PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bende ilk kaza mi yaptım hayırlısıyla..



yavuz benli
05 Şubat 2015, 16:44
Bazı arkadaşlar bize ne diyor olabilir kaza yaptiysan diye ama insan anlatmak istiyor sonucta esekten düşmüşün halini esekten düşen anlar.
Gelelim kazaya, trafikte yavaş yavaş ilerlerken birden benzinlikten araba çıkıverdi haliyle bende frene bastım hızım çok düşüktü en fazla 30 du. Frene basmamla kendimi yerde bulmam bir oldu ama neden düştüm hala anlayamadim. Bu cbr 'nin orjinal lastikleri kötü diyordu herkes acaba ondan mi yoksa diyorum kendi kendime ön lastik kaydı çünkü. Çok şükür bendede motorda da bisi yok koruma takozu olduğu için. Allaha şükür ucuz atlattım ama arkadaşlar lütfen dikkat edin kendinize herşey bi anda oluveriyor hala nasil oldu anlamadim. Neyse Allaha emanet olun kazasız belasız sürüşler hepinize

draggy
05 Şubat 2015, 16:45
benzinlik çıkışlarında yağ, mazot artıkları yollarda oluyor. kaymış olabilirsiniz.

xaselcuk
05 Şubat 2015, 16:46
Bazı arkadaşlar bize ne diyor olabilir kaza yaptiysan diye ama insan anlatmak istiyor sonucta esekten düşmüşün halini esekten düşen anlar.
Gelelim kazaya, trafikte yavaş yavaş ilerlerken birden benzinlikten araba çıkıverdi haliyle bende frene bastım hızım çok düşüktü en fazla 30 du. Frene basmamla kendimi yerde bulmam bir oldu ama neden düştüm hala anlayamadim. Bu cbr 'nin orjinal lastikleri kötü diyordu herkes acaba ondan mi yoksa diyorum kendi kendime ön lastik kaydı çünkü. Çok şükür bendede motorda da bisi yok koruma takozu olduğu için. Allaha şükür ucuz atlattım ama arkadaşlar lütfen dikkat edin kendinize herşey bi anda oluveriyor hala nasil oldu anlamadim. Neyse Allaha emanet olun kazasız belasız sürüşler hepinize

Geçmiş olsun hocam panik haliyle freni kitlemiş olacaksınız ki kaymış.

yavuz benli
05 Şubat 2015, 16:47
Bilmem belkide öyleydi birde ordaki asfalt çok kaygandi hani böyle beton gibi düz asfaltlardan büyük ihtimal ondan oldu bide dandik lastikle birleşince olan oldu

MD.Murat
05 Şubat 2015, 16:48
aynı şekilde 30 la giderken önüme dallama bir şöför dalınca frene basıp ön tekerin kaymasıyla düşmüştüm aynı şekilde koruma demirinden dolayı motorda veya bende hiçbir şey yoktu. hiçbir şey anlamamıştım ben de.

kaza paniğini böyle basit ve sıkıntısız yaşadığım için çok şanslı olduğumuzu düşünüyorum.

metzeler lastik aldım o hafta.
sonrasında hemen hemen benzer durum yaşadım daha hızlıydım. bu sefer düşmedim :P

yavuz benli
05 Şubat 2015, 16:49
Sağolun teşekkürler ama çok düşük hızda panik freni de yapsam böyle kayması şaşırttı beni

YouSuffer
05 Şubat 2015, 16:49
Motorun yada arka lastiğin kaydıgını anlamadıysanız ön freni fazla sıktıgınızdan dusmussunuzdur. On tekerin yerden kesilmesi çok garip anlamadım nasıl düştüğüme diyorsanız tam olarak bu oluyor ön teker kayması ile

yavuz benli
05 Şubat 2015, 16:51
Benimde eve gelince ilk söylediğim "lastik şart "oldu zaten :)

oluroyle
05 Şubat 2015, 16:52
Merhaba,

Öncelikle geçmiş olsun, size de sevdiceğinize de birşey olmamış..

Eğitim neden önemli,çünkü eğitimde muhakkak bahsi geçer bu tarz bilgilerin, ne gibi peki? Sonucta benzinliğe bilmem kaç km yaklaştığımızda levhalar çıkar,hatta uzun uzun tabelaları olur benzinliklerin, seyir halindeyken dersin ki "hımm benzinliğe yaklaşıyorum,giriş-çıkışı muhakkak olacak, benzinlik girişi çıkışı yola benzin dökülebilme ihtimali olabilir, sulu bir zemin olabilir " Napacaksın, hızını ona göre ayarlayacaksın, temkinli olacaksın , bilincinde olacaksın.. Araç ne yapmış, birden çıkıvermiş.. Frenleme tekniğiniz yanlış olabilir, hızınız 30 olsa dahi düşebilirsiniz,sizde düşmüşsünüz çok normal.. Şükür ki birşey olmamış .

Kazayı neden yaptığınızı irdelemek, düşülen hatalara tekrar düşmemek,tekrarlamamak adına önemlidir.
Geçmiş olsun

Furkan Tarık
05 Şubat 2015, 16:54
Hocam öncelikle çok geçmiş olsun. 2-3 caddesi olan çorum isimli küçük bir şehirde yaşıyorum :mrgreen:. 7-8 senedir aynı bisiklete biniyorum.artık kolyuğu yükselttim sele yüksekliği 90 küsür cm oldu :) ayağımın ucuyla basıyorum yere :mrgreen:. ama anlamadığım bişey var. bisiklet ilk günden beri aynı lastik kaydırıldı,teker yapıldı,stoppie yapıldı,akordiyon bozuk lastik maşaya sürtüyor vs. vs. bu kadar yıpranmasına rağmen u dönüşü yaparken yüksek süratle altımda motor varmış gibi yatıyorum ve kendini salma kayma vs. olmuyor. bu motosiklet ile nasıl oluyor biri bana açıklayabilir mi lütfen? bu kadar mı kalitesiz yani? etrafımda bir çok motorcu var 1000'lik motora biniyorlar bir kere motor yatırmadılar aklım çok karışık biri yardım etsin lütfen :silent:

yavuz benli
05 Şubat 2015, 16:56
Teşekkürler verdiğiniz bilgiler için haklısınız bendede kabahat var illaki düşününce söylediklerinizi

MD.Murat
05 Şubat 2015, 17:06
Hocam öncelikle çok geçmiş olsun. 2-3 caddesi olan çorum isimli küçük bir şehirde yaşıyorum :mrgreen:. 7-8 senedir aynı bisiklete biniyorum.artık kolyuğu yükselttim sele yüksekliği 90 küsür cm oldu :) ayağımın ucuyla basıyorum yere :mrgreen:. ama anlamadığım bişey var. bisiklet ilk günden beri aynı lastik kaydırıldı,teker yapıldı,stoppie yapıldı,akordiyon bozuk lastik maşaya sürtüyor vs. vs. bu kadar yıpranmasına rağmen u dönüşü yaparken yüksek süratle altımda motor varmış gibi yatıyorum ve kendini salma kayma vs. olmuyor. bu motosiklet ile nasıl oluyor biri bana açıklayabilir mi lütfen? bu kadar mı kalitesiz yani? etrafımda bir çok motorcu var 1000'lik motora biniyorlar bir kere motor yatırmadılar aklım çok karışık biri yardım etsin lütfen :silent:

bisikletin ön tekeri motosikletin 2 katı büyüklükte. bu da 2 kat büyük bir ayağın yere daha sağlam basması gibi bir durum.tabiki geniş olması motor tekerinin basan alanını arttırıyor.
bisiklette ön fren kendi kilonuz kadar yükü durduruyor. 70 mesela. motosiklette ise daha az küçük bir teker 200 kiloyu durdurmaya çalışıyor. bu durumda motorda yer de biraz uygunsa ön freni de panikle sıkıp maaşa sıkışmadan sonunda kadar sıkarsanız vıjjt diye kayar teker.
ağırlık fazla olduğundan da bir tarafa devrilir hemen.

virajlarda ise zaten motosiklet aynı hızda giden bisikletten çok daha sağlam tutunur yere. normal gazla giderken kolay kolay kaymaz. (yine virajda ön freni sıkarsanız zaten yarı yarıya yatmış motorun ön tekeri vıjt diye yerden kesilir bi anda asvaltla kucaklaşırsınız. ) bi de güçlü motorlarda virajda gazı çok açarsan arka patinaja düşerse drift yaparsın o yani.
normal gazla girer çıkarsan virajda sıkıntı olmaz.

igorkem
05 Şubat 2015, 17:09
yavuz çok geçmiş olsun abi. umarım motorunda da sende de birşey yoktur.

nerde oldu abi?

aranel
05 Şubat 2015, 17:17
Lastik şart bakış daha da şart. O araba oraya ışınlanmadı benzinlik girişi çıkışı araç çıkabileceğini düşünüp ona göre sürmen gerekir. Geçmiş olsun.

EnesBeyter
05 Şubat 2015, 17:20
Geçmiş olsun tecrübe diyerek gerekenleri yapar birdaha yaşamazsın inşallah
Lastik konusu önemli, erteleme derim

almpoz
05 Şubat 2015, 17:20
Ani refleks ten dolayı ilk zamanlarda kullanırken insan ön frene asılıp hemen durdurmak istiyor tabi disk fren olduğu için anında kitleniyor tatlı tatlı sıkarsan sorun olmaz ama aniden sert sıkarsan disk fren kitler.O yüzden yaşamışsındır ben bunu 3 kere yaşadım zamanla alışıyorsun

Furkan Tarık
05 Şubat 2015, 17:23
bisikletin ön tekeri motosikletin 2 katı büyüklükte. bu da 2 kat büyük bir ayağın yere daha sağlam basması gibi bir durum.tabiki geniş olması motor tekerinin basan alanını arttırıyor.
bisiklette ön fren kendi kilonuz kadar yükü durduruyor. 70 mesela. motosiklette ise daha az küçük bir teker 200 kiloyu durdurmaya çalışıyor. bu durumda motorda yer de biraz uygunsa ön freni de panikle sıkıp maaşa sıkışmadan sonunda kadar sıkarsanız vıjjt diye kayar teker.
ağırlık fazla olduğundan da bir tarafa devrilir hemen.

virajlarda ise zaten motosiklet aynı hızda giden bisikletten çok daha sağlam tutunur yere. normal gazla giderken kolay kolay kaymaz. (yine virajda ön freni sıkarsanız zaten yarı yarıya yatmış motorun ön tekeri vıjt diye yerden kesilir bi anda asvaltla kucaklaşırsınız. ) bi de güçlü motorlarda virajda gazı çok açarsan arka patinaja düşerse drift yaparsın o yani.
normal gazla girer çıkarsan virajda sıkıntı olmaz.

Motora geçince baya sıkıntı yaşayacağım demekki. Ama scooter mobilet v.s de kullandım aynı problem onda da yoktu :silent:

bilginozi
05 Şubat 2015, 17:23
Arkadaşlar, bakın Altın elbiseli adam bile yamaha r25 testini yaparken pistte düştü, daha önce de başka bir 125cc lik ile düşmüştü. Motogp dekiler bile düşebiliyor. 2 teker böyle bir alet, her şeyi tecrübe veya tecrübesizlik ile açıklayamazsınız.

JafJaf
05 Şubat 2015, 17:25
:) geçmiş olsun, ilk düşüşü bende senin gibi yaşadım ortalama 20km olan komik bi hız ile, sonrasında tek başına ön freni pek kullanmadım.
Çok süper oluyor demi, alışkanlık haline getirmede :santa:

yavuz benli
05 Şubat 2015, 17:33
Çok şükür bisi yok bendede motordada. Hallerin orda bi benzinlik var tam oranın karşısında oldu

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:28 ----------

En azından motordan düşmek nasil biseymis onu öğrenmiş oldum :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:30 ----------

Geldiğimi gördüğü halde çıkacağını düşünmedim o an. Bide hızım çok düşüktü ona guvendim bisi olsada nasil olsa dururum diye ama iste olan oldu yoksa normalde çok dikkat ederim aslında. Teşekkürler yinede daha dikkat etmek lazim yinede

Nikkfurie
05 Şubat 2015, 17:49
Geçmiş olsun en büyük kazan bu olsun..

yalnız sen 30 ile gitmiyordun :)

yavuz benli
05 Şubat 2015, 18:10
Sağol Allah razı olsun ama valla en fazla otuzdu zaten trafik vardi insanlar vardi hızlı gidilecek bi yer değildi :)

aranel
05 Şubat 2015, 18:55
Çok şükür bisi yok bendede motordada. Hallerin orda bi benzinlik var tam oranın karşısında oldu

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:28 ----------

En azından motordan düşmek nasil biseymis onu öğrenmiş oldum :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:30 ----------

Geldiğimi gördüğü halde çıkacağını düşünmedim o an. Bide hızım çok düşüktü ona guvendim bisi olsada nasil olsa dururum diye ama iste olan oldu yoksa normalde çok dikkat ederim aslında. Teşekkürler yinede daha dikkat etmek lazim yinede

Sen kimseye güvenme kardeşim ne olur ne olmaz benzinliklerde, dönel kavşaklarda, tali yol çıkışlarında, tarla çıkışlarında uzak olan şeride kaç.

movibiker
05 Şubat 2015, 19:08
geçmiş olsun.düşmek önemli değil,düştükten sonra ayağa kalkabiliyorsan sorun yok.yavaş ve tedbirli gitmenin faydasını görmüşsün.

CompanERROR
05 Şubat 2015, 19:14
Kardeş ben motoru aldım ilk 1ay hiç düşmedim. Sonra yolda bir teyze cıktı karşıma napim bende ön frene asıldım refleks işte düşük hızdaydım senin gibi ama durunca yalpalayıp düştüm. o günden sonra 1 hafta içinde 5-6 defa düştüm. Gittim servise gidonda azcık kayma olmuştu düzeltti. Sonra fark ettim tüm kazalarımda ön fren yapmışım. Artık ön fren yok gibi davranıyorum. Çok hızlıysam bile önce arka sonra ön.

yavuz benli
05 Şubat 2015, 19:32
Fren çalışırken arka frene bastigimda özellikle biraz hizliysam hemen arka taraf sağ sol yapmaya başlıyor. Gerci daha tecrübeli arkadaşlar daha iyi bilir

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:28 ----------

Aslında dikkat ederim özellikle benzinliklere ama olacağı varmış birazda galiba Allah beterinden saklasin hepimizi

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:30 ----------

Eyvallah kardeşim sağol

Freye
05 Şubat 2015, 20:11
bende geçen hafta yaptım dayak yemiş gibi oluyor insan :)
dalmışım kaldırma çıkıp düştüm

capoverde
06 Şubat 2015, 05:48
Merhaba,

Öncelikle geçmiş olsun, size de sevdiceğinize de birşey olmamış..

Eğitim neden önemli,çünkü eğitimde muhakkak bahsi geçer bu tarz bilgilerin, ne gibi peki? Sonucta benzinliğe bilmem kaç km yaklaştığımızda levhalar çıkar,hatta uzun uzun tabelaları olur benzinliklerin, seyir halindeyken dersin ki "hımm benzinliğe yaklaşıyorum,giriş-çıkışı muhakkak olacak, benzinlik girişi çıkışı yola benzin dökülebilme ihtimali olabilir, sulu bir zemin olabilir " Napacaksın, hızını ona göre ayarlayacaksın, temkinli olacaksın , bilincinde olacaksın.. Araç ne yapmış, birden çıkıvermiş.. Frenleme tekniğiniz yanlış olabilir, hızınız 30 olsa dahi düşebilirsiniz,sizde düşmüşsünüz çok normal.. Şükür ki birşey olmamış .

Kazayı neden yaptığınızı irdelemek, düşülen hatalara tekrar düşmemek,tekrarlamamak adına önemlidir.
Geçmiş olsun

Buna pek katılmıyorum. eğitimlerde bu tarz bilgilerin geçmesi,karşınıza aniden bir araç çıktığında o bilginin şak! diye aklınıza gelmesini sağlamıyor...Bu işler tamamen pratik yapmakla alakalı olsa bile bambaşka parametreler sözkonusu olabilir...

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:32 ----------

Ve şu anda bambaşka birşey deneyimliyorum...Kafamda kask,ellerimde eldiven klavyeye yazıları elimde eldivenle yazıyorum...İlginç bir deneyim. İlkl başlarda herşeyi yanlış yazdım,her seferinde başka başka tuşlara bastım ama< şu anda normal yazabiliyorum...Yani demem o ki,ne kadar fazla pratik varsa,o kadar fazla başarı vardır...

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:39 ----------


bende geçen hafta yaptım dayak yemiş gibi oluyor insan :)
dalmışım kaldırma çıkıp düştüm

Offf....Geçmiş olsun...

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:45 ----------

Çocukken bisikletle yaptığımız sıkı arka frenlerde kıçımız sağa sola atardı ama düşmezdik...Motorda da farklı değil...Allah beterinden saklasın,canına birşey olmamış ya,en büyük teselli bu zaten...

oluroyle
06 Şubat 2015, 07:07
Sn capoverde,

Egitim hersey degildir ama hicbisey de değildir. Aynı dusuncedeyiz, bilgiye sahip olmak demek kullanabilmek demek degildir.

Ama malumunuz iki teker üzerinde, sürüsümuzu geliştirmek adina aldigimiz eğitimden ogrendigimiz bilgileri pratiğe dokmek bize kalmış biseydir. Hickimse gelip bizim yerimize suruvermiyor bu aleti.. Bu bakimdan egitim ne hiçbirşeydir ne herseydir..

Zahmete girmissiniz, kask kafanizda eldiven kafanizda,klavyeye yazı yazmayi denerken ölüm tehlikesinden gayet korumus olmali ekipmanlar sizi..
E malum, ne kadar çabuk bilgiye ulasir,bu bilgiyi sürüsünü geliştirmek adina kullanir, nasil daha iyi bir sürücü olurumun peşine dusersek bu zarar sağlamaz, egitimi alıyoruz ama aldigimiz egitimi gerçeklestiremiyoruz hemen sakk diye kullanamiyoruz diyip siyrilmak doğru degil.. Pratigidemi egitimi veren hoca yapmalıydı diye..

seigen
06 Şubat 2015, 08:42
Yavuz hocam geçmiş olsun :(.

bam_bam
06 Şubat 2015, 11:11
geçmiş olsun arkadaşım. bir daha yaşamamanı dilerim.

A.Volkan
06 Şubat 2015, 11:18
Hocam geçmiş olsun ALLAH kaza bela vermesin !

yavuz benli
06 Şubat 2015, 14:37
Sağolun arkadaşlar iyi dilekleriniz için Allah hiçbirimizin başına vermesin inşallah, beterinden saklasın.

Freye
06 Şubat 2015, 14:46
Kardeş ben motoru aldım ilk 1ay hiç düşmedim. Sonra yolda bir teyze cıktı karşıma napim bende ön frene asıldım refleks işte düşük hızdaydım senin gibi ama durunca yalpalayıp düştüm. o günden sonra 1 hafta içinde 5-6 defa düştüm. Gittim servise gidonda azcık kayma olmuştu düzeltti. Sonra fark ettim tüm kazalarımda ön fren yapmışım. Artık ön fren yok gibi davranıyorum. Çok hızlıysam bile önce arka sonra ön.

hatırlıyorum konusunu açmıştın :queen: :pl: