Orijinalini görmek için tıklayınız : Sharp testsi ile ilgili
MotorcuMetos
10 Mayıs 2015, 01:58
https://www.youtube.com/watch?v=D-f5tbb1rX0
Bu videoda kaskı en fazla 8 m/s hızla test ettikleir yazıyo biz motorla 100 m/s ile gidiyoruz 5 yıldızlı kask olsa ne yazar sharp düzmece mi beyler ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:15 ----------
Beyler biligis olan var mı ?
ahmetkorkmaz
10 Mayıs 2015, 02:03
Euro ncap eğer 64 km den hızlı gidiyorsan zaten seni ölü olarak kabul ediyor :)
The test speed of 64 km/h represents a car to car collision with each car travelling at around 55 km/h. The difference in speed is due to the energy absorbed by the deformable face.
Sharp da böyle bir mantık üzerinden hesaplıyordur.
shadowmaster
10 Mayıs 2015, 02:04
8 m/s yaklaşık 30 km /saat hıza karşılık geliyor. Haklısın biz 100 km /saat hızla gidiyoruz, 100m/s değil ama onu çevirirsek 360km/saat eder.
Ama bu ve benzer testlerde kullanılan hız birimleri hep böyle. Mesela arabalar için Euro N Cap kaza testleri maksimum 55 km/saat ile yapılıyor, bu hızlar ortalamadan alınıyor ne yazık ki. Yani hiçbir araba üreticisi 100 km/saat için garanti veremediği gibi kasklar için de aynı şey söz konusu. Bu yüzden "pahalı" kaskların içindeki darbe emici maddelerin önemi hız arttıkça artıyor zaten.
Pistte yarışçıların 150 TL'lik kask takmamasının nedeni de bu, çoğu kez bu kasklar yeter diyor ya bazı arkadaşlar ...
MotorcuMetos
10 Mayıs 2015, 02:08
Euro ncap eğer 64 km den hızlı gidiyorsan zaten seni ölü olarak kabul ediyor :)
The test speed of 64 km/h represents a car to car collision with each car travelling at around 55 km/h. The difference in speed is due to the energy absorbed by the deformable face.
Sharp da böyle bir mantık üzerinden hesaplıyordur.
oha bea ne saçma iş ya
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:04 ----------
8 m/s yaklaşık 30 km /saat hıza karşılık geliyor. Haklısın biz 100 km /saat hızla gidiyoruz, 100m/s değil ama onu çevirirsek 360km/saat eder.
Ama bu ve benzer testlerde kullanılan hız birimleri hep böyle. Mesela arabalar için Euro N Cap kaza testleri maksimum 55 km/saat ile yapılıyor, bu hızlar ortalamadan alınıyor ne yazık ki. Yani hiçbir araba üreticisi 100 km/saat için garanti veremediği gibi kasklar için de aynı şey söz konusu. Bu yüzden "pahalı" kaskların içindeki darbe emici maddelerin önemi hız arttıkça artıyor zaten.
Pistte yarışçıların 150 TL'lik kask takmamasının nedeni de bu, çoğu kez bu kasklar yeter diyor ya bazı arkadaşlar ...
aydınlattığın için saol 30 km çok az deil mi ya bari 60 km de test etseymiş şerefsizler
shadowmaster
10 Mayıs 2015, 02:10
aydınlattığın için saol 30 km çok az deil mi ya bari 60 km de test etseymiş şerefsizler
İşlerine gelmez :)
Ege Anıl EFE
10 Mayıs 2015, 02:48
İşlerine gelmez :)
işlerine gelmez ama sonuçta ortada sağlık söz konusu var ,yıldız felan vermeseler de 60 km de şöyle olabilir diyebilirler yani. uyduruk ta olsa bi video koyabilirler diye düşünüyorum
shadowmaster
10 Mayıs 2015, 03:02
işlerine gelmez ama sonuçta ortada sağlık söz konusu var ,yıldız felan vermeseler de 60 km de şöyle olabilir diyebilirler yani. uyduruk ta olsa bi video koyabilirler diye düşünüyorum
Aslında üreticilerden bağımsız bir kuruluş yapabilir bunu, hem de bilinçlendirici olur sürücüler için. Ama bu allahın belası kapitalist sistemde çok zor. Elli tane belgesel var bilimsel ve bilgisayarlı ölçüm modellemesi yapan. Birinde bile söylediğin tarz bir şey görmedim bu güne kadar. Sonuçta bir japon kılıcının insan boynuna vurduğunda yaptığı basıncı ölçen sistem bunu da bal gibi ölçer !
pistol433
10 Mayıs 2015, 07:05
8 m/s yaklaşık 30 km /saat hıza karşılık geliyor. Haklısın biz 100 km /saat hızla gidiyoruz, 100m/s değil ama onu çevirirsek 360km/saat eder.
Ama bu ve benzer testlerde kullanılan hız birimleri hep böyle. Mesela arabalar için Euro N Cap kaza testleri maksimum 55 km/saat ile yapılıyor, bu hızlar ortalamadan alınıyor ne yazık ki. Yani hiçbir araba üreticisi 100 km/saat için garanti veremediği gibi kasklar için de aynı şey söz konusu. Bu yüzden "pahalı" kaskların içindeki darbe emici maddelerin önemi hız arttıkça artıyor zaten.
Pistte yarışçıların 150 TL'lik kask takmamasının nedeni de bu, çoğu kez bu kasklar yeter diyor ya bazı arkadaşlar ...
burda bana bi laf sokma mi var acaba
harung
10 Mayıs 2015, 07:34
60 km/h ile düz duvara vurursan iç kanamadan gidersin kafa sağlam ama içindeki beyin peynir olur
CHaTaN
10 Mayıs 2015, 09:53
Belli hızların üzerinde çarpma esnasında ne kadar iyi kask giyersen gir bir yere çarptığında, kask darbeyi savuştursa da o hızla giderken kafatasınız duruyor fakat içerisinde bulunan beyin sabit olmadığı için harekete devam ediyor ve içeriden kafatasına çarpıp beyin hasarı meydana geliyor.
İkinci olarak da diyelim ki düşük hızda test ediyor ve bu düşük hıza bile dayanamayan kasklar sizi daha yüksek süratlerde nasıl koruyacak. Sonuçta verilen yıldız kaskları kendi aralarında ayırt edici bir özellik olduğu için Sharp testlerinin kimseyi kandırdığı yada düzmece olduğu falan yok.
Zamanında otomobiller için yıldız veren Euro NCap kuruluşu çok güvenilir bilinen pahalı bir otomobile 4 yıldız verip arkasından da Fransız orta sınıf otomobiller 5 yıldız alınca bu firmaya elli tane çamur atmıştı. Daha sonraki yıllar kendisi 5 yıldız alınca bu testi kabul edip reklamlarına koymuştu.
İşin özeti ben sharp testlerine güvenirim Bir alman motosiklet dergisi de kaskları bu şekilde bir test yaptığında yine çok güvenilir bildiğimiz kasklar iyi notlar alamamıştı.
Sonuç olarak kaskın fazla para olması demek süper koruyacak demek değil. insanlar bundan para kazanıyor ve sizin cebinizdeki parayı almak için elli tane süzen ile size yeni ve pahalı kask satmak için elinden geleni yapacaktır.
Zuzuuw
10 Mayıs 2015, 10:54
N rma kuruluşu sharp tan daha yüksek hızlarda test ediyor. Hem yavaş hem hızlı testler yapılıyor.
S7 Shark kaski 2 yıldız almış mesela. N olan ve ağGV D3 kEza.
Bunun tek sebebi vardır. Yavaş hızda elastik malzeme kullanırsınız v3 darbe emilimi artirirsiniz. Yüksek hızda elastik kask kırılır.
Yani düşük hızda kötü performans veren kask yüksek hıza hiç dayanmaz mantığı yanlış. Kabuğu sert ve darbe emme gücü az olan kasklar yüksek hızda daha iyi sonuç verirler.
Nrma sitesindeki testlere bakabilirsiniz.
Bu sebeple sahtekar üreticiler kasları sharp testinden yüksek puan alacak şekilde üretiyoRlar. 30 km geçtiğin zaman allaha emanetSin. Daha önceki konulara da yazdım. Testlerin nasıl yapıldığı çok önemli.
Ls2 nin Shark 700 ile ayni puana sahip olduğunu belirtelim.
Syphex
10 Mayıs 2015, 11:33
Ben de kask almadam önce biraz araştırmıştım bu testleri. Hatırladığım kadarıyla en acımasız testleri Snell Vakfı yapıyormuş. Mesela Snell'den çene açılır kasklar geçemiyor kolay kolay.
CHaTaN
10 Mayıs 2015, 11:42
N rma kuruluşu sharp tan daha yüksek hızlarda test ediyor. Hem yavaş hem hızlı testler yapılıyor.
S7 Shark kaski 2 yıldız almış mesela. N olan ve ağGV D3 kEza.
Bunun tek sebebi vardır. Yavaş hızda elastik malzeme kullanırsınız v3 darbe emilimi artirirsiniz. Yüksek hızda elastik kask kırılır.
Yani düşük hızda kötü performans veren kask yüksek hıza hiç dayanmaz mantığı yanlış. Kabuğu sert ve darbe emme gücü az olan kasklar yüksek hızda daha iyi sonuç verirler.
Nrma sitesindeki testlere bakabilirsiniz.
Bu sebeple sahtekar üreticiler kasları sharp testinden yüksek puan alacak şekilde üretiyoRlar. 30 km geçtiğin zaman allaha emanetSin. Daha önceki konulara da yazdım. Testlerin nasıl yapıldığı çok önemli.
Ls2 nin Shark 700 ile ayni puana sahip olduğunu belirtelim.
Kaskın asıl amacı kırılmamak yada çatlamamak değil. Kaskın asıl amacı kafamıza gelecek darbeyi minimuma indirmek. Zaten bu konuda da birçok profesör ve üretici karşıt görüşteler. Sebeb dış kabuğu çok sert ve kırılmaz yapınca kafatasına gelecek darbeyi daha az emiyor. Yine birçok bilim adamı bu testlerin aynı noktaya iki kere darbe vurularak test edildiğini gerçek bir kazada bu ihtimalin milyonda bir ihtimal olduğunu savunuyor.
Dış kabuğun sert olmasının yine asıl amacı batma ve içerde bulunan asıl darbeyi emen EPS maddesini korumak. Bu madde birkez darbe aldımı kafatası bu maddeyi ezeceği için aynı bölgeden gelecek ikinci bir darbeyi ememeyecektir zaten.
Testlerde yapılan darbe belli bir noktaya direk o hızla çarpma üzerinedir. sizin kaskla oyle sert bir cisme noktasal bir hızla çarpmanız için çok daha fazla süratlerde olmanız gerekmektedir. şöyle anlatiyim düz bir duvara çarpıcaksınız. Fakat bu düz duvara hiç frensiz ilk kafanız çarpıcak. Çünkü motosiklet ile çarptığınızda ön tekeriniz çarpıcak ve hızınızı bir miktar azaltıcak sürtünme kuvvetleri vs bir sürü etmenle siz o duvara olduğunuz hızdan düşük çarpıcaksınız. Bu çarpışma bir araba kaportası olursa onun da darbe emiciliği devreye girince yine olaylar değişiyor hali ile.
Bilim adamlarının ve araştırmacıların bile net bir görüş ortaya koyamadığı bu kask konusunda bizim fazla yorum yapmamız da çok doğru değil zaten. Ama benim tüm sürücülerden istediğim videolarda yada başka yerlerde sadece reklam amaçlı övmelere inanmayın. Sharp testleri sadece tek hızda bir kere yapılan testler değil defalarca farklı açılardan farklı hızlarda yapılan bir testtir.
Şahsen ben amacı para kazanmak olan birisinin videosuna inanıp kask almaktansa. %98 kask üreticisinin de kabul ettiği ve güvendiği bir test firmasının sonuçlarına güvenmeyi tercih ederim
MotorcuMetos
10 Mayıs 2015, 12:07
N rma kuruluşu sharp tan daha yüksek hızlarda test ediyor. Hem yavaş hem hızlı testler yapılıyor.
S7 Shark kaski 2 yıldız almış mesela. N olan ve ağGV D3 kEza.
Bunun tek sebebi vardır. Yavaş hızda elastik malzeme kullanırsınız v3 darbe emilimi artirirsiniz. Yüksek hızda elastik kask kırılır.
Yani düşük hızda kötü performans veren kask yüksek hıza hiç dayanmaz mantığı yanlış. Kabuğu sert ve darbe emme gücü az olan kasklar yüksek hızda daha iyi sonuç verirler.
Nrma sitesindeki testlere bakabilirsiniz.
Bu sebeple sahtekar üreticiler kasları sharp testinden yüksek puan alacak şekilde üretiyoRlar. 30 km geçtiğin zaman allaha emanetSin. Daha önceki konulara da yazdım. Testlerin nasıl yapıldığı çok önemli.
Ls2 nin Shark 700 ile ayni puana sahip olduğunu belirtelim.
Sizce caberg duke nasıl iyi mi ? alınır mı ? 50 ile düşsem ne olur ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:04 ----------
Ben de kask almadam önce biraz araştırmıştım bu testleri. Hatırladığım kadarıyla en acımasız testleri Snell Vakfı yapıyormuş. Mesela Snell'den çene açılır kasklar geçemiyor kolay kolay.
Snell sitesine baktım amma bulamadım test sonuçlarını link atar mısınız _
Zuzuuw
10 Mayıs 2015, 12:17
Kaskın asıl amacı kırılmamak yada çatlamamak değil. Kaskın asıl amacı kafamıza gelecek darbeyi minimuma indirmek. Zaten bu konuda da birçok profesör ve üretici karşıt görüşteler. Sebeb dış kabuğu çok sert ve kırılmaz yapınca kafatasına gelecek darbeyi daha az emiyor. Yine birçok bilim adamı bu testlerin aynı noktaya iki kere darbe vurularak test edildiğini gerçek bir kazada bu ihtimalin milyonda bir ihtimal olduğunu savunuyor.
Dış kabuğun sert olmasının yine asıl amacı batma ve içerde bulunan asıl darbeyi emen EPS maddesini korumak. Bu madde birkez darbe aldımı kafatası bu maddeyi ezeceği için aynı bölgeden gelecek ikinci bir darbeyi ememeyecektir zaten.
Testlerde yapılan darbe belli bir noktaya direk o hızla çarpma üzerinedir. sizin kaskla oyle sert bir cisme noktasal bir hızla çarpmanız için çok daha fazla süratlerde olmanız gerekmektedir. şöyle anlatiyim düz bir duvara çarpıcaksınız. Fakat bu düz duvara hiç frensiz ilk kafanız çarpıcak. Çünkü motosiklet ile çarptığınızda ön tekeriniz çarpıcak ve hızınızı bir miktar azaltıcak sürtünme kuvvetleri vs bir sürü etmenle siz o duvara olduğunuz hızdan düşük çarpıcaksınız. Bu çarpışma bir araba kaportası olursa onun da darbe emiciliği devreye girince yine olaylar değişiyor hali ile.
Bilim adamlarının ve araştırmacıların bile net bir görüş ortaya koyamadığı bu kask konusunda bizim fazla yorum yapmamız da çok doğru değil zaten. Ama benim tüm sürücülerden istediğim videolarda yada başka yerlerde sadece reklam amaçlı övmelere inanmayın. Sharp testleri sadece tek hızda bir kere yapılan testler değil defalarca farklı açılardan farklı hızlarda yapılan bir testtir.
Şahsen ben amacı para kazanmak olan birisinin videosuna inanıp kask almaktansa. %98 kask üreticisinin de kabul ettiği ve güvendiği bir test firmasının sonuçlarına güvenmeyi tercih ederim
Her şeye katılıyorum ancak bir farkla, sharp testleri 30km/h ile oluyor. Enerji absorbtion'ı bu hızda yeterliyken yüksek hızda o çok yıldız alan kaskların kırılma ihtimaller artıyor. Çünkü çok esnekler. Bu esneklik sonucu kafa tası hasar görüyor yada kask kırıldıktansonra direk olarak çarpışmaya katılıyorlar. Sonuç olarak kaskın kırılıp kafanın da kırılması yerine enerji emmesi az ancak kırılmayacak kasklara da yönelinmeli.
Sizce caberg duke nasıl iyi mi ? alınır mı ? 50 ile düşsem ne olur ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:04 ----------
Snell sitesine baktım amma bulamadım test sonuçlarını link atar mısınız _
Benim de yeni kaskım caberg olacak inşallah :mrgreen: güvenliği geçtim artık, konfoooooor konfooooor diye anırıyor kask. Bence alınır.
Sitesi bu mu acaba: http://www.nrma.com.au/ Ben bir türlü Agv Skyline ve Nitro Aikido ya bakacaktım ama bir türlü nasıl bakabilceğimi göremedim :D
Maalesef her kask yok, avustralya motorcu bilmem neler derneği gibi bişeydi :) O kaskları bulamayabilirsiniz ancak referans olarak diğer kasklara bakabılırsınız. sharptan 4 yıldız alan Shoei 2 yıldız almış ve detayları çok fazla.
AGV K3 var ama, ona bakın.
Ege Anıl EFE
10 Mayıs 2015, 12:17
N rma kuruluşu sharp tan daha yüksek hızlarda test ediyor. Hem yavaş hem hızlı testler yapılıyor.
S7 Shark kaski 2 yıldız almış mesela. N olan ve ağGV D3 kEza.
Bunun tek sebebi vardır. Yavaş hızda elastik malzeme kullanırsınız v3 darbe emilimi artirirsiniz. Yüksek hızda elastik kask kırılır.
Yani düşük hızda kötü performans veren kask yüksek hıza hiç dayanmaz mantığı yanlış. Kabuğu sert ve darbe emme gücü az olan kasklar yüksek hızda daha iyi sonuç verirler.
Nrma sitesindeki testlere bakabilirsiniz.
Bu sebeple sahtekar üreticiler kasları sharp testinden yüksek puan alacak şekilde üretiyoRlar. 30 km geçtiğin zaman allaha emanetSin. Daha önceki konulara da yazdım. Testlerin nasıl yapıldığı çok önemli.
Ls2 nin Shark 700 ile ayni puana sahip olduğunu belirtelim.
Sitesi bu mu acaba: http://www.nrma.com.au/ Ben bir türlü Agv Skyline ve Nitro Aikido ya bakacaktım ama bir türlü nasıl bakabilceğimi göremedim :D
Zuzuuw
10 Mayıs 2015, 12:22
Sitesi bu mu acaba: http://www.nrma.com.au/ Ben bir türlü Agv Skyline ve Nitro Aikido ya bakacaktım ama bir türlü nasıl bakabilceğimi göremedim :D
http://www.crash.org.au/ratings.php
Syphex
10 Mayıs 2015, 19:24
Sizce caberg duke nasıl iyi mi ? alınır mı ? 50 ile düşsem ne olur ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:04 ----------
Snell sitesine baktım amma bulamadım test sonuçlarını link atar mısınız _
Snell sertifikasına sahip olan kaskların listesi şu linke var. Güncel olan M2015 sertifikası, listedeki en ucuz kask ise "Bell Vortex" idi en son baktğımda.
http://www.smf.org/cert
mgora
10 Mayıs 2015, 20:13
Bu arada önemli bir ayrıntı nrma (crash.org)'dan en fazla puan alan kaskta 100 dolar altı bir kask , SparX S-07 , sharp'tan ise 3 yıldız almış.
elde ne kadar veri olursa o kadar iyidir , bu arada Sharp'ta ticari bir kuruluş değil.
Rekabet daha iyiye götürür.
shadowmaster
10 Mayıs 2015, 20:39
burda bana bi laf sokma mi var acaba
Estağfurullah birader, "laf sokma" çok çirkin bir terim olmuş.
1- Burası bilgi paylaşım platformu kimsenin kimseye laf sokma hakkı yok,
2- Laf Sokmak tarzım değildir, birine birşey söyleyeceksem bodoslama yaparım,
3- Platformu okuyan arkadaşların büyük bir bölümü yeni, hevesli, deneyimsiz genç arkadaşlarımız. Yaşım gereği edindiğim tecrübe doğrultusunda, özellikle bir kaç lafa kapılıp yanlış yapılma olasılığı gördüğümde uyarı yapma ihtiyacı hissediyorum. Bunun nedeni de tüm motorcu kardeşlerim adına duyduğum kaygıdır. 14 yıldır çok şey yaşadım, şahit oldum ve gördüm "ucuz ekipman" yüzünden. Hiçbirimiz cebimizde milyonla dolaşan adamlar değiliz, yalnızca motora üst limitleri zorlayarak doğru ekipmana yatırım yapmanın daha faydalı olduğunu düşünüyorum.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO