PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ön fren nasıl kullanılır?



Sayfa : [1] 2

tylerdurden1
14 Mayıs 2015, 21:29
Ben 2 parmak alıştım ama bazıları 4 parmak kullanmanın doğru olduğunu söylüyor.Hangisi doğrudur?

Mengu16
14 Mayıs 2015, 21:38
2 parmağın ön fren maneti üzerinde olması iyidir tepki süreni azaltır, ön amortisörler sıkışıp ağırlık öne aktarılana kadar da diğer parmaklarını da manetin üzerine getirirsin sonra gerekiyosa daha sert fren yaparsın.

Yiğit_
14 Mayıs 2015, 21:40
Tek parnak iyidir:cat:

12680
14 Mayıs 2015, 21:48
Ben 3 parmak kullanıyorum, yani bunun şu kadar parmak diye bir standardı yok ki. Kullandığın motosikletin tepkilerini iyi biliyorsan istersen serçe parmağınla sık bence önemi yok. Kitlememek için boş bir alanda panik fren çalış gerisi senin istediğin gibi.

harung
14 Mayıs 2015, 21:55
1-Parmaklarını ve ayağını fren üzerinde tutma
2-iki veya dört parmak kullan uç veya tek parmak dozajlamada hataya sebep olur
(Honda gs2)

kadir3531
14 Mayıs 2015, 22:11
limon sıkar gibi tek seferde, yumuşak ve kademeli sıkılmalı

Mengu16
14 Mayıs 2015, 22:16
1-Parmaklarını ve ayağını fren üzerinde tutma
2-iki veya dört parmak kullan uç veya tek parmak dozajlamada hataya sebep olur
(Honda gs2)
Demekki gitmeyeceğiz Honda GS2'ye :cherry: acemilere hitap ettiği belli, şehiriçinde önümüze atlayanlara nasıl hızlı tepki verecekmişiz parmaklar ve ayakları fren üzerinde tutmadan ?

Hangover
14 Mayıs 2015, 22:17
Bende 2 parmak kullanıyorum bizzat çok yakın arkadaşım olan altın elbiseli adam ( :)) da 2 parmak kullanıyor :) :)

hakikiteker
14 Mayıs 2015, 22:24
Ben 4 parmak kullanıyorum ikisi çekiyor ikisi itiyor. Önüme bir şey çıkınca hunharca abandığımdan, emniyet olarak ikisini sınır koymakta kullanıyorum. Senelerdir bisikletten gelen bir alışkanlık, henüz bir eksisini görmedim.

Darkcity2000
14 Mayıs 2015, 22:30
Profesyonel eğitim alanlar bu işin 4 parmakla sıkıldıgını ve asla parmakları üzerinde tutmamak gerektiğini bilmesi gerekir. Acil durumda gazı kapatıp limon gibi sıkabilmek için bu şekilde olması gerekiyor. Eğer üzerinde tutarsanız gazı kapamada gecikebilir ve en kötüsü refleksle birden maneti çekebilirsiniz..

fatih.
14 Mayıs 2015, 22:39
limon sıkar gibi tek seferde, yumuşak ve kademeli sıkılmalı

bu limon sıkar gibi sözü benzetmesi olayı çok baydı artık
bir kişi uydurdu kelimeyi herkez diline doladı
ben limon sıkarken harcadıgım gücü ön frenin manetine aktarsam
ya tel kopar ya 1 saniye içinde takla atar yada anında kayar düşerim
limon dediginiz şey öyle kolay sıkılmaz serti var yumşagı var hiç suyu olmayanı var
ne yapmam grekiyor acaba çözemedim

Hangover
14 Mayıs 2015, 22:44
bu limon sıkar gibi sözü benzetmesi olayı çok baydı artık
bir kişi uydurdu kelimeyi herkez diline doladı
ben limon sıkarken harcadıgım gücü ön frenin manetine aktarsam
ya tel kopar ya 1 saniye içinde takla atar yada anında kayar düşerim
limon dediginiz şey öyle kolay sıkılmaz serti var yumşagı var hiç suyu olmayanı var
ne yapmam grekiyor acaba çözemedim

Dostum limon sıkar gibi deyimini kavramadan yorum yapmayacaksın o zaman sen limonu nasıl sıkıyorsun bir gözünde canlandır.Birden abanıp tabir-i caizse hayvan gibi mi sıkıyorsun yoksa artan kuvvetle yavaş yavaş mı sıkıyorsun olay budur.Yani kuvveti birden değilde yavaşça arttırarak sıkarsın keza yemek masasında birden tüm güçle sıkılan limonların karşı tarafın gözbebeğinde bittiğini bilirsin

fatih.
14 Mayıs 2015, 22:57
Dostum limon sıkar gibi deyimini kavramadan yorum yapmayacaksın o zaman sen limonu nasıl sıkıyorsun bir gözünde canlandır.Birden abanıp tabir-i caizse hayvan gibi mi sıkıyorsun yoksa artan kuvvetle yavaş yavaş mı sıkıyorsun olay budur.Yani kuvveti birden değilde yavaşça arttırarak sıkarsın keza yemek masasında birden tüm güçle sıkılan limonların karşı tarafın gözbebeğinde bittiğini bilirsin

Dostum
diyelim limon sıkmasını bilmiyorum ((10 sene barmanlik yaptım 5 çeşitten fazla limon türüyle çalıştım))
nasıl olcak
motor kullanmasını ögrenmeden limon sıkmasınımı ögrencem
veya panik fren çalışması yapmadan önce limon çalışmasını yapmak zorundayım
yine bir örnek limona alarjim var ne yapacaz
aklıma gelince kendimden geciyorum ((10 çeşit hastalık türü var))
motor kullanırken panik frende limonmu getircem aklıma
limonu baş parmak işaret parmagı ve orta parmak ile sıkıyorum
fren sıkarken bu kombinasyonumu uygulucam

yazdıgın gibi (((yavaşça arttırarak sıkarsın))) kelimesi bence çok uygun
2 senedir aldı başını gitti bu kelime limon sıkar gibi bu ne abi
çorbamı içiyorum salatamı yiyorum panik frenmi yapıyorum anlamadım
2 sene öncesine kadar ve egitimlerde yavaşça arttırarak sıkma kelimesi kullanılırdı
aldı başını gitti bu benzetme biri taş attı kuyuya

Hangover
14 Mayıs 2015, 23:15
Dostum
diyelim limon sıkmasını bilmiyorum ((10 sene barmanlik yaptım 5 çeşitten fazla limon türüyle çalıştım))
nasıl olcak
motor kullanmasını ögrenmeden limon sıkmasınımı ögrencem
veya panik fren çalışması yapmadan önce limon çalışmasını yapmak zorundayım
yine bir örnek limona alarjim var ne yapacaz
aklıma gelince kendimden geciyorum ((10 çeşit hastalık türü var))
motor kullanırken panik frende limonmu getircem aklıma
limonu baş parmak işaret parmagı ve orta parmak ile sıkıyorum
fren sıkarken bu kombinasyonumu uygulucam

yazdıgın gibi (((yavaşça arttırarak sıkarsın))) kelimesi bence çok uygun
2 senedir aldı başını gitti bu kelime limon sıkar gibi bu ne abi
çorbamı içiyorum salatamı yiyorum panik frenmi yapıyorum anlamadım
2 sene öncesine kadar ve egitimlerde yavaşça arttırarak sıkma kelimesi kullanılırdı
aldı başını gitti bu benzetme biri taş attı kuyuya

yavaşça arttırarak sık demek yerine limon gibi demek gayet mantıklı bence.ilk defa senin kadar sıkıntı çıkaranı gördüm bu arada.olayı nereden nereye çektin resmen anlamamak için uğraştın :) Bu arada bahsettiğin şey 2 senedir değil motosiklet literatür de bu zaten hep böyle bilinir.Sen heralde 2 senedir denk gelmeye başlamışsın

mozgur
14 Mayıs 2015, 23:46
Limon sıkacağı mı arayacağız fren yaparken? (:

harung
15 Mayıs 2015, 07:46
Bu forum ahalisi harbinden şaka gibi ..

Parmaklarını manetin üzerinde tutarsan ani bir durumda gazi kapatmaya fırsatın olmaz bu birincisi.
Eğitim almanın acemiler için olduğunu dusunuyorsan gidip bi eğitime katil ve 10 15 yildir binlerce km yapmış adamların patır kutur düştüğünü ve daha motosikleti kontrol etmekte bile aciz kaldıklarını goreceksiniz

Fren için limon sıkar gibi demek freni "hart" diye sıkma abanma demektir. onun yerine önce fren boşluğu alınır amortisör un kaplanabilmesi için zaman taninir sonra.kademeli olarak artan oranla fren yapılır. Tabi bütün bunlar çok küçük milisaniyeler içinde tamamlanır.

Soz konusu panik fren ise iki temel soru ortaya cikiyor. 1. Surekli panik fren ihtiyaci duyuyorsak bu limitlerimizin cok ustunde gidiyoruz demektir bunun icin limitlerimizi tanimamiz onemli 2. İyi bir egitim almamiz gerekli ve maalesef panik fren teori ile ogrenilmez eğitim şart arkadaşlar..

reverse
15 Mayıs 2015, 07:49
Olayin limonla bir alakasi yok. Fren yaparken uygulanacak kuvvetin (miktarinin degil uygulayis biciminin) kafada daha rahat canlandirilmasi icin gunluk hayattan bir ornek vermisler. Bizler daha iyi kavrayabilelim diye.
Emin olun on freni progressive sekilde sikmak gerekir denildiginde olay bu kadar net sekillenmez cogu kisinin kafasinda.
Bir de olayi limon sikacagina indirgeyenler var ki bizimle kafa bulduklarını düşünüyorum.

iguven
15 Mayıs 2015, 08:02
1) Ön fren 4 parmakla yapılır çünkü 2 parmak istenilen gücü aktarmada yetersiz kalabilir. Ani frenlerde 4 parmağında gücüne ihtiyaç duyabilirsiniz ayrıca serçe parmak sıkma hareketi yapabilen en kuvvetli parmaktır. Ek olarak 2 parmakla fren yaparken gazın açık kalma ihtimali olabilir.
2) Ön fren bir kere de harş diye sıkılmaz ondan limon sıkar gibi diye örnek verilir. İlk önce biraz sıkılır frenin boşluğu alınır ağırlık transferi öne aktarılır, ön süspansiyon sıkışır ve bundan sonra kuvvet artıralabilir böylelikle frenden maksimum verim alınır. Limon sıkar gibi (gücü artırarak sıkma) yapılmaz ise süspansiyon sıkışmadan direk ön teker kitlenip düşebilirsiniz.
3) Fren yaparken göstergelere, yere, sağa, sola bakılmaz direk karşıya bakılır ve durana kadar bu bakış bozulmaz. Bakışın düzgün olması motorun da dümdüz çizgi halinde durmasını sağlar.

ruthsims
15 Mayıs 2015, 09:16
arka frenle kombine kullanılır. On fren kullanırken gidon düz olmalı ve motor yatık olmamalı. Milisaniyeler içinde frenlemeye arka frenden başlamalı. Birde çok önemli; kombine fren yaptınız ve arka teker kitlendi, ön fren sıkılı konumdayken arka freni bırakmamanız lazım. Sürüşte aklınızda bulunsun, herkes hızlı gidebilir ancak herkes duramaz. Frenleme motosiklet kullanımının bence en komplike olayıdır.

tyrung
15 Mayıs 2015, 09:27
Japonlar derki,
-İşaret parmağı en hızlı reflekse sahip uzuvlardan biri. Panik halinde ilk harekete geçen odur. Dolayısıyla düşünmeden direk frene abanma riski yüksektir.
Bu sebeple eller manetin üstünde olmamalı. Ayak freni ise üstünde olmalıdır, çünkü ayağımızla ani bir sekilde fren yerini bulmamız mümkün değil.

Almanlar derki,
-Panik halinde frene hızlıca ulaşmak gerekir.(Bu yüzden ABS olmazsa olmazdır onlar için)
Bu sebeple eller manetin üstünde olmalı.


1 parmak 2 parmak 4 parmak... motosiklete göre değişir yani frenin sertliğine ve kalitesine göre. Önerilen 4 parmaktır.


Make your choice . . .

fatih.
15 Mayıs 2015, 10:10
şu limon sıkma yöntemlerinin hangisini uygulamam lazım fren konusunda arkadaşlar bi yardım

Hem bunu makineside var onunla binsem motora olurmu


https://www.youtube.com/watch?v=Nu6St1kJKJw


https://www.youtube.com/watch?v=IaDvxXBaPYY


https://www.youtube.com/watch?v=DxxvH8VCuSo


https://www.youtube.com/watch?v=OS8PT_XZ5t0


https://www.youtube.com/watch?v=12Pgd2VTdHw


https://www.youtube.com/watch?v=RdBxcOsaL5c


https://www.youtube.com/watch?v=sJEK5eCmqR4


https://www.youtube.com/watch?v=-Yo1QcwLkHA

Mengu16
15 Mayıs 2015, 10:26
Bu forum ahalisi harbinden şaka gibi ..

Parmaklarını manetin üzerinde tutarsan ani bir durumda gazi kapatmaya fırsatın olmaz bu birincisi.
Eğitim almanın acemiler için olduğunu dusunuyorsan gidip bi eğitime katil ve 10 15 yildir binlerce km yapmış adamların patır kutur düştüğünü ve daha motosikleti kontrol etmekte bile aciz kaldıklarını goreceksiniz

Fren için limon sıkar gibi demek freni "hart" diye sıkma abanma demektir. onun yerine önce fren boşluğu alınır amortisör un kaplanabilmesi için zaman taninir sonra.kademeli olarak artan oranla fren yapılır. Tabi bütün bunlar çok küçük milisaniyeler içinde tamamlanır.

Soz konusu panik fren ise iki temel soru ortaya cikiyor. 1. Surekli panik fren ihtiyaci duyuyorsak bu limitlerimizin cok ustunde gidiyoruz demektir bunun icin limitlerimizi tanimamiz onemli 2. İyi bir egitim almamiz gerekli ve maalesef panik fren teori ile ogrenilmez eğitim şart arkadaşlar..
Bana panik freni anlatma kaç kere orta şeritten sağa çektiğimde duran trafikle karşılaştım durmaz diye düşündüğüm motor 80km'den 0'a 25 metrede indi. 110km hızla panik fren yapmışlığım da var önümdeki arabaya 3-4 metre kala durdum. Arka tekeri bile kaydırmadım. Motor 150'lik çinli ön disk arka kampana. Bu patır kütür düşmeyi millet çok basit sanıyor. Panik frenin adı panik yoksa gayet kontrollü frenleme yapıyor fren yapmasını bilen.

Oldjack
15 Mayıs 2015, 10:38
şu limon sıkma yöntemlerinin hangisini uygulamam lazım fren konusunda arkadaşlar bi yardım

Hem bunu makineside var onunla binsem motora olurmu

https://www.youtube.com/watch?v=Nu6St1kJKJw

https://www.youtube.com/watch?v=IaDvxXBaPYY

https://www.youtube.com/watch?v=DxxvH8VCuSo

https://www.youtube.com/watch?v=OS8PT_XZ5t0

https://www.youtube.com/watch?v=12Pgd2VTdHw

https://www.youtube.com/watch?v=RdBxcOsaL5c

https://www.youtube.com/watch?v=sJEK5eCmqR4

https://www.youtube.com/watch?v=-Yo1QcwLkHA

şöyle

http://www.uzmantv.com/onundeki-aracin-ani-fren-yaptigini-goren-motosiklet-surucusu-ne-yapmali

veya şöyle


https://www.youtube.com/watch?v=XZ9i7M6WtLY
şöylede olur

http://www.dailymotion.com/video/x1co445_motosiklette-fren-yapmak_webcam

F54
15 Mayıs 2015, 11:27
Ön freni kullanmak gerçekten cesaret isteyen bi eylemdir
Eğer kaza yapmamak istiyorsan bunu refleks haline getirip uzun uzun çalışman lazım ki Korkusuz ca ön fren kullanabilesin

fatih.
15 Mayıs 2015, 14:43
şöyle

http://www.uzmantv.com/onundeki-aracin-ani-fren-yaptigini-goren-motosiklet-surucusu-ne-yapmali

veya şöyle

https://www.youtube.com/watch?v=XZ9i7M6WtLY
şöylede olur

http://www.dailymotion.com/video/x1co445_motosiklette-fren-yapmak_webcam

Yok ben bunları biliyorum
Ben limon sıkar gibi sıkmak istiyorum

LynXMaSTeR
15 Mayıs 2015, 14:54
aldığım eğitimde öğretilen;
"normal manetlerde 4 parmak ile, kısa manetlerde 2 parmak ile, zaten kısa manetleri 4 parmak tutamıyorsunuz.
uzun manetlerde 2 parmak olayı ise virajlarda hafif fren yapmak istediğiniz zaman kullanılabilir"
şeklindeydi.

MotorKafa
15 Mayıs 2015, 15:53
Sutyenden yeni çıkmış bir memeyi sıkar gibi beyler.
Heyecanlı ve bir o kadar narin.
Birden ayı gibi sıkarsan yoluna devam edemezsin, ancak tatlı tatlı sıkarsan hedef noktaya ulaşırsın

fatih.
15 Mayıs 2015, 16:08
Sutyenden yeni çıkmış bir memeyi sıkar gibi beyler.
Heyecanlı ve bir o kadar narin.
Birden ayı gibi sıkarsan yoluna devam edemezsin, ancak tatlı tatlı sıkarsan hedef noktaya ulaşırsın

Bu konu kapanır;)

Oldjack
15 Mayıs 2015, 16:56
Sutyenden yeni çıkmış bir memeyi sıkar gibi beyler.
Heyecanlı ve bir o kadar narin.
Birden ayı gibi sıkarsan yoluna devam edemezsin, ancak tatlı tatlı sıkarsan hedef noktaya ulaşırsın

Bu başlığın meme sıkma yöntemleri şeklinde devam etmemesini umuyoruz.

DKN
15 Mayıs 2015, 17:41
limon gibi değil havuç gibi sıkılıp stopie yapılır. korkma kullan, kullanmasını bilenin hayatını kurtarır

metinkilic
15 Mayıs 2015, 21:35
Ön frene basmadan sadece arka fren ile motoru çok zor durdurursunuz. Ön freni motora göre farkedebilir yüzde altmış, arka fren yüzde 40 oranında sıkacaksınız ki en kısa sürede, kaymadan ve çizgisini kaybetmeden dursun. Tabiki bu durum lastiğinizin kalitesine, yol ve hava durumuna göre değişkenlik gösterebilir.

ABS olması idealdir, ön fren yüzde oranını daha arttırırak motoru durdurursunuz. Hatta sonuna kadar sıkabilirsiniz tekerlek kititlemez, motor çizgisini kaybetmez, manevra da yapabilirsiniz veya çok kısa sürede durabilirsiniz. (yüzde yetmiş yüzde otuz gibi) Hatta arka freni hiç kullanmayabilirsiniz bile. (bu durum 600 cc ve üstü motorlar için geçerli)
Rahmi BARUTÇU bu konuda otoritedir. İki parmak (işaret ve yanındaki) fren manetinin üzerinde durmalıdır. Bu şekilde alışırsanız inanın bana güvenli sürüş yapar, emniyetli durursunuz. Dört parmak gazda iken fren manetine ulaşmanız 1 saniye alacaktır. 1 saniyede çok şey değişebilir. İki parmak fren manetinde sürüş yaparken gazı nasıl bırakacağız diye yukarıda yazılmış. İki parmak fren yapınca öyle bir alışkanlık oluyorki gaz kendeliğinden bırakılıyor, yani siz gazı bırakmam gerek diye düşünmüyorsunuz. Beyniniz bunu sizin yerinize hallediyor.

CHaTaN
15 Mayıs 2015, 21:53
Motosiklet sürüş eğitimlerinde (pistteki yarış eğitimleri haricinde) hep ön frenin 4 parmakla sıkılması gerektiğini öğretirler. yaptıkları açıklamalar sonrasında bana da mantık olarak 4 parmak ile freni sıkmak daha doğru olarak düşünüyorum.

Mengu16
15 Mayıs 2015, 22:15
Yakın takip gerektiren, trafiğin çok hızlı değiştiği 50km altı hızlarda 2 parmağın fren kolu üzerinde olmasında her türlü fayda var. Parmaklarımı kol üzerine getirene kadar 10-15km yavaşlatırım. Fren kolunu 2 parmakla ve dipten tuttuğunuz için zaten tekerleği kaydıracak kadar güçlü bir frenleme yapamıyorsunuz ilk anda ama ön amortisörleri sıkıştırmaya yetiyor.

ayzek
15 Mayıs 2015, 22:55
Parmak kismini gececek olursak ön freni arka fren ile yokus asagi haric birlikte kullanman gerekir on frenin durma olayinda etkisi arka frene gore kat ve kat fazla ama bunu yaparken frene birden asilmaman gerekli %20 kafa inecek sekilde sonrasinda kademeli kademeli sikarak frenlemeyi yapman gerek bol bol pratik ile mantigi kavrarsin boylelikle on tekeri kitlemeden ve kaydirmadan guvenli bir sekilde durursun

MotorKafa
16 Mayıs 2015, 00:32
Ulan herkes panik fren ustası olmuş anasını satıyım. Sorsan belki bir senedir motor kullanmıyor ama yok şöyle sıkılır yok böyle sıkılır muhabbetinden kimse geri kalmıyor. Cem Yılmaz'ın faruk eczanesi hikayesi gibi aynı

shadowmaster
16 Mayıs 2015, 00:54
Bu tarz başlıkları okuyunca aklıma uzak doğu ülkelerinin meclis toplantıları gelir yıllardır. Şimdi 200 motosiklet sürücüsünü bir salonda toplayıp bu konuyu konuşsak kaç gün sürer acaba :)

Tepki süresi konusunu gündeme getiren arkadaşlara bir sorum olacak. Otomobil sürerken ani frenleme gerekmesi durumunda tepki sürem kısalsın diye düşünüp ayağı gazda iken diğer ayağını da fren pedalına koyan kaç kişi var aranızda ? Hadi şimdi kontra cevapları baştan elemek için bir de ilave, otomatik araba kullandığımızı var sayalım ...

ayzek
16 Mayıs 2015, 01:03
Ulan herkes panik fren ustası olmuş anasını satıyım. Sorsan belki bir senedir motor kullanmıyor ama yok şöyle sıkılır yok böyle sıkılır muhabbetinden kimse geri kalmıyor. Cem Yılmaz'ın faruk eczanesi hikayesi gibi aynı

Bu tarz yaklasimin dogru degil usta dir degildir adam soru sormus insanlarda tecrubelerini deneyimlerini paylasmislar sorsan bir yildir motor kullanmiyor bende sorarim 1 yildan az kullanip yeterli duzeyde egitim almis insanla 3 yildir allaha emanet kullanan insan benim gozumde bir degildir bu konu hakkinda makaleler kitaplar mevcut bilegi bukmek diye kitap var hatta her yigidin yogurt yiyisi baskadir ama isinde teknigi bellidir atara gidere gerek yok biliyorsan konus alim sansinlar bilmiyorsan sus adam sansinlar..

sezer0696
16 Mayıs 2015, 01:36
ben tek barnak kullanıyom gayette iyi arka frenide kullanırım her zaman

fatih.
16 Mayıs 2015, 11:28
Limoncu arkadaşlar

DKN
16 Mayıs 2015, 11:36
Motosiklet sürüş eğitimlerinde (pistteki yarış eğitimleri haricinde) hep ön frenin 4 parmakla sıkılması gerektiğini öğretirler. yaptıkları açıklamalar sonrasında bana da mantık olarak 4 parmak ile freni sıkmak daha doğru olarak düşünüyorum.

hocam sanıyorum ki daha rahat kontra versinler diye öyle demişler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:33 ----------


Ulan herkes panik fren ustası olmuş anasını satıyım. Sorsan belki bir senedir motor kullanmıyor ama yok şöyle sıkılır yok böyle sıkılır muhabbetinden kimse geri kalmıyor. Cem Yılmaz'ın faruk eczanesi hikayesi gibi aynı

ee sen doğduğunda biz pistte kapışıyoduk yiğenim

MotorKafa
17 Mayıs 2015, 02:13
Bu tarz yaklasimin dogru degil usta dir degildir adam soru sormus insanlarda tecrubelerini deneyimlerini paylasmislar sorsan bir yildir motor kullanmiyor bende sorarim 1 yildan az kullanip yeterli duzeyde egitim almis insanla 3 yildir allaha emanet kullanan insan benim gozumde bir degildir bu konu hakkinda makaleler kitaplar mevcut bilegi bukmek diye kitap var hatta her yigidin yogurt yiyisi baskadir ama isinde teknigi bellidir atara gidere gerek yok biliyorsan konus alim sansinlar bilmiyorsan sus adam sansinlar..

5 yıldır motor kullanmama rağmen 1 yıldır kullanıp benden çok daha tecrübeli adamlar da vardır elbet. Ama demek istediğim o değil.
Bu iki parmak dört parmak olayı çok başka.
Aynı "debriyaj frenle beraber sıkılır" ile "Debriyaj durmaya yakın sıkılır" muhabbeti gibi.
Yılların eğitmenleri bile bu konuda ters düştüklerine göre 1 yıldır motor kullanan birinin kalkıp da "bunun doğrusu şu" demesi yanlış

srhtsglm
17 Mayıs 2015, 02:59
ön freni doğru kullanmak için önce kullandığın aletin tepki ve fren özellikleridir esas olan.kimi tek parmak der kimi 2 kimi 4. benim tek parmak ile yaptıgımda oldu 3 yada 4,şu 2 an mesela! boş bir alanda değişik hızlarda fren tepkisini ölç altındaki aletin bak bakalım ne kadar basınçta ne kadar duruyor yada durmuyor kitliyor sen nekadarıyla başa çıkabiliyosun vs vs...teoriler ve pratikler her zaman değişir sen kendince bir oran belirle bunun standartı yok! bana uyan sana uymaz başkasına uyan bana sana uyan başkasına vs.vs...

TOTEMONS
17 Mayıs 2015, 03:05
Nihayet arkadaşımızın biri çıkıp çok güzel bir soru sormuş.Herkesin ne bildiği ortaya çıkmış.Sizce yazdıklarınızdan arkadaşımız ne kadar faydalanmıştır kendinizi birde onun yerine koyun.Size tavsiyem bi daha milletin motorunun CC sine ,markasına,sürüşüne martaval okumayınız.
Daha limon nasıl sıkılır tarif edemiyorsunuz.Anlaşılan oki Motorunuzun ön disklerinin ve balatalarının sizden çekeceği var :queen:

telike
17 Mayıs 2015, 08:53
ahanda ben böyle kullanıyorum debriyaj da fren de orta parmak
http://blog.ronronmx.com/wp-content/uploads/2009/12/fingers-on-levers_pourcel.jpg

ayzek
17 Mayıs 2015, 10:50
5 yıldır motor kullanmama rağmen 1 yıldır kullanıp benden çok daha tecrübeli adamlar da vardır elbet. Ama demek istediğim o değil.
Bu iki parmak dört parmak olayı çok başka.
Aynı "debriyaj frenle beraber sıkılır" ile "Debriyaj durmaya yakın sıkılır" muhabbeti gibi.
Yılların eğitmenleri bile bu konuda ters düştüklerine göre 1 yıldır motor kullanan birinin kalkıp da "bunun doğrusu şu" demesi yanlış

debriyaj frenle kullanır mantığını hala savunanlar var ama işin doğrusu dabikide fren durmaya yakın debriyajdır çunku debriyaja bastığınızda araba olsun motor olsun hızlanmaya baslar burdakı mantık motor frenıyle berebar frenleme yaparak daha kısa surede durmaktır obur turlude dururmu durur ama ne kadar mesafede ani durumlarda duramayıp kızaklatıp aracı öndekıne cakanlar çok zaten ben parmak olayına girmedim ama iki parmakta güvenli değil panik anda gazda takılı kalma durumları cok oluyor ama tartısılır

telike
17 Mayıs 2015, 11:56
debriyaj frenle kullanır mantığını hala savunanlar var ama işin doğrusu dabikide fren durmaya yakın debriyajdır çunku debriyaja bastığınızda araba olsun motor olsun hızlanmaya baslar burdakı mantık motor frenıyle berebar frenleme yaparak daha kısa surede durmaktır obur turlude dururmu durur ama ne kadar mesafede ani durumlarda duramayıp kızaklatıp aracı öndekıne cakanlar çok zaten ben parmak olayına girmedim ama iki parmakta güvenli değil panik anda gazda takılı kalma durumları cok oluyor ama tartısılır

bir eğitimde bunun tamamen yanlış olduığunu, durmak istediğimizde debriyajı sıkıp frenlere basıp durduğumuzda tık tık vites küçültmemiz gerektiğini söyledi bir hocamız :D ben şoook :D komprasyon dedim. önce motorun ve debriyaj balatan fren balatandan pahalıdır dedi. tamam ama güvenli duruşu komprasyonla sağlayacağımı söylediğimde motor vitesteyken yavaşlatmayacağını aksine hep ileri hareket ettireceğini söyledi. büyüğümdür dedim sustum :D ve iyi bir hoca adı duyulan bir hocamız bunu söyleyen de. inanır mısınız komprasyonun motoru ileri iteceğinden bahsedince eğitimler ve hocalar hakkındaki tüm hayallerim suya düşmüştü. yine birçok farklı hocalardan ders alan arkadaşlarım öğrendiklerini bana aktardığında, hocalar ve eğitimlerle ilgili kanaatimi de netleştirdim.

örnek olarak fren yapmak biraz teknik işidir ben her şekilde komprasyon kullanırım. debriyajı sık durunca 6dan 5ten aşşağı indir diye birşey yok. hatta sabit motosiklette durduğunuzda öyle tıkır tıkır inmez bile vites. nasıl böyle bir kanıya vardılar anlamış değilim. ha bi de benim bir vites indirişimin 3 saniye olacağından bahsetmişti hocamız ama ben saygımdan 3x5 15 saniyede değil 5 ten 1 e inmek şanzımanı dağıtır tekrar toplarım diyemedim büyüğüm saygı duydum. ama güvenli sürüş konusunda ya ben derdimi anlatamadım ya da hocamız bazı gerekçelerden dolayı böyle bir cevap verdi.

Mengu16
17 Mayıs 2015, 12:04
Bence motor eğitimlerinde öğretilen pratik bilgiler gerçek hayattaki ölümcül durumları kapsamıyor. Kırmızı ışıkta şeridin ortasında beklersen üzerine tır çıkabileceğini hangi eğitimde öğretiyolar mesela. Ben ışıklarda kendimi hep korumaya alırım arkadan yaklaşan aracın yavaşladığını durabileceğini aynadan kontrol ederim dün boşa olmadığı ortaya çıktı önlemimi almasam 30-40km ile tır çarpacaktı 30 santim ötemden koca bir tır çekicisi ve taş taşıyan dorse geçti hâla şaşkınım :cherry:

AttilaXtreme
17 Mayıs 2015, 13:30
Motor hafif ara gazı vererek vites düşürülüp kompresyonla yavaşlatılarak sağ elin işaret ve onun yanındaki parmak ile durdurulur. O iki parmak hiç bir kayıt ve şartta başka türlü kullanılmaz. Gaz çekerken havada kalır standart gazdayken devamlı fren manetinin üzerinde durur. Aniden durman gerekirse o parmaklar yerinde değilse fren manetine ulaşana kadar patlarsın. Yani motor gazı avuç içi ile verilir ve motor avuç içi ile kullanılır. O iki parmak her zaman cankurtarandır. Gerisi lafıgüzaf.


Aklımdayken; Geçen gün burada uluslararası standartta 3 defa eğitim aldığından söyleyen bir arkadaş motora ne tarafından bineceği ve ne tarafından ineceğinden bahsettiğinde eğitimi yanlış aldığını gördüm. Bu forumda eğitimci arkadaşlar da var ama kusura bakmasınlar. Motora solundan binilir sağından iki hamlede inilir. Solundan inmeye kalkarsan ayağın takılırsa zaten sola yan sehpaya yatırdığın motoru sol tarafa dan diye düşürürsün.

Bakırköy Cumartesi pazarının kurulduğu yere oğlumu eğitmeye götürüyorum ve tüm motor kullananları tek tek durdurup bu iki parmağı nasıl kullanacaklarını öğretiyorum. Gördüğüm kadarı ile bu konuda da büyük bir cehalet söz konusu. İki parmak her an fren yapmaya hazır olarak tutulur ve motora avuç içi ile gaz verilir.

ayzek
17 Mayıs 2015, 13:43
bir eğitimde bunun tamamen yanlış olduığunu, durmak istediğimizde debriyajı sıkıp frenlere basıp durduğumuzda tık tık vites küçültmemiz gerektiğini söyledi bir hocamız :D ben şoook :D komprasyon dedim. önce motorun ve debriyaj balatan fren balatandan pahalıdır dedi. tamam ama güvenli duruşu komprasyonla sağlayacağımı söylediğimde motor vitesteyken yavaşlatmayacağını aksine hep ileri hareket ettireceğini söyledi. büyüğümdür dedim sustum :D ve iyi bir hoca adı duyulan bir hocamız bunu söyleyen de. inanır mısınız komprasyonun motoru ileri iteceğinden bahsedince eğitimler ve hocalar hakkındaki tüm hayallerim suya düşmüştü. yine birçok farklı hocalardan ders alan arkadaşlarım öğrendiklerini bana aktardığında, hocalar ve eğitimlerle ilgili kanaatimi de netleştirdim.

örnek olarak fren yapmak biraz teknik işidir ben her şekilde komprasyon kullanırım. debriyajı sık durunca 6dan 5ten aşşağı indir diye birşey yok. hatta sabit motosiklette durduğunuzda öyle tıkır tıkır inmez bile vites. nasıl böyle bir kanıya vardılar anlamış değilim. ha bi de benim bir vites indirişimin 3 saniye olacağından bahsetmişti hocamız ama ben saygımdan 3x5 15 saniyede değil 5 ten 1 e inmek şanzımanı dağıtır tekrar toplarım diyemedim büyüğüm saygı duydum. ama güvenli sürüş konusunda ya ben derdimi anlatamadım ya da hocamız bazı gerekçelerden dolayı böyle bir cevap verdi.

(motorun ve debriyaj balatan fren balatandan pahalıdır dedi) bunu diyen hoca fiyat olarak baz olacak olursak doğru demiş fren balatasından pahalıdır gel gelelim önüne bi anda araba atladı yola hızında var o anda debriyaj balatasınımı dusunuceksın duramayıp belki çarpıcan ve cok daha buyuk hasar olacak belkıde allah muhafaza canından olacaksın bunu herkes deneyerek bizzat kendileri görebilir sızın hocada ucmus baya motor frenınde hızlanırmıs ne diyeyim gaz kolunu kapa :)

Mengu16
17 Mayıs 2015, 13:49
Bi kere motor vitesteyken arka teker çok daha zor kilitleniyo hele yüksek devirdeyse motor, ön teker kolay kolay kaymıyo da arkayı dengelemek için motorun viteste olması çok önemli. Hoca bence bu işi bilmiyo.