PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 100 km/h de kalmak



efendy06
28 Nisan 2015, 00:10
2013 model MR 150 Vulture kullanıyorum malum. Motor 9 bin km'de falan, geçen yıl, çok zorlamadan 110 km hıza ulaşabiliyordu, az daha zorlasam o da biraz daha gidecekti ama zorlamıyordum, şimdi 100 km hızda kalıyor.

Baskı desem, debriyajı azcık sert kaçırınca yanlıyor,
Motorda sorun var desem, 4. vitese kadar herşey normal, 4. viteste 90'ı biraz geçiyor, ama 5 e attığımda 7-8 km kadar daha hızlanıp orda kalıyor.
Yakıt shellden, yağ shellden. 15/50 yağ kullanıyorum. Lastik havalarımı her hafta kontrol ediyorum. Acaba frenmi yapıyor, yoksa lastiklerin dönüşünü engelleyen birşey mi var diye kontrol ettirdim, herşey sağlam. Zincir yağlı, buji sağlam.
Hava ayarı, subap ayarı sıkıntısı da yok, onlara da baktırdım.

162 cc, 100 km'de 3,5 - 4 lt civarı yakan bir motosiklet için bu sürat iyi ise sorun yok. Ancak bakıyorum, ybr 125 rampada ve kalkışta arkamda kalıyor, uzun düzlükte beni geçiyor. Biri bana bu işi açıklayabilir mi?

Not: Amaç ybrlerle yarışmak değil, ama motorun eskiye nazaran gitmemesi bence bir problemin işareti, ve o problem büyümeden çözmek istiyorum, yoksa nadiren 90'ın üzerine çıkıyorum. Çoğunlukla gideceğim yere etrafı seyrede seyrede gidiyorum.

Not: Dişliler dahil her şey orjinal.

biyeybaraküs
28 Nisan 2015, 00:15
o yağ kalın değil mi ankara için belki ondan olabilir

efendy06
28 Nisan 2015, 00:21
o yağ kalın değil mi ankara için belki ondan olabilir

Onu bende düşündüm de üstad, çoğu zaman motor hiç susmuyor, ısınıyor haliyle, ısınınca çok incelmesin diye onu kullanıyorum. Mesela Cumartesi günü 300 km civarı yaptım, çoğu çevre yolu olduğundan zaman zaman sıkıştırdım, hiç 100'ü geçmedi. Üstelik bu motora binenler 130 km hızdan bahsediyorlar ki, hadi diyorum göstergeleri fazla gösteriyordur (benimki 3 km kadar sapıyor, ölçtük, onu da hesaplıyorum) ama iyi tanıdığım arkadaşlar var aynı motorla 120 yapan ve bunu navigasyon ile ölçen.

110 yaptığım dönemde yağ 10/40 kullanıyordum, ilçede sadece castrol normal otomobil için magnatek bulabiliyordum, onu da tamirci önermedi, viskositesi farklıymış, motosikletin yüksek devir çevirmesi ve yüksek ısıda çalışmasına uygun değilmiş falan.

mterayes26
28 Nisan 2015, 00:23
uhhh karbüratörlü vn 800 6 lt -100 km diyor şehir içi naptın hacı sen . Sübap ayacılar gelin sizin konunuz bu .


neden 162 cc yaptın onu 150 cc ken biz onunla 130 la gidiyorduk hatta 3.viteste ön bile kaldırıyordu

efendy06
28 Nisan 2015, 00:31
uhhh karbüratörlü vn 800 6 lt -100 km diyor şehir içi naptın hacı sen . Sübap ayacılar gelin sizin konunuz bu .


neden 162 cc yaptın onu 150 cc ken biz onunla 130 la gidiyorduk hatta 3.viteste ön bile kaldırıyordu

Ben yapmadım, orjinali 162 cc, MR 150 yazdığına bakma.

130 la gidebilmek kısmına hiç inanmadım, yaptığını söyleyenler var ama bence bu motorun harcı değil. Ama 100'ü de geçebilmesi lazım diye düşünüyorum.
Ön kaldırmak bana göre değil, bir-iki kez yanlışlıkla tekere gelmişliğim var da, acayip tırsmışımdır her seferinde. Tekere gelmesin diye elimden geleni yapıyorum.
30 tl benzin ile 150 km yaptım. Km'de 20 krş, tertemiz. 13 kuruşa düştüğü bir dönem biliyorum benzin fiyatı da hemen hemen aynıydı.

Sübap ayarı için 2 yere gittim, ikisi de ses yok, ayar gerektirse ses yapar dedi.

Zuzuuw
28 Nisan 2015, 00:57
Hava aarını düşündün mü? Motor sağlıklı bir şekilde redline girebiliyor mu?
3 te ve 4 te redline kadar yaslanabiliyor mu? Hava ayarını biraz açmayı dene, gazı sonuna kadar kökle, devirin maksimum olduğu noktada bırak hava ayarını. Son hızı bilmem ancak hızlanmaya etki ediyor. Yanma kalitesi artacağı için üreteceği gücü de etkiler kanısındayım.

Benim oyum Hava ayarına.

mterayes26
28 Nisan 2015, 00:57
Ben yapmadım, orjinali 162 cc, MR 150 yazdığına bakma.

130 la gidebilmek kısmına hiç inanmadım, yaptığını söyleyenler var ama bence bu motorun harcı değil. Ama 100'ü de geçebilmesi lazım diye düşünüyorum.
Ön kaldırmak bana göre değil, bir-iki kez yanlışlıkla tekere gelmişliğim var da, acayip tırsmışımdır her seferinde. Tekere gelmesin diye elimden geleni yapıyorum.
30 tl benzin ile 150 km yaptım. Km'de 20 krş, tertemiz. 13 kuruşa düştüğü bir dönem biliyorum benzin fiyatı da hemen hemen aynıydı.

Sübap ayarı için 2 yere gittim, ikisi de ses yok, ayar gerektirse ses yapar dedi.


Sıkıysa ses nerden geliyormuş , ustanın g.tünden mi pardon yaa o pis kokan bir yellenme şekliydi . Deli gibi gazlıyorsan nırmal

Carbondioxid
28 Nisan 2015, 01:03
Hava ayarı , zincir ömrü/gerginliği , diyip çekiliyorum.

Kavga etmeyin , son zamanlarda herkes bir garip , aman haa.:queen:

Mengu16
28 Nisan 2015, 01:11
162cc ile 100 km hızda kalamıyosan cidden sıkıntı var. Benim 150cc motorun sekmanları kaçak yaptığı halde dediğin hızı çok rahat geçiyorum düz yolda. Bu haliyle Cinnah caddesini 72km hızla çıkıyo aşağıdan 90'la girip :) ben orda 1.4 100 beygir arabamla o hızı yakalamakta zorlanıyorum.

waffenSS
28 Nisan 2015, 08:29
10 40 yag koy 110 a çık o yag ona çok kalın

Tİme_shİft42
28 Nisan 2015, 09:31
5 vitesde redlineyi göremessin cg motor bunlar 600 lük ss degil

Rüzgarlı yolda 100-105

Rüzgarsız düz yolda 105-110 arası normal hızlar 130 lar için en az 10.000-11.000 devir cevirmen gerekir oda anca yokuş aşağıda olur rüzgarı arkana alırsan daha rahat gider 130 yapan arkadaş yokuş aşağı basmış sana düzde o hızları yapmış gibi anlatmış debriyaj balatasınada baktırabilirsin ben 10.000 kmde degistim motorun kalkışı bile çok değişti yağıda 10-40 la degiş :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:20 ----------

4 vitesde sündür :cherry: diyeceğim 5 vitese atınca devir biraz düşüp hızın gene ortalama aynı olacak düşük cc için ruzgarın durumu yolun eyimi yükü önem taşıyor en iyisi 250 ccvye gec ben sattım karşıdan biri üflese hızım düşüyor yokuş yok bayır yok sollama yok uzun yol ıızdırap :)

efendy06
28 Nisan 2015, 10:35
Hava aarını düşündün mü? Motor sağlıklı bir şekilde redline girebiliyor mu?
3 te ve 4 te redline kadar yaslanabiliyor mu? Hava ayarını biraz açmayı dene, gazı sonuna kadar kökle, devirin maksimum olduğu noktada bırak hava ayarını. Son hızı bilmem ancak hızlanmaya etki ediyor. Yanma kalitesi artacağı için üreteceği gücü de etkiler kanısındayım.

Benim oyum Hava ayarına.

Hava ayarı açık, 15 gün önce yaptırdım hava ayarını, baya uğraştılar. Egzozda kurum biriktiriyordu, dedim bu yakamıyor benzini şuna bir bakın. Hava ayarını yaptılar, şimdi kurum falan yok. 10 bin devirde redline giriyor gösterge, 9000 devirde kesiyor üst vitese geçiyorum.


Hava ayarı , zincir ömrü/gerginliği , diyip çekiliyorum.

Kavga etmeyin , son zamanlarda herkes bir garip , aman haa.:queen:

Kavga etmeyiz niye edelim. Ben sorunumu yazdım, herkes fikrini söylüyor. Sonuçta sorunu bilsem zaten sormaz, kendim yapardım.


Sıkıysa ses nerden geliyormuş , ustanın g.tünden mi pardon yaa o pis kokan bir yellenme şekliydi . Deli gibi gazlıyorsan nırmal

Ses işini bilemiyorum ama tekrar baktırcam. Yakıt olayına gelince, 1. vites hariç, 8 bin devre gelmeden büyütmüyorum vitesleri, ondan yakıyor o kadar biliyorum ama uzun yolda 90 ile gidince de yakıyor meret.



Edit: Yağ yakma falanda yok bu arada arkadaşlar. Her yağ değişiminde içinden çıkan yağ miktarını ölçtürüyorum. 1 litre koyup 1 litre alıyorum.

mterayes26
28 Nisan 2015, 20:43
abi sen dizel motor mu kullanıyorsun8 bin devir ne en çok 6 bilemedin 4 bin .

Zuzuuw
28 Nisan 2015, 21:02
abi sen dizel motor mu kullanıyorsun8 bin devir ne en çok 6 bilemedin 4 bin .

Dizel motorlar yüksek devirde mi kullanılır ?

otobeygir
28 Nisan 2015, 22:00
2013 model MR 150 Vulture kullanıyorum malum. Motor 9 bin km'de falan, geçen yıl, çok zorlamadan 110 km hıza ulaşabiliyordu, az daha zorlasam o da biraz daha gidecekti ama zorlamıyordum, şimdi 100 km hızda kalıyor.

Baskı desem, debriyajı azcık sert kaçırınca yanlıyor,
Motorda sorun var desem, 4. vitese kadar herşey normal, 4. viteste 90'ı biraz geçiyor, ama 5 e attığımda 7-8 km kadar daha hızlanıp orda kalıyor.
Yakıt shellden, yağ shellden. 15/50 yağ kullanıyorum. Lastik havalarımı her hafta kontrol ediyorum. Acaba frenmi yapıyor, yoksa lastiklerin dönüşünü engelleyen birşey mi var diye kontrol ettirdim, herşey sağlam. Zincir yağlı, buji sağlam.
Hava ayarı, subap ayarı sıkıntısı da yok, onlara da baktırdım.

162 cc, 100 km'de 3,5 - 4 lt civarı yakan bir motosiklet için bu sürat iyi ise sorun yok. Ancak bakıyorum, ybr 125 rampada ve kalkışta arkamda kalıyor, uzun düzlükte beni geçiyor. Biri bana bu işi açıklayabilir mi?

Not: Amaç ybrlerle yarışmak değil, ama motorun eskiye nazaran gitmemesi bence bir problemin işareti, ve o problem büyümeden çözmek istiyorum, yoksa nadiren 90'ın üzerine çıkıyorum. Çoğunlukla gideceğim yere etrafı seyrede seyrede gidiyorum.

Not: Dişliler dahil her şey orjinal.

Motor yağı kitapçıkta yazan 10w-40 yarı sentetik motosiklet yağı olacak. Castrol Magnatec otomobil yağıdır. Motosikletlerin ıslak debriyaj olduğundan farklı yağ kullanman gerekir. Şİmdi aynı motordan bende kullanıyorum. 500 yağ değişiminde Motul, 1000 bakımında Castrol Power kullandım. Ustama kalsan bu senin yağlar çok ince yağ yakarsın dedi. Çok şükür bir şey olmadı. Motul 5000 10w-40 tavsiye ederim. Zİncirin gerginliği ve yağı tam olsun. Bu arada benim motor 110 da kesiciye giriyor.

efendy06
28 Nisan 2015, 22:08
Motor yağı kitapçıkta yazan 10w-40 yarı sentetik motosiklet yağı olacak. Castrol Magnatec otomobil yağıdır. Motosikletlerin ıslak debriyaj olduğundan farklı yağ kullanman gerekir. Şİmdi aynı motordan bende kullanıyorum. 500 yağ değişiminde Motul, 1000 bakımında Castrol Power kullandım. Ustama kalsan bu senin yağlar çok ince yağ yakarsın dedi. Çok şükür bir şey olmadı. Motul 5000 10w-40 tavsiye ederim. Zİncirin gerginliği ve yağı tam olsun. Bu arada benim motor 110 da kesiciye giriyor.

Bütün gün boşuna uğraştık yani karbüratörle falan. 110 da kesiciye giriyorsa, benim motorun birşeyi yok demektir. Teşekkürler.