PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ABS ne işe yarar?



Capitao_3
13 Mayıs 2015, 22:59
motosiklette abs hiç bir işe yaramz diyen arkadaşlar vardı bence bunu bir izlesinler yarıyor mu yaramıyor mu kendileri karar versinler..

Oldjack
14 Mayıs 2015, 00:56
motosiklette abs hiç bir işe yaramz diyen arkadaşlar vardı bence bunu bir izlesinler yarıyor mu yaramıyor mu kendileri karar versinler..


videolardaki arkadaşlar fren yapmıyorlar yaptıkları başka bir şey.

F54
14 Mayıs 2015, 01:02
Bazıları herşeyi gereksiz görür
Fakat insanların ÇOĞU da onların gereksiz gördüklerini satın almak için deste ile para öder sadece daha güvende olabilmek adına
ABS fren mesafesini uzatır fakat çok güzel bi teknoloji dir
Keşke her motosiklette olsa Yağmurda kumda ön frene asılmak nasıl birşey herkez görse

Nikkfurie
14 Mayıs 2015, 02:47
yıllar önce su soğutmaya karşıydılar sonra enjeksiyona şimdi abs ye :)

matbaaya da 100 yıl karşıymışız,normaldir :D

Levent
14 Mayıs 2015, 04:29
Benim yazacaklarım sonunda ABS'ye karşı olduğum düşüncesine kapılabilirsiniz ama baştan söyleyeyim ABS karşıtı değilim, aksine kafamdaki sorulara cevap bulmaya çalışıyorum.

Merak ettiğim 200 yada 250 km sürat ile giderken Abs sistemi ile Normal fren sistemi arasında hangisinin daha efektif olacağı.? Ama mümkünse örnek video testlerine göre konuşmayalım. Var ise kullanan deneyimleyen tecrübelerini öğrenmek isterim.

Birincisi 200 ve üzeri süratlerde yolun ıslak olma şansı yok.(Benim için)
Acil fren yapmak gibi bir ihtimal(Yoruma çok açık) ? Yada bu süratlerde frene ne kadar sert basılabilir? ABS'de manetleri kilitleyecek seviyede cekip frenaj denemesinde durum ne olur??
Frenaj mesafesi ? Normalde ne olur ? ABS'de ne olur. (Aynı şartlarda kuru zeminde)?

Benim fikrimce ABS şehir içi trafiğinde çok efektif olabilir. Ama otobanda yuksek hızlı seyirlerde buyuk fayda sağlamayacağını düşünüyorum. Hiç kullanmadım, hiç bir tecrübem yok. Tamamen düşüncelerimi yazıyorum. Gerçekten deneyimleyen birilerinden yorum bekliyorum.

tşk

telike
14 Mayıs 2015, 06:51
Abs güzeldir, şöyle güzeldir. Fren yapmayı bilmeyen adamı kurtarabilir. Kurtarır diye kesin bişey yok.
1- abs devreye girdiği zaman daha uzun mesafede durursun. Düzgün fren gapar abs yi devreye sokmazsanız hiçbir değişim olmaz herşey aynıxır. Abs kaymayı engellediği için, sizim kitlenmeye neden olacak kadar sert sıktığınız freni kitlenme bitene kadar bırakıp tekrar sıkar. Sık bırak sık bırak yapar bu sebepten ötürü.
2- abs var yea diye kullanırsan virajda hatta düz yolda bile patlayabilirsin.
3-eğer bir frenajda abs yi devreye soktuysanız doğru bir ağırlık transferi ve frenaj yapmamışsınızdır. Kendinizi buna alıştırmak yerine fren yapmayı öğrenin.

Abs kurtarıcı olabilir. İyi bir güvenlik önlemidir. Fakat bana göre öyle can damarı falan değildir. Can damarı bilektir.

Nikkfurie
14 Mayıs 2015, 07:07
........abs devreye girdiği zaman daha uzun mesafede durursun.......


soru : abs ne zaman devreye girer ?

tekerlekler kilitlendiğinde mi ?

tekerlekler kilitlenmişse durma mesafesi kısalır mı?

telike
14 Mayıs 2015, 07:13
soru : abs ne zaman devreye girer ?

tekerlekler kilitlendiğinde mi ?

tekerlekler kilitlenmişse durma mesafesi kısalır mı?

abs tekerlek kitlendiğinde devreye girer
tekerlekleri kitleyecek kadar sert fren yaptığınızda abs kitlememek için sizin yerinize freni dönme/kitlenme noktasına kadar bırakır. saniyede belki 10larca 100lerce kere,
abs sisteminin freni bırakmasından dolayı da abs devreye girdiği zaman fren mesafeniz uzar. abs siz bir şekilde ağırlık transferi yaparak çok daha kısa durursunuz. bu yüzden fren yapmayı öğrenmek diyorum hep..
gelelim kafa kurcalayan soruya abs ne işe yarar? abs daha kısa mesafede durma işine yaramaz. abs kaymayı engeller, kayma anında aracı yönlendirmeyi sağlar, yani yönlendirebilirsiniz. özellikle 4 tekerde.. direksiyonu kırabilirsiniz. motosiklette de özellikle ön tekeri kaydıran var ise 20 cm ön lastiğin kayması düşmekiçin yeterli bir mesafedir. bunu engelleyen sistem de absdir.

İbrahim
14 Mayıs 2015, 07:42
Şimdi ön teker kilitlendi hop abs bırakıyor diyosun telike :) iyide o teker kilitlendiği an yerdesin o abs bıraksa ne olur
bende abs'nin fren yapmayı bilmeyen adama lazım olduğunu ve fren mesafesini uzattığına dair sözlere inanmaya başlamıştım taki
2006'da açılmış müthiş bir konu var fikirlerimi değiştiren

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/21558-abs-fren-gercegi.html

Lütfen okuyunuz arkadaşlar!


Selam herkese,

Ne zaman ABS fren sistemleri ile ilgili bir konuşma olsa herkes tecrübelerini ve duyduklarını -iyi niyetli olarak tabii- paylaşıyor.
Ancak bu konuda tam olarak gerçeği sadece gerçeği tek seferde tam olarak açıklayan birinin yazısını okumadım.

Ya ben göremedim yada bu iş şimdi bana kaldı:

ABS Almancadaki Anti-Blockier System'in kısaltmasından oluşur.
Tekerleklerin aşırı frenleme sırasında kilitlenmesini önler.
Bu sistemde her bir tekerlekteki algılayıcılar yoluyla sürekli olarak ABS'nin beynine tekerleklerin durumu hakkında bilgi gönderilir.
Bilgisayara Tekerleğin durduğu iletildiğinde sistem devreye girerek freni kısa bir süre için serbest bırakır. Frene basmaya devam ettiğimiz için yeniden tekerlek kilitlenir ve sistem yeniden freni serbest bırakır. Bütün bunlar aslında frenleme sırasında bazı sürücüler tarafından uygulanan "pompalama" işleminin bilgisayar tarafından yapılan biçimidir.

Doğal olarak, bu sistem çok daha çabuk ve etkili bir şekilde çalışır.

ABS ile ilgili insanların kafasını karıştıran konu ise fren mesafesinin kısalıp kısalmayacağıdır, hatta uzayacağı endişesidir.
Aslında bu endişe veya ümit yanlış bilgiden kaynaklanmaktadır, çünkü ABS fren sisteminin amacı motosikletin fren mesafesini kısaltmak veya uzatmak ile ilgili değildir.
ABS 'nin tek amacı sürücü panik fren yaptığında tekerleklerin kilitlenmesi önleyerek düşmesine mani olmaktır.


Yani frenleri sonuna kadar sıkarsak ve tekerlekler kaymaya başlarsa ABS devreye girer

Yoksa ABS devreye girmez ve ABS sistemi olmayan motosikletle aynı fren karaktersitiğini gösterir.




ÖRNEK: Şimdi Türkiye'de Fazer Satılıyor, Bunları örnek verelim.
FZ6 Fazer 16.750,00 YTL
FZ6 Fazer ABS 18.600,00 YTL

Diyelim ki iki arkadaş gitti iki Fazer Aldı: Osman ABS 'li, Ali ABS'siz.
ve fren testine başlıyorlar.

Kuru yolda test:

Ali bastı frene ve 30 mt.'de durdu.
Osman da frene bastı ve o da 30 mt.'de durdu.
Osman tekrar denemek için hızlandı, bu sefer Osman Frenleri aniden o kadar sert sıktı ki ön tekerlek hemen kilitlendi ve ABS çok çok hızlı bir şekilde devreye girerek, Osman'ın Fazer 'ının sola yatmasını engelledi, Osman freni sıkmayı bırakmadığı için, bir iki kere daha ABS sistemi ile tekerleklerin kilitlenmesi engellendi ve Osman 35 mt.'de durdu.
Ali ön freni tekerleklerin kilitlenmsine sebep olacak kadar sıkmaya cesaret edemedi, çünkü biliyordu netice hiç de hoş olmazdı.
- Osman tekerlekleri kilitleyecek kadar frene basmazsa Ali ile aynı mesafede durabilir.
- Ali frenleri kilitleyecek kadar frene basarsa düşer.
- yaşanan bir olay : http://www.cbfturkiye.org/viewtopic.php?p=276&highlight=abs#276



Islak Yolda Test:

Ali bastı frene ve 70 mt.'de durdu.
Osman da frene bastı ve o da 70 mt.'de durdu.
Osman tekrar denemek için hızlandı, bu sefer Osman Freni sert sıktı ve ön tekerlek hemen kilitlendi ve ABS çok çok hızlı bir şekilde devreye girerek, Osman'ın Fazer 'ının sağa yatmasını engelledi, Osman freni sıkmayı bırakmadığı için, motosiklet nerdeyse durana kadar ABS sistemi ile tekerleklerin kilitlenmesi engellendi ve Osman 50 mt.'de durdu.
Ali aslında o yolda 45 mt. 'de de durabilirdi ama en ufak bir hatada yere yapışacağı için ön freni tekerleklerin kilitlenmsine sebep olacak kadar sıkmaya cesaret edemedi.

Bu yüzden Ali Osman'ı motorundan indirerek kendisi bindi ve fren testine başladı.

Freni hızla sıkınca gördü ki ABS sayesinde motor yan yatmıyor ve ali bir kaç deneme ardından motorun o yoldaki yol tutuş kapasitesini iyice anlamış ve Frenleri öyle ayarlıyordu ki hem tekerleklere o yol için verilebilecek en fazla fren basıncını veriyor hem de tekerlekler kilitlenmediği için ABS yi devreye sokmuyordu, böylece o yolda yapılabilecek en kısa duruş mesafesini yapmıştı: 44 mt.

Bu çalışmadan sonra kendi motoruna binerek 44 mt.'de durdu ama çalışmadan önce yolu bilmediği için buna cesaret edememişti bu da fren mesafesini uzatmıştı.

- Örnek video : http://www.clubcbf.com/video/ABS.mpg



Sonuç :
- Tekerlekler kilitlenmediği sürece ABS var yok Farketmez.
- Tekerlekler kilitlenince ABS olan Dimdik, ABS olmayan yerde.

Seko
14 Mayıs 2015, 07:43
Gereksiz tabi canım, ABS de gereksiz, enjeksiyon da gereksiz, motosiklet yağları da, zincir yağı da... Yalnız bunların tümü bir tek bizim ülkemizde gereksiz.

bilginozi
14 Mayıs 2015, 08:28
Benim yazacaklarım sonunda ABS'ye karşı olduğum düşüncesine kapılabilirsiniz ama baştan söyleyeyim ABS karşıtı değilim, aksine kafamdaki sorulara cevap bulmaya çalışıyorum.

Merak ettiğim 200 yada 250 km sürat ile giderken Abs sistemi ile Normal fren sistemi arasında hangisinin daha efektif olacağı.? Ama mümkünse örnek video testlerine göre konuşmayalım. Var ise kullanan deneyimleyen tecrübelerini öğrenmek isterim.

Birincisi 200 ve üzeri süratlerde yolun ıslak olma şansı yok.(Benim için)
Acil fren yapmak gibi bir ihtimal(Yoruma çok açık) ? Yada bu süratlerde frene ne kadar sert basılabilir? ABS'de manetleri kilitleyecek seviyede cekip frenaj denemesinde durum ne olur??
Frenaj mesafesi ? Normalde ne olur ? ABS'de ne olur. (Aynı şartlarda kuru zeminde)?

Benim fikrimce ABS şehir içi trafiğinde çok efektif olabilir. Ama otobanda yuksek hızlı seyirlerde buyuk fayda sağlamayacağını düşünüyorum. Hiç kullanmadım, hiç bir tecrübem yok. Tamamen düşüncelerimi yazıyorum. Gerçekten deneyimleyen birilerinden yorum bekliyorum.

tşk

En basit örnek; otobanda 250km ile giderken fren yaparsanız yol kalitesi yüksek olduğu için tekeriniz kaymayabilir ama arka teker yerden kesilir bu durumda takla atmayabilirsiniz ancak sadece ön tekerden sürtünme kuvveti alabileceğiniz için fren mesafeniz uzar. Aynı durumu kombine abs li bir motorla yasarsanız sistem arka tekerin yerden havalanmasına müsade etmeyeceği için her iki tekerin sürtünme kuvvetinden faydalanarak daha kısa mesafede durursunuz. Yani siz ben tekeri kaydırmam deseniz de işin bir de bu yönü var.

Tüm bunların yanında abs aynı zamanda yol kalitesini de okuyor. 1g kuvveti ile fren yaparken lastik kayarsa 0,9g fren kuvveti verir o da kayarsa 0,8g taki lastik yolu tutana dek. Bir insanın tüm bunları yapabilmesinin imkanı yok milisaniyeler içinde. Bir insan ön lastiği kaydırıp düşene kadar bu konu ne kadar konuşulsa yeterinde fayda sağmalaz. Yaşayıp tecrübe etmek lazım.

yasdal
14 Mayıs 2015, 08:41
Tü kaka. ABS yi sokma arkadaş devreye uzatma fren mesafeni. Yok illa sokucam diyorsan demek ki kaya kaya gitmeyi göze almışsın normal motorda. Ben tekerlerim kilit daha güvenli duruyorum diyorsan senin bileceğin iş. ABS varsa düşmeden o panik fren aktivitesini bitirme ihtimalin daha çok. ABS candır. Şuna benzer biraz, kaskınızı takın. Ama düşmeyin tabi.

telike
14 Mayıs 2015, 09:08
Noluyoz ya abs ye kötü diyen mi oldu? Başta yazdığıma bakın! Abs iyidir güvenliktir!!

Abs o kadar hızlı çalışır ki kaydığını sen hissedemezsin. Onun kalipere vurduğu darbeleri ne gözünle görebilirsin ne sayabilirsin. Kaydığı anda yerdeyiz diyosunuz ya hani. Abs yi devreye soktuğunuzda ön amortisörün hareketini gözlemlediniz mi hiç? Neden öyle hareket ediyor baktınız mı?
Tekrar söylüyorum abs güvenliktir fakat abs devreye girdiyse kısa değil daha uzun mesafede durursunuz avantajı şudur; kaymayacağınız için düşme ihtimalinizi çoook çok düşürür ki genelde düşülmez, ufak manevralar yapabilmenize olanak sağlar filtreleme yapabilirsiniz o sırada. Okumadan etmeden bam güm cevap veriyosunuz. Ama şu nettir; abs devreye giriyorsa lastik, yol, hava şartlarına uygun frenleme yapmıyorsunuz!! Abs devreye girmesi demek sen lastiği kaydırdın demektir. Lastiğiniz kayıyorsa hatalısınız bu kadar net! Ağırlık transferinden başlamak lazım en başa dönmek lazım. Tutup da burda nasıl fren yapılır bunu anlatacak değilim. Ha bi de okumadan cevap vermeyin lütfen. Başlık açıldığından beri kimse abs kötüdür dememiş abs fanatikleri hemen balıklama atlamış.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:03 ----------


En basit örnek; otobanda 250km ile giderken fren yaparsanız yol kalitesi yüksek olduğu için tekeriniz kaymayabilir ama arka teker yerden kesilir bu durumda takla atmayabilirsiniz ancak sadece ön tekerden sürtünme kuvveti alabileceğiniz için fren mesafeniz uzar. Aynı durumu kombine abs li bir motorla yasarsanız sistem arka tekerin yerden havalanmasına müsade etmeyeceği için her iki tekerin sürtünme kuvvetinden faydalanarak daha kısa mesafede durursunuz. Yani siz ben tekeri kaydırmam deseniz de işin bir de bu yönü var.

Tüm bunların yanında abs aynı zamanda yol kalitesini de okuyor. 1g kuvveti ile fren yaparken lastik kayarsa 0,9g fren kuvveti verir o da kayarsa 0,8g taki lastik yolu tutana dek. Bir insanın tüm bunları yapabilmesinin imkanı yok milisaniyeler içinde. Bir insan ön lastiği kaydırıp düşene kadar bu konu ne kadar konuşulsa yeterinde fayda sağmalaz. Yaşayıp tecrübe etmek lazım.

Bilginozi abi çok da güzel açıklamış olayı. Bu arada bi önceki yazım geneldir kişisel bi serzeniş değildir. Boşa atlayan herkes alabilir

Darkcity2000
14 Mayıs 2015, 09:11
abs tekerlek kitlendiğinde devreye girer
tekerlekleri kitleyecek kadar sert fren yaptığınızda abs kitlememek için sizin yerinize freni dönme/kitlenme noktasına kadar bırakır. saniyede belki 10larca 100lerce kere,
abs sisteminin freni bırakmasından dolayı da abs devreye girdiği zaman fren mesafeniz uzar. abs siz bir şekilde ağırlık transferi yaparak çok daha kısa durursunuz. bu yüzden fren yapmayı öğrenmek diyorum hep..
gelelim kafa kurcalayan soruya abs ne işe yarar? abs daha kısa mesafede durma işine yaramaz. abs kaymayı engeller, kayma anında aracı yönlendirmeyi sağlar, yani yönlendirebilirsiniz. özellikle 4 tekerde.. direksiyonu kırabilirsiniz. motosiklette de özellikle ön tekeri kaydıran var ise 20 cm ön lastiğin kayması düşmekiçin yeterli bir mesafedir. bunu engelleyen sistem de absdir.

basi dogru ama yuk transfer kisminda hata var dostum, abs olsun olmasin tum frenajda yuk transferi kullanmak gerekir bu sekilde abs az devreye girer, kaygan zeminde abs hayat kurtarir.

Serk21
14 Mayıs 2015, 09:28
ABS kullanan biri olarak yazayım, zırta pırta devreye girmiyor.. Geçenlerde bi düğün konvoyunda öndeki geri zekalı el freni çekince tüm konvoy ani fren yaptı. Lastik cayırtıları arasında öndekine vurmamak için kendini emniyet şeridine atan arabalar vs tam bir kaos oluştu. Bende mecburen en soldaki beton bariyerin olduğu yere attım kendimi, öndeki arabada oraya kırınca ani fren yapmak zorunda kaldım. bu arada yokuş aşağı virajda olduğumuzu da belirtmek istiyorum..

Sonrasında frenlere asıldım ve yolun kenarında bir sürü kum çakıl pislik olduğunu fark ettim, hart hart hurt hurt diye(ABS devreye girdi) yavaşlayarak öndekine çarpmaktan kurtuldum.. Arkamda da kız arkadaşım vardı aklı gitti. Şimdi ABS olmasaydı tam bir facia yaşamış olacaktım.

Özetle ABS zaten lastik kaymadığı sürece varlığını belli dahi etmiyor,lastik kayarsa zaten olacakları hepimiz biliyoruz. Kaldi ki ABS yi devre dışı bırakma özelliği mevcut.(henüz hiç kullanmadım) İyi bir takım lastik ve kaliteli ABS nin gerekliliği bence tartışılmaz. Bu arada KTM Duke390 ABS si için yorum yapıyorum, çok daha iyi yada çok kötü sistemler var olabilir, belki frene dokunduğun gibi devreye giren ABS lerde vardır.. Onları da kullananlar yazsın.

İbrahim
14 Mayıs 2015, 10:14
ABS kullanan biri olarak yazayım, zırta pırta devreye girmiyor.. Geçenlerde bi düğün konvoyunda öndeki geri zekalı el freni çekince tüm konvoy ani fren yaptı. Lastik cayırtıları arasında öndekine vurmamak için kendini emniyet şeridine atan arabalar vs tam bir kaos oluştu. Bende mecburen en soldaki beton bariyerin olduğu yere attım kendimi, öndeki arabada oraya kırınca ani fren yapmak zorunda kaldım. bu arada yokuş aşağı virajda olduğumuzu da belirtmek istiyorum..

Sonrasında frenlere asıldım ve yolun kenarında bir sürü kum çakıl pislik olduğunu fark ettim, hart hart hurt hurt diye(ABS devreye girdi) yavaşlayarak öndekine çarpmaktan kurtuldum.. Arkamda da kız arkadaşım vardı aklı gitti. Şimdi ABS olmasaydı tam bir facia yaşamış olacaktım.

Özetle ABS zaten lastik kaymadığı sürece varlığını belli dahi etmiyor,lastik kayarsa zaten olacakları hepimiz biliyoruz. Kaldi ki ABS yi devre dışı bırakma özelliği mevcut.(henüz hiç kullanmadım) İyi bir takım lastik ve kaliteli ABS nin gerekliliği bence tartışılmaz. Bu arada KTM Duke390 ABS si için yorum yapıyorum, çok daha iyi yada çok kötü sistemler var olabilir, belki frene dokunduğun gibi devreye giren ABS lerde vardır.. Onları da kullananlar yazsın.

Geçmiş olsun.

Motorlarda abs ne zaman zorunlu olur acaba :)

oktay33
14 Mayıs 2015, 10:49
ABS fren mesafesini uzatır diyenlere soruyorum: Kaç metre uzatır?
Kesin bilgi varsa yazın.
Yok eğer kulaktan dolma ise ,bilmiyorum, öyle duydum diye yazın.
Milleti yanlış bilgiler ile kandırmayın.
ABS fren mesafesini uzatmaz tersine kısaltır. Islak zeminden bahsetmiyorum bile.
Çünkü ABS olmayan motoru düşürmemek için freni limon gibi, bir genç kızın eli gibi sıkmaya başlar sonra gücünü artırırsın. 100 km/s hızda 40 metrede durursun.
ABS olan motor ile freni sonuna kadar sıkarsın. düşmeyeceğini, ön tekerin kilitlenmeyeceğini bildiğin için korkmazsın, 38 metrede durursun.
Bu bilgileri nereden mi biliyorum?
Arkadaşlar ile denedik ve ölçtük.
Sizde deneyin ve ölçün.

Aranızda bazıları ,ben ustayım, ben ön tekeri kilitlemem,ben motoru yatırmam diyen olacaktır. Hatta onları duyar gibiyim.
Yaşım 53 ve 1978 yılından beri 2 teker üzerindeyim. yani 37 yıldır bu aleti sürüyorum. kazada yaptım, ayaklarım kırıldı, dururken düştüm.
Yaptığım kilometreleri saymayı bıraktım. İlk ABS'li motorla 1998 yılında tanıştım. o zamandan beri hep ABS'li motor satın aldım.

Son 5 yıldır debreyajsız motorsiklet kullanıyorum. Yamaha FJR 1300 Sport touring Triptronik. Vitesleri ben atıyorum, ayak ile veya parmak ile.
Debreyaj maneti yok. motosiklet elektronik olarak debreyajı bir kaç mili saniye içinde ayırıp vites geçişlerine izin veriyor.
yoğun trafikte faydası yazmakla bitmez. ayrıca kalkışta veya duruşta stop etme derdi yok.

Teknolojiyi kabul edip kullanın arkadaşlar. Faydası çok.

Capitao_3
14 Mayıs 2015, 10:53
Benim yazacaklarım sonunda ABS'ye karşı olduğum düşüncesine kapılabilirsiniz ama baştan söyleyeyim ABS karşıtı değilim, aksine kafamdaki sorulara cevap bulmaya çalışıyorum.

Merak ettiğim 200 yada 250 km sürat ile giderken Abs sistemi ile Normal fren sistemi arasında hangisinin daha efektif olacağı.? Ama mümkünse örnek video testlerine göre konuşmayalım. Var ise kullanan deneyimleyen tecrübelerini öğrenmek isterim.

Birincisi 200 ve üzeri süratlerde yolun ıslak olma şansı yok.(Benim için)
Acil fren yapmak gibi bir ihtimal(Yoruma çok açık) ? Yada bu süratlerde frene ne kadar sert basılabilir? ABS'de manetleri kilitleyecek seviyede cekip frenaj denemesinde durum ne olur??
Frenaj mesafesi ? Normalde ne olur ? ABS'de ne olur. (Aynı şartlarda kuru zeminde)?

Benim fikrimce ABS şehir içi trafiğinde çok efektif olabilir. Ama otobanda yuksek hızlı seyirlerde buyuk fayda sağlamayacağını düşünüyorum. Hiç kullanmadım, hiç bir tecrübem yok. Tamamen düşüncelerimi yazıyorum. Gerçekten deneyimleyen birilerinden yorum bekliyorum.

tşk

o hızda sert fren yapamazsın ki abs ani freni engelleyen bir sistem zaten

Oldjack
14 Mayıs 2015, 10:59
ABS fren mesafesini uzatır diyenlere soruyorum: Kaç metre uzatır?
Kesin bilgi varsa yazın.
Yok eğer kulaktan dolma ise ,bilmiyorum, öyle duydum diye yazın.
Milleti yanlış bilgiler ile kandırmayın.
ABS fren mesafesini uzatmaz tersine kısaltır. Islak zeminden bahsetmiyorum bile.
Çünkü ABS olmayan motoru düşürmemek için freni limon gibi, bir genç kızın eli gibi sıkmaya başlar sonra gücünü artırırsın. 100 km/s hızda 40 metrede durursun.
ABS olan motor ile freni sonuna kadar sıkarsın. düşmeyeceğini, ön tekerin kilitlenmeyeceğini bildiğin için korkmazsın, 38 metrede durursun.
Bu bilgileri nereden mi biliyorum?
Arkadaşlar ile denedik ve ölçtük.
Sizde deneyin ve ölçün.

Aranızda bazıları ,ben ustayım, ben ön tekeri kilitlemem,ben motoru yatırmam diyen olacaktır. Hatta onları duyar gibiyim.
Yaşım 53 ve 1978 yılından beri 2 teker üzerindeyim. yani 37 yıldır bu aleti sürüyorum. kazada yaptım, ayaklarım kırıldı, dururken düştüm.
Yaptığım kilometreleri saymayı bıraktım. İlk ABS'li motorla 1998 yılında tanıştım. o zamandan beri hep ABS'li motor satın aldım.

Son 5 yıldır debreyajsız motorsiklet kullanıyorum. Yamaha FJR 1300 Sport touring Triptronik. Vitesleri ben atıyorum, ayak ile veya parmak ile.
Debreyaj maneti yok. motosiklet elektronik olarak debreyajı bir kaç mili saniye içinde ayırıp vites geçişlerine izin veriyor.
yoğun trafikte faydası yazmakla bitmez. ayrıca kalkışta veya duruşta stop etme derdi yok.

Teknolojiyi kabul edip kullanın arkadaşlar. Faydası çok.

eskiden okuyup kendime mail attığım bir yazıyı paylaşmak isterim.



ABS’ li motosikletler bir cogumuzun ilgisini cekmekte, yeni modellerle birlikte de gitgide sayilari artmakta. ABS motosiklete ne katiyor, ne götürüyor? Size yabanci bir kaynaktan aldigim bir takim istatistiki bilgileri veriyorum, amacim hicbir markayi kötülemek de degil.

BMW firmasinin öngörülerine göre eger tüm motosikletler ABS ile donatilmis olsaydi, ölümlü motosiklet kazalarinin sayisi %10 azalacaktir (kask kullanimi %30 azaltmaktadir, ona göre kiyaslanmali). ABS ‘ye karsi olan diger üretici firmalar ya da usta biniciler ise karsi tez olarak sunu öne sürüyor: “Deneyimli bir sürücü her zaman ABS’si olmayan bir motosikletle, ABS’li versiyonuna göre daha kisa bir mesafede durur”. Bu tez optimal sartlarda(kuru hava vs) dogrudur. Simdi rakamlara bakalim:

Asagidaki bilgiler 60-0 mil/h(=96,6 km/h) fren testinin verileridir. Uzman bir sürücü tarafindan alinmistir. Motorlar BMW K100RS, Honda ST1100, Yamaha FJ1200’dir. Test tarihi ise 1992 icon_smile.gif .

BMW ABS yok 46,6 m
BMW ABS var ama kapali 47,2 m
BMW ABS var 49,4 m

Honda ABS yok 45,4 m
Honda ABS var ama kapali 45,7 m
Honda ABS var 47,6 m

Yamaha ABS yok 45,1 m
Yamaha ABS var ama kapali 45,1 m
Yamaha ABS var 46,3 m

Bu verilere göre, deneyimli bir sürücü ile ABS kullanmadan daha iyi frenleme mesafeleri elde edilebiliyor. Rakamlari yorumlamdan önce size daha güncel bir test verisi daha vereyim. Asagida yazacagim test 1999 yilindan.

80-0km/h fren testi, her motorda 5 deneme yapilmis, kapali alan gibi özel sartlarda saglanmis:

Suzuki Hayabusa 25,5 m
BMW K1200RS 25,7 m
Triumph Sprint ST 25,7 m
Yamaha YZF 600 R 26,0 m
Kawasaki ZZR 600 27,1 m
Honda VFR 27,4 m
Yamaha TDM 850 27,4 m
Kawasaki ZZR 1100 28,1 m
Honda CBR 1100XX 29,0 m
Ducati ST4 29,7 m
BMW R1100S 30,5 m

Burada BMW marka iki motosiklette de ABS var. Önemli olan ise fren mesafeseni etkileyen ana etkenin fren sisteminin dizayni, lastikler, konstrüktif etkenler gibi seyler oldugudur. ABS’ nin etkisi burada ihmal edilecek kadar azdir. Netekim BMW nin iki ayri modelindeki fren mesafelerinin farkindan, ana nedenin ABS olmadigi acikca belli oluyor(R1100 S daha hafif bir motosiklet olmasina ragmen, K1200 RS e göre daha uzun fren mesafesine sahip !!).

Son olarak da sürücü faktörünü veren bir test ile nokta koyayim.

Bu testte farkli sürücü tiplerinin ayni motordaki frenleme davranislari incelenmis. Motosiklet Yamaha(tipi belirtilmemis). YAGISLI havada, normal sehirici yol sartlarinda yapilmis bir testtir.

Yarisci ABS yok 90,8 m
Yarisci ABS var 58,8 m

Roadrider ABS yok 99,4 m
Roadrider ABS var 60,3 m

Tourer ABS yok 106+
Tourer ABS var 64 m

Acemi sürücü ABS yok 106+
Acemi sürücü ABS var 64 m

Burada touring sürücüsünün kötü performansinin nedeni frenleri nispeten az kullanmasidir, deneyim faktörü göz önüne alinmamis.

serkani
14 Mayıs 2015, 11:27
Hâlâ ve inadına ABS'li motosiklet daha uzun mesafede durur diyen anlamadığım nöron tutulması yorumlar okuyoruz.

Arkadaşlar iki aynı motosiklet, birinde ABS var, diğerinde yok. Frenleri kilitlemediğiniz sürece ikisi aynı mesafede durur. Nokta.
Frenler kilitlenir ise ABS durur, diğeri yeri öper. Yine nokta.


Elin henüz 8 yaşında ozel pistlerde motosiklet kullanmaya başlamış, sürüş tekniklerini ve frenlemeyi adam akıllı öğrenirken bilmem kaç motosikleti pert ede ede uzmanlaşmış sürücüsü ile yapılmış frenleme testleri bence ÇÖP.

Burada kimse o testlerdeki gibi uzman derecede motosiklet kullanamaz. Feren eğitimi başlı başına bir olaydır. Ve ne kadar eğitim alırsanız alın, ne kadar uzman olursanız olun PANİK FRENDE tekeri kilitleyip yeri öpeceğiniz durumlar olur.

ABS kaygan, yağışlı zeminlerde de hayat kurtarmakla beraber ABS aslında en çok panik frende işe yarar.

Panik frenden ötürü normal frenli bir motosikleti yatırmış olan bir arkadaşın sonradan aynı marka ve model ABS'li bir motosikleti kullanırken panik frende nasıl güvenli durduğuna dair gerçek hikayeleri dinleyin derim.

Gerisi boş laf, kimse kusura bakmasın.

bilginozi
14 Mayıs 2015, 11:43
Motosikletim olan 2008 c-abs li 600rr 100km den 0km ye 34-38mt arasında duruyor. Abs siz motosikletle bu değerleri yakalayabileniniz varmı ?

BatuhanK
14 Mayıs 2015, 12:34
Burayı çok seviyorum ya millet kendi kendine kavga ediyo, tavır koyuyo falan :D özetle
*Abs yokken teker kilitlenirse düşülür diye bir kaide yok.
*Abs devreye girdiğinde o şekilde frenlemeye devam ederseniz, özellikle eski abs sistemlerinde fren mesafesi gözle görülür derecede uzar.
*abs sürücü iyi fren yapabilse dahi ıslak ve kötü, kaygan asfaltta ani frenlerde kurtarıcı olabilir
* abs si olmayan motosikletlerde insanlar bam güm yere düşmüyor, fren çalışın.

Oldjack
14 Mayıs 2015, 12:43
Hâlâ ve inadına ABS'li motosiklet daha uzun mesafede durur diyen anlamadığım nöron tutulması yorumlar okuyoruz.

Arkadaşlar iki aynı motosiklet, birinde ABS var, diğerinde yok. Frenleri kilitlemediğiniz sürece ikisi aynı mesafede durur. Nokta.
Frenler kilitlenir ise ABS durur, diğeri yeri öper. Yine nokta.


Elin henüz 8 yaşında ozel pistlerde motosiklet kullanmaya başlamış, sürüş tekniklerini ve frenlemeyi adam akıllı öğrenirken bilmem kaç motosikleti pert ede ede uzmanlaşmış sürücüsü ile yapılmış frenleme testleri bence ÇÖP.

Burada kimse o testlerdeki gibi uzman derecede motosiklet kullanamaz. Feren eğitimi başlı başına bir olaydır. Ve ne kadar eğitim alırsanız alın, ne kadar uzman olursanız olun PANİK FRENDE tekeri kilitleyip yeri öpeceğiniz durumlar olur.

ABS kaygan, yağışlı zeminlerde de hayat kurtarmakla beraber ABS aslında en çok panik frende işe yarar.

Panik frenden ötürü normal frenli bir motosikleti yatırmış olan bir arkadaşın sonradan aynı marka ve model ABS'li bir motosikleti kullanırken panik frende nasıl güvenli durduğuna dair gerçek hikayeleri dinleyin derim.

Gerisi boş laf, kimse kusura bakmasın.

abs li frenle kaza yapanlarında anlatacakları bir sürü anı olabilir. Ki kimse abs kötü bişeydir gereksiz falan demiyo zaten. Nöron tutulması falan derken biraz uslubunuza dikkat edin. Yazılanları tam olarak anlamadınız galiba?

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:36 ----------


Burayı çok seviyorum ya millet kendi kendine kavga ediyo, tavır koyuyo falan :D özetle
*Abs yokken teker kilitlenirse düşülür diye bir kaide yok.
*Abs devreye girdiğinde o şekilde frenlemeye devam ederseniz, özellikle eski abs sistemlerinde fren mesafesi gözle görülür derecede uzar.
*abs sürücü iyi fren yapabilse dahi ıslak ve kötü, kaygan asfaltta ani frenlerde kurtarıcı olabilir
* abs si olmayan motosikletlerde insanlar bam güm yere düşmüyor, fren çalışın.
Aynen bunu anlatıyoruz. Abs bir güvenlik önlemidir ama abs yoksa ölürsünüz diye bir şey yok.

telike
14 Mayıs 2015, 13:07
basi dogru ama yuk transfer kisminda hata var dostum, abs olsun olmasin tum frenajda yuk transferi kullanmak gerekir bu sekilde abs az devreye girer, kaygan zeminde abs hayat kurtarir.

yanlış anlaşılma olmuş sanırım :) ağırlık transfersiz durun demek istemedim. tabiki de ağırlık transferi ile durmak gerekir :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:55 ----------


Burayı çok seviyorum ya millet kendi kendine kavga ediyo, tavır koyuyo falan :D özetle
*Abs yokken teker kilitlenirse düşülür diye bir kaide yok.
*Abs devreye girdiğinde o şekilde frenlemeye devam ederseniz, özellikle eski abs sistemlerinde fren mesafesi gözle görülür derecede uzar.
*abs sürücü iyi fren yapabilse dahi ıslak ve kötü, kaygan asfaltta ani frenlerde kurtarıcı olabilir
* abs si olmayan motosikletlerde insanlar bam güm yere düşmüyor, fren çalışın.
aga şunları anlatmaktan gına geldi. ve şu yazdığını burdaki adam şöyle anlıyor;
1-teker kitlenirse düşmezsin öyle mi?
2-absli motor uzun sürede mi durur yani?
3-abs kuru asfaltta gereksiz mi yani?
4-ben fren yapmayı biliyorum sen kimsin?
aga adamlar direkt bunu anlıyor ben anlam veremiyorum ya..
her abs başlığında bu sefer karışmicam diyorum dayanamıyorum. :) :)

velhasıl;
ben de diyorum ki "abs devreye girdiği zaman fren mesafesi uzar" adam bana "absli motorun fren mesafesi uzundur mu diyosun?" diyip böyle tepeden tepeden bakıyor ya deliricem.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:03 ----------


Hâlâ ve inadına ABS'li motosiklet daha uzun mesafede durur diyen anlamadığım nöron tutulması yorumlar okuyoruz.

Arkadaşlar iki aynı motosiklet, birinde ABS var, diğerinde yok. Frenleri kilitlemediğiniz sürece ikisi aynı mesafede durur. Nokta.
Frenler kilitlenir ise ABS durur, diğeri yeri öper. Yine nokta.


Elin henüz 8 yaşında ozel pistlerde motosiklet kullanmaya başlamış, sürüş tekniklerini ve frenlemeyi adam akıllı öğrenirken bilmem kaç motosikleti pert ede ede uzmanlaşmış sürücüsü ile yapılmış frenleme testleri bence ÇÖP.

Burada kimse o testlerdeki gibi uzman derecede motosiklet kullanamaz. Feren eğitimi başlı başına bir olaydır. Ve ne kadar eğitim alırsanız alın, ne kadar uzman olursanız olun PANİK FRENDE tekeri kilitleyip yeri öpeceğiniz durumlar olur.

ABS kaygan, yağışlı zeminlerde de hayat kurtarmakla beraber ABS aslında en çok panik frende işe yarar.

Panik frenden ötürü normal frenli bir motosikleti yatırmış olan bir arkadaşın sonradan aynı marka ve model ABS'li bir motosikleti kullanırken panik frende nasıl güvenli durduğuna dair gerçek hikayeleri dinleyin derim.

Gerisi boş laf, kimse kusura bakmasın.

1- nöron aşırı yüklenirse tutulur
2-kitlenme durumunda batuhan ın dediği gibi öyle yeri hemencecik öpmezsin biraz teknik araştırın öğrenin
3-iki absli motor aynı anda fren yapıyor birisi tekniğine uygun yaparken diğeri garç diye freni çekiyor kaymaya başlıyor ikiside duruyor düşmüyor fakat garç diye freni çeken acemi korkak abimiz atıyorum 10 metrede dururken diğer abimiz 9.5 metrede duruyor. o 50 cm aslında çok değerli bir mesafe
4-panik fren diye bişey yoktur acemi sürücü vardır
5-kaygan yağışlı yolda kuru asfalt sıcak lastik varmış gibi sürerseniz abs hayatınızı kurtarır
boş laf çok kusura bakmasın kimse

fatek95
14 Mayıs 2015, 15:05
Her ABS mevzusu geçtiğinde bu kavgaları görmekten bıktım diyebilirim :) Çoğu kişinin söylenenleri tam anlamıyla okumadığını ve anlamadığını düşünüyorum. Finallerim geçsin bu konu için uğraşıp işin bilimsel açıklamasını yapacağım(Mühendislik okuyanlar bilir Serway.Beichner Fizik1 kitabında bu ABS olayı geçiyor.). Tabi yine kavgalar son bulmayacaktır ama en azından elimden geleni yapacağım :cat:

telike
14 Mayıs 2015, 17:17
bu konu burda bitmedi.. görüşücez daha
ÇOK YAKINDA

ahaha :D (şaka olsun diye söyledim)

ozanghost
14 Mayıs 2015, 21:16
Duke 390'da da bulunan Bosch ABS'sine göz atmanızı öneririm. Güzel istatistikler ve teknik veriler mevcut.

BOSCH ABS broşürü (http://www.bosch-motorcycle.com/media/ubk_zweiraeder/related_content/downloads/Motorcycle_ABS_292000P16K_EN_low.pdf)

Bosch bu konularda en iyi markalardan birisidir.

anılbel
14 Mayıs 2015, 22:20
ABS insanın kendine yakışanı giymesidir .Umarım ihtiyaç duyacağım bir duruma düşmem.

Serk21
14 Mayıs 2015, 23:38
Duke 390'da da bulunan Bosch ABS'sine göz atmanızı öneririm. Güzel istatistikler ve teknik veriler mevcut.

BOSCH ABS broşürü (http://www.bosch-motorcycle.com/media/ubk_zweiraeder/related_content/downloads/Motorcycle_ABS_292000P16K_EN_low.pdf)

Bosch bu konularda en iyi markalardan birisidir.

Galiba ben bu yuzden körü körüne ABS yi savunuyorum :)

Nikkfurie
15 Mayıs 2015, 00:09
BOSCH ABS broşürü (http://www.bosch-motorcycle.com/media/ubk_zweiraeder/related_content/downloads/Motorcycle_ABS_292000P16K_EN_low.pdf)

Bosch demişki ABS varsa 100 ile giderken 9 metre önce durursun...konu kilit:wiinkk:

bu arada motosikletin 30 metrede durduğunu yazan bir arkadaşımız vardı,

burada abs li motor 49,5 metrede duruyor ki testi yapan sürücü bizden çok çok daha üstündür..
abs siz motor ise 9 metre sonra 58,5 mt de durabilmiş..

BatuhanK
15 Mayıs 2015, 00:35
yeni nesillerini bilemem ama tekrar tekrar yazayım, hafifçe ufak taşların olduğu güzel asfaltlı bir alanda fren çalışıyorduk. Son mesajda dl650 görünce aklıma geldi :) Absli dl 650 fren yaptığında herkes şaşırdı, üstündekini fren yapamıyor sandık. Ve bizden biri gidip fren denedi ve sonuç yine aynı, motor düşük süratlere dahi inse akmaya devam ediyordu.
Aynı şartlar altında Asya gy200- Er5 -cbf 150 daha erken duruyordu. Şimdi sıkıntı dl650 de m, üstündeki abs teknolojisinde mi yoksa ikisi birden mi? yoksa bu tür zeminlerde absnin kafası mı karışıyor

important22
15 Mayıs 2015, 01:06
yeni nesillerini bilemem ama tekrar tekrar yazayım, hafifçe ufak taşların olduğu güzel asfaltlı bir alanda fren çalışıyorduk. Son mesajda dl650 görünce aklıma geldi :) Absli dl 650 fren yaptığında herkes şaşırdı, üstündekini fren yapamıyor sandık. Ve bizden biri gidip fren denedi ve sonuç yine aynı, motor düşük süratlere dahi inse akmaya devam ediyordu.
Aynı şartlar altında Asya gy200- Er5 -cbf 150 daha erken duruyordu. Şimdi sıkıntı dl650 de m, üstündeki abs teknolojisinde mi yoksa ikisi birden mi? yoksa bu tür zeminlerde absnin kafası mı karışıyor

Sorun dl650'deki abs teknolojisinde.

http://i.hizliresim.com/BM8aZL.gif

beko12345
15 Mayıs 2015, 01:21
yeni nesillerini bilemem ama tekrar tekrar yazayım, hafifçe ufak taşların olduğu güzel asfaltlı bir alanda fren çalışıyorduk. Son mesajda dl650 görünce aklıma geldi :) Absli dl 650 fren yaptığında herkes şaşırdı, üstündekini fren yapamıyor sandık. Ve bizden biri gidip fren denedi ve sonuç yine aynı, motor düşük süratlere dahi inse akmaya devam ediyordu.
Aynı şartlar altında Asya gy200- Er5 -cbf 150 daha erken duruyordu. Şimdi sıkıntı dl650 de m, üstündeki abs teknolojisinde mi yoksa ikisi birden mi? yoksa bu tür zeminlerde absnin kafası mı karışıyor

Malesef öyle. Fakat sorun abs de değil dl 650 de. Duke 390 ın abs sine bayılmıştım.

Motorumun en sevmediğim yeri frenleri.

Benden önceki sahibi birşeyler yaparak biraz daha iyi hale getirsede hala durmuyor alet.

Abs yi sokmasanda kötü. Abs li halide kötü.Her türlü kötü yani. Durmuyor,gidiyor alet.

Ama motosiklet hayatımda 1 kere donup kaldım. O olaydada vstromun abs si kurtardı beni sağolsun.

Ama bu dl lin frenleri yüzünden acayip defansif sürmeyi öğrendim. O yönden iyi oldu :)

Levent
15 Mayıs 2015, 10:23
o hızda sert fren yapamazsın ki abs ani freni engelleyen bir sistem zaten

Herkes kendi acisindan baktigi icin benim derdim de yuksek hizlardaki frenlemede bana yarari zarari ne olurdu.

bilginozi
15 Mayıs 2015, 10:30
Bosch demişki ABS varsa 100 ile giderken 9 metre önce durursun...konu kilit:wiinkk:

bu arada motosikletin 30 metrede durduğunu yazan bir arkadaşımız vardı,

burada abs li motor 49,5 metrede duruyor ki testi yapan sürücü bizden çok çok daha üstündür..
abs siz motor ise 9 metre sonra 58,5 mt de durabilmiş..

Bildiğim kadarıyla abs ile kombine abs arasında ciddi teknoloji farkı var. Hondanın kombine abs si toplam 5 (1 beyin, 2 valf, 2 motor unitesi) parçadan meydana geliyor ve 10kg ağırlığı var. Bosch normal abs si ise sadece 1 ünite ile tüm işlemi bitiriyor ve kombine değil. Ama abs li 600rr kesinlikle 34-38mt arasında duruyor. 49,5mt çok çok uzun bir mesafe. Videosu var ıslakta 35mt duruyor.

https://www.youtube.com/watch?v=vYSdzBirTAM

Oldjack
15 Mayıs 2015, 10:47
Bildiğim kadarıyla abs ile kombine abs arasında ciddi teknoloji farkı var. Hondanın kombine abs si toplam 5 (1 beyin, 2 valf, 2 motor unitesi) parçadan meydana geliyor ve 10kg ağırlığı var. Bosch normal abs si ise sadece 1 ünite ile tüm işlemi bitiriyor ve kombine değil. Ama abs li 600rr kesinlikle 34-38mt arasında duruyor. 49,5mt çok çok uzun bir mesafe. Videosu var ıslakta 35mt duruyor.
https://www.youtube.com/watch?v=vYSdzBirTAM

çalışıyorum şu anda sesi açamıyorum ama 100 le mi gidiyolar bu videoda?

bilginozi
15 Mayıs 2015, 11:02
Doğrudur. 100-0km testi.

TIGERSHARK
15 Mayıs 2015, 11:11
Eski nesil ABS'li sistemleri günümüzdekiler ile bir tutmayalım lütfen eski sistemlerinin fren anında çalışmayıp kilitlendiğini çoğunuz duymuşsunuz'dur.

F54
15 Mayıs 2015, 11:13
yeni nesillerini bilemem ama tekrar tekrar yazayım, hafifçe ufak taşların olduğu güzel asfaltlı bir alanda fren çalışıyorduk. Son mesajda dl650 görünce aklıma geldi :) Absli dl 650 fren yaptığında herkes şaşırdı, üstündekini fren yapamıyor sandık. Ve bizden biri gidip fren denedi ve sonuç yine aynı, motor düşük süratlere dahi inse akmaya devam ediyordu.
Aynı şartlar altında Asya gy200- Er5 -cbf 150 daha erken duruyordu. Şimdi sıkıntı dl650 de m, üstündeki abs teknolojisinde mi yoksa ikisi birden mi? yoksa bu tür zeminlerde absnin kafası mı karışıyor
Dl nin frenleri gerçekten facia ABS li olan bile kullananlar bile memnun değil
Bende çok ABS dl aradım piyasası güzel motor güzel mam frenler caçık
Şimdi ise combine ABS li NC kullanıyorum kolay Kolay ABS devreye girmiyor frenler kombine olduğundan dolayı
Gerçekten güzel teknoloji ( CBS )
Bunu şöyle 100+++ hızlarda fenlere sonuna kadar abandığın zaman anlıyorsun ABS devreye girene kadar zaten motor duruyor
Hiçbir zaman ön fren kullanmaktan korkmadım ama bu sistem fren konusunda beni daha çok ön fren e alıştırdı bazen arkaya hiç basmıyorum köklüyorum ön freni

bilginozi
15 Mayıs 2015, 11:14
Bu arada bosch abs nin çıkma ünitelerini ebay üzerinden 100usd gibi fiyatlara alıp motosikletinizi abs li hale getirebilirsiniz. Sensörler, ringler kablolarla ortalama 1000TL gibi bir rakama maledebilirsiniz.

serkani
15 Mayıs 2015, 12:07
Bildiğim kadarıyla abs ile kombine abs arasında ciddi teknoloji farkı var. Hondanın kombine abs si toplam 5 (1 beyin, 2 valf, 2 motor unitesi) parçadan meydana geliyor ve 10kg ağırlığı var. Bosch normal abs si ise sadece 1 ünite ile tüm işlemi bitiriyor ve kombine değil. Ama abs li 600rr kesinlikle 34-38mt arasında duruyor. 49,5mt çok çok uzun bir mesafe. Videosu var ıslakta 35mt duruyor.
https://www.youtube.com/watch?v=vYSdzBirTAM

Yazdıklarına inanıyor ve de katılıyorum.

Lakin bence hiçbir şeyi açıklamaya çalışma. Herkes inanmak istediği şeye inanıyor, konu kişiselleşiyor.

Aklın yolu bir, düşünürsek senin motosikletinin toplam ağırlığı, bu ağırlığın iki tekere hangi oranlarda dağıtıldığı, kullandığın lastikler ve lastiklerin durumu, fren yapılan zeminlerin özellikleri, sürücünün kilosu gibi bir çok husus bahsedilen testi etkilerken insanlar kağıt üzerindeki rakamlardan yorum yapmaya kalkıyor, senin elde ettiğin değerleri o rapora göre kıyaslayabiliyor, gerçekten çok enteresan. Referans noktası olarak her iki motosikleti, sürücüyü, yolu/zemini ve ağırlık farkını, bunun tekerlere dağılımını aynı kabul etmek mümkün mü ki??? Çok çok enteresan. Nöron tutulmasına örnek ararsak o da çok çıkacak, neyse...

Bu ABS zihniyet meselesi olmuş onu iyi anladım. Futbol takımı tutar gibi taraf olunarak yazılıp çiziliyor. Gerçekten kimseyi rencide etmek için yazmıyorum, yanlış anlaşılmasın, lakin tüm tecrübesini 125-250cc gibi motosikletlerde edinenler bile ABS hakkında ahkam kesebiliyorlar. Bu işler böyle klavye başından atıp tutmakla olmuyor maalesef. Motosiklet kazalarında kask takıp takmamanın ölümle sonuçlanan kazalara etkisini/oranını amerika kökenli istatistiklerde (ki bu işte en ciddi kayıtları amerika tutar)bulabilirsiniz. Kazaya karışan motosikletlerde aynı oranlar ABS olan motosikletler için de var, resmi istatistikler bunlar. Öyle kişisel kanaat yahut görüşler değil. Yazıp çizenlerin önce bu istatistikleri incelemesini öneririm.

Bu konuya başka yanıt yazmayacağım, gerek görmüyorum. Nokta.

Oldjack
15 Mayıs 2015, 13:31
Yazdıklarına inanıyor ve de katılıyorum.

Lakin bence hiçbir şeyi açıklamaya çalışma. Herkes inanmak istediği şeye inanıyor, konu kişiselleşiyor.

Aklın yolu bir, düşünürsek senin motosikletinin toplam ağırlığı, bu ağırlığın iki tekere hangi oranlarda dağıtıldığı, kullandığın lastikler ve lastiklerin durumu, fren yapılan zeminlerin özellikleri, sürücünün kilosu gibi bir çok husus bahsedilen testi etkilerken insanlar kağıt üzerindeki rakamlardan yorum yapmaya kalkıyor, senin elde ettiğin değerleri o rapora göre kıyaslayabiliyor, gerçekten çok enteresan. Referans noktası olarak her iki motosikleti, sürücüyü, yolu/zemini ve ağırlık farkını, bunun tekerlere dağılımını aynı kabul etmek mümkün mü ki??? Çok çok enteresan. Nöron tutulmasına örnek ararsak o da çok çıkacak, neyse...

Bu ABS zihniyet meselesi olmuş onu iyi anladım. Futbol takımı tutar gibi taraf olunarak yazılıp çiziliyor. Gerçekten kimseyi rencide etmek için yazmıyorum, yanlış anlaşılmasın, lakin tüm tecrübesini 125-250cc gibi motosikletlerde edinenler bile ABS hakkında ahkam kesebiliyorlar. Bu işler böyle klavye başından atıp tutmakla olmuyor maalesef. Motosiklet kazalarında kask takıp takmamanın ölümle sonuçlanan kazalara etkisini/oranını amerika kökenli istatistiklerde (ki bu işte en ciddi kayıtları amerika tutar)bulabilirsiniz. Kazaya karışan motosikletlerde aynı oranlar ABS olan motosikletler için de var, resmi istatistikler bunlar. Öyle kişisel kanaat yahut görüşler değil. Yazıp çizenlerin önce bu istatistikleri incelemesini öneririm.

Bu konuya başka yanıt yazmayacağım, gerek görmüyorum. Nokta.

Abi kimse abs tu kaka demiyor ki. Abs güvenlik için gerekli birşeydir. Ama insanı ölümsüz yapmaz, Abs yoksa kesin düşersin diye bir şey de yok.

serkani
15 Mayıs 2015, 15:22
Abi kimse abs tu kaka demiyor ki. Abs güvenlik için gerekli birşeydir. Ama insanı ölümsüz yapmaz, Abs yoksa kesin düşersin diye bir şey de yok.

Yazmayacağım dedim ama bir iki satır daha ekleyeyim.

Orasında haklısın, ortada insan faktörü var, bir sistem kazayı imkansız kılamaz. Benim demek istediğim de o tür bir şey değil zaten. Öte yandan Üslubumun kimseyi incitmesini, kırmasını istemem, genelde yazarken böyleyim, huy işte...

Kimileri de litrelik motor kullanmayı, ABS ve çekiş kontrol sistemleri gibi diğer elektronik donanımları bunlara sahip olmayana göre üstünlük olarak görür, konuşa konuşa, öve öve bitiremez, o da işin ayrı bir ironisi.

Sonuç: Motoru ister ABS'li olsun ister olmasın. İster litrelik makinalara binilsin, ister mobilete. Motorcu motorcunun dostudur. Yeter ki dışarıdan bakıldığında trafik kurallarına uymamız ile, trafikteki bilincimiz ile taktir toplayabilelim dostlar. Bu iki tekerin üzerinde taşıdığımız şey sonuçta can.

Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.

:cat:

Capitao_3
16 Mayıs 2015, 01:52
keşke imkan olsada abs si olup absyi kötülüyen arkadaşlara sök bana ver diyebilsek :cat: