PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Çift vites atmak



ahmet0021
08 Mayıs 2015, 16:05
Ybr den çok memnunum ama çok vites istiyor. Bende 2. Viteste kalkıyorum hızlanınca bazen direk 4 e atıyorum sonra 5 e bunun zararı varmı.

sinansari_fb
08 Mayıs 2015, 16:25
Aynı şekilde bende arkadaşın ybr de bu şekilde kullanıyorum, devir yüksek olduğunda vites değiştirince motor boğulmuyor sıkıntıda yaşanmıyor. çokda sorun olacağını sanmıyorum.

rebel_punto
08 Mayıs 2015, 16:27
2. viteste kalkıyorsun, ordan direk 4 e...

İyiymiş. İlerde boşuna büyük motor almaya kalkma. Motor yetmedikçe arka dişliyi küçült. Şaka değil tşkda geçmiyorum.

2006 ybrem de arka dişliyi az ufaltmıştım. Vites oranları uzadı. Tek kişi sorun olmuyor ama özellikle rampa çıkarken 2 kişi boğulup kalıyor.

sinansari_fb
08 Mayıs 2015, 16:32
ben bu arada 1,2 devir yüksekken sonra 4 geçiyorum.

fatih.
08 Mayıs 2015, 17:19
2. viteste motor kaldırmak
yanlış yapıyorsun 4 ile kalkış yapman lazım
seni yaklaşık bir dakika idare eder

Ertugyigit
08 Mayıs 2015, 17:55
Yalnız şanzımanı elinize alırsanız görürsünüz bikaç bin km sonra. Adamlar niye 1.ci vites yapmış o zaman direk herkes 2 ile kalksın 1.ci vites komple silinsin tarihten :D

mterayes26
08 Mayıs 2015, 18:01
Yalnız şanzımanı elinize alırsanız görürsünüz bikaç bin km sonra. Adamlar niye 1.ci vites yapmış o zaman direk herkes 2 ile kalksın 1.ci vites komple silinsin tarihten :D



Hİçbirşey olmaz sadece balatayı

Nikkfurie
08 Mayıs 2015, 18:12
düz yolda artcisiz sorun olmaz 3 le bile kalkar yürür ..alışkanlık edinip 2 ile rampada kalkmaya çalışma debriyaji yakarsin

kinqdai
08 Mayıs 2015, 18:46
Vallahi bir kere yanlışlıkla 3. vitesde kalktım, keşki motorun 1. vitesi böyle olsun dedim ya nasıl sünüyor, nasıl gidiyor vites budur dedim. Büyük motorların en güzel özelliği 1. vitesleri bizim 3.,4. vitesimiz kadar sünüyorlar bende en çok onu seviyorum.

Vites atma konusunda sürekli yapıyorsan 2. viteste kalkma işini sıkıntı çıkartır, ama çift vites filan sıkıntı çıkartmaz devirini bulduktan sonra.

bkrsnmz
08 Mayıs 2015, 19:20
Ehliyet sınavında vites göstergesi bozuktu ekran bir geliyor bir gidiyordu :) Vitesin kaçta olduğunu unuttum 4. Viteste kalkıp sonradan vites düşürmüştüm :mrgreen:

arda4
08 Mayıs 2015, 20:00
Amacı dışında kullanırsan YBR çok vites ister.

1. viteste motoru kaldır, motor kalkar kalkmaz heme üst viteslere attır. Oldu bitti.

Zaten belirli bir süre sonra refleks haline gelmesi lazım, düşünmeden yapıyor olman lazım.

Ahmanamra
08 Mayıs 2015, 20:07
Valla adamlar boşuna sıraya koymamışlar onu diycem ama sm ve mx lerde virajlarda back it in bolca yapılır. 2 Vites birden düşürüp arka tekeri kaydırarak guç kaybetmeden yola devam ederler. Dezavantajlarıysa sanzımana ve iletim organlarına ekstra yük bindirmek ve ömürlerini yemek.Yüksek vitesle kalkmak ise debriyaj yemesinin yanı sıra düşük torktan öturude piston ezme denilen olaya sebep olabilir ama bunun ne gibi bir zararı var bilmiyorum :D

ahmetkorkmaz
08 Mayıs 2015, 20:37
Debriyajın çabuk biter, motor ve şanzıman ömrü kısalır.

Kısaca kendine maddi yara açarsın. :)

Bir tavsiye olarak o motoru satarken "kapalı garaj motoru" veya "pırıl pırıl" gibi ifadeler kullanmadan sat.

Sepetçioğlu
08 Mayıs 2015, 21:12
Ön dişliyi 15 diş yap :cat:
Ben yapmıştım, çok iyi oldu çokta güzel oldu :queen:

Mengu16
08 Mayıs 2015, 23:25
Çifter çifter atın vitesleri ondan sonra şanzımandan bir dişli kırılırsa çifte telli oynayın. Şanzımanı değiştirmenin yağ değiştirmek gibi bişey olmadığını öğrenmiş olursunuz. Ondan sonra motor komple söküldüğü için bi kere silindirden ayrılan pistondan hayır gelmeyeceğini verim alamayacağınızı da öğrenirsiniz 100 lira silndir setine gider. sonuç olarak kendiniz yapsanız bile manyeto çektirmesi dahil 250-300 lira bi para gider usta yaparsa 600 lira.

gkhantaskin
09 Mayıs 2015, 00:27
Çifter çifter atın vitesleri ondan sonra şanzımandan bir dişli kırılırsa çifte telli oynayın. Şanzımanı değiştirmenin yağ değiştirmek gibi bişey olmadığını öğrenmiş olursunuz. Ondan sonra motor komple söküldüğü için bi kere silindirden ayrılan pistondan hayır gelmeyeceğini verim alamayacağınızı da öğrenirsiniz 100 lira silndir setine gider. sonuç olarak kendiniz yapsanız bile manyeto çektirmesi dahil 250-300 lira bi para gider usta yaparsa 600 lira.
Usta beni güldürdün allah ta seni güldürsün:D

ahmet0021
09 Mayıs 2015, 07:51
Artçıyla zaten 2dekalkılmaz yokuştada öyle.

pcmnyk
09 Mayıs 2015, 10:26
O taktik duz yolda ve yokus assa ise yarar yokusta 2 de kaldir bakalim kalkiyormu sonra hadi kaldirdin diyelim direk 4 cek vitesi bakalim gidicekmi ))

efendy06
09 Mayıs 2015, 10:39
1. vites kalkış işine yarar. İlk kalkışta baskı balatayı yormadan kalkış yapmamızı sağlar. 2. viteste hatta 3. viteste bile kalkış yapılabilir hatta gücü yerinde bir motorda 4. vites bile biraz zorlanarak olur ancak, bu sırada debriyajı çok yavaş bırakırız, bu da balatayı yer. Sonra gidip yeni balata taktırırız.

Netice, bütün vitesleri kullanmak, kalkışları 1. viteste yapmak.

Önemli not, fark etmeyiz ancak bu küçük hacimli motorlar çok zorlanıyor 2. viteste kalkışta. Motora da zarar veriyor. Tabi 2. viteste kalktın al bozuldum demiyor ancak motor ömrünü ciddi oranda düşürdüğünü biliyorum.

serkani
09 Mayıs 2015, 19:17
Zararı olmaz niye olsun. Bence kalkış dahil sürekli 4. viteste kullan. Japon gereksiz üç vites daha koymuş zaten, ne yaparsın, iş bilmezlik işte...

:farao: :farao: :farao: