PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2 zamanlı motorun avantajları ve dezavantajları.



LilBrando
04 Mart 2015, 21:37
Herkese merhaba. Başlangıç için almayı düşündüğüm (2.el) motorlar hep eski sovyet teknolojili 2 zamanlı motorlar ve kahretsin, en sevdiğim motosikletler de onlar. Tabii hiç kimsenin özellikle 2 zamanlı hastalığı olduğunu düşünmüyorum ama yapacak bir şey yok. Sorum, iki zamanlı motorun avantajları ve dezavantajları nelerdir? Zannetiğim kadarıyla pek de avantajı yok ama, nelerle uğraşırım (Platin ayarı ve yağlama), nelerle uğraşmam, hangi sorunları yaşarım?

Teşekkürler/saygılar.

CHaTaN
04 Mart 2015, 22:19
2 zamanlı motorların pek fazla avantajı yoktur. 4 zamanlı motora göre daha fazla ısınırlar. Çevreyi daha çok kirletirler. Yağı yaktıkları için duman atarlar. Benzin yağ karışımını kendiniz yapacağınız için bu karışımda hatalar yapabilirsiniz ve bu motor performansını da etkileyebilir. Avantajı ise olası problemlerde daha az maliyetle sizi kurtarır 2 zamanlı motorlar yağlamayı 4 zamanlı kadar iyi yapamadığı için ömrü daha kısa olur. 2 zamanlı motor daha çanuk şişer.
Genel olarak bana göre en büyük sıkıntı her benzinde depoya da yağ koyma sıkıntısı. Onun haricindeki sıkıntılar tolere edilebilecek sıkıntılardır.

Meto_
04 Mart 2015, 23:01
Valla benim özellikle 2 zamanlı hastalığım var da çok para gerektiren bir bölüm fikrimce :) O sivrisinek sesini sevenler de var, dumanını seveni de var, ani tepkilerini seveni de var (benim gibi) Yarış tipi olanları bilmem de kros tipi 2 zamanlılar acayip manyak oluyorlar :) Tırmanışı olsun kalkışı olsun 4 zamanlı kroslara göre çok daha güzel (Kendi sürüşlerime göre yorum yapıyorum belirteyim :) )

LilBrando
04 Mart 2015, 23:05
Valla benim özellikle 2 zamanlı hastalığım var da çok para gerektiren bir bölüm fikrimce :) O sivrisinek sesini sevenler de var, dumanını seveni de var, ani tepkilerini seveni de var (benim gibi) Yarış tipi olanları bilmem de kros tipi 2 zamanlılar acayip manyak oluyorlar :) Tırmanışı olsun kalkışı olsun 4 zamanlı kroslara göre çok daha güzel (Kendi sürüşlerime göre yorum yapıyorum belirteyim :) )

Cahilce birşey söylemişim ya kusra kalmayın. 2 zamanlının özel kullanım alanlarını bilmiyordum kros gibi.

fz6_fazer
04 Mart 2015, 23:19
Hangi marka ve modelini almayı düşünüyorsunuz?
Seri aletlerdir,lakin bujileri çok yağlanır,keyif işidir,gaz tepkileri serttir

crxforever
04 Mart 2015, 23:28
eski rus veya çekoslovak 2 zamanlı motorların avantajı sesi ve mis kokan dumanı :)

LilBrando
04 Mart 2015, 23:35
Hangi marka ve modelini almayı düşünüyorsunuz?
Seri aletlerdir,lakin bujileri çok yağlanır,keyif işidir,gaz tepkileri serttir

Babamı razı edemiyorum ama birkaç yıl içinde olacak birşey tabii bu, olursa Izhmash Planeta 5, MZ ETZ 251/301 veya JAWA 350 Twin Sport almak istiyorum. Kesinlikle akıl karı motorlar değiller ama bende akıllı bi herif değilim galiba :D

DraQuila
05 Mart 2015, 02:06
2 zamanlı motorlar gayet güzel taş gibi aletlerdir.Uzun seneler 4 zaman diye birşey yoktu herkes de motora bindi.
Arkadaşımda MZ 250 var geçen yaz Türkiye'nin bir çok yerine seyahat etti.
İlgin varsa al uğraş bakım yap keyfine bak dostum.
Arkadaşım o kadar motora baktığıda söylenemez bu arada.Mesela bu kış motor full dışarda bekledi bırandası bile yok :D

Yanagisawa
05 Mart 2015, 04:23
1992 senesinde ilk motorum Yamaha DT 200 dü Türkiyeye çok az sayıda 200 lük gelmişti hepsi 125 lik idi bende şansa Dt 200 motorumu birinden almıştım ve en keyif aldığım motorlarımdan biriydi.Yağ bçlümünün ayrıbir haznesi vardı oraya konuyordu motor karışımı kendi ayarlıyordu ve motor kullanımda acayip agresifti her gazda tepki veriyordu Power walf sistem diye bir özelliği vardı 6000 devirden sonra çıldırıyordu motor 1-2-3 teker yapıyordu çok hiç beklemediğim anda tekere kalktı motor tek eksisi ayaktan marşlı olmasıydı.Ben 2 zamanlı motorun hiçbir sorununu yaşamadım aksine çok keyifliydi bana sororsan 2 zamanlı motorların tek eksisi eklenen yağın nezaman biticeğinin belli olmamasıydı heran ikaz ışığı yanabiliyordu ve ben hep çantamda litrelik yağ ile geziyordum ve ayrıca kaliteli bir yağda dahada keyifli giderdi meret bariz yağ seçerdi����

snappy x
05 Mart 2015, 08:26
Egzoz sesi yeter beee mobiletimi özledim

nazım19
05 Mart 2015, 09:53
Bizim var bir tane 77 model izh hala canavar gibi çalışıyor,yanında da kocaman bir sepet takılı,her babamı ziyarete gittiğimde çoluk çocuğu doldurup gezdiririm yağlı benzinin kokusunu doya doya içime çekerim,hele o sesi yok mu hiç bir motorun sesine benzemez,bizim tavuklar bile tanır o sesi, uzaktan o sesi duyunca doğru yola çıkıp tek sıra esas duruşa geçerler.

kurubuz
05 Mart 2015, 10:21
Avantajları : Ucuz ; hafif ; aynı beygirdeki 4 zamanlıya göre %50 daha az yer kaplayan ; basit teknolojili ( supap,egzantrik yok); kolay ve ucuz tamir ; ani devirlenme mümkün dolayısıyla çok seri.
Dezavantajları : 2 veya 3 katı daha fazla yakıt tüketimi ; yakıtın %2 si kadar yağ tüketimi ; az yağlama sebebiyle kısa ömür ; doğa düşmanı ; aşırı gürültülü ; soğukta çok zor çalıştırma.

Kuru Fasülye
05 Mart 2015, 12:45
Kokusu, rolantideki sesi, basit yapılı olmasıyla motordan orta derecede anlayan herkesin sıfırdan toplayabilecek olması, gaz açıldığı zaman daha pürüzsüz ivmelenmesi, eskiyi hatırlatması artıları.

Eksileri yağ olayı, ısınması, fazlaca yakması, parça sorunu olabilmesi. Eski Vespayı özledim ne güzel gezerdim :)

Görkem02
13 Temmuz 2018, 15:23
100 cub mondial exculsive motora sahibim çekıs kalkısı cok güzel ama performans arttirmak istiyorum neler yapmam gerek

Mertcan39
13 Temmuz 2018, 15:36
100 cub mondial exculsive motora sahibim çekıs kalkısı cok güzel ama performans arttirmak istiyorum neler yapmam gerek

konuyla alakası yok ki bunun �� 100 cc motordan çok beklentiniz olmasın

Öz_Musti
13 Temmuz 2018, 16:44
Zaman kavramına pek girmeyeyim ama 2 zamanlı motorlar 4 zamanlılardan 2 kat daha fazla ateşleme yapar.

Yani günümüz motorlarında piston en tepedeyken ateşleme olur piston aşağı iner, bir daha ki tepeye vardığında ise egzos gazını atar ve ateşleme olmadan silindir tekrar aşağı iner. Sonra sıkıştırma olur ve ateşleme olur. Silindir yukarıya bir dolu bir boş çalışır yani.

Ama 2 zamanlıda silindir her tepeye çıkışta ateşleme olur. Onun içindir ki aynı cc de 2 zamanlı motor 4 zamanlısından daha fazla güç-tork üretir.

Ancak yine yukarıda arkadaşların bahsettiği dezavantajlardan dolayı günümüzde pek kullanılmıyor. Hatta bunlarda kilometre göstergesi yerine saat göstergesi falan olur. Cross motosikletlerde yaygındır. Anlasan, bakabilsen ve bütçen de varsa güzel motorlardır.