PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Mh drift 125



truck123
08 Nisan 2015, 21:44
Arkadaslar baslikdada yazdigim gibi drift marka motorum var bir sorum olucakti hizli giderken vitesi bosa alip sonra 2 ye takmaya calismak sakincalimi vites gecisinde tak tuk ses yapiyor ve 1 e denemeye kalktim gecmiyor acaip ses yapiyodu bende zorlamadim hic normalmidir bunlar olmasi

borana
08 Nisan 2015, 22:06
Ciddimisin kafami buluyosun bizimle😒

bursagsli
08 Nisan 2015, 22:10
Sağ üstte çıkış yazan yere tıkla

truck123
08 Nisan 2015, 22:15
Ciddiyim yeni motorcuyum daha bilmiyorum bazi seyleri ondan size soruyorum gercekten

Enes Bakır
08 Nisan 2015, 22:16
bu trolleri yapan işsiz kim acaba

hakikiteker
08 Nisan 2015, 22:18
Bence bunu neden yaptığını bize açıklayarak başlayabilirsin :silent:

kinqdai
08 Nisan 2015, 22:31
Şanzımanı alırsın eline dolarsın beline olucağı tek şey o olur :)

truck123
08 Nisan 2015, 22:33
Bayir assagi inerken yapiyorum genelde bir kackere yaptim 80 90 giderken falan bosa alip debriyaki sikip 5 e aliyorum ama viteslerde vurma oluyor yani bu normalmi gercekten ogrenmek icin soruyorum trollemek icin degil arkadaslar

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:31 ----------

Bi sorun yoktur umarim bi kackere yaptim hatta 1 e de gecirmeye denedim allahtan zorlamadim baktim ses yapti biraktim direk sorun olmaz umarim demi

Ertugyigit
08 Nisan 2015, 22:39
Dostum senin motor pert olmuş zaten , git doğru düzgün bir eğitim al kafana esen herşeyi yapma motorla.

truck123
08 Nisan 2015, 22:51
Bi kackere yaptim bi dahada yapmam zaten zorlasaydim sansiziman giderdi heralde dediginiz gibi

Zuzuuw
08 Nisan 2015, 22:58
Arkadaslar baslikdada yazdigim gibi drift marka motorum var bir sorum olucakti hizli giderken vitesi bosa alip sonra 2 ye takmaya calismak sakincalimi vites gecisinde tak tuk ses yapiyor ve 1 e denemeye kalktim gecmiyor acaip ses yapiyodu bende zorlamadim hic normalmidir bunlar olmasi

Merhaba,

Atarlı giderli cevapları bir kenara koyarsak, senin anlatmak istediğin " 80 km/h ile giderken debriyaja basılı tutup vitesi boşa alıyorsun, motor yavaşladıktan sonra, atıyorum 40 km/h hıza gelince 2'ye takıp devam etmek istediğinde artık takkk mı desem çattt mı desem öyle bir ses geliyor.

Yapma bunu, zararlıdır, zaten boşa atmakta çok saçma ama illa yapacağım diyorsan önce ara gazı ver, motor-baskı balata dönüş hızını şanzuman dönüş hızına kadar yükselt öyle vitese tak ama bu sesi yine yapacaktır ilk dişli temas anında. Bu yüzden yapma. :mrgreen: Viteste, yani kompresörle yavaşla.

truck123
08 Nisan 2015, 23:03
Saolasin zuzuw buunu anlatmak istemistim bende herhangi bi sorun olusmudur yada olsa ne gibi sorunlar meydana gelebilir

dadas607
09 Nisan 2015, 00:21
80 90 ile giderken boş yerine 2 ye geçirirsen farketmeden görürsün boşa almayı otomobil mi bu boşa atıyon

crxforever
09 Nisan 2015, 00:40
selam
daha çabuk ve doyurucu bilgi almak için forumda uygun yere konu açıp(sürüş teknikleri faydalı bilgiler vs gibi)
başlık olarak da konu ile alakalı bir başlık seçersen troll zannedilme ihtimalin düşer :bounce:

motora zararlı bir iş yapıyorsun. motora zararını geçtim boşu bulana kadar bir anlık dalgınlıkla arka tekerleği kilitleyebilirsin.
uzun süre boşta gitmenin bile sakıncalı olduğunu söyleyenler var.
bu videolar faydalı olur umarım.

https://www.youtube.com/watch?v=AGA-ILV8qCk


https://www.youtube.com/watch?v=tPTNTZk9JfQ

bunlar da motosiklet vites sistemini anlatan videolar.


https://www.youtube.com/watch?v=xT-CmXCFlQw


https://www.youtube.com/watch?v=p1nuiQDw6Hs

ahe
09 Nisan 2015, 01:00
BENCE 50 MESAJI DOLDURMAYANLARA KONU AÇMA HAKKI VERİLMESİN

Tİme_shİft42
09 Nisan 2015, 05:49
Yokuş aşağı inerken vitesi boşa alıp 1 yada 2 vitese atarsan şanzımanı eline alırsın arka tekerde anında kitleyecektir 5 vitesde giderken devri biraz düşürüp ara gazı ile 4 vitese alıyorum motor resmen ağlıyor :queen:

5 vitesde yokuş aşağı inerkenki devir ve hızın 2 vitese ne derece uygun yada mantıklı ister boşa al ister hemen 2 vitese at saçmalıktır

truck123
09 Nisan 2015, 06:51
Yag olarak oneriniz nedir peki servis ahellin 15 50 koyuyor iyimidir

kinqdai
09 Nisan 2015, 08:54
Dostum ya sen motor sahibi değilsin yada gerçek bir troll sün.
Yanlış anlamada sürdüğün motor döner şanzımanlı motormu da sen boşa atabilceksin o motorla. 90 ı bırak 50-60 km hız ile sen vitesi 1 e yada 2 ye taksan o motor bi anda çılgınlar gibi kitlenecektir seni üstünden atar bırakır, zaten 1 aşağı 4 yukarı vitesi olan bi motorda daha hıza göre vites düşürülüp, boşa atılmayacağını bilmeyen bir arkadaş bunu yazıyorsa burda seni kaile alıp düzgün cevap vermelerini zaten bekleme. Hadi şanzıman şu kübalardaki gibi olsa n-1-2-3-4-5-n-1-2-3-4-5-n-1-2-3-4-5 şeklinde aşağıya bastıkça şöyle sürekli dönecek olsa 5 den sonra tek hamleyle boşa atarsın. Ama önerilmez buda yanlışlıkla tekrar hızlı giderken 1. vitese atarsan motoru gene kitlersin. Uzun lafın kısası başka yerde eğlen.

truck123
09 Nisan 2015, 11:55
Hizli giderken bosa alip 2 ye takip birakmiyorum zaten debriyaji birakinca bende biliyorum motorun kitlenecegini 5 e takiyorum gene devam ediyorum eglenmek icin yazmadim sordum sadece benim sordugum sadece bosta hizli giderken vitesi gecirirken ses yapmasi normalmi diye sormak istedim

Zuzuuw
09 Nisan 2015, 19:24
Hizli giderken bosa alip 2 ye takip birakmiyorum zaten debriyaji birakinca bende biliyorum motorun kitlenecegini 5 e takiyorum gene devam ediyorum eglenmek icin yazmadim sordum sadece benim sordugum sadece bosta hizli giderken vitesi gecirirken ses yapmasi normalmi diye sormak istedim

Vites boşta yavaşlamışken, vitesi 5 e atmak istediğin zaman zaten ilk 2 den başlayacaksın:) ve o ses yine gelecek debriyajı bırakmasan dahi.

O sesi yapması normaldir, şu anda motoruna zarar vermemiştir. Ancak bunu sıklıkla yapmaya devam edersen zarar verecektir. Yani bir ustaya gidip kazıklanmanı gerektirecek herhangi bir sıkıntın yok su anda. Motoru boşa atmayı unut. Hep viteste duracak, olmadı debriyaja basacaksın.

Sebebini tam olarak bilmiyorum ancak sen ne kadar debriyaja basarsan bas baskı balatanın her iki tarafı arasında vizkosite sebebi ile bir kuvvet oluşacak ve boştayken bile vites kutusunun belli bir hızla dönmesine sebep olacak, sen 2 ye atmaya çalıştığında dişliler birbirine vuruyor olabilir.

Yağ sormuşsun, shell 15-50 yada 10-50 ultra yada AX7 kullan. Ben Motul 10-50 7100'de kullanıyorum. Full sentetik olsun da ne olursa olsun mantığı var bende. Motor zaten çin malı, bari yağdan biraz ömür kazansın.

Full sentetik baskı balatada kaçırma yapar diyenler oalcaktır, drifftin baskı balatası 5 yaylı ve yeterince kuvvetli, orjinal yaylar kaçırma yapmıyor. Ancak bir arkadaşım wiwi yada giwi marka baskı balata takmıştı, full sentetik onda kaçırma yaptı. Orjinal ise baskı balatan, ben 15 bin km dir kullanıyorum, sıkıntı yok.

truck123
09 Nisan 2015, 22:22
Shelin 15 50 sini koyuyor servis yagi birde bu ön fren balatasinda ses geliyor surekli surtermis gibi ozellikle yukayinca motoru sanki bisey var otuyor gibi ses yapiyor ön balata servise gittim normal hepsinde oluyor bu ses dedi bunun cozumu degistirmekmidir birde egsoz gazi kesince pat pat yapiyor bazen genelde ilk calistiginda daha cok oluyor sonradan isininca motor olmuyo sanki motor 800 km daha yeni diye olabilirmi

Zuzuuw
09 Nisan 2015, 23:31
Shelin 15 50 sini koyuyor servis yagi birde bu ön fren balatasinda ses geliyor surekli surtermis gibi ozellikle yukayinca motoru sanki bisey var otuyor gibi ses yapiyor ön balata servise gittim normal hepsinde oluyor bu ses dedi bunun cozumu degistirmekmidir birde egsoz gazi kesince pat pat yapiyor bazen genelde ilk calistiginda daha cok oluyor sonradan isininca motor olmuyo sanki motor 800 km daha yeni diye olabilirmi

Ön fren balatasındaki sürtme sesi gitmiyor :mrgreen:

2 kere değiştirdim bende halen var. Hatta zincir yağı bile sıktım, 2 gün fren tutmadı ama sonra yine geldi. Yapacak bişey yok. bulursan bana da haber ver.

Egzost patlaması ustalar normal dese de hava ayarı ile ilgili. Ben defalarca uğraşarak kendim bir ayar tutturdum patlamıyordu. Sonra subap ayarı sonrası usta kurcaladı, şu an yine patlıyor.

Bunun 2 sebebi olabilir diyorlar.
1. sebep hakikaten hava ayarı bozuk
2. sebep ateşleme düzensiz. Yani egzost subapları açıkkende çin malı motorlarda ateşleme oluyor. Aslında olmaması lazım, yani egzost subabı açıkken ateşleme yapılmaması lazım ama çin malı motorlar toplama olduğu için fazla güvenmemek lazım. Ancak herhangi bir sıkıntı çıkarmaz. 25 - 30 bini gören arkadaşlarım vardı.

Bir an önce elin anahtar tutmaya başlasın, kendi sökme takma işlemlerini kendin yapar hale gel, ustalara fazla para kaptırma. Kaliteli yağ kullan, en az 40 bin km binersin. Zaten o zaman sıkılırsın ve büyütmek isteyebilirsin.

:cat:

truck123
10 Nisan 2015, 16:14
Tskkler zuzuw birde bu arka plaka aydinlatmasi hepsinde bozuluyormu ledler kronik sorun diyolar dogrumu

ahe
10 Nisan 2015, 16:19
Tskkler zuzuw birde bu arka plaka aydinlatmasi hepsinde bozuluyormu ledler kronik sorun diyolar dogrumu

benim 3 ay gitti.. 7 aydan sonra akün can çekişcek benim öksürmeye başladı

almpoz
10 Nisan 2015, 16:25
kullandıkları akü firmanın kendi mondial aküsü ve en dandik akülerden garantiden değişen akü bile çıkma akü oda bir işe yaramıyor.Garantiden değiştiririm diye heveslenmeyin ben 2 kere değiştirttim yine aynı yine aynı hep bitik aküler.Sonra bıktım birinden aldım akü düzgün birşey şimdi canavar gibi oldu.

Zuzuuw
10 Nisan 2015, 17:17
Tskkler zuzuw birde bu arka plaka aydinlatmasi hepsinde bozuluyormu ledler kronik sorun diyolar dogrumu

ahe ve almpoz arkadaşların da dediği gibi Mondial demek Kalitesizlik demek.

Adam nerelerden fiyatı kırsam da kar marjımı artırsam diye düşündüğü için yeryüzünde görebileceğin en dandik akü senin motorunda takılı. Bu akü bana tam 1 yıl gitti, sonra bir uzun gezide yolda şişti. 50 TL'ye bir akü daha aldım ve o da 1 yıldır duruyor, şu ana kadar sıkıntı çıkarmadı.

Arka plaka aydınlatması bende 2,5 yıl oldu bozulmadı. Farzedelim bozuldu, 10 cm led alırsın, stop lambasına bağlarsın oldu bitti.

Ne işine yarayacak ki arka plaka aydınlatması ?

truck123
10 Nisan 2015, 19:54
Oda olur dedigin gibi peki 6000 deviri gecmiyorum motorda normalmi sizce 800 kmde motor

çalıkmoto
12 Nisan 2015, 22:37
dostum senin tekerin 80 devir yapıyorsa içerideki dişliler 800 devir yapıyor orada mm'nin 10da biri hesaplar var illaki o hızda debriyaj tam ayırmıyor Allah muhafaza debriyaj balatan bitik olsa bi ayırmasa o an şanzımanı eline verirler buda 400 kağıt civarı demek :) dikkat et

truck123
12 Nisan 2015, 22:48
Ogrenmis olduk zararli oldugunu calikmoto saolasin birde kalkisda mesela 1 de yarim debrija kalkiyorum sonra birakirken garc gurc gibi hafiften ses yapiyor normalmi yoksa benmi tam ayarlamiorum

Uğur
12 Nisan 2015, 23:00
Konuya Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı'ndan (http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/82147-mondial-125-mh-drift-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi.html?prefixid=03_Mondial_Motosiklet&daysprune=-1) devam edebilirsiniz.
Keyifli Forumlar