PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Önce lastikleri mi değiştirmeli yoksa bot mu almalı?



maydin02
10 Nisan 2015, 16:45
arkadaşlar 2014 cbr 250r kullanıyorum. ekipmanlarımdan sadece botum eksik birde motorun lastikleri orjinal lastikler yani ırc. sorum hem lastikleri hem de botu almak biraz zor olacak. o yüzden hangisine öncelik vermeliyim. birini aldığımda diğeri için 1-2 ay beklemem gerekebilir.
alacağım lastik pirelli diablo rosso II takımı 684 tl
alacağım bot yds kısa yazlık bot 224 tl

noob
10 Nisan 2015, 16:57
Açıkçası yazlık bot alacağına lastik al demek geliyor içimden. Çünkü otoriteler çizme öneriyor.

Not: Ben otorite değilim. Acemiyim.

akbird
10 Nisan 2015, 17:02
bot al ama kısa alma. lastiklerin daha 1 yıllık. ırc direk çöpe atılacak bi lastik olduğunuda düşünmüyorum. Elbette irc den daha iyi bi lastik alacaksın ama sonuç olarak elinde orta sınıf bi lastik var zaten ama botu hiç yok. sıfır. kesinlikle bot almalısın. Allah korusun sonra bileklerinde ödersin o lastiğe verdiğin parayı...

maktama
10 Nisan 2015, 17:06
Kaval kemiğinize önem veriyorsanız çizme alın(yds 11x çizme kullanıyorum ben de). Yok, kısa botta da ısrarcıysanız yine botu önce alın derim, motoru dikkatli/temkinli/daha yavaş kullanarak lastiğin kötülüğünü bir müddet bertaraf edebilirsiniz, ancak lastiği değiştirseniz de (Allah göstermesin)düşme/kaza ihtimaliniz var ve bu durumda korumasız bir ayakkabının eksikliğini bertaraf edemezsiniz, bileğinize, tarak kemiğinize , parmaklarınıza yazık olur. Şahsi fikrim bu, ben önce çizme ve ekipmanları aldım, en son da lastikleri değiştirdim.

alitezz
10 Nisan 2015, 17:12
Kesinlikle lastikleri değiştir en azından kullanırken motorundan daha fazla keyif alırsın ve daha güvenli olur.Bu arada bot alacaksan da uzun ve iyi koruması olan bir bot almanı tercih ederim o hatayı bende yaptım sonu pek iyi bitmedi.

umuttuna
10 Nisan 2015, 18:11
Oncelikle lastik kesinlikle.ben de 15 gun falan aldim rosso 2 anlatilmaz yasanir diyecegim sadece.motolastikten aldim 2015 2.hafta uretimi lastik.tavsiye ederim

knoyal
10 Nisan 2015, 18:15
bence yaz geliyor ve lastiklerin asfaltı tutma oranı kışa göre daha güvenli olacak , bot daha mantıklı geldi bana.

evural
10 Nisan 2015, 18:17
Kesinlikle bot al. Bot motosiklette en az kask kadar önemlidir. Kazada ilk yaralanan yerlerden biridir ve kalıcı hasar bırakır. Lastikleri daha sonra da alsan olur ama botsuz asla motora binme. Diablo iyi seçim. İşini görecektir.

akbird
10 Nisan 2015, 18:58
lastik değiştir diyenleri mantığım hiç almıyor. :pr: yukarda arkadaşın dediği gibi en az bi kask kadar önemlidir bot kaza anında. o zaman kaskda almayalım lastik alalım var mı böyle bi mantık :silent: al sana motora beraber başladığım arkadaşımın ayak filmleri. o da senin gibi botu önemsemiyordu. motosiklet hayatı bitti. 1 ay ayağının üsütne basamadı....... sırf senin için istedim şimdi resimleri....


http://i.hizliresim.com/QRbAyv.jpg (http://hizliresim.com/QRbAyv)

http://i.hizliresim.com/8lpgXA.jpg (http://hizliresim.com/8lpgXA)

http://i.hizliresim.com/Lp9aRa.jpg (http://hizliresim.com/Lp9aRa)

http://i.hizliresim.com/8lpgLA.jpg (http://hizliresim.com/8lpgLA)

umarım bu resimler yeterince açıklayıcı olmuştur.....

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:55 ----------

Kazanın nasıl olduğunu merak edenler için. Kaza anında bağacı ve ayağı motosikletin altında kalıyor. sağ ayak bileği dönüyor ve dönerken kaval kemğinide kırıyor. sonuç ortada..

xbuky
10 Nisan 2015, 19:01
Ben bu bot işini düşünüyorum fakat günlük kullanıma nasıl bi çizme tarzı önerirsiniz? Okula gidiyorum, haftasonları işe falan...

Sabırsız
10 Nisan 2015, 19:13
Kesinlikle Bot derim . Yukarıda Akbird Bot'un Ne kadar önemli olduğunu açıklamıştır diye düşünüyorum.

CHaTaN
10 Nisan 2015, 19:15
Bence Lastiğinin bir sorunu yok gibi sadece markası ve çevrede gezen lastik hakkındaki duyumlarınız yüzünden lastik değiştirmek istiyorsunuz.
Ama lastiği siz ne kadar limitlerde kullanıyorsunuz? Ne kadar yol tutuşuna ihtiyacınız var. Sakin bir sürüş ile sizin lastikleriniz bence yeterlidir.

Bota gelince tabiki her ekipman gibi o da gerekli. Unutmayınki olası bir kazada daha yere düşmeden bile ayağınızdaki ayakkabılar ayağınızdan çoktan çıkmış olur. Bu sebepten ötürü Bot tavsiye ediyorum. kışın çok motosiklet kullanmıyorsanız bu yada buna benzer bir bot alabilirsiniz.

http://www.motomaxonlineshop.com/held-camero-yazlik-touring-bot-pmu2880

schumacher__
10 Nisan 2015, 19:45
resimler çok fena olmuş, Allah korusun böyle durumlardan.

peki arkadaşın alacağı bot (bileğe kadar olan) böyle bir kazada bileğini koruyabilir mi yoksa illaki uzun çizme mi olması gerekir?

gerçi bilek dönmüş diyorsunuz, bu durumda botun da yapabileceği çok şey yoktur heralde :s

akbird
10 Nisan 2015, 19:50
bi kere bilek üstü olması lazım kesinlikle. Ama en güvenilir tabiki çizme botlardır , kavak kemiğinide koruması için.

umuttuna
10 Nisan 2015, 20:23
Üzerine binip canımızı emanet ettiğimiz motorun sıkıntılarını çözmeden harcanan her kurus fuzulidir.nedenini panik fren yaptıgın zaman cok daha ıyı anlarsınız.tum korumalar elbette onemli ama 1000 km boyunca bana buzda motor suruyormusum hıssı veren irc lastiklerle resmen hayatımla kumar oynamışım lastikleri degiştirince anladım bunu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:19 ----------


lastik değiştir diyenleri mantığım hiç almıyor. :pr: yukarda arkadaşın dediği gibi en az bi kask kadar önemlidir bot kaza anında. o zaman kaskda almayalım lastik alalım var mı böyle bi mantık :silent: al sana motora beraber başladığım arkadaşımın ayak filmleri. o da senin gibi botu önemsemiyordu. motosiklet hayatı bitti. 1 ay ayağının üsütne basamadı....... sırf senin için istedim şimdi resimleri....


http://i.hizliresim.com/QRbAyv.jpg (http://hizliresim.com/QRbAyv)

http://i.hizliresim.com/8lpgXA.jpg (http://hizliresim.com/8lpgXA)

http://i.hizliresim.com/Lp9aRa.jpg (http://hizliresim.com/Lp9aRa)

http://i.hizliresim.com/8lpgLA.jpg (http://hizliresim.com/8lpgLA)

umarım bu resimler yeterince açıklayıcı olmuştur.....

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:55 ----------

Kazanın nasıl olduğunu merak edenler için. Kaza anında bağacı ve ayağı motosikletin altında kalıyor. sağ ayak bileği dönüyor ve dönerken kaval kemğinide kırıyor. sonuç ortada..

Hocam sizin motorun lastikleri ne marka?hiç irc lastikle deneyiminiz oldu mu?şu sebeple soruyorum normal ve sakşn kullanımda her lastik idare eder demiş arkadas peki panik fren yapman gerektiğinde acil bir durumda yapamam lastiklerim müsait değil mi diyecek arkadas?

maydin02
10 Nisan 2015, 21:14
arkadaşlar paylaştığınız bilgiler için teşekkür ederim. resimleri görünen arkadaşa da çok geçmiş olsun. sanırım önce bot alıcam kısadan da vazgeçip uzun yds ye bakmaya karar verdim.

kinqdai
10 Nisan 2015, 21:31
Abi zaten sezon yaz ayı. Lastiklerin yolda dans ı bir nebze azalıcaktır. 1-2 aya tam yaz olucak. Bence botuna öncelik ver. En uygun zamanında da lastiğini alırsın zaten. Lastiğin kalitesini biliyorsun ona göre kullanıyorsundur diye de tahmin ederek bot a öncelik vermeni tavsiye ederim.

cx571
10 Nisan 2015, 21:39
Arkadaşlar;
Motosikletin Kaportası Bizler olduğumuz için Öncelikle Kendı Ekipmanımızı(Kabortayı) düzüyoruz. Sonra motosikletin ayakkabılarını değiştiriyoruz.

Bu yorumdan sonra yorum yapmaya gerek yok sanırım :)

CHaTaN
10 Nisan 2015, 21:56
Hocam sizin motorun lastikleri ne marka?hiç irc lastikle deneyiminiz oldu mu?şu sebeple soruyorum normal ve sakşn kullanımda her lastik idare eder demiş arkadas peki panik fren yapman gerektiğinde acil bir durumda yapamam lastiklerim müsait değil mi diyecek arkadas?

Ben eğitim alırken O beğenilmeyen IRC lazsitkerin işi bilen kişilerde yani hocların elinde ne kadar güzel fren yaptığını ne kadar fazla virajda yattığını çok iyi gördüm. Ve bu gördüğüm motor 0 km deydi yani biraz daha üstünden gitse ve ısınsa neler neler olurdu bilmem. Eğer panik frende öyle oldu böyle oldu diyorsanız hatayı kendinizde arayın panik fren yapmasını bilmiyorsunuz.

Yani her yapamadığınız, her hatayı lastiklere bindirmeyin. Ben gördüklerime mi inanayım ortalıkta dönen safsatalara mı?

santo78
10 Nisan 2015, 22:17
Cizme derim.

Dusty
10 Nisan 2015, 22:30
Benim meylim, kazayı yapınca ne olacağını düşünmeden önce, kazayı yapmamaya kafa yormak olurdu. En iyi korunma, korunmaya ihtiyaç duyulmamasıdır zira.

Lastik yüzünden yaptığınız kötü bir kazada 5bin liralık muazzam bir bot sadece ayaklarınızı korur, vücudunuza sivri bir cisim batmayacağına, kolunuzun bacağınızın üzerinden araba geçmeyeceğine dair garanti veremez.

Yavaş kullanıyor, sınırları zorlamıyor olabilirsiniz. Ancak 80 km ile giderken derinliğini kesitremediğiniz 20 cmlik bir su birikintisi, düz yolda dahi aquaplanning'e neden olabilir. Yoldaki hafif satıh bozukluğuna IRC diablo kadar iyi tepki veremeyebilir..vs.

cx571
10 Nisan 2015, 22:41
Benim meylim, kazayı yapınca ne olacağını düşünmeden önce, kazayı yapmamaya kafa yormak olurdu. En iyi korunma, korunmaya ihtiyaç duyulmamasıdır zira.

Lastik yüzünden yaptığınız kötü bir kazada 5bin liralık muazzam bir bot sadece ayaklarınızı korur, vücudunuza sivri bir cisim batmayacağına, kolunuzun bacağınızın üzerinden araba geçmeyeceğine dair garanti veremez.

Yavaş kullanıyor, sınırları zorlamıyor olabilirsiniz. Ancak 80 km ile giderken derinliğini kesitremediğiniz 20 cmlik bir su birikintisi, düz yolda dahi aquaplanning'e neden olabilir. Yoldaki hafif satıh bozukluğuna IRC diablo kadar iyi tepki veremeyebilir..vs.
Diablo gerçekten bambaska birşey.

anilcanmutlu
10 Nisan 2015, 23:01
Konu canlıyken yeni konu açmadan sorayım. Cruiser / Chopper tarzı kullanan ya da bilen arkadaşlar varsa umarım cevap verirler. Crusier'lar için önerilen lastik hangisidir ? Diablo SS için mükemmel onu öğrendik ama cruiser'ın mükemmeli hangisidir ? Teşekkürler.

k_ayhn
10 Nisan 2015, 23:04
Arkadaşlar bende lastik derim.bence görüşlerimize daha saygılı olmalıyız.

akbird
10 Nisan 2015, 23:39
Benim meylim, kazayı yapınca ne olacağını düşünmeden önce, kazayı yapmamaya kafa yormak olurdu. En iyi korunma, korunmaya ihtiyaç duyulmamasıdır zira.

Lastik yüzünden yaptığınız kötü bir kazada 5bin liralık muazzam bir bot sadece ayaklarınızı korur, vücudunuza sivri bir cisim batmayacağına, kolunuzun bacağınızın üzerinden araba geçmeyeceğine dair garanti veremez.

Yavaş kullanıyor, sınırları zorlamıyor olabilirsiniz. Ancak 80 km ile giderken derinliğini kesitremediğiniz 20 cmlik bir su birikintisi, düz yolda dahi aquaplanning'e neden olabilir. Yoldaki hafif satıh bozukluğuna IRC diablo kadar iyi tepki veremeyebilir..vs.

hocam yanlış anlama ama bu yazdıgın 5 bin liramı ayak mı muhabbetine göre kask almayalım koruma takozu alalım. motor bluğu 10 bin lira falan gibi bi mantık çıkıyo yani. Bu işin bilenleri hep derki önce yatırımı kendine sonra motosiklete yapacaksın. ayrıca koca honda firması millet ölsün diye komplo kuruyo demekki. bizim millet bunu farketti hemen kurtarıyo paçayı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:37 ----------

2 videoyu bi izleyin derim...

https://www.youtube.com/watch?v=fcvP_iYI3MU

12. dk dan itibaren bunuda izleyin derim...

https://www.youtube.com/watch?v=gWAQt9-BZnU


ayrıca bazı eğitmenler botu olmayan öğrenciyi derse almazlar. ibndiği motorun lastiği aaa bu irc sen gelme demezler..

Ucka
10 Nisan 2015, 23:46
Ayakkabıyı belki hic denemen gerekmeyebilir ki umarım hic gerekmez.Ama lastikleri gunde onlarca kere her frende,her virajda,her manevrada deneyeceksin.

Bugun duke200 uzerinde gelen mrf lastikleri mt60 rs corsa larla degistirdim.Her virajda kayan,beni yola konsantre olmam gerekirken lastikler kayıyomu endisesiyle viraja girisimi bozan,fren mesafemi uzatan lastiklere elveda dedim.

Cok kere gectigim yenikoy sahil virajlarında bir nebze olsun kaymadan lastige degil yola odaklanarak yolculuk yaptım.Sanki baska bir motora binmis gibiyim.Bu sebeplerden dolayı bana gore kesinlikle lastik

jrbatu
10 Nisan 2015, 23:54
o ayak fotoları bitirdi beni, gidip en ivedi şekilde bot alacağım kendime. Allah korusun ya.

Bence sen de ilk olarak kendini düşün ve botunu al, lastik irc sonucta, nylon marka değil, biraz daha idare eder seni.

shadowmaster
11 Nisan 2015, 00:54
Kaval kemiği, aşık kemiği, bilek korumalı UZUN ÇİZME ...
Bu arada lastikler kaç yıllık ve diş deriniği de kontrol edilmeli elbette.

redlion999
11 Nisan 2015, 01:01
Bu arada lastiklere de güvenmeyin derim.. Diablo rosso 2 ler ile yere yapıştım.. Sebebi belediyenin çimleri sulamasıydı.. Bence geciktirmeden diğerini de almaya bakın..

berkcigdem
11 Nisan 2015, 01:34
öncelikle bot alın. kaza anında bot sizi korur ama lastik korumaz. hee belki lastik kaza yapmanızı engeller yol tutusu olarak fakat yınede öncelıgınızı bota verın sonrada lastıklerı degıstırın. en azından altınızdakı lastıklere guvenmeyerekde daha dıkkatlı gıdın.

codeprof
11 Nisan 2015, 01:55
Lastik düşmemenizi garantilemez.

Çizme/Bot Kaza anında olası hasarın azalmasını garantiler.


Verdiğiniz paranın hakkıyla karşılığını Botla/çizmeyle alırsınız.

LynXMaSTeR
11 Nisan 2015, 03:33
eğer ben sürekli motosikletten düşerim, illa ki düşerim çok acemiyim diyosan bot al derim,
ama biraz kendine güveniyosan ve daha iyi daha kontrollü sürüş yapmak istiyosan öncelikle lastik almalısın.

umuttuna
11 Nisan 2015, 07:51
Arkadasimiz fikir sormus sizce demis fikirlerimizi belirtiyoruz illa birileri cikip kendi fikrini one cikarma adina digerlerinin fikirlerini asagilamak zorunda mi.vay efendim otoriteler oyle dermis vay efendim ircler soyle yatarmis gozumle gordum vay da vay.hocam o ircleri ben iki motorumda da kullandim hic vakit kaybetmeden ikisinde de degistirdim.evet yatiyordum hiz da yapiyordum panik fren yapmayi da biliyorum !!!! Rossolarin daha rodaji bitmedi ilk gunuydu 1saniyeligine kafami sola cevirdim sonra onume baktim ki onumde ki araba bayanlara yol vermeye niyetlenmis asildim on frenlere eger o gun ircler altimda olaydi imkani yoktu kurtarmanin cunku kilitlemedi on tekeri.oncelik budur bana gore !!!!! Kaza yaptiktan sonra ayagimi korumak degil kaza yapmamak icin her turlu onlemi almak.harleyde gelen lastiklere benzemiyor hocam bu ircler tecrube etmek lazim

---------- Mesajlar birleştirildi - 07:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:48 ----------

Birde bot tavsiye eden arkadaslara bir bak bakalim hangisinin motorunda irc lastikler varmis.onlarin kafasi rahat tabi lastikleriyle ilgili bir kaygilari yokki her cumlelerinde dikkat ederseniz eh iste idare eder yavas surersin tehlikeli durumdan kacinirsin gibi soylemdeler.biz tehlikeli durumdan kaciniyoruz da o bizi bulursa ne yapacagiz?

Darkfriairs
11 Nisan 2015, 09:24
ikisini de aynı anda al. 1000 lira o kadar büyük para değil.

Tİme_shİft42
11 Nisan 2015, 09:43
İyi bi lastiği kullanmayan bilemez botuda al para yoksa k.kartından felan çek .)

-ugur-
11 Nisan 2015, 10:11
motoru daha dikkatli ve şartlara uygun kullanırsan lastikten kaynaklanan açığı bir miktar kapatabilirsin fakat lastiğin ne olursa olsun kaza yapabilirsin senden yada lastikten dolayı değil karşı taraf yüzündende olabilir bu durumdada senin her türlü korunmaya ihtiyacın olacaktır bot 1.sırada olmalı bence ve kesinlikle uzun çizme tavsiye ederim lastikte önemli elbette iyi lastik motorun gidişinde yol tutuşunda büyük fark yaratır yol şartlarından yada senden kaynaklı hataları kapatabilir mümkünse imkanın varsa taksitle al ikisinide al ama herzaman kendi güvenliğine öncelik ver 1.bot 2.lastik diye düşünüyorum güvenli sürüşler

maydin02
11 Nisan 2015, 10:23
düşünceler bilgiler çok güzel konu latında tartışılmadan gayet güzel paylaşımlarda bulunan arkadaşlara çok teşekkürler şimdilik önceliği bota vermeye karar verdim sanırım. eğer ek bi gelir ayarlaram lastikleri de kısa zaman sonra değiştireyim. ırc ler kötü evet bende buna göre sürüyorum zaten şimdilik ırc ler 4300 km de diş durumu iyi. pek viraj yapmadığım için yan sakalları dahi duruyor.

RAMİREZ
11 Nisan 2015, 17:02
Motosiklet için üretilmiş "çizme" al. Lastik sonraki iş. Panik fren falan düşünme şu aralar. Ne motorlarda ne lastikler gördük,dünya para, ama kullanamayanın elinde ister irc ister diablo olsun panik frende herşey olabilir.
Lastiklerinin fren mesafesini ve tutuş gücünü deneyerek öğren, ona göre temkinli kullan. Ama çizme mont kask eldiven dizlik olmadan binme sakın motora. durduğun yerde düşersin, bileğin pedala denk gelir, kırılır. Nooldu lan şimdi dersin. Gerek yok maceraya...
İlk olarak çizme sonra lastik.

astrofizik
11 Nisan 2015, 19:08
Ben olsam lastiği 6ay taksitle bir web sitesinden alır,
Botuda deneyerek mağazadan nakit alırdım,
Bu işi mantıkla çözmek zor biraz,
Lastik alırsınız ama gelir bir araba üstünüzden geçer lastikler hiçbir işe yaramadan ayağınız kırılır,
Botu alır lastik almazsınız,
Bir virajda kayar kendinizi ve motoru pert edersiniz bir tek ayağınız sağlam kalır
En iyisi ikisini birden almak veya son çare diğerini alana kadar istanbul kart ile yola devam edersiniz

FatalRhytm
11 Nisan 2015, 20:09
tabiki öncelikle güvenlik o yüzden önce lastiklerini değiştiri bot için ise alibabaexperese bi göz at derim çok uygun fiatlar eminimki botunuda alabilirsin aynı anda

RmMuR
11 Nisan 2015, 21:31
Yazi tura at.
Tura cikarsa bot al, yazi lastik olsun :-)

k_ayhn
11 Nisan 2015, 23:12
Barkında ırc'lerle düşmemişmiydi.

LynXMaSTeR
11 Nisan 2015, 23:47
Barkında ırc'lerle düşmemişmiydi.

o acemilikten düştü. pistin dışından virajı almaya çalıştı ve yere yapıştı.

beko12345
12 Nisan 2015, 02:35
Tabiki çizme.

Bende cbr 250r kullandım. Irc nedir biliyorum.
Öyle abartı kötü lastik değil.

Eğer virajda diz değdirilmeyecekse gayet iyi tutuyor.

Ha paran vardır değiştirilmesi kötü olmaz.

Ama çizmen yokken orta kalite lastiği değiştirmek bana mantıklı gelmiyor.

CxAnKACx
12 Nisan 2015, 13:26
Duke 200'de 0 gelen lastikler hala ustunde ve diablo gtx 11.0 kullaniyorum. Trafikte daha yeniyim ancak egitim vs aldim daha once 3 gundur arka fren pedali kirik geziyorum.
Bunlar marifet degil elimden geldigince cabuk lastik degistirip freni tamir ettirmem gerekiyo biliyorum (fren icin bugun gidicem) ancak bu dandik lastiklerle yagmurda da kullandim kuruda da panik fren de yaptim lastigi de kaydirdim. Her seyden once kontrol sizde o hocam. Yagmurda dusuyodum kaydi motor altimdan rosso 2 ler olsa kaymazdi belki ancak kurtarmak icin calismistim ve kurtardim. On fren yapmayi da bilmek gerekiyo calismak gerekiyo. Arka frensiz gezerken yokusta kalkarken bile sorun yasamadim. Viraj donerken on frene dokunmayin derler donerken itinayla on freni sikiyorum ancak dozajyalarak sadece balatalar bi surtucek kadar. Ancak gecen gun arkadasima motoru verdigimde durdugu yerde tutamadi motor ustune dusuyodu ben tuttum. Ben olmasam ayagina dusucekti belli zaten arka fren pedali da o zaman kirildi. Simdi takdiri size kalsin o durumda lastiklerde tutkal olsa bile ustune dusmesini engelleyemezdi. Ancak lastigin dandikligini giderken kapatabilirsiniz. Ilk sayfadaki fotograflari da gormussunuzdur oyle bir bacak mi istersiniz yoksa yere dustugu icin karenaji cizilmis bir makine mi?