PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yokuş Aşağı İnerken Tedirginim



Sayfa : [1] 2

MFTaşkıran
14 Nisan 2015, 02:50
Evet sayın forum üyeleri başlıktada belirttiğim gibi yokuş aşağı inerken bildiğiniz tedirgin oluyorum resmen korkuyorum yahu. Henüz yeni motorcu 6000 km tecrübem var daha çok yeniyim. Virajlar da ya da yokuş çıkarken hiç bir sıkıntı yok ama inerken sanki düşecekmişim ya da lastik hiçbir sebep yokken kayıp kontrolümü kaybedecekmişim gibi hissediyorum hee bir de hem yokuş aşağı hem de keskin bir viraj var ise aklıma cafer ve bezi hakkında bir cümle geliyor:queen:. Bu korkuyu yenmek için ne yapabilirim tavsiyeleriniz bekliyorum şimdiden teşekkürler.:mrgreen:

Berkec.
14 Nisan 2015, 03:15
Kendini alıştırman lazım :) depoyu kavrayarak sürmüyosan da olabilir

MFTaşkıran
14 Nisan 2015, 03:17
Bazen aklıma geliyor dizlerimle tutuyorum ama 10 dakika sonra yine unutuyorum :D

Berkec.
14 Nisan 2015, 03:20
Alışmak lazım ben de bazen ayaklardan güç almayı unutuyorum :mrgreen:

Carbondioxid
14 Nisan 2015, 03:27
Lunapark + Gondol + Gameboy/Tetris Emniyetli şekilde gondol hareketlerinde elde tetris/gameboy, şimdiki sümüklülerde daha iyisi psp bulup oyun el yeteneği geliştiriver keyifli olur^^

okoca
14 Nisan 2015, 03:30
:)) peki ya yol ıslak ve yokuş aşşağıya iniyorsan ne yapıyorsun?
lastiklerin kötü olabilir, önerim daima arka firen ağırlıklı kullanman, vede motor freni ile inmen 1. vitesle olabilir.. yokuş aşşağıya inerken keskin bir viraj var ise durmalısın 10kmh ile dönmelisin benim önerim..

MFTaşkıran
14 Nisan 2015, 04:41
Eğime göre 1-2 viteste gidiyorum ama ne bileyim o kötü his hiç gitmiyor yahu.

Darkcity2000
14 Nisan 2015, 06:42
1. Konumun, 2. Hizin, 3. Motor devrin bu lari gerektigi gibi ayarlaman lazim.

Konumun sola donuslerde saga yakin , saga donuslerde sola yakin olsun. Yokus asagi viraj icinde acil durumda durabilecegin hizda olmalisin. Viraj girisi yavaslayip motor devrini yukseltmeli (en az ibren devir saatinin ortasinda olmali) yokus asagi viraja kontra ile girmeli, yine yokus asagi gazi hafif acarak virajdan cikmalisin... oyleki virajdan cikis hizin senin toplamda gitmek istedigin hiza esit olmali.. kisaca dogru konumda yaklas, hizini guvenli seviyeye indir, vites dusur motor bagirsin, yatir ve gazi hafif tempoda ac.. bu motoru viraj icinde stabil hale getirir ve endiselerini azaltir. yokus yukarida ayni sekilde..

sezer0696
14 Nisan 2015, 07:49
fazla kasma kendini at ikiye debriyaja sakın basma yokus ınerken hafif frene yaparak inersen hiç bi sıkıntı yaşamassın

Mexico
14 Nisan 2015, 08:46
Bir kere düş sorun kalmaz. Ciddiyim.

///MPOWER
14 Nisan 2015, 08:48
Beynini o düşünceden kurtarmak adına (dikkat dağıtmak değil yanlış anlama) elinde o an hangi imkanlar varsa kullan mesela bir arkadaşımız yazmış motor devir hareketlerine göre doğru vitesi yakalamaya çalış sakin sakin gaz aç fren yap oyna viteslerle yokuş aşağı daha rahat olur kavrama ayarın olmaz tork kaybın olmaz. Ne biliyim oturma pozisyonunu gözden geçir, devir saatini izle km yi izle, nereye bakarsan oraya gidersin denemeleri yap sakin sakin yani dikkatini çok bozmadan çok dağılmadan başka biyerlere yoğunlaş bunun tek çaresi bu, beynine o ana geldiğinde kayacak lastiğe düşecek motora değilde başka biyere birşeye odaklanması gerektiğini öğret. Kazasız belasız sürüşler.

CHaTaN
14 Nisan 2015, 09:32
Yokuş aşağı inerken yavaşlamak istediğinde arka freni kullanırsan hem hüvenlik hemde öne doğru düşecekmişsin hissini tatmaman için faydalı olur.
Asla yere bakma

harung
14 Nisan 2015, 09:42
Yokuş aşağı arka fren kullanılmaz nereden salliyorsunuz bunları?

sezer0696
14 Nisan 2015, 11:18
Aynen yokus assagı arka fren tehlikeli kullanılır ama fazla degil her zaman her yede %70 on % 30 arka yagmurlu havalrda %50 %50

logan07
14 Nisan 2015, 11:46
bende de benzer bır durum soz konusu... xmax ile yokuş aşağı giderken özellikle virajlarda çok sorun yaşıyorum. arka freni sıktığımda motor dik konuma geçiyor ve virejı almakta sorun yaşıyorum. ön freni hafif sıksam da yokuş aşağı motor semerinden boşanmış beygir gibi gidiyor. scooter da bu konu da buuyuk problem kaynagı sanırım

CHaTaN
14 Nisan 2015, 11:59
Yokuş aşağı arka fren kullanılmaz nereden salliyorsunuz bunları?

Eğitiminizi nerden aldınız acaba?

Ben sallıyorum ya o zaman biraz daha salliyim yokuş aşağı inerken arka fren sıkılır. Hatta ve hatta yokuş aşağı dönüş (viraj) varsa arka fren özellikle kullanılır.

Ama gerçekten ben arka fren asla kullanılmaz diyen arkadaşların gerekçelerini çok merak ettim. Bizi aydınlatabilirmisiniz engin bilgilerinizle

isra...
14 Nisan 2015, 12:07
bende de benzer bır durum soz konusu... xmax ile yokuş aşağı giderken özellikle virajlarda çok sorun yaşıyorum. arka freni sıktığımda motor dik konuma geçiyor ve virejı almakta sorun yaşıyorum. ön freni hafif sıksam da yokuş aşağı motor semerinden boşanmış beygir gibi gidiyor. scooter da bu konu da buuyuk problem kaynagı sanırım

Scooter, özellikle eğim de fazlaysa, cidden sıkıntılı bu işlerde. motor freni yok. ağırlık arkada zaten. 100 ortalamayla çıktığım dağ yolunu 70 ortalamayla anca inebilmiştim.
aslında en temizi daha viraja girmeden, motor dikken, planladığından daha da fazla yavaşlamak. kafayı istikamete çevirdiğin zaman artık frenle işin olmamalı çıkana kadar. ama scooter işte. normalden fazla hızlanacak. korkup frene dokunulacak vs. sıkıntı. ciddi hız kesmek lazım girmeden. sonuçta dediğim gibi çıkış inişten hızlı oluyor ama tek parça oluyor. olsun.

Darkcity2000
14 Nisan 2015, 12:23
datcaya giderken i keskin viraj ve firketelerde parmakbarasi terlikle kizlar erkekler nasi giriyorlar yokus asagi scooterler ile aklim durduydu..

okoca
14 Nisan 2015, 12:49
yukuş aşşağıya inerken ön firen sıkarsanız, yani durmak için ön firene abanırsanız ve hafifde eğimli iseniz tutunma aşağıya inerken ön tekerde olduğundan zırt diye düşersiniz, eğer ön fren kullanacaksanız, lastiklerden emin olmalı, yoldan emin olmalı, ve eğimli olmamalı, yani sağa sola yatık olmamalısınız. benim deneyimlerim bunu söyler, ha eğer yol ıslak ise risk 3 e katlanır.. :))

Evrenalpar
14 Nisan 2015, 13:10
Her gün 1. köprüden Avrupa'ya geçtikten sonra Levent sapağından ayrılıp, ilk sağdan Ulus yoluna (Akmerkez yolu diye geçer) bağlanıyorum, hani yokuş aşağı yılan gibi kıvrılan yol. Sol, sağ ve tekrar sol şeklinde yokuş aşağı bir yol. O yolda her sabah aynı tedirginliği ben de yaşıyorum diyebilirim. Aslında sebebi lastiklere tam güvenemiyorum. İkincisi hızlı girsem acaba dışa kayıp bariyere patlar mıyım korkusu. Arkadan gelen araçlar da cabası elbette.

oluroyle
14 Nisan 2015, 13:36
Bir kere düþ sorun kalmaz. Ciddiyim.

Bende öyle olmadi :)) ciddiyimm

Zamanla alışılır düşüncesindeyim, eğitim alırsanız belki güven de gelecektir diye düşünüyorum. Bende de tedirginlik oluyor ve yenemezsem o an , saçma sapan sürüşler gerçekleştiriyorum. Strese girmek, faydasız.

santo78
14 Nisan 2015, 13:45
Demekki kucukken seni devamli Gondola bindiren bir dayin yoktu...

berkturk
14 Nisan 2015, 13:57
lastikler çok önemli. lastiklerini değiştir. aynı yolu eski ve yeni lastikle gittim. inanılmaz fark ediyor.

lickup
14 Nisan 2015, 16:51
yukuş aşşağıya inerken ön firen sıkarsanız, yani durmak için ön firene abanırsanız ve hafifde eğimli iseniz tutunma aşağıya inerken ön tekerde olduğundan zırt diye düşersiniz, eğer ön fren kullanacaksanız, lastiklerden emin olmalı, yoldan emin olmalı, ve eğimli olmamalı, yani sağa sola yatık olmamalısınız. benim deneyimlerim bunu söyler, ha eğer yol ıslak ise risk 3 e katlanır.. :))

Kısmen doğru kısmen yanlış, tutunma varsa bu iyi bişeydir çok daha zor kayar teker. Ancak çok eğimli biyer ve ön fren zınk diye sıkılırsa iş takla atmaya gidebilir.

adonis84
14 Nisan 2015, 17:33
sıkıntı yapma ben hep tedirgin kullanıyorum , 15 seneyi geçti motora biniyorum yokuş aşağı düz yol fark etmiyo ,hep tedirginim bu daha dikkatli olmamı sağlıyo .

snrhsn
14 Nisan 2015, 17:41
Bir kere düş sorun kalmaz. Ciddiyim.

:mrgreen: güldürdün

harung
14 Nisan 2015, 19:38
yokuş aşağı ağırlık merkezi ön tarafa yığılacağı için ön fren kullanılır. hele spor motosikletiniz varsa arkaya dokunduğunuz an kitlenir..
deneyin farkı göreceksiniz :cat:

15 yıl kullanılınca usta olunsaydı taksiciler en iyi şoförler olurdu..

bu arada dizlerinle depoyu boğacak gibi sıkabilirsin ama gidonu asla sıkma :cat:

motocommuter
14 Nisan 2015, 19:51
aklıma cafer ve bezi hakkında bir cümle :mrgreen:

Sırf bu cümle yüzünden içimden öyle bir sövmek geldi ki anlatamam Sana. Neyse terbiyemi korumam gerek.

Darkcity2000
14 Nisan 2015, 20:05
yokuş aşağı ağırlık merkezi ön tarafa yığılacağı için ön fren kullanılır. hele spor motosikletiniz varsa arkaya dokunduğunuz an kitlenir..
deneyin farkı göreceksiniz :cat:

15 yıl kullanılınca usta olunsaydı taksiciler en iyi şoförler olurdu..

bu arada dizlerinle depoyu boğacak gibi sıkabilirsin ama gidonu asla sıkma :cat:

Tam tabir ile kilometre ile usta olunsaydi taksi soforleri F1 pilotu, pizzacilar Rossi olurdu :queen:

CHaTaN
14 Nisan 2015, 20:32
yokuş aşağı ağırlık merkezi ön tarafa yığılacağı için ön fren kullanılır. hele spor motosikletiniz varsa arkaya dokunduğunuz an kitlenir..
deneyin farkı göreceksiniz :cat:

15 yıl kullanılınca usta olunsaydı taksiciler en iyi şoförler olurdu..

bu arada dizlerinle depoyu boğacak gibi sıkabilirsin ama gidonu asla sıkma :cat:

15 yıl motor kullanmak la usta olunmadığı için üşenmedim birde gittim birkaç eğitim aldım.

1 yokuş aşağı inerken ki bu bahsettiğimiz acil durum değil ki zaten acil durumda ön freni fazla sıkmanız ile takla atarsınız. eğer yol dönüyorsa ön freni sıkarsanız ön tarafınızı kaydırma ihtimaliniz yüksektir.

2 yokuşlarda ilk öncelik motor freni. e motor freni neden kilitlemiyor bu mübarek motoru eğer arka fren kilitliyorsa.

3 Motorda yavaşlatmada, viraj almada, durmada en önemli unsur motosikletin dengesi. Motor bütün ağırlık öne yüklenmişken nasıl bir mantıkla ön frene basıp o bölgeye daha da fazla yük bindiriyorsunuz. Bu tarz bir durumda Ön freniniz çok hassas oluyor ve hata affetmiyor.

4 bunca yıldır genelde motor freni, daha yavaşlamam gerekiyosa arka fren ve çok hafif ön fren ile yavaşlarım ve hiçbirzaman hiçbir tekerim kilitlenmedi

5 Eğitim aldığınız yeri sormuştum ama konu taksicilere gitti

Bu alttaki yazıyıda hangi bilirkişiler sallamış ki.
Yokuş aşağı dönüşlerde gaz açıkken arka fren bilhassa uzun dönüşlerde çok fazla hızlanmayı önler. Düz dönüşlerde gazı ön tekerin yükünü azaltmak için mümkün olduğunca çabuk açarken hızınızı arka freni kullanarak kontrol edin. Yokuş inişlerdeki dönüşler ön tekeri yüklerler ve sizin virajı açık almanıza sebep olurlar. Ama gazı açık tutarak arka freni kullanmak motordaki ağırlık dağılımını daha birbirine yakın(ön ve arkanın) tutarak size daha iyi bir hatta kalma imanı sağlayacaktır. Pratik ve denemelerle arka freni kullanan ayağınızın iyice ustalaştırılması, hassaslaştırılması size güven verecektir. Böylece motorunuzu sarsmadan, güvenle kullanabileceksiniz. Bu teknik sizi birçok endişe verici durumdan kurtaracaktır.


Ayaklar sağlamca pedallara basıyor olacak.
Motoru direk olarak aşağı doğru inişe çevirin.
Ağırlığınızı arkaya aktarın, çok dik inişlerde kalçalarınız arka tekerin üzerinde olacak şekilde belinizden öne eğilin.
Alt vitese geçip gaz kapalı olarak iniş yapınız.
Yavaşlamak için frenleri kullanırken ön frenle çok dikkatli olunuz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:28 ----------


Tam tabir ile kilometre ile usta olunsaydi taksi soforleri F1 pilotu, pizzacilar Rossi olurdu :queen:

İşkembeden sallıyanlarda hiçbiri olmaz anca işkembeci olurdu sanırım :)

santo78
14 Nisan 2015, 20:41
15 yıl motor kullanmak la usta olunmadığı için üşenmedim birde gittim birkaç eğitim aldım.

1 yokuş aşağı inerken ki bu bahsettiğimiz acil durum değil ki zaten acil durumda ön freni fazla sıkmanız ile takla atarsınız. eğer yol dönüyorsa ön freni sıkarsanız ön tarafınızı kaydırma ihtimaliniz yüksektir.

2 yokuşlarda ilk öncelik motor freni. e motor freni neden kilitlemiyor bu mübarek motoru eğer arka fren kilitliyorsa.

3 Motorda yavaşlatmada, viraj almada, durmada en önemli unsur motosikletin dengesi. Motor bütün ağırlık öne yüklenmişken nasıl bir mantıkla ön frene basıp o bölgeye daha da fazla yük bindiriyorsunuz. Bu tarz bir durumda Ön freniniz çok hassas oluyor ve hata affetmiyor.

4 bunca yıldır genelde motor freni, daha yavaşlamam gerekiyosa arka fren ve çok hafif ön fren ile yavaşlarım ve hiçbirzaman hiçbir tekerim kilitlenmedi

5 Eğitim aldığınız yeri sormuştum ama konu taksicilere gitti

Bu alttaki yazıyıda hangi bilirkişiler sallamış ki.
Yokuş aşağı dönüşlerde gaz açıkken arka fren bilhassa uzun dönüşlerde çok fazla hızlanmayı önler. Düz dönüşlerde gazı ön tekerin yükünü azaltmak için mümkün olduğunca çabuk açarken hızınızı arka freni kullanarak kontrol edin. Yokuş inişlerdeki dönüşler ön tekeri yüklerler ve sizin virajı açık almanıza sebep olurlar. Ama gazı açık tutarak arka freni kullanmak motordaki ağırlık dağılımını daha birbirine yakın(ön ve arkanın) tutarak size daha iyi bir hatta kalma imanı sağlayacaktır. Pratik ve denemelerle arka freni kullanan ayağınızın iyice ustalaştırılması, hassaslaştırılması size güven verecektir. Böylece motorunuzu sarsmadan, güvenle kullanabileceksiniz. Bu teknik sizi birçok endişe verici durumdan kurtaracaktır.


Ayaklar sağlamca pedallara basıyor olacak.
Motoru direk olarak aşağı doğru inişe çevirin.
Ağırlığınızı arkaya aktarın, çok dik inişlerde kalçalarınız arka tekerin üzerinde olacak şekilde belinizden öne eğilin.
Alt vitese geçip gaz kapalı olarak iniş yapınız.
Yavaşlamak için frenleri kullanırken ön frenle çok dikkatli olunuz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:28 ----------



İşkembeden sallıyanlarda hiçbiri olmaz anca işkembeci olurdu sanırım :)

Agirlik ondeyse ondeki fren daha iyi tutar arka tarafin kitlenme riski daha buyuktur. Yokus asagi on frenle dusen adam acemice fren yapiyordur.

zheroen
14 Nisan 2015, 20:45
düşük vites git

CHaTaN
14 Nisan 2015, 20:57
Agirlik ondeyse ondeki fren daha iyi tutar arka tarafin kitlenme riski daha buyuktur. Yokus asagi on frenle dusen adam acemice fren yapiyordur.

Sence yokuş aşağı nasıl ineceğini soran kişi ustamıdır?

Kısa ve net yazıyorum benim kendi yaptığımı katılanlar katılır katılmayanlar katılmaz.

Vites düşürüp motor freni ile arkaya birazdaha yük verip motorun hızlanmamasını sağlamak. Ama hala istediğimizden daha hızlı gidiyorsa hafifçe arka freni sıkıp biraz daha yavaşlatma. motor ön arka dengesini bulduysa yokuş aşağı dönüşü de daha rahat yapar.

Ama diyelim ki frenleme yapma ihtiyacımız oldu. İşte o zaman arka ve ön fren beraber basılır. Ama biz bu topicte arkadaşın nasıl duracağını değil yokuş aşağı nasıl konforlu ineceğini konuşuyorduk. Olay gitti fren ile durmaya

santo78
14 Nisan 2015, 21:05
ayrica yokusta frenle yavaslama isini viraja girmeden bitirmeniz lazim , viraji normal gazla donebilirsiniz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:59 ----------


Sence yokuş aşağı nasıl ineceğini soran kişi ustamıdır?

Kısa ve net yazıyorum benim kendi yaptığımı katılanlar katılır katılmayanlar katılmaz.

Vites düşürüp motor freni ile arkaya birazdaha yük verip motorun hızlanmamasını sağlamak. Ama hala istediğimizden daha hızlı gidiyorsa hafifçe arka freni sıkıp biraz daha yavaşlatma. motor ön arka dengesini bulduysa yokuş aşağı dönüşü de daha rahat yapar.

Ama diyelim ki frenleme yapma ihtiyacımız oldu. İşte o zaman arka ve ön fren beraber basılır. Ama biz bu topicte arkadaşın nasıl duracağını değil yokuş aşağı nasıl konforlu ineceğini konuşuyorduk. Olay gitti fren ile durmaya

Evet arkadas usta olamaya bilir ama usta olmadigi icin ona yanlis bir teknigi oneremeyiz degilmi. Usta degilsen on fren yerine arka fren kullan falan diyemeyiz. Ayrica arkadasin usta olmadigini siz soylediginiz o zaman belki sizin gibi ustaca arka freni ayarlayamaz ve kaydirir arkayi , toplayamaz , Allah korusun sonra.

umuttuna
14 Nisan 2015, 21:10
Niye her konu illa kavgayla sonuçlanıyor anlamış değilim niye doğru dürüst konusamıyoruz hayret ya.

Siyah&Beyaz
14 Nisan 2015, 21:36
Yanliz olmadigima sevindim. Ben de yokus asagi ve ozellikle yogun trafikte inerken hep tedirginim. Aynen dediginiz gibi hep dusecekmisim ya da duramayip ondeki araca carpacakmisim endisesi sariyor. Genelde arka fren kullaniyorum, motor freni de. Hizimi dusuk tutuyorum bir de uzerine elim debriyajda oluyor. Nedense debriyajda olmasi guven veriyor ara ara debriyaji birakarak tekrar sikarak hizimi kontrol ediyorum. Tecrube ile tedirginligin yavas yavas gececegini umuyorum. Tabii bu arada debriyaj balatasinin icine etmem umarim :) Yokus asagi hizli gidersem frenler tutmaz gibi bir hissiyatim var sanirim. Bir de yazilmis burada depoyu dizlerle sarinca gercekten daha guvenli hissediyor insan.

shadowmaster
14 Nisan 2015, 21:49
Yokuş aşağı iniş için ;
1-Trafik açık, yokuş dik ve düz,
2-Trafik açık, yokuş dik ve sonu sağa/sola virajlı ya da sürekli virajlı bir yokuş,
3-Trafik sıkışık, önde arabalar var,ilerleme yavaş yokuş dik ve düz,
4-Trafik sıkışık, önde arabalar var, trafik zaman zaman duruyor, yokuş dik ve düz,
5-Trafik sıkışık, önde arabalar var, trafik zaman zaman duruyor, yokuş dik ve sonu virajlı,
6-Trafik sıkışık, önde arabalar var, trafik zaman zaman duruyor, yokuş dik ve sürekli virajı,

...gibi muhtemelen unuttuğum daha birkaç versiyon durum varken, "doğru tekmiş" gibi neyi tartıştığınızı anlamış değilim.

Yukarıdaki durumlarda yapılacaklar, yol durumuna göre değiştiği gibi, motosikletin türüne göre de farklılık gösterir.

Birbirinize "giydirmeye çalışacağınıza" herkes tecrübelerini aktarsa, soruyu soran kardeşimiz birşeyler öğrenir belki ne dersiniz ?

Konuya farklı bir açılım katabilmek ümidiyle bir soru soracağım, ki bu soru bir anlamda arkadaşımız için de ip ucu olacak :

Sizce motosikleti ayakta ve dengede tutan şey nedir ?

santo78
14 Nisan 2015, 21:49
Yanliz olmadigima sevindim. Ben de yokus asagi ve ozellikle yogun trafikte inerken hep tedirginim. Aynen dediginiz gibi hep dusecekmisim ya da duramayip ondeki araca carpacakmisim endisesi sariyor. Genelde arka fren kullaniyorum, motor freni de. Hizimi dusuk tutuyorum bir de uzerine elim debriyajda oluyor. Nedense debriyajda olmasi guven veriyor ara ara debriyaji birakarak tekrar sikarak hizimi kontrol ediyorum. Tecrube ile tedirginligin yavas yavas gececegini umuyorum. Tabii bu arada debriyaj balatasinin icine etmem umarim :) Yokus asagi hizli gidersem frenler tutmaz gibi bir hissiyatim var sanirim. Bir de yazilmis burada depoyu dizlerle sarinca gercekten daha guvenli hissediyor insan.

Yokus asagiya debriyaji sikman pek dogru degil. Zamanla bu aliskanligini birakabiliersen arti olur senin icin.

DKN
14 Nisan 2015, 21:51
yusuf yusuf sendromu. bu korku artık yenilmez araba al bin

santo78
14 Nisan 2015, 21:53
Yokuş aşağı iniş için ;
1-Trafik açık, yokuş dik ve düz,
2-Trafik açık, yokuş dik ve sonu sağa/sola virajlı ya da sürekli virajlı bir yokuş,
3-Trafik sıkışık, önde arabalar var,ilerleme yavaş yokuş dik ve düz,
4-Trafik sıkışık, önde arabalar var, trafik zaman zaman duruyor, yokuş dik ve düz,
5-Trafik sıkışık, önde arabalar var, trafik zaman zaman duruyor, yokuş dik ve sonu virajlı,
6-Trafik sıkışık, önde arabalar var, trafik zaman zaman duruyor, yokuş dik ve sürekli virajı,

...gibi muhtemelen unuttuğum daha birkaç versiyon durum varken, "doğru tekmiş" gibi neyi tartıştığınızı anlamış değilim.

Yukarıdaki durumlarda yapılacaklar, yol durumuna göre değiştiği gibi, motosikletin türüne göre de farklılık gösterir.

Birbirinize "giydirmeye çalışacağınıza" herkes tecrübelerini aktarsa, soruyu soran kardeşimiz birşeyler öğrenir belki ne dersiniz ?

Trafik sikisiken zaten problem yok herkes zaten yavas yavas gidiyor. Benim tavsiyelerim asagidakiler icindi. Kimseye giydirmiyorum bu arada.

1-Trafik açık, yokuş dik ve düz,
2-Trafik açık, yokuş dik ve sonu sağa/sola virajlı ya da sürekli virajlı bir yokuş,

Mertcan1905
14 Nisan 2015, 22:24
http://youtu.be/1HIJ-1EtUX0

Umarim "on fren mi, arka fren mi kullanilmali?" polemigine cozum getirmistir. :)

CHaTaN
14 Nisan 2015, 22:28
ayrica yokusta frenle yavaslama isini viraja girmeden bitirmeniz lazim , viraji normal gazla donebilirsiniz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:59 ----------



Evet arkadas usta olamaya bilir ama usta olmadigi icin ona yanlis bir teknigi oneremeyiz degilmi. Usta degilsen on fren yerine arka fren kullan falan diyemeyiz. Ayrica arkadasin usta olmadigini siz soylediginiz o zaman belki sizin gibi ustaca arka freni ayarlayamaz ve kaydirir arkayi , toplayamaz , Allah korusun sonra.

Bu tekniğin yanlış olduğunu siz söylüyorsunuz bende ön frenin sıkılması yanlış diyorum. nasıl olucak.

asıl olayın da nasıl olması gerektiğini de yazdım bir daha yazıyorum.

düşük vites motor freni ile inmek. durmak gerekirse ön ve arka fren. eğer motor freni ile inmiyorsanız ki bunu tavsiye etmem o zaman arka fren.

arka teker istediği kadar kilitlensin eğer düz gidiyorsanız ve gidonunuz düz ise düşmezsiniz.

hem yokuş aşağı hemde viraj varsa gaz kesmeden ARKA fren kullanmak motoru daha güzel ve dengeli viraja sokar.

Ben söylediklerimi güvenli sürüş yazıları ile destekledim. Hala siz benim tezime yanlış diyorsunuz. siz ön fren sıkılması gerektiğini neye ve hangi bilgiye göre söylüyorsunuz bana bunu açıklayın.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:24 ----------


Yokuş aşağı iniş için ;
1-Trafik açık, yokuş dik ve düz,
2-Trafik açık, yokuş dik ve sonu sağa/sola virajlı ya da sürekli virajlı bir yokuş,
3-Trafik sıkışık, önde arabalar var,ilerleme yavaş yokuş dik ve düz,
4-Trafik sıkışık, önde arabalar var, trafik zaman zaman duruyor, yokuş dik ve düz,
5-Trafik sıkışık, önde arabalar var, trafik zaman zaman duruyor, yokuş dik ve sonu virajlı,
6-Trafik sıkışık, önde arabalar var, trafik zaman zaman duruyor, yokuş dik ve sürekli virajı,

...gibi muhtemelen unuttuğum daha birkaç versiyon durum varken, "doğru tekmiş" gibi neyi tartıştığınızı anlamış değilim.

Yukarıdaki durumlarda yapılacaklar, yol durumuna göre değiştiği gibi, motosikletin türüne göre de farklılık gösterir.

Birbirinize "giydirmeye çalışacağınıza" herkes tecrübelerini aktarsa, soruyu soran kardeşimiz birşeyler öğrenir belki ne dersiniz ?

Konuya farklı bir açılım katabilmek ümidiyle bir soru soracağım, ki bu soru bir anlamda arkadaşımız için de ip ucu olacak :

Sizce motosikleti ayakta ve dengede tutan şey nedir ?

olay tartışmak değil ama ben bir şey yazdığımda bana saçmaladığımı söyleyenlere ben direk yazı yazıyorum kendi söylediğim değil motosiklet kullanmayı öğreten eğitmenlerin yazılarını. Buna karşı hala insanlara yanlış aktarıyorsun doğrusu ön fren deniyor.

Bende ısrarla soruyorum yanlış nerde ve kime göre. bana yokuş aşağı arka frenin sıkılmayıp ön frenin sıkılacağını bir yazı ile paylaşırsanız sevinirim.

Ben ön fren sıkılmaz demiyorum ama öncelik arka tarafa fren yaptırmak ve motorda dengeyi bulmak. bunu ayak freni ile mi yaparsın motor freni ile mi ki en doğrusu motor frenidir bunu da ekledim. ama ön fren sıkılmalı arka fren sıkılmaz kayar bana bu tezi bir kanıtlayın lütfen

harung
14 Nisan 2015, 22:32
"CHaTaN"

gis + gs2 + ymhra2 + r.barutçu + vs...

daha yazmamı istermisin ?

CHaTaN
14 Nisan 2015, 22:38
ve burda hocalar sana arka fren sıkılmaz dedi demek öyle mi diyorsun.

O zaman benim bugün itibarı ile eğitim alacaklara sakın gitmeyin diyorum.

Çünkü bana arka fren sıkmak gerektiğini öğretenler harung a tam tersini öğretmişler. demek bu eğitmenler ikili oynuyorlar.

santo78
14 Nisan 2015, 22:46
Buda Keith Code 'dan

In his book Twist of the Throttle II, Keith Code says:

"It is my recommendation that you master using only the front brake except when riding in slippery conditions. Locking the back brake also puts the bike out of control. The rear wheel, spinning, provides the vast majority of stability for the bike from the steering head back. In other words, everything but the front end is kept stable by the gyro force of the spinning rear wheel.

The obvious mathematics of the situation are that the front wheel can do 100% of the braking and the back at that point just locks up no matter who you are. Learn to totally rely on the front brake for quick, clean stopping; then, if you still have a use for the rear, go ahead and use it. But realize that the rear brake is the source of a huge number of crashes both on and off the track. I'll leave the final decision up to you. While it is true that a motorcycle will come to a full stop quicker with both brakes applied, in racing, you don't come to a full stop until you're done."

also:

"Its just a waste of time; you spend too much effort getting a little braking from the rear. I don't even put my foot on it except coming into the garage"

CHaTaN
14 Nisan 2015, 23:04
Buda Keith Code 'dan

In his book Twist of the Throttle II, Keith Code says:

"It is my recommendation that you master using only the front brake except when riding in slippery conditions. Locking the back brake also puts the bike out of control. The rear wheel, spinning, provides the vast majority of stability for the bike from the steering head back. In other words, everything but the front end is kept stable by the gyro force of the spinning rear wheel.

The obvious mathematics of the situation are that the front wheel can do 100% of the braking and the back at that point just locks up no matter who you are. Learn to totally rely on the front brake for quick, clean stopping; then, if you still have a use for the rear, go ahead and use it. But realize that the rear brake is the source of a huge number of crashes both on and off the track. I'll leave the final decision up to you. While it is true that a motorcycle will come to a full stop quicker with both brakes applied, in racing, you don't come to a full stop until you're done."

also:

"Its just a waste of time; you spend too much effort getting a little braking from the rear. I don't even put my foot on it except coming into the garage"

Güzel dostum. Ben mi yanlış biliyorum keith code pistte kullanım için. Tam yüzde yüz bilmediğim için iddia edemiyorum.

Burda yazılanlar pistte kaygan koşullarda nasıl fren yapılması gerektiğini anlatıyor ki. Benim izlediğim motosiklet yarışlarında cayır cayır arka fren kullanılıyor.

Gelelim ana konumuza Topic diyorki ben yokuş aşağı inmeye korkuyorum. bunun için ne yapılmalı. Vites düşürülür motor freni devreye sokulur. Bu sayede motor arkadaşımızı korkutmayacak hızlarda seyir eder ama hala hızlanıyorsa. hafif hafif arka frenle motosikletin hızlanmasını önleriz. Ön frene de arka frenle birlikte basılabilir fakat dik yokuşta ve bilinçsizce fazla basılacak ön frenin kazası önleme imkanı yoktur. arka frenle kilitlenen bir motor eğer bakışımız karşıya bakıyorsa ve gidonumuz düz ise motor düz gider ve arka freni bırakmamız ile dönmeye devam eder. Ön fren 1 saniye kilitlense dahi toparlanamaz.

gelelimyokuş aşağı ve viraja işte burda da motorun bütün yükü kafada olduğu için gaz kesmeden arka fren ile motor dengeye getirilir ve viraj o şekilde dönülür ama bunun içinde arka fren kontrollü kullanılmalıdır kilitlenmemelif-dir. virajda kilitlenen arka tekerlek düşmemize neden olur.

Eğitimlerde tecrübesi az kişilere bildiğiniz üzere arka frenle durmayı ve yavaşlamayı öğretirler. Yineliyorum konumuz burda asla nasıl durulur nasıl frenleme yapılır yada nasıl ani durumlara tepki verilir değil.

durmak gerekiyosa yani frenlemek gerekiyorsa ön ve arka fren aynı anda kullanılır motoru mümkün olduğunca dengede tutarak.

Yokış aşağı ,nerken ön fren çok ama çok dikkatli kullanılmalı çünkü bütün motorun yükü ön amortisörlerdedir motorda denge yoktur.

santo78
14 Nisan 2015, 23:15
Bilegi bukmek iki kitabinda Keith Code soyle diyor,

"Benim tavsiyem sadece on freni kullanip ustalasmazin tabiiki kaygan zeminlerin oldugu kosullar haric. Arka tekerlegi kitlemek motosikletin denge kaybina neden olur. Motosikletin stabiletisini buyuk olcude arka tekerlegin donmesi saglar. Yani baska bir deyisle on tarafta herseyin jiroskopik gucle stabil halde olmasini arka tekerlegin donmesi saglar.

Matematiksel olarak aciktirki on tekerlek (fren) %100 luk freni yapabilir ve bu asamada arka kim olursaniz olun kitlenir. Sadece on fren ile hizli ve temiz durmayi ogrenin, sonra eger hala arkayi kullanmak isterseniz , buyrun yapin. Ama unutmayinki arka fren hem yaris pistinde , hemde yolda bircok kazanin sebebidir. Son karari size birakiyorum. Evet belki iki freni kullanarak daha cabuk durabilirsiniz ama yaris pistinde yaris bitine kadar gercekte durmazsiniz."

Birde:

"Arka fren tamamen zaman kaybidir , arka frenden alacaginiz ufakcik bir fren gucu icin cok efor harciyorsunuz , ben ayagimi arka frenin uzerine bile koymam , sadece motosikleti garaja alirken dokunurum arka frene."

Ingilizcesi olmayan arkadaslara cabucak bir Turkce tercume'de yaptim. Yanlisim varsa kusuruma bakmayin

harung
14 Nisan 2015, 23:17
"CHaTaN" dostum polemiğe girmeye ne meraklısın ?

ister arka ister ön freni sıkarsın istersen teker yap yokuşta ..

ayrıca karşındakinin kaç yıldır motora bindiği hangi eğitimleri aldığı da mühim değil bu iş fizik işi.
ağırlık merkezi neredeyse tekerlerin o noktada daha çok yere temas eder fren yapmak istediğinde sürtünmeyi artırıp motorun hızını düşürürsün..

1- yokuş aşağı giderken motorun ağırlık merkezi öne aktarılır
2- ön teker yere daha fazla temas eder
3- doğal olarak arka tekerin teması azalır

işte o anda arka frene basarsan arka teker kitlenir...

daha detaylı bir bilgi ihtiyacın varsa facebook üzerinden rahmi hoca veya metehan yılmaz hoca ile görüşmeni tavsiye ederim.

kullandığın motor chopper ve tahminim ağırlık merkezi arka kısımda toplanmıştır, bu sebeple senin arka oranı yüksek frenleme yapman mantıklı olabilir fakat soruyu soran arkadaş pulsara biniyor ve ağırlık merkezi ön kısıma doğru arka fren kaliperleri brembo ve normal yolda dahi kilitliyor..

shadowmaster
14 Nisan 2015, 23:20
Peki, çok bilinmeyeyenli denklem için (istisna durumlar ana kaideyi bozmaz) eğitim ve kendi tecrübemlerimden edindiğim deneyimi paylaşayım.

İlk ve en önemli fizik kuralı belli. Bizi yani kendi ağırlığımızı ve motosikleti ayakta tutan şey arka lastiğin itiş gücü, kesintisiz yol tutuşla yere teması, dönmesi yani jyroscopik itiştir.

Yokuş inerken eğer durum müsait ise en ideali hiç fren yapmadan, motorun arka tekerleğindeki güç ile itilerek ve kompresyonla inmektir (bu belli bir eğimden sonra scooterlar ve yeterli kompresyon olmayan motosikletler için münkün değil tabii ) Yani teker sizi iter, debriyaj sıkılmaz, 2 ya da 1.viteste yokuş sonuna kadar inilebilir.

Eğer ki sürücü kendini rahatsız hissetti ya da bir nedenden ötürü frenleme gerekti. İlk olarak (eğer itiş çok fazla değilse, GİDON DÜZ KONUMDAYKEN) hafif bir arka fren ve çok gerekirse de ön fren desteğidir. Ama yüksek devirli motorlarda bu noktada arka fren fazla sıkılırsa ve lastik dönmeye çalışırsa ya motorun arkası yanınıza gelir ya da tabiri caiz ise sizi teper ve yüksek düşüş riski oluşur. Bu yüzden motorunuzun arka lastik iterken, arka frenlemeyi hangi devir ve süratte ne kadar tolere ettiğini iyi bilmeniz ve motorunuzu tanımanız gereklidir.

Tercih edilmese de iyice yavaşlama ve hatta yürüme hızına gelinirse, arka lastikteki gücü kesmek adına debriyaj da sıkılabilir son çare olarak. Bu noktada mesele, yol açıldığında ya da tekrar hız kazanlam istendiğinde, doğru vites ve yumuşak bir kavramayla tekrar arka tekere güç vermektir. Aslında yokuşun bittiği noktada ne olacağı da ortasında ne yapmak gerektiğini etkiler. Eğer bitişte dönüş varsa ve o sırada ön fren sıkılıysa motor viraj yönüne içe kapaklanır ve düşersiniz. Tam yokuşun bittiği noktada ön fren çok az sıkılı olsada tamamen bırakmanız gereklidir bu durumda.

Anlatmaya çalıştığım şey bu konu için tek bir doğru yoktur. Ama tıpkı virajda olduğu gibi yokuşta da önceden doğru konumlanmak, doğru vites ve gelişmelere göre sürüşe müdahale etmektir aslolan. Tıpkı uçaklar inerken gaz kesmediği gibi motorla yokuş inerken de çok hafif gaz ya da kompresyon kullanıp mümkünse hiç frenle uğraşmamak en idealidir. Nasıl ki uçaklar inişte gaz kesince düşerse, motorda da arka teker sizi itemiyorsa altınızdaki iki tekerlekli alet dengede duramaz.

Bu arada, zorunlu durumlar haricinde ve çok ani panik frenlemeler dışında ben de arka freni çok az kullanan biriyim. Yazdıklarımın yanlış anlaşılmasını istemem :)

santo78
14 Nisan 2015, 23:23
Bu arada Keith Code sadece pist icin demis yokus falan degil derseniz hic yaris izledinizmi bilmem ama duzlukler , yokus asagi virajlar, yokus yukari virajlar falan vardir ve kimse yarista durmuyor. Fren yapiyorlar ve donuyorlar. Adamin genel olarak konustugu cok belli.