PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosiklet Türlerinin Ömürleri



xaselcuk
09 Şubat 2015, 21:04
Motosiklet türlerinin arasında en uzun ömrü olanı hangisidir? Supersportların 3 yıl yada 30k km sonrasında performansının hissedilir derecede azalacağını duymuştum.Enduroların daha uzun ömürlü olduğunu gördüm özellikle Bmw ve Ktm lerin kilometreleri çoğu zaman yüksek olduğunu gördüm (140k km )siz ne düşünüyorsunuz ? Supersport makina almaya değer mi acaba? Aslında tercihim Naked / Enduro tip motosikletler.

antilop_skul
09 Şubat 2015, 21:30
30k km 140k km nedir acaba ?

super sport araclar yuksek devir kullanılır o yuzden daha cabuk asınır motorları chopper cruıser enduro falan bunlar daha az devirle hareket eder ve daha az motorları yıpranır

metinkilic
09 Şubat 2015, 21:32
Düzgün binilen, bakımları zamanında ve eksiksiz yapılan, limitleri zorlanmayan her motorlu taşıt uzun süreler sıkıntısız, masrafsız kullanılabilir. Bu tamamen kullanan kişiyle alakalı bir olay. Kimi motorlu taşıt çok kısa sürede elden çıkarken, aynı marka bir taşıt başka bir kullanıcının elinde uzun süreler problemsiz yaşımına devam eder. Özellikle yurt dışı forumlara bakarsanız, örneğini verdiğiniz motor cinslerini 300-400 bin kilometre hiç sorunsuz binenleri görebilirsiniz.

sahin08
09 Şubat 2015, 21:50
tercihini sağlamlıktan yana mı kullanıcaksın çünkü tarzları çok çok farklı 150 bin gören çin malı motorlar var yada halaa yürüyen mobiletler
cbf 150 ile 2 yılda km sayacını birtur attıran kuryeler var

Carbondioxid
09 Şubat 2015, 21:51
Türler'in şasi yapısı der iseniz , evet bencede enduro/cross tipler şasi olarak en dayanımlısı, bana kalır ise ve söz konusu motor'un kalbi/bloğu ise naçizane düşük devir çeviren ve sıkıştırma oranı düşük(nispeten düşük) olanlar daha uzun ömürlü diyebiliyorum.

ogzcngdk
09 Şubat 2015, 22:12
tiplere göre ayırmak yanlış. düşük devirde çalışan, düşük sıkıştırma oranı olan, rodajı düzgün yapılan, insan gibi kullanılan her motor uzun ömürlüdür.

düşük devir ve düşük sıkıştırma oranı supersport motosikletlerde bulunmaz oda en kötü 60-70 bin km gider

xaselcuk
10 Şubat 2015, 18:54
Dün motovloggerlar yayın yapıyordu orada sordum ne kadar bakarsan o kadar gider ömrü yoktur gibi bir cevap aldım.Mantıklı olanda bu aslında forumdaki adamın 30 binden sonra yada 3 yıl sonrasında motordan hayır bekleme demişti saçma gelmişti açıkçası.

screamaykut
10 Şubat 2015, 19:03
KULLANAN KISIYLE ALAKALI BUTUN TEKNOLOJI ALETLERINDE GECERLI BU SIFIR MOTOR AL 3 YILDAN SONRA HAYIR BEKLEME KIM 3 YIL MOTOR BINMEK ICIN MOTYOR ALIRKI

BatuhanK
10 Şubat 2015, 19:05
3 rakamına takıntısı varmış o arkadaşın. 30 bin ya da 3 yıl, olaya bak.
-4 olur mu abi?
-Kesinlikle olmaz 3 yıl veya 30 bin km geçti mi çöp.
Ayakkabı mı bu

4Vaqrant
10 Şubat 2015, 19:37
Tabikide kullanima bagli fakat sıkıştırma oranlari devir çevirmelerine bakarsak, enduro chopperlarin AYNI SARTLARDA KULLANIMINDA ss ve nakedlere oranla uzun kilometreler yaptığıni söyleyebiliriz.k =1000 dir bu arada 30k =30000 bin gibi

alp_tunay
10 Şubat 2015, 19:54
Enduro motorların uzun km lerinin olması motorun iyiliğinden değil ona binen adamın çok gezmesindendir...
Kullanım itibarı ile uzun yollara ve yol koşullarına en uygun tarzdır enduro..
O sebepten dünya turu atacaklar öncelikte bu tarz motora yönelirler...
Dayanıklılığı da kullananın tarzına bağlıdır...
Yoksa daha sağlam daha güçlü gibi mantık yok....

Race motorda da 200.000 mil yapan var..Honda 600F4 le...

Tamamen kullanıma bağlı....
Günümüzde uyduruk motor zaten yok... (uzakdoğu üretimi harici )
Hepsi kaliteli hepsi bir okadar da pahalı zaten...

maxiscooter
10 Şubat 2015, 20:30
Ülkemizdeki motorlu araçlardaki en büyük sorunlardan biri. Arabalarda 100 bin motosikletlerde 30-40 bin km gibi bir psikolojik sınır var. Keşke o psikoloji olmasada yüksek km leri görmüş motorların ne kadar sorunsuzluk veya sorunluluk oranlarını bilsek.

Olaya başka açıdan bakarsak motor ömürleri çok daha uzundur. Motorun ömrü kullanıcısınada bağlı birazda.Şöyle ki örneğin x marka motor düzenli bakımları yapıldığında 200 bin km de aşınmadan %10 güç kaybı yaşadığını farz edelim.Bu kimi sürücü için ciddi bir kayıptır ve aşınan parçaları(piston, segman vb) parçaları yenileyerek performansını eski haline getirir ve derki motor 200 binde bitti. Ama diğeride 100 bin km daha kullanır o zaman yaptırır işlemi ve o da derki benim motor 300 bin de bitti. Aslında motorda bitmemiştir sadece aşınan parçalar yenilenmesi gerekmektedir. Nasıl ki lastiğin ömrü bittiğinde motorun ömrü bitmediği gibi.

Fakat her ne kadar motor yenilense ve sorunsuz hizmet etsede yılların verdiği aşınma (hava-nem vb) ve metal yorgunluğu denilen olay nedeni ile belli bir süre sonra motorun vereceği arıza oranı artmakta. Örneğin Honda nın kullanma kılavuzlarını açtığınızda daha ilk sayfalarda "kullanım ömrü 10 yıl" yazar. Bu da ister ayda 2000 km yol yap ister yılda 2000km yol yap 10 yıl dan sonra kullanılan malzemelerin hava,metal yorgunluğu vb şartlar nedeni ile ekonomik ömrünü tamamlayacağını ve masraflar çıkarabileceği anlamına gelir.

Günümüzde üretim teknolojileri çok geliştiği için tek parçaymışcasına üretilen motorları düzgün şekilde bakımlı kullandıktan sonra 300-400 bin km ler hiç problem olmaz. Motor türlerine göre düşündüğümüzde aslında sonuç çok farketmiyor. Belki bir cruiser ın çevirdiği devrin 2-3 katını super sport bir motor çevirsede o super sportta ona göre malzeme kullanıldığını unutmamak gerekir.Malzeme kalitesi,yağlaması vs ile aşınma miktarını benzer seviyelerde tutmak mümkün.

Motosikletlerin motor ömrü 30-40 bin km diye düşünüp motora binerken endişe etmek yerine 300-400 bin sorunsuz binilebileceğini düşünmek ve motorun keyfini çıkartmak daha iyi.Başta bahsettiğim psikolojik sınır 500 bin km falan olsada insanlar 2.el değer kaybı,motor ömrü vs düşünmeden rahat rahat binse motora.

telike
10 Şubat 2015, 20:35
3 yaş ve 30bin sınırı(?)nı bi başlıkta daha görmüştüm. gülüp geçmiştim :D

dostum en dayanıklıları endurolardır çünkü motor sistemleri bi çoğunda yataklı değil rulmanlıdır. daha dayanıklıdır. genelde derler al enduro bakma arkana. öyle işte..

mephamd
10 Şubat 2015, 20:37
30 binde motor daha açılmamış oluyor emin olun.

Arabamla 60 bini devırdıkten sonra daha verimli olduğunufarkediyorum artık.

alp_tunay
10 Şubat 2015, 21:33
3 yaş ve 30bin sınırı(?)nı bi başlıkta daha görmüştüm. gülüp geçmiştim :D

dostum en dayanıklıları endurolardır çünkü motor sistemleri bi çoğunda yataklı değil rulmanlıdır. daha dayanıklıdır. genelde derler al enduro bakma arkana. öyle işte..
Üzgünüm ama Bu dediğin şehir efsanesi... :)
Bir çok firma aynı motorları farklı tarz motorda uyguluyor....
Mesela Suzuki Dl ...
Aynı motoru SV çıplak ve SVF grenajlı turing motorda kullandı...
Yamaha da çıplak olan mt03 ün motorunu , XTR ve XTX de kullandı...
Şu anda Tenere de kullanıyor....
Kawasaki aynı motoru gpz500,er5,KL,EN de olmak üzere 4 farklı modelde kullandı....
Günümüzde Er6 modelinin motorunu şu anda VERSYS de kullanıyor...

Her motorda yatak vardır... Ve yataklar rulmansız olmaz.. :)

Motor motordur....
Aralarındaki kalite farkı firmalardan kaynaklanır...
Ama asla tarzından olmaz....
Kullanım ömrü binene göre değişir....

telike
10 Şubat 2015, 21:52
Üzgünüm ama Bu dediğin şehir efsanesi... :)
Bir çok firma aynı motorları farklı tarz motorda uyguluyor....
Mesela Suzuki Dl ...
Aynı motoru SV çıplak ve SVF grenajlı turing motorda kullandı...
Yamaha da çıplak olan mt03 ün motorunu , XTR ve XTX de kullandı...
Şu anda Tenere de kullanıyor....
Kawasaki aynı motoru gpz500,er5,KL,EN de olmak üzere 4 farklı modelde kullandı....
Günümüzde Er6 modelinin motorunu şu anda VERSYS de kullanıyor...

Her motorda yatak vardır... Ve yataklar rulmansız olmaz.. :)

Motor motordur....
Aralarındaki kalite farkı firmalardan kaynaklanır...
Ama asla tarzından olmaz....
Kullanım ömrü binene göre değişir....

hocam touringlerden bahsetmiyorum endurolardan bahsediyorum :D enduro ;)

alp_tunay
10 Şubat 2015, 22:02
hocam touringlerden bahsetmiyorum endurolardan bahsediyorum :D enduro ;)
Örnek istesem , :)
Hani toplum içinde bir çok kavram karmaşası var....
Neyin enduro neyin turing olduğuna dair pek ortak nokta olmuyor da ;)

shooter1
10 Şubat 2015, 22:29
bakmazsan hemen biter misal böyle jawayı ne hale getirdi

https://www.youtube.com/watch?v=zQST08g600o

telike
10 Şubat 2015, 23:03
Örnek istesem , :)
Hani toplum içinde bir çok kavram karmaşası var....
Neyin enduro neyin turing olduğuna dair pek ortak nokta olmuyor da ;)

ne diyodu o abidik filmde. bu denizlerde 300 çeşit balık yaşar. say lan diyordu hani :D
örnek olarak onlarca örnek verilir. bu zamana kadar kullandığım en iyi enduro xr650r dı :D bi ktm smc 690 kullanana kadar da en iyisi o olacak sanırım :)
tutup da burda yarıştırmicam uzun diye. ama vstromlar vs. enduro diyorlar arazi motoru diyorlar da onların girdiği araziye naked bir motosiklet hatta r1 ile bile girersin :) asfaltta değil tozda ayakta kullanmak arazi sürüşü olmuyor malesef :) o yüzden versys idi, vstrom idi, 1200gs idi, bunlar touring enduro adı altında yani turcu enduro/tur yapan enduro adı altında kırma bir sınıf. enduroya da benziyor touring motorlar gibi uzun yolda rahatlar. motor sistemleri yağsız kalmaya dayanamaz pek gaddar makinalar değillerdir. direkt yatak sarar. çıtkırıldımdırlar, nazlıdırlar,

velhasıl kelam konunun en başına gelecek olursak en ömürlük makinalar aslında elektroniği az olan dertsiz tasasız makinalardır. :) elektronik işin içine girdiğinde gerçekten can sıkıcı bir hal almaya başlıyor. ama tabi 30binde de 4 silindirli bir motorun canı bitiyorsa o motosikletin ömründen değil kullanıcının öküzlüğünden kaynaklanır. düzgün bir kullanımda değişkenlik gösterir ama 30 bin çok komik bir rakam...

ha piste giriyorsundur ona eyvallah derim 30bin bile demez.. endurolar bile o kadar dayanmaz pistte arazide.. ki mesela bir sea to sky a katılırken genelde abiler bi motor alırlar yarışta parçalarlar seneye bi tane daha alırlar, bi tane daha, bi tane daha, yani dayanmaz bir bilemedin iki sezon dayanır en fazla.. bu örneği de yüzeysel verdim şimdi ordaki 2t ler 4t ler falan var karşılaştırmasına girmeyeceğim.

alp_tunay
10 Şubat 2015, 23:13
ne diyodu o abidik filmde. bu denizlerde 300 çeşit balık yaşar. say lan diyordu hani :D
örnek olarak onlarca örnek verilir. bu zamana kadar kullandığım en iyi enduro xr650r dı :D bi ktm smc 690 kullanana kadar da en iyisi o olacak sanırım :)
tutup da burda yarıştırmicam uzun diye. ama vstromlar vs. enduro diyorlar arazi motoru diyorlar da onların girdiği araziye naked bir motosiklet hatta r1 ile bile girersin :) asfaltta değil tozda ayakta kullanmak arazi sürüşü olmuyor malesef :) o yüzden versys idi, vstrom idi, 1200gs idi, bunlar touring enduro adı altında yani turcu enduro/tur yapan enduro adı altında kırma bir sınıf. enduroya da benziyor touring motorlar gibi uzun yolda rahatlar. motor sistemleri yağsız kalmaya dayanamaz pek gaddar makinalar değillerdir. direkt yatak sarar. çıtkırıldımdırlar, nazlıdırlar,

velhasıl kelam konunun en başına gelecek olursak en ömürlük makinalar aslında elektroniği az olan dertsiz tasasız makinalardır. :) elektronik işin içine girdiğinde gerçekten can sıkıcı bir hal almaya başlıyor. ama tabi 30binde de 4 silindirli bir motorun canı bitiyorsa o motosikletin ömründen değil kullanıcının öküzlüğünden kaynaklanır. düzgün bir kullanımda değişkenlik gösterir ama 30 bin çok komik bir rakam...

ha piste giriyorsundur ona eyvallah derim 30bin bile demez.. endurolar bile o kadar dayanmaz pistte arazide.. ki mesela bir sea to sky a katılırken genelde abiler bi motor alırlar yarışta parçalarlar seneye bi tane daha alırlar, bi tane daha, bi tane daha, yani dayanmaz bir bilemedin iki sezon dayanır en fazla.. bu örneği de yüzeysel verdim şimdi ordaki 2t ler 4t ler falan var karşılaştırmasına girmeyeceğim.
Şimdi oldu....
Bizlerin arasında saydığın makinalara special makine denir...
Ya da biz öyle deriz...

ama burda sorulan soru daha çok günlük hayatta kullandıklarımız...
Saydığın motorlardan Türkiyede bile sayılı sayıda var...:)
Motosiklet kültürümüzde Enduro diyince hem yolda hem de toprakta gidebilen motorlara diyoruz...
Tabi bizim sosyetik kesim o saydığın motorlarla Türkiye turuna çıkmaz... Çıkamaz... :)

Neyse... Konuyu dallanıp budaklandırmayalım.... :P

xaselcuk
10 Şubat 2015, 23:14
Benimde en sevdiğim motor tipleri enduro ve nakedlar aslında ama R25 te kafa karıştırmıyor değil.

telike
10 Şubat 2015, 23:18
Şimdi oldu....
Bizlerin arasında saydığın makinalara special makine denir...
Ya da biz öyle deriz...

ama burda sorulan soru daha çok günlük hayatta kullandıklarımız...
Saydığın motorlardan Türkiyede bile sayılı sayıda var...:)
Motosiklet kültürümüzde Enduro diyince hem yolda hem de toprakta gidebilen motorlara diyoruz...
Tabi bizim sosyetik kesim o saydığın motorlarla Türkiye turuna çıkmaz... Çıkamaz... :)

Neyse... Konuyu dallanıp budaklandırmayalım.... :P

örnek verecek olursam bi dominatör freewind dr650 drz400 tenere xt bunlar da special/safkan işte ne dersek o motorlardan değil enduro ve tek silindirli çok dayanıklı motorlardır aslında. tabi dediğin gibi dallanıp budaklandırmamak lazım. plakalı şehir örnekleri de var yani ordan şeyyaptım :D tek silindir olsun canımı yesin :D

alp_tunay
10 Şubat 2015, 23:40
örnek verecek olursam bi dominatör freewind dr650 drz400 tenere xt bunlar da special/safkan işte ne dersek o motorlardan değil enduro ve tek silindirli çok dayanıklı motorlardır aslında. tabi dediğin gibi dallanıp budaklandırmamak lazım. plakalı şehir örnekleri de var yani ordan şeyyaptım :D tek silindir olsun canımı yesin :D
Bak bendede nx250 var ....
Şu anda 60 bin milde.. :)
25 yaşında ama 2015 CRF ile her türlü kapışırım :)

mephamd
10 Şubat 2015, 23:41
Kawasaki versys, er6 ve yeni vulcan bırebır aynı motoru kullanıyor.

Heralde er6 nin ömrü az diğerlerinin fazladır.

Honda crf250l ve Cbr 250 aynı motoru kullanıyor.

Kawasaki klx250 ve ninja 250 ve z250 aynı motoru kullanıyor.

Yakında mt07 motoru takılı bir tenere cıksrsa sürpriz olmayacak.

fazil
11 Şubat 2015, 00:00
Örneğin Honda nın kullanma kılavuzlarını açtığınızda daha ilk sayfalarda "kullanım ömrü 10 yıl" yazar.

Ilginc bir bilgi. Yamaha'larin el kitabinda boyle bir sey yazmiyor mesela. Neden boyle bir sure vermis olabilirler ki?

MELİH
11 Şubat 2015, 00:09
düşük devirli alttan eksantirikli ( eski sistem ) motorlar uzun ömürlü olur diye düşünüyorum. Gücünü yüksek devirden alan motorlar daha çabuk bitiyorlar. Cub modeller ve c ( cx/cg / cy gibi)kasa modelleri şasi olarak uzun ömürlü.. bu iki özelliği bir yerde toplayan motosikletler de uzun ömürlü motosikletler oluyor. Örneğin Cub motorların nerdeyse tamamı bu skalaya girer.-Bir çok köylü motoru diye tabir ettiğimiz motorlarda bu katagoriye girer.

telike
11 Şubat 2015, 00:10
Bak bendede nx250 var ....
Şu anda 60 bin milde.. :)
25 yaşında ama 2015 CRF ile her türlü kapışırım :)

işte tam da bundan bahsediyorum hocam :D

en yakın örnek sizmişsiniz işte :D

BatuhanK
11 Şubat 2015, 00:12
Crf ile cbr ın motorlarını farklı diye hatırlıyorum, bir de ninja ile klx in motoru nasıl aynı oluyor? Biri çift biri tek silindir

mephamd
11 Şubat 2015, 00:15
Ninja 250 sl, z250sl

Crf ve Cbr aynı motor. Kullanan benim :)

BatuhanK
11 Şubat 2015, 00:36
CBr ile crf L evet aynı motor olduğu yazılıyor, karıştırmışım. farklı olan crf 250 r ve türevleri imiş

hayabussa
11 Şubat 2015, 15:50
internette bir adam cbr600f le 400k yapmıştı, herhangi motoru düzgün kullanırsan atıyorum 1 milyom km dahi yapar esas konu o değil aslında, mesela sokaklarda kız görünce bağırtıp motoru mahfedenlere bakarsak çoğunlukla yeterli parası olan ybr alıyo neden? çünkü honda cb125 alıp yaparsa atıyorum 6 ay sonra biyeri patlıcak ybrde 1-2 yılda biyeri patlıyor. insan gibi kullanılırsa hiçbir şey olmaz ybrye. büyük motorlarda 2.el alırken olay çok farklı. bir 600lük race 2.el alıncaksa zaten ilk sahibi 20k 90k kullanıyo satıyo 2.3.... derken en son motor 100k yapıyo km düşürüyolar 30kda diye sahibindende her motor genelde 30kda zaten. bir-iki yıllık race motor kötü kullanılsa bile 50kda diyelim en fazla 5-10 beygir güçten düşer, sıkça sanayiye gidebilirsin. sahibindende 98 model falan racingler var 15-20 kazalı kmsi 30kda 5000 liraya falan. onları dahi alsan 1000 km gidemeden bi arıza verir olmadı motoru falan yenilersein 10000 masraf edersin 15000e yürüyen motorun olur diye düşünüyorum o 5000lik motorları alan birine sormalı aslında :)