PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Taze yamaha YBR 125 ESD Motosikletçi.



jonvolkan
11 Mayıs 2015, 10:55
Merhaba arkadaşlar. KOnya' dan motosiklet diyarından selamlar. 2014 sıfır YBR 125 ESD ile aranıza katıldım. 1.5 ayda 1300 km yol yapmışım. uzun yılların araba sürücüsüyüm ama motosiklete yeni başladım. Bu benim motosikleti sabah çalıştırırken hiç gaz vermeden sadece marşamı basmak gerekiyor acaba. Gaz vermeden çalışmıyor zira makine. rodaja kadar ki gaz ayarı ile sabahları bir kez basıp hafif gaz vererek çalışıtırabiliyordum. Lakin rodaj bakımında servis elemanı gaz ayarını bir oynadı. Benim motorum sabah çalışması değişti. Evvelden hafif gaz vererek marşa basınca çalışan bir daha da stop etmeyen motor şimdi gaz vermeden çalışmamaya ve stop etmeye başladı. jikle çektiğimde de gaz vererek çalıştırıyorum ve gazı bırakırsam jiklede hemen stop ediyor. Bu işte tecrübeli olan arkadaşlardan bu konuda bir öneri bekliyorum. Çok teşekkürler.

hakikiteker
11 Mayıs 2015, 13:34
Ben ilk çalıştırmada jikleyi sonuna kadar açıp çok az bir gazla 2000 d/dk civarına çıkmasını bekliyorum. Sonra jikleyi aşağı yukarı yarım ayarına getiriyorum -elim hala hafif gazda- 2000 d/dk civarında gazı bıraktıktan sonra kendi kendine stop etmeden çalışıyor ve ısınınca devir yaklaşık 3300 d/dk ya çıkıyor. Bu arada hazırlanmış oluyorum ve jikleyi kapatıp, ısıtmanın geri kalanına yolda devam ediyorum. Umarım faydası olur.

Capitao_3
11 Mayıs 2015, 15:09
hayırlı olsun başlangıç için iyi tercih yapmışsınız koruma demiri taktırın mutlaka

jonvolkan
13 Mayıs 2015, 14:07
Çok teşekkür ediyorum. Servise sorduğumda sanki jikle açıkken gaz vermeye gerek kalmadan çalıştıracaksın demişler gibi hatırlıyorum. Bir kaç gün içinde servise tekrar uğrayıp bu konuyu kesin olarak öğrenince aldığım cevabı sizinle paylaşırım inşallah.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:05 ----------


hayırlı olsun başlangıç için iyi tercih yapmışsınız koruma demiri taktırın mutlaka

Koruma demirini aldığım yere hiç binmeden taktırmıştım zaten. Kaskım var ancak. MOnt konusunda ne yapacağımı araştırıyorum. Richa Boomerang diye bir mont fikrini olgunluaştırmak üzereyim. bir de yeni bir kask daha almam lazım. onda da ne alsam karar veremedim. Grex G6.1 ilk kaskım. tekrar ondan mı alsam yoksa LS2 ff351 mi alsam? Şİmdi buna karar vermek üzereyim :)

arda4
13 Mayıs 2015, 18:43
Doğru hatırlıyorsunuz, jikle açıkken gaz vermeden çalışması lazım.

Gaz vererek çalıştırırsanız gereksiz yere motoru fazla fazla aşındırırsınız. Çünkü aşınmaların %75'i ilk çalıştırma sırasında oluyor imiş.

Mont olarak Prosev touring mont aldım ben, tavsiye ederim. EN1621 Omuz ve dirsek korumaları, spor fit kesim, rüzgar soğuk geçirmez, çıkabilir içliği var, yazın da dururken terletse de hareket halinde terletmiyor.

http://www.hepsiburada.com/prosev-touring-motosiklet-mont-kirmizi-siyah-p-OTFE47504-KRM-XS?productId=otfe47504&categoryId=20029251

Ben Yiba çarşısından 160TL'ye almıştım Ekim ayında.

LS2FF351 ALMAYIN! FF396 fiber modeli var o olabilir:

http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/ls2-ff351

http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/ls2-ff396

Bütçeyi biraz artırırsanız Bell M1 kasklar var 400TL civarı. Çok iyi diyorlar.

jonvolkan
10 Haziran 2015, 15:28
yoğun iş temposundan kendi konumu takip edemedim.
Servise tekrar uğradım. Dedim benim motor jikleyi çekince çalışmıyor. Servi,s elemanı yeterince soğuk olmadığı için. jikleli çalışmaya gerek görmemiştir dedi!!! bu cevap bana ilginç geldi. neyse peki dedim nasıl çalıştıracağım? Çalıştırırken hafif gaz ver dedi. 15 saniye kadar elini gazda tut. 2000 devir civarı devri koru. Sonra elini gazdan çek bir daha stop etmez motor dedi. onun dediği gibi çalıştırıyorum artık gerçekten dediği gibi oldu. Ancak jikleyi açınca çalışmaması hususunda gerek girmemiştir gibi bir ifade kullanması bana çok mantıklı gelmedi. Termostatı falan mı var acaba da o zaman jikle devreye giriyor ya da girmiyor diye düşündüm. ama dediği gibi yapıp sabah artık sorun yaşamayınca da çok kafaya takmadım. Sırf keyfine hiçbir şey düşünmemek için biniyorum zaten. Çok kafa yormak istemiyorum bu işe.
Lİnkler için çok teşekkür ediyorum. Lİnklerdeki ürünleri inceleyip bir karar vereceğim artık.
Bu arada motorumun göstergesi 1600 km ye dayandı. Ne kadar keyif aldığımı anlatmakla bitiremem inanın.
motorun rodajı da tamamlanınca bakalım internetteki hız efsaneleri ne kadar gerçektir diye biraz sıkıştırdım motoru. Benim motorun maksimum hızının( güvenlik olayını göz ardı ederek!) 100 km olduğuna şahit oldum. Ama bu motorda 80 km üzeri çok güvenli gelmedi bana.
Selem biraz rahatsız buna bir çözüm bulmam gerek. Keyif ya olay. Olur olmaz zincir falan temizleyip yağlayıp duruyorum. Bol bol gezmek için fırsat kolluyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:17 ----------

bu forum işine ömrümde ilk defa kalkışıyorum. Lakin sanırım hoşlandım bu yazmalardan. :)
Verdiğiniz linkteki test sonuçlarını inceledim. kendim Grex G6.1 full face kask kullanıyorum. Onun da sonuçlarına baktım. gayet iyi bir değerlendirme güvenlik olarak mevcut. Bu beni sevindirdi. Motoru satın aldığım KOnya Ada Motor da İbrahim Bey in tavsiyesi ile almıştım. İbrahim Bey e teşekkür ediyorum gerçekten.
Geçenlerde bir arkadaşımın yeni aldığı Inazuma F ini denedim. Inazuma nın Naked tipini beğendiğime bir kez daha karar verdim. Motosikletimi alırken Konya Ada Motor dan İbrahim Bey en az 10.000 km tecrübe edindikten sonra büyütmeyi düşünün demişti. Büyütürsem Inazuma Naked sanırım tek tercihim olacak. Lakin Benim motorumun yakıtı çok hoş. Meret seri kullanıyor olmama rağmen maksimum 2.1 Lt/100 km gibi bir yakıt verisi gösteriyor. bu veri 460 km nin ortalamasıdır. Ve daha da benzin göstergesi çeyrekin yarısı kadar daha benzinimin olduğu gösteriyor. Gerçekten Ehliyet aldığım motosikleti düşünürsek cg 125 gibi bir adı vardı( 5000 devirden itibaren şiddetli titreşim (öyle ki arkadan gelen arabayı aynada sadece silüet olarak görebiliyordum) yapan bir cihazdı. YBR 125 ESD de 8000 devirler civarında aynayı etkilemeyecek şekilde çok hafif bir titreşim selede hissettiriyor. Sanırım başlangıç için kendime iyi bir marka model tercih etmişim.

ahmet0021
10 Haziran 2015, 16:31
1000 km ye kadar hızın 60ı geçmesin. Devride yüksek tutma.
fabrikasyon tekerlerden bir an önce kurtul ve mishelin pro street lastik taktır çok daha güvenli.
Ve sakın ama sakın korkunu yitirme bol bol bu forumda kazaları izle çok faydalı ölsen sıkıntı yok ya sakat kalırsan!!!

ninja h2
10 Haziran 2015, 19:31
Bu rodaj işi bu kadar problem olmamalı o motor rodaj süresi boyunca 60 şı geçmezse sagır kalır.Motorun rodaj süresi boyunca her viteste her devirde denenmesi lazım .AHMET 0021

jonvolkan
10 Haziran 2015, 20:27
Rodajı sabırla tamamladım. Maksimum 100 km hız yaptım. Sağır kalmasını umursamayacağım. Zira 20 senedir araba kullanıyorum. Hangi araçta hangi hız güvenli anlayabiliyorum. Benim motor 140 da yapsa anlamı yok. 80 nin üzeri motor yere basmıyor belli. Sabır sabır çeke çeke 10.000 km YBR ye devam. Arkasından hayırlısı inşallah.

Ali005
10 Haziran 2015, 21:10
Bu rodaj işi bu kadar problem olmamalı o motor rodaj süresi boyunca 60 şı geçmezse sagır kalır.Motorun rodaj süresi boyunca her viteste her devirde denenmesi lazım .AHMET 0021

Bendede 2014 ybr vardı. Rodajını aynen kitapçığında yazdığı gibi yaptım. 1000 km den sonra tam gaz açtığımda hiçte sağır değildi. Düz yolda 110-115km/s , eğimli yolda 125 km/s hızı gördüm zaten 125 km/s hızda devir 10000 idi, gazı kesmiştim. Yani, kullanma kılavuzunda ne diyorsa onu yapın.

jonvolkan
12 Haziran 2015, 10:11
zincir yağı için bir sorum olacak. Bu motuldur iponedir 400-500 ml hacmi olan spreyler satıyorlar. Bu ürünlerin ambalajı kaç kez zincir yağlamaya yeter acaba? h abir de bunların bir renkli ürünleri var bir de renkli olmayan ürünleri var. Renkli almanın ekstra bir katkısı oluyor mu acaba?

jonvolkan
24 Nisan 2016, 23:30
Vay be Mayıs 2015 miş. O zaman ilk göz ağrım beyaz YBR ile başlamıştım. Rodaj ile başladım. 4500 km civarı yol yapmışım. Sezon başı sattım YBR yi. Hem benim hem alıcı için makul fiyata tertemiz vaziyette iyi bir gence sattım. Nasip oldu sattığım gün denk geldi 2015 model mavi beyaz Inazuma F 6000 km de temiz bir motosiklet satın aldım. Şekil olarak çok beğenirken kullanım olarak şüpheli bir şekilde aldığım yeni motoruma zaman içinde çok ısındım. Şimdi çok memnunum. Allah nazarlardan saklasın. Bu da böyle bir anım idi. Vay be...