PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Dört silindir motosikletin tekleme sorunu ...



tekintekin
04 Şubat 2015, 00:11
Sevgili arkadaşlar , dört silindir motosikletim üç silindir çalışıyor , silindirin biri çalışmıyor , ve güç kaybı oluşuyor haliyle , acaba ne gibi bir sorunla karşı karşıyayım , ateşleme var çalışmayan silindirin buji si çakıyor , yardımlarınıza ihtiyacım var ,teşekkürler ...

dyavol-77
04 Şubat 2015, 00:14
Sizin motosiklet karbüratörlü (4ad. var)...senkron ayarı'ndan olabilir..

BatuhanK
04 Şubat 2015, 00:17
Sürekli mi 3 silindir çalışıyor yoksa ara ara 4 çalıltığı da oluyor mu

tekintekin
04 Şubat 2015, 00:23
Sizin motosiklet karbüratörlü (4ad. var)...senkron ayarı'ndan olabilir..

Evet 4 adet karbüratör var ,motosiklerimin sol yanındaki silindir çalışmıyor ,egsozu diğrerlerine göre daha soğuk ve vitese takıp kalkış yapmak istendiğinde tekliyor ve sesli çalışıyor ara gazı falan yaparak hareket ediyorum , sıkıntı nerede acaba ...

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:20 ----------

Hayır BatuhanK bu gün oldu bu sıkıntı...

mterayes26
04 Şubat 2015, 00:43
Bujılerden basla, ateşleme, karbüratöre benzın gelıyormu bunlara bak yoksa sıkıntı büyüyecek

sey_47
04 Şubat 2015, 00:46
Soguks muhtemelen calismiyordur, birde belirtisi cig benzin kokusu atar motosiklet.
İyi ihtimal buji olabilir. Pipo veya buji kablolarindan olabilir. Karburator olayini hic bilmiyorum.

tekintekin
04 Şubat 2015, 00:56
Bujılerden basla, ateşleme, karbüratöre benzın gelıyormu bunlara bak yoksa sıkıntı büyüyecek

BUJİLERE VE ATEŞLEMEYE BAKTIM SORUN YOK GİBİ, YARIN DA KARBÜRATÖRE VE DEPODAN BENZİN GELİYORMU YADA KARBÜRATÖRE BENZİN GİRİYORMU ,O NA BAKACAĞIM EĞER YAKIT SİSTEMİNDE DE BİR ANORMALLİK YOKSA sıkıntı büyüyecek ne demektir ?

initial-D
04 Şubat 2015, 02:01
Karbüratöre yada o karbüratörle silindir arasındaki tüm hava-yakıt hattına bakmak lazım.tıkanmış kopmuş biyer var muhtemelen.kokuda yapar aslında ateşleme yapmasına rağmen 3 silindirse.
Senkron ayarı aniden kaçmaz,

3 silindirde rölantiyi tutup stop etmeden çalışabiliyorsa senkron ve subap ayarı iyi sayılabilir

Yada bir ihtimali 3 silindir değilde,sente atlayıp 4 silindir ama düzgün çalışmoyorda olabilir

serkanADH13
04 Şubat 2015, 02:25
Bujiyi sök ve bir tornavidanın KIÇ tarafı ile buji yuvasını tıka marşa bas,
Kompresyon yapıyormu kontrol et,
karbüratör'ün altında tahliye vidası vardır onu gevşet ve benzin geliyormu kontrol et,

tekintekin
04 Şubat 2015, 02:30
Karbüratöre yada o karbüratörle silindir arasındaki tüm hava-yakıt hattına bakmak lazım.tıkanmış kopmuş biyer var muhtemelen.kokuda yapar aslında ateşleme yapmasına rağmen 3 silindirse.
Senkron ayarı aniden kaçmaz,

3 silindirde rölantiyi tutup stop etmeden çalışabiliyorsa senkron ve subap ayarı iyi sayılabilir

Yada bir ihtimali 3 silindir değilde,sente atlayıp 4 silindir ama düzgün çalışmoyorda olabilir

Rolanti dediniz aklıma geldi ,bir süredir rolanti düzensizliği yaşıyordum ,ve bu gün başlayan üç silindir çalışma sıkıntısında da rolanti düzensizliği devam ediyor .

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:28 ----------


Bujiyi sök ve bir tornavidanın KIÇ tarafı ile buji yuvasını tıka marşa bas,
Kompresyon yapıyormu kontrol et,
karbüratör'ün altında tahliye vidası vardır onu gevşet ve benzin geliyormu kontrol et,

evet karbüratörün alt tahliyesinden benzin geliyor , fakat kompresörünü yarın kontrol edeceğim ... kompresör yoksa ne anlam taşır ?

sezerh
04 Şubat 2015, 06:11
Neden kimse sibop ayarini dusunmemis. Motorsikletlerde bu sorun yokmi?sahsen arabalarda bu sebepten dolayi egzost emisyon carbon degeri artiyor. goz atesliyemeden gazi/benzini atiyor. Yeterli guc alamiyor. En kotu ihtimal silimdirleri acip oraya bakin derim. Hic ama hic bi sorun bulamadiysaniz Sekman kirma ihtimalini degerlendirin derim

tekintekin
04 Şubat 2015, 11:37
Ama ,OTOMOBİL MOTORU İLE ,MOTOSİKLET MOTORU FARKLI ,ARABANIN TEK KARBÜRATÖRÜ VAR OYSAKİ MOTOSİKLERİMİN DÖRT ADAR KARBÜRATÖRÜ VAR...

mterayes26
04 Şubat 2015, 15:10
Neden kimse sibop ayarini dusunmemis. Motorsikletlerde bu sorun yokmi?sahsen arabalarda bu sebepten dolayi egzost emisyon carbon degeri artiyor. goz atesliyemeden gazi/benzini atiyor. Yeterli guc alamiyor. En kotu ihtimal silimdirleri acip oraya bakin derim. Hic ama hic bi sorun bulamadiysaniz Sekman kirma ihtimalini degerlendirin derim


Neden bu gibi durumlarda aklınıza hemen sibop değil sübap ayarı geliyor. Motosikletin en az bozduğu yada ayarını bozduğu parçadır. Sekman kırığı olsa hararetten kafanı alamazsın. Araba ile ilk fark devir aralığıdır

sezerh
04 Şubat 2015, 15:15
Sibop ayari derken yani acilip bakildiginda duruma gore degistirildigi icin ondan ayar demistim :D

mterayes26
04 Şubat 2015, 15:30
Ne gerek var ki, bu motorlar zaten şimli şim i yapacak kaç kişi var 1 şehir de

tekintekin
04 Şubat 2015, 20:05
SEVGİLİ ARKADAŞLAR ,BANDİT İM DE Kİ SIKINTIYI GİDERDİM, SORUN , CALIŞMAYAN SİLİNDİRİN ,KARBÜRATÖRÜNÜN TEMİZLENMESİ İLE GİDERİLDİ, İLGİLENEN TÜM ARKADAŞLARA TEŞEKKÜRLER ...

mterayes26
05 Şubat 2015, 00:01
SEVGİLİ ARKADAŞLAR ,BANDİT İM DE Kİ SIKINTIYI GİDERDİM, SORUN , CALIŞMAYAN SİLİNDİRİN ,KARBÜRATÖRÜNÜN TEMİZLENMESİ İLE GİDERİLDİ, İLGİLENEN TÜM ARKADAŞLARA TEŞEKKÜRLER ...

Geçmiş olsun

tekintekin
05 Şubat 2015, 11:38
Teşekkürler kardeşim...

courser
05 Şubat 2015, 12:52
Atesleme bobininin biri arizali

mterayes26
05 Şubat 2015, 12:54
Atesleme bobininin biri arizali

Bunların ateşlemesi bobinli değil farklı ve arıza çözüldü