PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yeni Alınan Motorda Rodaj Konusu ve Bazı Genel Sorular



nichrom
13 Mayıs 2015, 17:40
Merhabalar , yeni aldığım mondial masti 175'i 2 gündür mahallede sürüyorum fazla anayollara çıkamıyorum tecrübesizim, maksimum 4. vitese atabildim.Rodajda düşük devirlerde sürmenin ve genelde vites düşürüp tekrar yükseltmemin bir sorunu olur mu? Ve motoru stop edince sürdükten sonra tık tık tık diye bir ses geliyor sanki içine bir şey kaçmış gibi bunun sebebi ne olabilir? Teşekkürler.

Mexico
13 Mayıs 2015, 18:32
O ses cok abartili olmadigi surece normal,her motorda olur hatta arabada bile olur.
Rodajda zaten dusuk devirlerde ve sık vites degistirerek kullanmaniz onerilir.

nichrom
13 Mayıs 2015, 20:38
Tesekkurler, bir de motorun max tasima kapasitesinde 150 kg yaziyo ben 85 kg civariyim artci olarak 70 75 kg birisi binse motora bir zarari olur mu?

Mexico
13 Mayıs 2015, 22:03
150 kg diyorsa, yuku dengeli bir sekilde dagitirsaniz 200 kiloya kadar cikarabilirsiniz BENCE.

Mengu16
13 Mayıs 2015, 22:33
Tesekkurler, bir de motorun max tasima kapasitesinde 150 kg yaziyo ben 85 kg civariyim artci olarak 70 75 kg birisi binse motora bir zarari olur mu?
Lastikler çok ince 2.25-17 2.50-18 iki kişi binince patlayabilir.

nichrom
13 Mayıs 2015, 23:08
Peki bu lastik sorununu nasıl çözeriz, heryerde lastikler ince deniliyor bu motor için, anlatırsanız sevinirim

Bugraaa
13 Mayıs 2015, 23:40
Rodaj bitene kadar artcili kullanmamaniz ve 5 6k deviri gecmemeniz gerekir, sehir icinde dur kalklarin cok olmadigi zamanlarda sık sık vıtes degıstırerek kullanmalısınız
Motor durdugunda ısındıgı ıcın ses cıkartır bu arabalardada duyulur, sıkıntı yok :) keyıfle sur

ulassal
14 Mayıs 2015, 00:23
simdi diyelim ki ben istanbuldan sifir motor aldim. konyaya getirmek zorundayim. rodaj yapalim desek 5 bin devri gecmesek hadi onuda gectim ayni devirde gitmemeyi dusunsek bide sık sık vites degistirsek yol mu biter yoksa rodaj mi yoksa ben mi

kinqdai
14 Mayıs 2015, 00:47
CG için ideal lastikler, daha fazlası o motoru hantallaştırır, 72 tel jant var onun üstünde onuda göz önüne koymak lazım. Biraz daha kalın lastik o motoru götürmez, çok yorar. Benim lastiklerde aynı ben 95 kiloyum arkadaşım 80 civarında 2 miz bindik çok uzun süre maşallah patlama çatlama olmadı. Bişey olmaz sür sen. Kalite diyorsan lastiklerin kalitesi kötü hatta vasat.

ogzcngdk
14 Mayıs 2015, 00:48
simdi diyelim ki ben istanbuldan sifir motor aldim. konyaya getirmek zorundayim. rodaj yapalim desek 5 bin devri gecmesek hadi onuda gectim ayni devirde gitmemeyi dusunsek bide sık sık vites degistirsek yol mu biter yoksa rodaj mi yoksa ben mi

o yüzden uzun yolda rodaj yapılmaz, şehiriçine göre yüksek hızda ve çoğunlukla 5. viteste gidersiniz. zaten istanbuldan sıfır motor alıp neden konyaya getiriyorsunuz? :) harley alıyorsanız o başka tabi..

erensipahi
14 Mayıs 2015, 10:31
Gelen tık tık sesi normaldir gelmediği zaman bi sıkıntı var demektir Motorun soğuduğunu belli eder rodajda ise sık sık vites değiştirip deviri 6binden yukarı çıkarmamaya dikkat et motora 2 kişi binip motoru yorma 500 km den sonra basabildiğin kadar :D

nichrom
14 Mayıs 2015, 10:46
Cok tesekkurler bilgileriniz icin, peki motorun dandik diye tabir ettigimiz kalitede parcalarini daha kalitelileriyle degistirebilir miyim sonra? Malum cin mali motor pek guvenemiyorum

handsome_07
14 Mayıs 2015, 10:51
Cok tesekkurler bilgileriniz icin, peki motorun dandik diye tabir ettigimiz kalitede parcalarini daha kalitelileriyle degistirebilir miyim sonra? Malum cin mali motor pek guvenemiyorum

bence sen acemiliği bu motorla at daha sonra daha kaliteli japon bi makine al. yanlış anlama beni çin malı motorların biyerini toplamay çalışırsın başka yere dağılır. ömrün onun sağını solunu toplamakla geçer. sen bununla acemiliğini atarsın kendini hazır hissettiğinde alırsın japon bi makine yılalrca sorunsuz binersin. tekerin düz bassın

nichrom
14 Mayıs 2015, 10:55
Anladim, peki bakimini duzenli yaparsam ve cok zorlamadan binersem ne kadar gider omru sizce?

erensipahi
14 Mayıs 2015, 11:06
Bunların eski modellerini görüyorum tamircide bakıma geliyorlar tertemiz di bitanesi ve 70.000 deydi markasıda asya silindir bitmiş 70.000 de silindiri değişti tertemizdi inanamadım yani düzgün bakarsanız ömür boyu bile gider bence :)

nichrom
14 Mayıs 2015, 17:39
Arkadaşlar bir de ben vites yükseltirken gazı kapatıyorum vitesi atıyorum ve gazı tekrar vermeye başlıyorum bunu hızlı bir şekilde yapmıyorum ama bunun normali nasıldır bi kaç ipucu verirseniz sevinirim. Teşekkürler

GYNK14
14 Mayıs 2015, 17:47
motorunuzun performansı nasıldir yakıtı nasıldır

nichrom
14 Mayıs 2015, 17:50
Yani aniden vitesi attığım gibi gazı vermiyorum bunun bir sorunu olur mu

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:48 ----------

Performansı güzel ben fazla zorlamıyorum tabi ama akıyor yani

serkan24
14 Mayıs 2015, 19:17
HOCAM MOTORUN KİTAPÇIĞINDA YAZAR RODAJDA NE OLMASI GEREKEN HER MOTORUN FARKLIDIR BU DEĞİŞİR YANİ. HERKES KENDİ MOTORUNA GÖRE YORUM YAPAR ALDANMA OKU KİTAPÇIĞI AKLINA TAKILANI SOR BURDA.

Mengu16
14 Mayıs 2015, 19:43
Yani aniden vitesi attığım gibi gazı vermiyorum bunun bir sorunu olur mu

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:48 ----------

Performansı güzel ben fazla zorlamıyorum tabi ama akıyor yani
Vites geçişlerinde deviri ne kadar iyi eşitlersen o kadar yumuşak ve sarsıntısız bir geçiş olur, devir eşitlendikten sonra debriyajı istersen çat diye bırak yarım saniyeden kısa sürede, hiç zararı olmaz. Sarsıntılı vites geçişleri zincir ve dişlilere, ayrıca şanzıman dişlilerine zarar verir. Islak yollarda ve virajlarda da dengeni bozar. Virajda vites değişimi pek tavsiye edilmez ama motora alıştıktan sonra başlarsın, deviri doğru eşitledikten sonra bi tehlikesi yok. Rodaj için de 500km'ye kadar 60km hızı geçme, sonra yoluna göre sürekli 80 bile gidebilirsin gerekmiyosa 70'i geçme ama. Tüm vitesleri kullan sürekli 5'te gitme.

nichrom
14 Mayıs 2015, 20:25
Bu vites geçişlerine alışana kadar şanzımanı falan kırmam inşallah ondan korkuyorum

Mengu16
14 Mayıs 2015, 20:33
Vites değiştirirken hafif hafif aragaz ver 1500 devire düşürme motoru, vitesler rahat geçer kırmazsın da.

Onurhan D
14 Mayıs 2015, 20:36
Özellikle vites küçültürken vitesi attığın an hafif gaz ver.
Debriyajı sert bırakma hiç bi zaman kontrollü bırak.
Artçılı sürme, sürekli vites değiştir, rodajı uzun yolda yapma, yukarıda bi arkadaş 500 km sonra bas demiş sakın basma rodaj 1500-2000 km devam eder.

nichrom
15 Mayıs 2015, 19:14
Bilgileriniz için hepinize teşekkür ediyorum arkadaşlar :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:15 ----------

Arkadaşlar, motor çabuk ısınıyor acaba düşük hızda falan gittiğim için mi? Bir de motor sürdükçe açılıcak mı çünkü 60'ı zor görüyor. Teşekkürler

MotoGlock
15 Mayıs 2015, 19:28
ara ara devirlendirmelisin bence

nichrom
15 Mayıs 2015, 23:14
Nasıl tam anlamadım, kusura bakmayın acemiyim :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:34 ----------

Cevaplarınızı bekliyorum arkadaşlar, teşekkürler.

AhmetH
15 Mayıs 2015, 23:22
Bir motorun bozulacagi varsa bozulur, rodaj deyipte kendinizi kasmayin :) nasil kullanacaksaniz oyle kullanin :)

Onurhan D
15 Mayıs 2015, 23:54
Bir motorun bozulacagi varsa bozulur, rodaj deyipte kendinizi kasmayin :) nasil kullanacaksaniz oyle kullanin :)

Şaka mı bu inşallah şakadır !

AhmetH
16 Mayıs 2015, 00:23
Şaka mı bu inşallah şakadır !
Hiç şüpheniz olmasin sabahlara kadar muhendisliki derecede bilgi ile rodaj tartisirim tartistimda ve zaman kayhindan baska bisey degil forum ortaminda kimseye bisey anlatamiyorsunuz herkes bildigini yapiyor,
O yuzden mottom budur :)
Kasmaya gerek yok eniyi rodaj olmayan rodaj :cherry:

Canin basmak mi istiyor abi al benzinini isit motorunu yapistir nasi kullancaksan,
Fisir fisir mi gidecen bozma duzenini...
Nasi kullanacaksaniz oyle

Nasil alisirsa oyle gider :mrgreen:

solmyr
28 Haziran 2015, 13:49
https://www.youtube.com/watch?v=1SsYi9dWba8