PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : CBR 125 Sorun :)



umuterdogdu
12 Nisan 2015, 19:59
Cbr 125 im daha 208 km de filan :) çok mutluyuz seviyoruz birbirimizi ısındırmadan gıtmıyorum bıyere fazla abanmıyorum :D ama ara sıra kaçıyor :( bi bagırttırma istegi o şeytanı dövücem :'( alın abi şeytanı başımdan ya :'(


Zincirden ses geliyordu ben gergın olduğunu düşünmüyorum cunku yukarıdakı demırede vuruyor assagıdakı vıtes degıstırme yerının dıbınede

bugun motorumla ehlıyet sınavına gıttım cıktım evımın buraya geldım turluyorum 1 vıtesle ustumu duzeltıyordum 6 bın devıre geldım boyle bıseye vuruyormus gıbı bı ses geldı sonra dedım allah allah bune o ses geldıgınde motor acayıp tıtrıyor yanı arka kuyruk tabiri cayiz se göt atıyordu motor rolantı de iken kaskı arka seleye koydunmuda titreşim var birde ufaktan bir rolantı bozuklugu gıbı bişeyde var :)= 1 gıdım gıbı böyle 1.5 de gidiyor 2 ye cıkıyor sonra kalıyor orda filan sonra sımdı bu rolantıyı geçtim bu zincir sıkıntısı bir ikincisi olarak o ses nerden geldi acaba :'( cozemedım :'( video koyucağım şimdi forumdaki bune adlı abime attım whatsappdan :) ama sızede soruyorum bılgınız varmıdır ve bugun kurs hocam cbr senınmı dedı evet dedım bındı 1 tur atıcak vites geçmiyor bir e bendede oluyor mesela vites i basıyorsun assagıya yok işlemiyor bazen tak diye geçiyor bazen yok geçmiyor :D çözemedim bazen ufak dokununca gecıyor bazen abanıcaksın fılan cozemedım 2-3 e takır takır yardırıyo :)

Honda servisine gidip bu sorunları söylesem motorun plakası olmadıgı ıcın sıkıntı olurmu yanı plaka ilemi işlem yapıyorlar ?

birde servis benden ücret alırmı 200 km deki bir motor zinciri nasıl bırakır 1 vites indeki sıkıntıyı benım yapmam normalmı dıcem de motoru 5 den 1 e tak dıye fılan da attıgım yok en fazla ıstop etmıstır 3 den assagıya ındırmısımdır :) 2 den bır e atarım iyice yavaslayıp motor komprasor i bile fren yapmadan :)

Okuyan abilerimin yardımını bekliyorum video yolda zincirin :)



https://youtu.be/PX_vQtVFKuE

video link

Zuzuuw
12 Nisan 2015, 20:01
noktalama işaretleri anlatılırken raporlu muydun kardeş ? :)

mhmtesk
12 Nisan 2015, 20:15
1. zincirden ses gelicek ona çözüm yok fazladan yağlarsan biraz azalır. benim cbr dede vardı.

2. 1. vitese geçiremediğin zaman motosikleti az ileri yada geri al, dene gecicek buda normal.

3. titremeside normal. motor tek silindir. (motor yağını motul kullanırsan baya düşer)

4. Ve en önemlisi, yeni almışsın tamam anladık, bu kadar üstüne düşersen burnun boq dan kurtulmaz, sakınan göze çöp batar. Tadını cıkarmaya bak.

umuterdogdu
12 Nisan 2015, 20:24
1. zincirden ses gelicek ona çözüm yok fazladan yağlarsan biraz azalır. benim cbr dede vardı.

2. 1. vitese geçiremediğin zaman motosikleti az ileri yada geri al, dene gecicek buda normal.

3. titremeside normal. motor tek silindir. (motor yağını motul kullanırsan baya düşer)

4. Ve en önemlisi, yeni almışsın tamam anladık, bu kadar üstüne düşersen burnun boq dan kurtulmaz, sakınan göze çöp batar. Tadını cıkarmaya bak.


Abi tamam titreşimi geçtim o 1 ci vitesteki şey bugun başladı .'/ böyle değişik bir ses var :D motoru savuruyor bişey oluyor onda ne varsa :D 200 km olmadı sımdı oldu :D çözemedim :D zincir gergin değil acaba oyuzden mı atıor ':/

çok sakınmamaya çalısıyorum ama :D neyse ya cok sakınmıcam da soruyorum ıste ılk kendı motorum :) ılk vitesli motorum :) yağ konusu olarak motor 200 km de daha yag fılan konmadı servise ne zaman gidicegim bilgim yok bana 5 tane kucuk kıtapcık verdıler bırde 2 -3 ıvır zıvır bu verdıklerı 5 tane kıtapcıkta ıngılızce ınternettekı kullanım klavuzunda rodaj hakkında hıc bişey yok :) sonra kaç km de bayıye gidicem bilgim yok filan ':(

mazixxx
12 Nisan 2015, 21:07
acilen zincirini gerdir. yarın ilk işin o olsun kardeşim yoksa o zincirin atma ihtimaii bile yüksek bu şekilde binme. elin anahtar tutuyosa kendinde yaparsın ama lastiğin düzlüğünü ayarlaman zor olur servise git ücret alacaklarını sanmıyorum daha 0 motor. birde yağlat. o zaman vites geçişlerin harika olur ve o kadar ses gelmez. bu şekilde can güvenliğin için binme sakın !

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:03 ----------

birde titremesi normal rodaj yağı var üzerinde sakin kullan motoru kitapçıkta ne yazıyorsa uy ve durumun varsa lastiklerini güzel bi lastikle değiş. kazasız belasız kulan inşallah ekipmansız binme dün akşam bi arkadaşım cbr 125 ile kaza yaptı kask mont dahi olsaydı şuan yürüyo olurdu. malesef ki takmamış ve hız yapmış biraz. şuan yoğun bakımda beyin kanaması geçirmiş aman diyim lütfen ekipmansız bakkala dahi gitme.

umuterdogdu
12 Nisan 2015, 21:09
Yok eldiven kask sirt lik kuyruk kemigine kadar :) tek eksikler mont pantolon bot bunlarida en kiza surede alicagim ama sikinti su motorun plakasi yok :D ruhsatda yok servis bir problem edermi bunu ? Bana kesilen faturayi filan gotursem yaparlarmi :) ucret almalari sacma olur onlarin ihmali .

Kagithane civarinda onerdiginiz honda servisi neresidir :)

bursagsli
12 Nisan 2015, 21:18
Zincirin bol olduğu için alttaki demire vuruyor zinciri gerdir

Eğer motoru soğuk iken çalıştırıp hemen kullanıyorsan vitesi 1 e taktığın an tak diye ses gelip motorun ileri doğru savrulması normal

mazixxx
12 Nisan 2015, 21:30
plakasız bakarlar tabi sen garanti belgenle git plakayla alakası yok garantinin.

mhmtesk
12 Nisan 2015, 21:56
boştayken 1 e aldığında yada 2 den 1 aldığında şak diye ses gelmeside normal şansıman sesi o.

1000lik ve 600 lük makinalarda daha baskılı gelir. O ses zincirden gelmiyor.

El kitabında bakım periyotları yazar 1000-4000-8000-12000 diye gidiyor.

İlla zincirden kıllandıysan el kitabında yazar.

Ama ben zincirden yada tekerden olacağını sanmam daha motor 200km de. arka maşadada yazar zincir gergisi ve teker pozisyonu.

umuterdogdu
12 Nisan 2015, 22:26
hayır vites değiştirirken olmuyor abi motoru 6.7 bin devire getirdiğimde tuhaf bişey oluyor motora :'( demek istediğim o gidiyorum basıyorum 6 devir oluyor motor sankı bı saga cekıyor gıbı oldu sonra arka tarafta sola gidiyormus gibi sallandı noluyo lan dedim lastıkmı kaydı dedım duz yolda yaptım yine aynısı oldu ama boyle langırt dıye 8 bıne cıkarında olmuyor yavas yavas 6 bıne cıkarınca fılan oluyor ':(

Bir honda bayisine gidiceğim yarın inşallah :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:15 ----------

Abilerim hiç şeyim yok nakitim servisler ücret alırmı bu germe için ? 200 km deki bir motora ? en yakın servis honda esengül bu orjinal servismidir :)

bursagsli
13 Nisan 2015, 08:39
Daha 200 km deki motorun rodaji bitmemiş sen bunu 7000 devre çıkarmışın yaptığın yanlış 1000 km yi geçtikten sonra sıkıntı kalmaz

umuterdogdu
13 Nisan 2015, 09:25
7 bın devıre genellıkle arkamdan bırısı sıkıstırgı zaman yapıyorum ve bir üst viteste atıp 5.6 devırde seyır halındeyım bazen trafıkta 7 bın devıre cıkıyor anı sollamalarda yada arabaların ustume kırmalarında okadar 5.6 devirde motoru kullandım 1000 km tamam bunu anladım :) 7 bın sollamada bile yok hiç yok okey abim peki bu zincirdeki tuhaflık ? hep ses verdı yagsızlıktan gelen bir ses gibi dunde o tuhaflık fena kafama takıldı benım dusuncem gıderken alttakı vites pedalına vuruyor gevsek oldugu ıcın