PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Cheng Shin'ler üstünde 34000 km(fersah) ve Billas (Birlas) nasıldır



mgora
05 Mart 2015, 01:10
Yamaha Ybr125'in kitapçığında aynen şöyle yazıyor


Detaylı testler sonucu bu modelde sadece
aşağıda belirtilen lastikler Yamaha
tarafından tavsiye edilmektedir.
Ön lastik:
Ebatlar:
2.75-18 42P
Üretici/model:
CHENG SHIN/C910
Arka lastik:
Ebatlar:
90/90-18 REINF 57P
Üretici/model:
CHENG SHIN/C905

Neyse bende biraz tembellik , biraz zaman yokluğu , biraz takıntılılık lastikleri ihmal ettim.

Bu süreçte bol bol düştüm

www.motosiklet.net/forum/kaza-raporu/133787-kaza-raporlarim-yuzlesme.html

Lastikler 34000 km sonunda tamamen bitti , baktım işaretli kısımlara kadar gelmişim , değişim zamanı geldi.

Seçenekler :
IRC:Yerli malı deniyor ama birde Inoue Rubber Co. var (http://www.irc-tire.com/en/mc/company/) lisanslı üretim mi , yerli mi emin olamadım.Bu forumda konu var bir arkadaşın çok iyi diye başlayıp düşünce olumsuza dönen , çok kanım kaynamadı.

Michelin : Herkesin tavsiyesi ama , İstanbul'da bir gelenek var:

- abi akşama bir yer lazım
- Kız kulesine git
- Abi hayatında hiç gittin mi ?
- Yok gitmedim
İyi de kardeşim ve kişisel tecrübe istiyorum , öğüt değil ki.Bir de hep zararını görsemde genel kanının aksine gitme eğilimi var , akıl acaba derken duygular hayır diyor.

Birlas(Billas) - http://www.billas.com.tr/

Birlas 2.75-18 BL080 http://lastikal.com.tr/urun_goster.aspx?uid=3909
Birlas 90/90-18 BL080 http://lastikal.com.tr/urun_goster.aspx?uid=9419

Yeni bir marka , batmış bir fabrikanın tekrar dirilişi , akıl saçmalama derken , duygular (Yaş 40 , yerli malları haftası hala bilinçaltımız da ülkeyi yönetenler para sayma makinasının bile yabancı bilindik olanını tercih ederken hala bir şeyler beni tutuyor) denemek lazım diyor.Sanırım deneyeceğimde kaza raporuma bakarsanız iyi bir denek adayı olduğum görülecektir.

Birlas(Billas) marka lastiği motorsikletinde kullanan , tecrübe eden arkadaşlar var mıdır ?

manofsteel
05 Mart 2015, 01:20
Takipteyim.

mephamd
05 Mart 2015, 01:29
Irc japon markası.
Ama görece düşük seviye üretim yapar. Tuekıyede anlas firmasında da üretimi yapılır.

Uygun fiyatlı Sava mitas ırc anlas düşünün bence. Bırlas kalsın.

Tİme_shİft42
05 Mart 2015, 01:37
Ucuza mal alıp zengin olma sawayı tavayı billayı boş ver Mişlen Pirelli al

34.000 km kendine eziyet etmişsin lastikde ucuza kaçma iyi bi lastiğe geçince o lastikden kısdığın tasarrufa nalet okursun :bounce:

mephamd
05 Mart 2015, 01:38
Aradaki fiyat farkıma değmez.
http://lastikal.com.tr/urun_goster.aspx?uid=9276

http://lastikal.com.tr/urun_goster.aspx?uid=8624

crxforever
05 Mart 2015, 01:40
birlası bilmiyorum ancak orijinal cingçeng lastiklerden sonra irc gerçekten iyi gelecektir. hatta kış ayları için irc winter özellikle tavsiye ederim.
kaliteli lastik olarak metzeller ve michelin tecrübem oldu.michelini emanet bir motorla 50 km gibi kullandım. verilen paralar boşuna değil.
irc bunlar kadar iyi olmasa da fiyatına göre güzeldi.:cat: kayar mısınız bilmem ama benim kullanımıma göre yeterli.

StayAway
05 Mart 2015, 01:44
Israrla takip ediyorum . Lastiğin , sürüşü ne kadar değiştirebileceği konusunda sizden iyi kontrol grubu olmaz. Tavsiyem daha evvel denenmiş , tecrübe edilmiş , kabul görmüş bir lastik alın . Onca insan yanılıyor olamaz. Netice olarak can , lastikten kıymetli...

mgora
05 Mart 2015, 02:16
Açıkçası öncelik maliyet değil , kız kulesi örneğimi gördü iseniz benzer bir öneri olmuş.
Neden Birlas değil (haklısınız geçmiş tecrübelerimiz başka alanlarda olumsuz ama) daha çok yeni sizde ben de kullanan tanımamışız.



Irc japon markası.
Ama görece düşük seviye üretim yapar. Tuekıyede anlas firmasında da üretimi yapılır.

Uygun fiyatlı Sava mitas ırc anlas düşünün bence. Bırlas kalsın.

volkanmet86
05 Mart 2015, 10:14
mondial mcx motosikletim var. üzerinde gelen lastikler cst yani nam-ı diğer ceset. ilk işim gidip lastikleri değiştirmek oldu. irc aldım. sınırlarını baya zorladım ve gayet memnun kaldım. sadece 1 kere ön teker kayma yaptı onda da suç benimdi virajı son anda görüp viraj içinde gaz kestim öyle olunca ön lastik kayma yaptı. toparladım gerçi düşmedim.

aonal
05 Mart 2015, 10:43
Yamahanın markasını bilmediğim üstünde gelen lastiklerini 10000km kullandım yolu iyi tutmadığını biliyorumda zaten, 40-50 km bile hızım yokken çok az

bir dönüşte kaymak gibi asfaltta ön teker kayınca değiştirmeye karar verdim lastiklerimi sipariş ettm micheln şimdi evde bekliyor yeni sezona bu

lastiklerle başlıcam araştırdım çok övdüler inş dedikleri gibidir.

Pekbipicadam
05 Mart 2015, 10:58
Adam gibi bir lastik takıp virajlarda daha güzel yatıp istediğin mesafede durmak varken neden bu macera diye sormadan edemiyorum :) kullandığın alet küçükte olsa motosiklet ve 90-100 km sürat yapıyorsun, tüm kaza testlerinin 50 km ile yapıldığını düşünürsen o denemeyi düşündüğün markaların kötü çıkması senin başka bir lastik denemene fırsat vermeyebilir :bounce:

tigermbz
05 Mart 2015, 10:59
param buna yetiyor desen de olurdu :)
aynı sitede aynı ebatlarda metzeler var az daha pahalıya, ben mi yanlış gördüm? desen mi tutmuyor?

oguzhanlal
05 Mart 2015, 11:12
15 000 km dir michelin kullanıyorum.
IRC yi Honda nın eğitiminde test etme imkanı buldum.
Pirelli yi arkadaşa motor aldığımızda eve gelirken 20 km kadar kullandım ve biraz zorladım.
Bu tecrübelerime dayanarak:

Michelin:Asfaltta gideceksen üstüne tanımam. Yağmur yağıp yağmaması hiç önemli değil. Lastik çok iyi tutuyor. Önemli olan basınçlarını kontrol etmen. Düşük basınçta her lastikte olduğu gibi yol tutuşu düşüyor. Lastiğin kötü yönü çakıl ya da stablize yolda motorun .ıçı başı ayrı oynuyor. Çünkü hiç dişi yok.
IRC winter grip:Param buna yetti hem yerli marka dersen alabilirsin. Yol tutuşu güzel. Frenajda ıslak zeminde ön tekeri bırakmıyor. Bu iyi bir özellik. Ancak cbf gibi sakin bir motorda bile viraj çıkışı gazı biraz sert açınca 4-5 kere arka tekerleği kaydırmayı başardım. Michelin e göre avantajı bir miktar dişe sahip olması. Stablize yolda daha rahat edebilirsin.
Pirelli:Çok tecrübem olmadı ancak seviye olarak michelin ile IRC arasında olduğunu düşünüyorum. Tek beğenmediğim yönü ön frenin son kademelerine doğru sanki abs devreye girmiş gibi bir titreşim yapması oldu. Onun dışında ne ön tekerde ne de arkada bir kayma yaşamadım.
Umarım yardımcı olmuşumdur.

karacabeg
05 Mart 2015, 11:32
Lastik hayat kurtarır bence almışken en iyisini almaya çalışmalı o yüzden ben michelin kullanıyorum

mgora
05 Mart 2015, 18:38
Haklılık payınız var akıl penceresinden bakınca :) , cheng shin'ler konusunda görüşüm şuydu bu çinliler durmadan motordan mı düşüyor.
Billas ile ilgili araştırmaya başladım muhtelemen deneyeceğim.
Sanayi devrimi kolay olmuyor :D



Adam gibi bir lastik takıp virajlarda daha güzel yatıp istediğin mesafede durmak varken neden bu macera diye sormadan edemiyorum :) kullandığın alet küçükte olsa motosiklet ve 90-100 km sürat yapıyorsun, tüm kaza testlerinin 50 km ile yapıldığını düşünürsen o denemeyi düşündüğün markaların kötü çıkması senin başka bir lastik denemene fırsat vermeyebilir :bounce:

StayAway
05 Mart 2015, 20:54
Haklılık payınız var akıl penceresinden bakınca :) , cheng shin'ler konusunda görüşüm şuydu bu çinliler durmadan motordan mı düşüyor.
Billas ile ilgili araştırmaya başladım muhtelemen deneyeceğim.
Sanayi devrimi kolay olmuyor :D

Sanıyorum siz bu düşme işinden ciddi ciddi zevk almaya başlamışsınız :king:

mgora
07 Mart 2015, 16:56
Kadıköy Aras motor'da lastikleri takdırdım , tarzlarından ve servis düzenlerinden memnun kaldım.
Evet kabul ediyorum riski azaltmak istiyoruz ama yeni ürünleride deneyecek birileri lazım aslında firmanın pazarlama departmanında da hata var malına güveniyorsan gel 5-10 kişiye ücretsiz deneme ürünü ver , sonuçları değerlendir.Fiyat farkı az denilmiş popüler markaların yarı fiyatına geliyor ürünün fiyatı.
Lastiklerle ciddi bir mesafe yapmadım konuyu belli aralıklarla (Maks 1 ay güncelleyeceğim)
Motor : YBR125 KM:34200
Lastik : BL-080
http://www.billas.com.tr/site/index.php/urunler/motosiklet-grubu/bl-080-detail

http://www.birmarket.com/billas.JPG
http://www.birmarket.com/billas2.JPG

crxforever
08 Mart 2015, 01:56
bir ürünü hem tanıtmak hem de daha da geliştirmek için bir kaç takım lastiği feda etseler gerçekten de olumlu sonuçlar alınır. tabi satan kişini de lastiğe ne kadar güvendiği önemli.
sonuçları yazarsan seviniriz. hayırlı olsun. kaç paraya mal oldu ?

mgora
08 Mart 2015, 14:10
Pazarlama ayrı bir dünya gerçektende malesef kendi firmalarımızda dahil bu konuda zayıf kalabiliyor ve gereken önemi göstermiyoruz.
Dün Mecidiyeköy-Ataşehir arası gittim , emniyet şeridinde ani duruş denedim bir kaç gayet makul durdum kayma vb yaşamadım , bugün lastiğim mumu gitsin diye Ataşehir-Arnavutköy arası bir yolculuk yaptım , Cheng Shin'den sonra Virajlarda bariz bir rahatlama var , eski lastiğimle tedirgin girdiğim virajlarda büyük rahatlama hissettim gayet emin döndüm.Tabii bir karara varmak için çok erken.
Lastiklerin çifti 135 tl idi (nerede ise %30-45 arası daha uygun fiyat) , değişim içinde 30 tl ödedim servisteki arkadaş toplamdan indirim yapacaktı yapmasını istemedim.

oguzhanlal
08 Mart 2015, 15:05
Pazarlama ayrı bir dünya gerçektende malesef kendi firmalarımızda dahil bu konuda zayıf kalabiliyor ve gereken önemi göstermiyoruz.
Dün Mecidiyeköy-Ataşehir arası gittim , emniyet şeridinde ani duruş denedim bir kaç gayet makul durdum kayma vb yaşamadım , bugün lastiğim mumu gitsin diye Ataşehir-Arnavutköy arası bir yolculuk yaptım , Cheng Shin'den sonra Virajlarda bariz bir rahatlama var , eski lastiğimle tedirgin girdiğim virajlarda büyük rahatlama hissettim gayet emin döndüm.Tabii bir karara varmak için çok erken.
Lastiklerin çifti 135 tl idi (nerede ise %30-45 arası daha uygun fiyat) , değişim içinde 30 tl ödedim servisteki arkadaş toplamdan indirim yapacaktı yapmasını istemedim.

Kuru havada iyi kötü hepsi tutuyor. Şimdi havalar yağışlı. Ben asıl ıslak performansını merak ediyorum. Zira CST marka lastiklerimde kuru zeminde gayet güzel tutuyordu. Ancak ıslak zeminde ne kadar kötü olduğunu tarif edemem

mgora
08 Mart 2015, 17:59
Yağmurda motor kullanan birisi olarak bunu da ilerleyen zamanlarda göreceğiz kısmetse.
Kuru zeminlerde iyi kötü hepsi tutuyor ama virajlarda Cheng Shin'e göre bariz bir rahatlama var , normalde beni tedirgin eden virajlar çok rahattı yol tutuşu açısından.
Normal kullanımım ile devam edip gözlemleyeceğim.


Kuru havada iyi kötü hepsi tutuyor. Şimdi havalar yağışlı. Ben asıl ıslak performansını merak ediyorum. Zira CST marka lastiklerimde kuru zeminde gayet güzel tutuyordu. Ancak ıslak zeminde ne kadar kötü olduğunu tarif edemem

mgora
26 Mart 2015, 23:32
1100 km sonrası : bu sürede istisnasız hergün motoru kullandım , bariz bir şekilde eski lastiklerimle fark var eskisi gibi hoplaya zıplaya gitmiyorum artık , lastikler yolu tutuyor bunda lastik basınçlarımı olması gereken değerlerde yapmamında etkisi vardır.Virajlarda motoru daha fazla yatırabiliyorum ve yol tutuşu oldukça iyi.Billas Bl-080'in iyi bir alternatif olduğunu düşünüyorum benim gibi bir kaç kişi daha denerse daha da iyi olacaktır.
Bu arada lastiklerde nylon yazıyor bunu gören bir arkadaşım ön yargı ile yaklaştı demek ki bütün nylon lastikler kötüdür diye bir durum yok.

crxforever
27 Mart 2015, 00:40
bir çok lastiğin üzerinde nylon yazıyor. özellikle 125 cc ekonomik motorların sarf malzemeleri de aşırı kaliteli olamıyor olsa da biz alamıyoruz.

benim de arka lastik eskiyor. billası düşünebilirim.

atamert35
30 Mart 2015, 22:30
Ben kullanıyorum bu lastiği, kuruda fena değil. Yağmurda, eski köy asfaltında da kullandım, kuru tızlu yerde de. Yağmurda çok sert bikaç fren yapmak zorunda kaldım lastiğe güvenmemişken. Aha kesin yerdeyim, acaba nereleri değiştircem derken bi baktım kaymadan durdum. Marka bilindik değil, tamam lastik materyali naylona yakın, fiyatı da diğerlerine nazaran uygun. Fakat yabana atılacak bi malzeme değil. Deseni de suyu gayet güzel tahliye ediyor.
Ben alırken tarlada toprakta çakıllı yerde kullanacağım diye mişlene kıyamadım diye buna yöneldim. sonra yavaş yavaş güvenmeye başladım.
Tahmin edebiliyorum ki " mişleni denemeden buna iyi deme " benzeri cevaplar gelebilir.
Tabi ki mümkün olan şartların en iyisini zorlamak gerekir, bunun doğruluğu kask ve mont gibi koruyucu malzemelerde de gayet bariz.
Ben bu lastiği alırken korkarak denedim, ama aklımda ne kadar olsa eski cst lere on basar düşüncesi vardı. Hem bu eskilerden daha iyi düşüncesi eksilmedi, hem de baştaki korkularım yavaş yavaş güvene döndü. Ürün yerli sermayeyle yapılmış; belki de bu yüzden fiyat uygunluğu.
Kullandım tavsiye eder miyim? Kullanma amacınız benimkiyle aynıysa. Kullandığınız yer mişleni boşuna harcar bi yerse ya da bütçenize en üst şans buysa tavsiye ederim. Keşke almasaydım demezsiniz. Ha daha iyisini merak ettirecek bi fikre kaptırır muhtemelen. Aklınıza " bu lastik bu kadarsa iyisi nasıldır? " sorusu takılabilir.

mgora
20 Nisan 2015, 01:36
Evet 2500 km sonunda bende Atamert gibi beklentimin çok üstünde bir lastik olduğunu gördüm Billas'ların.

Yol tutuşu diye bir kavram varmış Cheng Shin'den sonra onu gördüm , çok soğuk ve yağışlı havada chengshin ile giderken kayar gibi hissediyordum ,Billas'larda yol tutuşu iyi.Daha önce geçtiğim Terkos yolunda çamurlu zeminde de denedim memnun kaldım.
Bu fiyatla bence giriş seviyesi motorlar için iyi bir seçenek bu lastikler.
Güncellemeye devam edeceğim.

ybrdenr25e
24 Mayıs 2015, 01:03
hocam ybr de yaklasık 10.000 km kadar billas lastık kullandım ondan sonra mıchelıne gectım ve mıchelıne gectıkten sonra farkettım kı bıllas lastık degılmıs bıllas kullanırken arka taraf sekıyodu resmen yagmurda motor durmuyodu ne frende ne gazda raht duruyodu ama mıchelın aldım yagmurlu havada dahı kaymıyo. bıllas la mıchelın arasına fıyat farkı tam yarı yarıya dıyebılırız ama mıchelın bı baska hocam.

mgora
11 Haziran 2015, 02:44
6000km sonunda genel olarak memnunum , yolu tutuşu iyi olumsuzluk olarak arka lastiğim iki yerde hafif kayma yaptı.Michelin elbette başka olacak eski firma , geri dönüşler vb fazladır , ikinci olarak ise şöyle bir örnek vereyim 23 sene kadar önce Anadolu lisesindeyim ve bulunduğum şehirde anadolu lisesi öğrencileri belli bir dersaneye giderdi , dolayısı ile şehrin ilk 20'si genelde bu dersaneden çıkardı (Bende 14. olmuştum öss'de ondan ilk 10 yerine ilk 20 dedim :P ).
Billas ise benim gözümde iyi bir alternatif.

mgora
04 Temmuz 2015, 18:48
7000 km'yi tamamladım , bu süreçte benim için farkedenler virajlarda motoru yatırabiliyorum , duruş mesafem epey azaldı.Yamaha Ybr125 için üzerinde gelen lastiklerin yerine düşük maliyetli iyi bşr alternatif Billas BL80.

mgora
30 Kasım 2015, 11:02
16000 km sonunda tekrar Yamaha Ybr125 alsam ilk yapacağım iş lastiklerimi Billas ile değiştirmek olurdu , eski lastiklerim olsa duramayacağım ani fren yapmam gereken bir kaç olayda hatta geçmiş refleksle aha şimdi yapıştık diye düşünürken sorunsuz durdum.Beklentilerimin üstünde bir bütçe lastiği diyebilirim.Bu arada dayanım olarakta alternatiflerin önünde muhtemelen kısmetse bir 10-15 bin km daha kullanılabilecek durumda.

Mengu16
30 Kasım 2015, 11:32
Ben de Mondial motoruma 50 liralık Unilli lastik taktım o da güzel frenliyo ucuz olmasına rağmen.

CİHAN
31 Ekim 2018, 09:54
16000 km sonunda tekrar Yamaha Ybr125 alsam ilk yapacağım iş lastiklerimi Billas ile değiştirmek olurdu , eski lastiklerim olsa duramayacağım ani fren yapmam gereken bir kaç olayda hatta geçmiş refleksle aha şimdi yapıştık diye düşünürken sorunsuz durdum.Beklentilerimin üstünde bir bütçe lastiği diyebilirim.Bu arada dayanım olarakta alternatiflerin önünde muhtemelen kısmetse bir 10-15 bin km daha kullanılabilecek durumda.

kaç km de bitti lastikler müdür.
bende şimdi alacagım 370 tl ybr 125 için takım montaj dahil

efendy06
31 Ekim 2018, 10:06
Aynı motoru (CBR250) IRC ve Rosso ile kullandım, aradaki fark muazzamdı. Seni yola bağlayan lastiğe harcayacağın paraya acıma.