taktim.yola devam.bir kere soksen kolay oldugunu anlarsin you tubeden izle istersen.kolay gelsin..

Sinan Aksu
20 Mayıs 2015, 15:28
Jigle kapalı mı?

REDLİNE38
20 Mayıs 2015, 15:40
akşam dediklerinizi uygulayacağım,jikle açık ve kapalı vaziyettede denedim lakin sonuç alamadım,

gv650i
20 Mayıs 2015, 17:41
benzini karburatöre dogru sıkmak gerekiyor bogazın içine ama çok fazla değil ufak bir şırınga ile püskürecek gibi bir taraftanda marşa basın benzin i çekiyormu gerimi atıyor anlamaya çalış.

xmail16
21 Mayıs 2015, 01:54
marş dinamosu çaışıyor mu kontrol ettin mi ? o çalışıyor ise marş rubleside kitlenmiş olabilir. marş rublesinin yıkama ile bir ilgisi yok ama. kalitesiz parça ise ruble çabuk kilitlenmiş olabilir. ruble kilitlendiğinde motor dönemediği için çalışmıyor. marş sesinde bi anormallik farketmezsin ama. onu uzman birine söktürüp baktırman gerekir. bu sorunu bende yaşadım ve bu şekilde halletmiştim..

REDLİNE38
21 Mayıs 2015, 09:19
Cümleten hayırlı günler,dün akşam karbüratörü söküp içindeki benzinin geldiği delikli çubuklar dahil heryerini benzin ve hava ile temizledim ,ardından yerine yerleştirip tekrar bastım sonuç gene aynı, hava girişini elimle tam ve yarım kapayarak denedim sonuç aynı,rölanti ayarını değiştirerek denedim sonuç aynı, hava filtresini söküp marşa basarken içine şırınga ile benzin sıktım ama benzin olduğu gibi bu tarafa hava filtresi kabının tabanına aktı, siboplarda bi sıkıntı olduğunu düşünmeye başladım ,bu akşam biraz daha kurcalayacağım olmadı nakliye çağırıp 100 lira taşımaya bayılıcaz artık...

spil
21 Mayıs 2015, 10:40
Birtaraftan marşa basın marşı bırakmadan ayak marşı varsa birlikte basın yalnız bunu yapmadan önce depoyu söküp benzini boşaltın içinde su olabilir temiz benzin koyun kontrol edin aynı durum benim başıma yıllar önce geldi boşu boşuna karburatör temizliği yaptım sorun benzinde su vardı depoyu söktum calismayı beceremeyince kamyonetle götürdüm bağcılar oktay motora baktı sorun yokdedi marsa bastı bırakmadan ayak karşına basıp çalıştırdı

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:33 ----------

Depoda su yıkama esnasında kapaktan sizabilir deponun dibinde birikir su olup olmadigini musluğu yedeğe alıp benzin vitrinini çıkartın pet siseyebiraz tahliye edin bakalım su varsa belli olur depoyu dökmeden önce bakın birde fenerle depo içine bakın
Varsa boşaltip temizleyin sonra marsla birlikte ayak marşı basıp çalıştırmayı deneyin

Pathologyst
21 Mayıs 2015, 11:00
Aynı motoru kullanıyoruz dostum aynı sorunu motoru bulduktan sonra ben yaşadım (Çalınmıştı!). Sorunun %90 ruble diyebilirim. rubleye sıkışan koruma sacı olabilir. Sana muhtemelen motor kitlemiş diyecekler. Rubleye baktırmadan sakın motoru elletme.

REDLİNE38
21 Mayıs 2015, 12:28
motorda ayak marşı yok sadece el ile çalışıyor 'spil',dediğiniz deneyemeyeceğim o yüzden.depoyuda 2 önce boşalttım kovaya tamamen fakat içinde su var diyemem olsa üzerinde su yüzer belli olurdu sanırım.
'pathologist' rublede sıkıntı olsa marş hiç basmazmı yoksa marş dönmeye devam edermi çünkü basınca marş alıyor ama çalışmıyor motor ?

bu arada nasıl öyle bir hata yaptım bilmiyorum ama konu başlığında marş basmıyor yazmışım, affola :pr: ::koop::

TheAwesome
21 Mayıs 2015, 13:17
Kardeşim ben motordan pek anlayan biri değilim, söylediklerin benim de başıma geldi. ama bu kadar yazılan şeyle alakası olduğunu hiç sanmıyorum. Motorum çok sağlam bi yağmur yedi öyle ki 1 gün süren bir yağmur. Motoru çalıştırdım biraz gittim benzinciye kadar benzin aldım. Sonra çalışmadı motor, ayak marşı olmadı vurdurdum olmadı karbüratör jiklesiyle oynadım olmadı. Böyle bazen zor bela çalıştırıyorsun onda da gaz verince motor duruyor. Eğer yanlış anlamadıysam senin sorun böyle bir şey.. Tahminimce bu sorun benzin deposuna su kaçmasından ya da karbüratöre giden, çıkan borularda tıkanıklıktan kaynaklanıyor. Tavsiyem, yaptığın her şeyi eski haline çevir o şekilde çalıştır motoru (umarım çalıştırabiliyorsundur) benzin sıkıntın yoksa en azından bi 15 dk rölantide çalışsın hiç gaz falan verme bu arada, sonrasında gazı böyle çok milimetrik açarak devri yükselt.

REDLİNE38
21 Mayıs 2015, 13:24
bu akşam içime sinsin diye depoyu bi boşaltıp yeni benzin koyup deneyeceğim ,eğer çalışırsa dediğini uygularım ilgin için teşekkürler.

ozgur325
21 Mayıs 2015, 14:35
Pek çok öneri verilmiş çoğu ezbere olmuş. Motor yatak sarması denilen şey yağsız kalan yüzeylerin sürtünme ile yataklarını bozmasıdır. Yağsız kalan veya yağ eksilten motor genelde öncelikle iticileri ve egzantrik milini ve yatağını bozar daha sonra subap ya da alt tarafa zarar verir. Son olarak piston gömlek içinde sıkışır ve kitlenir. Ayrıca marş basan motorda marş rublesi bozuk olmaz. O dediğiniz marş rölesidir. Ki ateşleme varsa o da muhtemelen sağlamdır.

* Öncelikle motorun yanma odasında kaçak var mı onu kontrol edin. 3. 4. vitese takip itekleyin, teker kitlemiyorsa subap ya da sekmandan kaçırıyor demektir. Zor çalışmanın ilk nedeni bu. Çiğ benzin ya da yağ tahliyesinden fazla yağ atması ve tabi performans düşüklüğü belirtileridir.
*Karbüratöre gelen hortumlarda deponun icinde ya da benzin filtresinde son olarak da karbüratör jetlerinde tikaniklik olabilir ki sorun kuvvetle muhtemel budur.
*Karbüratör hava alıyor ya da hava ayarı fazla açıksa bu da bir nedendir.
*Son olarak hava hortumu katlanmış, hava filtresi kirlenmişse marş esnasinsa egzozdan yoğun benzin kokusu çıkıyorsa fazla benzinden boğuluyor demektir.

Bujiyi söküp bir miktar benzin damlatarak çalıştırmayı deneyin, yine stop ederse muhtemelen karbüratörünüz sıkıntılıdır.

REDLİNE38
21 Mayıs 2015, 15:58
Pek çok öneri verilmiş çoğu ezbere olmuş. Motor yatak sarması denilen şey yağsız kalan yüzeylerin sürtünme ile yataklarını bozmasıdır. Yağsız kalan veya yağ eksilten motor genelde öncelikle iticileri ve egzantrik milini ve yatağını bozar daha sonra subap ya da alt tarafa zarar verir. Son olarak piston gömlek içinde sıkışır ve kitlenir. Ayrıca marş basan motorda marş rublesi bozuk olmaz. O dediğiniz marş rölesidir. Ki ateşleme varsa o da muhtemelen sağlamdır.

* Öncelikle motorun yanma odasında kaçak var mı onu kontrol edin. 3. 4. vitese takip itekleyin, teker kitlemiyorsa subap ya da sekmandan kaçırıyor demektir. Zor çalışmanın ilk nedeni bu. Çiğ benzin ya da yağ tahliyesinden fazla yağ atması ve tabi performans düşüklüğü belirtileridir.
*Karbüratöre gelen hortumlarda deponun icinde ya da benzin filtresinde son olarak da karbüratör jetlerinde tikaniklik olabilir ki sorun kuvvetle muhtemel budur.
*Karbüratör hava alıyor ya da hava ayarı fazla açıksa bu da bir nedendir.
*Son olarak hava hortumu katlanmış, hava filtresi kirlenmişse marş esnasinsa egzozdan yoğun benzin kokusu çıkıyorsa fazla benzinden boğuluyor demektir.

Bujiyi söküp bir miktar benzin damlatarak çalıştırmayı deneyin, yine stop ederse muhtemelen karbüratörünüz sıkıntılıdır.

Dediklerinizi akşam deneyip sonucu paylaşacağım,teşekkürler.

TheAwesome
22 Mayıs 2015, 17:46
son durum nedir halledebildin mi

REDLİNE38
23 Mayıs 2015, 19:55
Cümleten hayırlı akşamlar abilerim arkadaşlarım kardeşlerim, bikaçgündür bağa gidemedim stajımdan dolayı yarım saat önce motorun yanına daha önceden şarj olan akümü taktım besmele çekip marşa bastım motor çalıştı fakat rölanti baya açık devir yaklaşık 2500 de idi, gaz vermedim öyle bıraktım on dakika çalıştı, bu arada devir çubuğu yerinde durmuyor bi aşşa bi yukarı sarsıntılı çalışıyordu motor, gaz ayarını biraz kıstım stop edecek gene verdim, biraz gaz vereyim dedim 5000 devire gelmeden stop ettik, gene çalıştı gene aynı durum, bişey daha dikkatimi çekti çalışırken dur bi farı açayım dedim farı yakınca stop etti pat diye, Saygılar sevgiler :)

REDLİNE38
26 Mayıs 2015, 10:13
Merhabalar,motoru dün tamirciden çıkardım yapılan işlemlerin sibop ayarı karb.hava ayarı ve beyin değişimi olduğunu söyledi.