PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yağ Soğutma Sistemi Radyatör



Sayfa : [1] 2

Carbondioxid
19 Mayıs 2015, 22:00
Su soğutma yeter derecede sıhhatli çalışıyor motorumda, ancak fark ettğim şey, yağ'ın dolandığı alt blokta neredeyse el yakacak kadar ısınmakta (6-8km mesafede bile) , konuyu aratıp çıkan sayfaları inceledim ancak işime yarayan bir şey elde edemedim.

Yukarıda yazdığım girişgahı göz ardı ederisek , bu sistemi cg yahut başka tip motorlarda uygulayıp kullananlardan, ustalardan bilgi yardımı taleb ediyorum , aklıma takılan şey çeşitli görsellerde bir giriş bide çıkış ile yağ devir daim ettirilmekte.

Bu durumda yağ seviyesi ekstra artmaktamıdır? söz gelimi 1.5 litrelik yağ rezervine sahip motor için, bu sistem takıldığında miktar artıyormu örnek: 2 litre kadar?

Yine görsellerde kiminde alt boşaltım tapasına uygulanırken, bir başka tipte ise blok yan kapağa entegre edilmekte, sanırım benim motora yan kapaktan müdahale edilemez, ancak alt tapa uygun gibi.

Konu hakkında, uygulama alışveriş, randıman, test edebilmiş kullanıcılardan maaliyet ve temin başta olmak üzere ebad, performans/soğutmaya katkı olup olmadığı konusunda bilgi taleb ediyorum teşekkürler.

bassturbin
19 Mayıs 2015, 22:59
Yazınız bir tuhaf olmuş yabancı olup Türkçeye çevrilmiş gibi yazılmış.Belkide başka ülkeden yazıyorda olabilirsiniz.

Motor yağına ayrıyetten yağ eklenirse motorun sıcaklığı düşmez.

Yağ soğutmalı motorlarda su+antifiriz yerine yağ motoru soğutur.

Sıcak havada motorun alt kısmı bahsettiğiniz gibi el değmeyecek kadar sıcak olması normal.

Su suğutmalı ise motorunuz ( cg den bahsetmişsiniz cg su soğutmalı değil hava soğutmalı, cbf 150 ybr 125 honda cg cgl 125 vs. vs.)

Hararet yapıyorsa suyu kaynatıyorsa radyatörden basınçlı sıcak kaynamış su atıyorsa, çalışması değişip rolantide duruyor veya tekliyorsa hararet yapmış demektir.

Zaten hararet yapan motorda başka sorun var demektir.Yanık kokularıda gelir motordan contalardan borulardan.

Ne marka model motorunuz var bunu belirtirseniz daha iyi yardımcı olunabilir veya proje olarak birşeylermi yapmak istiyor veya yapıyorsunuz belirtirseniz ben ve diğer arkadaşlarda yardım ederler..

Carbondioxid
19 Mayıs 2015, 23:12
Yazınız bir tuhaf olmuş yabancı olup Türkçeye çevrilmiş gibi yazılmış.Belkide başka ülkeden yazıyorda olabilirsiniz.

Motor yağına ayrıyetten yağ eklenirse motorun sıcaklığı düşmez.

Yağ soğutmalı motorlarda su+antifiriz yerine yağ motoru soğutur.

Sıcak havada motorun alt kısmı bahsettiğiniz gibi el değmeyecek kadar sıcak olması normal.

Su suğutmalı ise motorunuz ( cg den bahsetmişsiniz cg su soğutmalı değil hava soğutmalı, cbf 150 ybr 125 honda cg cgl 125 vs. vs.)

Hararet yapıyorsa suyu kaynatıyorsa radyatörden basınçlı sıcak kaynamış su atıyorsa, çalışması değişip rolantide duruyor veya tekliyorsa hararet yapmış demektir.

Zaten hararet yapan motorda başka sorun var demektir.Yanık kokularıda gelir motordan contalardan borulardan.

Ne marka model motorunuz var bunu belirtirseniz daha iyi yardımcı olunabilir veya proje olarak birşeylermi yapmak istiyor veya yapıyorsunuz belirtirseniz ben ve diğer arkadaşlarda yardım ederler..

:mrgreen: Başka ülke / çevirme yazı kısmı güzeldi ( halbuki kendimi duru saf Türkçeye hakim olarak bilirdim ), neyse cevap için teşekkür ederim , alt bloktaki yağ sıcaklığının yüksek olmasına normal demektesiniz , ilginç geldi bu bilgi, bahs ettiğim gibi kısa mesafe 6-8 km orta devir diyelim neyse.

İşin uygulama ve proje kurma kısmındayım, motorum çift radyatör petekli Apachi XZ250RM bloğu görsellerden merak eder iseniz , motor bloğu kodu ZS177MM .

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/116132-apachi-xz250rm-cross-on-off-road-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi.html

Absürd gelebilir ancak sanki motorun su soğutma/yanma odası soğutma performansı tam olmasına rağmen!! , esas ısıya sebeb olan şey, yağın dolaşım yaptığı alt karter/blok ısınması gibime geliyor.

Hasılı kelam , yağ soğutma kiti temin edip uygulamak niyetindeyim, bu konuda tecrübeleriniz var ise merakla bekliyorum.

rozetli
20 Mayıs 2015, 20:06
Bende hava soğutmalı vultureme yağ soğutucu kit düşünüyorum falcon un yeni bir motoru çıkmış fredoom onu inceledi motor bildiğimiz sıradan hava soğutmalı kartelin oradan biyerden bağlamışlar iki hortum var birde yağ radyatör ü var basit bi işlem gibi duruyor..

Carbondioxid
20 Mayıs 2015, 20:12
Bende hava soğutmalı vultureme yağ soğutucu kit düşünüyorum falcon un yeni bir motoru çıkmış fredoom onu inceledi motor bildiğimiz sıradan hava soğutmalı kartelin oradan biyerden bağlamışlar iki hortum var birde yağ radyatör ü var basit bi işlem gibi duruyor..

Basit gibi duruyor kısmına katılıyorum, ancak uygulama tam olarak nasıl gerçekleşiyor , gerçekten yağ'ı soğutabiliyormu , olası sıkıntıları nelerdir , toplam maaliyet hesabı nedir, hangi kit hangi modellere uyumlu olabiir , gibi sorular var.

Motorun zaten su soğutmalı neden dahası demeyin, dediğim gibi kısacık ve devirsiz sürüşler sonası dahi yağın dolandığı ve yağın kendisi oldukça ısınıyor , sonucunda sıksık yağ değişiyorum, ve motorun / debriyaj balatalarının / yağ pompası plastik dişlilerin ısıdan zarar gördüğünü düşünüyorum.

Umarım konu hakkında detaylı bilgiye sahip bir forumdaşımz bu soruları yanıtlar, ve müteşekkür oluruz.

BatuhanK
20 Mayıs 2015, 20:21
Bildiğim kadarıyla arazide de sürüyorsunuz. Öncelikle bildiğim bir şeye cevap vereyim;motosiklete ekstra soğutucu hazne eklendiğinde o hazneye yağ pompalayacak sistemin dışında hazne ve pompanın hacmi kadar yağ eklenmesi gerekir. Aksi halde yağlama da sorunlar oluşabilir.
Bana kalırsa en basit çözüm belki bir nebze yağ radyatörünü büyütmek, hacim farkını yağ olarak eklemek veya radyatörü, fan ile desteklemek olabilir. (Araziyi düşününce en mantıklısı fan)
Ek olarak motorun ısınması da normaldir, özellikle çok soğuk olmayan havalarda.

Bu arada yağ radyatörüne dokunduğunuzda sıcak veriyordur diye düşünüyorum?

Carbondioxid
20 Mayıs 2015, 20:27
Bildiğim kadarıyla arazide de sürüyorsunuz. Öncelikle bildiğim bir şeye cevap vereyim;motosiklete ekstra soğutucu hazne eklendiğinde o hazneye yağ pompalayacak sistemin dışında hazne ve pompanın hacmi kadar yağ eklenmesi gerekir. Aksi halde yağlama da sorunlar oluşabilir.
Bana kalırsa en basit çözüm belki bir nebze yağ radyatörünü büyütmek, hacim farkını yağ olarak eklemek veya radyatörü, fan ile desteklemek olabilir. (Araziyi düşününce en mantıklısı fan)
Ek olarak motorun ısınması da normaldir, özellikle çok soğuk olmayan havalarda.

Bu arada yağ radyatörüne dokunduğunuzda sıcak veriyordur diye düşünüyorum?

Aynı dşüncedeyim tabii teorik olarak , yani extra petek konduğunda doğal olarak yağ miktarı artırılmalı diye düşünüyorm , anlayamadığım şey ise sizinde dediğiniz gibi yağı yağ radyatörüne itecek güç ne olacak, motorun kendi yağ pompası buna yetecekmidir, bağlantılar alt tapa, üstten, yada sıcak girişi alt tapadan alıp soğuyanı üst eklemeden rekor ile tekrar hazneye dönecek gibi, basit sorularım var.

Ekleme, motorumda " yağ soğutucu yok " sadece çift petekli fanlı su soğutma var, böyle olduğu halde , yağın ısısı hoşuma gitmiyor, başkaca sebebte aramıyrum, bulunduğum yer Adana kadar nemden bunaltmasada Hatay sıcağı , adamı dodurma gibi eritir en güney İl'de ikamet ediyorum umarım anlatabilmişimdir.

ogzcngdk
20 Mayıs 2015, 20:45
yağın sıcak olması çok normal, motoru stop ettikten 15 -20 dakika sonra bile yağa elinizle temas edemezsiniz yakar. yanma odasında çok ciddi bir ısı oluşmakta yağın en önemli özelliklerinden biriside bu sıcaklığı motordaki metal yüzeyden alıp kendisine aktarmasıdır. sanırım karterdeki yağ soğuk olur muhabbetini duymuşsunuz :) orda soğuktan kasıt en az 100 derecedir :mrgreen:

Carbondioxid
20 Mayıs 2015, 20:52
yağın sıcak olması çok normal, motoru stop ettikten 15 -20 dakika sonra bile yağa elinizle temas edemezsiniz yakar. yanma odasında çok ciddi bir ısı oluşmakta yağın en önemli özelliklerinden biriside bu sıcaklığı motordaki metal yüzeyden alıp kendisine aktarmasıdır. sanırım karterdeki yağ soğuk olur muhabbetini duymuşsunuz :) orda soğuktan kasıt en az 100 derecedir :mrgreen:

Elbette yağın bir diğer vazifesi soğumaya katkısı olması, ancak dediğim gibi, kısa mesafe düşük devir, hava sıcak, 2 senedir motor bende belkide ilk defa geçen gün akletim alt kartele dokunmayı.

Ölçmek mümkün olmadı , sanırım 100 dereceninde üstünde gibi hiss ettim, yağ soğuk olur deyimi ie ilgili bilgim yok, ancak bir nebzede olsa soğutulmalı bu yüzden kısmet olur ise gereken ne ise yapmaya karar verdim.

Mengu16
20 Mayıs 2015, 20:54
http://bikepost.ru/blog/26804/Radiator-masljanogo-okhlazhdenija-na-kitajtsa.html
Şöyle bişey yapmış Cg125'e rus abiler, Pulsar 200 almadan önce 150'lik çinli motorumu 219cc'ye çıkartmayı ve bu sayfadakileri uygulayıp yağ soğutma takmayı düşünüyodum.

Carbondioxid
20 Mayıs 2015, 21:01
http://bikepost.ru/blog/26804/Radiator-masljanogo-okhlazhdenija-na-kitajtsa.html
Şöyle bişey yapmış Cg125'e rus abiler, Pulsar 200 almadan önce 150'lik çinli motorumu 219cc'ye çıkartmayı ve bu sayfadakileri uygulayıp yağ soğutma takmayı düşünüyodum.

Adam bildiğin bakır kulanmış , zekice burada anlamadığım motorun tepesine soğuyanı boşaltması? sübabların olduğu yerden aşağımı süzdürüyor yoksa hava soğutma kepi değişip yağ soğutmamı oluyor, bi yere varamadık doğrusu.

Mengu16
20 Mayıs 2015, 21:05
Motorun orjinalinde kapakta bu düzenek var zaten subapların üzerine soğumuş yağı basıyor bence akıllıca çünkü subaplar çok ısınıyor.

Carbondioxid
20 Mayıs 2015, 21:31
Aşağıdaki bağlantıda " hidroliq " nik'li bi motorcu arkadaş uğraşmış , ve altta bulunan scooter foruma üye olup " hidroliq " kullanıcısına ulaşabilen tanıyan varmıdır acaba, sırf konu dolayısı ile foruma üye olmak, eski konuyu hortlatmak istemem , hazırda scooter foruma üye olanlardan yardım taleb ediyorum.

Çalışmaları oldukça başarılı, ancak son sayfalarda projesini maaliyetli olduğu gerekçesiile rafa kaldırmış...

http://www.scooter.web.tr/kunena/98-scooter-yag-ve-katk-lar/15269-hava-sogutmali-scooter-de-yag-sogutma-aparati?start=18

cenkito
20 Mayıs 2015, 21:36
Ayrintilar yarina...
sorunu net anladim
cevabin bende.
dustun gene elime carbon
vay haline :) :) :)

efendy06
20 Mayıs 2015, 21:44
Aynı şeyi bende çok düşündüm, araştırdım ama sonuçsuz kaldı. Takipteyim.

Cem bey, elinize bende düşmüş olabilirim :cherry:

Carbondioxid
20 Mayıs 2015, 21:49
Ayrintilar yarina...
sorunu net anladim
cevabin bende.
dustun gene elime carbon
vay haline :) :) :)

Ne'zaman teşrif edecek diye bekliyordum , tamda özelmesaj ile taciz edecektim'ki.. yetişti kardeşim , beyin fırtınası lazım destek lazım^^

cbf 150
20 Mayıs 2015, 21:50
Ayrintilar yarina...
sorunu net anladim
cevabin bende.
dustun gene elime carbon
vay haline :) :) :)

valla iyi olur benimde projelerim arasında idi :cat:

cenkito
20 Mayıs 2015, 21:57
Uzgunum yalniz carbon
ayrintilar bende ancakkkk senin is zor :(
cg ybr cbf vs kolay
Bir ara yolun duserde hanzonu incelersem belki yol bulunabilir.

Hesap makinasi ile mobilim
bana daha fazla iskence olmasin
yarin aksam gorusuruz :)

hasanfuat
20 Mayıs 2015, 22:00
Sicaklik
Gostergesi olan araclara dikkat ettiyseniz termostat sicaklik 80 derecelere gelene kadar suyun akisini keser motorun isinmadini bekler .78 - 80 - 85 - 90 derece gibi farkli degerlerde calisan motorlar var . Motoru gereginden fazla sogutmakta istenilen bi durum degildir . Sabahlari soguk motorun vuruntulu ve duzensiz calismasi gibi . Ben olsam kafaya takmazdim . Yada ugrasmazdim su sogukmasi olan motora yag sogutmasi eklemekle . Belki fan modifiyesi yapilir . O da Daha soguk olmasini degil gerektiginde daha cabuk sogutulmasini saglar . Bence olmasi gerekende budur .

efendy06
20 Mayıs 2015, 22:02
Uzgunum yalniz carbon
ayrintilar bende ancakkkk senin is zor :(
cg ybr cbf vs kolay
Bir ara yolun duserde hanzonu incelersem belki yol bulunabilir.

Hesap makinasi ile mobilim
bana daha fazla iskence olmasin
yarin aksam gorusuruz :)

Cem bey benim blok cg değil ama bekliyorum sizi. Belki ben de bu üstten eksantrikli zımbırtıya uydurmanın bir yolunu bulurum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:00 ----------


Sicaklik
Gostergesi olan araclara dikkat ettiyseniz termostat sicaklik 80 derecelere gelene kadar suyun akisini keser motorun isinmadini bekler .78 - 80 - 85 - 90 derece gibi farkli degerlerde calisan motorlar var . Motoru gereginden fazla sogutmakta istenilen bi durum degildir . Sabahlari soguk motorun vuruntulu ve duzensiz calismasi gibi . Ben olsam kafaya takmazdim . Yada ugrasmazdim su sogukmasi olan motora yag sogutmasi eklemekle . Belki fan modifiyesi yapilir . O da Daha soguk olmasini degil gerektiginde daha cabuk sogutulmasini saglar . Bence olmasi gerekende budur .

Hasan bey, mesele sadece ilk çalıştırma değil ki, ilk çalıştırmada zaten sabit olan bir radyatör soğutma vazifesini yerine getiremez fan kullanılmadan. Fan da hep çalışmayacağına göre mesele yok. Zaten ne yaparsanız yapın, ilk 5 dk'dan sonra motorun sağlıklı çalışma sıcaklığının altına düşüremezsiniz.

Carbondioxid
20 Mayıs 2015, 22:04
Sicaklik
Gostergesi olan araclara dikkat ettiyseniz termostat sicaklik 80 derecelere gelene kadar suyun akisini keser motorun isinmadini bekler .78 - 80 - 85 - 90 derece gibi farkli degerlerde calisan motorlar var . Motoru gereginden fazla sogutmakta istenilen bi durum degildir . Sabahlari soguk motorun vuruntulu ve duzensiz calismasi gibi . Ben olsam kafaya takmazdim . Yada ugrasmazdim su sogukmasi olan motora yag sogutmasi eklemekle . Belki fan modifiyesi yapilir . O da Daha soguk olmasini degil gerektiginde daha cabuk sogutulmasini saglar . Bence olmasi gerekende budur .

Mantık güzel, zaten herdaim(aciliyet olmadığında)yaz-kış rölantide 1-1.5 dakika kadar bekleyip hareket ediyorum, dediklerinizede katılıyorum bizatihi motorda sağlıklı ısınma olduğunda daha güzel gaz tepkisi vermekte, ama... aması bulunduğumuz yerden kaynaklı , Tekirdağ gibi nspeten serin yerde olsak neyese, yazın burallarda asfaltta yumurta pişirilmekte...

efendy06
20 Mayıs 2015, 22:39
http://www.ebay.com/itm/Mini-DC-12V-3M-4L-MIN-Mini-DC-Brushless-Motor-Submersible-Water-oil-Acid-Pump-/261149897470

Pompayı buldum, herhangi bir yerden yağı alıp, bununla radyatöre basıp herhangi bir yerden motoru tekrar besleyebiliriz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:17 ----------

http://www.banggood.com/Lying-Machine-50-110CC-Motorcycle-Oil-Cooler-Radiator-For-Honda-Off-road-p-978218.html

Radyatörü de buldum :)

Carbondioxid
20 Mayıs 2015, 22:43
http://www.ebay.com/itm/Mini-DC-12V-3M-4L-MIN-Mini-DC-Brushless-Motor-Submersible-Water-oil-Acid-Pump-/261149897470

Pompayı buldum, herhangi bir yerden yağı alıp, bununla radyatöre basıp herhangi bir yerden motoru tekrar besleyebiliriz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:17 ----------

http://www.banggood.com/Lying-Machine-50-110CC-Motorcycle-Oil-Cooler-Radiator-For-Honda-Off-road-p-978218.html

Radyatörü de buldum :)

Pompa olmadı maximum sıcaklık 60 derece demiş, diğer link güzel.

efendy06
20 Mayıs 2015, 22:49
Pompa olmadı maximum sıcaklık 60 derece demiş, diğer link güzel.

Evet onu kaçırmışım, bakalım Cem bey ne diyecek :)

cenkito
21 Mayıs 2015, 20:04
arkadaslar ben geldim

öncelikle carbonun paylastıgı scoter stesindeki olayı acıklayayım

scoterlarda yag pompası alttaki tayanın üst5ünden yagı basar, zaten yag süzgecide oradadır

ama cg cb cbf ybr vs yag pompası orada değildir, scoter ların bir cogu hariç orayı unutun

cbf ve ybr lere özel yan kapak-kit yapmıslar ama nasıldır bilemem

http://www.xlitemoto.com/products_detail/&productId=81ff2a11-0646-438b-ad76-c96bd3890acf.html

http://www.xlitemoto.com/products_detail/&productId=e9f4c736-8c37-43ad-ac05-2cf53ebad8cc.html

cg ve cb motorlarda ise benim denk geldiğim kuba superlight 200, bahsi gecen falcon ve benzeri choperlarda kartelden

yani yag pompasının ilk cıkısından

kanalla radyatore verip, dönüşüde hemen ustunden geri verip tum sıstemde soguk yag dolasması saglanıyor

bence nispeten daha iyi.

yada cb ve cg motorlar için yandaki filtreye adapta edilen urunler var

http://www.shop-from-china.com/p-4970522844-motocross-CB-CG-Gwangyang-Sanyang-T1-Qian-modified-engine-side-cover-oil-cooler-filter-oil-cooling.html

bu urunlerde dede filtre yerine parcanın ucu plastık oldugundan sıcakta nasıl davranır bilemiycem

birde cg lerde bakır uygulaması yapılan örnekte oldugu gibi silindir kapagına cıkan yagı sogutup subablara o sekil verilmesi var

tesadüf ki ona da urun yapmıslar :queen:

http://www.xlitemoto.com/products_detail/&productId=5e01b8c4-6ad6-40d2-b07e-29f179f06402.html


yukarıda bir arkadasın dediği gibi motorun cok soguk calısması da iyi ve performanslı değildir

belli ısıya ulasöması lazım

benim modifiye cg de bile ates gibi yanmasına ragmen şişme debriyaj sıyırma yada vites sertlesmesi olmuyor

bunun sebebide bence bakım ve kaliteli yag kullanmam.

ben sıcaktan o kadar sıkayetci değilim yani



gelelim carbon senin işe bildiğim kadarıyla senin hanzoda 2 yag pompası var

yada tek o o kadar onemli değil

önemli olan yada yapılabilecek uygulama senin motorunda yag filtresinın oldugu yerden

CB lerde yapıldıgı gibi aparat yapılıp oradan yag alınıp sogutulup gene aynı yerden döngüye verilme3si

tabi o filtre iptal olacagından radyatör önüne yada sonuna bir tane extra filtre ilave edilmeli


BENDEN BU KADAR

kalın saglıcakla . . .

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:51 ----------

baska urun

http://www.aliexpress.com/item/Motorcycle-oil-refires-cb-cg-oil-cooler-refires-radiator-oil-wuyang-oil/32315928849.html

Mengu16
21 Mayıs 2015, 20:13
Cg'nin üst kapağa yağ nerden geliyo ? motoru 5 kere söktüm hala anlayamadım.

cenkito
21 Mayıs 2015, 20:24
Cg'nin üst kapağa yağ nerden geliyo ? motoru 5 kere söktüm hala anlayamadım.

süprizzz :) silindir saplamasının dibinden :)

mavi işaretli yerden

http://i.hizliresim.com/g5WRXb.jpg

Carbondioxid
21 Mayıs 2015, 20:53
arkadaslar ben geldim

öncelikle carbonun paylastıgı scoter stesindeki olayı acıklayayım

scoterlarda yag pompası alttaki tayanın üst5ünden yagı basar, zaten yag süzgecide oradadır

ama cg cb cbf ybr vs yag pompası orada değildir, scoter ların bir cogu hariç orayı unutun

cbf ve ybr lere özel yan kapak-kit yapmıslar ama nasıldır bilemem

http://www.xlitemoto.com/products_detail/&productId=81ff2a11-0646-438b-ad76-c96bd3890acf.html

http://www.xlitemoto.com/products_detail/&productId=e9f4c736-8c37-43ad-ac05-2cf53ebad8cc.html

cg ve cb motorlarda ise benim denk geldiğim kuba superlight 200, bahsi gecen falcon ve benzeri choperlarda kartelden

yani yag pompasının ilk cıkısından

kanalla radyatore verip, dönüşüde hemen ustunden geri verip tum sıstemde soguk yag dolasması saglanıyor

bence nispeten daha iyi.

yada cb ve cg motorlar için yandaki filtreye adapta edilen urunler var

http://www.shop-from-china.com/p-4970522844-motocross-CB-CG-Gwangyang-Sanyang-T1-Qian-modified-engine-side-cover-oil-cooler-filter-oil-cooling.html

bu urunlerde dede filtre yerine parcanın ucu plastık oldugundan sıcakta nasıl davranır bilemiycem

birde cg lerde bakır uygulaması yapılan örnekte oldugu gibi silindir kapagına cıkan yagı sogutup subablara o sekil verilmesi var

tesadüf ki ona da urun yapmıslar :queen:

http://www.xlitemoto.com/products_detail/&productId=5e01b8c4-6ad6-40d2-b07e-29f179f06402.html


yukarıda bir arkadasın dediği gibi motorun cok soguk calısması da iyi ve performanslı değildir

belli ısıya ulasöması lazım

benim modifiye cg de bile ates gibi yanmasına ragmen şişme debriyaj sıyırma yada vites sertlesmesi olmuyor

bunun sebebide bence bakım ve kaliteli yag kullanmam.

ben sıcaktan o kadar sıkayetci değilim yani



gelelim carbon senin işe bildiğim kadarıyla senin hanzoda 2 yag pompası var

yada tek o o kadar onemli değil

önemli olan yada yapılabilecek uygulama senin motorunda yag filtresinın oldugu yerden

CB lerde yapıldıgı gibi aparat yapılıp oradan yag alınıp sogutulup gene aynı yerden döngüye verilme3si

tabi o filtre iptal olacagından radyatör önüne yada sonuna bir tane extra filtre ilave edilmeli


BENDEN BU KADAR

kalın saglıcakla . . .

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:51 ----------

baska urun

http://www.aliexpress.com/item/Motorcycle-oil-refires-cb-cg-oil-cooler-refires-radiator-oil-wuyang-oil/32315928849.html

Emeğine sağlık , aynı tasarımı düşünüyorum, yani sıcak döngüde olup filitreye gelen bir yerden 1 filitreyi iptal etmek bir sakınca doğurmaz sanırım, zira 3 adet filitre mevcut hayvanda.

De , hangi filitre döngüsünde en sıcak hale ermekte, 2si küçük biri uzun ve ... gibi^^ , hasılı bir tane filitreden sıcak akıyı alıp üst yağ ekleme tapasından devri daimi soğuk olarak temin diye düşünüyordum teaorim doğrulanmış oldu.

Hep hazıra konmak güzelde, çılgınlık edip kendi aklımca uygulayıp sonuç paylaşmak isterim, nasip olursa bu işe girşeceğim.

LÜTFEN , BU PARÇALARI TEMİN İÇİN " YURT İÇİNDEN " İDEAL PARÇALARI YAZAR İSENIZ SEVİNİRİM.

cenkito
21 Mayıs 2015, 21:12
carbon ben hznzoyu tanımıyorum, sistemi nasıldır bilemiycem

ancak bir arkadasıma önermiştim o da buzdolabı radyatörünü motoruna adapte edip kullandı

gayet memnundu

http://i.hizliresim.com/OJXoQ4.jpg

http://i.hizliresim.com/zQz0d7.jpg

radyatör sorun değil asıl mevzu yag giriş cıkısı ve yeri !!!

Carbondioxid
21 Mayıs 2015, 21:17
carbon ben hznzoyu tanımıyorum, sistemi nasıldır bilemiycem

ancak bir arkadasıma önermiştim o da buzdolabı radyatörünü motoruna adapte edip kullandı

gayet memnundu

http://i.hizliresim.com/OJXoQ4.jpg

http://i.hizliresim.com/zQz0d7.jpg

radyatör sorun değil asıl mevzu yag giriş cıkısı ve yeri !!!

Sanırım o iş olmaz, gördüğüm boyut sığmaz, zaten hazırda 2 adet petek var , hemen peteklerin altında bi 20-30 cmlik boşluk var oraya görsellerde çıkan nispeten küçük yağ peteği ve fan ancak sığacaktır.

Sonradan aklıma gelen şey , kafadan tasarlıyoruzda, bu ara elemanı devridaim ettirecek gücü, mevcut pompası becerebilecekmi?

Bende tanımıyorum hanzoyu, bi aralık tam yarmaya niyetlendim, 6.vites için forum sağolsun caydırdı, neyse bakalım.

cenkito
21 Mayıs 2015, 21:25
pompanın gucu muhtemelen yetecektir

zaten kanallar ve radyatör geniş petekli olacakki pompaya extra yuk bindirmesin

ancak nereden cıkıs olacagı mevzuuuu ????

gel sana da max alalım bosver sen hanzoyu eeeggghhh kötü oooo :queen:

Carbondioxid
21 Mayıs 2015, 21:36
pompanın gucu muhtemelen yetecektir

zaten kanallar ve radyatör geniş petekli olacakki pompaya extra yuk bindirmesin

ancak nereden cıkıs olacagı mevzuuuu ????

gel sana da max alalım bosver sen hanzoyu eeeggghhh kötü oooo :queen:

Aklımda olan şey şu, kısmet olur ise yarın sanaii'de iyi bir lehim ustası var, tasarı olarak gidip konuşacağım , bana saf bakırdan bir radyatör tasarlamasını soracağım, tabii fiyat abartı olmayacak ve yapabilecek ise, böylece bakırın ısı iletimini randımanlı kullanmayı düşünüyorum(düşüncede).

Geriye kalan şeyde ise tam tersi ideal ölçü adına, herdaim 10w- 40t kullanabilmek adına boruları ince tasarlamayı düşünüyrum böylece yaz kış, sabit yağ değeri ile uzun ömür.

Madem pompanın yeteceine kanaat etik, tek sorun en sıcak yağın hangi bölümde olduğunun tesbiti, soğuyup radyatörden döneni sisteme yağ ekleme tapasından boca etsede olur. (diye düşünüyorum)

cenkito
21 Mayıs 2015, 21:45
Madem pompanın yeteceine kanaat etik, tek sorun en sıcak yağın hangi bölümde olduğunun tesbiti, soğuyup radyatörden döneni sisteme yağ ekleme tapasından boca etsede olur. (diye düşünüyorum)

o olmaz

yagı aldıgın yere geri vermelisin
cunku yagın oradan gidip nereleri yagladıgını bilmiyorsun
dediğini yaparsan yaglamanın bir kısmını iptal etmiş olursun oda olmaz ::yanliss:

Carbondioxid
21 Mayıs 2015, 22:00
o olmaz

yagı aldıgın yere geri vermelisin
cunku yagın oradan gidip nereleri yagladıgını bilmiyorsun
dediğini yaparsan yaglamanın bir kısmını iptal etmiş olursun oda olmaz ::yanliss:

Hmmm , ehh diplomasız möhendislik yapmaya kalkarsam olacağı buydu:P , ZS177MM şema bulup incelemek , sonuç çıkartmak , şu ecnebilere rx3 çülere gaz versemmi ne etsem, severler böyle çetrefili işleri hmmına.

cenkito
21 Mayıs 2015, 22:20
ben orasını bilmez :queen:

olayı sormustun bende sazanlık yapıp atladım.

nacizane bilgim dahilinde olayı anlattım.

adım hıdır elimden gelen budur der ve bende cekilirim

(bu arada bende diplomasızım :pr: bitmiyor :pr:)

efendy06
21 Mayıs 2015, 23:26
Carbon sizin hanzo ne tam olarak?

Cem bey, benim motor cg değil, ama uyarlama konusunda çalışıyorum. Aslında fikir basit, yağ filtresinden alıp, yağ filtresine vermek, ama benim dandik mondinin yağ pompası o işi görür mü? Ona emin değilim.

Edit: O motora ruhsat çıkıyor mu ya?

Carbondioxid
21 Mayıs 2015, 23:58
Carbon sizin hanzo ne tam olarak?

Cem bey, benim motor cg değil, ama uyarlama konusunda çalışıyorum. Aslında fikir basit, yağ filtresinden alıp, yağ filtresine vermek, ama benim dandik mondinin yağ pompası o işi görür mü? Ona emin değilim.

Edit: O motora ruhsat çıkıyor mu ya?

Apachi XZ 250 RM , son edit bu notor ile ilgili ise, " RM " versiyona çıktı plaka ve trafik tertibatlı, ve artık piyasada yok, o boşlukta kaptım bi dane.

Fikir basitte, malzemelere ulaşmak rekorlar düzenlemek vs , maalesef benim bulunduğum yerde zor.

Gün ola hayr ola, sanaii'yi dolanayım kısmet olur ise.

cenkito
22 Mayıs 2015, 00:06
Carbon sizin hanzo ne tam olarak?

Cem bey, benim motor cg değil, ama uyarlama konusunda çalışıyorum. Aslında fikir basit, yağ filtresinden alıp, yağ filtresine vermek, ama benim dandik mondinin yağ pompası o işi görür mü? Ona emin değilim.

Edit: O motora ruhsat çıkıyor mu ya?

sizin motor vulture değilmi ?

oda üstten egzantirikli cg benim gözümde :)

sadece subab sistemi farklı gerisi tamamen aynı.

not: yag pompası yeterli gelecektir. (kısın asırı kalın yag koyup katılastırmadıktan sonra)

efendy06
22 Mayıs 2015, 00:24
sizin motor vulture değilmi ?

oda üstten egzantirikli cg benim gözümde :)

sadece subab sistemi farklı gerisi tamamen aynı.

not: yag pompası yeterli gelecektir. (kısın asırı kalın yag koyup katılastırmadıktan sonra)

Yaz kış 10-40 cillop gibi oluyor. :cherry:

Bloğun solunda vites pedalının az altında tapa var, içinde yağ süzgeci (filtre demeye dilim varmıyor) Yağ oradan geçiyor, mantık şu scooter meselesinin aynısı, yapılabilir mi acaba?


Apachi XZ 250 RM , son edit bu notor ile ilgili ise, " RM " versiyona çıktı plaka ve trafik tertibatlı, ve artık piyasada yok, o boşlukta kaptım bi dane.

Fikir basitte, malzemelere ulaşmak rekorlar düzenlemek vs , maalesef benim bulunduğum yerde zor.

Gün ola hayr ola, sanaii'yi dolanayım kısmet olur ise.

Evet edit sizin motorunuz içindi, ben trafiğe çıkanı yok sanıyordum. İyi sm olur ondan :bounce:

cenkito
22 Mayıs 2015, 00:42
hanzo orjınalde sm zaten :)

http://www.aliexpress.com/item/Motorcycle-oil-refires-cb-cg-oil-cooler-refires-radiator-oil-wuyang-oil/32315928849.html

bu urun zaten vulture göre zaten !

efendy06
22 Mayıs 2015, 00:47
El nasıl takılacağından bihaber olunca göz deyin takılacağından bihaber oluyor :cherry:

Teşekkürler.

cenkito
22 Mayıs 2015, 00:50
El nasıl takılacağından bihaber olunca göz deyin takılacağından bihaber oluyor :cherry:

Teşekkürler.

linkleri az daha dikkatli incelese idiniz kacmazdı gözünüzden :)

önemli değil.

yalnız uyarırım her turlu modifiye

HASTALIKTIR, GECMEZ, DAİMA İLERLER, ONA GÖRE

:queen: :flower: :queen:

efendy06
22 Mayıs 2015, 01:01
linkleri az daha dikkatli incelese idiniz kacmazdı gözünüzden :)

önemli değil.

yalnız uyarırım her turlu modifiye

HASTALIKTIR, GECMEZ, DAİMA İLERLER, ONA GÖRE

:queen: :flower: :queen:

Aklımdakileri tamircimle/sanayideki usta dostlar ile konuştum. Kabaca aklımdakileri yapmamın maliyeti 3 bin tl civarı olacak.

Yani aynen, modifiye hastalıktır. Motorun kendini 2250 tl'ye almıştım, ciddi ciddi bu parayı harcama işini değerlendiriyorum üzerine. Aklımdakileri yaparsam asla satmam, en kötü hatıra olarak kalır bende. Yine de manyak mıyım lan ben 2250 tl'ye motor alıp üzerine 3 bin tl harcanır mı diye düşünmeden edemiyorum.

cenkito
22 Mayıs 2015, 01:06
Aklımdakileri tamircimle/sanayideki usta dostlar ile konuştum. Kabaca aklımdakileri yapmamın maliyeti 3 bin tl civarı olacak.

Yani aynen, modifiye hastalıktır. Motorun kendini 2250 tl'ye almıştım, ciddi ciddi bu parayı harcama işini değerlendiriyorum üzerine. Aklımdakileri yaparsam asla satmam, en kötü hatıra olarak kalır bende. Yine de manyak mıyım lan ben 2250 tl'ye motor alıp üzerine 3 bin tl harcanır mı diye düşünmeden edemiyorum.

zamanında 2500 luk sahinlere 5000 lik set takanlara dönmüş sizin iş :queen:

ben motoru hersey dahil 3600 e aldım benim b,ile bir yıgın modifiye planım var

olsa olsa 1000 lira anca eder :queen: tabi benim hesapta işçilik bedAveeeeeeee

efendy06
22 Mayıs 2015, 01:13
zamanında 2500 luk sahinlere 5000 lik set takanlara dönmüş sizin iş :queen:

ben motoru hersey dahil 3600 e aldım benim b,ile bir yıgın modifiye planım var

olsa olsa 1000 lira anca eder :queen: tabi benim hesapta işçilik bedAveeeeeeee

İşçiliğin çoğu bendede bedava ama aklımdakiler biraz uçuk olunca fiyatta uçuk oluyor.

Alt motor 250 cc (1000 tl parça+işçilik)
Şasi güçlendirme (200 tl)
Frenlerin güçlendirilmesi (250 tl civarı)
Yağ soğutma (250 tl civarı)
Benzin deposu değişimi (200 tl)
Ön çamurluğun kros çamurrluğu ile değişimi (80 tl civarı)
Ön jantın 19 veya 20 inç, arka jantın ise 17 inç olanla değişimi, bunlara uygun lastik. (800 tl civarı oda şans yaver giderse)

Sonra da hatıra olarak saklanacak, hafta sonları iki tur atılacak bir ilk motosiklet olur.

:cherry:

Aslında satıp 6 bine bu söylediklerimle uğraşmadan 250 cc falan bir motor alınabilir. Ama o ikinci motor olur, ilk motorun tadını vermez. :)

cenkito
22 Mayıs 2015, 01:34
İşçiliğin çoğu bendede bedava ama aklımdakiler biraz uçuk olunca fiyatta uçuk oluyor.

Alt motor 250 cc (1000 tl parça+işçilik)
Şasi güçlendirme (200 tl)
Frenlerin güçlendirilmesi (250 tl civarı)
Yağ soğutma (250 tl civarı)
Benzin deposu değişimi (200 tl)
Ön çamurluğun kros çamurrluğu ile değişimi (80 tl civarı)
Ön jantın 19 veya 20 inç, arka jantın ise 17 inç olanla değişimi, bunlara uygun lastik. (800 tl civarı oda şans yaver giderse)

Sonra da hatıra olarak saklanacak, hafta sonları iki tur atılacak bir ilk motosiklet olur.

:cherry:

Aslında satıp 6 bine bu söylediklerimle uğraşmadan 250 cc falan bir motor alınabilir. Ama o ikinci motor olur, ilk motorun tadını vermez. :)

hiçbir sekilde el emegi göz nurunun degerini tadını vermez veremez.

onu sen gel de bana sor .

bende liste sizinkinden az degil var oglu var ammmmma yapacak para yok

ugrasacak saglık da yok. (15 ay önce bel fıtıgından belimi sakatladım halen tam düzelemedim.

ancak vespa süren kibar kızlar gibi caddede kibar kibar iş görmeye sürebiliyorum)

efendy06
22 Mayıs 2015, 01:43
hiçbir sekilde el emegi göz nurunun degerini tadını vermez veremez.

onu sen gel de bana sor .

bende liste sizinkinden az degil var oglu var ammmmma yapacak para yok

ugrasacak saglık da yok. (15 ay önce bel fıtıgından belimi sakatladım halen tam düzelemedim.

ancak vespa süren kibar kızlar gibi caddede kibar kibar iş görmeye sürebiliyorum)

Geçmiş olsun üstad.

cenkito
22 Mayıs 2015, 01:45
Geçmiş olsun üstad.

gececek insallah , tek temennım o .
sagolasın...

Carbondioxid
22 Mayıs 2015, 20:09
Fikir basitte, malzemelere ulaşmak rekorlar düzenlemek vs , maalesef benim bulunduğum yerde zor.

Gün ola hayr ola, sanaii'yi dolanayım kısmet olur ise.

Dolan dur boşa kürek, tahmin etiğim gibi bulunduğum yerden olmayacak bu iş, lehim ustasına durumu anlattım ilkin merakla dinledi sonradan, kıvırmaya, sağlık olsun deyip çektim geldim.

Dün ecnebi rx3 forumlara akıp küsküyü verdim, imkanlar projeler babında daha yatkınar, yine hazıra konacaz gibi bir durum.

Vermezse mabud, neylesin mahmud.

ots
24 Mayıs 2015, 13:29
Selamlar zamanında gy6 motor için yağ soğutma sistemini çok araştırmıştım edindiğim bilgileri aktarayım Eklenen radyatör ve hortumun aldığı kadar yağ ilave edilecek. harici elektirik motoru takılmayacak motorun kendi yağ pompası kullanılacak bunun için motorun filtresi neredeyse orası kullanılıyor örneğin gy6 scooter motorunda allta olduğu için alttaki filtre tapası sökülüp değiştirilmiş bir tapa kullanılıyor sizin motorda yanda olduğu için hortum çıkışları yanda olacak ve hazır tapa bulamayacağınız için bu tapayı tornacıda yaptırmanız gerekiyor zaten bu tapa işin en can alıcı kısmı şimdik buradan nasıl anlatacağım bilemiyorum şu resimdeki süzgeçin iptali gerekiyor http://californiascooterco.com/blog/wp-content/uploads/2014/11/DSC0036-6501.jpg bu parça süzgeçsiz bir şekilde tapayla yekpare olacak tapanın göbeğinde yağ çıkış kenarındaysa yağ giriş deliği olması lazım sonrada 250 cc üniversal bir yağ radyatörü ilave edeceksiniz http://sell.lulusoso.com/selling-leads/536421/Universal-Racing-Superpower-Oil-Cooler-Kits-of-Car.html biraz karışık oldu ama gy6 motor için hazır yapılmış kitler var incelerseniz daha iyi anlarsınız