PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor Bloğu Çatlağı ?



Green Arrow
14 Nisan 2015, 23:12
Herkese iyi akşamlar.

Nette koca gün boyunca araştırdığım fakat merakımı gideremediğim bir konu var. Kısaca bahsetmek gerekirse motor bloğunda çatlak oluştuktan sonra yapıştırma ve kaynak gibi bir durum oluyormuş. Bir arkadaşımın motoru var 3 yıl evvel blok çatlamış fakat düzgün şekilde kaynak yapıp kapatılmış çatlak. Kaynak sonrası 25-30 bin km yol yapmış motor ve sıkıntı mevcut değil. Kaynak görmüş motor alınır mı ? Bu zamandan sonra sıkıntı çıkarma olasılığı var mıdır ?

< iLk@yy >
15 Nisan 2015, 00:19
kaynak çok önemli bir nokta
yapacak kişinin alaşımı tuttabilmesi çok önemli
aynı zamanda çatlak neyden dolayı olmuş ?
conta yakıp motoru o şekilde zorlamış olabilir eski kullanıcısı kaza yapmış olabilir alttan sert bir darbe almış olabilir vs vs

satarken aynı şekilde problem olabilir aynı zamanda alan kişi için miğde bulandırıcı sebepler bunlar

yapıştırma işi sıkıntılı güçlü epoxy yapıştırıcılar var ( zamanında babamın çok eski kamyonu için diferansiyeldeki çatlağı bu şekilde kapattığını biliyorum ama uzun ömürlü olmuyor ) yüksek ısılarda da dayanabilenleri var bu şekilde ama nereye kadar iş görür bilemiyorum

kaynak işi dahada sıkıntılı tornadan geçirilebilecek bir alan ise olabilir
yapan kişinin kullandığı materyal çok önemli. farklı alaşımlı kaynaklar var çünkü bloğun alaşımına olabildiğince bezer olması lazım ki ısnıp soğuduğundaki genleşme bir olsun. yoksa aynı yerden tekrar kırılır veya çatlak yapar
daha bir sürü şey var bunun ile ilgili

Shrieker
15 Nisan 2015, 00:37
Önemli olan talip olduğunuz motorun motor bloğunda çatlak olup olmadığını öğrenebilmek. Gerisi kolay :)

motocommuter
15 Nisan 2015, 01:40
Motor bloğunda çatlak olması, ileride büyük sıkıntılara yol açar. Her ne kadar kaynak yapılmaya çalışılsa da sorunun asıl çözümü bloğun değişmesidir. Kaynak yapılmış çatlakta sıkıntı olup, olmadığını anlamak için; motosiklet modelinin yakıt bilgilerini kontrol etmek faydalı olabilir. Eğer, aşırı zorlama olmadığı halde yakması gerektiği miktsrdan daha fazla yakıt harcıyorsa, büyük ihtimalle bloktaki kaynakta delikler oluşmaya başlamıştır.(yakıt konusunda yalnızca blokta ki sorunlar baş göstermez. Subap ayarı kaçmış ya da karbüratör görevini yerine getiremiyor olabilir.) Diğer anlaşılma yöntemi ise yağ kaçağı olup olmadığıdır. Direkt olarak bloktan yağ sızıyorsa, büyük ihtimalle çatlak yeniden ortaya çıkmıştır. En garanti anlama yöntemi ise motorun tamamen sökülüp kontrol edilmesidir. Eğer şahsi fikrimi sorarsan, ben o motosiklete vereceğim paraya üzülürüm. Karar senin.

Saygılar...

mterayes26
15 Nisan 2015, 02:34
Alma 2 gaz açayım dersin , piston alttan aparkat gibi gelir

Syanur
15 Nisan 2015, 03:02
1.si motor bloğu dediğiniz yer tam olarak neresi? Hangi kısım çatlamış ve tamir görmüş.

2.si tamirden sonra okadar km yaptığına emin miyiz? Tamir kendini ispatlamış gibi görünüyor ama ömrünü de dolduruyor olabilir. O yüzden uygun fiyata alınabilinir. Fiyat "uygun" olduktan sonra herşey alınır, beklentiniz sorunsuz olması ise garantisi yok, içiniz rahat etmez. Yok ben ucuza alayım, sorun çıkartırsa kendim hallederim diyorsanız iyi pazarlık edin. Yoksa uzak durun.

dadaş orhan
15 Nisan 2015, 19:27
[QUOTE=< iLk@yy >;3593505]kaynak çok önemli bir nokta
yapacak kişinin alaşımı tuttabilmesi çok önemli
aynı zamanda çatlak neyden dolayı olmuş ?
conta yakıp motoru o şekilde zorlamış olabilir eski kullanıcısı kaza yapmış olabilir alttan sert bir darbe almış olabilir vs vs

satarken aynı şekilde problem olabilir aynı zamanda alan kişi için miğde bulandırıcı sebepler bunlar

yapıştırma işi sıkıntılı güçlü epoxy yapıştırıcılar var ( zamanında babamın çok eski kamyonu için diferansiyeldeki çatlağı bu şekilde kapattığını biliyorum ama uzun ömürlü olmuyor ) yüksek ısılarda da dayanabilenleri var bu şekilde ama nereye kadar iş görür bilemiyorum

kaynak işi dahada sıkıntılı tornadan geçirilebilecek bir alan ise olabilir
yapan kişinin kullandığı materyal çok önemli. farklı alaşımlı kaynaklar var çünkü bloğun alaşımına olabildiğince bezer olması lazım ki ısnıp soğuduğundaki genleşme bir olsun. yoksa aynı yerden tekrar kırılır veya çatlak yapar
daha bir sürü şey var bunun ile ilgili[/QUOTE

Size bir sorum olacak arkadaslar, egzoz ek yerleri, percimlerin birlestigı yerler kaynak olurmu? Oralardan kaciriyor. Dökume kaynak turarmi?

Green Arrow
15 Nisan 2015, 21:23
Herkese değerli cevapları için teşekkür ederim. Bloktaki çatlak zincirin giderken kopması ve bu esnada sıkışık basınçla motor blogunu çatlatması şeklinde oluşmuş. Km olayı doğru çünkü muayenelerini ve servis kayıtlarını biliyorum. Toplayan da tamiri yapanda motorun kendi resmi servisi. Piyasası 22-25 civarında arkadaş 15 civarlarında istiyor bunları söyleyebilirim fikirlerinize ihtiyacım var. Masraf çıkartırsa karşılarım ancak bile bile de lades demek istemem.

* Syanur selam bu arada Hyosung X5 konusundan bilirsin sapıklığımı. İkincil olarak o motoru almayı planlıyorum yurtdışından bir eleman buldum kullanan öve öve bitiremedi şehir içi sürüşleri için. Ankara da bir motor var o arkadaşla görüşmeyi planlıyorum kısmetse...

Ygz
15 Nisan 2015, 21:53
Hocam benim bildiğim kaynak olan bölgeler daha sert olur yani bloktan daha sert olur o bölge bu da sıkıntı olabilir(nerede olmadığını bilmediğimden) ayrıca motor nedir

Ahmanamra
15 Nisan 2015, 23:06
Dostum zincir kopması sonucu motor kitlenip blok patladıysa uzak dur çünkü o esnada sadece blok değil krank rulman şanzıman gibi hareketli parçalarda birden durunca baya bir hasar almıştır. 6 vitesle giderken 1. vitese motoru atıp hız dusurmeden debriyajı bırakırsan ne olur sen duşun zincir kopup ön dişliyi kitlemişse durum daha vahimdir yani blok çatlamasının sebebi vahim bir durumdur. Yoksa kaynağın yerine göre çok önemli bir durum olmaya bilir. Mesela benim vites kolu piminin girdiği yuva kırılmıştı mecburen motoru yarıp kaynak yaptırdım 2000 km olmuştur herhalde bi sıkıntı yaşamadım sadece kendim topladığım için bazı ufak sıkıntılar yaşadım okadar

Green Arrow
15 Nisan 2015, 23:21
Dostum zincir kopması sonucu motor kitlenip blok patladıysa uzak dur çünkü o esnada sadece blok değil krank rulman şanzıman gibi hareketli parçalarda birden durunca baya bir hasar almıştır. 6 vitesle giderken 1. vitese motoru atıp hız dusurmeden debriyajı bırakırsan ne olur sen duşun zincir kopup ön dişliyi kitlemişse durum daha vahimdir yani blok çatlamasının sebebi vahim bir durumdur. Yoksa kaynağın yerine göre çok önemli bir durum olmaya bilir. Mesela benim vites kolu piminin girdiği yuva kırılmıştı mecburen motoru yarıp kaynak yaptırdım 2000 km olmuştur herhalde bi sıkıntı yaşamadım sadece kendim topladığım için bazı ufak sıkıntılar yaşadım okadar

Anladım hasar göründüğünden ve düşünüldüğünden büyü olabilir. Kimse sorsam herkes aynısını söyledi sadece blok değildir hasar eğer zincir kopup yardıysa bloğu diye. İlanlarda aslında böyle bir çok motor var kimisi dürüst yazıyor kimisi saklıyor maalesef.

Ahmanamra
16 Nisan 2015, 00:07
Malesef milletimiz saolsun işte :)

hakanens
16 Nisan 2015, 11:56
Piston seni alttan depükleyebilir :D

Uğur
16 Nisan 2015, 12:33
Geçen sene bir motosiklete bakmaya gitmiştik. Denedik,test ettik güzeldi.


Sonra hadi birde usta baksın dedik,işi sağlama almak için.

Bulunduğumuz yerden ustanın dükkan 10 km yaklaşık.

Biz otomobille motosikleti takip etmeye başladık.

Ustaya vardık. Usta sağına,soluna baktı. Motorun sesini dinledi iyi alın dedi.

O esnada ön dişli muhafazasının altından şıp şıp yağ damlıyordu.

Zincir yağı olabilir dedim ama sağlama almak için ön dişli muhafazasını sökünce gördüğümüz manzara bizi çok şaşırttı.

Meğer zincir kopmuş,bloğu çatlatmış. Kaynak yapmışlar ama motosikleti sıkıştırınca o kaynaktan az da olsa yağ kaçırma mevcuttu.
10 km'lik yolda da sağolsun motosikleti süren arkadaş "malım bakın nasıl güzel gidiyor" der gibi tapa gaz gitmişti. Allah razı olsun belki o kadar sıkıştırmasa biz hiçbir şeyden habersiz alacaktık motoru :)

Usta görünce hemen"topla topla" dedi,bizde vazgeçtik tabi.
Küçük sinek mide bulandırır hesabı.

Yani netice itibari ile kaynak nasıl yapılmış,zincir koptuğunda motor bloğunun içindeki parçalara ne kadar zarar vermiş bunlar hep muamma.

Ben olsam uzak dururum. 15 bin iyi para,riske girmeye değmez.

Green Arrow
16 Nisan 2015, 22:06
Herkese teşekkür ederim cevaplar için. Sizlerinde söylediği gibi almamak en mantıklısı gözüküyor :)

mterayes26
17 Nisan 2015, 00:07
Uğur Ak , seninkli yine iyi ben 2007 zx-6 almaya diye gittim adam bana 96 cbr 600 çıkardı tabi sonuç facia , o kadar geldim 5 bin tl ye bunu alayım toplar binerim dedim yola çıktım saatte 150 kmh yaptıgımda sağ alcik komple elimde kaldı . G.tüne sokarsın diye kenarına salladım düşüp kırmışsın deyince tartıştık grenajda çizik yok düşmüşsün deyince bende ağzıma geleni saydım en son yazıhane de silah çektiler hepsi mafyaya galericiler kendi silahını gırtlağına dayayınca rahatladı. O zıkkımı çekince ya sıkarsın , sıkamazsan sıkarlar . Tabi bnm işim olmaz direk çeneye yer en son kaçmak zorunda kaldık android değilim 15 kişiye kafa tutamam

Skykhaan
31 Mart 2016, 11:49
Herkese selam,konuyu biraz geç gördüm ama buradan herkesle faydalı olabileceğini düşündüğüm bir bilgiyi paylaşmak istiyorum.Motor bloklarında oluşan hertürlü çatlak,kırık veya kaza sonrası kaybolan kırılmış eksik parçaların tamirini ve eksik parçanın tamamlanmasını bostancıda bir firma garantili şekilde kaynatıyor.Kaynak yaptıkları makineyi Türkiye'ye yreni getirmişler ve kaynağı ısıl işlem olmadan yaptığında motorda çarpılma dönmede olmuyor. Firma bilgilerinide paylaşayım sizlerle Dymet Türkiye Tel: 0216 577 78 88 isterseniz web adreslerinde uygulama videolarıda var www.dymet.com.tr umarım bu bilgiler birilerinin sorunlarına yardımcı olur..

hakanalp95
31 Mart 2016, 12:18
geçmiş olsun hocam