PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : KONTRA bir sınırdan sonra işe yaramıyorrrr !!!!!!!!!!!



gt170
04 Mart 2015, 22:19
Herkese iyi akşamlar...Motorla 55-60 km hızlarda ve daha yüksek hızlarda gidiyoken viraja girerken motorun gidona bastırıyorum kontra tekniğini uyguluyorum motor yatıyor ama bi sınırdan sonra yatmıyor sonuna kadar bastırıyorum dahada bastırıyorum gidona daha fazla yatmıyor bu neden olabilir bu belediyenin yeni döktüğü asfaltlarda oluyor eski kaygan asfaltlarda biraz daha yatırabiliyorum bunun sebebi nedir bizamandan sonra kaliteli asfaltta yatmıyor yardımcı olursanız sevinirim..

Motosiklet Kanuni GT170 arka lastik: 130/70-17 ön lastik : 110/70-17

Espaniole
04 Mart 2015, 22:24
Sorun temelde. Bastırmak değil "itmek" gerekiyor.

manofsteel
04 Mart 2015, 22:25
Amacını anlayamadım fakat bildiğim kadarıyla sadece kontra yapmak yetmez viraj içine doğru yatıp merkezkaç kuvvetini dengeliyorsan o zaman motoru çok yatırmanın pek bi önemi kalmıyor,zaten yeni yapılan asfaltlara da fazla güvenme,maşallah hep buz pateni gibi lastiğin tutunacağı bir mıcır bile yok...

gt170
04 Mart 2015, 22:33
mesela sola yatıyoken avuç içimle gidonu itiyorum sonuna kadar bi zaman sonra itilmiyor sonuna kadar itiyorum
depoyu dizlerimle tutuyorum ve gidonu itiyorum

manofsteel
04 Mart 2015, 22:40
Gidonu ileriye doğru mu ittiriyon :queen:

gt170
04 Mart 2015, 22:44
Kardeşim o kadar da acemi değilim :king:

BatuhanK
04 Mart 2015, 22:46
Yatar, psikolojiktir o iş. Kaygan asfaltta ise motosikletin daha kolay yön aldığı doğrudur, sürtünme yok çünkü doğru düzgün

gt170
04 Mart 2015, 22:50
Yatar, psikolojiktir o iş. Kaygan asfaltta ise motosikletin daha kolay yön aldığı doğrudur, sürtünme yok çünkü doğru düzgün

aynen çok doğru söyledin siz napıyosunuz ne yapmam gerekiyo yolla alakalı bişey kaliteli asfaltta motoru çok yatıramıcakmıyım yoksa motorun aerodinamik süspansiyon iyi olmadığı için mi olabilir

BatuhanK
04 Mart 2015, 22:53
Motor her türlü yatar, büyük ihtinalle siz düşme endişesi ile gidonu itmek isteseniz de kollar itmiyor. Boş Boş, güzel asfaltlı bir yerde ful koruma giyinin. Düşmeyi göze alıp kademe kademe dönüşlere başlayın. Lastiğin ve asfaltın kalitesiyle birlikte, süspansiyonun ve oturuşun da düşme de etkisi var. Mümkün mertebe dönüşe başladığınızda gazı kapatmayın hatta tatlı tatlı hızlanıyor olsun motor, vücudunuzu rahat bırakın. Ama benim önerim, o motor ve lastiklerle yolda, trafikte sakın denemeyin. Naylon lastik kayacağını brlli etmeden aniden kayıyor çünkü

manofsteel
04 Mart 2015, 22:58
Kardeşim o kadar da acemi değilim :king:

Bana trollüyorsun gibi geldi bi an,herneyse
http://i.hizliresim.com/nAyLOg.jpg (http://hizliresim.com/nAyLOg)
bu tür asfaltta ben peg'leri deydiriyorum.
http://i.hizliresim.com/1Y7MED.jpg (http://hizliresim.com/1Y7MED)
bu tür asfaltta ise yüksek hızlarda lastik boyutu küçük olduğu ve hamursuz olduğu için bir açıdan sonra kayıyor,

https://www.youtube.com/watch?v=J73XRDGPcpE
ek olarakta motosikletlerin yatma açısı adlı videoyu izlersen daha yardımcı olur,bence senin tek eksiğin pratik azlığı...

gt170
04 Mart 2015, 23:05
mesela siz anayolda 100km yle gidiyosunuz viraja nasıl giriyosunuz?

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:58 ----------

videoya göre 40 derece filan yatırıyorum ama daha fazla yatırmak için dizimizi sarkıtmak mı gerekiyo

Darkcity2000
05 Mart 2015, 00:15
Viraja yavas girilir hizli cikilir, viraja girerken gaz keseriz yada vites dusururuz kontra verip yatiririz hafif gaz acariz ki yuk arka tekere binsin tutus artsin cikisa dogru gazin sidderini arttiririz, viraja genis gireriz.

rebirth
05 Mart 2015, 00:59
konu bana da biraz troll gibi geldi de, yazayım bişeyler yinede.
Yazdıklarına bakılırsa belli ki bazı şeyleri yeni öğreniyorsun, ve öğrenmek istediğin şeyleri de burada tavsiyeler üzerine öğrenemezsin. Ben bunları neden söylüyorum; burda duyduğun bişeyi virajda denemeye kalkarsın, Allah korusun kaza falan yaparsan yazık olur, virajda motoru yatırma konusu bukadar önemliyse senin için eğitim alman daha iyi olur.
Kontrada gidonu bastırmaz iktirirsin, ve motor anında yatmaya başlar, bu iktirme sırasında fazla sert olursan asfaltla kucaklaşırsın.Bedenen motorun üzerinde alacağın konum, duruş açın, motosikletinin ağırlığı vs vs,bir sürü etken vardır motoru yatırmada, hiç ummadığın bi anda kendini yerde bulabilirsin. asfalt ve lastik olayına girmiyorum bile. Burda çok bilgili insanlar mevcut fakat bu konularda deneyimsiz biri için viraj almak motoru yatırmak burdan öğrenilecek bişey değil.

gt170
05 Mart 2015, 01:15
Peki tesekkur ederim

crxforever
05 Mart 2015, 01:48
sonuçta motosikletin virajın ve sürücünün de bir kapasitesi var. kontra var diye her viraja istenilen hızda girilemiyor.
en güvende hissettiğin hızda virajı almalısın şuraya 100km ile girilir burdan 50 ile çıkılır diye bir standart yok.

infernox
05 Mart 2015, 10:37
Sadece kontra değil dizlerinle de motoru yatırman gerek.

gt170
05 Mart 2015, 12:14
Dizlerinle motoru yatir derken mesela sol viraja girerken sol elcigi avuc icimle itip sag dizimlede motorun yatmasi icin baski mi uygulayacam

vejihi
05 Mart 2015, 12:28
Abuk subuk tavsiyelerde bulunup da ne zaten kafası karışık olan bu arkadaşı ne de motora yeni başlamış olup başlığı okuyan diğer arkadaşları yanıltmanın gereği var.

Dizle motor yatırıldığı nerede görülmüş? Bununla ilgi yerli yabancı tek bir kaynak gösterebilir misin?

Dizler sadece vücudu motora daha sağlam sabitlemek için kullanılır. Motorun sağa sola dönüşünü arttırmak için değil.

Başlığı açan arkadaşım: Eğer kontra tekniğiyle motoru belli bir noktadan daha fazla yatıramıyorum diyorsan demek ki tekniği yanlış uyguluyorsun. Sen sonuna kadar ittirdiğini sanıyorsun ama korku ya da gerilimden dolayı kolun farklı tepki veriyor.

Viraj öncesi kollarının gevşek olduğundan emin olup tekrar denemeni tavsiye ederim. Zira kontra tekniğinin işlemediği yer, motorun ve senin asfaltta sürüklenmeye başladığın noktadır.

zaferce
05 Mart 2015, 12:32
Diğer kol gergindir daha fazla itmeye o engel oluyordur.

Sykkuno
05 Mart 2015, 12:32
Sadece kontra değil dizlerinle de motoru yatırman gerek.

Dizle yatırmak? Abi agzı olan konuşuyor. Dizle motor filan yatmaz.

gt170
05 Mart 2015, 12:34
Lastigin fabrika cikisi olmasi dolasiyla kaliteli olmamasi ve motorun kanuni gibi b.ktan bi motor olmasi benim bilincaltima yerlesmis olmali ki ben istesemde de motoru yatiramiyorum bana yardimci olan ve olmaya calisan herkese tesekkur ederim..

Pangea
05 Mart 2015, 12:39
Sadece kontra vermek ile olsaydı herkesin 63 derece ye kadar motoru yatırması gerekiyordu,burada bir sürü diğer etmen var lastik,amörtisör,asfalt kalitesi,psikoloji ve en önemlisi sürücü yeteneği bunlardan bir yada birkaçı eksik olunca direk virajınızı etkiliyor.

infernox
05 Mart 2015, 12:42
Dizle yatırmak? Abi agzı olan konuşuyor. Dizle motor filan yatmaz.

Anla işte dizinle depoyu tutarken yatırmaya destek verecen.

telike
05 Mart 2015, 13:52
arkadaşlar söylemiş kesinlikle psikolojik. farketmeden öteki elinizle tutuyorsunuz kollarınızı çok kastırıyorsunuz.

Sinan Aksu
05 Mart 2015, 14:02
Kullandığınız motosikletin karakteristik özelliği de kontra tekniğinde önemli bi faktördür.

Örneğin ; Boxer motorlu bi BMW ile, CBF 150 nin kontrada yatma oranları biribirinden çok çok çok farklıdır.
Viraja istediğiniz kadar düzgün girin, motosikletin karakteristik özelliği gereği belli bi açıdan sonra yatmayacaktır.

Öte yandan motosiklet için en uygun yatış açısı 100 kmh ve üzeri hızlarda belli olmaktadir.

cihan54
05 Mart 2015, 14:03
Kontrayı sadece viraj içindeki elciği ittirmek olarak düşünme. Lastiklerin veya asfaltın da bir etkisi olduğunu düşünme. Kontranın belli başlı ayrıntıları da var. Arkadaşların da söylediği gibi, psikolojine yenilmişsin. Ve bunu tetikleyen en önemli etken; ufuk noktasına bakmamandır. Virajda başının yönü, pozisyonu ve baktığın yer önemli. Kontrayı yaparken viraj çıkışına odaklandığında zaten bedeninin ağırlık merkezini viraj çıkışına yönlendirdiğini ve motorun sana uyum sağladığını göreceksin.

Fakat eğitim almanı özellikle öneririm. Herkes öneride bulunur, fakat uygulamalı ve birebirde görmek en doğrusudur. Herşeyin başı eğitim. :cat:

Syanur
05 Mart 2015, 14:25
Konrtayı verirken vücut ne yapıyor? Göğsünü döndüğün taraftaki aynaya doğru yaklaştır, bir de öyle dene.

A.Volkan
05 Mart 2015, 15:21
Aslında bu tekniği çoğu kişi istemeden bilinçsiz olarak yapıyor özellikle bisiklet kullanırken ben bunu yapıyorum!

CompanERROR
05 Mart 2015, 15:23
Ya adam neyi trolleyecek burda. Bişi soruyor belkide hatalı yaptığını düşünüyordur. Trollüyorsada yardım edin doğru cevabı lınca susacaktır zaten.

gt170
05 Mart 2015, 21:55
Ygs ye calisiyorum isim gucum yokta ben burda yalandan konu acipta kimsenin degerli vaktini almam...
Bu sorun motosikletten kaynaklaniyodur 600RR la ayni sorunu yasamam heralde :D

telike
06 Mart 2015, 00:57
Ygs ye calisiyorum isim gucum yokta ben burda yalandan konu acipta kimsenin degerli vaktini almam...
Bu sorun motosikletten kaynaklaniyodur 600RR la ayni sorunu yasamam heralde :D

motosikletten kaynaklanmıyor dostum. değil 600rr 1600rr ile de yaşarsın. kafanı kaldır viraj çıkışına bak herşey daha tatlı olacak. düşme psikolojisi ile yatıramıyorsun ne kadar yattığına bakarsan böyle problemlerle karşılaşırsın. ne kadar yattığını sil at kafandan viraj çıkışı güzel mi ona bak.