PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : yakit tuketimi



ookkaayy
17 Mart 2015, 10:58
Arkadaslar bende kuba superlight 200 var kime sorsam en fazla sikistirsan bile 3.5 litre yakiyo diyo basmazsan 2.5 litresyi goruyo diyo ama benim motor kalkislar 3500 devirde seyir hizim 5000 devirde 3.5 litre yakiyo basarsam surekli 4 u geciyo benim motordami bi sorun var yoksa digerleri biraz abartiyomu hava filitrem temiz karburator hava ayarim iyi ama karburatorun icinde bi sikinti varsa bilemem birde cift tirnak bujinin faydasi olurmu

hakikiteker
17 Mart 2015, 11:17
Motor yeniyse rodaj döneminde çok yakması normal. Değilse ayar istiyor olabilir, yine düzelmezse parça değişimi gerekebilir.

MotorKafa
17 Mart 2015, 11:43
Motor yeniyse rodaj döneminde çok yakması normal. Değilse ayar istiyor olabilir, yine düzelmezse parça değişimi gerekebilir.

Rodajda olsa da normal değil. 750'lik karbüratörlü shadow'la 3.6 litre yakıyorum. Hatta 3.2 litreye düştüğüm bile oldu. Düşük hacimli olduğu için daha yüksek devirli gitmesi gerekiyor ve bu da illaki yakıta etki ediyor. Shadow'la arasında teknoloji farkı da vardır. Ancak 750'lik bir motor 3,6 litre yakarken 200'lük bir motorun 4 litreyi geçmesi normal değil. Yine karbüratörlü GV-250'yle de ortalama 3,4 litre yakıyordum ve 3 litreye kadar düşürdüğüm oldu.

Ya kullanım tarzında sıkıntı var arkadaşım, yada motorun bakımlarını yaptırman gerekiyor.
Yakıtı düşürmek için genel olarak; buji, hava filtresi, lastik basıncı, duruş ve kalkış, sabit hız, ara gaz, rölanti devri, ani hızlanmalar ve devir gibi konulara özen göstermelisin. Eğer bunlar düzgünse, ilk olarak karbüratör hava ayarlarının elden geçirilmesi gerekiyor

CelalOgun
17 Mart 2015, 11:54
Yakıt tüketimine etki eden çok şey var. Bunların başında tabi kullanım tarzı geliyor ve mesafe geliyor. Motoru sürekli kısa mesafelerde ve şehir içinde kullanıyorsan çok yakıyordur. Şöyle bir marşa basıp 20 km. gitmek ile 5 kere farlı zamanlarda 4 km. yol yapmanın yakıt tüketimi aynı olmayacaktır.

FalconX
17 Mart 2015, 16:28
Rodajda olsa da normal değil. 750'lik karbüratörlü shadow'la 3.6 litre yakıyorum. Hatta 3.2 litreye düştüğüm bile oldu. Düşük hacimli olduğu için daha yüksek devirli gitmesi gerekiyor ve bu da illaki yakıta etki ediyor. Shadow'la arasında teknoloji farkı da vardır. Ancak 750'lik bir motor 3,6 litre yakarken 200'lük bir motorun 4 litreyi geçmesi normal değil. Yine karbüratörlü GV-250'yle de ortalama 3,4 litre yakıyordum ve 3 litreye kadar düşürdüğüm oldu.

Ya kullanım tarzında sıkıntı var arkadaşım, yada motorun bakımlarını yaptırman gerekiyor.
Yakıtı düşürmek için genel olarak; buji, hava filtresi, lastik basıncı, duruş ve kalkış, sabit hız, ara gaz, rölanti devri, ani hızlanmalar ve devir gibi konulara özen göstermelisin. Eğer bunlar düzgünse, ilk olarak karbüratör hava ayarlarının elden geçirilmesi gerekiyor

söylediğiniz değer ortalama değer mi minimum değer mi ? şehir içinde o şekilde yakmanız çok zor diye düşünüyorum.(honda için)