PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosikletlerde Cut-Off Sistemi



serkan_emp
14 Mayıs 2015, 22:27
Merhaba arkadaşlar. Çoğunuzun bildiği gibi, günümüzdeki beyin ile çalışan arabalarda cut-off denilen bir sistem var. Yani yokuş aşağı araç viteste iken gaz verilmiyorsa enjektörler yakıt püskürtmeyi kesiyor ve anlık tüketim sıfır oluyor. Hal böyle iken boşa attığımızdan daha az yakıt harcanmış oluyor. Aynı şeyin her gaz kestiğimizde gerçekleştiğini düşününce ortaya güzel tasarruflar çıkıyor. Arabada bu şekil kullanmaya alıştım.

Acaba bajaj pulsarda da bu cut-off sistemi mevcut mu?

4Vaqrant
14 Mayıs 2015, 22:55
Boşa attiginizdan daha az yakit tuketimi nasi oluyo anlamadim, cut off dediginiz sistem nedir bilmiyorum ama , mantigima gore yokus asagi giderken bosa olmakla cut offun farki olmamasi lazim? , pulsarda daha dogrusu,hic bi motorda oyle bi ozellik yok , ben duymadim görmedim

aggressive
14 Mayıs 2015, 22:58
cut-off un motorlarda standart yapacaklarını sanmam ve düşünmem bir motosiklet ne kadar uzun bir rampada gaz vermeden ilerlemeye dayanır ki motorcunun ruhunda var gaz çekmek :)

Mengu16
14 Mayıs 2015, 23:00
Var evet bu yüzden karbüratörlü motorlara göre enjeksiyonlu Pulsar çok fazla motor freni yapıyor.

ruthsims
14 Mayıs 2015, 23:26
tasarruf yapayım diye yokuş aşağı giderken boşa almayı alışkanlık haline getirirseniz kurumlanmaya sebep oluyor, deneyimle sabittir. Birde motosiklette bazen N yanar ama boşa geçmez, Allah korusun.

yusufozugenc
14 Mayıs 2015, 23:39
Bahsettiğiniz sistem enjeksiyonun doğasında olan bir şey, ekstra bir sistem değil. Tüm enjeksiyonlu araçlar böyle. Yani pulsarda da öyle.

mozgur
14 Mayıs 2015, 23:51
Boşa attiginizdan daha az yakit tuketimi nasi oluyo anlamadim, cut off dediginiz sistem nedir bilmiyorum ama , mantigima gore yokus asagi giderken bosa olmakla cut offun farki olmamasi lazim? , pulsarda daha dogrusu,hic bi motorda oyle bi ozellik yok , ben duymadim görmedim

Boşa aldığında rölantide tutmak için içeri benzin püskürtülür. Cut-off da bu püskürtülen miktr yok denecek kadar az.

Örneğin dizel Ibiza boşta dururken saatte 0.6 lt yakıyor. Eğer bir saat boyunca durmak yerine yokuş aşağı gitseydim 0 a yakın bir rakam alacaktı çünkü rölantiyi tekerlekten alıyor.

serkanADH13
15 Mayıs 2015, 01:46
BEN BU MUHABBETİ 4 YIL ÖNCE 6.VİTES PROGRAMINDA İZLEMİŞTİM,
Araç yakıtı yüksek vites az gaz uygulanınca yakıtı az yakar,

ARAÇ BOŞA ATILDIĞI ZAMAN YAKITI NORMAL YAKMAYA DEVAM EDER,
Rampa aşağı BOŞ'A ATARSANIZ KM BAŞINA (misal)1 litre yakıyor ise,
RAMPA AŞAĞI 5. (VEYA 6.) vitese atıldığında 0,5 LT yakar,,,

shooter1
15 Mayıs 2015, 01:54
sakın yokuş aşağı boşa atmayın da ne yaparsanız yapın 3 kuruş kâr edeceğim diye canınızdan olmayın

serkan_emp
15 Mayıs 2015, 05:56
sakın yokuş aşağı boşa atmayın da ne yaparsanız yapın 3 kuruş kâr edeceğim diye canınızdan olmayın

Abicim massey ferguson sürüyoruz sanki :cherry:

serkani
15 Mayıs 2015, 10:59
Yol bilgisayarı beyninize hükmetmesin arkadaşlar. Ekranda her gördüğünüze inanmayın. Yokuş aşağı vitese atıp inerken "sıfır" yakıt yakması diye bir şey mümkün değil, az yakar bu doğru ama enjeksiyon hiç yakıt göndermez, tamamı yakıtı keser demek yanlış. O silindirin içinde ateşleme olması gerek olmaz ise motorun kendisi hasar görmeye başlayabilir. Bu uzun bir konu.

Ayrıca yokuş aşağı giderken boşa almak kurumlanma nedeni değildir, motor durduğu yerde çalışsa da aynı sonucu verebilir. Yanlış olan gazlama yahut rölanti fark etmez sürekli aynı şekilde kullanmak buna neden olur. Motoru bazen kompresyona bırakmak lazımdır, bu esnada silindir içine yağ buharı çekilir ve silindirin rahatlaması sağlanmış olur. Zaten gaz verip az gaz keserek, bunu ara ara yaparak sürenler motorun sürekli aynı hızda sürülmesine oranla bayılmadığını fark ederler. Yani bu yakıt enjeksiyon konusunun dışında motor açısından verimli bir sürüş kimi zaman devri sonuna yaslamak, kimi zaman da kompresyona bırakmaktır diyebiliriz.

xcom
16 Mayıs 2015, 12:29
Yol bilgisayarý beyninize hükmetmesin arkadaþlar. Ekranda her gördüðünüze inanmayýn. Yokuþ aþaðý vitese atýp inerken "sýfýr" yakýt yakmasý diye bir þey mümkün deðil, az yakar bu doðru ama enjeksiyon hiç yakýt göndermez, tamamý yakýtý keser demek yanlýþ. O silindirin içinde ateþleme olmasý gerek olmaz ise motorun kendisi hasar görmeye baþlayabilir. Bu uzun bir konu.

Ayrýca yokuþ aþaðý giderken boþa almak kurumlanma nedeni deðildir, motor durduðu yerde çalýþsa da ayný sonucu verebilir. Yanlýþ olan gazlama yahut rölanti fark etmez sürekli ayný þekilde kullanmak buna neden olur. Motoru bazen kompresyona býrakmak lazýmdýr, bu esnada silindir içine yað buharý çekilir ve silindirin rahatlamasý saðlanmýþ olur. Zaten gaz verip az gaz keserek, bunu ara ara yaparak sürenler motorun sürekli ayný hýzda sürülmesine oranla bayýlmadýðýný fark ederler. Yani bu yakýt enjeksiyon konusunun dýþýnda motor açýsýndan verimli bir sürüþ kimi zaman devri sonuna yaslamak, kimi zaman da kompresyona býrakmaktýr diyebiliriz.

Selamlar Haziran sonu sinopa gidiş dönüş yapacağım İstanbul dan... Cbr250 nin 6. Vites 6k devir 100km bu hızla gitmenin ideal olduğunu düşünüyorum kendim için ama 670km boyunca böyle sürersem kurum mu oluştururum?? Uzun yolda nasıl gitmemi önerirsiniz acaba?
Teşekkürler..

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:55 ----------

Yok mu cevap?

Nikkfurie
16 Mayıs 2015, 12:58
.....Rampa aşağı BOŞ'A ATARSANIZ KM BAŞINA (misal)1 litre yakıyor ise,
RAMPA AŞAĞI 5. (VEYA 6.) vitese atıldığında 0,5 LT yakar.......

rampa yukarı tam gaz tam yükde bile km başına 1 litre yakmazsınız yahu abartmışsınız ha..
toplamda 100 km gitsek 100 litremi tüketeceğiz arapları çok mutlu ettiniz :)
rampa aşağı boşta yani rölantide inerken 1.6 litre bir otomobil bir saat de yarım litre tüketir,
rölantide çalışırken km hesabı yapılmaz,ortalamayı yükseltirsiniz sadece..


ayrıca,TÜM VİTESLERDE rampa aşağı gazı bıraktığınızda dünyadaki bütün enjeksiyonlu-enjektörlü araçlar(benzinli,dizel,lpg,motosiklet,otomobil,kam yon vs) ve son 10 yıldır kullanılan elektronik destekli karbüratörler motor rölanti devrine düşene kadar sıfır yakıt tüketirler..

serkani
16 Mayıs 2015, 13:00
Selamlar Haziran sonu sinopa gidiş dönüş yapacağım İstanbul dan... Cbr250 nin 6. Vites 6k devir 100km bu hızla gitmenin ideal olduğunu düşünüyorum kendim için ama 670km boyunca böyle sürersem kurum mu oluştururum?? Uzun yolda nasıl gitmemi önerirsiniz acaba?
Teşekkürler..

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:55 ----------

Yok mu cevap?

Merhaba, öncelikle bu kurum olayını da çok fazla abartmamak gerektiğini bilmenizi isterim. Sürüş alışkanlıkları önemli olmakla beraber kurumlanmanın en başlıca sebebi kullandığınız yakıtın cinsidir. Bujilerin, hava filtresinin zamanında değiştirilmemesi de bunu tetikler. Öte yandan yakıt enjeksiyonlu motosikletler bu biraz daha avantajlıdır diyebiliriz. Uzun lafın kısası motosikletini tam anlamı ile nasıl kullandığını bilmediğimiz, bakımlarını nasıl yaptığını bilmediğimiz tek bir kullanıcının tek bir yorumu ile evhama kapılmanıza gerek yok.

670 km boyunca sadece 6. viteste ve 6.000 devirde sürüş yapmanız zaten imkansız. Bazen sollamalar yapacaksınız, bazen kamyonların yavaşladığı bir rampaya alt viteste yüklenerek sollamalar yapacaksınız. Kimi zaman da sakin sakin süreceksiniz. Bir uzun yol tecrübesinde ara sıra devir saatinde ibreyi kırmızıya sokmak iyidir. Hafif bir rampayı mevcut vitesle çıkabilmek varken bir alt vitese atıp biraz devirli ilerlemek iyidir.

Esas olan motosikleti "mutlu bölge" diye tabir edilen devir aralığında kullanmak esastır. Bu da her motosiklete göre biraz değişir. Fikir edinmeniz için alttaki bağlantıya tıklayarak ilgili yazıyı okumanızı tavsiye ederim.

http://www.fazerturkiye.org/forum/showthread.php?7332-Motoru-Hangi-Devirde-Kullanmak-Gerekir&

xcom
16 Mayıs 2015, 14:11
Merhaba, öncelikle bu kurum olayýný da çok fazla abartmamak gerektiðini bilmenizi isterim. Sürüþ alýþkanlýklarý önemli olmakla beraber kurumlanmanýn en baþlýca sebebi kullandýðýnýz yakýtýn cinsidir. Bujilerin, hava filtresinin zamanýnda deðiþtirilmemesi de bunu tetikler. Öte yandan yakýt enjeksiyonlu motosikletler bu biraz daha avantajlýdýr diyebiliriz. Uzun lafýn kýsasý motosikletini tam anlamý ile nasýl kullandýðýný bilmediðimiz, bakýmlarýný nasýl yaptýðýný bilmediðimiz tek bir kullanýcýnýn tek bir yorumu ile evhama kapýlmanýza gerek yok.

670 km boyunca sadece 6. viteste ve 6.000 devirde sürüþ yapmanýz zaten imkansýz. Bazen sollamalar yapacaksýnýz, bazen kamyonlarýn yavaþladýðý bir rampaya alt viteste yüklenerek sollamalar yapacaksýnýz. Kimi zaman da sakin sakin süreceksiniz. Bir uzun yol tecrübesinde ara sýra devir saatinde ibreyi kýrmýzýya sokmak iyidir. Hafif bir rampayý mevcut vitesle çýkabilmek varken bir alt vitese atýp biraz devirli ilerlemek iyidir.

Esas olan motosikleti "mutlu bölge" diye tabir edilen devir aralýðýnda kullanmak esastýr. Bu da her motosiklete göre biraz deðiþir. Fikir edinmeniz için alttaki baðlantýya týklayarak ilgili yazýyý okumanýzý tavsiye ederim.

http://www.fazerturkiye.org/forum/showthread.php?7332-Motoru-Hangi-Devirde-Kullanmak-Gerekir&

Çok teşekkür ederim bilgi için.. İyi günler..