PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Detaylı Motosiklet Bakımı



xcom
05 Mayıs 2015, 01:39
Herkese merhaba.. önce durumu anlatıp sonra sizden fikir isteyeceğim..


Şuan kullandığım motor 22bine geldi ve ilk sahibiyim 1000-6000-12000-18000-19,5k-21,5k da yağ filtresi ve yağını değiştirdim

12k da hava filtresi de değişti,18k da balatalar değişti 21,5 te eksantirik gergi yayım garantiden değişti.. Zinciri temizlerim, gererim, yağlarım, gaz boşluğu, debriyaj ayarı, yıkanınca wd 40 vs.. bunlar zorunluluk zaten bunları yapıyorum ama servislerde yeterli özeni göremiyorum ve fahiş işçilik fiyatları alınmakta.. bakıma gidildiğinde yağ ve yağ filtresi zinciri temizle ve yağla tamam başka bişi yok.. soğutma suyuna bile ben söyleyince bakıyorlar yoksa ona da bakmayacaklar..

gönlümde kawasaki er6f var malum euro yürü ya kulum dedi benim hayaller suya düştü para biriktirmeye devam 3-4 yıl daha bu motorumla birlikteyim kredi çekmeyi düşünmüyorum bu sebeple..

motorun başka neleri değişiyor ve belli kmleri varmı? genellikle kitapçıkta yazıyor ama yazmayan şeylerde var mesela;

Yağ ve yağ filtresi bu Allah'ın emri zaten:queen:
Hava filtresi,akü,buji,balatalar,tekerlek rulmanları,arka tekerin iç göbeğindeki kaplin,zincir kaydırıcıları, gidon rulmanları,soğutma sıvısı,fren hidrolikleri,yakıt hattı temizliği, motorun sıkılması gereken yerleri,subap ayarı,debriyaj balatası,zincir ve dişliler,ön amortisör yağı,arka amortisörün gazının alınması,eksantirik zinciri...

şimdilik aklıma gelenler bunlar..motoruma bindiğim sürece hiçbirşeyi eksik olsun istemiyorum kaymak gibi çalışıp yürümesini bir sorun ve arıza çıkartmamasını istiyorum atladığım unuttuğum başka önemli şeyler var ise söylerseniz yada başka bir tavsiyeniz var ise çok memnun olurum..

Not:Teknik bilgim var ama el becerim yok söküp takma işlerinde.. Bir usta bulup ona gidicem artık benim yerime o söküp takacak ama neyin nerde ne zaman değişmesi gerekiyor net bilirsem ustaya gittiğimde sıkıntı çekmem en azından..

Vakit ayırdığınız için şimdiden teşekkür ediyorum..

ogzcngdk
05 Mayıs 2015, 01:46
zaten değişecek veya ayar yapılacak her şeyi sen yazmışsın :)

periyodik olarak buji, hava filtresi, yağ ve yağ filtresi değiştirmen gerekiyor. diğer yazdığın şeylerin her hangi bir km ile ifade edemeyiz, zamanı geldiğinde gereken yapılır. eğer motor fazla yakmıyorsa kulağına normal olmayan bir ses gelmiyorsa çok fazla kurcalamaya gerek yok bence

hayabussa
05 Mayıs 2015, 03:43
aslında bir başlık olsa her motor parçası için, rulman su kadar kmde değişir, şu şartlarda zarar görür yada uzun ömürlü olur gibi baştan sona her parçayı detaylı açıklasa ne güzel olur, oradaki kmlere gelince değiştirir geçeriz :D

MotorKafa
05 Mayıs 2015, 08:48
Benim de derdim aynı senin gibi. Yağ, yağ filtresi, buji, hava filtresi, şaft yağı... Bunları kendim değiştiriyorum ama başka ne yapmam gerek bilmiyorum. Kitapçıkta da bir şey yazmıyor. Motor 52.000'e geldi. Hangi servise, hangi ustaya götürsem saat gibi tıkır tıkır diyor. Ama bana sürekli bir şeyler eksik gibi geliyor...

xcom
28 Mart 2017, 01:41
Yeni konu açıp hortlatmayacağım o yüzden burdan devam

24 bin de yağ ve filtre, hava filtresi, buji, arka tekerlek kaplin ve fren hidrolikleri değişti
30 binde yağ ve yağ filtresi
34 binde yağ ve yağ filtresi
36 binde yağ ve yağ filtresi, hava filtresi, tekerlek rulmanları, zincir ve dişli seti did takıldı
38 küsür binde statör yaktım orjinal statör ve yeni bs akü takılıp yağ ve filtre tekrar değişti.
40 binde yağ ve yağ filtresi, hava filtresi değişti

son bakımda honda drd ye gittim genel bi kontrol yaptılar.. gidon rulmanı ön furş denilen yerin değişmesi gerektiği bu parçanın fiyatı 280tl işçiliği ise 300tl dediler..
balatalarımın ikisininde bitmek üzere olduğu arka balata 109tl ön balata 104 gibi bişiler söylemişlerdi.. radyatör soğutma suyu ve fren hidroliklerinin de değişmesi gerektiğini söylediler bunlara girersem 800-900 civarı bişi tutacak bana biraz pahalı geldi ayrıca gidon rulmanı gerçekten pahalı imiş.. yabancı sitelerden de baktım misal;

http://www.partzilla.com/parts/search/Honda/Motorcycle/2013/CBR250R+3AC/STEERING+STEM/parts.html

http://www.bikebandit.com/oem-parts/2012-honda-cbr250r-steering-stem/o/m154691sch802209



Ukalalık olarak algılamazsanız eğer o rulman % 90 arızalı değildir, yıkanıp temizleyip yağlanırsa eski performansını sağlayabilir.
Tozdan kirden sakızlaşmış gres direksiyonu kazık gibi yapabiliyor, size fikir vermesi için önerim bir zincir temizleme spreyi
(ucunda ince pipet olan daha iyi olur) ile sökmeden temizleyip yumuşadığını hissederseniz daha sağlıklı karar verebilirsiniz.
Sonrasında söküp yağlamayı veya değiştirmeyi bu test sonrası yapmanızı öneririm.
Ayrıca rulmanı söküp bir rulmancıdan temin edebilirsiniz ( tanesi 5 TL bile diyebilirler)

Sağlıcakla kalınız.


demiş ihtiyar abimiz... şimdiiiii.. gidondan ses geliyor sürerken böle fare viyaklaması gibi.. havaya kaldırıp baktım kontrol ettim... ortada düz duruyor, ama sağa yada sola çevirirken biraz tutuyor sonra salıyor yani değişmesi lazım gibi.. tanıdık bir motosiklet ustam yok... hani olsa sökse ben rulmanı sirkecide daha kaliteli olan nachi falan bulsam öle taksak ama mümkün değil gibi... servise de o kadar para vermek istemiyorum işin doğrusu.. bu konuda bana yardımcı olabilecek istanbul da işini düzgün yapan güvendiğiniz bir usta varmı acaba? teşekkürler..

hasmet
28 Mart 2017, 03:32
Subap aralığı ayarı eksik. Önemlidir.

Yağ, filtre zaten kolay. Fren hidroliği ve antifriz değişimini de kendiniz yapabilirsiniz.

Açıkçası subap aralığı ayarı dışında, ki o da shim'li ise sadece, çok servise uğramaya gerek yok. Lastik, rulman, zincir vs. zamanı gelince değiştirilir tabi; ki zaten belli eder.

xcom
28 Mart 2017, 13:40
Subap aralığı ayarı eksik. Önemlidir.

Yağ, filtre zaten kolay. Fren hidroliği ve antifriz değişimini de kendiniz yapabilirsiniz.

Açıkçası subap aralığı ayarı dışında, ki o da shim'li ise sadece, çok servise uğramaya gerek yok. Lastik, rulman, zincir vs. zamanı gelince değiştirilir tabi; ki zaten belli eder.

sağol abi teşekkür ederim.. en kısa zamanda baktıracağım hepsine