PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ön fren manet mesafesi?



redlion999
25 Nisan 2015, 01:43
Arkadaşlar ufak bir sorunum var... Fren manetini sonuna kadar sıkabiliyorum artık gaz koluna değecek neredeyse.. Fren hidrolik sıvısı tam ve balatamın bitmesine de çok var.. Ancak fren manetinde neredeyse debriyaj maneti gibi boşluk var.. Baya sıkmam gerekiyor freni tam kullanabilmek için.. Aklıma hava yapmış olabileceği geliyor ama onda fren işlevini kaybetmez miydi yoksa az mı tutar şu anki gibi?

< iLk@yy >
25 Nisan 2015, 02:46
manet üzerinde yuvarlak büyük bir ayar olması lazım üzerinde numaralar olan ( gerçi motordan motora değişebiliyor )
bunun ile oynayarak ayar verebilirsin
cbf500'de sanırım büyük ayarlı olması gerekiyor hondalarda genel olarak bu şekilde orjinal manetler
fotoğraf çekip koyabilirsen daha net bir şekilde açıklayabilirim

yada örn fotoğraf koyayım
http://images.esellerpro.com/2189/I/589/62/Titax-Short-Black-Brake-Lever%20-TTXRBK17A-2.jpg
bu ebay üzerinde alabileceğin no-name veya marka olan bir spor fren maneti
üzerinde ufak bir ayar çubuğu var sarı renkli olan bunlarda ayar maneti ileri ittirip boşluk verilerek seviye ayarlanıyor sonrasında

http://www.motogm.com/GetImageDetail.aspx?Filename=/Foto/12430_motogm_71711.jpg&portion=1&shortsize=360&text=1
bu ise sendeki orjinali olması gerekiyor
bundada aynı bölgede daha farklı bir sistem var
bisikletlerdeki gibi dikine dönen ayrı bir ayar vidası var
bunu çevirerek manetin pozisyonunu daha ileri veya kendine doğru çekebilirsin

ayar yaparken tavsiyem şu şekilde olmalı
2 parmak fren yaptığını varsayarak ( o 2 parmak her daim fren üzerinde kalmalı veya oraya uzanmış hazır bir şekilde beklemelidir güvenli sürüş gereği )
2 parmak ile freni sıkarken kalan 2 parmağının üzerine değdi değecek pozisyonda ön lastiğini kilitlemeden durabildiğin en iyi frenaja göre deneyip ayarlaman gerekir ( not bu frenaj limon sıkar gibi yapılarak yapılması gerekip ani frenajda ön lastiğinin kilitlenmesine sebep olur süspansiyonlar ani bir yük ivmesi ile sonuna kadar sönümlendiği için )

debriyaj ise rahat edebildiğin şekilde en yukarılara ayarla aynı 2 parmak hesabı ile minimumu
yolda giderken sonuna kadar çekip daha fazla güç kaybetmemiş olursun kavrama noktasını en ileride tutarsan
başta zor gelsede sonraları çok daha büyük rahatlık olduğunu keşfedersin :)

redlion999
25 Nisan 2015, 19:53
Uzun ve açıklayıcı cevap için çok teşekkür ederim.. Sym wolf ümde aşağıdaki gibiydi cbf 500 de göremeyince yok sandım ancak 2. fotoğraftaki gibi olduğunu şimdi hatırladım onu ayarlarım yarın..

http://image5.sahibinden.com/photos/79/93/05/124799305kpd.jpg

Ancak wolfte en kısa vve en uzun ayara da getirsem o boşluk mesafesini ayarlıyordu fren yine en aşağıya gelmeden kitleniyordu..

Tekrar bir ölçüm yapacağım disk mm, balata mm ve fren hidrolik sıvısını.. Umarım halledilecek birşey çıkar :D

Bu arada debriyaj telimi kendim taktım 1 saat en ince ayarına kadar ayarlamıştım.. Tam da dediğiniz gibi yaptım hiç yormuyor şu hali ile.. İçine de motor yağını enjekte ettim çok rahatım..

< iLk@yy >
27 Nisan 2015, 13:57
fren bittikçe bi tık yukarı almak gerekiyor zaten daha fazla hidrolik pompamak gerektiğinde bu çok büyük bir sorun olmaz
sıvıları ve boru plastik ve çok eski ise yazın değiştirmek en iyisi
plastik hortum zamanla özelliğini yitirerek yazın daha çok genleşme yapar frene bastıkça