PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : cub motor debriyaj ve piston değişimini kendim yapabilir miyim?



kordinaryus
15 Nisan 2015, 09:24
evet ustalar, kendi kendisinin ustası olanlar. ve serkan abi buralardaysan sen de :) konuya geçiyorum.

elektrik-elektronik mühendisliği öğrencisiyim fakat ortaokuldan beri yaz aylarında teknik serviste çalıştım. iş görmeye elim yatkın. bilgisayar, uydu alıcı, televizyon tamiri/montajı çok yaptım. bi kaç telefon açtım ekran değiştirdim. evde bozulan veya düzgün çalışmayan her şey elimden geçer. fırın düğmesinden tutun düzgün açılmayan çekyata kadar. ama makine üzerine ufak bisiklet arızaları dışında hiç bişey yapmadım. zaten şu an öğrencilik yaptığım şehirde atölyem yok. çalışma alanım yok yani yoksa çok niyetliydim motorla da uğraşmaya.

şimdi bende bi cub motor var. debriyajı bitik ve çekişi düşük. biraz sıkıntılı diye servise götürdüm. 300 lira en az tutar dedi. içini açmadan net fiyat diyemem sen daha fazla para hazırla dedi. o kadar param yok ne yazık ki. ben bu motoru söksem, eve çıkarsam. bi masayı komple bu iş için ayırsam. internetten piston seti ve debriyaj ve gereken diğer malzemeleri alsam. şu konuyu takip ederek; http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/127532-cup-100cc-motor-bakimi.html kendim bu değişimleri yapabilir miyim? serkan abinin de motor yarma konusu var ama bütün fotoğraflar silinmiş. olsa çok işime yarayacaktı. bu şekilde 100-120 liraya halledebileceğimi düşünüyorum bu işi. ne dersiniz oluru var mı?

pertry
15 Nisan 2015, 09:27
Bence yapabilirsin ama sente ayarında burdan yardım alman lazım

kordinaryus
15 Nisan 2015, 18:49
Bence yapabilirsin ama sente ayarında burdan yardım alman lazım

sadece sente ayarında değil takıldığım her noktada yardım alırım zaten :)

holow
15 Nisan 2015, 19:04
Haci debriyaji yaparsin
Silindiri yapamazsin
Niye diye sorucaksan sok makineyi anlarsin

kordinaryus
15 Nisan 2015, 19:12
Haci debriyaji yaparsin
Silindiri yapamazsin
Niye diye sorucaksan sok makineyi anlarsin

makineyi sökmeden anlamak için sizlere soruyorum zaten :) ayar gerektiren işler çok olduğu için mi acaba?

mterayes26
16 Nisan 2015, 17:34
makineyi sökmeden anlamak için sizlere soruyorum zaten :) ayar gerektiren işler çok olduğu için mi acaba?

Büyütme gözünde sök yap

Samet Ağır
16 Nisan 2015, 18:30
Piston ve debriyaj degisimi icin neden motoru yarmayi dusunuyorsun?

kordinaryus
16 Nisan 2015, 21:15
Piston ve debriyaj degisimi icin neden motoru yarmayi dusunuyorsun?

aslında ilk amacım motoru yarıp durumuna bakmak. hatta parçaların fotoğrafını burada paylaşıp hangilerinin değişmesinin gerektiği konusunda ustalardan fikir almak, ona göre komple yenilemek. piston değiştirme gerekeceği benim tahminim. zira motor 15binde ama servisteki usta en az bu kadar daha yapılmış bununla, kmsi düşürülmüş bunun dedi. haklı gibi de duruyor açıkçası. ilk motorum, kazık yedim. allahtan ucuza kapattım.

fakat piston değiştirmek için kranka kadar inmek gerekmiyor mu? motoru yarmadan (belki farklı bi anlamı vardır, benim bildiğim yarmak, içini açmak/komple sökmek)yapılabilir mi bu işlem. debriyaj balatası değil de piston değişimi?

Samet Ağır
16 Nisan 2015, 21:24
Motoru yarmak ikiye ayirmak sanzumani ortaya cikarmaktir.
Piston degisimi icin sadece silindir e kadar soker yeni piston ve silindiri takarsin.krankinda sorun yoksa tabi...
Debriyaj icin ise sadece yan kapagi acacaksin....

cool113
16 Nisan 2015, 22:01
önce debriyajı değiştir. çekişte problem düzelmişmi kontrol et. motorun yağ yakmıyorsa büyük ihtimalle piston silindirinde problem yoktur. bu motosiklet tamircileri felaket tellalıdır, ölümü gösterip sıtmaya razı etmeye çalışır.

kordinaryus
16 Nisan 2015, 22:30
önce debriyajı değiştir. çekişte problem düzelmişmi kontrol et. motorun yağ yakmıyorsa büyük ihtimalle piston silindirinde problem yoktur. bu motosiklet tamircileri felaket tellalıdır, ölümü gösterip sıtmaya razı etmeye çalışır.

hocam sadece çekiş değil problem. 4. viteste hiç devirlenmiyor motor. 65-70i geçemiyor. okula gidiş yolunda biraz anayoldan gidiyorum çok sıkıntı yaşıyorum. en sağ şeritte otobüsler var durdukları zaman sollamak için orta şeride geçmem lazım. vızır vızır arabalar geçiyor. durakta geçtiğim otobüs yolcu alınca beni geçiyor, sonraki durakta tekrar önümde duruyor :) 1-2 viteslerde devirlenmesi güzel, 3te sızlanmaya başlıyor, 4 sıfır. şıkırtı geliyor bi de motordan. neyle karşılaşıcağımı hiç bilmiyorum yani.

holow
17 Nisan 2015, 00:33
Haci bak acikliyim tmm.
Bu is öyle nette sorfe benzemez.
Konnastorun MF sine benzemez.
Transtorun beiz emiterine benzemez
LCD nin flex connectorune hic benzemez.:-)
Simdi sen o motoru 4 saplama ile kadrodan alican.egzost felan herşey güzel gidicek.
Baslican sökmeye.
Güzel...
Sonra sanzumandaki dislilerin siralamasini yapamican yanlis yapican
Dişliler asinmismi anliyamican
Ayak marsinin dislisini yanlis kurucan

Senteyi zaten yapamican
Bir iki blok yada yan kapak vida frezesini yalama edilen sonuç bi suru para 1 ay ugrasi
Sonuç hüsran olucak.
Yan kapagi AC debriyaji değiş olmazsa bi tamirciye git en fazla 200 tlye hallettirirsin ama tabi hepsini dolasman gerekecek.
Sana yardimci olmak için bu saatte bu kadar aciklama yaptim.
Abini dinle motorun başka yerlerini kurcalama

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:30 ----------

Haci bak acikliyim tmm.
Bu is öyle nette sorfe benzemez.
Konnastorun MF sine benzemez.
Transtorun beiz emiterine benzemez
LCD nin flex connectorune hic benzemez.:-)
Simdi sen o motoru 4 saplama ile kadrodan alican.egzost felan herşey güzel gidicek.
Baslican sökmeye.
Güzel...
Sonra sanzumandaki dislilerin siralamasini yapamican yanlis yapican
Dişliler asinmismi anliyamican
Ayak marsinin dislisini yanlis kurucan

Senteyi zaten yapamican
Bir iki blok yada yan kapak vida frezesini yalama edilen sonuç bi suru para 1 ay ugrasi
Sonuç hüsran olucak.
Yan kapagi AC debriyaji değiş olmazsa bi tamirciye git en fazla 200 tlye hallettirirsin ama tabi hepsini dolasman gerekecek.
Sana yardimci olmak için bu saatte bu kadar aciklama yaptim.
Abini dinle motorun başka yerlerini kurcalama

mterayes26
17 Nisan 2015, 00:56
Haci bak acikliyim tmm.
Bu is öyle nette sorfe benzemez.
Konnastorun MF sine benzemez.
Transtorun beiz emiterine benzemez
LCD nin flex connectorune hic benzemez.:-)
Simdi sen o motoru 4 saplama ile kadrodan alican.egzost felan herşey güzel gidicek.
Baslican sökmeye.
Güzel...
Sonra sanzumandaki dislilerin siralamasini yapamican yanlis yapican
Dişliler asinmismi anliyamican
Ayak marsinin dislisini yanlis kurucan

Senteyi zaten yapamican
Bir iki blok yada yan kapak vida frezesini yalama edilen sonuç bi suru para 1 ay ugrasi
Sonuç hüsran olucak.
Yan kapagi AC debriyaji değiş olmazsa bi tamirciye git en fazla 200 tlye hallettirirsin ama tabi hepsini dolasman gerekecek.
Sana yardimci olmak için bu saatte bu kadar aciklama yaptim.
Abini dinle motorun başka yerlerini kurcalama

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:30 ----------

Haci bak acikliyim tmm.
Bu is öyle nette sorfe benzemez.
Konnastorun MF sine benzemez.
Transtorun beiz emiterine benzemez
LCD nin flex connectorune hic benzemez.:-)
Simdi sen o motoru 4 saplama ile kadrodan alican.egzost felan herşey güzel gidicek.
Baslican sökmeye.
Güzel...
Sonra sanzumandaki dislilerin siralamasini yapamican yanlis yapican
Dişliler asinmismi anliyamican
Ayak marsinin dislisini yanlis kurucan

Senteyi zaten yapamican
Bir iki blok yada yan kapak vida frezesini yalama edilen sonuç bi suru para 1 ay ugrasi
Sonuç hüsran olucak.
Yan kapagi AC debriyaji değiş olmazsa bi tamirciye git en fazla 200 tlye hallettirirsin ama tabi hepsini dolasman gerekecek.
Sana yardimci olmak için bu saatte bu kadar aciklama yaptim.
Abini dinle motorun başka yerlerini kurcalama




elektronık yapan adam motoru gözü kapalı yapar , bırak denesin hevesini kırma belkı yapar yapamazsa da gider ustaya yaptırır geçer .

başlığı açan arkadaşım yağ yakma sorunu yoksa neden motor açıyorsun sekmanlar ne güzel yer yapmışken değiştir debriyajı geç ayrıca uçacak mı o 100 cc motor 70 - 80 daha ne ben vn 800 ile geçmiyorum 80 i bassam 200le gideceği halde ne gerek var

shooter1
17 Nisan 2015, 02:04
biraz daha araştır alet edevat ve yer varsa sök gitsin

kordinaryus
17 Nisan 2015, 16:05
önce debriyajı değiştir. çekişte problem düzelmişmi kontrol et. motorun yağ yakmıyorsa büyük ihtimalle piston silindirinde problem yoktur. bu motosiklet tamircileri felaket tellalıdır, ölümü gösterip sıtmaya razı etmeye çalışır.

yağ yakmıyor. hiç duman yok egzozda. belki de sübaplarda sıkıntı vardır diyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:59 ----------


elektronık yapan adam motoru gözü kapalı yapar , bırak denesin hevesini kırma belkı yapar yapamazsa da gider ustaya yaptırır geçer .

başlığı açan arkadaşım yağ yakma sorunu yoksa neden motor açıyorsun sekmanlar ne güzel yer yapmışken değiştir debriyajı geç ayrıca uçacak mı o 100 cc motor 70 - 80 daha ne ben vn 800 ile geçmiyorum 80 i bassam 200le gideceği halde ne gerek var

abi zaten ben arabayla 110'u geçmeyen insanım uzun yolda :) motorla hiç hız merakım yok. sadece 2-3km'lik anayolda gazı açınca ivmelenmem lazım o trafikten kurtulmak için. hızlı gitmek gereken yerde yavaş gitmek de problem. o yol dışında şehiriçi zaten 50-60'ı geçmiyorum. motorun 4. vitesi olmayışı canımı sıkıyor 3e kadar normal 4 sanki hiç yok.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:03 ----------


Haci bak acikliyim tmm.
Bu is öyle nette sorfe benzemez.
Konnastorun MF sine benzemez.
Transtorun beiz emiterine benzemez
LCD nin flex connectorune hic benzemez.:-)
Simdi sen o motoru 4 saplama ile kadrodan alican.egzost felan herşey güzel gidicek.
Baslican sökmeye.
Güzel...
Sonra sanzumandaki dislilerin siralamasini yapamican yanlis yapican
Dişliler asinmismi anliyamican
Ayak marsinin dislisini yanlis kurucan

Senteyi zaten yapamican
Bir iki blok yada yan kapak vida frezesini yalama edilen sonuç bi suru para 1 ay ugrasi
Sonuç hüsran olucak.
Yan kapagi AC debriyaji değiş olmazsa bi tamirciye git en fazla 200 tlye hallettirirsin ama tabi hepsini dolasman gerekecek.
Sana yardimci olmak için bu saatte bu kadar aciklama yaptim.
Abini dinle motorun başka yerlerini kurcalama

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:30 ----------

Haci bak acikliyim tmm.
Bu is öyle nette sorfe benzemez.
Konnastorun MF sine benzemez.
Transtorun beiz emiterine benzemez
LCD nin flex connectorune hic benzemez.:-)
Simdi sen o motoru 4 saplama ile kadrodan alican.egzost felan herşey güzel gidicek.
Baslican sökmeye.
Güzel...
Sonra sanzumandaki dislilerin siralamasini yapamican yanlis yapican
Dişliler asinmismi anliyamican
Ayak marsinin dislisini yanlis kurucan

Senteyi zaten yapamican
Bir iki blok yada yan kapak vida frezesini yalama edilen sonuç bi suru para 1 ay ugrasi
Sonuç hüsran olucak.
Yan kapagi AC debriyaji değiş olmazsa bi tamirciye git en fazla 200 tlye hallettirirsin ama tabi hepsini dolasman gerekecek.
Sana yardimci olmak için bu saatte bu kadar aciklama yaptim.
Abini dinle motorun başka yerlerini kurcalama

aynen hocam hiç motoru komple yarmayayım. sadece debriyaj değiştireyim. aslında bi düşüncem de elimin altında ucuz cub varken tamir işlerini de ucundan kıyısından öğrenmekti. ama ortam ve vakit müsait değil. maddiyat da :) şimdi bana debriyajı değiştirmek için detaylı anlatım lazım serkan abinin ybr için vardı sanırım ama cub aynı mıdır? nereden bulurum ki debriyaj değişimini fotoğraflı anlatan bi konu?