PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sekman kaçağı çatırtı yapar mı ?



Mengu16
25 Nisan 2015, 22:04
Cg 150 motorumda sekman kaçağı var tamir için söküp toplamaktan dolayı. Silindiri takarken pistonun sekmanlarını pistondaki izlerine göre yerleştirdiysem de piston-sekman-silindir 10 bin km yapmış olduğundan dolayı sekmanlar oturmadı, motorun içine egzoz gazı doluyor havalandırmadan egzoz dumanı geliyor. Bazı devirlerde de motordan çatırtı geliyor sekman kaçağı çatırtı şeklinde duyulur mu ? sonuçta ordan egzoz gazı kaçtığı gibi ses de kaçıyor.

yaşar deniz
28 Nisan 2015, 12:07
Merhaba
Segmanların silindir cidarında ve kendilerinde oluşan hatta oluşması gereken normal çizikler geçen 1o bin km içerisinde kendilerine bir çalışma yolu (guide) ediniyor .

Segmanların ağızları birbirlerine ters yönlerde takıldığından rodaj aşamasında hep takıldığı yönde kalacak şekilde aşınır ve silindir,piston,segman üçlüsü çalışma ömrünü bu şekilde devam ettirir ve aşınma artıp boşluk değerleri çok artıncada kompresyon azalması,piston eteği vuruntusu,yanma odasına yağ sızması vesair boşlukların artmasıyla ömrünü tamamlar.

Genel olarak segmanlar silidirin yapılmış olduğu malzemeden daha sert yapılıyor. üzerlerinde oluşan izleri motorunuzu aynı malzemelerle geri toplarken eski konumlarında monte edebilmeniz pek mümkün değil.
Ancak silindiriniz honlama yapılarak kullanılmamış yeni segman takımı ile toplanmış olsaydı belki bu sorunu aşabilirdiniz.

Duyduğunuz sesler segmanların yuvalarında parçalara ayrılmış olabileceklerini düşündürüyor.

sevgilerimle

Mengu16
28 Nisan 2015, 12:54
Geçen hafta biraz daha çok üflüyordu karter bu hafta biraz azalmış ne olacak bakalım. Yakında zaten motoru modifiye amaçlı sıfırdan toplayacağım o zamana kadar idare etsin. Yağa çok benzin karışıyo bide motor yağ attığında 10W-40 üzerine 20W-50 eklemiştim 500ml kadar 20W-50 yağı bile inceltmiş 250km'de.

yaşar deniz
28 Nisan 2015, 13:59
Bu iyi bir gelişme segmanlar yeni konumlarına uyum sağlayıp daha az kompresyonu kartel'e kaçırıyor demektir.
Demekki segman ağızları çok kötü yönlere bakmıyor.
Tabii bahsettiğiniz çatırtı şeklindeki ses devam ediyorsa bir muamma olarak kalmamalı.
Yağın incelmesi malum,kompresyonla birlikte çiğ benzinin kartele inmesinden dolayı tarif ettiğiniz gelişmeye göre oda zamanla azalabilir..

Mengu16
28 Nisan 2015, 14:01
Bu iyi bir gelişme segmanlar yeni konumlarına uyum sağlayıp daha az kompresyonu kartel'e kaçırıyor demektir.
Demekki segman ağızları çok kötü yönlere bakmıyor.
Tabii bahsettiğiniz çatırtı şeklindeki ses devam ediyorsa bir muamma olarak kalmamalı.
Yağın incelmesi malum,kompresyonla birlikte çiğ benzinin kartele inmesinden dolayı tarif ettiğiniz gelişmeye göre oda zamanla azalabilir..
Baya kötü çatırdıyodu bu durumu fark etmeden önce motorda mekanik bir arıza olduğunu bile düşündüm. Çatırtı inceliyor zaten gittikçe, belki bi 200-300 km sonra tam oturacak sekmanlar.

yaşar deniz
28 Nisan 2015, 14:20
Segmanların piston üzerinde takılı olduğu kanallarda biraz yağ ve karbon sakızlaşması olursa dediğiniz gibi ses kaybolabilir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:13 ----------

Eskiden rektifiye edilerek revizyon yapılmış otomobil motorlarında su radyatörünün veya motor bloğunun su musluyu açılıp suyun akması sağlanır,
radyatörün içinede musluktan hortum bağlanarak devamlı soğuk su verilerek motor gün boyunca rölantide az ısınarak çalıştırılıp rodaj yapılırdı.

Mengu16
28 Nisan 2015, 14:24
Piston-sekman-silindir 60 lira zaten gerek yok çok atraksiyona :)

yaşar deniz
28 Nisan 2015, 14:35
Aynen katılıyorum
Fakat rodaj sırasında yapabileceğiniz ve motorun gücüne,ömrüne ve yakıt sarfiyatına etki edecek çok altenatif var.

mterayes26
28 Nisan 2015, 20:34
Herkese bir yorum yazıyorsun dostum bunu mu düşünemiyorsun yeni gelen biri dese anlarım ama sen bunu deme bari , ne havalandırması dostum egzoz geri gelmez tabi egzoz sübap kaçağı yoksa . O senin dediğin ses egzoz manifoltundan geliyor olabilir contası ömrümü tamamlamışsa yada emiş sübap kaçağıdır sekman kaçağı olsa çekiş düşer

Mengu16
28 Nisan 2015, 22:27
Herkese bir yorum yazıyorsun dostum bunu mu düşünemiyorsun yeni gelen biri dese anlarım ama sen bunu deme bari , ne havalandırması dostum egzoz geri gelmez tabi egzoz sübap kaçağı yoksa . O senin dediğin ses egzoz manifoltundan geliyor olabilir contası ömrümü tamamlamışsa yada emiş sübap kaçağıdır sekman kaçağı olsa çekiş düşer
Motor içinden doğru baya baya egzoz gazı üflüyor, aynı zamanda yağına benzin karışıyor. Sorun egzoz subabında olsa çiğ benzin karışmazdı en azından.
Egzoz manifoltu çok basit arıza yapacak bişey değil contasını da yeni koydum zaten.

mterayes26
28 Nisan 2015, 22:40
Adamım komple yenisi 100 tl sübaplarla

Mengu16
28 Nisan 2015, 22:52
Ben bu motora daha para harcayacaksam anca sıfırdan toplarım Cg 219cc. Bugün yeni motor aldım zaten ya bu haliyle ya da modifiye yapıp satıcam.

mterayes26
29 Nisan 2015, 04:10
O zaman hayırlısı be gülüm

yaşar deniz
29 Nisan 2015, 16:10
Ben bu motora daha para harcayacaksam anca sıfırdan toplarım Cg 219cc. Bugün yeni motor aldım zaten ya bu haliyle ya da modifiye yapıp satıcam.

Bu 70 cc lik artış için motorun hangi parçalarını değiştireceksiniz.?
Ve sıkıştırma oranı değişecekmi acaba.?

Mengu16
29 Nisan 2015, 16:14
Bu 70 cc lik artış için motorun hangi parçalarını değiştireceksiniz.?
Ve sıkıştırma oranı değişecekmi acaba.?
Krank, piston-silindir, üst kapak, 200'lük balansör ağırlığı. Gerisi ıvır zıvır. Debriyajım zaten 200'lük motora göre 6 balata 6 yaylı. Sıkıştırma oranı pek fark etmeyecektir, ancak strok 49.5mm'den 62.2mm'e çıkıyor.

yaşar deniz
29 Nisan 2015, 16:25
12mm strok artışı tork eğrinizi düşük devirlere doğru çekicek .
Daha az vites değiştireceksiniz bu sürüş konforunu arttıracaktır.
Şu anda kullanılan ve 219cc için kullanacağınız silindir kapaklarının yanma odalarının kaç cc olduğunu biliyormusunuz.
Sıkıştırmayı hesap ederdik.

Mengu16
29 Nisan 2015, 16:34
12mm strok artışı tork eğrinizi düşük devirlere doğru çekicek .
Daha az vites değiştireceksiniz bu sürüş konforunu arttıracaktır.
Şu anda kullanılan ve 219cc için kullanacağınız silindir kapaklarının yanma odalarının kaç cc olduğunu biliyormusunuz.
Sıkıştırmayı hesap ederdik.
125'lik üst kapak ve 125'lik silindirle sıkıştırma 9.2 ... Benim motorda 150'lik silindir 125'lik üst kapak var 9.5-9.6 civarı sıkıştırma tahmin ediyorum. 219cc'de kaç sıkıştırma olur bilmiyorum ama silindir çapı ile kapak boyutu baya yakın olacak 9.3 civarı bir sıkıştırma oranı olabilir.

yaşar deniz
29 Nisan 2015, 16:59
125 ve 150cc kapakların conta ölçüleri aynı mı?

Mengu16
29 Nisan 2015, 17:02
125 ve 150cc kapakların conta ölçüleri aynı mı?
Silindire uygun conta kullanılıyor, 125'likte 56.5mm 150'likte 62mm. Kapak kaçlık olursa olsun silindire uygun conta kullanıyorsunuz.

yaşar deniz
29 Nisan 2015, 17:24
Pistonlarda tepeli yada çukur gibi seçenekler bulunabiliyormu .?

Mengu16
29 Nisan 2015, 17:29
Pistonlarda tepeli yada çukur gibi seçenekler bulunabiliyormu .?
Emme ve egzoz subapları için girintiler var pistonun tepesinde, Emme'nin girintisi daha fazla subap büyük olduğundan haliyle. Çukur yok anca tornada yaptırırsınız böyle bi değişikliği. Piston seçeneği normalden farklı olarak kısa etekli var sıkıştırma oranını baya düşürüyor. Silindiri değiştirmeden stroku uzatmaya da yarar aynı zamanda, bu durumda sıkıştırma düşmez ama silindir yüksekliğini uydurmak zor olabilir.

yaşar deniz
29 Nisan 2015, 18:05
Kısa etekli pistonda çap seçenekleri bulunabiliyormu acaba.?

Carbondioxid
29 Nisan 2015, 18:40
12mm strok artışı tork eğrinizi düşük devirlere doğru çekicek .
Daha az vites değiştireceksiniz bu sürüş konforunu arttıracaktır.
Şu anda kullanılan ve 219cc için kullanacağınız silindir kapaklarının yanma odalarının kaç cc olduğunu biliyormusunuz.
Sıkıştırmayı hesap ederdik.

Hocam , muazzam bilgiye haizsiniz anlaşılıyor, bu hesaplamalar ile yapılabilecek modifikasyon hesabı gerçekten tutarlı oluyormu.? ve geri dönüşü olabilirmi?

Tork'u 7500-8000 aralığında zirve yapan aracın tork değeri kaybı olmadan düşük devire aktarımı mümkünmü? yoksa bir kayıp oluşurmu?

Yazılardan anladığım kadarı ile, bir ilmihal ve uzman bulduk, kıymetini bilelim.

EKONOMİ
29 Nisan 2015, 20:17
kartere benzin karışmasının nasıl önüne geçebiliriz?

yaşar deniz
29 Nisan 2015, 22:51
Hocam , muazzam bilgiye haizsiniz anlaşılıyor, bu hesaplamalar ile yapılabilecek modifikasyon hesabı gerçekten tutarlı oluyormu.? ve geri dönüşü olabilirmi?

Tork'u 7500-8000 aralığında zirve yapan aracın tork değeri kaybı olmadan düşük devire aktarımı mümkünmü? yoksa bir kayıp oluşurmu?

Yazılardan anladığım kadarı ile, bir ilmihal ve uzman bulduk, kıymetini bilelim.

İltifat etmişsiniz teşekkür ederim.
Sadece teknik konularda bazı tecrübelerim var.
Birazda yaşlıyım .

Çap ve strok'un tork'la olan ilşkisini iyi anlatan bir sayfa ekledim.
Bu konuyla ilgilendiğinize göre işinize yarayacaktır.

İlk üç resim ve metinler sırasıyla Hacim,Kol yatağı ve krank anayatağı merkez mesafesi (pin offset) ve Piston yüzey alanını izah ettikten sonra dördüncü resim tork'un oluşmasındaki silindir basıncı ,silindir yüzey alanı ve pin offset ilişkisini anlatıyor.
Beşinci resimde çap ve strok'un tek başlarına tork a fazla etki edemedikleri bunun piston basıncına (Yanma odası hacmi,sıkıştırma oranı,içeri giren hava yakıt miktarı)bağlı olduğunu izah etmiş.

Fakat burada sizin sorunuz olan tork un devirle ilişkisi anlatılmamış.
Sorunuzun cevabı hem kol boyu hemde kank pin offset in uzatılması veya kısaltılması ile başlayan egzantrik milinin derecesine devam eden süpap yaylarının adedi ve sertliğine kadar giden bir konu.

Tabii ki bunlar hesaplamayla yapılması gereken değişiklikler. ve sonuçları amatörcede yapılsa,doğru hesaplamayla tutarlı olur.

Geri dönüşüde nekadar ileri gittiğinize bağlıdır.

Sevgiler

http://craig.backfire.ca/pages/autos/making-power

Mengu16
29 Nisan 2015, 22:58
Kısa etekli pistonda çap seçenekleri bulunabiliyormu acaba.?
62mm, 65.5mm ve 67mm kısa etekli piston var.


kartere benzin karışmasının nasıl önüne geçebiliriz?
Motorun zarar görmüş parçalarını değiştirerek engelleyebilirsin anca.

Carbondioxid
29 Nisan 2015, 23:36
İltifat etmişsiniz teşekkür ederim.
Sadece teknik konularda bazı tecrübelerim var.
Birazda yaşlıyım .

Çap ve strok'un tork'la olan ilşkisini iyi anlatan bir sayfa ekledim.
Bu konuyla ilgilendiğinize göre işinize yarayacaktır.

İlk üç resim ve metinler sırasıyla Hacim,Kol yatağı ve krank anayatağı merkez mesafesi (pin offset) ve Piston yüzey alanını izah ettikten sonra dördüncü resim tork'un oluşmasındaki silindir basıncı ,silindir yüzey alanı ve pin offset ilişkisini anlatıyor.
Beşinci resimde çap ve strok'un tek başlarına tork a fazla etki edemedikleri bunun piston basıncına (Yanma odası hacmi,sıkıştırma oranı,içeri giren hava yakıt miktarı)bağlı olduğunu izah etmiş.

Fakat burada sizin sorunuz olan tork un devirle ilişkisi anlatılmamış.
Sorunuzun cevabı hem kol boyu hemde kank pin offset in uzatılması veya kısaltılması ile başlayan egzantrik milinin derecesine devam eden süpap yaylarının adedi ve sertliğine kadar giden bir konu.

Tabii ki bunlar hesaplamayla yapılması gereken değişiklikler. ve sonuçları amatörcede yapılsa,doğru hesaplamayla tutarlı olur.

Geri dönüşüde nekadar ileri gittiğinize bağlıdır.

Sevgiler

http://craig.backfire.ca/pages/autos/making-power

Dolu açıklamalar, konu bana göre fazla grift ,buna rağmen bişeyler kapmıyorda değilim , şimdi aklımdakleri saçıp konu sahibinin konusunu fazla dağıtmayayım, takibe devam.

yaşar deniz
29 Nisan 2015, 23:46
Mengu 16 piston ve piston kolu hafifletip parlatma ile ilgili tecrübeniz oldumu hiç.
Yada silindir kapağı fazlalıkları alma.

Mengu16
29 Nisan 2015, 23:50
Mengu 16 piston ve piston kolu hafifletip parlatma ile ilgili tecrübeniz oldumu hiç.
Yada silindir kapağı fazlalıkları alma.
Yok benim bu konuda tek tecrübem 125'lik silindiri söküp orjinal yedek parça kullanarak motoru 150'lik yapmak oldu.

yaşar deniz
30 Nisan 2015, 00:08
Motorsiklet yedek parçalarının resimlerinden gördüğüm kadarıyla ,
Bütün biyel kolları,pistonlar,silindir kapakları ve krank ağırlıkları çok çapaklı .
Özellikle biyel kolu ve pistonlarda yapılacak hafifletme ve parlatma ile emme,egzost portlarında yapılacak genişletme ve parlatma işlemi ummadığınız kadar iyi sonuçlar verebilir.
Motorunuzda modifiye yapmayı düşündüğünüz için işinize yarayabilir bilgiler vermek istedim.

Tabii bu hafifletme ve parlatma işleri biraz sabır,emek ister ama otomobil motorlarından bildiğim sonuçlar hep iyi olmuştur.

cenkito
30 Nisan 2015, 00:11
Hocam , muazzam bilgiye haizsiniz anlaþýlýyor, bu hesaplamalar ile yapýlabilecek modifikasyon hesabý gerçekten tutarlý oluyormu.? ve geri dönüþü olabilirmi?

Tork'u 7500-8000 aralýðýnda zirve yapan aracýn tork deðeri kaybý olmadan düþük devire aktarýmý mümkünmü? yoksa bir kayýp oluþurmu?

Yazýlardan anladýðým kadarý ile, bir ilmihal ve uzman bulduk, kýymetini bilelim.

Carbon elbette yapilir ancak karisik ve zor is senin motora
Cuma ya konuya donerim

Mengu16
30 Nisan 2015, 00:11
Motorsiklet yedek parçalarının resimlerinden gördüğüm kadarıyla ,
Bütün biyel kolları,pistonlar,silindir kapakları ve krank ağırlıkları çok çapaklı .
Özellikle biyel kolu ve pistonlarda yapılacak hafifletme ve parlatma ile emme,egzost portlarında yapılacak genişletme ve parlatma işlemi ummadığınız kadar iyi sonuçlar verebilir.
Motorunuzda modifiye yapmayı düşündüğünüz için işinize yarayabilir bilgiler vermek istedim.

Tabii bu hafifletme ve parlatma işleri biraz sabır,emek ister ama otomobil motorlarından bildiğim sonuçlar hep iyi olmuştur.
Limitlerde çalışacak kadar sağlam bi motor değil ve o işlemleri düzgünce yapabilecek tornacı dünya para ister hem, ağırlıkları tutturamayız titreşim artar.

yaşar deniz
30 Nisan 2015, 00:38
Belkide fazla titreşimi bu koldaki ve kranktaki çapakların fazlalığı ve düzensizliği yapıyor olabilir.
Tabii limitleri zorliycak kadar talaş kaldırmamak gerek.
Biyel kolu için tornada yapılacak işlemi anlatan video linki ekledim.
Tornacının yapacağı çok zor değil asıl tornadan sonra elde yapılacaklar zahmetli. Tornada 50 gr eksiltmiş elde daha 100gr a yakın eksiltilebir
motorsikletlerin 8 bin devir civarında çalıştığını hesaba katarsak azımsanmayacak bir güç artışı olur.

https://www.youtube.com/watch?v=bThiGTY0-wA

Mengu16
30 Nisan 2015, 09:32
Belkide fazla titreşimi bu koldaki ve kranktaki çapakların fazlalığı ve düzensizliği yapıyor olabilir.
Tabii limitleri zorliycak kadar talaş kaldırmamak gerek.
Biyel kolu için tornada yapılacak işlemi anlatan video linki ekledim.
Tornacının yapacağı çok zor değil asıl tornadan sonra elde yapılacaklar zahmetli. Tornada 50 gr eksiltmiş elde daha 100gr a yakın eksiltilebir
motorsikletlerin 8 bin devir civarında çalıştığını hesaba katarsak azımsanmayacak bir güç artışı olur.

https://www.youtube.com/watch?v=bThiGTY0-wA
Yorumlarda adama iyi sövmüşler ben de pek kusursuz iş yaptığını göremedim doğrusu, piston kolundan tutup tornayı çevirdi. Cg motorun piston kolu bundan çok farklı bu videodaki işlemi uygulayacak yer yok.

yaşar deniz
30 Nisan 2015, 11:26
Video,piston kolunun tesviyesi ile alakalı fikir verir diye düşünmüştüm .
Tornayı kullanan arkadaşın yaptığı hataları yapmamak bakımından ders alınacak bir yönüde var tabii.

Aslolan yüksek devirlerde piston,kol krank üçlüsü üzerinde oluşan merkezkaç kuvvetinin,hafifletme ile motor veriminin lehine artması.

cenkito
02 Mayıs 2015, 00:00
Carbon elbette yapilir ancak karisik ve zor is senin motora
Cuma ya konuya donerim

konuyu dagıtmak gibi olmasın ama

tek silinfir motorlarda torku belirleyen baslıca etken silindir hacmidir

aynı hacme sahip motorlarda ise piston kol yolu uzun yani stroku fazla olanın

torku fazladır ve genelde de alt devirde bu torka ulasır

http://i.hizliresim.com/7kbBja.jpg

amma velakin carbon senin motor özel bir kopya tasarım F1 aracları gibi

piston mumkun oldugunca geniş ama strok kısa.

buda motorunun dakikada cevirebildiği maxımum devri arttırıp

kullanma sırasında sunme tabir edilen olayı yaptırıyor.

motor yuksek devirlere cıkabiliyor.

uzun stroklu motorlarda ise dakikadaki devir cevirebilme sayısı nispeten düşük oluyor

bunun sebebi ise sanıyede yada birim zamanda pistonun silindir

içindeki katetmesi gereken mesafenin uzun olmasından kaynaklı.

senin motor gibi hanzo power bir motorda uygun krank, egzantirik zinciri silindir vs bulanabilirse

düsük devirdeki tork arttırılabilir

ama aynı hacimde çap düşecegi için silindir kapagıda kuculmeli, kucuk yere sıgacak sekilde

ya 2 subaba düşmeli yada mevcut 4subab bayagı kucultulmeli

tabi buda bir dez avantaj olacaktır

vs vs vs vs vs vs...

Carbondioxid
02 Mayıs 2015, 02:50
konuyu dagıtmak gibi olmasın ama

tek silinfir motorlarda torku belirleyen baslıca etken silindir hacmidir

aynı hacme sahip motorlarda ise piston kol yolu uzun yani stroku fazla olanın

torku fazladır ve genelde de alt devirde bu torka ulasır

http://i.hizliresim.com/7kbBja.jpg

amma velakin carbon senin motor özel bir kopya tasarım F1 aracları gibi

piston mumkun oldugunca geniş ama strok kısa.

buda motorunun dakikada cevirebildiği maxımum devri arttırıp

kullanma sırasında sunme tabir edilen olayı yaptırıyor.

motor yuksek devirlere cıkabiliyor.

uzun stroklu motorlarda ise dakikadaki devir cevirebilme sayısı nispeten düşük oluyor

bunun sebebi ise sanıyede yada birim zamanda pistonun silindir

içindeki katetmesi gereken mesafenin uzun olmasından kaynaklı.

senin motor gibi hanzo power bir motorda uygun krank, egzantirik zinciri silindir vs bulanabilirse

düsük devirdeki tork arttırılabilir

ama aynı hacimde çap düşecegi için silindir kapagıda kuculmeli, kucuk yere sıgacak sekilde

ya 2 subaba düşmeli yada mevcut 4subab bayagı kucultulmeli

tabi buda bir dez avantaj olacaktır

vs vs vs vs vs vs...

Bu durumda , astar yüzden pahalıya gelir, kıssadan hisse anladığım, benim Hanzo derki ; " sen istiyor tork kuwet, açacak gaz kolu ortadan hallice "

İyisimi ilerde motoru sıfırlayıp , küçük arka dişliler ile kullanmaya devam, silindir segman piston, yenileme düşünüyorum hayırlısı.

Emeğine sağlık Cem , Bu arada Cem arkadaşmız makina mühendisi'dir , konu müdavimlerine ilam ola.

cenkito
02 Mayıs 2015, 02:54
kanıma girrdiniz bile carbon, ileride max a kuma gelirse hanzo power olacaktır
sayenizde apachi 27 liğe göz koydum bende

Carbondioxid
02 Mayıs 2015, 02:59
[/COLOR]
kanıma girrdiniz bile carbon, ileride max a kuma gelirse hanzo power olacaktır
sayenizde apachi 27 liğe göz koydum bende

Billahi kimseye bişe yapmadım masumum, ne gördü isem objektif yazdım yazıyorum, dilerim bir köşede sıfır bulup/bulabilip alıveririsin, ama yazdıklarıma uyup gerekli püf noktalara(temizlik,dişli) uyup agız tadı ile devam edersin.

yaşar deniz
02 Mayıs 2015, 13:04
Cenkito f1 motoru örneğiyle daha anlaşılır izah etmişsin durumu .

Bu arada unutulmaması gereken Karbürasyon ve Ateşleme zamanlamasının doğru hesaplanması gerekir.
Ben jargon a biraz yabancıyım Hanzo Power hangi tip motorlar acaba.?

Carbondioxid
03 Mayıs 2015, 07:03
Cenkito f1 motoru örneğiyle daha anlaşılır izah etmişsin durumu .

Bu arada unutulmaması gereken Karbürasyon ve Ateşleme zamanlamasının doğru hesaplanması gerekir.
Ben jargon a biraz yabancıyım Hanzo Power hangi tip motorlar acaba.?

Kullanmakta olduğum Apachi XZ250RM, Hanzo power isim bubası ben deniz oluyorum.

Mengu16
24 Mayıs 2015, 01:10
Bu çatırtı dediğim şeyin ve motorun üflemesinin Euro3 geri dönüşüm saçmalığının motorun içine egzoz gazı kaçırmasından kaynaklandığını buldum sonunda, Silindir kapağının üzerindeki dış kapağa diş açıp cıvata sıkmıştım geri dönüşümü tıkamak için, üst kapakdaki delik ve silindir kapağındaki çıkıntının içiçe geçtiğindeki sızdırmazlığı kaybolmuş motorun içine gaz kaçırıyomuş, egzoz gazı, çiğ benzin falan ne bulursa. Sıktığım cıvatayı açtım, biraz da sıvı conta sürdüm araya, şimdi iyi oldu gibi. Egzoz biraz patırdıyor ama hoş :) şimdilik böyle dursun. Silindir alt piyano O-ring'i de yanmış kavrulmuş yağ kaçırıyodu muhtemelen egzoz gazlarının etkisi olmuştur değiştirdim O-ring'i. Şu anda hiç yağ kaçağı kalmadı motorda.

sinka251
24 Mayıs 2015, 13:31
Şu cinliyi bizim memleketimiz kada zengin eden başka ülke yok,binmeyin şunlara.

Mengu16
24 Mayıs 2015, 14:46
Şu cinliyi bizim memleketimiz kada zengin eden başka ülke yok,binmeyin şunlara.
2250 liraya aldım 3 senedir biniyorum. O paraya Iphone alamıyosun adamlar disk frenli 150cc motor veriyor o paraya. Japon malı olarak 60-70 bin km yapmış alt motor orjinalliği bozulalı yıllar olmuş motorlar var anca bu paraya. Şu anda da konuda adı geçen çinli motorumla bi AVM'ye geldim otoparkta duruyo ben yemekteyim. Japon malı olsa bırakıp gidemezdim çalarlardı çinli olduğundan yüzüne bakan yok.

sinka251
24 Mayıs 2015, 20:29
Tabi sende haklisin o konuda calinma derdi yok.