PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sürücü kursu direksiyon sınavı ile alakalı



hakaniko
04 Mart 2015, 12:48
Merhabalar. Dün sürücü kursuna B den A2 için yezıldım. Son gün olması sebebiyle çok araştıramadım. Emin değilim ancak sanıyorum ki adam akıllı eğitim vermeyecekler. laf arasında 1 kere parkur gösterilecek dedi sadece.

Şimdi sıkıntım şu ki eğitim vermezlerse sıkıntı yaşayacağımı düşünüyorum. scooter kullamışlığım var biraz ancak vitesli tecrübem yok gibi bişe. 2 kere arkadaşımın dragstar 650 sini kullanmıştım toplamda 5km kadar ama haliyle slalom vs olmadığından sorun olmamıştı. Sorun yaşamaktan korkuyorum. Sınavlarda yapılan uygulamalar nelerdir ve sıkıntı yaşama ihtimalim nedir sizce? Arkadaşım eğitim verebilir ancak yeni motoru ve hacimi çok büyük. güvenemiyorum kendime o konuda.

Onurhan D
04 Mart 2015, 12:58
Kukaların arasından geçiyosunuz sonra düz bi şerit var ondan düşmeden geçmeye çalışıyosunuz bide trafikte sürüyosunuz ama trafik değişiyo kimisi 5 km kimisi 2 km sürmüş.

Berkec.
04 Mart 2015, 14:33
Öncelikle sürdüğün ilk motosiklet 650 cc olduğu için seni cesaretinden dolayı tebrik ederim :sunny:
Kukaların arası baya var rahat rahat slalom yapabiliyosun o konuda bi endişen olmasın
Ehliyet kursaları tabii ki iyi eğitimi pek takmıyo eğitime önem veriyosan Yamaha riding academi, Honda riding academi veya Gispark a yazılman gerekiyodu gerçi onlar da çok pahalı diyolar sana bana gelmez ben de senin gibi yaptım
Eğitim için de altın elbiseli adamın hayati bilgiler adlı oynatma listesindeki videolarını izledim tabii ki yeterli olmicaktır ama elden gelen bu :cherry:

Sopotymer
04 Mart 2015, 15:02
Sınavda yapılan uygulamalar sırası ile :
1- Beyaz başlangıç çizgisinden motoru komisyonun başla talimatı ile kaldırıyorsun.

2- Hemen önünde başlayan 7 tane (olması lazım?) dubadan slalom yapıyorsun

3- Slalomdan hemen sonra ileriki dubadan geri dönerek yerde çizilmiş çizgiler üzerinden 8 yapıyorsun

4- Başladığın yerden aynı istikamette bitirerek ilerliyorsun ve tahmini 10 12 cm kalındığında 8 mt uzunluğunda yerden 3-4 cm yüksekliğinde demir platformdan düşmeden geçiyorsun

5- 3. Maddedeki dubadan yeniden dönüp hızlanıyorsun ve kontrollü duruyorsun.

6- Hiç beklemeden okulun yada sınava girdiğin yerin çıkışına yakın bekliyorsun

7- Komisyon ve hocan sürücü kursu arabasına binip arkana yaklaşıyorlar ve ilerle talimatı veriyorlar

8- Bundan sonra sana gösterilen parkuru dikkatli bir şekilde bitirmeye çalışıyorsun. (Büyük ihtimalle gideceğin parkurda araba sürücü adayları da bulunacaktır ve yolu bilmesen bile onları takip ederek büyük kısmını geçersin ama amatör oldukları için onlara da çok dikkat etmen gerekiyor.)

9- Parkurdan sonra okula yada baştaki yere geri dönüyorsun ve müsait bir yerde duruyorsun. Tıpkı binerken yaptığın gibi soldan ve kontrollü bir şekilde inerek yan sehpayı açıyorsun. Tabi kontağı kapatmayı unutmadan.

hakaniko
04 Mart 2015, 15:28
aklıma takılan ince bir iki soru sorayım.
1-sehpa inmeden mi açılıyor yoksa indikten sonra mı. ve kontak?
2-sanırım platform olayı ve 8 çizmek zorlayacak beni.
3-hiçbir şekilde ayak yere değmeyecek değil mi?
4-bütün sınavlar vitesli motor ile yapılıyor değilmi :D

pnongrata
04 Mart 2015, 15:34
you tube'da örnek sınav videoları var.. Eski tarihlilere bakmayın. Onlar bitti artık... Yeni tarihli upload'lara bakın..

Sopotymer
04 Mart 2015, 16:13
Ben amatör bir sürücü olarak, vitesi boşa aldım, kontağı kapadım ve oturduğum yerden yan sehpayı açtıktan sonra kalktım.

Platform ve 8 benim gibi 1 günlük şoförlerin bile sınava girip rahatlıkla geçtiği etaplar ☺
Tavsiye etmiyorum ama 1 günlük eğitimle geçtim. Demek oluyor ki çok da bişey bilmeye gerek yokmuş.

Ayak yere değmemeli diyorlar, tabi kesin bilgim yok ama motogp yarışına girmiyoruz ki, sadece 8 çizerken biraz yatırıyordum ki o da birkaç denemeden sonra hatasız yapıyordum.

Evet, artık sınava kendi motoruyla yada scooterla girme devri kapandı. Ama hiç sorun değil bence. Hocamın yurtdışı ehliyet sınavları hakkında anlattıklarına bakılırsa bir zahmet vitesli sürelim.

arda4
04 Mart 2015, 16:25
Emin ol oldukça kolay. Ben hiç debriyajlı/manuel vitesli motor kullanmamıştım. Sınavdan 1-2 gün önce kursa gittim, vitesli motorla 1-2 saat kadar dolandım.

Çabucak alışıyorsun. Sınav öncesinde de parkuru 5-6 kez döndüm. Hepsi bu kadar. Sınavı çok zorlanmadan geçtim.

Kullandığım motor da 100cc'lik CG taklidi motor idi. (Salcano Tiger 100)

Biraz tavsiye vermek gerekirse:

Daima ileri bak, yere değil. Nereye bakarsan motor oraya gider.

Tahtadan geçmeden önce biraz hızını al ve ileriye bak. (yere veya tahtaya değil)

Kukalardan geçerken motoru mümkün mertebe kukalara paralel tut, gereğinden fazla döndürme.

http://www.motoizm.com/wordpress/wp-content/uploads/2014/12/34_Slalom_2.jpg

1. vitesi yalnızca ilk kalkışta kullan, motor kalktıktan ve biraz devirlendikten sonra hemen 2'ye at. 2. viteste çok rahat kullanırsın. Gazı mümkün mertebe sabit tutmaya çalış çok fazla aç/kapa yapma.

Dönüşlerde ASLA ön fren kullanma, arka freni hemen her zaman kullanabilirsin. Ön freni sadece düz giderken motoru yavaşlatmak/durdurmak için kullan.

Antremanları sınavda kullanacağın motorla yap.

sezer0696
04 Mart 2015, 17:16
yapabilirsin bence ilk başta sınava gırecegin motorla biraz ogrenırsın oyle yapıyolar dırek sen geldin seni sınava sokmazlar ogretirler motora alısmak ıcın alısana kadar orda tur atarsın aynı sınava girer gibi o duz platformun ustunden gecersın dubaların arasından sonra 8 cizersin alıştıgında kendıne guvendıgınde sınava gırersın tamam ben yapıcam hazırım ogrendım dediginde sınava gırersın fazla heycan yapma sakın ol bide diyelim platformu bıtırdın gidiyosun artık kac km gidiceksen giderken ne fazla hızlı ne fazla yavaş motoru fazla saga sola oynatma dengeli bi şekilde git

hakaniko
05 Mart 2015, 00:19
Tamamdır çok sağolun. Youtube'da bulunan videolar bayağı fikir verdi ve rehatlıkla yapabileceğimi düşünüyorum artık :)

ergunbilgeha
05 Mart 2015, 01:11
Kukalarin arası okadar geniş ki yatırmaya falan gerek yok ve verilen motor çok hafif olduğu için rahatlıkla gecebilirsin.ama sınava girmeden deneme yapmalisin.birde parkurdan sonraki sürüş 18 km idi bu hafta girdim ama oda dümdüz yol yani suruyorsan bir kere denersen sıkıntı olmaz.

mehmetenis
05 Mart 2015, 01:54
Aynı Konuları tekrar tekrar açıp açıp duruyorsunuz bu konuyla alakalı belki 100 tane topic var A2 ve B direksiyon sınavının nasıl yapılacağını anlatılan video,sınav krokisi her sınav döneminde forum araştırılmadan incelenmeden aratılmadan sürücü kursu direksiyon sınavı ile alakalı muhakkak bir konu açılıyor,
Lütfen forumda arama yapalım konu açarken bile başlığı yazdığınızda arama linkinden böyle bir konu açılmış mı açılmamış mı göreviliyorsunuz,

Neden yazıldığınız sürücü kursu size eğitim vermesin çünkü en ucuzuna kaydoldunuz ne kadar ücret azalıyorsa aldığınız eğitimde buna paralel azalıyor,

Adayların yani sizlerin bu düşüncede olması eğitim vermeyen sürücü kurslarını ucuz ehliyet vermeye yönlendiriyor ve bu şekilde devir döngü şeklinde devam ediyor,
Bizler bilinçlenmedikten sonra ne yapsak boş.

Neyse Sınav krokisi aşağıda İstediğin bilgiler orada;

http://imageshack.us/a/img673/5518/hVkt95.jpg

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:52 ----------


Emin ol oldukça kolay. Ben hiç debriyajlı/manuel vitesli motor kullanmamıştım. Sınavdan 1-2 gün önce kursa gittim, vitesli motorla 1-2 saat kadar dolandım.

Çabucak alışıyorsun. Sınav öncesinde de parkuru 5-6 kez döndüm. Hepsi bu kadar. Sınavı çok zorlanmadan geçtim.

Kullandığım motor da 100cc'lik CG taklidi motor idi. (Salcano Tiger 100)

Biraz tavsiye vermek gerekirse:

Daima ileri bak, yere değil. Nereye bakarsan motor oraya gider.

Tahtadan geçmeden önce biraz hızını al ve ileriye bak. (yere veya tahtaya değil)

Kukalardan geçerken motoru mümkün mertebe kukalara paralel tut, gereğinden fazla döndürme.

http://www.motoizm.com/wordpress/wp-content/uploads/2014/12/34_Slalom_2.jpg

1. vitesi yalnızca ilk kalkışta kullan, motor kalktıktan ve biraz devirlendikten sonra hemen 2'ye at. 2. viteste çok rahat kullanırsın. Gazı mümkün mertebe sabit tutmaya çalış çok fazla aç/kapa yapma.

Dönüşlerde ASLA ön fren kullanma, arka freni hemen her zaman kullanabilirsin. Ön freni sadece düz giderken motoru yavaşlatmak/durdurmak için kullan.

Antremanları sınavda kullanacağın motorla yap.

Yayınladığınız grafik yanlış kukaların arası 6 metre olması gerekiyor.

hakaniko
05 Mart 2015, 05:57
Aynı Konuları tekrar tekrar açıp açıp duruyorsunuz bu konuyla alakalı belki 100 tane topic var A2 ve B direksiyon sınavının nasıl yapılacağını anlatılan video,sınav krokisi her sınav döneminde forum araştırılmadan incelenmeden aratılmadan sürücü kursu direksiyon sınavı ile alakalı muhakkak bir konu açılıyor,
Lütfen forumda arama yapalım konu açarken bile başlığı yazdığınızda arama linkinden böyle bir konu açılmış mı açılmamış mı göreviliyorsunuz,

Neden yazıldığınız sürücü kursu size eğitim vermesin çünkü en ucuzuna kaydoldunuz ne kadar ücret azalıyorsa aldığınız eğitimde buna paralel azalıyor,

Adayların yani sizlerin bu düşüncede olması eğitim vermeyen sürücü kurslarını ucuz ehliyet vermeye yönlendiriyor ve bu şekilde devir döngü şeklinde devam ediyor,
Bizler bilinçlenmedikten sonra ne yapsak boş.

Neyse Sınav krokisi aşağıda İstediğin bilgiler orada;

http://imageshack.us/a/img673/5518/hVkt95.jpg

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:52 ----------



Yayınladığınız grafik yanlış kukaların arası 6 metre olması gerekiyor.

1. olarak haklısınız forumda araştırma yapmadığım için.

2. Olarak araştırmadan yazılmak zorunda kaldım dedim ki B den a2 ye sadece kursa 400 lira gibi bir fiyat veriyorum. Ucuz olduğunu düşünmüyorum. Bir kez parkur gösterilecek dedi ki endişe duydum yapmamaktan. Endişemi dile getirdim. Kurslara ozellikle soruyorum ders var mı diye. Genelleme yapıyorsunuz.

3. Olarak da geçen sene tekrar bir girişimim olmuştu. Başka bir kurstan Bana gelen cevap kesinlikle ders vermiyoruz bilginiz varsa kaydolabilirsiniz.

Durum budur yani.