PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 600cc İle Başlanırsa Ne mi Olur Buyrun içeri



Freye
07 Şubat 2015, 19:24
merhaba arkadaşlar konuyu açmayacaktım ama başakalarıda 600cc ile başlamasın diye açtım.

Konusunu açmıştım hatırlarsınız.
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/141884-sevdiklerimizi-600cc-den-kurtarmak-3.html

aldık bir tane 600f böyle az çok benim bildiklerimi öğretiyorum falan ne güzel sonra aradan sadece 2 gün geçti ve olan oldu ben bu kadar çabuk gerçekleşeceğini beklemiyordum açıkçası bu virajda dönerken motor altından kaçmış nasıl olmuş bilmiyorum ön freni sıktı galiba :mrgreen: sadece motorda biraz çizik falan var çokta masraf yok arkadaşımdada hiç bir şey yok iyi ki yere yapıştıda işin ciddiyetine biraz vardı normalde baya dalga geçerdim ama bende yapıştığım için nasıl bir duygu iyi bilirim ondan sadece yazıyorum :)

dedim artık 250-300cc bir şey alırsın cevabını aynen yazıyorum 'yok olum buna o kadar para verdik satılır mı
böyle böyle öğrenicez'

bende yüzüne karşı dedim ki 'sakat kalmadan öğrenirsen şanslısın' (içimden dedim)

600cc ile başlanmaz. Evet başlayan vardır ve uzun yıllar belki motorada binmişlerdir yada hala biniyorlardır ama elbet eğitim almışlardır yada çok çok şanslıdırlar.

buda bir iki yerini kırıp yada ciddi bir kaza yapınca anlar ve motosiklet hayatına son verir.

dadas607
07 Şubat 2015, 19:32
Tecrübe işidir bence öyle öyle öğrenir benimde öyle ahım şahım bi tecrübem yok ama trafiği 12 yaşından beri bilirim araç sürerim 600 cc yi daha bilmiyorum inşallah başına bir şey gelmez :D

Green Arrow
07 Şubat 2015, 19:37
600cc ile başlanmaz olayına maalesef katılmıyorum.Japon 600'lüğüyle başlanmaz lafına çok karşı değilim fakat avrupa malı bir motorla her cc'de başlanabilir.Mesele adamın o aldığı motoru ve parayı ne ölçüde hazmedebildiği ve nasıl tepki gösterdiği.Niye avrupa malı der iseniz japonların en baba özel seri motoruna koyduğu süspansiyonu,freni italyan,alman motorlarında giriş donanımı olarak görebiliyorsunuz.Alan adam önce ben bu yüksek cc'yi aldım ama bunu döndürebilecekmiyim diye düşünmeli birde.Son olarakta işin eğitim boyutu var.Bazı insanların eğitim alması zorunludur bu konuda hiçbir yeteneği ve yetenek kazanabilme eğilimi olmayabilir fakat bazıları da görerek,izleyerek ve okuyarak kimseye ihtiyaç duymadan kendini geliştirebilmekte.Kısacası zevkler ve renkler olayına kadar gidiyor bu iş kime göre,neye göre lafı gibi...

forewer
07 Şubat 2015, 19:46
Yazı tura atmaktır bence.

Green Arrow
07 Şubat 2015, 19:48
Yazı tura atmaktır bence.

Ya dik gelirse ?

Freye
07 Şubat 2015, 19:50
Ya dik gelirse ?

ölümle kalım arası olur oda o zaman :)

Sokollu
07 Şubat 2015, 20:04
Vallahi benim böyle kafasının dikine giden bir arkadaşım olsaydı (olmaz da hadi çevremde var diyelim) hiç kendimi yormazdım. Sen zaten ikazını yapmışsın, arkadaş yine de bir hata yapıp almış. Ama şu anki psikoloisi daha kötü. "ben bu motoru sürmeyi öğrenecem arkadaş" kafasını yaşıyor, umarım kimsenin ve kendisinin hayatına mal olmadan kararından vazgeçer

Darkcity2000
07 Şubat 2015, 20:06
CC den ote beygir demek gerek, cc yaniltici olur, yeni baslayan biri 20 beygiri gecmemeli bence..

eraksoy
07 Şubat 2015, 20:14
Bende 600 700 bişiler alacaktım Bilenlerin sözüne tavsiyesini uyum 125 aldım. Benim gördüğüm bu sadece trafik işi yol işi değil kaydı düştük işi değil. Yüksek cc de elinin de gaz hassasiyeti olmalı. Gazı biraz kaçırmayın hop yerdesin bu en basit. Neyse 125 i var bıd bıd konuşuyor diyenleri duyar gibiyim hafiften uziyim ben her koyun kendi bacağından asılır geçmiş olsun. 125 motorumla ist trafiğinde rahatız şu anda

Freye
07 Şubat 2015, 20:25
CC den ote beygir demek gerek, cc yaniltici olur, yeni baslayan biri 20 beygiri gecmemeli bence..

600cc motorlar hem ağırlık olarak hemde güç olarak normalden çoğunlukla daha güçlü oluyor. ve çoğunlukla 600cc isteyen adamın aklında ne vardır ya R6 ya 600RR bunlarda zaten yeni başlaynın gözünde uçak olmalı :) olmazsada böyle oluyor 2 gün sonra yapışırsınız.

bilginozi
07 Şubat 2015, 21:54
Başlangıç olayı kişiden kişiye değişir. 1000cc ile başlayıp kaza yapmayan da var. 125cc ile başlayıp 20.000km sonra bile daha fazlasını yapamayacak olan da var. Viraj olayına gelince 2 teker kullanımı bu noktada cc ye göre değişmez yani 600cc ile belli bir hızda alamayacağınız virajı 125cc ile de alamazsınız. Ama bu benim şahşi fikrim; bir 600rr virajda bir cbr 125 e göre çok çok daha güven verici, viraj dönerken altımdan gider mi diye bırakın korkmayı insanın aklına bile gelmiyor.

efendy06
07 Şubat 2015, 22:03
600 cc ile başlamak isteyen arkadaşlar, bu "Freye" sizi kandırıyor. 1100 cc ss ile başlayın. Hatta nos falan taktırın. Nasıl süreceğinizi de anlatıyım. 1. vitese tak, gazı sonuna kadar çevir, debriyajı sertçe bırak. Sonra birdaha sana birşey anlatmak zorunda kalmaz kimse. Zaten nüfus fazla. İyi bilirdik der gömeriz.


Başlangıç olayı kişiden kişiye değişir. 1000cc ile başlayıp kaza yapmayan da var. 125cc ile başlayıp 20.000km sonra bile daha fazlasını yapamayacak olan da var. Viraj olayına gelince 2 teker kullanımı bu noktada cc ye göre değişmez yani 600cc ile belli bir hızda alamayacağınız virajı 125cc ile de alamazsınız. Ama bu benim şahşi fikrim; bir 600rr virajda bir cbr 125 e göre çok çok daha güven verici, viraj dönerken altımdan gider mi diye bırakın korkmayı insanın aklına bile gelmiyor.

İyi de ben mesela, gaz açıyorum virajda, 600 cc ile virajda gaz açtığımı düşünsene :queen:
"Rota mars efendim"

Sj's
07 Şubat 2015, 22:05
600den evvel 1000likle baslayip halen hayatta olan cok kisi taniyorum.

FAKAT YAS FAKTORU BURADA COK ONEMLI. Bana 19umda cbr 600 vermis olsalardi su an 100% aranizda degildim. Ama su an sifir motor deneyimim varken hayabuse verseler eminim ne yapacagimi bilirdim. Sadece 1 damla tad almazdim o hayabusadan onu biliyorum. Ilk motor olarak asiri guclu bir makineyle baslamanin can riski disinda motoru hakettigi gibi kullanamamandan oturu verdigi rahatsizlik, hep bir bel boyun bacak kol agrisi ekstradir.

bilginozi
07 Şubat 2015, 22:11
600 cc ile başlamak isteyen arkadaşlar, bu "Freye" sizi kandırıyor. 1100 cc ss ile başlayın. Hatta nos falan taktırın. Nasıl süreceğinizi de anlatıyım. 1. vitese tak, gazı sonuna kadar çevir, debriyajı sertçe bırak. Sonra birdaha sana birşey anlatmak zorunda kalmaz kimse. Zaten nüfus fazla. İyi bilirdik der gömeriz.



İyi de ben mesela, gaz açıyorum virajda, 600 cc ile virajda gaz açtığımı düşünsene :queen:
"Rota mars efendim"

600cc kullanmadığın için sana virajda gaz açmak ürkütücü geliyor olabilir. Ama öyle söylendiği gibi 1mm gaz açmakla uçmuyor motor. Gazı çevirdikçe güç kademeli olarak artıyor. 1000cc lik spor motorlarda söylediğin oluyormuş ama 1000 lik hiç kullanmadığım için tam net konuşamam ama 600cc de o dediğin olay yok bunu kesin olarak söyleyebilirim.

Freye
07 Şubat 2015, 22:18
600 cc ile başlamak isteyen arkadaşlar, bu "Freye" sizi kandırıyor. 1100 cc ss ile başlayın. Hatta nos falan taktırın. Nasıl süreceğinizi de anlatıyım. 1. vitese tak, gazı sonuna kadar çevir, debriyajı sertçe bırak. Sonra birdaha sana birşey anlatmak zorunda kalmaz kimse. Zaten nüfus fazla. İyi bilirdik der gömeriz.


aynen hocam istanbulun nüfusu aldı başını gidiyor niye açtım ki ben bu konuyu :queen: :pl:

Fatihunak
08 Şubat 2015, 00:05
Valla usta bu cc işi değil kullanıcı işi. Şans işi.

Benim pederde motorsikletci yaklaşık 6 yıldır motorsiklet kullanıyor. Tabi öyle yüksek cc'li motorlardan değil. Honda wing go kullanıyordu. Yaklaşık iki yıl önce iş dönüşü motosikletiyle yokuş aşağı inerken ters yönden gelen bir alkollü sürücü farketmeyip yaklaşık 50 km hızla pedere çarpıyor. Motosikletle arabanın arasında sağ bacağı kalıyor ve ayak bileğinde ki kemikler bildiğiniz tuzla buz oluyor. Daha sonra ayağına platin takıldı yaklaşık 1 yıl çalışamadı, tazminat davası hala devam ediyor. Ama bu adamın motorsiklet aşkı bitmedi. Şuanda. Honda cbf kullanıyor.

Anlıyıcağınız ne kadar küçük cc ile başlarsanız başlayın.
Ne kadar eğitim alırsanız alın. Tabi ki eğitim almanız başkasına zarar vermez veya Düşmenizi engeller ama 2 teker üstünde olduğunuz zaman hep şansa ihtiyacınız vardır.

Tekeriniz düz bassın.

Freye
08 Şubat 2015, 00:41
Valla usta bu cc işi değil kullanıcı işi. Şans işi.

Benim pederde motorsikletci yaklaşık 6 yıldır motorsiklet kullanıyor. Tabi öyle yüksek cc'li motorlardan değil. Honda wing go kullanıyordu. Yaklaşık iki yıl önce iş dönüşü motosikletiyle yokuş aşağı inerken ters yönden gelen bir alkollü sürücü farketmeyip yaklaşık 50 km hızla pedere çarpıyor. Motosikletle arabanın arasında sağ bacağı kalıyor ve ayak bileğinde ki kemikler bildiğiniz tuzla buz oluyor. Daha sonra ayağına platin takıldı yaklaşık 1 yıl çalışamadı, tazminat davası hala devam ediyor. Ama bu adamın motorsiklet aşkı bitmedi. Şuanda. Honda cbf kullanıyor.

Anlıyıcağınız ne kadar küçük cc ile başlarsanız başlayın.
Ne kadar eğitim alırsanız alın. Tabi ki eğitim almanız başkasına zarar vermez veya Düşmenizi engeller ama 2 teker üstünde olduğunuz zaman hep şansa ihtiyacınız vardır.

Tekeriniz düz bassın.

geçmiş olsun hocam evet haklısınız ama zaten çoğumuz biliyoruz motosiklet tehlikeli ama bağılılık yapıyor 600cc ile başlamak kişiden kişiye değişir ama başlangıç için 600cc alan adamların çoğu ya apaçidir yada kanı kaynıyordur bizim gibi.
bende R6 alabilirdim başlangıç için ama neyin ne olduğunu ayırt ede biliyorum ki hala bu tip motorlardan korkmuyorum desem yalan olur fazer 8 ilede eğitim almam falan gerekecek. yani demek istediğim 600cc motor tehlikelidir bence hocam. mesela R6 çok iyi gidiyor kızlar hasta çevreye çok iyi şekil yapa bilirsiniz evet ama 'dur bakalım bu kaç yapıyor' dediğimizde kamyonun altına girmekte var işte bunu ybr ile yapamayız çünkü alet gitmiyor ama çok iyi dura biliyor.

Bu yüzden demiyoruz az daha koy YBR al diye :queen: