PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Başlangıç Tecrübeleri...



Ege Anıl EFE
09 Mayıs 2015, 12:34
Abilerim Öncelikle herkese Selamlar :)
Şimdi Konuyu açma sebebi yeni başlayacak ve/veya başlayanlara bilgi ve tecrübe paylaşarak yardımcı olmak.Bende Yeni başlayacağım için tecrübelerinizden ve bilgilerinizden ders alıcağım.Kısaca Bizler için tavsiyeleriniz,düşünceleriniz ve tecrübelerinizi anlatır mısınız?
Örneğin.:
"İlk Motorunuz Neydi? (Diyelim ki [2014 Honda Cbr 250R])
Kaç Km Yol Yaptınız? (Diyelim ki [10.000 Km])
Bu Motor Hakkındaki Tavsiyeleriniz Nelerdir? (Mesela [Başlangıç motoru olarak düşünülebilir,Şu şu şu Şeyleri öğrendim, sizlere şu şu şu şeyleri tavsiye ederim.])
Hiç Kazanız Oldu mu? (Olduysa allah bi kez daha göstermesin.[ Olmadı/ Oldu, Şu şu şu şekilde kurtuldum] veya [Şu şu şu başıma geldi]
İkinci Motorunuz Oldu mu/Var mı?"

Gibi akıldaki sorulara cevap verebilir misiniz. Umarım Yeni Başlayacak ve başlayanlara yararlı bir konu olur.:bounce:
Daha önce Benzeri Bir konu açıldıysa Affola.:king:

mgora
09 Mayıs 2015, 13:10
"İlk Motorunuz Neydi? Yamaha Ybr125 2012 memnunum
Kaç Km Yol Yaptınız? 38000km
Bu Motor Hakkındaki Tavsiyeleriniz Nelerdir? lastikleri değiştirin (bu konuda muhaliftim)Billas marka lastik aldım BL-080 naylon olmasına rağmen üzerinde gelen chengshin'e göre inanılmaz fark var.Bana göre 3000km'de bir servis fazla 6000 km'de bir daha makul diğer türlü göze batıyor masraf.Yan sanayi dandikleşmiş makul fiyatlı ürünlerde orijinal parça alın.

Hiç Kazanız Oldu mu? (Olduysa allah bi kez daha göstermesin.Bolca oldu , kaza raporu kısmında konum var , Eğitim şart benim gittiğim yoldan gitmeyin.Korumaları benim gibi dizi yere koyunca almayın.

İkinci Motorunuz Oldu mu/Var mı? Bu ara artık yeterliğime on üzerinde 1.5-2 vermeye başladım kaşıntı başladı.

MotoGlock
09 Mayıs 2015, 13:51
Güzel konu dostum, takipteyim :)

Ege Anıl EFE
09 Mayıs 2015, 13:56
Güzel konu dostum, takipteyim :)

Yararlı olursa ne mutlu bana da, pek takılmadı :D

MotoGlock
09 Mayıs 2015, 14:01
250lik cbrlamı başlamayı düşünüyosun dostum

Berkay1852
09 Mayıs 2015, 14:16
İlk motor olarak Bajaj discover 150 f alıyorum. bende yeni başlıyorum öğrenmeye / Takipteyim

Jrspawn
09 Mayıs 2015, 14:26
Bende yeni başlayan biri olarak yazmak istedim konuya. Her zaman önce ekipman deniliyor kesinliklede öyle olmalı. Bu kadar verilir mi önce motoru alim param varken gibi hatalara düşmeyin lütfen özellikle rica ediyorum. Hiçbirşey sağlığınızdan hayatınızdan daha değerli olamaz. İlk motorum bumoto calibre 250 rr 2000 km oldu henüz alalı ve daha çok çok acemiyim. Ekmek almaya dahi gitsem montumu kaskımı eldivenimi takmadan kattiyen çıkmam dışarı. İzin günlerimde motorun üzerinde fazlaca zaman geçireceksem tech 90 giyerim kesinlikle. Motor hakkındaki düşüncem fazlasıyla yeterli olduğu ilk başlangıç için. Yedek parça sıkıntısı evet var. Başka bir sıkıntı Allah'a şükür çıkartmadı. Kaza tecrübemde oldu ekipmanlarım tamamen üzerimdeydi izin günümdü. Araçlara yeşil yanan bir kavşakta yeşil ışığın son 5 saniyesini gördüğümde geçerim diye düşündüm fakat çok yanlıştı ben yaparım ben geçerim diye birşey hiçbir zaman YOK!!! Yola yayalar atladı ve acemiliğimin verdiği panikle ön frene asıldım ve kitledi disk tabiki sonrasında asfaltla seviştik biraz :) ciddi bişey olmaması en büyük şansımdı hızımda 40 civarıydı. Tabi disk kitleyene kadar motor biraz daha yavaşlamıştı. Ama çok büyük bi ders oldu sadece elciğimde oluşan izlerle ve sinyalle kurtardım. Bende yeni başlayan birisiyim ve benim durumumda olan arkadaşlar için kesinlikle ekipmandan ödün vermemelerini tavsiye ediyorum. Burada çok tecrübeli insanlar var onların sözlerini kulak ardı etmeden dinleyin ve sürekli okuyun. İmkanınız varsa kesinlikle eğitim alın. Burası güzel bir ortam ve elinizden geldiğince faydalanın. Motorcu ruhunuzu hiçbir zaman kaybetmeyin. Motorcu olmak cc ile ölçülmez hiçbir zaman sizin içinizden gelen bir duygudur. Sağlıcakla kalın tekeriniz düz bassın :cat:

hakikiteker
09 Mayıs 2015, 14:30
YBR 125 ile başladım, daha yeni kullanıcı sayılırım ama 9 Mart'ta teslim aldığım motosikletimle 2000km yol yaptım. Bunun 150-200 km'si otobüslerin kullanmadığı bir aktarma merkezinde panik fren, slalom, hızlanma, kıvırma, düşük hız manevraları gibi çalışmalarla geçmiştir.

Hiç kazam olmadı çok şükür ama birkaç kez kaza tehlikesi atlattım bunları kazasız atlatmamda Bileği Bükmek 2 isimli kitabın, videolarını izlediğim aea, motorcu muhabbeti gibi V-Log kanallarının ve bisiklet dengesinin, özellikle de kapalı alanda yaptığım çalışmaların etkisi inanılmaz büyüktür.

YBR 125 hakkında söyleyeceklerim kesinlikle lastiklerin değişmesi gerektiği; Michelin Pilot Street aldığımdan beri her açıdan (yandan gelen rüzgarın savurmasını bile azalttı) iyileşme gördüm. Ayrıca 7-8k devir aralığında uzun süre giderseniz (şehirler arası yolda 90-100km gibi hızlarda), inince ellerde 5dk kadar karıncalanma oluyor. Ben gidonun içini tok bir malzemeyle doldurmayı düşünüyorum. Bunların haricinde bence yeni başlayan için bulunmaz nimet, her açıdan affedici. Hele ki koruma demiriniz de varsa, düşerseniz bile motora pek bir zarar gelmediği için yüksek cc çoğu motor gibi düşünce ekonomik hayatınız kararmaz. Bir de motosikletin göstergesinde saat olsaymış iyimiş, yolda giderken kendimden geçip uzunca zamanlar harcadığım oluyor :mrgreen:

Takip mesafesi, bizim gibi trafikte sorunlu kişilerin bolca bulunduğu bir memlekette çok önemli. Beni bugüne kadar zora sokan tek etmen buydu. Sürücüler önlerinde bir şey yokken, sadece aklına bir şey geldiği için bile yolun ortasında kayarak durabiliyorlar. Biz de kayarak duramayabildiğimiz için her zaman bu unsura dikkat etmenizi öneririm. Bir de olmadık şekilde diğer sürücülere sataşmayın, uyarı başka bir şey ama kavgacı şekilde dolanmayın. Hem siz zararlı çıkarsınız -ölebilirsiniz bile, maddi hasar sadece bir kısmı- hem de bütün motosiklet camiasının notunu düşürürsünüz.

ilker a.
09 Mayıs 2015, 15:17
- İlk Motorunuz Neydi?
BMW F650 GS (2006 Model)
- Kaç Km Yol Yaptınız?
20000 km
- Bu Motor Hakkındaki Tavsiyeleriniz Nelerdir?
Çok da verebileceğim bir tavsiye yok, çünkü kıyas yapabileceğim bir geçmişim yok. Ama ekipman konusunda mutlaka ama mutlaka sürekli olarak tam takım dolaşın.

- Hiç Kazanız Oldu mu?
Olmadı.

ilker AVCI

Ege Anıl EFE
09 Mayıs 2015, 20:50
250lik cbrlamı başlamayı düşünüyosun dostum

Aynen Abim Allah Kısmet Ederse Tüm eğitim ve ekipmanlar sonrasında ikinci el 2014 siyah bir Cbr 250R düşünüyorum allah kısmet ederse.



Bende yeni başlayan biri olarak yazmak istedim konuya. Her zaman önce ekipman deniliyor kesinliklede öyle olmalı. Bu kadar verilir mi önce motoru alim param varken gibi hatalara düşmeyin lütfen özellikle rica ediyorum. Hiçbirşey sağlığınızdan hayatınızdan daha değerli olamaz. İlk motorum bumoto calibre 250 rr 2000 km oldu henüz alalı ve daha çok çok acemiyim. Ekmek almaya dahi gitsem montumu kaskımı eldivenimi takmadan kattiyen çıkmam dışarı. İzin günlerimde motorun üzerinde fazlaca zaman geçireceksem tech 90 giyerim kesinlikle. Motor hakkındaki düşüncem fazlasıyla yeterli olduğu ilk başlangıç için. Yedek parça sıkıntısı evet var. Başka bir sıkıntı Allah'a şükür çıkartmadı. Kaza tecrübemde oldu ekipmanlarım tamamen üzerimdeydi izin günümdü. Araçlara yeşil yanan bir kavşakta yeşil ışığın son 5 saniyesini gördüğümde geçerim diye düşündüm fakat çok yanlıştı ben yaparım ben geçerim diye birşey hiçbir zaman YOK!!! Yola yayalar atladı ve acemiliğimin verdiği panikle ön frene asıldım ve kitledi disk tabiki sonrasında asfaltla seviştik biraz :) ciddi bişey olmaması en büyük şansımdı hızımda 40 civarıydı. Tabi disk kitleyene kadar motor biraz daha yavaşlamıştı. Ama çok büyük bi ders oldu sadece elciğimde oluşan izlerle ve sinyalle kurtardım. Bende yeni başlayan birisiyim ve benim durumumda olan arkadaşlar için kesinlikle ekipmandan ödün vermemelerini tavsiye ediyorum. Burada çok tecrübeli insanlar var onların sözlerini kulak ardı etmeden dinleyin ve sürekli okuyun. İmkanınız varsa kesinlikle eğitim alın. Burası güzel bir ortam ve elinizden geldiğince faydalanın. Motorcu ruhunuzu hiçbir zaman kaybetmeyin. Motorcu olmak cc ile ölçülmez hiçbir zaman sizin içinizden gelen bir duygudur. Sağlıcakla kalın tekeriniz düz bassın :cat:

Aynen Dediğin Gibi abim, önce Tüm eğitimler sonrasında Tüm ekipmanlar (İstisnasız ,artçım için de geçerli) en sonunda motor.Ne olursa olsun 100 metre gidecek olsam dahi tüm ekipmanlar giyilecek arkadaş.Tamam sıkabilir,bıktırabilir ama hayatından önemli değil. Neyse, Allah Başka kaza göstermesin abim...


YBR 125 ile başladım, daha yeni kullanıcı sayılırım ama 9 Mart'ta teslim aldığım motosikletimle 2000km yol yaptım. Bunun 150-200 km'si otobüslerin kullanmadığı bir aktarma merkezinde panik fren, slalom, hızlanma, kıvırma, düşük hız manevraları gibi çalışmalarla geçmiştir.

Hiç kazam olmadı çok şükür ama birkaç kez kaza tehlikesi atlattım bunları kazasız atlatmamda Bileği Bükmek 2 isimli kitabın, videolarını izlediğim aea, motorcu muhabbeti gibi V-Log kanallarının ve bisiklet dengesinin, özellikle de kapalı alanda yaptığım çalışmaların etkisi inanılmaz büyüktür.

YBR 125 hakkında söyleyeceklerim kesinlikle lastiklerin değişmesi gerektiği; Michelin Pilot Street aldığımdan beri her açıdan (yandan gelen rüzgarın savurmasını bile azalttı) iyileşme gördüm. Ayrıca 7-8k devir aralığında uzun süre giderseniz (şehirler arası yolda 90-100km gibi hızlarda), inince ellerde 5dk kadar karıncalanma oluyor. Ben gidonun içini tok bir malzemeyle doldurmayı düşünüyorum. Bunların haricinde bence yeni başlayan için bulunmaz nimet, her açıdan affedici. Hele ki koruma demiriniz de varsa, düşerseniz bile motora pek bir zarar gelmediği için yüksek cc çoğu motor gibi düşünce ekonomik hayatınız kararmaz. Bir de motosikletin göstergesinde saat olsaymış iyimiş, yolda giderken kendimden geçip uzunca zamanlar harcadığım oluyor :mrgreen:

Takip mesafesi, bizim gibi trafikte sorunlu kişilerin bolca bulunduğu bir memlekette çok önemli. Beni bugüne kadar zora sokan tek etmen buydu. Sürücüler önlerinde bir şey yokken, sadece aklına bir şey geldiği için bile yolun ortasında kayarak durabiliyorlar. Biz de kayarak duramayabildiğimiz için her zaman bu unsura dikkat etmenizi öneririm. Bir de olmadık şekilde diğer sürücülere sataşmayın, uyarı başka bir şey ama kavgacı şekilde dolanmayın. Hem siz zararlı çıkarsınız -ölebilirsiniz bile, maddi hasar sadece bir kısmı- hem de bütün motosiklet camiasının notunu düşürürsünüz.

Öncelikle hayırlı uğurlu olsun abim,Allah kaza bela göstermesin.Kesinlikle eğitimler,videolar ve izlenimler çok önemli bence.Göstergenin yanına hani eski casio Saatler varya genelde şehir için otobüs,dolmuş şöförleri direksiyona takar,ondan tak :D Faydasını Görürsün bence :D
http://www.edipsaat.com/FB,8782,76,casio-zzzz-casio-f-91w-1.jpg


- İlk Motorunuz Neydi?
BMW F650 GS (2006 Model)
- Kaç Km Yol Yaptınız?
20000 km
- Bu Motor Hakkındaki Tavsiyeleriniz Nelerdir?
Çok da verebileceğim bir tavsiye yok, çünkü kıyas yapabileceğim bir geçmişim yok. Ama ekipman konusunda mutlaka ama mutlaka sürekli olarak tam takım dolaşın.

- Hiç Kazanız Oldu mu?
Olmadı.

ilker AVCI

20.000 Km başlangıçta hiç kaza yaşamaman çok iyi olmuş abim.Allah kaza bela vermesin.

MotoGlock
09 Mayıs 2015, 21:51
Aynen Abim Allah Kısmet Ederse Tüm eğitim ve ekipmanlar sonrasında ikinci el 2014 siyah bir Cbr 250R düşünüyorum allah kısmet ederse.


aynı yaştayız bro daha önceki konulardan hatırlıyorum yanlış olmadıysa 98lisin sanırım

ahmetkorkmaz
09 Mayıs 2015, 22:07
İlk Motorunuz Neydi? CB 125E

Kaç Km Yol Yaptınız? 5600 km kadar oldu.

Bu Motor Hakkındaki Tavsiyeleriniz Nelerdir? Motor klasik Türk kızı gibi tam bir kezban, sabahları çalışmak için baya nazlı olur. 6 ay da bir muayyen günü vardır. Üst devirlerde hatırı sayılır bir dırdır yapar. Uzun (süreli/yola) çıkarsan kim kimin üstünde belli olmaz. Arka amortisör bir rahat vermez. Ama yinede seversin. Dedim ya Türk kızı.

Hiç Kazanız Oldu mu? Evet yırtık dondan yola fırlayan bir vatandaş nedeniyle ufak bir kazam oldu. 0 ekipman 0 yaralanma ile.

İkinci Motorunuz Oldu mu/Var mı? Olacak Duke 390 la ciddi düşünüyoruz.

Mertcan39
09 Mayıs 2015, 22:24
Merhaba İlk motorum mondial drift 125 şuan 40 bin km deyim başlangıç motoru olarak alınabilir kronik sorunu yok kolay kolay arıza vermez ve üzmez gelelim bende ve arkadaşlarda yaşadığımız sıkıntılar birincisi forumda bazı arkadaşlarda depodaki vanadan benzin çok az benzin sızması gibi sıkılınca geçmişti ikincisi arka fardaki plaka ledleri çoğunda kavruluyor yada sönüyor normal farda sorun yok lastikler berbat bende gösterge arızası verdi ama garantiden karşılandı başka arkadaşlarda böyle bir sorun olmadı motor dedğim gibi 40 binde ben biraz meraktan vs subaplarla çok oynadım kendim elle ayar vs yaptım o yüzden 3-4 kez subap ayarına soktum motoru hatta 2 kez filan konu açmışımdır foruma lastiklerimi 22 binde değiştirdim bitmediği için zevke değiştirdim :D ilk aldığımda acemiydim 2.vitesle kalkıyordum 1 ile kalkarken kafaya alıyordum motoru 2.vitesle kalkmanın zararını 33 bbinde debraj balatası bittiğinde farkettim 100 tl tas dahil değiştirdim 2 kez dişli takımı attım biri 18 bin diğeri 1 hafta olmadı üstünde gelen zincir dandik çabuk salıyor kendini ön farı iyi ayarlamak lazım güzel göstermesi için yolu şuan hatırladığım bu kadar

gelelim 1 kazam oldu olmadan önceki olayı anlatayım okul zamanı yeni eve taşınmıştık öteki evden eşyaları taşı vs diğer evi temizle okul eşyalarım diğer evde kalmış sabah arkadaşım mesaj attı okul kıyafeti olmadan okula almıyorlar bu gün sınav var kesin gel bende sabahın köründetaktım kaskı atladım motora bşaka hiçbirşey yok çünkü ne giycek zaman vardı nede aklıma geldi neyse çıktım yola yol tek şerit sol taraftada sanayi bölgesi var ben arabanın arkasındayım önümde sol sinyal verdi bende dönücek sandım sonra araba sağ hamle yaptı(sağ tarafta uzun araçların virajı dönmek için bekledikleri yer var) bende heralde arkadan geçmemi bekliyor dedim sol sinyal açtım tam sollamaya çıktım birden dönmeye kalktı döndüğünü gördüğüm anda iyice yatırdım motoru motorun önünü kurtardım sağ tarafta ayaklık bacağım egsozt takıldı bende motordan yüz üstü uçtum yaklaşık hızım 70 km civarı (bu arada araba nedne sağa yanaşmış derseniz orada çukurlar varmış çukurlardan dolayı sağa kaçmş beyffendi) herneyse ben yerde yatıyorum kafada birşey yok düştüğümde gözlerimi açtım sürüklendiğimi gördüm bacağım ağrıyor ellerde be dizde soyuklar var arabadaki şöför geldi kaskımı çıkardı yerden kalkamıyorum ambulans ve polis arandı polis önce geldi yerde yatarken ruhsatını ver dedi verdim motorumun sigortası olduğu hade sigortan geçmiş vs diyor ben var diyorum adam yok diyor her neyse ambulans geldi kaldırdılar sedyeye aldılar serum iğnesi taktılar ama hortumunu takmadılar bide boyunluk taktılar hastaneye geldik kırık çatlak varmı diye röntgen çekildi bişey çıkmadı acilde bekliyorum bundan sonrası rezalet şer.. doktor benden sonra gelen hastallara bakıyor benim yaralara ne pansuman yaptı ne birşey yanımda dikiş attı 3-4 kişiye baktı 1 saate yakın bekledim polis geldi yanıma ifademi aldı alkole baktı yok sonra emniyete gittik ifade alcaklar ya zar zor yürüyorum halen allerim kanlı :) zar zor yürüdük ayakta duramıyorum 2-3 hap vermiş melhemi sürdüğüm gibi daha çok yaktı oda ayrı konu emniyete gittiğimde 18 den küçüksün savcılığa vercen ifadeni tekrar yürüdüm ifadeyi filan verdim adamla ayrıldık olay kapandı

Şimdi benim anlamadığım kaza tutanağını kim tuttu ben yerden kalkamadım kim suççlu değil hiçbir bilgi gelmedi savcı kalemine gittim bilgi yok öyle kaldım mecbur kendi masrafımı kendim karşıladım

kubilay1994
09 Mayıs 2015, 22:37
konu tutar takipteyim

shadowmaster
10 Mayıs 2015, 00:17
Başlığın yeni arkadaşlarımıza yol göstereceğini umduğum için izninle, eğitim ve ekipman durumunu da yazıyorum :cat:

Sahip Olduğum Motorlar :
1- Honda Activa 100 CC (scooter)- 5.000 km ( başlangıç için yeterli, sağlam, güvenilir, ekonomik )
2- Piaggio 250 CC (scooter) - 4.000 km ( otoban dahil problemsiz güç ve sürat, ama otomatik oluşu nedeniyle ani manevra performansı düşük )
3- BMW F 650 Scarver ( tek silindir 650 CC ) - 12.000 km ( mükemmel sağlamlıkta ve dengede bir Alman, kayışlı aktarım, yumuşak, güçlü, tek silindir olduğu için hafif titreşimli )
4- BMW GS 1150 ( 2 silindir 650 CC ) - 3.000 km ( o da bir alman, yatak eksende çalışan motoru ile süper dengeli ve güvenli bir motor, ayağımı yere rahat basamadığım için vazgeçtim )
5- Kawasaki ER6-F - ( 2 silindir 650 CC ) - 17.000 km ( ister turing ister sport olarak mükemmel performansı olan bir motor, güçlü, yüksek torklu, seri ve ekonomik )
6- Kuba Super Light 200 CC ( tek silindir 200 CC ) - henüz 900 km ( sakin, keyifli, rahat, çoooook ekonomik, keşke bir de 2 silindir ve 25-20 beygir civarında olsaydı )

Vukuatlar :
- F-650'yi mıcırda düşük süratte yatırmıştım, ben kaşındım ama yeni dökülmüş mıcırda ne işin var :)
- GS 1150 ile Galata'da durduğum yerde sol ayağımı koyacağım yer çukur olunca olduğum yerde sola yattı motor
- Kaza olarak adlandırılacak başka bir vukuatım yok çok şükür,

Eğitimlerim ;
- İngiltere'de IAM kapalı alan ve uzun yol eğitimleri toplam 6 gün (Police Foundation) - 1992
- Villa Levent Sürücü Kursu özel eğitim 3 gün - 2003
- Yalçın Hoca'dan 1 hafta özel eğitim (yunusların hocasıdır)- 2004
- Honda GS 2 - 2004
- Honda GS 3 - 2005 & 2008

Ekipmanım ;
- Full Face kask
- Yazlık ve kışlık 2 adet CE onaylı korumaları olan mont
- Astarı çıkınca yazlık olabilen tam korumalı motosiklet pantolonu
- Uzun motosiklet çizmesi
- 1 adet yazlık ve 1 adet kışlık eldiven / tam parmak ve sert korumalı
- 1 adet mont içine Zardona uzun sırt koruma

Ege Anıl EFE
10 Mayıs 2015, 02:09
aynı yaştayız bro daha önceki konulardan hatırlıyorum yanlış olmadıysa 98lisin sanırım

98 Nisan Abim :)


İlk Motorunuz Neydi? CB 125E

Kaç Km Yol Yaptınız? 5600 km kadar oldu.

Bu Motor Hakkındaki Tavsiyeleriniz Nelerdir? Motor klasik Türk kızı gibi tam bir kezban, sabahları çalışmak için baya nazlı olur. 6 ay da bir muayyen günü vardır. Üst devirlerde hatırı sayılır bir dırdır yapar. Uzun (süreli/yola) çıkarsan kim kimin üstünde belli olmaz. Arka amortisör bir rahat vermez. Ama yinede seversin. Dedim ya Türk kızı.

Hiç Kazanız Oldu mu? Evet yırtık dondan yola fırlayan bir vatandaş nedeniyle ufak bir kazam oldu. 0 ekipman 0 yaralanma ile.

İkinci Motorunuz Oldu mu/Var mı? Olacak Duke 390 la ciddi düşünüyoruz.

Abi Ne güzel anlatmışsın öyle :)


Merhaba İlk motorum mondial drift 125 şuan 40 bin km deyim başlangıç motoru olarak alınabilir kronik sorunu yok kolay kolay arıza vermez ve üzmez gelelim bende ve arkadaşlarda yaşadığımız sıkıntılar birincisi forumda bazı arkadaşlarda depodaki vanadan benzin çok az benzin sızması gibi sıkılınca geçmişti ikincisi arka fardaki plaka ledleri çoğunda kavruluyor yada sönüyor normal farda sorun yok lastikler berbat bende gösterge arızası verdi ama garantiden karşılandı başka arkadaşlarda böyle bir sorun olmadı motor dedğim gibi 40 binde ben biraz meraktan vs subaplarla çok oynadım kendim elle ayar vs yaptım o yüzden 3-4 kez subap ayarına soktum motoru hatta 2 kez filan konu açmışımdır foruma lastiklerimi 22 binde değiştirdim bitmediği için zevke değiştirdim :D ilk aldığımda acemiydim 2.vitesle kalkıyordum 1 ile kalkarken kafaya alıyordum motoru 2.vitesle kalkmanın zararını 33 bbinde debraj balatası bittiğinde farkettim 100 tl tas dahil değiştirdim 2 kez dişli takımı attım biri 18 bin diğeri 1 hafta olmadı üstünde gelen zincir dandik çabuk salıyor kendini ön farı iyi ayarlamak lazım güzel göstermesi için yolu şuan hatırladığım bu kadar

gelelim 1 kazam oldu olmadan önceki olayı anlatayım okul zamanı yeni eve taşınmıştık öteki evden eşyaları taşı vs diğer evi temizle okul eşyalarım diğer evde kalmış sabah arkadaşım mesaj attı okul kıyafeti olmadan okula almıyorlar bu gün sınav var kesin gel bende sabahın köründetaktım kaskı atladım motora bşaka hiçbirşey yok çünkü ne giycek zaman vardı nede aklıma geldi neyse çıktım yola yol tek şerit sol taraftada sanayi bölgesi var ben arabanın arkasındayım önümde sol sinyal verdi bende dönücek sandım sonra araba sağ hamle yaptı(sağ tarafta uzun araçların virajı dönmek için bekledikleri yer var) bende heralde arkadan geçmemi bekliyor dedim sol sinyal açtım tam sollamaya çıktım birden dönmeye kalktı döndüğünü gördüğüm anda iyice yatırdım motoru motorun önünü kurtardım sağ tarafta ayaklık bacağım egsozt takıldı bende motordan yüz üstü uçtum yaklaşık hızım 70 km civarı (bu arada araba nedne sağa yanaşmış derseniz orada çukurlar varmış çukurlardan dolayı sağa kaçmş beyffendi) herneyse ben yerde yatıyorum kafada birşey yok düştüğümde gözlerimi açtım sürüklendiğimi gördüm bacağım ağrıyor ellerde be dizde soyuklar var arabadaki şöför geldi kaskımı çıkardı yerden kalkamıyorum ambulans ve polis arandı polis önce geldi yerde yatarken ruhsatını ver dedi verdim motorumun sigortası olduğu hade sigortan geçmiş vs diyor ben var diyorum adam yok diyor her neyse ambulans geldi kaldırdılar sedyeye aldılar serum iğnesi taktılar ama hortumunu takmadılar bide boyunluk taktılar hastaneye geldik kırık çatlak varmı diye röntgen çekildi bişey çıkmadı acilde bekliyorum bundan sonrası rezalet şer.. doktor benden sonra gelen hastallara bakıyor benim yaralara ne pansuman yaptı ne birşey yanımda dikiş attı 3-4 kişiye baktı 1 saate yakın bekledim polis geldi yanıma ifademi aldı alkole baktı yok sonra emniyete gittik ifade alcaklar ya zar zor yürüyorum halen allerim kanlı :) zar zor yürüdük ayakta duramıyorum 2-3 hap vermiş melhemi sürdüğüm gibi daha çok yaktı oda ayrı konu emniyete gittiğimde 18 den küçüksün savcılığa vercen ifadeni tekrar yürüdüm ifadeyi filan verdim adamla ayrıldık olay kapandı

Şimdi benim anlamadığım kaza tutanağını kim tuttu ben yerden kalkamadım kim suççlu değil hiçbir bilgi gelmedi savcı kalemine gittim bilgi yok öyle kaldım mecbur kendi masrafımı kendim karşıladım

Allah korumuş abim,Allah başka kaza vermesin. Geçmiş olsun :)


Başlığın yeni arkadaşlarımıza yol göstereceğini umduğum için izninle, eğitim ve ekipman durumunu da yazıyorum :cat:

Sahip Olduğum Motorlar :
1- Honda Activa 100 CC (scooter)- 5.000 km ( başlangıç için yeterli, sağlam, güvenilir, ekonomik )
2- Piaggio 250 CC (scooter) - 4.000 km ( otoban dahil problemsiz güç ve sürat, ama otomatik oluşu nedeniyle ani manevra performansı düşük )
3- BMW F 650 Scarver ( tek silindir 650 CC ) - 12.000 km ( mükemmel sağlamlıkta ve dengede bir Alman, kayışlı aktarım, yumuşak, güçlü, tek silindir olduğu için hafif titreşimli )
4- BMW GS 1150 ( 2 silindir 650 CC ) - 3.000 km ( o da bir alman, yatak eksende çalışan motoru ile süper dengeli ve güvenli bir motor, ayağımı yere rahat basamadığım için vazgeçtim )
5- Kawasaki ER6-F - ( 2 silindir 650 CC ) - 17.000 km ( ister turing ister sport olarak mükemmel performansı olan bir motor, güçlü, yüksek torklu, seri ve ekonomik )
6- Kuba Super Light 200 CC ( tek silindir 200 CC ) - henüz 900 km ( sakin, keyifli, rahat, çoooook ekonomik, keşke bir de 2 silindir ve 25-20 beygir civarında olsaydı )

Vukuatlar :
- F-650'yi mıcırda düşük süratte yatırmıştım, ben kaşındım ama yeni dökülmüş mıcırda ne işin var :)
- GS 1150 ile Galata'da durduğum yerde sol ayağımı koyacağım yer çukur olunca olduğum yerde sola yattı motor
- Kaza olarak adlandırılacak başka bir vukuatım yok çok şükür,

Eğitimlerim ;
- İngiltere'de IAM kapalı alan ve uzun yol eğitimleri toplam 6 gün (Police Foundation) - 1992
- Villa Levent Sürücü Kursu özel eğitim 3 gün - 2003
- Yalçın Hoca'dan 1 hafta özel eğitim (yunusların hocasıdır)- 2004
- Honda GS 2 - 2004
- Honda GS 3 - 2005 & 2008

Ekipmanım ;
- Full Face kask
- Yazlık ve kışlık 2 adet CE onaylı korumaları olan mont
- Astarı çıkınca yazlık olabilen tam korumalı motosiklet pantolonu
- Uzun motosiklet çizmesi
- 1 adet yazlık ve 1 adet kışlık eldiven / tam parmak ve sert korumalı
- 1 adet mont içine Zardona uzun sırt koruma

Çok Teşekkür ederim Abim,Tamda bizlere yardımcı olabilecek şekilde yorumlamışsın :) Ellerine sağlık sayın abim.

shadowmaster
10 Mayıs 2015, 02:12
Bu arada BMW GS 1150, 1149 CC, yanlış yazmışım :)

Ege Anıl EFE
10 Mayıs 2015, 13:03
Bu arada BMW GS 1150, 1149 CC, yanlış yazmışım :)

Sorun Değil Hocam :)

melihbesikci
10 Mayıs 2015, 15:39
İlk Motorunuz Neydi? RKS Titanic 150.

Kaç Km Yol Yaptınız? 5 bini geçtim, mutluyum :cherry: Haftanın 5 günü kullanıyorum, elim ayağım. İş ve okula gidip gelmek için aldım, 1 saat 15 dakika alan yolum yarım saate indi. Trafik yok, yakıt derdi yok, park derdi yok. Arkasına bir de 45 litrelik topcase taktım, her ne kadar pek şekilli görünmesem de, şekil ve hız konusu hiç umrumda olmadığı için sorun yok. Kask, dizlik mont ve eldiveni içine tıkıyorum, ceketimi alıyorum ve devam ediyorum :king:

Bu Motor Hakkındaki Tavsiyeleriniz Nelerdir? Memnunum, bi problem çıkarmadı. Tabi zorlamadan, sakin kullanıyorum. 8 bin deviri pek geçmem. Tıkır tıkır yollardayız :rendeer: Titreşimi çok az, rahatsız etmiyor, az yakıyor (haftalık 20 liralık benzin yetiyor, tabi dediğim gibi sakin kullanırım hep). Yolda sağı düştü, solu koptu, yağı aktı gibi problem yaşamadım inşallah da yaşamam. Tek kötü yanı ikinci elinin zayıf olması, bu da aslında benim gibi motoru alıp uzun süreler kullanacaklar için, satın alma kısmında bir artı. Cidden iyi bir fiyata aldım motorumu.

Hiç Kazanız Oldu mu? Bir iki kere düşmüşlüğüm var, acemilikten. Birinde gece dönüşte yere dökülmüş yağ göletini görmedim, fıyy kaydım. İkincisinde yağışlı havada arka tekerleğim tramvay yolunun rayına geldi, fıyy uçtum. Ama her ikisinde de çok yavaştım (10-20 km/h) bu yüzden kalkıp devam ettim. Ama yağ olayında, kaskın montun ve eldivenin önemini kavradım, her ne kadar yavaş olsam da omzumun üstüne düşüp kafamı yere çarptım, ellerim yere sürtündü durana kadar. Tabi ekipmanım tamdı, eğer biri eksik olsaydı hoş olmazdı. Ama yarasız-fazla bi masraf olmadan atlattım.

İkinci Motorunuz Oldu mu/Var mı? Hayır, ama aklımda MT 07 veya Ducati 696 var. Bir yanım da crossrunner ile bi Türkiye turu yapmalısın diyor. Ama para yok. En önemlisi tecrübe de yeterli değil. Seneye bir 15-20 bini devirince bakacağız :thumleft:

Özet: Tam ekipman olmadan bu mereti sürmeyin! Sakın ama sakın. Küçük hacimli motorlarla başlayın. Ben acaba yetermi derken, şu 13 beygirlik cücükle ilk sürüşümde "hooo noluyo lan uçuyoruz!" dedim. O gaz kolu hiç öyle değil, 150lik falan, acayip gidiyor valla. Araba ile 170-180 ile stabil giderim. Motorla 90'ı geçince tedirginlik yaşıyorum. Çok farklı, kesinlikle dikkat edin. Ekipmanda çok ucuza kaçmayın, en azından bir alt sınırınız olsun kalite konusunda. Bunun dışında kimseyle takışmayın, yol verin.

Tekeriniz düz bassın! :thumleft:

Ege Anıl EFE
11 Mayıs 2015, 20:19
İlk Motorunuz Neydi? RKS Titanic 150.

Kaç Km Yol Yaptınız? 5 bini geçtim, mutluyum :cherry: Haftanın 5 günü kullanıyorum, elim ayağım. İş ve okula gidip gelmek için aldım, 1 saat 15 dakika alan yolum yarım saate indi. Trafik yok, yakıt derdi yok, park derdi yok. Arkasına bir de 45 litrelik topcase taktım, her ne kadar pek şekilli görünmesem de, şekil ve hız konusu hiç umrumda olmadığı için sorun yok. Kask, dizlik mont ve eldiveni içine tıkıyorum, ceketimi alıyorum ve devam ediyorum :king:

Bu Motor Hakkındaki Tavsiyeleriniz Nelerdir? Memnunum, bi problem çıkarmadı. Tabi zorlamadan, sakin kullanıyorum. 8 bin deviri pek geçmem. Tıkır tıkır yollardayız :rendeer: Titreşimi çok az, rahatsız etmiyor, az yakıyor (haftalık 20 liralık benzin yetiyor, tabi dediğim gibi sakin kullanırım hep). Yolda sağı düştü, solu koptu, yağı aktı gibi problem yaşamadım inşallah da yaşamam. Tek kötü yanı ikinci elinin zayıf olması, bu da aslında benim gibi motoru alıp uzun süreler kullanacaklar için, satın alma kısmında bir artı. Cidden iyi bir fiyata aldım motorumu.

Hiç Kazanız Oldu mu? Bir iki kere düşmüşlüğüm var, acemilikten. Birinde gece dönüşte yere dökülmüş yağ göletini görmedim, fıyy kaydım. İkincisinde yağışlı havada arka tekerleğim tramvay yolunun rayına geldi, fıyy uçtum. Ama her ikisinde de çok yavaştım (10-20 km/h) bu yüzden kalkıp devam ettim. Ama yağ olayında, kaskın montun ve eldivenin önemini kavradım, her ne kadar yavaş olsam da omzumun üstüne düşüp kafamı yere çarptım, ellerim yere sürtündü durana kadar. Tabi ekipmanım tamdı, eğer biri eksik olsaydı hoş olmazdı. Ama yarasız-fazla bi masraf olmadan atlattım.

İkinci Motorunuz Oldu mu/Var mı? Hayır, ama aklımda MT 07 veya Ducati 696 var. Bir yanım da crossrunner ile bi Türkiye turu yapmalısın diyor. Ama para yok. En önemlisi tecrübe de yeterli değil. Seneye bir 15-20 bini devirince bakacağız :thumleft:

Özet: Tam ekipman olmadan bu mereti sürmeyin! Sakın ama sakın. Küçük hacimli motorlarla başlayın. Ben acaba yetermi derken, şu 13 beygirlik cücükle ilk sürüşümde "hooo noluyo lan uçuyoruz!" dedim. O gaz kolu hiç öyle değil, 150lik falan, acayip gidiyor valla. Araba ile 170-180 ile stabil giderim. Motorla 90'ı geçince tedirginlik yaşıyorum. Çok farklı, kesinlikle dikkat edin. Ekipmanda çok ucuza kaçmayın, en azından bir alt sınırınız olsun kalite konusunda. Bunun dışında kimseyle takışmayın, yol verin.

Tekeriniz düz bassın! :thumleft:

Özet kısmı yeter de artar bile. Ellerine sağlık abim.Allah başka kaza bela vermesin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:38 ----------

Yok mu başka tecrübesini anlatacak..? Ölecek konu. :pale: