PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Zincir Sıkıntısı



bursagsli
05 Şubat 2015, 22:21
Motor daha 6600 km de zinciri geriyorum motoru kullanınca tekrar salıyor
Zincirde şöyle bir sıkıntı farkettim motoru orta sehbaya alıyorum zincir 1-2 cm oynuyor tekeri biraz döndürünce zincir çok bollaşıyor tekeri biraz daha çevirince normale dönüyor zincirde sıkıntı var diyerek zinciri degistirdim arka ve ön dişlisi aşınma olmadığı için değiştirmedim bugün motoru 10 km civarı kullandım motor soğuduktan sonra orta sehbaya aldım yine aynı sorun oldu sorun nerde olabilir

EnesBeyter
05 Şubat 2015, 22:25
Orta sehbada zincirin biraz bol olması gerekmiyormu zaten(yük binince açılıp, gerdirir)
sizinki çok mu bollaşıyor, bi resim falan atarsanız daha iyi yorum yaparız
Zinciri iyice sıkıp kullandıktan sonra gevşiyorsa ayar vidanız yalama yapmış vs de olabilir

bursagsli
05 Şubat 2015, 22:27
Orta sehbaya alınca zincir 1-2 cm oynuyor
Tekeri biraz döndürüp tekrar zincire baktığımda bu boşluk 3-4 cm oluyor yani teker döndükçe zincir boşluğu değişiyor bir yerinde çok sıkı oluyor diğer yerinde çok bol oluyor

ahmetkorkmaz
05 Şubat 2015, 22:30
Aynı durum benim motorum da da var, dikkatli inceleyen çoğu kişi motorundaki bu durumu görür.

Sanırım senin sorun daha ciddi. Ön veya arka dişlilerden birinden kaçıklık vardır.

Bendeki durum çok az bir fark yaratıyor o yüzden sorun olmuyor.

EnesBeyter
05 Şubat 2015, 22:43
Dişlilerden birinde sorun var o zaman arkadaşın dediği gibi

bursagsli
05 Şubat 2015, 22:45
Videonun sonlarına doğru çok belli zincir bir aşağı bir yukarı oynuyor
ön ve arka dişli de aşınma olmadığı için değiştirmedim

https://www.youtube.com/watch?v=oKP3E62PLFw&feature=youtu.be

BatuhanK
05 Şubat 2015, 22:55
Benim gördüğüm bırakın 3-4 cm'i, 1 buçuk santim oynamıyordur. hatta zinciriniz aşırı gergin bile olabilir, çok ses geliyor.
Motosikletinizin üstüne oturun, oturduğunuzda zincir aşağı yukara 1,5-2 cm hareket etmesi gerekir.
Serbest halde lastikler yerdeyken de bu 3-4 cm e denk gelir sanırım. (Motosikletten, motosiklete değişiyor bu değer net bir şey söyleyemiyorum o sebeple)

videoda zincir hareetini görebilirsiniz
https://www.youtube.com/watch?v=_I2R3ux9tho

oyunageldim
05 Şubat 2015, 23:00
Ayni sorundan bende muzdaribim,ikinci zincir değiştirmem,bu yüzden zincir zamanla uzuyor ve bozuluyor
Ön ve arka dişli sıfır gibi hiç aşınma yok,bu yüzdende değiştirmek istemiyorum

Sorunun önmü yoksa arka dişlidenmi kaynaklandığını anlamak için,motoru sehpaya alıp çalıştırdım,vitese takarak tekerin dönmesini sağladım
Bir kalemi ayrı ayrı olarak ön dişli ve arka dişliye yaklaştırarak atıklık olup olmadığını kontrol ettim
Her ikisindede milim dahi atıklık yok :silent:

Keza yeni dişli ve zincir takımı alsamda bu sorunla karşılaşmayacağımın garantisi yok
İki arkadaşımın sıfır almış oldukları Yamaha Crypton'lardada ayni sorun bulunmakta:pale:

kashmar54
05 Şubat 2015, 23:04
10 TL lık zincir takarsan öyle olur. Kaliteli zincir kullanin

bursagsli
05 Şubat 2015, 23:17
Benim gördüğüm bırakın 3-4 cm'i, 1 buçuk santim oynamıyordur. hatta zinciriniz aşırı gergin bile olabilir, çok ses geliyor.
Motosikletinizin üstüne oturun, oturduğunuzda zincir aşağı yukara 1,5-2 cm hareket etmesi gerekir.
Serbest halde lastikler yerdeyken de bu 3-4 cm e denk gelir sanırım. (Motosikletten, motosiklete değişiyor bu değer net bir şey söyleyemiyorum o sebeple)

videoda zincir hareetini görebilirsiniz
https://www.youtube.com/watch?v=_I2R3ux9tho
O ses zincirde gres olduğu için ondan ses geliyor

10 TL lık zincir takarsan öyle olur. Kaliteli zincir kullanin

Adamın elinde bu vardı 20 tl verdim ybn diye bir markaydı zincir

kashmar54
06 Şubat 2015, 03:13
İyi bi zincir alirsan sorunun kalmaz

ogzcngdk
06 Şubat 2015, 03:26
bendede bu problem var, bazı yerleri gerdin bazı yerleri gevşek zincirin.
değiştirmek istiyorum ama yine aynısı olur diye korkuyorum, dişlilerde hiç bir aşınma yok.
zincir 20 bin kmde ve d.i.d ancak bu sorun uzun süredir var, yani uzun süredir böyle sürüyorum motoru.

bilgisi ve tecrubesi olan arkadaşlar bilgilerini aktarırsa sevinirim. değiştireyimmi napayım ben şimdi

ahmetkorkmaz
06 Şubat 2015, 03:34
bendede bu problem var, bazı yerleri gerdin bazı yerleri gevşek zincirin.
değiştirmek istiyorum ama yine aynısı olur diye korkuyorum, dişlilerde hiç bir aşınma yok.
zincir 20 bin kmde ve d.i.d ancak bu sorun uzun süredir var, yani uzun süredir böyle sürüyorum motoru.

bilgisi ve tecrubesi olan arkadaşlar bilgilerini aktarırsa sevinirim. değiştireyimmi napayım ben şimdi

Hocam zinciri boşuna değiştirme, kaliteli zincir diye tutturmuş arkadaşlar var, hani kalp kırmak istemiyorum ama, konunun zincirle alakası yok.

Ya tahrik dişliniz ya da jant dişliniz de eksen kaçıklığı var. Aynısı bende de var, ama çok az şekilde ve beni rahatsız etmiyor.

bursagsli
06 Şubat 2015, 11:32
Bugün bir arka dişliye bakayım eğer dişlide kaçıklık varsa değiştireyim

Nikkfurie
06 Şubat 2015, 13:05
jantın içindeki takoz lastikleride gözden geçir..

boşluk yapmışsa arka dişli ön dişliye paralel dönemez zinciri bozar..

ahmetkorkmaz
06 Şubat 2015, 14:42
Bugün bir arka dişliye bakayım eğer dişlide kaçıklık varsa değiştireyim

Maalesef öyle gözle bakarak anlayamazsınız. Arka maşaya komparatör sabitleyip dişli dışında ki salgıya bakmak gerekiyor.

telike
06 Şubat 2015, 16:13
Kaliteli bir zincir tavsiye edeceğim. Uzama salma daha az olur. Daha dayanıklıdır. Ama orjinalini bulun. Did markalı çakma ürünler de mevcut.

ogzcngdk
06 Şubat 2015, 19:55
o zaman zincir dişli değiştirecez el mahkum :) 500 kağıt uçucak.. :P teşekkürler yanıt için

bassturbin
06 Şubat 2015, 20:24
Bir süre sonra arka dişli elips biçiminde olur, ayrıca arka dişliyi bilen birisi kontrol edip ölçsün, sapma yoksa elips biçiminde dalgalanmıyorsa bir kaç mm arka dişlide sorun yok, ayrıca arka cant rulmanları kontrol edilecek, arka takoz kontrol edilecek varsa tabi takoz-kaplin, sonra buralardada sorun yoksa yeni düzgün kaliteli zincir alınacak, zincir baklaları aynı uzunlukta değildir değiştirme zamanı gelmiştir böyleyse, zincirin iç kısmındaki yüzükler kontrol edilecek, ezbere iş yapılmayacak, zincir aşırı gerilmemesi gerekir, üzerine oturacaksınız başkası kontrol edecek, incir boşluğı 2.5 3 cm olacak, üzerine oturulurken ileri 40 cm 80 cm ileriye doğru motoru götürerek boşluğa bakılıcak...

http://i.hizliresim.com/VAGXQZ.jpg (http://hizliresim.com/VAGXQZ)

mydoom54
06 Şubat 2015, 20:26
Ahmet korkmaz sen git üstadından nasıl rodaj yapılır onu öğren.

bassturbin
06 Şubat 2015, 20:37
Bozuk, ömrü bitmiş deforme olmuş zincir bir yerde gerer bir yerde bırakır, çünkü baklaların uzunlukları aynı değildir, klavuzlarda ortalama 20 tanesinin veya 30 cm lik kısımın ölçüsü vardır, ölçülür veya kontrol edilir.Ayrıca bu sorunun zincirle çok alakası vardır...

mydoom54
06 Şubat 2015, 20:40
Ozaman niye adama arka tekeri değiştirteceksiniz 20 TL lık zincir uzamıştır illaki. Ne tekeri ne rulmani ne ekseni ne ol mesi hangi mm liksapma. Adam motogpdemi yarışacak. Zincir değişecek bitti

bassturbin
06 Şubat 2015, 21:09
Teknik bilgilerimizi paylaşıyoruz, olması gereken bunlar, illede gp de yarışmak gerekmez, motor 40.000 tl de olsa 400 tl de olsa sistemler aynıdır, bunun gp de yarışmayla alakası yoktur, sonuçta bir soruna çözüm bulmaya çalışıyoruz.Bu yüzden herkes usta olamaz ama kasap olur.

ahmetkorkmaz
06 Şubat 2015, 21:36
Ahmet korkmaz sen git üstadından nasıl rodaj yapılır onu öğren.

Şimdi sende laf soktuğunu sanıyorsun? Bilmeden yarana mı bastım?


Bir süre sonra arka dişli elips biçiminde olur, ayrıca arka dişliyi bilen birisi kontrol edip ölçsün, sapma yoksa elips biçiminde dalgalanmıyorsa bir kaç mm arka dişlide sorun yok, ayrıca arka cant rulmanları kontrol edilecek, arka takoz kontrol edilecek varsa tabi takoz-kaplin, sonra buralardada sorun yoksa yeni düzgün kaliteli zincir alınacak, zincir baklaları aynı uzunlukta değildir değiştirme zamanı gelmiştir böyleyse, zincirin iç kısmındaki yüzükler kontrol edilecek, ezbere iş yapılmayacak, zincir aşırı gerilmemesi gerekir, üzerine oturacaksınız başkası kontrol edecek, incir boşluğı 2.5 3 cm olacak, üzerine oturulurken ileri 40 cm 80 cm ileriye doğru motoru götürerek boşluğa bakılıcak...

http://i.hizliresim.com/VAGXQZ.jpg (http://hizliresim.com/VAGXQZ)

Benim motorumda ki bu sorunu fark ettiğimde kilometre daha 2000 de değildi. 2000 km de orijinal dişli aşınır mı?

Sorun ucuz motor almakta, 15 20 bine alınan motorlarda bu sorunlar olmuyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:20 ----------


Ahmet korkmaz sen git üstadından nasıl rodaj yapılır onu öğren.

Şimdi fark ettim kashmar54 senin multi hesabındı değil mi?

Yalancısın ve arsızsın sana ağzının payını vermiş halen, gel bana gel bana yapıyorsun.

oyunageldim
06 Şubat 2015, 21:44
Bir süre sonra arka dişli elips biçiminde olur, ayrıca arka dişliyi bilen birisi kontrol edip ölçsün, sapma yoksa elips biçiminde dalgalanmıyorsa bir kaç mm arka dişlide sorun yok, ayrıca arka cant rulmanları kontrol edilecek, arka takoz kontrol edilecek varsa tabi takoz-kaplin, sonra buralardada sorun yoksa yeni düzgün kaliteli zincir alınacak, zincir baklaları aynı uzunlukta değildir değiştirme zamanı gelmiştir böyleyse, zincirin iç kısmındaki yüzükler kontrol edilecek, ezbere iş yapılmayacak, zincir aşırı gerilmemesi gerekir, üzerine oturacaksınız başkası kontrol edecek, incir boşluğı 2.5 3 cm olacak, üzerine oturulurken ileri 40 cm 80 cm ileriye doğru motoru götürerek boşluğa bakılıcak...

http://i.hizliresim.com/VAGXQZ.jpg (http://hizliresim.com/VAGXQZ)

Keşke sizin belirttiğiniz gibi olsa çözümede kavuşmuş oluruz:),
Motorum daha 7bin km deyken bu sorun vardı,şu anda kilometrem 20 bine yakın ve 2 zincir eskittim,ama arka dişlinin aşınmayı bırakın deforme olasılığı bile yok:)
Dişlilerdede hiç atıklık yok bundan eminim,ama çok hafif yalpalama var gibi ,sıfır zincirdede bunu yapıyorsa,sorunu çözmek zor gibi

Zincir sarkma boşluğu motor üzerindemi ölçülür,yoksa üzerinde yük yokkenmi ,bilen birisi varsa

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:41 ----------


Ozaman niye adama arka tekeri değiştirteceksiniz 20 TL lık zincir uzamıştır illaki. Ne tekeri ne rulmani ne ekseni ne ol mesi hangi mm liksapma. Adam motogpdemi yarışacak. Zincir değişecek bitti

Arkadaş burada birşeyler tartışıyoruz,bir fikrin varsa söyle,boş muhabbet için başka yerlerde bulabilirsin

farcob
06 Şubat 2015, 21:55
oringli zincir alın, Marka orjinal olsun. 20 bin km'dir kullanıyorum,1 kere gerildi. 80-100 TL verdim sanırım. Konşuk Motor taktı. motorun üstünde gelen zincir 2000 km de bir gerdirmek gerekiyordu.

bursagsli
06 Şubat 2015, 22:12
Tekeri çevirdiğimde arka teker dişlisinde oynama var ayrıca arka tekere vurunca sanki içinde birşey boşanmış gibi oluyor zamanında arka teker takozları değiştirildi ama servisteki üşkatçılar göbeği tam çakamamışlar teker döndükçe farkediliyor
Arka takozlarin aşındığını nasıl anlarım

Nikkfurie
06 Şubat 2015, 23:55
Arka takozlarin aşındığını nasıl anlarım


dişliyi elinle sağa sola esnetmeye çalış,eğer yarım santimden fazla oynama varsa takozlar bozuk demektir..

arka dişli elinle yarım cm esniyorsa yüke binince daha fazla esner zincir geometrisi bozulur

özellikle rampa çıkarken veya artçılı iken ön dişliden garip bir tırlama sesi gelir..

bursagsli
07 Şubat 2015, 01:48
Kontrol ettim en fazla 1-2 mm oynuyor

bassturbin
09 Şubat 2015, 18:14
Keşke sizin belirttiğiniz gibi olsa çözümede kavuşmuş oluruz:),
Motorum daha 7bin km deyken bu sorun vardı,şu anda kilometrem 20 bine yakın ve 2 zincir eskittim,ama arka dişlinin aşınmayı bırakın deforme olasılığı bile yok:)
Dişlilerdede hiç atıklık yok bundan eminim,ama çok hafif yalpalama var gibi ,sıfır zincirdede bunu yapıyorsa,sorunu çözmek zor gibi

Zincir sarkma boşluğu motor üzerindemi ölçülür,yoksa üzerinde yük yokkenmi ,bilen birisi varsa

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:41 ----------



Arkadaş burada birşeyler tartışıyoruz,bir fikrin varsa söyle,boş muhabbet için başka yerlerde bulabilirsin

Size bir fotoğraf göstermek istiyorum, bu fotoğraftaki dişli iyi mi kötü mü?

http://i.hizliresim.com/lk9oDg.jpg (http://hizliresim.com/lk9oDg)

oyunageldim
09 Şubat 2015, 18:22
İyi gibi duruyor

sahin08
09 Şubat 2015, 19:12
arka dişli takozları (kaplin lastiği) bazen tam oturmaya engel oluyor dişli sağa sola yalpa yapıyor bu sebeple bi gerilip gevşiyor yada dişli eğiliyor tabi ama arka dişli zinciri söküp arka tekeri çevir arka dişli yukarı aşağı yada sağa sola sallanıyormu rahatça anlaşılır
benim karşılaştığım durumda kaplin lastiklerini değiştim gitmedi bende arka dişliyi ve dişlinin bağlandığı döküm parçayı değiştirdim (hafiften çatlak vardı) sallantı gitti

bursagsli
11 Şubat 2015, 12:43
Arkadaşlar dişliler de bir sıkıntı göremedim ama takozların 2 si aşınmış onları değiştircem dişlilerde bir sorun var mı
http://i.hizliresim.com/yP5mna.jpg (http://hizliresim.com/yP5mna)
http://i.hizliresim.com/39LN14.jpg (http://hizliresim.com/39LN14)
http://i.hizliresim.com/mG6drV.jpg (http://hizliresim.com/mG6drV)
http://i.hizliresim.com/nAMkkg.jpg (http://hizliresim.com/nAMkkg)

kurubuz
11 Şubat 2015, 13:31
Zincir ve dişlilerin değişmesi lazım.

bursagsli
11 Şubat 2015, 14:27
Dişliler de aşınma kırılma yok zinciri degistirdim
arka takozlarıda degistiriyorum

bassturbin
11 Şubat 2015, 16:00
Dişlilerin durumu gayet iyi uçlarda eğilme ve açılma eskime yok:

http://i.hizliresim.com/blD5o0.jpg (http://hizliresim.com/blD5o0)
http://i.hizliresim.com/pRzgOq.jpg (http://hizliresim.com/pRzgOq)

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:38 ----------

http://i.hizliresim.com/lkjy7r.jpg (http://hizliresim.com/lkjy7r)

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:57 ----------

Tamirci usta olmak ayrı birşeydir, parça değiştiricisi olmak ayrı birşeydir.

kurubuz
11 Şubat 2015, 17:12
Dişliler de aşınma kırılma yok zinciri degistirdim
arka takozlarıda degistiriyorum

Biri sağlam olsa bile zincir ve dişliler takım olarak değiştirilir. Sadece zinciri değiştirirsen zincirinin ömrü çok kısa olur.

bassturbin
11 Şubat 2015, 18:12
Biri sağlam olsa bile zincir ve dişliler takım olarak değiştirilir. Sadece zinciri değiştirirsen zincirinin ömrü çok kısa olur.

6600 km de dişli eskimez bitmez, zincirde bitmezde işte kalitesiylede alakalı demekki, bence zincirdede birşey yok gibi anlatılanlardan, dediğim gibi arkada boşluk var ayrıca zincirde hangi motor olursa olsun, bir yerde sıkıdır bir yerde boştur bu anormal bir boşluksa o zaman zincir değiştirilebilir.Sizin söylediğiniz zincir dişli-dişliyle değiştirilir 20-25 bin olursa değişirde, resimde görünen dişlilerle hiçbirşey yok, ayrıca paylaştığım fotoğraflar genel olarak bilgi amaçlıdır...Benim tecrübe ve görüşüm bunlar sakın yanlış anlamayın muhalefet etmek ben daha çok bilirim gibi şeyler yapmak için yazmıyorum kurubuz arkadaşım...

bursagsli Ayrıca arka cant rulmanlarınıda kontrol etmeyi unutmayın...

bursagsli
11 Şubat 2015, 19:34
Arka takozları değiştirdim arka dişli oynamıyor ayrıca arka rulmanlarda sıkıntı yok rulman kapağını açarak gresledim ve kapağı kapattım ön tekerede aynı işlemi uygulayacağım motor topladıktan sonra bir deneme sürüşü yapıp sonucu yazarım

forewer
11 Şubat 2015, 19:53
Zincirin bi yerde gergin bi yerde daha gevşek olması normaldir. Uzama her yerde eşit olmayabilir, özellikle kuvvetli motorlarda kaçınılmazdır. Her motorun servis kitapçığında fazlasıyla detaylı bilgi verilir. Kawasakiden örnekleyeyim; 20 tane linkin boyunu ölçün 323 mm yi geçerse değiştirin, bu esnada da zinciri 5kglik bir yükle gerin der. Zincir gerginliğini ayarlarken de orta ayağa alın motoru zinciri en gergin yerine getirin ve iki dişlinin tam ortasından 25-35 mm olacak şekilde gerginliği ayarlayın diyor. Gerginlik olayı asfalt motosikletlerinde genelde 25-35mm dir. Sendeki muhtemel sıkıntı da ya çok geriyorsundur ya da zincirin dandiktir.

bursagsli
13 Şubat 2015, 22:51
Arka teker rulmanlarını yağlayıp kapaklarını kapattım arka dişli takozlarını değiştirdim böylece arka dişli oynamıyor arka ve ön dişlide aşınma yok tek sıkıntı zincir
Kaliteli bir zincir ile sorunun düzeleceğini düşünüyorum

LynXMaSTeR
14 Şubat 2015, 00:04
hocam bisiklet zinciri vermiyo dimi usta sana?

bursagsli
14 Şubat 2015, 00:52
hocam bisiklet zinciri vermiyo dimi usta sana?

İnternette baktım da ybn zincir yazınca hep bisiklet zinciri çıkıyor zinciri takalı daha 25 km olmamıştır bu da bozuldu
Zincir bu
http://i.hizliresim.com/q4ERqV.jpg (http://hizliresim.com/q4ERqV)
http://i.hizliresim.com/OREB30.jpg (http://hizliresim.com/OREB30)

LynXMaSTeR
14 Şubat 2015, 01:37
motosikleti bi 30-40 bin km daha kullanırım diyosan;
Buradaki (http://magaza.entelenerji.com/did-motosiklet-zincirleri/) ürünlerden almanı tavsiye ederim.

bursagsli
14 Şubat 2015, 01:45
motosikleti bi 30-40 bin km daha kullanırım diyosan;
Buradaki (http://magaza.entelenerji.com/did-motosiklet-zincirleri/) ürünlerden almanı tavsiye ederim.

Bu marka zincir kaliteli bende kaliteli bir zincir almayı düşünüyorum sonuçta bir defa alacağım için kaliteli olması iyidir

LynXMaSTeR
15 Şubat 2015, 00:26
did iyidir, istersen başka yerlere de bakabilirsin, zincirinin boyutunu tam bilmediğim için direkt link veremedim.

oyunageldim
15 Şubat 2015, 00:56
Ybn diye arama yapmayın,zincirin üzerinde yazan numaradan arama yapın yada dişlilerinde üzerinde bu numaradan yazabilir
Zinciriniz 428 olabilir

Şimdi fark ettim zinciriniz 428 miş ama boy ölçüsünü kutuda göremedim
http://www.n11.com/oring-keceli-motosiklet-zinciri-did-428-126-P49623951?cid=604001&gclid=CjwKEAiAgfymBRCEhpTR8NXpx1USJAAV0dQy7ZuLuuPw 3KMsN5hr7X5GDmE9c0z7A26bEFsic4PkhBoCJCLw_wcB

bursagsli
15 Şubat 2015, 01:13
Ybn diye arama yapmayın,zincirin üzerinde yazan numaradan arama yapın yada dişlilerinde üzerinde bu numaradan yazabilir
Zinciriniz 428 olabilir

Şimdi fark ettim zinciriniz 428 miş ama boy ölçüsünü kutuda göremedim
http://www.n11.com/oring-keceli-motosiklet-zinciri-did-428-126-P49623951?cid=604001&gclid=CjwKEAiAgfymBRCEhpTR8NXpx1USJAAV0dQy7ZuLuuPw 3KMsN5hr7X5GDmE9c0z7A26bEFsic4PkhBoCJCLw_wcB

Zincir 118 bakla
Did marka zincirin piyasada epey sahtesi varmış
Görerek almak daha iyi diye düşünüyorum

oyunageldim
15 Şubat 2015, 01:24
Şimdi farkettim linkini verdiğim satıcı Anes motor'muş:)
Görerek sahtesi anlaşılırmı bilmem,üzerinde DID damgası varsa gerçektir,eğer onuda yapmışlarsa herhalde ayırd edilemez

Çevrenizdeki fiyatlarla kıyaslama şansınız olur

LynXMaSTeR
15 Şubat 2015, 03:42
Zincir 118 bakla
Did marka zincirin piyasada epey sahtesi varmış
Görerek almak daha iyi diye düşünüyorum

link verdiğim firmadakiler orjinaldi, üzerindeki yağ zaten gress gibi ancak hiç toz toprak çekmeyen kaliteli bir şeydi.