PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Tiger 250 S / MCT 250 hakkında



efendy06
09 Nisan 2015, 23:02
Değerli Arkadaşlar,

Ankara Çubukta ikamet ediyorum. İki motoru merak ediyor ve planlıyorum.
1. Kanuni Tiger 250 S
2. Mondial MCT 250

Biliyorum, model yılları eski, bakım ister falan. Ama istediğim tip özellikle Tiger 250 S'de var. Planım şu, kazasız, kaporta aksamı düzgün bir tane alıp, icap ederse motor yaptırıp binmek. Bu noktada kaporta ve boya aksamını önemsiyorum sadece. Düzgünce motor yaptırıp uzun süreli kullanma planım var.
Kendi motorumu satarak veya takas ile almayı, 1 yıl civarı kullandıktan sonra ise ciddi bakıma alıp üzerine de choplamayı düşünüyorum ancak, sonuçta blok orjinal kalacak her halükarda, iki motora da daha önce binmedim. Ankara'da ikamet edip Tiger 250 S kullanan bir arkadaş varsa birgün çay ısmarlayıp motorunu incelemek ve birkaç soru sormak isterim. Esasen mct,'den ziyade Tiger ilgimi çekiyor.

Not: Açıkçası, aldığım motoru gerçekten choplayıp uzun vadede binmeyi, ilerde ikinci motor olarak daha rahat bir seçenek almayı planlıyorum.

250 daha koy ybr al diye yorum yapacak arkadaşlar, onu siz alın. Ben görselini seviyorum tigerin, zaten 2 yıl içinde sıfır mct parasını choplarken harcamayı planlıyorum. Az yakan bozulmayan motor değil Tiger 250 S düşünüyorum.

Teşekkürler.

tuna_tour
10 Nisan 2015, 00:03
her 2 motoru da kullanmış biri olarak mct tavsiye ederim, tiger 2 sene sonunda seni choplar hayatından bezersin

efendy06
10 Nisan 2015, 00:10
Sebepleri ile yazarsanız çok sevinirim :) İkisi de çin malı, ikisi de teknoloji olarak bi işe yaramaz motorlar esasen.

elpantt
10 Nisan 2015, 00:20
2005 tiger kullanıcısıyım tiger düşünüyorsan zincir dişli seti 15 dişliyse al 13 dişli ise vibrasyon yapar yani titrer tiger güzel ama biraz masraflı mesela ektrik hattı cok kalitesiz mutlaka degişmesi lazım birde koruma demiri ben bulamadım 1 yıl 2 .motor olarak kullandım cbx deki zevki hic bir motorda alamadım

efendy06
10 Nisan 2015, 00:24
CBX güzel motor lakin temizini bulmak imkansız gibi birşey.

DKN
10 Nisan 2015, 00:34
mz al. o da spor görünümlü cruiser'a benziyo.

Thracian
10 Nisan 2015, 00:47
Benim çok yakın bir arkadaşımın yaklaşık 3 yıl önce 2008 Tiger S i vardı.Motoru aldığında çok bakımlı ve temizdi,arkadaşta titiz ve sürekli motorun sağını solunu kontrol ettiğinden,arkadaşta pek sorun çıkarmadı.Tigerlarda genel olarak elektrik tesisatı biraz sorunlu gibi.Arkadaşta sadece bir kaç kere sigorta attı o da sonradan sis farı eklediğimizden.Sattıktan sonra sattığı adam da konjektör yaktığını öğrendik.Arkadaş aldığında gözle görülür tek sorun gösterge paneli üstündeki camlar matlaşmıştı onu temizledik.Her ihtimale karşı arka saplamaları daha sağlam saplamalar ve saplama takozları ile değiştirdik.Bunların dışında 2 yıl yaklaşık 7000 km bu motoru kullandı ve belirgin bir sorunla karşılaşmadı belki de motosikletine çok özen gösterdiğinden,sürekli sağını solunu kontrol ettiğinden olabilir.Arkadaş hala o motoru arar keşke satmasaydım bir köşede kalsaydı diye.:) Başka bir arkadaşta normal Tiger vardı 2005 yada 2006 ne kadar uğraştıysa bir türlü o motosiklet ifla olmadı.Bu arada yanılmıyorsam Tiger larda ön dişli 13,Tiger S lerde 15 dişli olması lazım.Bu da yan bilgi olsun.Genelde bütün Tigerlar kötü yoksa sadece 2008 öncesi Tigerlar mı yoksa benim arkadaş motoruna çok iyi baktığından mı hiç sorun çıkarmadı orasını bilemiyorum

MCT 250,şahsen kullandığım uğraştığım bir motosiklet değil ama kullanıcısı bol ve genel olarak kullananlar memnun gibi.Ama tabii Çinli olduğundan yine ufak tefek can sıkıcı arızaları kusurları muhakkak olacaktır.

Daha önce de sanırım benzer bir konu açmıştınız ben yine önermiştim Virago kopyası V silindir Çinlilere de bir göz atın derim.Hem motor bloğunun daha hoş bir sesi var hem de diğer Çinlilere göre daha iyi sayılabilcek bir performansı var.Bu arada yapı itibarıyla choppera dönüştürülmeye kırpılmaya daha uygun bir motosiklet.

efendy06
10 Nisan 2015, 00:47
mz hiç bana göre değil maalesef. en beğenmediğim motorlardan biridir.

elpantt
10 Nisan 2015, 00:56
usta chop yerine scoter al mesela Piaggio Beverly 200 bende beverly 500 var bir arkadaşımda 200 var ve bence yolda bırakmaz hem italyan

STEWARD26
10 Nisan 2015, 07:03
Sevgili kardeşim mesajını özel den aldim bir türlü donemedim sanasu an kirgizistanda yim dönünce ilk fırsatta cay icicez....

efendy06
10 Nisan 2015, 14:59
usta chop yerine scoter al mesela Piaggio Beverly 200 bende beverly 500 var bir arkadaşımda 200 var ve bence yolda bırakmaz hem italyan

Hocam scooter alacak olsam gider yamaha falan alırdım. Benim sürüş dinamiklerimi ve görsel taleplerimi karşılamaz scooter. Kendimi biliyorum, hiç ederim scooteri.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:54 ----------


Benim çok yakın bir arkadaşımın yaklaşık 3 yıl önce 2008 Tiger S i vardı.Motoru aldığında çok bakımlı ve temizdi,arkadaşta titiz ve sürekli motorun sağını solunu kontrol ettiğinden,arkadaşta pek sorun çıkarmadı.Tigerlarda genel olarak elektrik tesisatı biraz sorunlu gibi.Arkadaşta sadece bir kaç kere sigorta attı o da sonradan sis farı eklediğimizden.Sattıktan sonra sattığı adam da konjektör yaktığını öğrendik.Arkadaş aldığında gözle görülür tek sorun gösterge paneli üstündeki camlar matlaşmıştı onu temizledik.Her ihtimale karşı arka saplamaları daha sağlam saplamalar ve saplama takozları ile değiştirdik.Bunların dışında 2 yıl yaklaşık 7000 km bu motoru kullandı ve belirgin bir sorunla karşılaşmadı belki de motosikletine çok özen gösterdiğinden,sürekli sağını solunu kontrol ettiğinden olabilir.Arkadaş hala o motoru arar keşke satmasaydım bir köşede kalsaydı diye.:) Başka bir arkadaşta normal Tiger vardı 2005 yada 2006 ne kadar uğraştıysa bir türlü o motosiklet ifla olmadı.Bu arada yanılmıyorsam Tiger larda ön dişli 13,Tiger S lerde 15 dişli olması lazım.Bu da yan bilgi olsun.Genelde bütün Tigerlar kötü yoksa sadece 2008 öncesi Tigerlar mı yoksa benim arkadaş motoruna çok iyi baktığından mı hiç sorun çıkarmadı orasını bilemiyorum

MCT 250,şahsen kullandığım uğraştığım bir motosiklet değil ama kullanıcısı bol ve genel olarak kullananlar memnun gibi.Ama tabii Çinli olduğundan yine ufak tefek can sıkıcı arızaları kusurları muhakkak olacaktır.

Daha önce de sanırım benzer bir konu açmıştınız ben yine önermiştim Virago kopyası V silindir Çinlilere de bir göz atın derim.Hem motor bloğunun daha hoş bir sesi var hem de diğer Çinlilere göre daha iyi sayılabilcek bir performansı var.Bu arada yapı itibarıyla choppera dönüştürülmeye kırpılmaya daha uygun bir motosiklet.

Hatırlıyorum mesajınızı, şöyle söyleyeyim, virago kopyası model olarak lifanlar var, rks olması lazım, keeway var ama bunların blok istediğim gibi olsa da görsel olarak istediğim gibi değil. Daha tok daha cüsseli bir görüntü istiyorum ben. Hyosunglarda görsellik var ama, karbüratörlü olanlar gerçekten eski ve parça maliyeti yüksek, enjeksiyonlu chopper olmayacağı kanaatindeyim, fön makinesi gibi chopper sesimi olur :cherry: Ben homurdansın istiyorum.

http://lifan.com.tr/urunlerimiz/chopper.html?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=14&category_id=6 bu iş buraya kadar gider. İstediğim ayarda değil aslında ama v-twin ve görseli idare eder.

İlker41
11 Nisan 2015, 09:02
kardeşim ben sana mct 250yi tavsiye ederim daha önce kullanıp memnun kaldığım için.tigerde alınabilir temizini bulursan iki motordada titreşim var rks cruiser alsan daha iyi olur enjeksiyon var.soğuk havada banamısın demez

Thracian
11 Nisan 2015, 09:55
RKS Cruiser ve Keeway Landcruiser'ın kasa normal Virago 250 kasasından biraz daha iri.Görsel olarak HD Fatboy kopyası sayılır.Ama yine Virago 250 motor bloğunu taşıyorlar.Keeway karbüratorlü,RKS enjeksiyonlu olması gerek.

efendy06
11 Nisan 2015, 16:57
Alakasız bir tip ama, honda nx4 nasıl bir motordur. Görseli işime gelmiyor ama dağ tepe gezmekten hoşlanırım. Tam o işin aleti gibi görünüyor.


Sevgili kardeşim mesajını özel den aldim bir türlü donemedim sanasu an kirgizistanda yim dönünce ilk fırsatta cay icicez....

Sizi bekliyorum, bu arada motoru satarsam motorsuz bekliycem :)