PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2000 model yzf r6 Motor Vitese Takınca 4000 deviri geçmiyor gaz yemiyor



mehmetputun8
09 Şubat 2015, 12:11
Merhaba arkadaşlar tam sezon başlamaya yakın motorumda bi sıkıntı oluştu.Motor boştayken çok güzel gaz yiyo fakat vitese atınca 4000 devirlerde motor oturuyor gitmiyo.50km yi geçmiyo.Geçen hafta kendi imkanlarımla motoru söktüm buji kablolarını çıkardım yeniden taktım farkında olmadan motor düzeldi.Ama şimdi gene aynı hatayı verdi bu neden olabilir.

Kara35
09 Şubat 2015, 12:41
Ekmeğini yemiş makina malesef.İnsallah en az zararla elden cikarirsiniz.

Benim yillardir, uyguladigim bir kural var 3 yas ustu motosiklete, ozellikle 4 silindir japona binmiyorum. 0 km alip en iyi sekilde baksan, az kilometre bile yapsan motosiklet 3 yilda bitiyor. Durdugu yerde bile problemler cikiyor. O ilk gunku estetigi, sessizligi, yolda gidisi herseyi degisiyor. Ne yaparsaniz yapinda fabrikadan cikmis gibi olmuyor bir daha.

Ben motosiklette 20bin km veya 3 yasi , sınır belirlerim.

Gecmiste hep oyle yaptim. Motosiklete sadece yagina, suyuna, rutin eskiyen lastiktir, zincirdir, balatadir falan haric hic masraf yapmadim.
Su anda 0 km aldigim 2015 r6 nin gidis saati islemeye basladi. 20 bin yada 3 yila gelsin , isterse zerre problemi olmasin o motor benden cikar.

sedat_57
09 Şubat 2015, 12:48
Ekmeğini yemiş makina malesef.İnsallah en az zararla elden cikarirsiniz.

Benim yillardir, uyguladigim bir kural var 3 yas ustu motosiklete, ozellikle 4 silindir japona binmiyorum. 0 km alip en iyi sekilde baksan, az kilometre bile yapsan motosiklet 3 yilda bitiyor. Durdugu yerde bile problemler cikiyor. O ilk gunku estetigi, sessizligi, yolda gidisi herseyi degisiyor. Ne yaparsaniz yapinda fabrikadan cikmis gibi olmuyor bir daha.

Ben motosiklette 20bin km veya 3 yasi , sınır belirlerim.

Gecmiste hep oyle yaptim. Motosiklete sadece yagina, suyuna, rutin eskiyen lastiktir, zincirdir, balatadir falan haric hic masraf yapmadim.
Su anda 0 km aldigim 2015 r6 nin gidis saati islemeye basladi. 20 bin yada 3 yila gelsin , isterse zerre problemi olmasin o motor benden cikar.

Adamın yardıma ihtiyacı var öneriye değilki herkes 3 yaşında motorda alamaz gereksiz yorum :farao:

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:44 ----------


Merhaba arkadaşlar tam sezon başlamaya yakın motorumda bi sıkıntı oluştu.Motor boştayken çok güzel gaz yiyo fakat vitese atınca 4000 devirlerde motor oturuyor gitmiyo.50km yi geçmiyo.Geçen hafta kendi imkanlarımla motoru söktüm buji kablolarını çıkardım yeniden taktım farkında olmadan motor düzeldi.Ama şimdi gene aynı hatayı verdi bu neden olabilir.

Kablolarda sorun olabilir mi anlattığına göre yeniden eelden geçir bulabilirsen yenisi http://http://www.ebay.com/itm/99-00-01-Yamaha-R6-front-headlight-head-light-wiring-harness-/321648651103?hash=item4ae3c0eb5f&vxp=mtr

Kara35
09 Şubat 2015, 13:42
Eski 4 silindir, alacagima yeni 250 lik alirim.basim agrimaz. Yeni buyuk motora butce elvermiyorsa, yola hacim dusurulerek devam edilir. Bu isin raconu boyledir. Bizde hemen buyuk 4 silindir binmedik. Yillarca 125 lerle takildik. Ama hep yeni ve sorunduzdu motosikletlerim.

2000 yilinda anneannem genc kizdi, 15 yil dilek olay bir asrin 1/6 si. 15 yillik motormu kalir. Aynaya bile bajtiginizda her sene bir onceki gibi olmuyor. Motordan nasil beklersiniz bunu? İnsan bile eskirken.

PysLre
09 Şubat 2015, 13:54
600 ve 1000cc motorlarda jikle olayı varmı ? varsa o açık olabilirmi jikle açık olduğunda bu durumlar olabiliyor. veya karbüratör ile ilgili bir sorun olabilir belkide.

Phoenixs
09 Şubat 2015, 13:55
Hocam %95 enjektörlerin tıkalı söktüürp temizletmen lazım buna ek olarak yakıt pompası da aynı anda temizlenecke

forewer
09 Şubat 2015, 14:54
Ekmeğini yemiş makina malesef.İnsallah en az zararla elden cikarirsiniz.

Benim yillardir, uyguladigim bir kural var 3 yas ustu motosiklete, ozellikle 4 silindir japona binmiyorum. 0 km alip en iyi sekilde baksan, az kilometre bile yapsan motosiklet 3 yilda bitiyor. Durdugu yerde bile problemler cikiyor. O ilk gunku estetigi, sessizligi, yolda gidisi herseyi degisiyor. Ne yaparsaniz yapinda fabrikadan cikmis gibi olmuyor bir daha.

Ben motosiklette 20bin km veya 3 yasi , sınır belirlerim.

Gecmiste hep oyle yaptim. Motosiklete sadece yagina, suyuna, rutin eskiyen lastiktir, zincirdir, balatadir falan haric hic masraf yapmadim.
Su anda 0 km aldigim 2015 r6 nin gidis saati islemeye basladi. 20 bin yada 3 yila gelsin , isterse zerre problemi olmasin o motor benden cikar.
Sana kimse neye nasıl ne kadar bindiğini sormuyor, adam sorununu söylemiş bişe biliyosan yaz hocam.

Nikkfurie
09 Şubat 2015, 14:59
eğer boşta devir alıyor yükte yani vitesde almıyorsa benzin yetiştiremiyor demektir..

benzin filtresi tıkalı veya benzin pompası yetiştirmiyor olabilir..


buji kablosu veya ateşlemede bir sorun olsaydı boşda veya vitesde farketmez tüm devirlerde teklerdi motor..

alp_tunay
09 Şubat 2015, 15:10
Ekmeğini yemiş makina malesef.İnsallah en az zararla elden cikarirsiniz.

Benim yillardir, uyguladigim bir kural var 3 yas ustu motosiklete, ozellikle 4 silindir japona binmiyorum. 0 km alip en iyi sekilde baksan, az kilometre bile yapsan motosiklet 3 yilda bitiyor. Durdugu yerde bile problemler cikiyor. O ilk gunku estetigi, sessizligi, yolda gidisi herseyi degisiyor. Ne yaparsaniz yapinda fabrikadan cikmis gibi olmuyor bir daha.

Ben motosiklette 20bin km veya 3 yasi , sınır belirlerim.

Gecmiste hep oyle yaptim. Motosiklete sadece yagina, suyuna, rutin eskiyen lastiktir, zincirdir, balatadir falan haric hic masraf yapmadim.
Su anda 0 km aldigim 2015 r6 nin gidis saati islemeye basladi. 20 bin yada 3 yila gelsin , isterse zerre problemi olmasin o motor benden cikar.
Vallaha mı... ?...
Eee biz zıçtık o zaman....
90 model 250 lik motora biniyoruz....
Ölmüş o zaman haber vermemiş bize....:bounce:

Ne kadar gereksiz bir yazı yazmışsın....
Doğruluğuna bile değinemiyorum...
Biliyorsan yaz...
Bilmiyorsan boşa kalabalık yapma ki adam belki çözüm olacak öneriyi çabuk görsün...

Syanur
09 Şubat 2015, 15:17
Cahil cüheyla ile muhattap olmamak gerek ama yeni başlayanların da aklını salak fikir ve algılar ile doldurmasın diye paylaşıyorum

Videodaki rakam KM değil Mile dir. Yani KM'nin 1.6 katı.

https://www.youtube.com/watch?v=gs8I8fYNNG0

gs8I8fYNNG0

Kara35
09 Şubat 2015, 16:53
Sen turkiyede boylemi saniyorsun isleri? Adamlarda bilinc var, kultur var, bakim var. Daha cumartesi gunu R6 ile cay icmek icin durunca tesaduf cayci eleman dukkan, yanindaki r6 sini gosterdi 2013 modelmis, bana sordugu ilk soru kac km de dedi, 400 dedim daha, ee bos bu motor, elcik, manet, cam, plakalik yok, egzoz yok dedi, bende alacali beygir gibi bir motosiklete binmeyecegimi egzozda dusunmedigimi dusunursemde rodajtan sonra takacagimi soyledim. İkinci sorusu kac yaptin oldu? Dedim 110 falan :) niye dedi ? Motor 400km de daha 6 bin devri gecmiyorum dedim. Sasirdi. Yanindaki bir arkadasi, adam isi biliyor motoru alistiriyor deyince cocuk arada bas sen yine abi sagir kalmasin dedi :) iste boyle tipler motosiklet kullaniyor. Boyuna tek yapiyor, seri kalkiyor, km si geldiginde ucuz yag kullaniyor. Filtreleri degistirmiyorlar. Servisler zaten servis degil. Yag tapasini sıkarken yalama yapanami denk gelirsin yoksa ilk 1000 bakiminda gidon boslugunu bile kontrol etmeyenemi?

İsiklarda bosta motoru kesiciye sokarlar. Racing motorla sehir icinde gezipbsurekli harareti 100c ustun de tutarlar. Daha sayayimmi?
2 yillik 14 bin km deki 636 min hava filtresi kapkaraydi icinden ozellikle fotosunu cektim kus tuyu cikti kocaman, bildiginiz telek tuy. Adam 0 alip 14 bin km boyunca sokmemis filtreyi, muhtemelen serviste sokmemis.

Siz isi bilmiyorsunuz, bana yabanc ulkelerden ornekler vermeyin, baska ornekler verip bozarim sizi. Dunku motorcularsiniz. Ben bu sitedeki bircok uyenin yasi kadar spor motosiklet kullandim. Motorcularida tanirim, camiayida, satisinida, servisinide cok iyi tanirim.
Adam 20 bin yapmis on arka disli zincir, debriyaj balatasi degistirmis, on keceleri patlatmis, gifon boslugunu gectim arka salinim bile oynuyor artik.

O yuzden eski abilerinize sorun soylesinler 3 yastan buyuk 20 bin km den fazla japon 4 silindir racing makinaya binilmez.

Freye
09 Şubat 2015, 16:58
Ekmeğini yemiş makina malesef.İnsallah en az zararla elden cikarirsiniz.

Benim yillardir, uyguladigim bir kural var 3 yas ustu motosiklete, ozellikle 4 silindir japona binmiyorum. 0 km alip en iyi sekilde baksan, az kilometre bile yapsan motosiklet 3 yilda bitiyor. Durdugu yerde bile problemler cikiyor. O ilk gunku estetigi, sessizligi, yolda gidisi herseyi degisiyor. Ne yaparsaniz yapinda fabrikadan cikmis gibi olmuyor bir daha.

Ben motosiklette 20bin km veya 3 yasi , sınır belirlerim.

Gecmiste hep oyle yaptim. Motosiklete sadece yagina, suyuna, rutin eskiyen lastiktir, zincirdir, balatadir falan haric hic masraf yapmadim.
Su anda 0 km aldigim 2015 r6 nin gidis saati islemeye basladi. 20 bin yada 3 yila gelsin , isterse zerre problemi olmasin o motor benden cikar.

Hocam 20.000 km nedir ki sen ne yaptın :)
en azından benim için 20.000 km de bir motor değiştirmek zor en azından 600cc için

Seko
09 Şubat 2015, 17:53
Kablolarla oynayınca düzeldiğine göre kablolarda bir sorun var demek değil midir ? Tamirci ne diyor bu işe ?

Motorun eski olması konusunda ben de benze düşüncedeyim. Yurt dışında 200 bin mil gidebilir ama bizim %99'u bilinçsiz apaçi kullanıcımızın elinde böyle bir şey mümkün değil. Bizde millet, neden devir kesici koymuş olabilirler idrak edemediği için, motorunun daha yüksek devirlere çıkmasına engel olarak gördüğü devir kesiciyi nasıl iptal ederim diye soruyor. O yüzden kilometresi 5 bin altı değilse ben bu memlekette ikinci el motor almam. Yarış motorlarını ise hiç almam. Kaç kişi yarış motoru alıp da kitapçığı okuyup, rodajına dikkat edip kullanıyor acaba ?

okan4037
09 Şubat 2015, 18:01
Sorun hakkinda bi bilgim yok malesef gecmis olsun diyorum. Ayrica ulkemizde 2.el motosiklet almak fok riskli gecmisini bilmek gerekiyor ozellikle 2010 ve alti makineye binmek tamamen kumar. 7 yasinda tertemiz racing de bulabilirsiniz 3 Yasinda felegin cemberinden gecmis racingte bulabilirsiniz

telike
09 Şubat 2015, 18:17
Eski 4 silindir, alacagima yeni 250 lik alirim.basim agrimaz. Yeni buyuk motora butce elvermiyorsa, yola hacim dusurulerek devam edilir. Bu isin raconu boyledir. Bizde hemen buyuk 4 silindir binmedik. Yillarca 125 lerle takildik. Ama hep yeni ve sorunduzdu motosikletlerim.

2000 yilinda anneannem genc kizdi, 15 yil dilek olay bir asrin 1/6 si. 15 yillik motormu kalir. Aynaya bile bajtiginizda her sene bir onceki gibi olmuyor. Motordan nasil beklersiniz bunu? İnsan bile eskirken.

gereksiz yorum 2:farao:

Nikkfurie
09 Şubat 2015, 18:45
0 km alip en iyi sekilde baksan, az kilometre bile yapsan motosiklet 3 yilda bitiyor. Durdugu yerde bile problemler cikiyor. O ilk gunku estetigi, sessizligi, yolda gidisi herseyi degisiyor. Ne yaparsaniz yapinda fabrikadan cikmis gibi olmuyor bir daha.


sıfır alıp dört dörtlük baktığınızı iddia ettiğiniz motoru neden 20.000 de elden çıkarıyorsunuz anlayamadım..

japon lar 20binde bitecek olsa çin malı makinalar 2000 km bile gitmezdi..


eski makinamı 70binde sattım alan arkadaş da benden sonra 20bin daha yaptı hala biniyor..

şimdi kullandığım makinayı 2013 mayısda aldım şuan 30binde hiçbir sorunum yok..


siz 3 yılda 20bin yapmışsınız motorları baya yatırmışsınız,

unutmayın yatan motor tapagaz kullanılan motordan daha çabuk biter..

buradaki problemde km veya yaş ile alakalı değil bence..daha 1500 km de 3 aylık motora kötü benzin alsanız yine sorun yaşarsınız

mehmetputun8
09 Şubat 2015, 19:00
arkadaşlar bende biliyorum yeni motor almayı ama paramız buna yetti bunu aldık.tabikide param olsa gider sıfırını alırım bunun gibi şeylerle ugrasmam ama ben bu motoru söktüm sagıyla soluyla oynadım bujı başlıklarını çıkardım üfledim temizledim yeniden taktım düzeldi bir hafta bindim sorunsuz motorun motor kısmında bi sıkıntı yok benzin pompası daha yeni değişti.motor gene aynı arızayı verince bu hafta gene söktüm temizledim ama düzelmedim daha önceki hafta nasıl düzelttiğimide bilmiyorum bizim buralarda bu motorlardan anlayan tamircide yok sıkıntı nerede olabilir acaba onu bilgi verirseniz sevinirim boşta gaz yiyor.1. vitestede 9000 lere kadar çıkıyor devir saati ama 2-3-4-5-6 yok

puskevit
09 Şubat 2015, 19:03
Sen turkiyede boylemi saniyorsun isleri? Adamlarda bilinc var, kultur var, bakim var. Daha cumartesi gunu R6 ile cay icmek icin durunca tesaduf cayci eleman dukkan, yanindaki r6 sini gosterdi 2013 modelmis, bana sordugu ilk soru kac km de dedi, 400 dedim daha, ee bos bu motor, elcik, manet, cam, plakalik yok, egzoz yok dedi, bende alacali beygir gibi bir motosiklete binmeyecegimi egzozda dusunmedigimi dusunursemde rodajtan sonra takacagimi soyledim. İkinci sorusu kac yaptin oldu? Dedim 110 falan :) niye dedi ? Motor 400km de daha 6 bin devri gecmiyorum dedim. Sasirdi. Yanindaki bir arkadasi, adam isi biliyor motoru alistiriyor deyince cocuk arada bas sen yine abi sagir kalmasin dedi :) iste boyle tipler motosiklet kullaniyor. Boyuna tek yapiyor, seri kalkiyor, km si geldiginde ucuz yag kullaniyor. Filtreleri degistirmiyorlar. Servisler zaten servis degil. Yag tapasini sıkarken yalama yapanami denk gelirsin yoksa ilk 1000 bakiminda gidon boslugunu bile kontrol etmeyenemi?

İsiklarda bosta motoru kesiciye sokarlar. Racing motorla sehir icinde gezipbsurekli harareti 100c ustun de tutarlar. Daha sayayimmi?
2 yillik 14 bin km deki 636 min hava filtresi kapkaraydi icinden ozellikle fotosunu cektim kus tuyu cikti kocaman, bildiginiz telek tuy. Adam 0 alip 14 bin km boyunca sokmemis filtreyi, muhtemelen serviste sokmemis.

Siz isi bilmiyorsunuz, bana yabanc ulkelerden ornekler vermeyin, baska ornekler verip bozarim sizi. Dunku motorcularsiniz. Ben bu sitedeki bircok uyenin yasi kadar spor motosiklet kullandim. Motorcularida tanirim, camiayida, satisinida, servisinide cok iyi tanirim.
Adam 20 bin yapmis on arka disli zincir, debriyaj balatasi degistirmis, on keceleri patlatmis, gifon boslugunu gectim arka salinim bile oynuyor artik.

O yuzden eski abilerinize sorun soylesinler 3 yastan buyuk 20 bin km den fazla japon 4 silindir racing makinaya binilmez.
Yav he he...

mehmetputun8
09 Şubat 2015, 19:03
ama boştayken gaz yiyo vede birinci viteste 9000 devire kadar enjektörler olsa böyle bi sıkıntı olurmu ki acaba

gargaburun
09 Şubat 2015, 23:22
Benzer problem Hyundai aracimizda vardı, elektirik tesisatinda sorun varmış,
Yanlız bunu her usta beceremez,işin ehli bir ustaya götür, nokta tahmin yaparak minimum masrafla çıkarsın,

Bizim aracı 5 ci usta tamir etti, bu esnada 2 bin tl harcatti önceki beceriksiz ustalar, ,
Harbi Motorcu bir usta bunu şak diye bulur. .

initial-D
10 Şubat 2015, 00:21
elektronik bir problem muhtemelen.safe moda almış gibi gözüküyor.

Hasan7
11 Şubat 2015, 20:56
aslında kara35 çok haklı bizim ülkemizde racing alanların kaçı rodajını düzgün yapıyor ? kaçı bakımını eksiksiz yapıyor ? antalyada yaşıyorum inan ikinci el bisiklet bile alacaksan en az 5ayrı işini bilen tamirciye baktırmak gerekiyor ben olsam 2.el racing asla almam bunlar overpower aletler kendini bile parçalayacak güce sahip bu güce bi apaçinin hakim olduğunu düşünürsek ikinci el racing bana pek mantıklı gelmiyor ama alana binene hayırlı uğurlu olsun arkadaşım senin motorun bujiler sağlammı ? uçlarında kararma varmıydı ? buji kablolarında çatlak varmıydı ? hava filtren nasıl ? karbüratörlü ise hava ayarları nasıl ? karbüratörlü ise senkron ayarı nasıl ?

sdirer
11 Şubat 2015, 21:27
Sen turkiyede boylemi saniyorsun isleri? Adamlarda bilinc var, kultur var, bakim var. Daha cumartesi gunu R6 ile cay icmek icin durunca tesaduf cayci eleman dukkan, yanindaki r6 sini gosterdi 2013 modelmis, bana sordugu ilk soru kac km de dedi, 400 dedim daha, ee bos bu motor, elcik, manet, cam, plakalik yok, egzoz yok dedi, bende alacali beygir gibi bir motosiklete binmeyecegimi egzozda dusunmedigimi dusunursemde rodajtan sonra takacagimi soyledim. İkinci sorusu kac yaptin oldu? Dedim 110 falan :) niye dedi ? Motor 400km de daha 6 bin devri gecmiyorum dedim. Sasirdi. Yanindaki bir arkadasi, adam isi biliyor motoru alistiriyor deyince cocuk arada bas sen yine abi sagir kalmasin dedi :) iste boyle tipler motosiklet kullaniyor. Boyuna tek yapiyor, seri kalkiyor, km si geldiginde ucuz yag kullaniyor. Filtreleri degistirmiyorlar. Servisler zaten servis degil. Yag tapasini sıkarken yalama yapanami denk gelirsin yoksa ilk 1000 bakiminda gidon boslugunu bile kontrol etmeyenemi?

İsiklarda bosta motoru kesiciye sokarlar. Racing motorla sehir icinde gezipbsurekli harareti 100c ustun de tutarlar. Daha sayayimmi?
2 yillik 14 bin km deki 636 min hava filtresi kapkaraydi icinden ozellikle fotosunu cektim kus tuyu cikti kocaman, bildiginiz telek tuy. Adam 0 alip 14 bin km boyunca sokmemis filtreyi, muhtemelen serviste sokmemis.

Siz isi bilmiyorsunuz, bana yabanc ulkelerden ornekler vermeyin, baska ornekler verip bozarim sizi. Dunku motorcularsiniz. Ben bu sitedeki bircok uyenin yasi kadar spor motosiklet kullandim. Motorcularida tanirim, camiayida, satisinida, servisinide cok iyi tanirim.
Adam 20 bin yapmis on arka disli zincir, debriyaj balatasi degistirmis, on keceleri patlatmis, gifon boslugunu gectim arka salinim bile oynuyor artik.

O yuzden eski abilerinize sorun soylesinler 3 yastan buyuk 20 bin km den fazla japon 4 silindir racing makinaya binilmez.

ee Kara35, bu yazdıklarına göre senin motorlarda piyasadakilerden farklı değil, bu durumda senden de motosiklet alınmaz. baksana 30.000deki aletten kurtulmaya çalışıyorsun bitti bu diye.

eminim sahibindene şöyle yazacaksın: sahibinden 0 dan farkı km si. tüm bakımları yapıldı, yağı değişti, zinciri yağlandı, filtreleri değişti, kapalı garajada tutuldu, yağmur değmedi ama 30.000 de canını aldım, satıyorum. sıfırının %99u fiyat çekiyorum. tok satıcıyım son fiyattır. beklerim.

not edin arkadaşlar Kara35 den motor alınmaz. ? değil mi?

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:25 ----------


Ekmeğini yemiş makina malesef.İnsallah en az zararla elden cikarirsiniz.

Benim yillardir, uyguladigim bir kural var 3 yas ustu motosiklete, ozellikle 4 silindir japona binmiyorum. 0 km alip en iyi sekilde baksan, az kilometre bile yapsan motosiklet 3 yilda bitiyor. Durdugu yerde bile problemler cikiyor. O ilk gunku estetigi, sessizligi, yolda gidisi herseyi degisiyor. Ne yaparsaniz yapinda fabrikadan cikmis gibi olmuyor bir daha.

Ben motosiklette 20bin km veya 3 yasi , sınır belirlerim.

Gecmiste hep oyle yaptim. Motosiklete sadece yagina, suyuna, rutin eskiyen lastiktir, zincirdir, balatadir falan haric hic masraf yapmadim.
Su anda 0 km aldigim 2015 r6 nin gidis saati islemeye basladi. 20 bin yada 3 yila gelsin , isterse zerre problemi olmasin o motor benden cikar.

oh ne ala...

ozgur325
11 Şubat 2015, 21:50
Her zaman olduğu gibi kamyonla gereksiz yorum var... adam soru sormuş cevap veren yok, biri taş atıyo diğerleri.... neyse sorunu olan arkadaş, 1.viteste devir artıp diğerlerinde artmiyorsa yakıt sisteminde sıkıntı yoktur kanimca. aynı model bir motor bulabilirsen motorun beynini değiştirip bir dene, zira devire göre ateşleme zamanlamasını beyin ayarlar arızalı olma ihtimali var. Eğer elektronik yol modları varsa o devreler arızalı olabilir son olarak ateşleme bobini arızalı olabilir

Krhnkk
22 Şubat 2015, 02:23
Merhaba arkadaşlar tam sezon başlamaya yakın motorumda bi sıkıntı oluştu.Motor boştayken çok güzel gaz yiyo fakat vitese atınca 4000 devirlerde motor oturuyor gitmiyo.50km yi geçmiyo.Geçen hafta kendi imkanlarımla motoru söktüm buji kablolarını çıkardım yeniden taktım farkında olmadan motor düzeldi.Ama şimdi gene aynı hatayı verdi bu neden olabilir.


Kardeşim benimde başıma geldi. kelebeklere baktırmanı öneririm. Eğer onlarda sıkıntı yoksa derhal bir benzin pompası değiştirmeni öneririm. benimde 1000cc makinam var ve inanırmısın 170km de kalıyordu ve bu Suzuki kullananlar için rezilliktir. 6bin devirde tıkanıp kalıyordu. benzin pompası değiştirdim sorun ortadan kalktı 299 görüyorum. Tabi benzin pompası değilde hava giriş çıkışında sorun varsa onu bilemeyeceğim.

umurcan
22 Şubat 2015, 03:00
Ekmeğini yemiş makina malesef.İnsallah en az zararla elden cikarirsiniz.

Benim yillardir, uyguladigim bir kural var 3 yas ustu motosiklete, ozellikle 4 silindir japona binmiyorum. 0 km alip en iyi sekilde baksan, az kilometre bile yapsan motosiklet 3 yilda bitiyor. Durdugu yerde bile problemler cikiyor. O ilk gunku estetigi, sessizligi, yolda gidisi herseyi degisiyor. Ne yaparsaniz yapinda fabrikadan cikmis gibi olmuyor bir daha.

Ben motosiklette 20bin km veya 3 yasi , sınır belirlerim.

Gecmiste hep oyle yaptim. Motosiklete sadece yagina, suyuna, rutin eskiyen lastiktir, zincirdir, balatadir falan haric hic masraf yapmadim.
Su anda 0 km aldigim 2015 r6 nin gidis saati islemeye basladi. 20 bin yada 3 yila gelsin , isterse zerre problemi olmasin o motor benden cikar.

şu mantık yüzünden herkes 2. elde her motora şüphe ile yaklaşıyor, km düşürme gibi yollara başvuruyor.
motorun bi sıkıntısı çıkmış azıcı vicdanı olan adam masrafını düşürüp satmaya bakıyor. o vicdan da yoksa idareten yaptırp birilerine çakma yoluna gidiyor

bi motosiklet için 20000 limitse arabada 40000 olsa bisiklete binek lanet olsun. adam akıllı yaparsın bakımın, özenini gösterirsin canavar gibi de gider 200 300 k km. attır piston sekman devam. aç da bak advriderdaki dayılara kaç yıllık dr650 klr650 xr650 ve hepsinden öte sağlam motor bilgisi isteyen adv640 gibi motorları toplayıp toplayıp çok uzun yollara çıkıyorlar.

şimdi bi yanda bunları görüyorsun, 10 yıllık her tarafı gerçek anlamda değiştirilmiş motorlar, bi yanda da okuyorum ki ben 30 40 bin lira verip motor alıcam onun da ömrü 20k biçilecek.

la deget. 2. elde motoru alınmaz listemde edindiğin güzide yerin hayırlı olsun

BatuhanK
22 Şubat 2015, 03:27
Yurtdışımda bakım var, kullanmayı bikiyorlar motor eakimiyor. Fakat burada bakım yok, sert kullanılıyor diyorsunuz. Ve bunun öncesinde de sıfır aldupınız motora 3 yıl sınırı koyuyarsanız farketmeden kendinizi bahsettiğiniz Çaycı ile aynı kefeye sokmuş oluyorsunuz. Satarken foruma yazın da kimse almasın o motoru:)

LifeisBike
02 Nisan 2015, 11:49
Bir arkadaşımın 2006 model 600F'i var 0 almıştı. Motor 9 yaşına girdi aşağı yukarı. Motosikleti 42.000 km'de. Inaniyorum ki 200.000 Km'yi aşacak.. Sürücü var, sürücü var.. Genel olarak kötü sürücü cok olabilir, ama 3 yaşından büyük 4 silindir japona binilmez mantığını doğru bulmuyorum.

Biyturs_OnSr
02 Nisan 2015, 12:25
1- 3 yaşından büyük motor almam
2- 20.000 km benim için sınır

İlk görünce kişisel görüştür saygı duyarım dedim, ama sonrasında birsürü yorum yazdı arkadaş. Demeden geçemedim, hayatımda duyduğum en saçma düşüncelerden biri. 10 yaşına gelmiş motorumda oldu, 30.000'de olanda oldu. Genelleme yapmayın. Yapcaksanızda "çoğu kişi" diyin, "bazı acemiler" diyin ama herkesi aynı kefeye koymayın :farao: