PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Çözemediğim ateşleme sistemi sorunu



TheArcheus
21 Mart 2015, 15:55
Arkadaşlar oncelıkle motor enjeksıyonlu hyosung ,bır sure once motor ateşlemeyi kesti tesisatı kontrol edince konjektorden elektrık gelmedıgını gordum ve konjektoru değiştirdim .şimdi konjektorden elektrık gelıyor ancak bobıne elektrık gelmıyor ,sorun nerede olabilir nasıl bir yol izlemeli neleri kontrol etmeliyiz . şimdiden teşekkürler herkese

mavrelo
21 Mart 2015, 16:16
Kumanda koluna giden kabloları kontrol ettin mi

TheArcheus
21 Mart 2015, 16:38
kontrol etmedim bir bakayım ama orada bir sorun yoktu kurcalanmadıda .

mavrelo
21 Mart 2015, 16:44
Bendede var hyo 2008 hatta senden parça aldım ben ama öyle sorun yaşamadım. Büyük bir ihtimal bağlantıda prob olabilir

TheArcheus
21 Mart 2015, 17:09
hatırladım kardes . kolda sorun yok ayaklık musurunude iptal ettim .benzın dokup yakacam bu motoru az kaldı .

mavrelo
21 Mart 2015, 17:56
Hahah :D şimdi bi düşünelim konjektörden direk hat çekip denedin mi peki

TheArcheus
22 Mart 2015, 18:00
sorun statördeymiş .zaten konjektorun arızası ateşlemeye engel değilmiş ateşleme hattı konjektörden bağımsız geliyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:42 ----------

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152896482558347&set=p.10152896482558347&type=1&theater

serkanADH13
22 Mart 2015, 22:31
Ateşleme Sistemi SARGODAKİ OKUYUCU,
CDI (beyin)
ATEŞLEME BOBİNİ,
BUJİ diye gider,

Bu gibi durumlarda ÖLÇÜM ALETİ İLE önce sargıdan çıkan çıkışı ölçersin ÇIKIŞ VAR İSE çıkan kablosu kontrol edip CDI 'a giren kabloyu kontrol edersınız,
Arada Kopukluk olmasın diye bakılır,
sonra CDI çıkış kablosuna bakılır,
akım çıkışı var ise,

Ateşleme bobinine giren kabloyu kontrol edersınız,
Sonra bujıyi kontrol edersınız,,,

Bu şekilde arıza nerede kontrol edilmiş olacaktır,,,

TheArcheus
23 Mart 2015, 04:47
Ateşleme Sistemi SARGODAKİ OKUYUCU,
CDI (beyin)
ATEŞLEME BOBİNİ,
BUJİ diye gider,

Bu gibi durumlarda ÖLÇÜM ALETİ İLE önce sargıdan çıkan çıkışı ölçersin ÇIKIŞ VAR İSE çıkan kablosu kontrol edip CDI 'a giren kabloyu kontrol edersınız,
Arada Kopukluk olmasın diye bakılır,
sonra CDI çıkış kablosuna bakılır,
akım çıkışı var ise,

Ateşleme bobinine giren kabloyu kontrol edersınız,
Sonra bujıyi kontrol edersınız,,,

Bu şekilde arıza nerede kontrol edilmiş olacaktır,,,

her zamanki gibi teknik ,doğru bilgilerin ve hiçbirzaman esirgemediğin desteğin için teşekkürler serkan abi :)

nines
23 Mart 2015, 09:43
dostum benzer bir sorun bendede vardı. motorun sıkıntıları şunlardı. ilk başta marşa basınca tık diye bir ses geliyordu ve marş almıyordu anca 5-6 basıştan sonra keyfine göre marş alıyordu. bunun dışında yola çıktın ışıklarda durdun elin debriyajda veya boşta bir bakıyorsun devir saati titremeye başlıyor sonra stop ediyordu daha sonra tekrardan çalıştırmaya uğraş. şunu yap bunu yap diyenler olmuştu çoğunu yaptım ama olmadı dayanamadım götürdüm servise yalan yok 1 hafta kadar serviste kaldı. ve bu cumartesi teslim aldım motoru. sıkıntıları şunlarmış 1 bujiler nanay olmuş, 2 marş motoru ve ateşleme bobininde arıza varmış. hazır gitmişken hava filtresini filanda değiştirtim. arka sinyalimde anlamadığım birşeyden dolayı camı düşmüştü onlarıda yaptırdım 230 tl'ye çıktım servisten ama şimdi saat gibi. sana tavsim götür bir servise baktır.