PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : subap ayarı



ces2050
08 Mart 2015, 01:37
bugüne kadar bir çok konuda yardımlarınızı ya direkt yada dolaylı yollardan gördüğüm değerli motosiklet.net kullanıcıları bir kez daha yorumlarınıza ve bilgilerinize ihtiyacım var. iki meselem var birincisi şu ki; bilenler bilir bende mondial mcx 150 var motorumun subap ayarlarının aralıklarının kaç olduğunu nasıl öğrenebilirim biliyorsunuz ki tek silindirli ve iki valfli bir motor yani emme ve egsoz kapaklarının subap ayar aralıkları nerden edinilir. birde hiç subap ayarı yaptıran varmı motorum 2013 model ve 6000 km de sıfır almıştım. lütfen marka yönelik ona yaptırmasanda olur gibi laflar etmeyin neye bindiğin değil nasıl bindiğin önemlidir mantığındayım.
ikincisi ise benim benzin göstergem bir ara çalışıp sonra dibe vuruyor bazen giderken vites aralıklarında kımıldıyor sonrasında gaza yüklenince yine dibe vuruyor bu konuda da bilgisi olan başından benzer bir durum geçen arkadaşlar yazarlarsa çok sevinirim...şimdiden hepinize teşekkür ederim... saygılar

idmanyurdu
08 Mart 2015, 01:50
subab sesi mi geliyor ? subab ayarı biraz ince iş ustaya yaptırmanızda fayda var. benzin gösterge sorunu ise gaza bastığında depodaki benzinin çalkalanması ve samandıranın oynamasından dolayıdır.1 kez depoyu fulleyerek ibreye tekrar bakınız

maxim4
08 Mart 2015, 11:01
Bende ustaya yaptırılmasına hemfikirim

2014 ybr m 5 tl ile 40 km zor yaparken smdı 63 km yapıyor.serviste yapıldı subap ayarı

arda4
09 Mart 2015, 12:52
Kataloğunda boşluk değerleri yazıyor.

İnternetten vidosunu izleyerek kolayca yapabilirsiniz. Önemli olan aşırı sıkı olmaması.

https://www.youtube.com/watch?v=-4CrFwli-v0

erensipahi
09 Mart 2015, 15:10
Zaten bakımlarını düzenli olarak yaptırtıyorsanız subab ayarı yapılıyordur diye düşünüyorum eğer bi subablardan şıkırtı falan geliyorsa o zaman bi ustaya götürün halletsin kesin değer aralığı söylemek yanlış olur malum bu firmalar bize bi bilgi vermiyor ustalar makinenin sesine gaz yiyişine göre ayarlıyor :) depo göstergeside bence gaz tepkisinden kaynaklanıyor olabilir sabit hızla giderken normal mi gösteriyor benzin içerde çalkalanıyorsa gösterge oynayabilir ya da şamandırada sorun vardır

Nikkfurie
09 Mart 2015, 16:13
emme 0,10 egzoz 0,20 mm


motor soğuk iken üst kapağı sök vitesi 4 de tak arka tekeri elle öne çevir

arkadaki subap yani emme tamamen kapandığında (supapa basan piyano en üst noktaya yükseldiğinde)

her iki supap boşluğunu kontrol edip yazılan değerlere ayarla..

bu kadar basit bir işlem biraz elin anahtar tutuyorsa kendin yapabilirsin 10 dk sürmez..

ces2050
10 Mart 2015, 22:00
arkadaşlar öncelikle 09.03.2015 saat 15:17 de 444 8 085 (mondial müşteri hizmetleri) ile yaptığım telefon görüşmesinde motorsikletin model yılını ve ismini verip yardımcı olabilirler mi diye sordum... yetkili servise gitmem gerektiğini söyledi gidemiyecek durumda olduğumu söyleyip kısa bir süre bekletildikten sonra emme valfi 0.5 ,egzoz valfi 0.7 şeklinde bir cevap verildi tarafıma... aradan bir gün geçtikten sonra bu telefondan bilgiye ne kadar itibar edebilirim diye içimde bir soru kemirdi durdu beni dayanamadım tekrar aradım ve yine aynı değerleri aldım. buradan bu işlemi yapmayı düşünen arkadaşlara umarım bilgilendirici bir açıklama olmuştur.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:48 ----------


emme 0,10 egzoz 0,20 mm


motor soğuk iken üst kapağı sök vitesi 4 de tak arka tekeri elle öne çevir

arkadaki subap yani emme tamamen kapandığında (supapa basan piyano en üst noktaya yükseldiğinde)

her iki supap boşluğunu kontrol edip yazılan değerlere ayarla..

bu kadar basit bir işlem biraz elin anahtar tutuyorsa kendin yapabilirsin 10 dk sürmez..

nikkfurie yorumun için teşekkürler fakat sen bu değerlere nerden eriştin... senin motor için uygun olan değerler mi bunlar? teşekkürler...

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:50 ----------

video gerçekten harikaydı çok teşekkür ederim...

DKN
10 Mart 2015, 22:01
iyi sibob dememişiniz. subap ayarına sibob ayarı diyen bisürü insan tanıdım adamlara doğrusunu söylüyosun hâla kendi bildiklerini savunuyolar:mrgreen:

Nikkfurie
10 Mart 2015, 22:05
arkadaşlar öncelikle 09.03.2015 saat 15:17 de 444 8 085 (mondial müşteri hizmetleri) ile yaptığım telefon görüşmesinde motorsikletin model yılını ve ismini verip yardımcı olabilirler mi diye sordum... yetkili servise gitmem gerektiğini söyledi gidemiyecek durumda olduğumu söyleyip kısa bir süre bekletildikten sonra emme valfi 0.5 ,egzoz valfi 0.7 şeklinde bir cevap verildi tarafıma... aradan bir gün geçtikten sonra bu telefondan bilgiye ne kadar itibar edebilirim diye içimde bir soru kemirdi durdu beni dayanamadım tekrar aradım ve yine aynı değerleri aldım. buradan bu işlemi yapmayı düşünen arkadaşlara umarım bilgilendirici bir açıklama olmuştur.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:48 ----------



nikkfurie yorumun için teşekkürler fakat sen bu değerlere nerden eriştin... senin motor için uygun olan değerler mi bunlar? teşekkürler...


dostum sana verilen bu değerlerin doğru olması imkansız zira yarım milimetre emme supap boşluğu ben hiç duymadım görmedim..

emme supapı motor tamamen soğuk iken milimetrenin onda biri yani 0,10 veya yaz mevsiminde aşırı sıcak coğrafyalarda 0,15 ayarlanır bu motorlarda..

egzoz da aynı şekilde 0,20 veya 0,25 ayarlanır,bu rakkamları işinin ehli bir ustada onaylar zira bu şekilde sıkıntısız çalışmıştır..

benim motorda supap ayarları emme 0,20 egzoz 0,30 mm dir

serkanADH13
10 Mart 2015, 22:42
ŞU DEĞERLERDE MOTORUNU YAPTIRAN VARSA LÜTFEN YORUM YAPABİLİRMİ,,,


Bu değerler ne anlama geliyor,
Nasıl Ayarlanıyor cok merak edıyorum,,,

0.20,,,,0.25 subap ayarını neye dayanarak yaparlar HİÇ AKLIM ALMIYOR...

cenkito
10 Mart 2015, 23:18
arkadaşlar öncelikle 09.03.2015 saat 15:17 de 444 8 085 (mondial müşteri hizmetleri) ile yaptığım telefon görüşmesinde motorsikletin model yılını ve ismini verip yardımcı olabilirler mi diye sordum... yetkili servise gitmem gerektiğini söyledi gidemiyecek durumda olduğumu söyleyip kısa bir süre bekletildikten sonra emme valfi 0.5 ,egzoz valfi 0.7 şeklinde bir cevap verildi tarafıma... aradan bir gün geçtikten sonra bu telefondan bilgiye ne kadar itibar edebilirim diye içimde bir soru kemirdi durdu beni dayanamadım tekrar aradım ve yine aynı değerleri aldım. buradan bu işlemi yapmayı düşünen arkadaşlara umarım bilgilendirici bir açıklama olmuştur.



---------- Mesajlar birleştirildi - 20:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:48 ----------



nikkfurie yorumun için teşekkürler fakat sen bu değerlere nerden eriştin... senin motor için uygun olan değerler mi bunlar? teşekkürler...

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:50 ----------

video gerçekten harikaydı çok teşekkür ederim...

bana da merkezden mondial max için emme 0,06 egzos 0,07 mm olarak verilmişti

ama o degerler motoru cok sıktı.

bende emme ve egzos olarak 0,10 mm olarak ayarkadım,

az sesli calısıyor ama güvenli ve düzenli calısıyor .

ces2050
10 Mart 2015, 23:36
bana da merkezden mondial max için emme 0,06 egzos 0,07 mm olarak verilmişti

ama o degerler motoru cok sıktı.

bende emme ve egzos olarak 0,10 mm olarak ayarkadım,

az sesli calısıyor ama güvenli ve düzenli calısıyor .

cenkito arkadaşım çok sıktı derken biraz açarmısın , çekiştenmi düştü fazlamı yakmaya başladı... teşekkürler

cenkito
11 Mart 2015, 00:45
cenkito arkadaşım çok sıktı derken biraz açarmısın , çekiştenmi düştü fazlamı yakmaya başladı... teşekkürler

sıkmak deyimini yanlıs kullanmıs olabilirim.

gaz tepkileri sertlesmişti, servis de yapıldı ve kısacası eski haline göre hosuma gitmedi.

ben kısaca subab ayarı olayını size bir anlatayım:

subap ayarı demek subap bası ile subap piyanosu arasındaki bosluk demektir.

metaller (motor parcaları, subablar, vs vs,) ısındıkları zaman boylarında uzama

oldugundan bırakılan bu bosluk motor ısınınca daha da azalır ve sıfıra yaklasır.

subap ayarı tam yada tama yakın degerde olan arac bosluk fazla olandan daha iyi ceker ve cok cok az da olsa daha fazla yakar

cunku subap acılma ve kapanma zamanı ideale yakın olur.

geleyim bosluk fazla olursa ne olur :

bosluk fazla oldugunda (abartı olmamak kosuluyla) subaplar ses yapar motor sogukken

bu bosluktan dolayı subaplar tam acılmadııgından

her turda subap piyanosu önce boslugu kat edip sonrasında subabı iteceginden az da bir gecikme ve az acılma olur)

biraz zor calısır, cekişi az olur ve cooook küçük miktarda da az yakar. (cok kucuk miktarda cekiş düşeceginden).

tehlikeli olan durum subapların gereğinden fazla sıkı olması sesin olması gerekenden az olması yada hiç olmaması durumudur.

bu durumda metal (motor ) ısınınca genlesmeden subablar arasında bosluk kalmayabilir.

hatta piyano subabı itip acık kalmasına sebeb olabilir.

bu durum olursa sıkıstırma kaybı olacagından cekiş ciddi anlamda düşer (subab kapanamadıgı için)

ve tam kapanma anında ısısını silindir kapagına aktaramayan subap da da asırı ısınma olur ve deforme egilme vs olabilir bu durum olursa da

subapla piston çarpısabilir motor kitleyebilir.

bunca hikayeden sonra bence asıl önemli olan yarıscı olmadıgımızdan (en azından ben değilim)

motorun az performans kaybı da olacak olsa az sesli calısıp beni sinir edecek de olsa

her durumda (asırı zorlanma da da asırı ısınmada da) güvenli ve saglıklı calısacagı ayardır.

benim kendi motoruma yaptıgım karburatör yakıt ayarları vs dogrultusunda daha önce de dediğim gibi emme ve egzos

0,10mm olarak ayarlayıp devam ediyorum.

not1: egzos subabı yanma sonunda sıcak gazın içine acıldıgından daha ısınmaya meyillidir

onun için genelde egzos subap ayarı emmeden daha fazla bırakılır.

daha fazla ısınıp daha fazla genlesip daha fazla kapanacagından.

0,01mm adımlı bir sentil alınıp geceden stop edilen motorunuza sabah calıstırmadan önce tamamen sogukken

önce bir deger yarlayıp duruma göre begenmezseniz ertesi sabah tekrar ayarlayıp motorunuz için en dogru ayarı bulabilirsiniz

atıyoum ilkinde emme 0,10 egzos 0,10 iken sesli olursa bir sonrakine

emme 0,08 egzos 0,09 mm diye bosluk azaltılabilir.

not 2 : bence motor tam ısındıgında ses tamamen kesilmemelidir, cok azda olsa ses gelmeliki

aradaki bosluktan emin olmalıyız,

dediğim gibi fazla bosluk cekişten düşürür, ama asırı az bosluk(=sıkı subap ayarı) motor kitletebilir.

ces2050
11 Mart 2015, 01:39
centiko arkadaşım çok güzel açıklamışsın bu durumda benim yapacağım ayarlar emme:0.50 ile egzoz :0.70 olacağından her halukarda 0.10 dan daha fazla bir boşluk brakacaklardır ve en azından aşırı sıkı olma gibi bir problem yaşamayacağım diye düşünüyorum... zaten sübap ayarlarını yapmadan önce aralıkların ne kadar olduğuna mutlaka bakacağım baktığımda aldığım sonuçlar örneğin 0.50 ile 0.70 küçük değerler verirse demek ki servisin verdiği değerler doğru değildir mantığı çıkar... sonuçta bozulmuş , gevşemiş sübap ayarı servisin verdiği değerlerden büyük çıkması gerekmez mi ve eğer değerler servisin verdiği değerlerden küçük çıkarsa muhtemelen sizin verdiğiniz değerlere yakın ayarlamam gerekecektir. diye bir mantık yürüttüm bilmiyorum yanılıyormuyum... teşekkürler

cenkito
11 Mart 2015, 09:44
centiko arkadaşım çok güzel açıklamışsın bu durumda benim yapacağım ayarlar emme:0.50 ile egzoz :0.70 olacağından her halukarda 0.10 dan daha fazla bir boşluk brakacaklardır ve en azından aşırı sıkı olma gibi bir problem yaşamayacağım diye düşünüyorum... zaten sübap ayarlarını yapmadan önce aralıkların ne kadar olduğuna mutlaka bakacağım baktığımda aldığım sonuçlar örneğin 0.50 ile 0.70 küçük değerler verirse demek ki servisin verdiği değerler doğru değildir mantığı çıkar... sonuçta bozulmuş , gevşemiş sübap ayarı servisin verdiği değerlerden büyük çıkması gerekmez mi ve eğer değerler servisin verdiği değerlerden küçük çıkarsa muhtemelen sizin verdiğiniz değerlere yakın ayarlamam gerekecektir. diye bir mantık yürüttüm bilmiyorum yanılıyormuyum... teşekkürler

önemli değil.

gün içinde müsait zamanda tekrar dönecegim,

sizin dediğiniz degerler asırı fazla, acele etmeyin

arda4
11 Mart 2015, 11:02
Hocam katalog değerlerine neden bakmıyorsunuz ki?

http://www.ekilavuz.com/kilavuz/286d2305632a28b9/mondial/150-mc-mc/motosiklet

Mondial'in kılavuzuna güvenmiyorsanız Honda CBF150 ve Yamaha YBR125'in kataloglarına bakabilirsiniz.

Size verilen değenler doğru gibi, emme için 0.50mm egzoz için 0.70mm

cenkito
11 Mart 2015, 13:43
Hocam katalog değerlerine neden bakmıyorsunuz ki?

http://www.ekilavuz.com/kilavuz/286d2305632a28b9/mondial/150-mc-mc/motosiklet

Mondial'in kılavuzuna güvenmiyorsanız Honda CBF150 ve Yamaha YBR125'in kataloglarına bakabilirsiniz.

Size verilen değenler doğru gibi, emme için 0.50mm egzoz için 0.70mm

mondial klavuzunda olsa idi o bilgi bu kadar tartısılmazdı.

bahsi gecen degerler telefonda mondial merkezinden söylenen degerler ki aralarında dünya farklar var

olması muhtemel deger 0,05 mm verilen deger 10 katı 0,50 mm :silent:

örnek

350 cc den küçük motorlar da denmiş

0,03-0,05 mm

http://www.alibaba.com/product-detail/Wholesale-Guangzhou-hot-selling-good-quality_60155113981.html?s=p

Carbondioxid
11 Mart 2015, 13:56
BU BÖYLE OLMAZ, " ESKİ TOPRAK " yahut işin ilmi izahını yapacak kimse lazım bu konuda , bende motoruma araştırırken , bir kaç firmadan cevap aldım değerler

0.04 - 0.06 mm , milimetremi inç'Mi diyede sordum , milimetre dediler , üst ölü noktayı tesbit edip yaptım fena ses verdi.

Ya biz üön başka anlıyoruz, yada bu değerler başka bir ayarlama metoduna ait.

Moderatör / Admin Ricam bu konuyu araştırıp bize cevap sunmaları yoksa konu künefe peyniri gibi uzayacak.

(Künefe dedik, param bitik, en iyisi bir kaşık şeker atayım belki unuturum:salut: )

cenkito
11 Mart 2015, 13:58
http://die-kleinkraftrad-ig.de/wissensdatenbank/reparaturanleitungcg125.pdf

honda cg 150 de de 0,08 mm

sabret carbon sana da yetişecem :)

boora
11 Mart 2015, 14:09
mondial servislerinde sentil çakısı olupta onunla mı subap ayarı yapıldığını sanıyorsunuz ? benim gittiğim elle yapıyordu !! ya tutarsa diye işte. normal cg motorlarda yani alttan egzantiriklerde bildiğiniz ustura jileti çok güzel ayar veriyor. ister inanın ister inanmayın ben denedim. sonra filler çakısı aldım 0,10 sentile ayarladım o da jiletle aynı oldu. hepsinden önce başka bir motor servisinde 0,05 sentile ayarladılar çekişten düştü motor. sizin motorda da büyük ihtimal 0,10 iyi değerdir daha küçük değerler yani 0,07-0,05 gibi değerler sıkar motoru.

oyunageldim
11 Mart 2015, 14:23
0.50mm diye bir değer olacağını sanmıyorum,bu 1mm'nin yarısı yapar
0.05-0.8-0.10 gibi değerler doğrudur buda milimetrenin onda birine yakındır

Bir jilet 0.10 mm gelmektedir,zamanında innova için kullanmıştım :)

Carbondioxid
11 Mart 2015, 17:09
Tarzanca yazdım yine zongshene, geçen senede yazmış idim , iplememeişlerdi, yanıt başka 2 firmadan gelmişti, belki bu defa imana gelirler, yazdıklarımı çözebilirlerse :P , bu küçük değerlerin kafa karıştırdığını, milimetrik orjinal fabrika ıkış değerlerini kafamızı karıştırmadan yazmalarını istedim, yoksa döverim uleyn didim, baalım ne diyecekler/diyeceklermi :P

cenkito
11 Mart 2015, 18:08
Tarzanca yazdım yine zongshene, geçen senede yazmış idim , iplememeişlerdi, yanıt başka 2 firmadan gelmişti, belki bu defa imana gelirler, yazdıklarımı çözebilirlerse :P , bu küçük değerlerin kafa karıştırdığını, milimetrik orjinal fabrika ıkış değerlerini kafamızı karıştırmadan yazmalarını istedim, yoksa döverim uleyn didim, baalım ne diyecekler/diyeceklermi :P

eger ki sen 0,04 e 0,06 mm yaptıgında ses fazla olduysa ya yanlıs ÜÖN da ayar yaptın ya da gerektiği kadar sıkı geçme yapmadın bence.

çünkü o degerler cok küçük degerler, ses artması olmaması lazım, yada baska değişle daha küçük olacagını sanmıyorum

Carbondioxid
11 Mart 2015, 18:53
eger ki sen 0,04 e 0,06 mm yaptıgında ses fazla olduysa ya yanlıs ÜÖN da ayar yaptın ya da gerektiği kadar sıkı geçme yapmadın bence.

çünkü o degerler cok küçük degerler, ses artması olmaması lazım, yada baska değişle daha küçük olacagını sanmıyorum

Bu değerleri , 0.05 ile sıkı geçme ve 0.10 ile geçmeyecek şekilde 04 emmeyi, 06 egzoz olarak ayarlamaya çalıştık, kendimde usta arkadaşta 2-3 defa uğraştık.

Sorun şuki, bendeki alette sübab ayarı yapabilmek için radyatörlerin çıkması , iyice suyu boşalması kıvır zıvırı işi çok uzun, artık yoruldum, şimdi motor bşından kalktım, nasip olur ise, motoru komple masaya alacağım.

Hatta tamamen ayırıp, egzantrik vs, en olası ayar ne olabilir, bakacağım, yapamaz isem usta arkadaşa danışacağım, bir kaç gün moorsuz takılayım bakaıyım.

COMTAN
11 Mart 2015, 18:56
arkadaşlar piston üön ya 2 durumda gelir. birinci durum subap bindirmesi yani eksoz tam kapanırken emme subabın hemen açıldığı piston üön olduğu durumdur.(ayar yapılmaz)bu durum yeni bir iş başlangıcıdır.ikinci durum ise esas olan ayar yapacağımız sente emme subabı basar piston aşağı iner az daha haraket edince emme subabı kapanır.piston yukarı çıkmaya başlar üön ya geldiğinde subabların ikiside boştatır.(ayar yapılır)
kısaca özetlemek gerekirse tek silindirli 4 zamanlı motorda emme subabı takip edilir emme açıldıktan sonra pistonu takip edin üön ya getirin ve ayar yapın.
ayrıca ybr için konuşmak gerekirse (konunun çözümüne itafen) servıce manualde yazan değerler soğuk motorda 0,08-0,12mm eksoz 0,10-0,14 mm dir yazılan rakamlara baktımda 0,50 -0,70-0,25-0,30 gibi rakamlardan bahsedilmiş nebilim bunlar büyük rakamlar dostum senin işini 0,10mm sentil işini görecektir.

cenkito
11 Mart 2015, 19:09
Bu değerleri , 0.05 ile sıkı geçme ve 0.10 ile geçmeyecek şekilde 04 emmeyi, 06 egzoz olarak ayarlamaya çalıştık, kendimde usta arkadaşta 2-3 defa uğraştık.

Sorun şuki, bendeki alette sübab ayarı yapabilmek için radyatörlerin çıkması , iyice suyu boşalması kıvır zıvırı işi çok uzun, artık yoruldum, şimdi motor bşından kalktım, nasip olur ise, motoru komple masaya alacağım.

Hatta tamamen ayırıp, egzantrik vs, en olası ayar ne olabilir, bakacağım, yapamaz isem usta arkadaşa danışacağım, bir kaç gün moorsuz takılayım bakaıyım.

sana 0,01mm adımlı sentil lazım :)

http://tr.aliexpress.com/item/8-Length-0-02-1mm-Metric-Gap-Measure-Feeler-Gauge/574635205.html

Carbondioxid
11 Mart 2015, 19:13
sana 0,01mm adımlı sentil lazım :)

http://tr.aliexpress.com/item/8-Length-0-02-1mm-Metric-Gap-Measure-Feeler-Gauge/574635205.html


0.003 > 0.004 > 1.00 mm çaplara sahib , 32 yapraklı sentil/filler çkısını Hızzzzzzlıçal'da bulup , bir hışım cebte kalan son 40 liramı kullanıp havalesini yaptım.

2 gün sonra tefeona mesaj tedarik edilemiyormuş , olur insanlık hali deyip güzelce salvo atışlara başladım ananıı avrd.45&%67446&%%&/&&/&/+^'&%(/()/== halen arad aklıma geldikçe selamlıyorum.

Hasılı kelam , İstanbul cumhuriyetinde yaşıyor iseniz gidin elle muayene gözle muayane edip mıncıklayıp yüzyüze alın verin , ben gibi sürünmeyin , kalan parayı ne zaman havale ederler kimbilir, benzin alırdım bari:salut:


Yurtiçinde bulabilirsem eyii olcaadı , yurtdışı alışveriş beceremiyorum, bankamatik ten başka kart kullanmıyorum, beklemek beni bozar ^^

cenkito
11 Mart 2015, 19:24
Yurtiçinde bulabilirsem eyii olcaadı , yurtdışı alışveriş beceremiyorum, bankamatik ten başka kart kullanmıyorum, beklemek beni bozar ^^

ben zamanında TR de nette denk gelmiştim ama şimdi bulamadım.

ama bunu buldum. telefonda teyit etmek gerek, resimle aynı mı yada ölçülerini, ırmak pazarı nede olsa

http://www.rialli.com/11442__sentil/

Carbondioxid
11 Mart 2015, 19:36
ben zamanında TR de nette denk gelmiştim ama şimdi bulamadım.

ama bunu buldum. telefonda teyit etmek gerek, resimle aynı mı yada ölçülerini, ırmak pazarı nede olsa

http://www.rialli.com/11442__sentil/

İşe baksen, iletişime baktım, Hatay Kırıkhan 'da imiş, şaka olmalı^^ , yarın bir telefon edeyim , gerçi cebte nekadar kaldı, bir sentil çakısı bile alamıyacaz gibi işe bak:salut:

ces2050
11 Mart 2015, 21:17
yorumunu ve bilgisini esirgemeyen tüm arkadaşlara gerçekten çok teşekkür ederim. bu değerlerin motordan motora hatta modelden modele değişkenlik gösterdiğini hesaba katarsak sizin bilgilendirmeleriniz ışığında (bana kalsa 0,5 mm emme-0,7 mm egzos değerleri şeklinde müşteri hizmetlerinden aldığım bilgilerle yapacaktım Allahtan yapmamışım) mondiale :
'' ÖNCELİKLE İYİ GÜNLER 2013 YILINDA ALDIĞIM MONDİAL MC-X ROADRACERX ÖN - ARKA DİSK FREN SİSTEMİNE SAHİP (DİSK FİREN SİSTEMİNİ BELİRTMEMDEKİ GAYEM 2010 YILINDAN SONRA 2012 DEN İTİBAREN SATILAN MODEL OLDUĞUNU BELİRTMEKTİ) BİR MOTORUM VAR MOTORUM 6000 KM DE VE SÜBAP AYARLARININ AYARLANMASI GEREKMEKTE İKAMET ETTİĞİM YER CİVARINDA YETKİLİ SERVİS OLMADIĞINDAN MOTORUMUN EMME VE EGZOZ SÜBAP AYARLARINI YAPMAK İSTİYORUM. MOTORUMUN ORJİNAL KULLANMA KILAVUZUNDA BU DEĞERLER BELİRTİLMEDİĞİNDEN , TARAFIMA BU DEĞERLERİN YAZILI OLDUĞU BİR BELGENİN MAİL YOLUYLA BİLDİRİLMESİNİ İSTİYORUM.
AYRICA BU BİLGİLERİN TARAFIMA VERİLMESİLDEN SONRA UYGULAMADAN KAYNAKLANAN BİR HATANIN KESİNLİKLE MONDİAL AİLESİNE MAL EDİLEMİYECEĞİNİ KABUL VE TAAHHÜT EDERİM... TEK İSTEDİĞİM İŞLEMİ SAĞLIKLI GERÇEKLEŞTİREBİLMEM İÇİN BU DEĞERLERİN YAZILI OLDUĞU TEKNİK DÖKÜMAN. MONDİAL MOTORUN BİLİNÇLİ BİR KULLANICISI OLARAK ŞİMDİDEN İLGİNİZE TEŞEKKÜR EDERİM. ''
şeklinde bir mail attım... umarım bir belge paylaşılırda bende rahat ederim ve en azından paylaşıp işlerine yarayacak arkadaşlara yardımcı olabilirim...saygılar

ces2050
13 Mart 2015, 02:11
öncelikle bu durumu araştırmama sebep olan centiko ya teşekkür ederek başlayalım... arkadaşlar mondial'e gönderdiğin mail neticesinde mondialde Ülkü ARAS hanımefendiyle yaptığımız görüşmede mondial 2013 mcx 150 roadracerx motorum için aldığım değerler şu şekildedir. emme sübap ayarı 0.05 mm, egzos sübap ayarı 0.07 şeklindedir. ayrıca bu değerler antalya ve istanbuldaki yetkili servis telefon ile aranarak teyid edilmiştir. burdan bu ayarı yapmak isteyen arkadaşlara bir nebzede yardımcı olabildiysek ne mutlu bize... yayında ve yapımda emeği geçen tüm arkadaşlara teşekkürler... THE END

Carbondioxid
13 Mart 2015, 04:22
https://www.youtube.com/watch?v=M1qs9xE3QQk

Biz bitti demeden bitmezzz...:mrgreen: (Yazık ettiler şu diziye'de, yazacak çok şey varda neyse...)

Emin olmak adına , valf kapağını söktüm, bildiğim yöntem ile işaretlemelere bakarak , üst ölü noktayı tesbit ettim , buji anahtarı kayb etmişim pistonu çek edemedim, zaten bu ayarda enson usta arkadaş toplamış ve ayralamıştık çalışıyor alet , ancak şu değerlerde eski ataklaık yok, yaa debriyajlar tam öldü yada sıhhatli değerleri halen bulamadık.

Sorum ise, bir yanlışlık yok ise sübab kolu/krangı pozisyonu aşağı doğru " V " halinde , iken en doğru ayarlama pozisyonu değilmi ağalar?

Toplar iken terslik filan olmuş olamaz diye düşünüyorum yinede emin olmak adına sorayım dedim.

Alt gözlem portu sente noktası/çizgisi

http://i.hizliresim.com/pRVmjN.jpg (http://hizliresim.com/pRVmjN)

Egzantrik gözlem portu RI - LI sanırım " R = Right(sağ) , L = Left (sol) noktalar sağ altada nokta puntası

http://i.hizliresim.com/aoRyjR.jpg (http://hizliresim.com/aoRyjR)

Ve sübab kolu/krangın aldığı üon(üst ölü noktadaki halli) durumu , umarım terslik yoktur.

http://i.hizliresim.com/Dlq8E1.jpg (http://hizliresim.com/Dlq8E1)


Yorumlar iseniz sevinirim , son ayrıntı , egzantrik zincirini değişmiş idim zaten, ancak gergisini sanki fazla gergin olduğunu hiss ediyorum son fotoda sağ tarafta gergiyi görmek mümkün, gevşetmelimiyim?, yoksa gergin olarakmı kalmalı yada en ideal ayarı nedir acaba?