PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Dişli Değişimi Yardım Ustalar.Ufak sıkıntılar



MehmetC0N
24 Nisan 2015, 23:50
Merhaba Arkadaşlar Motorum 2012 Model Asya Hero 125cc Kullananlar bilir Ciğerli Makina bana göre :) Gelelim sorunlara

1.Zincir seti alacağım Bulunduğum Yerde bulamadım Siparişle Geliyor Buna Yamaha ybr 125 Seti olurmu takılırmı.Arka Dişli 41T Ön bilmiyorum Yada farklı bi markanında olabilir.Set Yeterki Uyan çıksın.
2.Motorumu Yıkadığım zaman İlk çalışıyor 500 metre-1km Gidiyor sonra gaz yemiyor stop ediyor birdahada çalışmıyor taki 1 gün bekliyor sonra hiç bişey yokmuş gibi Tek marş üflesen çalışıyor.Sorun neden kaynaklanır.Yardımlarınızı bekliyorum.
3.Lastikleri birazcık büyütmek istiyorum arka 90/90 ön 2.75-17 Azcık Racing Havası katsın.Öneri Marka ebat şeklinde
4.Motorumda Şöyle bi sorun daha var Motoru ilk çalıştırdığımda 1.vitese alır almaz tak ses geliyor stop ediyor Isıtırsam 10dk düzeliyor.
Neden yapar.Çözüm nedir. ?
5.Motor 5 Vitesde devir ortalarda sürat 110-115 kmlerde(Düzde rampa aşağı değil bu sorun) Hala vites Büyütme istiyor bağırıyor.Ne yapabilirim.Çözüm öneriniz

Şimdiden Çok Teşekkürler .....Deeğerli Cevaplarınızı Bekliyorum.

MehmetC0N
29 Nisan 2015, 15:05
Usta yok Galiba. :)

Uğur
29 Nisan 2015, 15:42
1-Zincirin bakla sayısı önemli. Servise sorun ona göre internetten sipariş edebilirsiniz.
Ybr'nin zincir dişli seti uyar diye düşünüyorum. Ama emin değilim.

2-Buji ıslanıyor olabilir.

3-Lastik büyütmek motosikletin performansını olumsuz etkiler.Ekstra sürtünme,ektsra güç kaybına yol açar.

4-Ses normal.

5-Motor vites istiyorsa devir ortalarda değil sona yaklaşmıştır.
Ön dişli bir boy büyük takılabilir.
Bu seferde tork kaybı olur. Rampada,artçılı kullanımda performas ciddi düşer.
Uzun yolda misal 5 vites,80 km/h'da 7000 devir ile gidiyorsa 6000 devir ile gider. Motor biraz daha rahatlar.
Ama performans kaybını göze almalısınız.

BatuhanK
29 Nisan 2015, 15:42
Buji piposunu kontrol et, bujinin olduğu yere su giriyordur. Devir saatin yanlış gösteriyordur, 110 ile devir saatinin ortalarda olması, Son devirde tekerlek hızının 200 olması demek. Stop etme için de hava ayarını yaptırın ve rölantisini çok düşük tutmayın motorun.

Lastik meselesine gelince orj ebatlarda bilindik bir marka tak daha iyi olur

heia2654
29 Nisan 2015, 15:51
Merhaba Arkadaşlar Motorum 2012 Model Asya Hero 125cc Kullananlar bilir Ciğerli Makina bana göre :) Gelelim sorunlara

1.Zincir seti alacağım Bulunduğum Yerde bulamadım Siparişle Geliyor Buna Yamaha ybr 125 Seti olurmu takılırmı.Arka Dişli 41T Ön bilmiyorum Yada farklı bi markanında olabilir.Set Yeterki Uyan çıksın.
2.Motorumu Yıkadığım zaman İlk çalışıyor 500 metre-1km Gidiyor sonra gaz yemiyor stop ediyor birdahada çalışmıyor taki 1 gün bekliyor sonra hiç bişey yokmuş gibi Tek marş üflesen çalışıyor.Sorun neden kaynaklanır.Yardımlarınızı bekliyorum.
3.Lastikleri birazcık büyütmek istiyorum arka 90/90 ön 2.75-17 Azcık Racing Havası katsın.Öneri Marka ebat şeklinde
4.Motorumda Şöyle bi sorun daha var Motoru ilk çalıştırdığımda 1.vitese alır almaz tak ses geliyor stop ediyor Isıtırsam 10dk düzeliyor.
Neden yapar.Çözüm nedir. ?
5.Motor 5 Vitesde devir ortalarda sürat 110-115 kmlerde(Düzde rampa aşağı değil bu sorun) Hala vites Büyütme istiyor bağırıyor.Ne yapabilirim.Çözüm öneriniz

Şimdiden Çok Teşekkürler .....Deeğerli Cevaplarınızı Bekliyorum.

Üyelik hayırlı olsun.
1- Önemli olan diş sayısı değil göbeği. Uyma ihtimali binde bir. Kendi setini almak lazım.
2- Benzin akışında sıkıntı var gibi. Belki karbüratör şamandırası sıkışmış olabilir, başıma benzeri gelmişti. Çok sıkışmadığı için yavaş yavaş gidince sorun olmuyordu, tobanda 90-100 sabit gidince 2 dakka sonra stop edip 5 dakka bekleyince çalışıyordu. Yakıt sistemi temizleyici katkı koyup bi depo jikle de açık devrili sürmüştüm çözülmüştü.
3- Lastikleri büyütmeyin, orijinal ebadında kalsın. Öncelikle denge biraz şaşar, motorun yatışları acayipleşir. Motor da küçük, lastikler ısınmaz ya da suyu iyi tahliye edemez, yol tutuş sorunu yaratır.
4- Debriyaj balataları yapışmış olabilir. Motoru ittirip 10km/s hıza çıkarıp öyle vitese atın. O zaman stop etmezse muhtemelen dediğim gibidir. Yan ayak müşürü de sıkışmış olabilir, motoru biraz çalıştırınca titreşimden çözülüyordur. WD-40 sıkın.
5- Ön dişlü büyütülebilir ya da arka dişli küçültülebilir. Göbeği uygun dişli bulunabilir ve dişlilerle zincirin etrafında yeterince boşluk varsa tabi. 125cc için 115km/s artık sınırdır, vites istiyomuş gibi gözükse de bi vites daha olsa olduğu yerde kalır muhtemelen. Dişli büyütünce de artık kalkışlar belirgin şekilde kötüleşecektir. Oynamamakta fayda var. Makul miktarda oynansa da o zaman farkedilmez.

MehmetC0N
03 Mayıs 2015, 15:55
Teşekkürler çok saolun engin bilgileriniz için Son sorum Motor misal soğukken bu ilk aldığımdan beridir var çok rahat çalşıyor sıkıntı yok fakat misal hareket edecem 1 vitese geçiyorum tak bişey vuruyor stop ediyor eğerki 10dk ısıtırsam o zaman sorun yok normal şekilde 1 al git neden kaynaklanır çevremde ybr 125lik var çokca hiç birinde bu tarz sorun yok.

Uğur
03 Mayıs 2015, 16:50
Teşekkürler çok saolun engin bilgileriniz için Son sorum Motor misal soğukken bu ilk aldığımdan beridir var çok rahat çalşıyor sıkıntı yok fakat misal hareket edecem 1 vitese geçiyorum tak bişey vuruyor stop ediyor eğerki 10dk ısıtırsam o zaman sorun yok normal şekilde 1 al git neden kaynaklanır çevremde ybr 125lik var çokca hiç birinde bu tarz sorun yok.

Rölanti kaç bin devirde?

MehmetC0N
04 Mayıs 2015, 19:24
hocam devir saatinden pek anlamam 2 Yazan yerde çubuk rölantida iken :)

Darkfire
06 Mayıs 2015, 09:33
motorunun debriyajı ıslak tiptir. Bu tip debriyajlarda gece sabaha kadar debriyaj kuruduğu için yapışır ve sabah motor adam gibi devirdaim yapmadan debriyaja bastığında ayırmaz, sen 1. vitese attığında sanki debrijaya basmamışsın gibi davranır o yüzden. Bunu engellemek için 4. veya 5. vitese al motor çalışmadan debriyaja bas 10mt git salsın kendini debriyaj ondan sonra çalıştır 1. vitese at farkı görüceksin :)

ecarpar
07 Mayıs 2015, 18:03
Merhaba Arkadaşlar Motorum 2012 Model Asya Hero 125cc Kullananlar bilir Ciğerli Makina bana göre :) Gelelim sorunlara

1.Zincir seti alacağım Bulunduğum Yerde bulamadım Siparişle Geliyor Buna Yamaha ybr 125 Seti olurmu takılırmı.Arka Dişli 41T Ön bilmiyorum Yada farklı bi markanında olabilir.Set Yeterki Uyan çıksın.
2.Motorumu Yıkadığım zaman İlk çalışıyor 500 metre-1km Gidiyor sonra gaz yemiyor stop ediyor birdahada çalışmıyor taki 1 gün bekliyor sonra hiç bişey yokmuş gibi Tek marş üflesen çalışıyor.Sorun neden kaynaklanır.Yardımlarınızı bekliyorum.
3.Lastikleri birazcık büyütmek istiyorum arka 90/90 ön 2.75-17 Azcık Racing Havası katsın.Öneri Marka ebat şeklinde
4.Motorumda Şöyle bi sorun daha var Motoru ilk çalıştırdığımda 1.vitese alır almaz tak ses geliyor stop ediyor Isıtırsam 10dk düzeliyor.
Neden yapar.Çözüm nedir. ?
5.Motor 5 Vitesde devir ortalarda sürat 110-115 kmlerde(Düzde rampa aşağı değil bu sorun) Hala vites Büyütme istiyor bağırıyor.Ne yapabilirim.Çözüm öneriniz

Şimdiden Çok Teşekkürler .....Deeğerli Cevaplarınızı Bekliyorum.

Usta olmaya gerek yok yav bunları bilmek için motorcu ol kendi motorunu kurcalamayı bil yeter..

1. Zincir setlerinin mekanik değerleri vardır uygun olanların hepsini alıp takabilirsin yeterki dişli genişliği ve yer vidaları uygun olsun. Çin lilerin çoğu mekanik parçası birbirine uyuyor zaten.

2. Yıkadığın zaman ya su bir yerlere gidip kısa devre yapıyordur yada buji ıslanıyordur. Yıkar yıkamaz çalıştırma motorunu önce bir bezle biraz kurula 3-5 dk bekle bi kola iç dinlen su süzülsün belki su bir yerde birikiyordur ve çalıştırdıktan sonra bujiye gidiyordur titreşimlerle.. Belki buji yi su dan koruyan plastiğini değiştirirsen sorun çözülebilir.

3. Lastiklerinin orjinal boyutlarını ve yapılarını bilmiyorum ama bence büyütme motoru boşa yorarsın, görüntüyü boş ver duruşu gidişi nasıl ona bak sen. geniş lastik takıp motoru yormak var için içinde.:thumleft:

4. Motoru ısıtmadan kullanma zaten o tak sesi yağ henüz ısınıp doğru yerlere ulaşamadığı için oluyor, yağın kaç bilmiyorm ama forumda yağ lar ile ilgili geniş tartışmalar var tamam normalde 10/40 yağ iş görüyor ama nerde hangi hava koşullarında?? Bunlara dikkat etmek lazım birde Tamam Hepimiz motul alamıyoruz ama gidip motorcunun 25 litresine 50 tl verip aldığı Mısır özü yağa da pek güvenmeyin :cherry:. Motor ısınmadan gaz koluna dokunmam bile.. Beklesin bir tık ısınsın ondan sonra.. Ha o ısı göstergesi yoksa bir gün dene motoru kullandıktan sonra egzozun önüne elini tut ısıya bak sonra ilk çalıştırmada bu değere yakın bir yerde kullan..

5. Bi bak hocam belki 6. vites vardır gözünden kaçıyordur. :) Ona tapa gaz diyoruz bazı motorlarda hız kesici vardır motor kesik kesik bağırır, tekler gibi böğürür yada daha gitmez redline a denk gelince demekki sende yok yada varda bir derdi var hız kesicinin redline gidiyorsun son viteste çok zorlama, bence tamirlik bir durum değil dert edilecek bir şey hiç değil.:flower: