PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Buji Konusunda Tavsiye



oggomoggo
28 Nisan 2015, 18:48
Kullandığım Honda CB 125 e kataloğunda NGK CPR7EA-9 standart, CPR8EA-9 ise uzun süre yüksek hızlarda sürüş için şeklinde önerilmiş.
Acaba CRP8EA-9 kullansam bir sıkıntı olur mu.
Sonuçta sürekli uzun süreli yüksek hızda kullanamayacağım.
Aramalarımda net bir sonuca ulaşamadım.Bilgisi olan arkadaş var ise aydınlatırsa memnun olurum.

hakanens
28 Nisan 2015, 19:16
Ben servisten geçen bujı aldım verdikleri buji CPR8EA-9 buydu. Zaten üzerinden çıkanda bu.

serkani
28 Nisan 2015, 19:39
Sevgili oggomoggo, öncelikle sanırım neyi nasıl arayacağını bilmediğini belirtmek isterim, yahut arama yapmayı tam beceremedin belki, neyse sana yanıt yazacağım.

Sorduğun sorudaki bujiler arasındaki fark çalışma sıcaklıkları ile ilgili. Senin de sorduğun örnekteki gibi aynı seride lakin farklı kodlamadaki bujiler çalışma sıcaklıklarına göre ısıyı alış ve dağıtışları, yapıları biraz faklılık gösterir. Bunu daha iyi anlaman için birkaç resim koyuyorum;


https://www.ngk.de/typo3temp/_processed_/csm_ngk_zuendkerze_waerme-wert-abfluss_tr_732a490912.jpg

http://www.ngk.de/uploads/tx_templavoila/ngk_optimale_temperaturfenster_zuendkerzen_tr_01.j pg

http://www.ngk.de/uploads/tx_templavoila/ngk_waermeabgabe_zuendkerze_tr_03.jpg



Sonuç: evet her iki bujiyi de kullanabilirsin, sorun olmaz.


Daha geniş bilgi için ilgili bağlantı;

https://www.ngk.de/tr/ayrintilariyla-teknoloji/bujiler/sicaklik-davranisi/

oggomoggo
29 Nisan 2015, 11:17
Bilgilendirme için çok teşekkür ederim. Araştırma konusunda haklısınız. Benim düşüncem şu şekildeydi: Konu ile ilgili tecrübem olmadığından dolayı teknik açıklamadan çok tecrübesi olan arkadaşlardan geri dönüş alabilmekti. Ama sizin açıklamalarınız sonucunda aklımda soru işartei kalmadı. Emeğinize sağlık.

bassturbin
29 Nisan 2015, 11:36
Sorun olur arkadaşım SORUN OLUR...Rastgele buji numarası değiştirilmez, fazla sıcak buji takılırsa veya yanlış sıcaklıkta buji pistona zarar verir hatta sizin motor için söylemiyorum ama pistonda delik bile açılır, o işler rastgele olmuyor bol keseden sallamakla.Standart neyse onu kullanacaksınız gerçekten fazla gaz açıp uzayacaksanız klavuzdaki xxx numaralı bujiyi takıcaksınız.

Yüksek hızda yanan yakıt ve yağ (çok düşük oranda yağda yanar) daha fazla kurum yapar bujinin üzerinden bu kurum silinmez temizlenmezse (söküp elle değil motor kendisi yapıyor bu işi yanarken) ateşleme sorunları çıkar yakıt sarfiyatı artar tekleme zor çalışma vs vs olur.

Fazla gaz açılınca fazla benzin yanar bujiyi bu benzin yanarken temizler sizin CPR8EA-9 ''8'' numaralı orta sıcaklıktaki buji çok fazla kurumu temizleyip üzerinden atacağından ve buna oranla fazla ısınacağından bir numara büyük sıcaklık numaralı CPR9EA-9 ''9'' (soğuk buji) takmalısınız demişler...

İşin aslı doğru düzgün bakılırsa bujilerin nasıl durumda çıktığına bakarak veya buji testi yaparak bunu anlayabilirsiniz veya ne denmişse o kullanılır.Fotoğraf örnektir sizinki böyle olur demek için söylemiyorum ne çıktıysa üzerinden ne denmişse onu kullanın diye söylüyorum.Sorun olursa motorunuzda sorun olmaz diyen arkadaş masrafları karşılar :)

Sizin motorunuz için söylemiyorum dediğim açıklamalar, normal kullanıcı olup motorunuzun deli bir performansa sahip olmadığına oranla kullandığım cümlelerdir...

http://i.hizliresim.com/0qqqQW.jpg (http://hizliresim.com/0qqqQW)

serkani
29 Nisan 2015, 12:47
Öncelikle arkadaş motosikletini yormadan kullanan bir kullanıcı mesajında belirtmiş. Öte yandan seçim rastgele değil, el kitabında belirtilen modeller arasından yapılıyor, aynı serinin iki bujisi.

Öte yandan burada 18.000 d/d çeviren, ester katkılı yağlarla pistlerde kullanılan litrelik bir mekanikten bahsetmiyoruz. 125cc bir motosikletten bahsediyoruz.

Uygun olmayan, alakasız bir buji kullanımı elbette motora zarar verebilir, yahut tavsiye edilenden daha yüksek oktanlı benzin kullanmak silindir tepelerini aşındırır. Lakin konu bunlar değil, verdiğiniz piston fotoğrafının soruyu soran arkadaşın 125cc'lik motosikleti ile de hiç ilgisi yok.

Zaten hakanens isimli kullanıcı da servisten ilgili bujiyi verdiklerini ve üzerinden çıkan bujinin de aynı olduğunu yazmış, daha neyi konuşuyorsunuz anlamadım. Mesele aslında hakanens'in mesajı ile kapanmış, ben bilgi paylaşımı olsun diye mesaj yazdım.

Konuyla ilgili türden bir örneğiniz varsa bence onu paylaşın, yani 125cc bir motosiklete el kitabında önerilen bujilerin arasından herhangi birini takmaktan ötürü bahsettiğiniz türden piston sorunları vs gibi sorun yaşayan varsa hodri meydan diyorum.

Nokta.

santo78
29 Nisan 2015, 12:49
Problem olmaz.

bassturbin
29 Nisan 2015, 13:39
Öncelikle arkadaş motosikletini yormadan kullanan bir kullanıcı mesajında belirtmiş. Öte yandan seçim rastgele değil, el kitabında belirtilen modeller arasından yapılıyor, aynı serinin iki bujisi.

Öte yandan burada 18.000 d/d çeviren, ester katkılı yağlarla pistlerde kullanılan litrelik bir mekanikten bahsetmiyoruz. 125cc bir motosikletten bahsediyoruz.

Uygun olmayan, alakasız bir buji kullanımı elbette motora zarar verebilir, yahut tavsiye edilenden daha yüksek oktanlı benzin kullanmak silindir tepelerini aşındırır. Lakin konu bunlar değil, verdiğiniz piston fotoğrafının soruyu soran arkadaşın 125cc'lik motosikleti ile de hiç ilgisi yok.

Zaten hakanens isimli kullanıcı da servisten ilgili bujiyi verdiklerini ve üzerinden çıkan bujinin de aynı olduğunu yazmış, daha neyi konuşuyorsunuz anlamadım. Mesele aslında hakanens'in mesajı ile kapanmış, ben bilgi paylaşımı olsun diye mesaj yazdım.

Konuyla ilgili türden bir örneğiniz varsa bence onu paylaşın, yani 125cc bir motosiklete el kitabında önerilen bujilerin arasından herhangi birini takmaktan ötürü bahsettiğiniz türden piston sorunları vs gibi sorun yaşayan varsa hodri meydan diyorum.

Nokta.

Fotoğraf olabilecek yanlış parça kullanımı ile alakalıdır örneklendirmek içindir anlayana tabiki; 125 cc dede aynı işi gören buji vardır 1000 cc dede aynı işi gören buji vardır.

Neden klavuzda hızlı kullanacaksanız farklı sıcaklıkta buji kullanın demiş?Siz saha iyi biliyorsanız motoru üretenlerden, hondandan, isteyen dilediğini yapsın, klavuzda söylenenin tersini öneriyorsunuz , kaç tane motor ürettiniz bu zamana kadar?Siz söküp kendi motorunuzu daha soğuk buji takıyormusunuz durduk yere sizde alın takın o zaman size göre hiçbirşey olmaz...

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:12 ----------

Neden bujilerin farklı sıcaklıkta olduğunuda bilmiyorsunuz,

''Sonuç: evet her iki bujiyi de kullanabilirsin, sorun olmaz.''

kasap diye tabir edilen ustalar gibi tak gitsin diyorsunuz, gerçi isteyen dilediğini takar, klavuz haricinde numara çıkmışsa hatalı buji takılmış demektir bunu çocuklarda anlar.Hodri meydanlık bir durum yok yanlış bilgi veriyorsunuz laf kalabalığı tatava yapıp varsa pistonu delinen göstersin gibi komikçe birşeyler söylüyorsunuz, yazılanlar bilgiler ortada herkes mukayese edebilir...

Fotoğrafı inceleyip okuyanlar için söylüyorum, piston delinmeme çaresi olarak ingilizce fotoğrafta : Bujileri kontrol etmek ve ateşlemeyi ayarlamak'' yazar...Ne manidar değilmi ilk önce BUJİLER yazmış...

Ustalık ayrı şeydir parça sök tak eti kes paketle gitsin nasıl olsa mideye inecek ayrı şeydir...

B65
05 Eylül 2015, 11:28
Biraz gec oldu ama ben 1 yıldan fazla zamandır CPR8EA-9 i kullanıyorum. Şehir icinde sakin kullanırım. Şehir dışında yüksek devirli kullanırım. Şu ana kadar bir problem görmedim. Bir faydası var mı onu da anlamadım. Şehir dışında mutlaka vardır. Yakıt sarfiyatı hala iyi onda da bir problem yok. Cıkartıp kurum olayına bakmadım. Bu şekilde kullanmaya devam ediyorum