PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Akü sorunsalı ve uzman yorumları



STEWARD26
14 Nisan 2015, 21:14
Selamlar
Motor sezonuna merhaba diyenlerdenim.
Motoru ilk calistirmak istediğim de akunun bos olduğunu gördüm ve takviye ederek çalıştırdım.Sonra yaklaşık 4-5 gun zaman zarfında 80 90 km yol yaptim ve akü sorunsuz basiyordu hava -1 oldugunda bile.Ondan sonra bi 10 gün motora binemedim.Bugun bastım ve akü basmadi.Motorda elektrik kaçağı yok bunda eminim kontrol ettim.Acaba bu sure akuyu tam sarj etmek icin yeterli olmadimi? Akü 12 volt 12 amper. Yorumlarınızı bekliyorum.

oyunageldim
14 Nisan 2015, 21:57
Kaçak olmadığından eminim demişsiniz,o zaman tek seçenek kalıyor akü yaşam süresini doldurmuş :)
40-50 kmde akünün kendini doldurması gerekir,son bir şans suyuna bakıp birde dışarıda şarj edin

batıegeli
14 Nisan 2015, 22:08
kuru akü değilse her yıl değiştirmek gerekiyor.Geçmişte 12-18ah sulu akü kullanırdım hersene değiştirirdim.

shooter1
14 Nisan 2015, 23:20
kuru akü değilse her yıl değiştirmek gerekiyor.Geçmişte 12-18ah sulu akü kullanırdım hersene değiştirirdim.
2 seneyi geçti halen aynı sulu aküyü kullanıyorum

fazil
14 Nisan 2015, 23:45
kuru akü değilse her yıl değiştirmek gerekiyor

3 yildir ayni sulu akuyu kullaniyorum.

motorcu48
14 Nisan 2015, 23:55
marş bastığınızda bazen anlamsızca çalışmaması ardından enjecsion ışığının yanıp sönme hali ile bekledikten sonra çalışması gibi bir durum söz konusu oluyor mu?

STEWARD26
15 Nisan 2015, 07:41
marş bastığınızda bazen anlamsızca çalışmaması ardından enjecsion ışığının yanıp sönme hali ile bekledikten sonra çalışması gibi bir durum söz konusu oluyor mu?Yok motorum enjeksiyonlu degil karburator lü.

ilkerabi
15 Nisan 2015, 09:08
Aküye asit konduğu zaman ömrü başlar. Kullanılmazsa RAFTA 2 yıl sonra çöp olur.
Açık hava şartlarına maruz kalmayan aküyü 3-4 sene kullanabilmeniz gerekir.
Ancak konjoktör denen aletin düzgün çalışması durumunda 4 yıl iş görür Uzun süreli atıl bırakıldığında tam dolu/tam boş olmamalıdır.
Yazın çok aşırı sıcak, kışın çok soğuk görürse akü 1 yılda pert olur.
Sulu akülere eksildikçe saf su ekleyerek kullanmaya devam edebilirsiniz ama JELLİ tipler bir defa kurudu mu çöp olur.

STEWARD26
15 Nisan 2015, 11:36
Akü kuru tip benim anlamadigim sarj olduktan sonra 10 gun kadar binmedim kendini bosaltmasini anlamıyorum. Yine sarj oldu simdi basiyor.Acaba 10 gün calistirmasam yine aynı problemi yasarmiyim.Son bi sans dışarı da bi sarj etmek.Heralde....

asdasd79
01 Mayıs 2015, 12:45
Çözüm çok basit aslında eğer akü değiştirmek istemiyorsan 2 3 günde bir çalıştırıp biraz şarj ettirirsen sorun yaşamazsın diye düşünüyorum

LifeisBike
01 Mayıs 2015, 13:01
Konjektör çalışıyor ve kaçakta yok ise, akünün bir ayağı cukurda demektir. İlerleyen günlerde sıvı takviyesi yapsanda bir daha dikişi tutmaz, bir akü ile denemeni tavsiye ederim.

capozzz
01 Mayıs 2015, 13:20
Dostum, akü işinden çok çektim, uzun süre yatırınca boşalıyor namussuz. Tam boş aküyü takviye ile çalıştırdıktan sonra öyle 80-90 km dinamo şarjı ile kendine gelmez. Sen onu söküp şarj ettirmelisin.

STEWARD26
02 Mayıs 2015, 22:58
Dostum, akü işinden çok çektim, uzun süre yatırınca boşalıyor namussuz. Tam boş aküyü takviye ile çalıştırdıktan sonra öyle 80-90 km dinamo şarjı ile kendine gelmez. Sen onu söküp şarj ettirmelisin.
İllaki sökecez mi yani?