PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hararet Gostergesi Tavan Yapti YarYardim



playhard52
30 Ocak 2015, 01:12
Selaminaleykum arkadaslar size ufak bi sorum olacak 250cc ssu sogutmali motorum var motorla 1ve2inci viteste giderken hararet cok yukseliyor kirmiziya kadar geliyor fan zamaninda aciyor sıkintisiz calisiyor fan ama hararet 2-3 kere kirmiziya geldi motoru durduruyorum radyatorun icindeki su buz gibi hic isinma yok termostata bakiyorum ordaki su biraz sicak oluyor acaba gostergeki bozuk diye dusundum gostergeyi arkadasimin motoruna taktim bi sorun yok duzgun calisiyor bu sorun neden olabilir sizce yardimlariniz ve cevaplariniz icin simdiden tesekkur ederim

biyeybaraküs
30 Ocak 2015, 01:22
Selaminaleykum arkadaslar size ufak bi sorum olacak 250cc ssu sogutmali motorum var motorla 1ve2inci viteste giderken hararet cok yukseliyor kirmiziya kadar geliyor fan zamaninda aciyor sıkintisiz calisiyor fan ama hararet 2-3 kere kirmiziya geldi motoru durduruyorum radyatorun icindeki su buz gibi hic isinma yok termostata bakiyorum ordaki su biraz sicak oluyor acaba gostergeki bozuk diye dusundum gostergeyi arkadasimin motoruna taktim bi sorun yok duzgun calisiyor bu sorun neden olabilir sizce yardimlariniz ve cevaplariniz icin simdiden tesekkur ederim
motorum markasınıda yazarsan iyi olur

playhard52
30 Ocak 2015, 01:24
motorum markasınıda yazarsan iyi olur
Bumoto calibre 250 bu motorun zaten kronik hararet problemi vardi sifirlarinda ama o cozuldu ikinci fan takildi

biyeybaraküs
30 Ocak 2015, 01:50
tahmin etmiştim calibre sayfası vardı orada bayağışey yazıyor forumda izmirden sonpol vardı http://www.motosiklet.net/forum/members/sonpol-59293.html o çok uğraşmıştı bu işlerle (RADYATÖR DEĞİŞİMİ YENİ FAN VS )iletişime geçersen o yardım eder belki

playhard52
30 Ocak 2015, 02:01
motorum markasınıda yazarsan iyi olur


tahmin etmiştim calibre sayfası vardı orada bayağışey yazıyor forumda izmirden sonpol vardı http://www.motosiklet.net/forum/members/sonpol-59293.html o çok uğraşmıştı bu işlerle (RADYATÖR DEĞİŞİMİ YENİ FAN VS )iletişime geçersen o yardım eder belki

Benim fanla falan bi sıkıntim yokki butun calibre kullanicilari serviste bu sorunu hallettirmis zaten bende yaptirmistim. Benim soylemek istedigim acaba neden fan calisiyoken radyatorun icindeki su sogukken hararet yapiyor. Acaba motora su gitmiyo olabilirmi ve bu neden kaynaklanir

fazil
30 Ocak 2015, 02:44
Sirkulasyon olmuyor demek ki. Radyator su pompasi bozulmus olabilir.

playhard52
30 Ocak 2015, 02:49
Sirkulasyon olmuyor demek ki. Radyator su pompasi bozulmus olabilir.

Su pompasi dediginiz termostat oluyor degilmi ?

fazil
30 Ocak 2015, 03:04
Hayir termostat sicaklik arttigi zaman fani calistiran mekanik parca. Onun disinda bir de su pompasi olmasi lazim. Radyator suyunun motorda sirkule olmasini su pompasi saglar.

Naci63
30 Ocak 2015, 09:30
Termostat geç açıyor veya açmıyor olabilir. Ayrıca su devridaim pompası arızalı olabilir. Bazı araçlarda hararet müşürü radyatörde değil motor gövdesinde olabilir. Radyatörün soğukluğu bu nedenledir diye düşünüyorum.

Mertcan39
30 Ocak 2015, 09:38
termostatta sikinti var sanirim su devirdaim olmuyor anlasilan

MZ781
30 Ocak 2015, 09:41
Termostat bozuk.Açmıyor.Bloktaki su ısındığından hararet yapar sıklıkla fan çalışır.Geriden soğutulmuş su gelmiyor.

Felis Leo
30 Ocak 2015, 10:52
1-Termostat bozuktur
2-Su dolaşım sisteminde pastan dolayı tıkanma olabilir, radyatörde özellikle
3-Su pompası arızalıdır
Bu üç sebepten dolayıdır %99

UNdocab
30 Ocak 2015, 17:28
Arkadaş radyatördeki su soğuk diyor millet hala termostat diyor :)

Su devir daimi olmuyor gibi gözüküyor.
Kullanma motosikleti ve acilen servise götür.

kashmar54
30 Ocak 2015, 17:53
Vaybe ne ustalar varmiş. Su devirdaim yapmasa motoru eline çoktan almıştın. Hararet yapiyo dediğin buharmi çikiyo. Yoksa gösterge sadece kirmiziya geliyo diyemi panik yapiyon. Ufak tefek şehleride takmayin kafaya

UNdocab
30 Ocak 2015, 18:10
Hava da bir soğutma aracıdır.Havalar motoru eline almamak için yeterince soğuk.
Motorda hararet tavan yaparken radyatördeki su buz gibi soğuksa. O sıvı motor bloğunda dönmüyor demekten başka birşey aklıma gelmiyor açıkcası.

Hararet seviyesine gelen motorda suya elinizi tuttuğunuzda hangi sıcaklıkta olması lazım sizce ?

Ygz
30 Ocak 2015, 18:57
Böyle bişey arabada başıma geldi
İki ihtimal ya termostat arızalı su pompası çalışmıyor
Ya da su pompası arzalı
Arabalarda bide müşür var motorda var mı bilmiyorum ama varsa onda da olabilir

Hasan7
30 Ocak 2015, 21:40
radyatöre yada motor bloğuna bağlı olan fan müşirin bozuk yada termostat bence sorun fan(hararet) müşirinde bunu değiştir dahada düzelmezse termostata el at derim

telike
30 Ocak 2015, 21:46
radyatör soğuk diyor yani içerdeki su dolanmıyor. termostat mı olur bi düşünün bakalım? termostat/termik o fanın çalışmasını sağlar su devirdaim pompasının değil.. aarabada başıma gelmişti aynısı. direkt olarak su pompası diye kesin bişey söyleyemem ama suyun devirdaiminde bi sıkıntı var. çok uzun kullanmadan baktırman iyi olur;

1.2. viteslerde olmasının nedeni de o viteslerde oldukça yavaşsın rüzgarın motoru soğutamicak kadar yavaşsın. hızlandıkça devirdaimden değil de rüzgaedan soğuyor. ama diyim conta yakma. conta yakarsan o zaman başına büyük bela alırsın dostum.

Furkan Tarık
30 Ocak 2015, 22:18
Radyatör fanıyla problem çözülmez o fanı hiç calıştırmaması lazım sağlıklı ve hareket eden bir motorun

Naci63
30 Ocak 2015, 22:37
Termostatın görevi, motor bloğu içindeki suyun radyatördeki su ile bağlantı kurup kurmayacağını belirlemektir. Bu bağlantı kurma zamanı takılan termostatın açılma ısı derecesine göre belirlenir. Soğuk iklimlerde yüksek dereceli, sıcak yerlerde ise düşük dereceli termostatlar kullanılır. Amaç motorun maksimum yanma verimliliğine ulaşmasını sağlamaktır. Termostatın derecesine göre, motor belirlenen sıcaklığa gelmiş ve bloktaki su ısınmışsa termostat açılır ve radyatör suyu bloktaki su ile karışarak sistemdeki suyu yani motoru soğutur. Eğer sistemdeki su çok ısınır ve bloktaki suyun radyatörle soğutulamaması durumu ortaya çıkarsa, yani artık radyatördeki su da çok ısınmış ve fan müşürünün devreye girmesini sağlayacak sıcaklığa ulaşmışsa, fan radyatör suyunu soğutmak için çalışmaya başlar. Bazen termostat arızalanarak açıp kapanma kabiliyetini kaybeder ve kapandıktan sonra açılmaz. Bu durumda devridaim motoru suyu sadece motor bloğu içinde döndürmeye devam eder ancak soğutamadığı için hararet yükselmesi kaçınılmaz olur. Bu nedenle kesin olarak termostat mı yoksa devridaim motoru mu arızalı ancak kontrol edildikten sonra anlaşılır. Bence önce termostatı kontrol edin. Sağlamsa devridaim motoruna bakın. Selamlar.

boora
30 Ocak 2015, 22:49
Termostatın görevi, motor bloğu içindeki suyun radyatördeki su ile bağlantı kurup kurmayacağını belirlemektir. Bu bağlantı kurma zamanı takılan termostatın açılma ısı derecesine göre belirlenir. Soğuk iklimlerde yüksek dereceli, sıcak yerlerde ise düşük dereceli termostatlar kullanılır. Amaç motorun maksimum yanma verimliliğine ulaşmasını sağlamaktır. Termostatın derecesine göre, motor belirlenen sıcaklığa gelmiş ve bloktaki su ısınmışsa termostat açılır ve radyatör suyu bloktaki su ile karışarak sistemdeki suyu yani motoru soğutur. Eğer sistemdeki su çok ısınır ve bloktaki suyun radyatörle soğutulamaması durumu ortaya çıkarsa, yani artık radyatördeki su da çok ısınmış ve fan müşürünün devreye girmesini sağlayacak sıcaklığa ulaşmışsa, fan radyatör suyunu soğutmak için çalışmaya başlar. Bazen termostat arızalanarak açıp kapanma kabiliyetini kaybeder ve kapandıktan sonra açılmaz. Bu durumda devridaim motoru suyu sadece motor bloğu içinde döndürmeye devam eder ancak soğutamadığı için hararet yükselmesi kaçınılmaz olur. Bu nedenle kesin olarak termostat mı yoksa devridaim motoru mu arızalı ancak kontrol edildikten sonra anlaşılır. Bence önce termostatı kontrol edin. Sağlamsa devridaim motoruna bakın. Selamlar.

bu yoruma tamamen katılıyorum. çoğu kişi termostatın işlevini nasıl çalıştığını bilmiyor gibi açıklayıcı bir yazı olmuş. bence sorun termostatta eğer devirdaim arızalı dahi olsa sıcak su ile soğuk su az da olsa ısı farkından dolayı yer değiştirirdi radyatördeki su buz gibi olmazdı. termostattan şüphelen öncelikli olarak

telike
30 Ocak 2015, 23:56
Termostatın görevi, motor bloğu içindeki suyun radyatördeki su ile bağlantı kurup kurmayacağını belirlemektir. Bu bağlantı kurma zamanı takılan termostatın açılma ısı derecesine göre belirlenir. Soğuk iklimlerde yüksek dereceli, sıcak yerlerde ise düşük dereceli termostatlar kullanılır. Amaç motorun maksimum yanma verimliliğine ulaşmasını sağlamaktır. Termostatın derecesine göre, motor belirlenen sıcaklığa gelmiş ve bloktaki su ısınmışsa termostat açılır ve radyatör suyu bloktaki su ile karışarak sistemdeki suyu yani motoru soğutur. Eğer sistemdeki su çok ısınır ve bloktaki suyun radyatörle soğutulamaması durumu ortaya çıkarsa, yani artık radyatördeki su da çok ısınmış ve fan müşürünün devreye girmesini sağlayacak sıcaklığa ulaşmışsa, fan radyatör suyunu soğutmak için çalışmaya başlar. Bazen termostat arızalanarak açıp kapanma kabiliyetini kaybeder ve kapandıktan sonra açılmaz. Bu durumda devridaim motoru suyu sadece motor bloğu içinde döndürmeye devam eder ancak soğutamadığı için hararet yükselmesi kaçınılmaz olur. Bu nedenle kesin olarak termostat mı yoksa devridaim motoru mu arızalı ancak kontrol edildikten sonra anlaşılır. Bence önce termostatı kontrol edin. Sağlamsa devridaim motoruna bakın. Selamlar.

hocam ben mi yanlış anladım. ısınınca termostat açıyor fan çalışıyor ama radyatör ve radyatördeki su buz gibi oluyor diyor. bu yüzden ben suyun devirdaim olmadığını düşündüm yanlış mıyım?

Naci63
31 Ocak 2015, 00:08
fan müşürünün radyatörde olması durumunda dediğiniz doğru olabilirdi. Ancak eğer fan müşürü motor bloğundaysa, ki tedbiren yani termostatın açılmama ihtimaline karşı suyun hararetini göstermek için de blokta hararet göstergesi veya fan müşürü olabilir, bu durumda radyatör suyu soğuktur ama yine de fan çalışır. Çünkü fanı çalıştıran müşür, radyatördeki değil gövdedeki (motor bloğu) sıcaklığa göre çalışmaktadır. Bu ndenle önce termostat konrtrol edilmelidir diyorum.

mterayes26
31 Ocak 2015, 00:10
Neden kimse göstege arızası olabılır demiyor. Arkadaş aç radyatör kapağını motoru çalıştır gaz ver devri yükselt, su aşağı yukarı artıp azalıyorsa devirdaim çalışıyordur. Hiç mi duymadınız termostat fan açmıyor diye eee fan da çalışıyor.

Arkadaş hava buz gibi motor blogu ılık radyatör soğuk olacak tabi, motorun sıcağı önce suyu ısıtır. Biraz gez suyu fışkırtmadan aç kapağı bak bakalım su sıcaklığı nasıl ama bu havada hararet mümkün değil. Gösterge hatası gibi

Naci63
31 Ocak 2015, 00:18
...acaba gostergeki bozuk diye dusundum gostergeyi arkadasimin motoruna taktim bi sorun yok duzgun calisiyor

Göstergede sorun yokmuş.

mterayes26
31 Ocak 2015, 00:43
[QUOTE=kashmar54;3531880]Vaybe ne ustalar varmiş. Su devirdaim yapmasa motoru eline çoktan almıştın. Hararet yapiyo dediğin buharmi çikiyo. Yoksa gösterge sadece kirmiziya geliyo diyemi panik yapiyon. Ufak tefek şehleride takmayin kafaya[/Q

Hararet varsa motora el değmez ama

playhard52
31 Ocak 2015, 02:13
Arkadaslar oncelikle cevaplariniz icin cok tesekkur ederim sorunu cozdum. Bugun rqdyatoru komple söküp eve cikarttim icin tazyikli sicak suyla iyice bi yikadim ardindan su giris cikis kanallarini tek tek tikayarak kanallardaki su giris cikislarini kontrolettim ve radyatorun ustunde ufak bi su kanali var termostata giden oradan su gelmiyordu igne yardimiyla orayi actim siyah camur gibi bisey cikti ve ardindan sirkeli suyu kaynatarak radyatorun icine bosalttim yarim saat kadar beklettikten sonra dokup tekrar yikadim radyatorun icini motoruma taktim antifirizimi koydum baya bi yordum sıkıstırdim motoru hararet suan gayet normal ortaya bile gelmiyor.

mterayes26
31 Ocak 2015, 11:49
Arkadaslar oncelikle cevaplariniz icin cok tesekkur ederim sorunu cozdum. Bugun rqdyatoru komple söküp eve cikarttim icin tazyikli sicak suyla iyice bi yikadim ardindan su giris cikis kanallarini tek tek tikayarak kanallardaki su giris cikislarini kontrolettim ve radyatorun ustunde ufak bi su kanali var termostata giden oradan su gelmiyordu igne yardimiyla orayi actim siyah camur gibi bisey cikti ve ardindan sirkeli suyu kaynatarak radyatorun icine bosalttim yarim saat kadar beklettikten sonra dokup tekrar yikadim radyatorun icini motoruma taktim antifirizimi koydum baya bi yordum sıkıstırdim motoru hararet suan gayet normal ortaya bile gelmiyor.

Geçmiş olsun

telike
31 Ocak 2015, 12:04
Arkadaslar oncelikle cevaplariniz icin cok tesekkur ederim sorunu cozdum. Bugun rqdyatoru komple söküp eve cikarttim icin tazyikli sicak suyla iyice bi yikadim ardindan su giris cikis kanallarini tek tek tikayarak kanallardaki su giris cikislarini kontrolettim ve radyatorun ustunde ufak bi su kanali var termostata giden oradan su gelmiyordu igne yardimiyla orayi actim siyah camur gibi bisey cikti ve ardindan sirkeli suyu kaynatarak radyatorun icine bosalttim yarim saat kadar beklettikten sonra dokup tekrar yikadim radyatorun icini motoruma taktim antifirizimi koydum baya bi yordum sıkıstırdim motoru hararet suan gayet normal ortaya bile gelmiyor.

geçmiş olsun eline sağlık dostum