PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : cros motorla uzun yolculuk yapilirmi?



dadaş orhan
04 Şubat 2015, 20:23
Sevgili arkadaslar hayirli aksamlar. Orjinal bir cros la mesela crf 250 veya daha buyugu xt660 ile karadeniz turuna cikmak istesek yolculuk yapilabilirmi? Yuk cantalar vesaire yuklenecek olsak crosla mi yoksa degisik motor tipleriyle mi daha iyi tasima yapariz tesekkurler.

xaselcuk
04 Şubat 2015, 20:25
Enduro idealdir bence.

4Vaqrant
04 Şubat 2015, 20:26
Yapilabilir mi ? Evet. Hoş olurmu ? Sanmam. Önerim ne? Enduro touring

telike
04 Şubat 2015, 20:35
cros diyince böyle safkan bişeyler bekledim. safkan makinayla yapmak sıkıntı da bu tür şehir motorlarıyla yapılabilir tabiki de.

Freye
04 Şubat 2015, 20:41
cross motorun selesi ile mi, şimdi o cross motorun selesini bir şeye benzeticem ya konu kapanır ya ban yerim ondan susuyorum o seleyle yapılmaz :cat:

dadaş orhan
04 Şubat 2015, 20:53
Uzun yol sonunda daga bayira, yaylaya cikma avantaji var iste croslarda. Aslinda cin mallarini hesaba bile katmiyorum cunku elektirik versen bir insan o kadar titremeZ

Furkan Tarık
04 Şubat 2015, 21:04
Hocam Bisikletle bile yapılır da Rahatınıza düşkünseniz yapmamanızı tavisye ederim :cat:

tinerci
04 Şubat 2015, 21:08
XT 660 olmaz mı ya tadından yenmez.

dadaş orhan
04 Şubat 2015, 21:12
Sonuc itibari ile yapilabilir ama zor olur kanisina vardim. Tekrar cok tesekkurler yazan elleriz dert gormesin usahlar.

EGELİ
04 Şubat 2015, 21:23
xt660 la istediğin yere gidersin tabi 130 km yi geçmemek kaydıyla,CRF250 yle ise ancak 100 km civarı gidersin,ondan sonrası tam bir işkence.

Darkcity2000
04 Şubat 2015, 21:57
ruzgarinizinde.com dan goreceginiz gibi 660 ile africa ve avrupa turu yapti serkan.

dadaş orhan
04 Şubat 2015, 23:17
ruzgarinizinde.com dan goreceginiz gibi 660 ile africa ve avrupa turu yapti serkan.
Biraz daha hizli gitmesi icinmi buyuk cc motor tercih edilir

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:13 ----------


xt660 la istediğin yere gidersin tabi 130 km yi geçmemek kaydıyla,CRF250 yle ise ancak 100 km civarı gidersin,ondan sonrası tam bir işkence.


XT 660 olmaz mı ya tadından yenmez.
Canizi yiyim usahlar bu bilgiler bizim icin cok faydali oldu. Cunku tedbir alip yanlis yapmamak lazim.

Kara35
04 Şubat 2015, 23:33
Cross motorla uzun yol yapılmaz hatta Tenere 660 gibi tek silindirli makinalarlada yapılmaz.
Enduro ile yapılır ancak 2 silindirli büyük hacimli ve konforlu olursa.
tek silindirler zaten genelde uzun yol endurosu değildir arazi özellikleri daha fazladır.
2010 yılında KTM 690 ım ile izmir-istanbul yaptım 1 gün içinde Güya 690 ozaman son seriydi çift balansör falan vardı. ama alakası yok okadar titredim ki ellerim hareket edemez oldu, totom uyuştu, iç organlarım zıpladı resmen, özellikle dönüşte çok zorlandım fırlatacaktım motoru altımdan neredeyse. 2 gün kendime gelemedim hemen sattım sonra gözünün yaşına bakmadan, bir daha hayatta tek silindir makinaya binmem :mrgreen: en marka olsa bile, en teknolojik olsa bile, çift değil isterse 5 balansör olsun tek silindir iş değil kesinlikle, özellikle uzun yolda.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:31 ----------

Tek silindir motor max 250 cc olacak oda şehir içi için. Üzeri gereksiz. Heleki 600 ler o tek silnidirler, insanı motordan soğutur. yol çok uzun oldumu 2 silindir büyük enduroda iş değil. titreşimsiz 4 ve ya 6 silindir touring motoru olmalı kesinlikle.
2 ler bile 4 silindir gibi değil, o akıcılık düzneli titreşimsiz çalışma yok.

Emre21
04 Şubat 2015, 23:40
Yapılır ama inanılmaz yorar 2 tane cross motorum vardı kanuni cross 150 ve küba str 250 kübanın dişlisini 2 diş büyüttüm yol için bursadan kemal paşaya gidip geldik 2 str 160 km geldiğimizde öğlen 4 de bayılmışım resmen, bütün rüzgarı direk alıyosunuz sele rahatsız motor (lastiklere göre değişir ama) yolda sekiyor. birde motor sürekli arıza veriyordu sanırım o motorlar yüksek devirde uzun süre çalışmak için uygun değiller, son hızda düşük zaten ,bence bu amaç için uygun değiller

Sinan Er
04 Şubat 2015, 23:42
Anlamıyorum amaç ne ? Neden yola çıkmak için nazlanıyoruz ? Canın yol yapmak mı istiyor o halde çantanı toparla kapında nasıl bir motor varsa atla git. Bütün motosikletlerle yol yapılır. 49cc mobilet dahil.

Ybr ile dünya turu atanı mı örnek göstereyim.

Yolda rahatlık konfor diye birşey yok. Yol yoldur. Sen neye binersen bin. Yanına alacağın malzeme motoruna göre değişiklik göstermez. Motorunun özelliğine göre izleyeceğin güzergah değişir o kadar. Her motor her yola girmez elbette ama her yola göre de motor alacak bütçesi olan hiçkimseyi tanımıyorum.

Asfalta çıkar araziye girer bunu 100 cc cg lere yapar scoterler da commuterlerde.

Ne motorun varsa fazla düşünme çık yola.

yoruk82
04 Şubat 2015, 23:49
advrider.com adresine bi ugra bakalım insanlar
hangi motorlarla uzun yol yapıyor...

Kara35
05 Şubat 2015, 00:36
Yağmur, çamur ,rüzgarı geçtim motorcu bunları sever ama titreşim bambaşka bişey. Motosiklette en rahatsız edici unsurlardan birisi. Motosikletten soğuyorsun resmen. Bir süre sonra sadece rahatsızlık değil motosikleti kullanamaz duruma geliyorsun.Öyle kötü bir durum ki hani tamam motosiklet ile çok konfor beklenmez ama bu kadarda rahatsızlık abartı. Lanet olsun dedim atacaktım motosikleti resmen.
Tek silindir çok rahatsız edici büyük hacimde. Bununla uzun yol yapanlarında aklı yok resmen işkence.

Kullandığım motosiklet 2009 model 6 bin km de bir KTM 690 supermotoydu üstelik cadde lastikli, ona rağmen hayatımda yaptığım en kötü ve yorucu motosiklet yolculuğu oldu. Direk sattım bir daha tek silindir altın kaplama motosiklet verseler almam o derece yani :mrgreen:

Darkcity2000
05 Şubat 2015, 00:38
Tenere gibi daş motordan baska uzun yolda kac motora guvenebilirsin? 1990 dan beri uretilen ve kronik hicbir sorunu olmayan motor elbette gezginlerin tercihleri arasinda..

dadaş orhan
05 Şubat 2015, 01:47
Cross motorla uzun yol yapılmaz hatta Tenere 660 gibi tek silindirli makinalarlada yapılmaz.
Enduro ile yapılır ancak 2 silindirli büyük hacimli ve konforlu olursa.
tek silindirler zaten genelde uzun yol endurosu değildir arazi özellikleri daha fazladır.
2010 yılında KTM 690 ım ile izmir-istanbul yaptım 1 gün içinde Güya 690 ozaman son seriydi çift balansör falan vardı. ama alakası yok okadar titredim ki ellerim hareket edemez oldu, totom uyuştu, iç organlarım zıpladı resmen, özellikle dönüşte çok zorlandım fırlatacaktım motoru altımdan neredeyse. 2 gün kendime gelemedim hemen sattım sonra gözünün yaşına bakmadan, bir daha hayatta tek silindir makinaya binmem :mrgreen: en marka olsa bile, en teknolojik olsa bile, çift değil isterse 5 balansör olsun tek silindir iş değil kesinlikle, özellikle uzun yolda.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:31 ----------

Tek silindir motor max 250 cc olacak oda şehir içi için. Üzeri gereksiz. Heleki 600 ler o tek silnidirler, insanı motordan soğutur. yol çok uzun oldumu 2 silindir büyük enduroda iş değil. titreşimsiz 4 ve ya 6 silindir touring motoru olmalı kesinlikle.
2 ler bile 4 silindir gibi değil, o akıcılık düzneli titreşimsiz çalışma yok.

Bayagi ilgiyle okunmasi gereken detayli bir aciklama yapmissin sagol. Demekki uzun yolda cc buyuklugunden ziyade silindirin onemi ortaya cikiyor. Peki bu tek veya cif silindirler uzerinde durulmasi gerekenler endurolarmi, yoksa diger motor siniflarida dahilmi?

Kara35
05 Şubat 2015, 03:14
Enduro cift silindir makinalari genelde uzun stroke lu oluyor. Dolayisi ile titresim daha fazla hissediliyor. Ayrica V ve boxer silindir dizilis tarzlarida sira silindire gore daha titresimli olurlar.

2 silindir dedik mesala bir yamaha mt07 gibi sira 2 silindir ve kisa stroke lu bir motor V2 silindir ve uzun stroke lu bir suzuki vstorm a gore. Daha titresimsiz ve akici calisacak. Dolayisi ile titresim ve akicilik bakimindan konforu cok daha fazla olacaktir.

cbr1907
05 Şubat 2015, 05:09
Eskişehirden Kuşadası na geldim 550km hem de azami 70 80 km hızlarda toplam 12 saatte, daha önce cbr 125le 5 saatlik yolculuğum bunun yanında eziyetmis diyebilirim. Motorum motoran xf 250 bu arada
[/IMG]https://m.ak.fbcdn.net/photos-g.ak/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-0/10686706_10203487065590588_4363366035160460301_n.j pg?efg=eyJpIjoidCJ9&oh=8f89679e27ef9300ea0a4b974d956833&oe=5557D175&__gda__=1432022371_fb4e72d94b6df3fcfe9fe4264638e7f 9[IMG]

Ahmanamra
05 Şubat 2015, 13:37
Valla ben 125 cc ile 1200 km yaptım üstelik cross enduro arası bir aletle. Ne titreşimden bi tarafım uyuştu ne de seleden rahatsız oldum. ZOrlandığım yerde çektim bi dinlenme tesisine iki çay içtim devam ettim. Hatta ilk 300 km den sonra zaten yol bitmesede gitsek diyor insan. Önemli olan altında nasıl motor olduğu değil o motorun snduklarıyla neler başarabileceğinin artılarını eksilerini bilmek. Konfor önemliyse 2 silindirli bir alet al. Macera ve alın teri önemliyse tek silindirliler her daim önde girer sıraya nacizane fikrim. İnsanlar traktör gibi makinalarla asyayı geziyor gezdikleri yolların %80 arazi bide. Gerisini siz düşünün. Ama extrem koşulları bir kenarı bırakırsanız 2 silindirli güzel bir enduro size daha fazla konfor sunacaktır. Yolculuktan beklentinize göre karar verin.

Carbondioxid
05 Şubat 2015, 13:41
Cross ile (hani şu selesi kalas gibi olan, atletik fizikli olan meret) uzun yol filan yapılmaz en azından stock sele ile, şahsen maximum 50 kilometre sonrasında ayağa kalkıyorum 70 sonrası fırlatıp atasım geliyor sonra diyorum nahh alırsın bidaha, o yüzden tıpış tıpışş oturuyorum yerime.

Hasılı kelam cross değil ancak, selesi görünüşte dahi kral koltuğu gibi olan enduro'lar ile kıtalar rası bile gidilir, cross ile 100+km demek hadım olmaya yaklaşmak demek.

memer
05 Şubat 2015, 13:55
evde can sıkıntısımı var :) yaya olarak yol yaparsın, bisiklet ile yol yaparsın , motorun her çeşidi ile de yol yaparsın. konuyu buraya taşıyorsan eğer sen; yol mol yapamazsın :) evde otur çay iç sen :)

AttilaXtreme
05 Şubat 2015, 14:32
Abicim ne motorlarla ne geziler yaptık. Soruyu kros tekerlekleri ile uzun yol yapılır mı diye sorsan yapılmaz derdim ama eldeki imkanlar sınırlı ise ve gezmeye meraklı isen uygun tekerlek ile istediğin yere gidilir.

phradrel
05 Şubat 2015, 14:48
cross motorla uzun yol yapılır.
cross motorla uzun yol yapılmaz.

ilk önerme doğru çünkü xt660 ı cross diye nitelendirmişsin. xt660 la dünyayı dolaş. cross deyince herkes 2 zamanlı plakasız motorları ya da onu geçtim crf 250l gibi enduroları anladı ama :)

ilk önerme yanlış çünkü uzun yoldan kastın otoban ile istanbuldan izmirse sıkıntı. gidilir mi gidilir, dünyayı turluyor adamlar onbinlerce km ama gereksiz. scooter bile çok daha iyi bir seçimdir bu motorlara karşın.

ikinci önerme de yanlış çünkü xt660 bir cross motorsa her türlü uzun yol her türlü şart için güzel seçimdir.

ama buradan izmire ara yolları kullanacağım dersen tek silindir işini görür 250-650 fark etmez. her yolda endurolar ortalama konfor sunar.

ama... patikaları biliyorum, yurtiçinde offroad yapacağım, köy yollarından anadoluyu keşfedeceğim dersen cross motor ideal.

yani bir konu açarken biraz daha detay verin, verin ki tecrübeli arkadaşlar size daha faydalı olabilsin.

ha bu arada uzun yol nedir? Benim bir arkadaşım vardı scooter ile şileye giderdi iki üç kere mola verirdi. ona göre uzun yol buydu :)
Şu an güney amerikada iki türk var ayrı ayrı geziyolar kaç onbininci km'deler bilemiyorum. adamlar henüz yollarının yarısında bile olamdıkalrını söylüyor, yani onlara göre kısa :)

bütçe kısıtlıysa teknoloji olarak görece daha yeni olan crf250l'e ön cam, cbf selesi ve asfalt lastiği ile uzun yola çıkabilir çok da rahat edebilirsin.

slowhand
05 Şubat 2015, 14:58
gideceğiniz yerler dağlık ve çamurlu bir güzergah ise evet gayet güzel olur ancak yorar. düz yolda ise kesinlikle tavsiye edilmez

Nikkfurie
05 Şubat 2015, 15:17
motor var 100 km gidersin 1 saat mola verirsin kendine gelmek için..
motor var depoyu kuratana kadar yorulmadan gidersin..

adam dünyayı dolaşmış 100 cc ile,evet dolaşmış ama kaç yılda ?

o kadar vaktim olsa bisiklet ile çıkarım daha keyifli olur..

bahsettiğiniz tenere ile Afrika yı bir uçtan diğerine geçenler var

seyahat ettiğiniz coğrafya böyle koşullara sahip ise tecrübeli hemen herkesin tavsiye edeceği tek motordur..

daha düzgün yollarda veya tamamen asfaltta sürecekseniz yada artçınız ve dolu çantalarınız olacaksa tavsiyeler değişir..

aliban
05 Şubat 2015, 16:37
yapılır. ben 20li yaşlarda iken o zamanki rize trabzon yolunu jawa ile gider gelirdim.. yol ol kadar kötü ve çukurluydu ki kuyruk sokumum uyuşurdu..

TAYFUNBORA
05 Şubat 2015, 16:40
Yapılır bence.Biz Hyosung Rt 125 ile Kastamonu-Cide'ye kadar gitmiştik.Karadeniz turu da yapılır.Hem de her yola girilir mis gibi.


Sevgili arkadaslar hayirli aksamlar. Orjinal bir cros la mesela crf 250 veya daha buyugu xt660 ile karadeniz turuna cikmak istesek yolculuk yapilabilirmi? Yuk cantalar vesaire yuklenecek olsak crosla mi yoksa degisik motor tipleriyle mi daha iyi tasima yapariz tesekkurler.

dadaş orhan
05 Şubat 2015, 21:22
evde can sıkıntısımı var :) yaya olarak yol yaparsın, bisiklet ile yol yaparsın , motorun her çeşidi ile de yol yaparsın. konuyu buraya taşıyorsan eğer sen; yol mol yapamazsın :) evde otur çay iç sen :)

Sen rahat ol gardas Allahin izniyle ben neyi dediysem yaptim. Sende benim gibi asya crosla biraz gez bakalim karadeniz turuna gozun kesiyormu kesmiyormu. :-)