PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motor ömrü?



tamerozkul
11 Mayıs 2015, 10:02
Gunaydın arkadaslar kuba cg 100 motorumla 15bin km yaptim masallah tık yok her bin kmde yag degisimini zincir ayarıni kendim yaparim hiç servise götürmedim simdi bu motorlar kac bin kmye kadar gider 30bini filan gorurmu birde motorumun aşındığıni bitmeye yakın oldugunu nasil anlarim saygılar

ahmet0021
11 Mayıs 2015, 10:38
Bence o motor ömrünün 4 te birini doldurmuş. Honda veya yamaha olsaydı derdim daha motor yeni açılıyor. Ama cin için kesin bişey söylenmez. Sorunsuz 50.000 de görebilirsin yarın masrafta çıkarabilir çinin sağı solu belli olmaz. Ben pek anlamam ama bence öyle.

bassturbin
11 Mayıs 2015, 10:41
1000 km yağ değişimi çok erken tabiki sizin motorunuz, üstten kapalı olarak motorun kompresörünü ölçtürebilirsiniz, egzost dumanıyla yağ yakıp yakmadığını anlayabilirsiniz, bunun haricinde o motora kolay kolay birşey olmaz doğru düzgün kullanılırsa.Kapalı olarak anlaşılmaz yukarıdaki yazdıklarım haricinde.Motor sökülür kontrol edilir ölçülür, ustanız gerekirse klavuzdaki değerlere oranla veya tecrübesine oranla birşeyin değişipdeğişmeyeceğine karar verir.Birşey yoksa aynen yeni contalarla veya yırtık kopuk çıkmadıysa eski contalarıyla motor geri toplanır...Arasırada 5.000 km de bir bujisini kontrol edersiniz gerekiyorsa değiştirirsiniz.

agrasiwe
11 Mayıs 2015, 10:50
bir ara süper sportlar için böyle bir konu vardı, eskiden bayağı tartışmışlardı bir arkadaş 600rr videosu koymuştu 160 000 km leri geçmiş bir rr'dı kırmız youtube de videosu vardı uzunca, onu bilen varmı araba bende onu arıyordum :)

Mengu16
11 Mayıs 2015, 11:03
Motor eskimeye başladıkça daha sesli çalışır üst devirlerde mekanik olarak tiz sesler çıkarır. Eğer 15 bin km'ye gelmene rağmen böyle sesler yoksa en az 10 bin km daha rahat gider motorun. 1000km'de bir yağ değişimi iyidir bu motorlarda yağ filtresi yok debriyaj tozları motor yağını çamur gibi yapıyor 2000km'de bir yağ değişimi çok uzun bir aralık bu motorlara uygun değil. Subap ayarın düzgün olsun, motorunu uzun süre 9000 devirin üzerinde çalıştırma, baya gider daha.

tamerozkul
11 Mayıs 2015, 11:29
Tesekurler arkadaslar

bilginozi
11 Mayıs 2015, 11:50
300.000 mil yapan cbr 600f vardı sanırım 2002 model.

arda4
11 Mayıs 2015, 12:03
Gunaydın arkadaslar kuba cg 100 motorumla 15bin km yaptim masallah tık yok her bin kmde yag degisimini zincir ayarıni kendim yaparim hiç servise götürmedim simdi bu motorlar kac bin kmye kadar gider 30bini filan gorurmu birde motorumun aşındığıni bitmeye yakın oldugunu nasil anlarim saygılar

Kardeşim, internette çok çok uzun kilometreler yapmış çinli motorlar(60-70000km ve üzeri) görürsün. Motor bitti dedikleri önce sekmanların (5-10TL) sonra da piston ve silindirin iyice aşınarak yağ kaçırmaya başlamasıdır.

Kataloglara bakarsan hava filtresine yağ gelene kadar motoru açma der. Yani benzin yakar gibi yağ yakması lazım motorun.

Motor bittiğinde 50-60TL verip iyi orjinal piston silindir alırsın 50-100 TL de ustaya verip değiştirtirsin. Hepsi bu. Diyelim ki motor darma dağın oldu, yapılabilecek gibi değil 500-700Tl civarı 0km yeni motor bulman mümkün. O da olmadı diyelim ucuz bir fiyata çıkma motor bulursun.

Her halükarda çok ucuz bir fiyata motoru yürütmen mümkün. İşi pahalı kılan şey pek namuslu sözde ustaların...

Pisman
11 Mayıs 2015, 12:45
çoğu paketçi çinli motoru 50 km üstünü görmeden sorun çıkarmıyor, 100k görende var kronik, fabrikasyon bi sorunu olmadıkça

Mengu16
11 Mayıs 2015, 12:49
Kardeşim, internette çok çok uzun kilometreler yapmış çinli motorlar(60-70000km ve üzeri) görürsün. Motor bitti dedikleri önce sekmanların (5-10TL) sonra da piston ve silindirin iyice aşınarak yağ kaçırmaya başlamasıdır.

Kataloglara bakarsan hava filtresine yağ gelene kadar motoru açma der. Yani benzin yakar gibi yağ yakması lazım motorun.

Motor bittiğinde 50-60TL verip iyi orjinal piston silindir alırsın 50-100 TL de ustaya verip değiştirtirsin. Hepsi bu. Diyelim ki motor darma dağın oldu, yapılabilecek gibi değil 500-700Tl civarı 0km yeni motor bulman mümkün. O da olmadı diyelim ucuz bir fiyata çıkma motor bulursun.

Her halükarda çok ucuz bir fiyata motoru yürütmen mümkün. İşi pahalı kılan şey pek namuslu sözde ustaların...
Silindir değiştirmek için ustaya para verilir mi lokma takımın varsa çocuk oyuncağı.

tamerozkul
18 Haziran 2015, 10:20
Silindir değiştirmek için ustaya para verilir mi lokma takımın varsa çocuk oyuncağı.

Hocam biz siz gibi muhendis degil amaleyiz-) ne anlariz piston degistirmekden-)

sezerh
18 Haziran 2015, 10:26
Motor asla eski contalarla toplanmaz. Ezilen conta sizdirma yapar. Bunu yapmamasi icin sonuna kadar sikarlar, ama nafile yine kacirir ve birlesen yerlere zarar verir.

Pisman
18 Haziran 2015, 12:48
çinli motorlarla, bakımı zamanında yapıldığı sürece 50-100 bin motor açmadan kullanan kurye arkadaşlar var, aradaki fark, kullanış tarzına, bakım durumuna bağlı

kordinaryus
18 Haziran 2015, 14:28
atölye-teknik servis konusunda 97.000km yapan bi arkadaş var. ama gözü gibi bakıyor motora işten de anlıyor.

pcmnyk
18 Haziran 2015, 15:32
Keeway superligth vardi 87 binde 2 bin km bindim ama motor yenilenmisti

vesaire1
18 Haziran 2015, 16:29
ülkemizde maalesef km sorunu var. 10 bin km olan motora bitmiş gözüyle bakıyorlar. O yüzden işin sahtekarlığına kaçıp km düşürülüyor. Avrupa da adamlar 50 60 bin kullanmadan motor satmazlar ve gayet iyi gider 2. eli. Bu tamamen iyi bakmayla alakalı hem motor kısmına hemde dış görünüşe...

UNdocab
18 Haziran 2015, 17:08
Dert etme. Motor yağ yakmaya başlayınca. Silindir Piston segman değiştirtirsin işçilik dahil 300-400 tutar. Motorun yeniden sıfır km olur.
Bu parçaları pahalı olanlar ve motorunda 2-3-4 silindir olanlar dert etsin ;)