PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : direksiyon yalpalaması



kong
13 Nisan 2015, 16:09
seyir halindeyken bi sola bi sağa yapıyor aynı videodaki gibi arkaya ağır bi zat oturunca düzeliyor neden acaba bu arada burda belediye yok çok fazla çukur falan var acaba onlara gire gire motoru bozdummu :pale:


https://www.youtube.com/watch?v=LZ1srcQMa_0

Jrspawn
13 Nisan 2015, 16:18
Aşağıdaki linkten alıntı yapıyorum arkadaş çok güzel bir şekilde aktarmış olayı.

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/77973-tank-tokatlama.html


KAFA SALINIMI (tank slapper)

Kafa salınması(Gidon vurması) çok ürkütücü bir deneyimdir. Bu olay bilhassa sert yay ayarlı spor motorlarda görülür. Ön tekere arka arkaya sert vuruşlar yapan kasisli yollarda gazlarsanız bu darbeler ön çatalların çöküğü yerde sarması ve iniş çıkış hareketlerini kesmesiyle oluşur. Geri sekme sönülmesi ayarlarının fazla ayarlanmış olması durumu tetikleyen sebeplerdir. Ön teker havada kalır, yerle temas kaybolur(airborne). Tekerlek bir tarafa savrulur, sonra ikinci sekme gelir ve diğer tarafa savrulur. Yere her vuruşta diğer tarafa savrulur. Eğer gidon amortisörü bu durumu dengeleyemezse salınım artar, kuvvet kazanarak bir taraftan diğerine hareketi hızlanır. Bu hareketin sertliği elcikleri elinizden alabilecek ve ayaklarınızı pedallardan atacak oranlara ulaşabilir. Gerisini siz düşünün.

Gidon amortisörü kullanmanız önerilir. Birçok spor motorlar bu amortisörle imal edilir. Yoksa siz taktırın. Ancak bunu takmanız her şeyin hallolduğu anlamına gelmez. Şayet gidonu normal dönebilecek oranda dengeli tutmak için taktığınız gidon amortisörünün, varsa ayarını sürekli ayarlamak mecburiyetinde kalıyorsanız motorunuzun şasesinde bir problem var demektir. Çok sıkı ayarlanmış gidon amortisörü ile motor bilhassa yavaş dönüşlerde hat tutmayacaktır ve yüksek süratli dönüşlerde salınmaya girecektir. Bu durumda gidon amörtisörünün ayarını biraz gevşetip etkisine bakınız.

Vücut duruşunuzun kafa salınmasının başlaması üzerinde etkisi vardır. Yüksek süratlerde dik vücut duruşunu muhafaza etmek ağırlığı arka tekere aktararak önün hafiflemesine, bilhassa gaz verildiği anlarda, sebep olur. Ayrıca dik vücut duruşu elcikleri daha sıkı tutmanız demektir ki buda elciklere daha fazla ivme vermek demektir. Tabi buda ön tekerin yerden sağa sola sekmesini, sallanmayı artırıcı yönde besleyecektir. Ön, tekerden gelen darbeleri dengelemeye çalışırken sizin elciklere baskı yapmanız motor geometrisinin durumu düzeltmeye çalışma hareketini olumsuz etkileyecektir. Salınmanın önlenmesi, başlamaması için en iyi davranış gaz verdiğinizde elcikleri baskısız tutmanızdır, üzerlerine baskı yapmayınız. Ağırlığınız pedallarda olsun. Tankı dizlerinizle sıkıca tutun, ağırlığınız olabildiğince önde olsun. Pedallara ağırlığınızı vermek sizi öne alacaktır. Tankı dizlerinizle tutmakta motorun dengede kalmasını sağlayacaktır.

Kafa salınması başladığı zaman elciklere yük bindirmeyin, bastırmayın yada salınmayı durdurmak için herhangi bir şekilde gidona baskı uygulamayın. Bu salınmayı daha da artırır. Yapacağınız şey elcikleri gevşek tutarak motorun bu salınmayı dengelemesine izin vermektir. Siz gidon amortisörünün görevini yapmaya kalkarsanız durum daha da kötüleşecektir.

Alfa. Alıntıdır...!!!

MotorKafa
13 Nisan 2015, 16:19
Bahsettiğin şeyle tank tokatlama çok farklı şeyler.
Bir de gidon :)

EnesBeyter
13 Nisan 2015, 16:26
Gidonda boşluk olabilir git bi motorcuya gidon somununu sıktır biraz.(çok değil ayarlar zaten motorcu)
Arka kutu da yapar ağırlık dengesini bozduğu için
Gene olmadı jantta baktırırsın artık

kong
13 Nisan 2015, 16:27
saolun arkasdaşlar

CompanERROR
13 Nisan 2015, 16:30
Eski Mardin belediyesi Temsili

Darkcity2000
13 Nisan 2015, 16:35
Gidon bilya boşluğu olabilir kontrol ettir.